Tiara, ihanaa uusi lukija!
Panthera, Ei se rakentavan puute mittään haittaa, kommentteja on muutenkin ihana saada

Tämänpäiväinen (tai no, eilinen) Vampire Diaries-jakso antoi kauhean innostuksen suomennella tätä, pitkästä aikaa kun sattoi olemaan Delenaa (<3) joten tässä tämä nyt ois, oikean extra nopeana päivityksenä
luku 4
"Hän palasi," Elena sanoi kun Damon avasi ovensa. Tyttö yritti päästä Damonin ohitse sisälle talon, mutta Damonin oven poikki menevä käsi pysäytti hänet.
"No hei sinullekin, Elena. Ihastuttava ilta, eikö olekin?" Damon sanoi.
"Damon, kuulitko?
Hän palasi", Elena toisti yrittäen samalla työntää Damonin käden pois tieltään, mutta vampyyri piti sen tiukasti paikoillaan.
"
Hänellä on nimikin. Se on Katherine. Ja kyllä, minä tiedän. Olin juuri iloisella pikku matkallani löytääkseni hänet kun avasin tämän oven ja siinä sinä olet, angstaavan pikku veljesi kanssa vieläpä. Nyt, jos sallitte, minun on aika mennä." Damon sanoi käsi Elenan olkapäällä työntääkseen tytön pois tieltä.
Tällä kertaa Elena astui tielle, "Ei, ei ole. Sinä pysyt täällä, missä voin pitää sinua silmällä. Stefan on jo jäjittämässä häntä. Bonnie ja Caroline auttavat."
"Joo, en pysty yhdistämään tuota siihen mitä
minä haluan tehdä, joten olen edelleen menossa. En todellakaan aio vahtia teitä kahta vain, jotta Stefan saisi omia kaiken hauskan. Kellarissa on vaikka kuinka paljon rautayrttiä sekä puuta mihin Jeremy voi harjoitella veistely-taitojaan siltä varalta, että joudutte pulaan. Lisäksi, meillä on kapeli TV. Nauttikaa."
"Me olemme täällä vahtimassa
sinua, Damon", Elena sanoi niin kuin se olisi ilmeistä, työntäen samalla Damonia taaksepäin molemmin käsin, "Katsos kun
sinä olet se, jolla on taipumusta täydelliseen epätasapainoisuuteen asioissa, jotka liittyvät Katherineen. Joten sinä pysyt nyt aloillasi ja me katsomme kun sinä teet juuri niin."
"Minä olen hyvin tasapainoinen." Damon sanoi kohotetuin kulmin, "Toisin kuin henkilö, joka ajatteli tämän olevan hyvä idea. Ei se ole, Elena. Ihan oikeasti, mikä on pahinta mitä voin tehdä? Repiä hänen päänsä irti? Sehän se suunnitelma joka tapauksessa on?"
"Mikä on pahinta mitä voit tehdä?" Elena kysyi epäuskoisena, "Kysytkö tuota tosissasi?"
Damon mulkoili tyttöä, katse vaeltaen sitten teinipoikaan Elenan takana, "Selvä. Voit tulla sisään."
"Kiitos." Elena sanoi astuen sisään, elehtien Jeremyä seuraamaan.
"Voi, mutta ei hän, ei ainakaan vielä." Damon sanoi venyttäen taas kättään ovensuun poikki Elenan kuljettua sisään. "Kädet ylös Jeremy. Haluan nähdä sen pramean sormuksen sormessasi ennenkuin tulet."
Jeremy pudisti päätään, mutta nosti kätensä, asettaen sormen missä sormus oli hyvin lähelle Damonin silmiä, "Tyytyväinen? Et voi murhata minua tänään."
"Niinpä niin, muistaakseni edellinen henkilö joka piti tuota päätyi sairaalaan, koska joku pilkkoi häneltä sormet irti. Tiesitkös, minullakin on veitsiä." Damon sanoi mulkoillen takaisin.
"Damon!" Elena varoitti, "Sinuna en vitsailisi tuosta."
"Juurihan minä vitsailin." Damon sanoi astuen syrjään päästääkseen Jeremyn sisään, "Mutta kunnioittaakseni meidän improvisoituja pyjamabileitä, lopetan."
"Tossun alla", Jeremy mutisi itsekseen ohittaessaan Damonin.
