Kirjoittaja Aihe: Tuhkakaupunki, Yökyläilyä [K11] 19/20 14.11 | Alec/Magnus (Jace/Clary)  (Luettu 33339 kertaa)

Neithan

• Bitchking
  • Words are wind
Vs: Yökyläilyä (K13) 14/? 15.4
« Vastaus #80 : 15.04.2011 20:50:20 »
IHANAIHANAIHANA!

Paras luku pitkään aikaan, Malecin puutteesta huolimattakin. Jace sai heti rakkauteni takaisin puolelleen, niin urhoollisesti herra suvaitsevaisuus suojeli itseään Isabellelta homoveljeään inkvisiittorin suvaitsemattomuudelta.
Repeilin täällä ja naamalleni juuttui kestohymy tätä lukiessa. Etenkin Max ja sen viattomuus sai sympatiat puolelleen. Jännää, että Max lukee yaoita ja siltikään ei tiedä homoudesta.... Maxin ja Jacen keskustelu sai minut repeilemään ja pahasti, kiitos siitä

Maailmanloppu.
Lainaus
tarvitsiko vaikuttavan agstimagon eteen todella nähdä niin kovasti vaivaa

Lainaus
tuskin Isabelle nimittäin raatsii jättää Alecia viettämään kuherruskuukauttaan

Lainaus
pokaamaanne mitallirivistöä

Lainaus
Joten älä sinä selibaattiin sopeutunut suttura puhu minun sisauksistani tuohon sävyyn

Lainaus
sano minun sanoeen

Lainaus
pikkunilkki valitsi iihikuivan käteisen

Annan virheet anteeksi, sillä niihin oli hyvä syy. Sitten kivempiin juttuihin.

Lainaus
Inkvisiittori siis pitäköön hirmuvaltansa ja sillä peruna.
Kuten jo sanottua HAJOSIN perunalle. Peruna 4ever <3

Kiitos tästä luvusta, jatka samaan malliin!

Viva la Malec!
You can be anything you want to be
Just turn yourself into anything you think that you could ever be

Solembum

« Vastaus #81 : 15.04.2011 21:48:14 »
Neithan + peruna;

Hähää, kiitos kommentista! Lupaan korjailla kaikki virheet heti kun tää kone on vähän nopeampi. Kiitti kun kaivelit niitä tuolta, uskon että niitä on enemmänkin kun noi... Sääli. Vihaan tätä konetta!
Hyvä et onnistuin Jacessa, etukäteen mua vähän kylläkin pelotti sen hahmo, mut onnistuin sit kai silleen kun pitikin ;-DD
Maxin ja Jacen keskustelu on munkin suosikki, siinä on sitä jotain ;-DD
Toivon, että pysyttelee samalla linjalla, mulla on kyllä juonentynkää, kunhan saisin selviteltyä tässä muutaman ongelman ennen sitä.

Peruna forever.

Viva la Malec!

Sirius93

• Vieras
« Vastaus #82 : 17.04.2011 15:38:41 »
Ihana fikki! Löytyisköhän enemmän Jace/Clarya jossain vaihees? Pidän siit ehkä vähän enemmän... Mutta on hyvä silti!

Solembum

« Vastaus #83 : 17.04.2011 19:23:15 »
Sirius93;

Kiva kun tykkäsit ja vink vink klikkaa tosta brain-damaged -linkistä, sieltä löytyy finin (lähes) ainoat Clace-paritus ficit.
(Ja vähän muutakin ;-DD)

Annoy

• Lännen paha noita
  • Dancing through life
« Vastaus #84 : 17.04.2011 20:50:45 »
Mä en oo koskaan oikein välittänyt Jacesta, mut nyt mä kyllä muutin mieleni täysin. Se oli vaan niin loistava. Vaikka onkin aika kusipää joskus, se kyllä välittää oikeasti sisaruksistaan. Tosi hyvin olit saanut sen kerrottua. Kuitenkin Jace pysyi IC:nä, olemalla kapinallinen  kuten aina ja vittuilemalla Inkvisiittorille.

