Kirjoittaja Aihe: Harmaata ruskan jälkeen (S, ?/?)  (Luettu 3897 kertaa)

Vanilje

• haywiress
  • Valvoja
  • © Ingrid
Harmaata ruskan jälkeen (S, ?/?)
« : 24.02.2011 23:59:23 »
Nimi: Harmaata ruskan jälkeen
Kirjoittaja: Vanilje
Ikäraja: Sallittu
Genre: angst, drama, raapale
Paritus: Jokainen saa itse päättää, minä tosin mielsin tämän jonkinlaiseksi Dramioneksi.
Kaikki Rowlingille kuuluvaksi tunnistettava on hänen.

A/N: Hmm, en oikein tiedä mitä mieltä olen tästä. No toisaalta ehkä tykkään, mutta ääh, en sitten kuitenkaan tiedä. Olen vähän epävarma tämän suhteen. Mielelläni ottaisin siis kommentteja vastaan. :D
Haasteita: Spurttiraapale II, Ficlet300 sanalla 95. Syksy

Järven pinta väreili kevyesti ruskaisen lehden laskeutuessa sen pinnalle. Syksy oli tulossa jälleen. Ankea, masentava ajanjakso kauniin ruskan jälkeen. Aivan kuin suhteissakin tuppasi käymään. Aluksi ihanan auvoisaa, pikkuhiljaa rakkaus alkaa hiipua, lopulta ei mitään jäljellä.

Kuule, ei tämä johdu sinusta. En vain ole vielä valmis vakituiseen suhteeseen. Olen pahoillani. Aina sama valhe. Ehkä kaikella on tarkoituksensa. Myrskyn jälkeen aurinko alkaa jälleen paistaa. Aivan kuin linnut lentävät talveksi etelään, kohti jotakin uutta.

Siltikin sisällä on tyhjä tunne, kuten aina menetyksen jälkeen. Tällä kertaa se ei silti ollut ylitsepääsemätöntä. Ei sulkenut mustaan viittaansa, asioiden valoisat puolet saattoi nähdä.

Kurkiaura lensi järven yli.
« Viimeksi muokattu: 25.09.2012 12:30:02 kirjoittanut Vanilje »

i lost my heart / my home is the ocean

Claire

• Valvoja
Vs: Harmaata ruskan jälkeen, S
« Vastaus #1 : 25.02.2011 16:25:42 »
Oi, kuinka ihana tämä olikaan!

Ensinnäkin ihastuin ihan hurjasti tuohon nimeen ja oli pakko käydä kurkkaamassa mitä se pitää sisällään. Oli kiva, että parituksen sai lukiessa päättää itse, minä kun en itse hirveästi pidä Dramionesta, sillä minusta Draco kuuluu vain ja ainoastaan Harrylle, vaikkakin olin päättävinäni lukea enemmän sellaisiakin parituksia, jotka eivät kuulu suosikkeihin... vaan mihinkä tiikeri raidoistaan pääsisi?

Anyway, tykkäsin tästä ihan hirmu paljon! Kirjoitustyylisi on helppolukuista ja viihdyttävää, ja vaikka aihe oli hieman kliseinen, onnistui tarinasi herättää paljon ajatuksia ja tunteita ainakin minussa. Vaikkakin tykkään ehkä eniten ficeistä, joissa on juoni ja selkeä tapahtumakulku, niin sopi tähän silti hyvin tällainen jälkikäteinen ajattelu jo tapahtuneesta eikä mitään kovin mullistavaa oikein voikaan satasanaisessa ficissä tapahtua, tai siis äh. Toivottavasti ymmärsit mitä tarkoitan. :D

Erityisesti tykkäsin raapaleen lopusta, "kurkiaura", ahh kuinka kaunis sana! Anteeksi, kun tämän parempaa kommenttia ei minulta nyt irtoa, olen vieläkin ihan väsyksissä kuluneesta viikosta (koeviikko), mutta onneksi alkoi hiihtoloma ja pääsi tänne finiin lukemaan ihanaisia tarinoita, kuten tämä tässä ;)

Kiitoksia omnomnom välipalasta!
We're stars wrapped up in skin
The light comes from within

There's no me, there's only (you)
There's only youniverse

misstm

• Vieras
« Vastaus #2 : 25.02.2011 17:11:45 »
Rakastuin. Ihana. Otsikko nappasi huomioni tuolta 'edellisen käynnin jälkeen kirjoitetut viestit'-sivulta ja pitihän se tulla lukemaan. Clairen tavoin miekään en hirveästi Dramionesta perusta, mutta tässä se toimi. En tiedä, johtuuko siitä, ettei paritusta paljastettu sen kummemmin, kuin alkutiedoissa ja lukija sai sellaisen kuvan, ettei tässä nyt yritetä tyrkyttää mitään. Olen vähän sekava, mutta koeta ymmärtää :')

Tyyli oli kaunista, vähän tuollaista korutonta mutta silti juuri sopivan kuvailevaa ja jotenkin.. no, herkkää. Yleensä suhteiden kuvaaminen vuoden- tai vuorokaudenaikoihin on mielestäni hiukan plääh mutta tässä se oli vain kaunista ja toimivaa, sopi hyvin ficin tunnelmaan ja olit kirjoittanut sen ikäänkuin ohimennen antamatta kahden asian yhteydelle sen suurempaa roolia, joten arvostin sitä.

Hmm, varmaan parempi lopettaa tämä sekoilu tähän, toivottavasti saat tästä kommentista edes jotain selkoa.

Tykkäsin tästä siis paljon ja nyt mie lähden oikeasti häiriköimästä täältä. Kiitos tästä.

Vanilje

• haywiress
  • Valvoja
  • © Ingrid
« Vastaus #3 : 26.02.2011 15:02:34 »
Claire, kiitokset ihanasta kommentistasi! Tosi kiva kuulla että sinusta toteutus oli onnistunut melko kliseisestäkin aiheesta huolimatta. Ja ymmärsin kyllä mitä tarkoitit tuolla mainitsemallasi asialla. :D Itsekin pidin jotenkin tuosta kurkiaurasta ajatuksena. Siitä idea tähän ficciin oikeastaan alun perin taisi lähteäkkin. Tuon viimeisen lauseen taisin keksiä ensimmäisenä. : D Mutta joka tapauksessa, haluan vielä kerran sanoa kiitos kommentistasi, ihana piristysruiske näin aamulla. :)

misstm, kiitän suuresti kauniista kommentista! Ihana, että tykkäsit tästä. Ajattelin oikeastaan tarkoituksella sitten jättää tuon parituksen itsensä pääteltäväksi, kun itsellänikään ei oikeastaan kirjoittaessa ollut mitään kovin tarkkaa visiota parituksen suhteen. Joten kiva jos tämä ratkaisu toimi. Ja yleensäkin ficin toteutus, hyvä jos ei mennyt liian kliseiseksi. :) Kiitokset vielä kommentistasi, hymyilen varmaan koko loppupäivän kommenttisi ansiosta. :')

i lost my heart / my home is the ocean