Damonin suu putosi auki ja hän teki liikkeen napatakseen Jeremyä paidasta, mutta Elena astui heidän väliinsä ja asetti kätensä Damonin rinnalle pitääkseen hänet paikoillaan.
"Lopeta. Minä vannon Damon, katsokin häntä väärin vielä kerran ja-"Elena aloitti.
"Ja mitä, Elena? Mennään suoraan asiaan, minä olen pelkkää puhetta ja niin olet sinäkin. Minä olen jo luvannut etten aio satuttaa sinua, joten on sanomattakin selvää, että Jeremy, Stefanin murjottamisen tähtioppilas, pysyy turvassa. Ja vastapalvelukseksi, sinä vahdit minua kuin haukka tänään jotten ryntää ulos ja menetä kontrolliani. Tyytyväinen?"
Elenan käsi putosi ja tytön ilme pehmeni kun hän katsoi vampyyria, "En. Koska en voi edelleenkään päästä sen ylitse, en edelleenkään saa itseäni antamaan sinulle anteeksi."
Damon kallisti päätään ja hymyili tytölle, katkeransuloinen ilme silmissään, "No, mitä voin sanoa, minua on helpompi vihata kuin rakastaa. Ainakin luotat minuun, niinhän? Luotat antaa minun olla veljesi lähellä, olla
sinun lähelläsi ja suojella teitä tänään."
He tuijottivat toisiaan, unohtaen ajankulun ja vain taistelivat vastaan vaistoa, joka käski heitä liikkumaan hiukan lähemmäs, syleilläkseen toisiaan. Sitten Damonin puhelin soi ja särki hetken tietämättömiin.
Damon piti katseensa Elenassa samalla kun nosti puhelimen korvalleen, "Kyllä, hän on täällä. Ei, en yritä mitään tyhmää. Minä jopa ruokin heidät. Ei, en
heistä, Stefan. Oletko kuuro? Jossain täällä pitäisi olla pakaste pizzaa jossa on heidän nimensä päällä. Luota minuun nyt vähän. Joo, mm-hm, heippa, Stefan, hauskaa metsästystä. Iske vaarna hänen sydämeensä puolestani. Minäkin rakastan sinua Stef."
Vampyyri laittoi puhelimen takaisin taskuunsa, kohauttaen olkiaan Elenalle, "Valitan, olisin antanut puhelimen sinulle, mutta en jaksa tuntea mustasukkaisuutta tänään. Mennäänpäs, kasvava teini pitää ruokkia."
---------------------------------------------------------------------------
"Muistutapa minua mikset pistänyt veljeäsi Jennan ja Alaricin mukaan retkelle aurinkoiseen Kaliforniaan? Hän on juuri sopivaa kolmas pyörä- materiaalia." Damon kysyi kun Jeremy vetäisi viimeisen palan pizzaa.
"Damon, lämmitä toinen pizza jos haluat vielä lisää." Elena sanoi silmiään pyöräytellen, muttei tehnyt elettäkään nostaakseen jalkojaan vampyyrin sylistä.
"Ja jätän teidät kahdestaan punomaan minun ennenaikaista kuolemaani? Enpä usko," hän vastasi, silmäillen Jeremyä kun poika tunki suuhunsa jättimäisen palan pizzaa.
"Ennenaikaisen? Sinun olisi pitänyt kuolla jo kauan aikaa sitten", Jeremy huomautti.
Damon avasi suunsa tiuskaistakseen vastaan, mutta huomasi Elenan katseen, "Ilmeisesti minulla ei ole lupaa sanoa mitään tuohonkaan, vaikka en olekaan ainut tässä huoneessa jolla on myöhässä oleva päivämäärä hautakivessä. Voi, katsoppas vain, minä silti sanoin sen. Voi hitto että on kauheata, Elena."
"Olet mahdoton, Damon." Elena sanoi alistuneesti, "
Minä menen."
"Miksi sinä yllytät häntä?" Jeremy kysyi kun Elena oli kuuloetäisyyden ulkopuolella, "Tai siis, sinähän haluat päästä takaisin hänen hyvälle puolelleen, niinhän?"
"Kyllä ja siksi juuri sinä saitkin viimeisen palan. Olisin voinut saada sen ennen sinua, mutta olenhan katuvainen vampyyri, joten
annoin sinun saada sen." Damon sanoi tyytyväisesti virnistäen omalle logiikalleen.