Mua häiritsi yllättävän vähän Malecin poissaolo, vaikka sitä ei ole ollutkaan kovin paljon parissa viime luvussa. Mut nyt mulla oli liian kiire nauraa Jacelle, että olisin välittänyt siitä. :'D

// Btw, mä ootan ihan innoissani et saan lukea City of Glassin ja City of Fallen Angelsin. Sillä oon kuullu et niissä tapahtuu vaikka mitä mielenkiintoista, etenkin Malec-rintamalla. Varsinkin eräs tietty kohtaus CoG:ssa, ja uskon että tiedät ehkä mitä tarkoitan... Vaikka en olekaan lukenut vielä, tiedän jo aika montaa asiaa ja kiitos siitä kuluu fanfiction.netille. ;'D
« Viimeksi muokattu: 17.04.2011 21:07:39 kirjoittanut Annoy »
"What everyone does. Like you said. Hope."

Nej, du måste finnas, du måste
Jag lever mitt liv genom dig
Utan dig är jag en spillra
på ett mörkt och stormigt hav
Du måste finnas, du måste
Hur kan du då överge mig?
Jag vore ingenstans, jag vore ingenting
Om du inte fanns

Solembum

« Vastaus #85 : 18.04.2011 17:37:31 »
Annoy;

Kiitokset Jacen puolesta, mä olen jotenki pitänyt sitä aina vaikeimpana kaikista MIn hahmoista, koska sen jutuissa on sellanen sävy, jota on tosi vaikee 'jäljitellä' millään lailla. Ehkei mun Jace oo ihan sellanen kun Jace on kirjoissa, mut tosiaan yritin parhaani ;-D Ja kiva että onnistuin.

Lupailen Malecia seuraavaan lukuun (pahasti kesken, kun on toi yksi toinenkin viritteillä, Neithan tietää, mistä mä puhun xD) mutta katsotaan, saan sen varmaan lähiaikoina kuitenkin valmiiksi.

> Mä luen tällä hetkellä CoGia viidettä kertaa. Se on vaan niin ihana, siis maleckohtaukset. Kaikki muukin tosin on okei, mut Malec on se, miks mä jaksan lukee uudelleen ja uudelleen. Ja just etenkin sitä tiettyä kohtausta!

Kiitos kommentista, motivaatio kasvo taas pykälällä raapustelun jatkamisen suhteen ;-D
Kiitti.

Liliandil

• Vieras
« Vastaus #86 : 22.04.2011 10:09:05 »
Olen ylpee itsestäni, kommentoin kai jo toista osaa...öh? viikon sisällä?
Nyt ei laiskota.

Hajoilin Jacelle ja Maxkin oli oikein ihana. Malecia jäi tosiaan pikkasen puuttumaan, niin kuin naikasemmat kommentoijat taisikin jo mainita, mutta vihjailit ihan kivasti kuitenkin Alecin ja Magnuksen puuhista :D
Jatkoa ihmeessä ja kerrankin onnistuit kirjoittamaan Jacen... ei niin itserakkaaksi kuin muissa tarinoissa. Tai Valkeissa valheissakin se oli kyllä kohtalaisen kilttim.

Lili

Solembum

« Vastaus #87 : 22.04.2011 20:10:39 »
Lili;

Laikuus on maailman palkka, näin kokemuksen syvällä rintaäänellä  lausuttuna.
Ja vihjailu on valtti, kun suoraa toimintaa en viitsisi näihin k13 ikärajan alla kulkeviin ficceihin tunkea, ties minne nämä Toisesta ulottuvuudesta lentäisi.
Yritän jossakin vaiheessa jatkaa Jacella, se kun on porukan viimeinen Instituutilla. Katsotaan.

Kiitos kommentista ja kehuista!

Solembum

« Vastaus #88 : 28.04.2011 18:42:56 »
A/N: Osaa viisitoista pukkaa. Toivottavasti tykkäätte. Kommentit olis plussaa :-D
Piti sanoa jotain, mut en muista. Olkaapa siis hyvä.

