Kaikkien erilaiset fanonit on täällä aivan älyttömän kiehtovia ja ihania, ja itse ainakin sain paljon vaikutteita. Mutta joka tapauksessa, Harryn olen aina kuvitellut aika lyhyeksi, siis varmasti on Ginnyä ja monia muita tyttöjä lyhyempi, ei siis hirveän paljon mutta muutaman sentin ainakin, eikä siitä koskaan tule mitään sellaista kauhean lihaksikasta tai raamikasta, ja se ei siis haittaa lainkaan, mutta mä en vaan kykene kuvittelemaan Harryä sellaiseksi High School -urheilijakomistukseksi, äh ei.
Sen lisäksi silmät ovat myös erittäin vihreät, ja hiukset tietysti tummat ja sekaiset, ei sellainen setäkampaus mikä jumittui sille Feeniksin Killan jälkeen elokuvissa.
Onko kukaan täällä muuten puhunut Harryn polvista? Muistaakseni kirjassa mainittiin että Harryllä olisi "muhkuraiset polvet", jotka hän peri isoisältään? Noh, tämä sisältyy kuitenkin minun fanoniini.
Kelmit ovat aihe, josta minulla on erittäin ristiriitaisia ajatuksia. Mielestäni James kyllä oli jokseenkin ylimielinen, ja kiusasi muitakin kuin Severusta luihuisia ja mahdollisesti muidenkin tupien oppilaita (tiedä sitten missä määrin, luultavasti ainakin pieniä ärsyttäviä kepposia muille tupalaisilleenkin mahdollisesti?) ja oli vähän... no paras termi olisi kusipää.
Myös se jatkuva Lilyn ahdistelu ei missään määrin ole minusta suloista, kauheaa, jankata nyt koko kouluaika toiselta myönteistä vastausta kunnes sen saa? Lily on käsittääkseni sanonut Jamesille ei, mutta James ei uskonut? Ei kovinkaan romanttista, minulla on tarkka politiikka tuosta "ei tarkoittaa ei" -asiasta.
Mutta en pidä häntä täysin moraalittomana hahmona tietenkään, Jamesilla vain on mielestäni paljon ikäviä luonteenpiirteitä, jotka ova tietysti muokkatuneet ja muuttuneet ajan mittaan, ja ilmeisesti hän on sitten vanhempana aikuistunut tai jotakin vastaavaa.
Sirius, rehellisesti sanottuna kuvittelen hänet aika samanlaiseksi kuin mitä täällä on aiemmin mainittu. Hän on varmasti ollut erittäin miellyttävä silmälle, olkapäille ulottuvat tummat tai miltei mustat vähän laineille menevät hiukset ja vähän kapeat kasvot. Ja joku mainitsi tuolla aikaisemmin, että jos Sirius olisi jästi kuuntelisi hän The Beatlesia ja The Rolling Stonesia (varsinkin jälkimmäistä, beatlet oli vähän liian kilttejä poikia) ja pukeutuisi kapinallisesti.
Olen aina ajatellut että Siriuksen huumori olisi vähän edistyneempää kuin Jamesin, tai siis huumorin osalta heill' olisi paljon yhteistä, mutta Siriuksen taipumus ärsyttää muita olisi paljon pienempi, eikä hän olisi niin itsepäinen kuin James, enemmänkin sellainen virnuileva "heitetäänpä vettä Jamesin myllyyn" -hahmo.
Peterin dissaus harmittaa minua aina, mielestäni Peter on ollut aivan erilainen ihminen kouluaikoina, vähemmän raukka ja raunio, tietysti varmaankin paljon hiljaisempi ja huomaamattomampi kuin muut, mutta hän on ollut aina mukana Kelmeissä ihan niin kuin muutkin jäsenet.
Siriushan sanoi, että olisi kuollut Peterin puolesta, niin kuin tämänkin olisi kuulunut. Ja aikuinen Peter on aivan eri ihminen ja aivan eri asiat läpi käynyt kuin kouluaikojen Peter.
Remus olisi ehdottomasti hillityin jäsen koko porukasta, ja yrittäisi järkeillä ja hillitä muuta ryhmää, mutta naurasi kuitenkin muiden Kelmien jutuille ja olisi hengessä mukana, vaikka paheksuisikin tiettyjä asioita. Remuksella ja Siriuksella olisi myös oma tietynlainen suhteensa, ja tällä tarkoitan sitä, että Sirius on voinut keskustella vakavammistakin asioista Remuksen kanssa, ja tavallaan rauhoittua tämän seurassa.
Luihuisia en myöskään pidä mitenkään erityisen pahoina, kirja kun on Harryn näkökulmasta niin totta kai monet asiat ovat puolueellisesta perspektiivistä, ja monien juttujen suhteen kannattaa olla kriittinen.
Itse esimerkiksi uskon, että Harry ns kuuluisi luonteensa ja monien piirteidensä perusteella Luihuiseen, Hermione Korpinkynteen ja Ron mahdollisesti Puuskupuhiin (toisaalta Ron ei ole kovinkaan tunnollinen ihminen mitä tulee velvollisuuksiin, mutta on pohjimmiltaan sitäkin uskollisempi ystävä) mutta kolmikon arvot ja valinta ovat olleet Rohkelikko, ei he ovat valinneet tuvan jonka arvoja he eniten pitävät arvossa.
On niin paljon monia fanoneja mistä tekisi mieli vuodattaa, mutta taidan jättää seuraavaan kertaan.