Jeremy pudisti päätään ja jätti kommentin huomiotta, "Olen jo päässyt yli siitä, että yritit tappaa minut. Se oli aivan sairaan pelottavaa, mutta olen silti edelleen täällä. Olisin voinut tappaa sinut niinkuin halusinkin sinä yönä. Mutta en tehnyt sitä, koska tiesin, ettei se muuttaisi mitään. En halunnut olla vastuussa siitä ja ei se auttaisi Elenaa yhtään vaikka olisinkin tehnyt sen. Se satuttaisi häntä, ei sinua."
Damon suoristautui ilme puoleksi mulkoilua ja puoleksi rypistäen otsaansa, "Pointtisi?"
"Olet aika tyhmä, etkö olekin?" Jeremy sanoi nauraen pienesti, "Olisiko niin paha asia lakata kokoajan muistuttamasta häntä siitä kuinka kykenevä sinä olet tekemään juuri niitä asioita joiden tekeminen tarkoittaisi, että hän menettäisi sinut lopullisesti? Jätkä, sinuna lopettaisin uhkailemasta tärkeitä ihmisiä hänen elämässään, koska teet todella vaikeaksi hänelle yrittää pitää sinut siinä. Lakkaa työntämästä häntä pois. Olet vampyyri, joka välittää. Ei se ole niin kauheaa. Voit edelleen pitää mustaa näyttääksesi siistiltä ja pelottavalta."
Damon kiristeli hampaitaan samalla kun nojautui eteenpäin, sulki silmänsä ja nojasi kyynärpäillään polviinsa, "Muistatko mitä kerroin sinulle? Siitä kuinka paljon helmpompi on elää kun tunteet ovat suljettuina? Ne ovat vampyyrin luonnolliset vaistot- ettei tunne. Kaikki tässä tilanteessa sotii sitä vastaan. Se vaatii
vaivaa, Jeremy, taistella vastaan ja olla joku, joka voi olla lähellä siskoasi. Se tosiasia, että minä olen täällä, juttelemassa, kaiken lisäksi, enkä ulkona jahtaamassa sitä hullua ämmää, tarkoittaa että minä sentään
yritän. Usko pois, ne pikku letkautukset ovat tarpeellisia pästääkseni ulos hiukan paineita jotka kasaantuvat sisääni tai minä räjähdän juuri tässä ja nyt. Elena on oikeassa, olen edelleen tasapainoton, kun vain tiedän, että Katherine kävelee edelleen tällä planeetalla. Joten, kyllä, Jeremy, se olisi paha asia jollen edes sanoisi mitä päässäni liikkuu, koska se on ainut asia mikä estää minua hajottamasta tätä huonetta kuin hullu. "
"Oletko tosiaan sukua Stefanille?" Jeremy kysyi koetellen.
"Miksi ihmeessä ihmiset kyselevät tuota jatkuvasti!" Damon huudahti heittäen kätensä ilmaan.
"Kyselevät mitä?" Elena sanoi astuen huoneeseen ja asettaen pizzan pöydälle Damonin eteen, joka heti nappasi palasen.
"Onko Stefan tosiaan veljeni!" Damon sanoi ottaen haukun, purren ja siristäen silmiään Jeremylle, kaikki samaan aikaan.
"Joo, minäkin olen miettinyt sitä, mutta se on selvää kun sitä miettii vähän." Elena sanoi nojaten samalla sohvaan ja nostaen jalkansa uudestaan vampyyrin syliin.
"Ja...? Kiinnostaisiko jakaa meille muillekin, Elena?" Damon tenttasi, jättäen huomiotta Jeremyn uteliaat vilkuilut heidän suuntaansa.
"Okei, te vaan satutte ilmaisemaan itseänne eri ääripäissä, mutta olette molemmat kiihkeitä, uskollisia ja rehellisiä - tosin sinua kuvailisin ennemmin suorasukaisena." Elena sanoi, "Ja teillä sattuu olemaan sama naismaku."
"Yritätkö sanoa jotain, Elena?" Damon sanoi pirullinen kiilto silmissään.
"En yritä, Damon", Elena vastasi samalla sävyllä, "Minä itseasiassa sanoin sen."
"Sinusta on tulossa tulinen, tiesitkö sen? Pidin sinusta enemmän kun olit niin neito pulassa." Damon sanoi tuijottaen tuleen.