Yökyläilyä, osa15

*

Magnus leikki kuorma-autoa, joka oli lastattu täyteen puolelta toiselle hölskähtelevää paskaa. Magnus leikki kuorma-autoa, joka ei enää katsastukseen jouduttuaan olisi ollut mikään kuorma-auto ollenkaan, pikemminkin kasa varaosia hermolomalla Bahamalla ja kuljettaja sitä vastoin puudelipsykopaattien huostassa aivoparantolan teholla. Magnus oli epäkunnossa, ylirasittunut, ruosteessa kiireestä kantapäähän – Magnuksen parasta ennen -päivä tuntui vilahtaneen ohitse siinä keskiajan hujakoilla. Ehkä – mutta vain ehkä – Magnuksen olisi kannattanut aloittaa aerobic menneen talven pakkasilla. Ehkä Magnus olisi voinut harkita siirtyvänsä penkkiurheiluun pyhittämältään olohuoneen sohvalta puistonpenkille punnertamaan – pyykkilautaisen poikaystävänsä seurassa tietenkin. Ehkä Magnus olisi voinut aikansa kuluksi raahautua varjometsästäjien spinningtunnille polkimia vispaamaan. Ehkä Magnuksen olisi kannattanut puhaltaa kausikortti kuntosalille ja marssia habaparkaansa kiduttamaan. Ehkä Magnus olisi voinut nostella puolenkilon painoja useamminkin kuin vuosituhanten vaihteissa. Ja ehkä Magnus olisi voinut ajatella harrastavansa sänkysumon ohella muitakin lihasmassaa kerryttäviä lajeja, kuten esimerkiksi parikroolia poreammeessa. Myös vaakamambo oli varteenotettava vaihtoehto, Magnus kun niin kovasti piti paritansseista.

Magnus läähätti kieli poskella roikkuen – eikä vain siksi, että Alecin denimiin ahdettu takapuoli keinahteli alle sallitun turvavälin – Claryn säätämä – etäisyydellä Magnuksen sormista, vaikka kieltämättä farkut Alecin kankkuja pukivatkin. Itseasiassa Magnus ei keksinyt vaatekappaletta, joka Alecia ei olisi pukenut, vaikka hän henkilökohtaisesti olisikin katsellut tätä peppu paljaana vuorokauden ympäri – sinänsä sääli, että Clary oli ensitöikseen kieltänyt viuhahtelun julkisella sektorilla, kuten myös pitsipitoiset narupöksyt, joita ei kuulemma edes Isabelle voisi väittää housuiksi valehtelematta. Magnus olisi tahtonut kipata ruosteenpunaisen rahtinsa viemäristä alas, huuhtoa koko roskan välipalaksi Brooklynin naskalihampaisille siimahännille, joita yksitoikkoinen kannibalismi alkoi varmasti pikkuhiljaa ottaa pannuun – yksi hyvä työ per kahdeksan vuosisataa pitää velhon omantunnon turvan tukossa, tai jotain sinnepäin. Magnus olisi tahtonut pärryyttää kieltään vampyyrisossuilevalle Clarylle ja kietoa kätensä blondinefilin päivä päivältä pullistuvan egopoloisen kokoluokituksille jo munamötikkänä yltänyttä mammuttikalkkunaa kanniskelevan varjometsästäjänsä vyötäisille – takapuolen hiplailun Magnus säästäisi lakanoiden väliin, olihan hän siveä setä.