"Valitan, hän ei ole täällä enää", Elena sanoi liukuen alemmas sohvalla. Tyttö haukotteli, käänsi päätään sivuttain kohti veljeään, joka ojensi tyynyä ja minkä Elena otti mieluusti vastaan ennen kuin sulki silmänsä.
Damon huokaisi, "Kukas se nyt on lapsenvahtina."
---------------------------------------------------------------------------------
Elena heräsi henkeään haukkoen käsi sydämensä päällä, tuntien kuinka se hakkasi hänen rinnassaan. Hän katsoi villinä ympärilleen, kunnes hänen silmänsä asettuivat Damonin huolestuneisiin kasvoihin.
"Kaikki okei, Elena?" Damon sanoi ääni yllättävän hellänä ja huolestuneena.
"Joo", Elena sanoi puistellen pätään, "Painajainen vain."
"Mistä?" Damon kysyi laskien tytön jalat sylistään ja vetäen sitten hänet lähemmäs, toinen käsi tytön ympärillä.
"Ei mistään." Elena sanoi nojaten vasten vampyyria, kasvoillaan tuima ilme.
"Onko kukaan ikinä kertonut sinule, että olet tosi huono valehtelija?" Damon sanoi.
"Hmm.." Elena ei vastannut, katsoi vain tuleen miettien viimeisintä valhetta, jonka hän kertoi Damonille, sitä johon vampyyri edelleen uskoi, "Jeremy nukkuu vieläkin."
"Kuin tukki", Damon sanoi katsoen Elenan veljeen, "No, eihän kello olekaan vasta kuin kolme aamulla. Sinun pitäisi myös jatkaa uniasi."
"Stefan ei ole vielä palannut?" Elena kysyi, huoli viimein hiipien pitkin hänen selkäpiitänsä, vaikkakin hänen sydämessään oli tällä hetkellä outo rauhan tunne.
"Eip. Mutta olen varma, että hän on kunnossa. Katherine ei ikinä satuttaisi häntä. Katherine kuitenkin tuli takaisin hänen vuokseen, kuten olemme kaikki hyvin tietoisia." Damon sanoi, "Hän on kunnosa, Elena. En pysyisi täällä ellen uskoisi hänen pärjäävän."
"Kyllä, sinä pysyisit", Elena sanoi huokaisten kun hän katsoi liekkien tanssivan takassa, "koska jos hän ei pärjäisi, se tarkoittaisi sitä, että sinä olisit viimeinen puolustuslinja minun ja Katherinen välillä. Sinä jäisit."
"Stefan tulee kyllä takaisin." Damon toisti, vakuutellen samalla itseään, "Stefan ei ole niitä, jotka eivät sano hyvästejä. Hän ei vain kuihdu ja kuole ilman varoitusta."
"Entä sinä?" Elena kysyi epäröiden, edellen katsoen eteenpäin..
"Entä minä mitä?" Damon kysyi takaisin.
"Lähtisitkö ilman varoitusta."
"Olen jo tehnyt niin. Kymmeniä kertoja sen yön jälkeen kun tein mitä tein. Minä vain tulen aina takaisin muutaman tunnin jälkeen. Tämä on itseasiassa yksi niistä harvoista öistä, kun en yritä päästä helvetin kauas tästä kaupungista. " Damon vastasi rehellisesti muttei kehdannut katsoa tyttöä nähdäkseen merkitsikö hänen sanansa mitään tytölle.
"Miksi?" Elena kysyi hellästi.
"Miksi lähden vai miksi tulen takaisin?"
"Molemmat. Vastaa molempiin." Elena sanoi.
"Sama vastaus.
Sinä." Damon sanoi yksinkertaisesti vetäytyen irti Elenasta noustakseen seisomaan ja käveli sitten takan eteen. Hän nojasi takan reunaan ja tuijotti tuleen kuin se olisi hypnotisoinut hänet, "Juoksen pakoon, koska tiedän että olen vaaraksi sinulle sen takia mikä olen. Olen uhka sinulle ja jokaiselle henkilölle elämässäsi, jopa isompi uhka kuin Katherine, koska minä
tunnen sinut ja tiedän tarkalleen miten sinua satuttaa niin, ettet koskaan tule takaisin siitä. Minä itseasiassa tein sen jo."