Mutta tällä kertaa Magnuksen keuhkot demostroivat astmaa vain ja ainoastaan seitsemän muovikassin lorisevaa matkaa boikotoidakseen – mielenosoitus oli kaiken m ja b. Kyllä inhalaattori olisi ollut poikaa, sen verran allerginen Magnus tuntui verirallille olevan, tai työlle ylipäätään. Sillä Magus ei todellakaan ollut mikään työnarkomaani, pikemminkin vastuulusmu, kuten Alec tapasi hänen lorvikatarrin kourissa löhöileminään bisnesiltoina huomauttaa kavutessaan sänkyyn päivän lahtausurakan jäljiltä väsymyksestä soikeana ja silmäpussit kaarella. Vaikka Magnuksen kalenteri olikin täyteen buukattu vuoden jokaisena päivänä, oli puolikas liiketapaaminen maksimi päivää kohti. Vaikka Magnuksen ajanvaraus palveli kellon ympäri myös Halloweenin kaltaisina karkkien ja kepposten juhlapyhinä, ei Magnus kovin suuren prosentin todennäköisyydellä nostanut luuria puhelimen päristessä taskunpohjalla – Magnus painoi hiljennä ja hiljeni päivätirsoille. Ja vaikka Magnus Brooklynin päävelhona kuuluikin kaupungin orjuutettuihimpiin lekureihin, hän löysi tilanteesta kuin tilanteesta porsaanreiän, jonka nollata aikahaarukka nokkaunille. Kyllä Magnuksella supervoimia ja taikakipinöitä riitti vaikka muille jakaa, vaan hyväntekeväisyys olikin sitten toinen juttu. Magnus ei ollut velho siitä epäitsekkäimmästä päästä – asiakaat ensin vaikka baaritappeluun.

Voi Simon, minkä teit, Magnus ajatteli katkerana. Jos se lepakoksi lupautunut nelisilmä ei olisi erehtynyt kaupunginosasta, kääntynyt väärällä kaistalle sorapolun liikenneympyrässä, valinnut väärää, varoituskylteillä varustettua ja kiinni naulattua ovea, ei Magnuksen olisi tarvinnut riuhtoa lirisevää painolastia halki Brooklynin. Jos se veriholisti olisi osannut erottaa hammaslääkärin Du Mortin torateräisistä hemoglobiiniaddikteista, olisi elämä ollut koko ravintoremminkin kannalta katsottuna paljon helpompaa, ja Magnuksen selkäranka suora. Jos se solariumfobinen kalpeanaama ei olisi tahtonut kostaa tyttöystävänsä ei-niin-sisarellista pusua vanhan siipiraakin hovissa, ei plasmapitoisesta letkuruokinnasta olisi muodostunut rutiinia kommuunin muille asukkaille. Jos se pulunlitkijä ei olisi ollut hammasmasokisti, olisi Magnus lampsinut pitkin katua Alecin käsikynkässä, eikä litratolkulla verta ranteen jatkona. Jos sillä iilimadolla olisi ollut pokkaa pysytellä ihmiskunnan ihmelapsena, olisi Magnus kanisterikassien sijaan keplotellut syliinsä rimpuilevaa poikaystäväänsä. Jos se pikku haudankaivaja ei olisi päättänyt siirtyä kosherista aitoihin raatoihin, olisi Magnus roiskeläppien sijaan suukottanut varjometsästäjänsä hehkuvan punaista poskea – silläkin uhalla, että Aleciin olisi iskenyt ramppikuume ja Claryyn pakkomielteinen abbedissaus.

”Magnus!” Clary kitisi – mokomakin inkvisiittorinpalvoja ylsi motkotuksessaan jo lähes Marysen oktaaveille, ja se oli ihme se, ottaen huomioon Marysen imppaamat heliumlitrat. Maryse ei nimittäin suhtautunut raivoruikutukseen harrastepohjalta – Maryse oli jacenkova ammattilainen, ei todellakaan mikään aloittelija mitä päänauontaan tuli. Marysella oli tökötit valmiina douppaukseen kuin douppaukseen – Maryse tahtoi yltää idolinsa tasolle hinnalla millä hyvänsä. Ja Clary taasen, niin no, Clary yritti parhaansa mukaan päteä. ”Magnus, rahtisi vuotaa kuiviin!”

”Ja paskat!” Magnus kirosi läiskäisten muovikassikomppanian mielenosoituksellisesti keskelle kadun kalkkiviivaa – jäkäti jäkäti, nalkuti nalkuti. Mitä sitä muutamasta tölkillisestä verivelliä – nuolkoon iilimato sen vaikka asvalttitomun palanpainikkeena. Ja sitä paitsi, vampyyrithan olivat sapelihammassaalistajia, saalistakoon Simonkin siis itse purulelunsa ihmisten kaltaisten laumaeläinten monipäisestä joukosta, yksi pultsari sinne tai tänne, mitä sen oli väliä, kaatopaikat kun olivat jo ennestäänkin väärällä kerematoriosta potkaistuja spurguvalleja. ”Teurastakoon lehmänsä tästedes ihan keskenään – tämä velho ei enää kuriiriksi alennu!”

”Näistä välitysbisneksistä saa huonompaa palkkaa kuin se, mitä ne Klaavissa maksavat per silpaistu pää”, Alec huomautti heivaten kiitospäivän loppuunmyynnistä pöllityn kalkkunansa rotvallin reunalle kotkottamaan, olkoonkin, ettei se enää housut kinttuun kynittynä kukkunut soidinkutsua. Pöksyt tai henki – silloin tällöin tirpoilta viedään kerralla molemmat. ”Tätä menoa partani hipoo lattiaa ennen kuin meillä on varaa vuokrata tuholaistorjunta kaivelemaan keittiösakset jääkaapin perukoilta”, hän lisäsi leukaansa rapsuttaen – sänki mikä sänki ja Magnuksen naama jälleen ruvella.

”Olisit ajatellut seurauksia tuon blingblinghörhön runkopatjalle hypätessäsi”, Clary huomautti pahantahtoisesti irvistäen – vaan missä paljonpuhuttu myötätunto? Clary oli sentään majoitusvastaava ja maanpakoleirin toimitusjohtaja – Claryn toimenkuvaan kuului hysteeristen varjometsästäjäpoikien koti-ikävän eliminointi. Tosin Alec ei ollut hysteeristä nähnytkään, paitsi ehkä kaksinnainnista kärähtäneen Isabellen. ”Sinne menivät ylennykset sun muut miljoonanalkupennit, kultapoika kun päättikin valita hileliiman täyteisen yhteiselon susisolun retkivuoteella.”

”Alec ei ole maksullinen mies”, Magnus totesi virnistäen – positiivinen elämänasenne se eniten kanssakauppailijoita ärsytti. Ja Magnus rakasti ärsyttämistä ”Ei rahalla väliä, kunhan on oma kimalteleva syli, joka iltasella valloittaa – tai jonka valloittamaksi joutua joissakin tapauksissa. Ja usko pois”, hän vinkkasi Clarylle, ”tuo on juuri niin läheisyysriippuvainen, kun mitä se väittää minun olevan.”

”Voin kuvitella”, Clary mutisi artisokkasaldoaan penkoen – ties mitä joukkotuhoasetta pikkulikka kesäkeittokassistaan kaiveli. Clary oli ilmamoottorisahoineen tiukka täti, ei ollenkaan niin viaton tihrusilmä, kun miltä yläilmoista stalkattuna yleensä ottaen vaikutti. Clary hallitsi naamioitumisen perusperiaatteet; pientä ja pisamaista moottorisahamurhaajaa eläkearmeija katsoi poikkeuksetta läpi sormien – kaula katki ja homo kumoon kops. ”Jos Alec olisi yhtään kainalokaihoisempi kuin sinä, ette pääsisi sängystä ylös vielä auringon laskiessakaan – siamilaiset rakastavaiset kasvoivat takapuolistaan kiinni untuvatyynyyn.”