Damon huokaisi ennen kuin jatkoi, kääntyen tällä kertaa ympäri kohdatakseen tytön kasvot, "Mutta pääsen vain niin kauas, että saan ajatukseni selviksi ja huomaan etten luota turvallisuuttasi kenen tahansa käsiin, en edes Stefanin. Luuletko, että hän sai tämän mainion idean lähettää teidät tänne tänään ihan itse? Koko lähtöni aikaisemmin oli vain esitystä. Stefan ja minä... me molemmat tiesimme, että jos pahin tapahtuisi, hän ei pystyisi puolustamaan sinua 'dieettinsä' takia. Käytin sitä logiikkaa häneen, mutta minun motivaationi oli syvemmällä."
Elena nielaisi palan kurkustaan, muttei perääntynyt, vastaten Damonin kiinteään katseeseen omallaan, "Kuinka paljon syvemmällä?"
Damon antoi hänelle merkityksellisen katseen hymyillen samalla hänelle, toinen suupieli korkeammalla kuin toinen kun hän kohautti olkiaan, "Merkityksetöntä."
"Eikä, minä-" Elena sanoi, mutta hänet keskeytti luja pamaus kun ulko-ovi avattiin, herättäen Jeremyn ja saaden kaikki valmiustilaan.
Caroline tuli sisään, puoleksi kantaen Stefania jonka toinen käsi roikkui velttona Carolinen olalla.
"Hiukan apua?" Caroline sanoi katsoen Damoniin, joka kiiruhti ottamaan veljensä blondilta vampyyriltä, "Kiitos! Hän on tosi painava vampyyri, tosin ei uskoisi, hän kun näyttää niin laihalta ja kaikkea. Bonnie? Missä Bonnie on?"
Elena oli juoksemassa ovelle, mutta Caroline veti hänet takaisin, "Ei!" Caroline huusi, "Oletko hullu? Hän on meidän perässä ja sinä juokset hänen luokseen? Bonnie tulee kyllä. Bonnie tulee. Mutta se Katherine on nopea. Ei, Bonnie tulee kyllä. Hänella on kunnon taikoja. Joo, hän tulee kyllä." Caroline ravasi edestakaisin etuoven edessä, mutisten itsekseen.
Elena liikkui kohti Stefania, jota Damon nyt tuki.
"Mitä hittoa tapahtui?" Damon kysyi.
"Katherine. Hän on voimakkaampi. En tiedä. En tiedä." Stefan mutisi, kadottaen voimansa sekuntti sekunnilta.
"Bonnie!" Caroline huudahti, kun noita tuli juosten ovesta sisään.
"Taaksepäin", Bonnie käski samalla kun käänsi kasvonsa kohti ovea ja avaten kätensä, alkaen sitten mumista kielellä, jota kukaan heistä ei ymmärtänyt.
Vain sekuntteja myöhemmin he näkivät Katherinen tulevan kohti heitä sumeana massana, joka paiskautui näkymättömään muuriin hänen ja Bonnien välissä.
"Et voi tulla tänne." Bonnie sanoi kirkkaalla ja äärimmäisen tappavalla äänellä joka ei ollut hänen.
"Huomasin." Katherine sanoi juoksuttaen sormiaan ilmassa, testaten kilpeä, "Huomaan myös, että olet siirtynyt pikku mieli-tempuista johonkin hyödylliseen. Bravo, pikku noita."
"Lähde." Bonnie komensi, sanojensa voima kirjaimellisti pakottaen Katherinea astumaan taaksepäin.
"Voi, kyllä minä menen. Haluan vain viimeisen silmäyksen Elenaan, ennenkuin tuhoan hänen elämänsä", Katherine sanoi häijysti, tuijottaen Elenaa, "Hän on minun, pikku tyttö. Tämä on minun pelini ja minä voitanaina. Hän on
minun."
"Pysy kaukana Stefanista", Elena sylkäisi.
Katherine kallisti päätään yllättyneenä, leikkisä hymy huulillaan.
"Voi, en minä
hänestä puhunut," Katherine sanoi tuijottaen suoraan Damoniin, "Muutin mieleni.
Sinä olet se jonka haluan."
Sen sanottuaan Katherine astui taaksepäin, kumarsi ja katosi pimeyteen.
Damon otti vaistomaisesti askeleen eteenpäin, aivan kuin seuratakseen, mutta Elenan käsi lennähti pysäyttämään vampyyrin, tytön kosketus yllättäen Damonin sen verran, että hän otti yhden askeleen taaksepäin, päätyen seisomaan aivan tytön vierelle.