Alec punastui ja potkaisi turhautuneena kalkkunaa pyrstölle. Magnuksen suupielet kutittelivat korvia – Alec oli niin uskomattoman suloinen punastuessaan. Tirpantallonta puolestaan kävi kettutyttötoiminnasta – Magnuksen pikku varjometsästäjä oli monilahjakkuus mielenosoitusten saralla. Magnuksen pikku varjometsästäjä oli syntynyt banderolli turbaanina takuillaan ja spraypullo kourassa. Magnuksen pikku varjometsästäjä oli haitta yhteiskunnan päättäjäpapparaisille – kuinka söpöä! ”Minä en ole läheisyysriippuvainen – minä olen – minä olen – ”

”Parantumaton sylisiipeilijä” Magnus keskeytti loikaten Alecin kimppuun converset asvalttia ruopien. Hän kietoi käsivartensa Alecin lanteille ja vangitsi tämän rintaansa vasten pienimuotoisesta raajojen räpistelystä välittämättä. Magnus suukotti varjometsästäjänsä vahvasti laventelilta lemuavaa niskaa ropistellen kimalletta sisään tämän paidankauluksesta.

”Magnus!” Alec älähti nykien nyrkkejään vapaaksi Magnuksen niskalenkistä. ”Minähän olen sanonut, että kaikenlaiset hilepöllyt on kiellytty päiväsaikaan! On tarpeeksi paha joutua nukkumaan siinä sateenkaarenkirjavassa glitterpurussa, joka kalvaa polvia kuin kynsiviilalla teroitettu fakiirinmatto ja tarttuu jokaiseen haiveneen, joka uskaltaa harakanperästä karata! Siinä sitten Isabellelle hileen alkuperää selitellessä” Alec valitti, ”se tyttö kun ei anteliaihin hammaskeijuihin usko.”

”Mutta Isabellehan on täysin perillä yömyöhälle ajoittuvista vapaa-ajanharrasteistasi – herra Inkvisiittorin partakarva, sisaresihan on tökkinyt minut hereille sängystäsi useammin kuin olen ryypännyt pääni täyteen skumppaa, ja se on paljon se, olkoonkin, että olen nykyään lähestulkoon absolutisti, älä huoli”, Magnus sanoi puristaen ilmat pihalle varjometsästäjästään. ”Luulisi, että se on jo ymmärtänyt silmäpussiesi alkuperän – hyvä kun et täkkivuoreen ryömittyäsi samantien takerru silkkiboksereihini ja repäise – ”

”Minä en todellakaan tahdo tietää enempää!” Clary ulisi klementiinejä kassistaan kieritellen – sitrushedelmänarkkarin pahin painajainen; kaksi kiehnäävää kollia keskellä petiä silkkibokserit nilkoissa. ”Isabelle ehkä sulattaa jatkuvan jousien natinan yö yön perään, mutta minä en! Eihän siinä mekkalassa saa Luken tarantellapesuekaan nukuttua – niti niti, kiti kiti ja narahdus päälle, eivätkä edes korvatulpat mahda Inkvisiittorin pierun vertaa sille tärykalvosaasteelle.”

Magnus vilautti rautapallolla varustettua kieltään punapääpingviinille. ”Ellei se sängyn virkaa toimittava jousiraakki olisi ollut vainaa heti kättelyssä, ei kitinä välttämättä kaikuisi jokaisesta pölykikkarasta sun muusta karvakoivesta”, hän huomautti. ”Sellaisen retkiromun läsnäolessa korvakuolleisuus on kovinkin yleistä, etenkin käyttäjien keskuudessa, sen voin kokemuksesta kertoa. Sitä rutinaa on enemmän tai vähemmän ilo kuunnella tunnista toiseen Alecin kieppuessa puolelta toiselle ja vielä takaisin mahalleen siinä sivussa – aina vaan uudestaan, uudestaan ja taas selkä superloniin.”

Clary irvisti vihaisesti Magnukselle oransseja ryppypallojaan viemärin ritilältä keräillen – kuolkaa klementiinit! Tosin rottaraukat joutuisivat pysyttelemään spurgunraadoissa vielä seuraavaan kauppareissuun saakka, mikäli Claryn pyllistely hedelmävyörypakkina tuottaisi tulosta, eivätkä ruskeapilkkuiset rusinasitrukset pääsisikään halkomaan spurgunsyöjien talttahampaita.”Ei ole Luken lompakon vika, ettette te pääse toteuttamaan itseänne morsiussviitissä – Luke ei ole mikään homosponssaaja, sitä vastoin kaikkea muuta. Luke on suvaitsevainen tiettyyn pisteeseen saakka, mutta patjojen parjaus on ollut pannassa siitä lähtien, kun Simonille saattui pienimuotoinen vessavahinko vierashuoneessa viime vuonna.”

”Yökastelija”, Alec hymyili väkinäisesti kynnet Magnuksen kaulalla. ”Vampyyrillä on vaippavaikeuksia!”

”Luke on ruokahuoltorahoittaja ja kolmen loisen plus idolitätösensä demonidrinksuja naukkailleen tyttären isännöitsijä”, Magnus jatkoi Alecin kylkeä kiehnäten – Alec ei kiehnännyt, Alec riipi parhaansa mukaan reittiä vapauteen. Magnus huokaisi – Alecin siedätyshoito kanssakäymiseen julkisilla paikoilla oli vielä vähän vaiheessa. ”Luulisi aikuisen ihmissuden osaavan sulattaa haukut makuupussitaloudestaan käymättä kurkkuun kiinni, vaikka omistaakin tekarit ihan omasta takaa. Sellaiset styrokslaverit pitäisi kieltää lailla.”

”Mitäs kuolasitte Instituutin sohvankulman likomäräksi Marysen vaaniessa reviirillään – en minä teidän käskenyt halailla itseänne pellolle siitä kirkonrähjästä”, Clary motkotti punaista pehkoaan karstaten – litra hoitoainetta, siiliajelu ja täishampoolla valelu olisivat varmasti saaneet ihmeitä aikaan siinäkin porkkanaperuukissa. ”Olisitte vain säästäneet nuoleskelunne Alecin vuoteeseen – tosiaan”, Clary rypisti otsaansa, ”miksi te jäitte sille invalidisoivalle sohvalle kuorsaamaan, vaikka muutamaa kerrosta ylempänä olisi ollut tarjolla kasa vastatärkättyjä lakanoita?”

”Katsos”, Magnus selitti tappajahain raivolla riuhtovaa Alecia kiikuttaen, ”Isabelle tunnistaa korkojen kopseen kilometrin säteeltä, ei transsitilan koomatasolla niinkään väliä. Ja koska ne leopardipiikarit olivat kirjaimellisesti sulaneet kiinni hobitintuuheisiin varvaskarvoihini, ei Isabellen oven ohittaminen olisi onnistunut kuin korkeintaan kontallaan – moisen urheilusuorituksen ja siksakselkärangan väliltä aivokuollutkin valitsisi jälkimmäisen vaihtoehdon sen kummemmin pohtimatta. Kukapa sitä yömyöhällä tahtoisi vauvailla niittibodyssa lokoisan nikamahieronnan sijaan, ei tämä velho ainakaan.”

”Izzyllä on niin valikoiva kuulo että huhhuh”, Alec jupisi pää Magnuksen kainaloon puristettuna – ellet muuten saa otetta lemmikkitappajastasi, köytä se, ja säilytä vedolta ja valolta suojattuna käsiraudoissa kaapin pohjalla. ”Ei se muka kuule Jacen sarkasmisävytteisiä karismatreenejä kylpyhuoneen peilin suunnalta, mutta auta armias, kun Magnus kiipeää ikkunasta yökylään – ” Alecin huulet katosivat parempiin suihin, jäkätys potkaisi tyhjää Magnuksen kielen eksyessä ei-niin-kovin-tuntemattoman posken syövereihin.

”En yhtään ihmettele”, Clary sanoi kieritellen fossiloituneita kuulia kassinpohjalle – naps vain ja veitsi poikki hedelmäsalaatinveistäjäisissä, kivettyneet klementiinit kutsuvat, teräaseet! Sen siitä saa, kun ostaa puoli-ilmaista miinukselle kääntyneillä alennusprosenteilla – mehuttomuustakuu on taattu ja veitsivarannot väännetty väkkärälle klementiinin käänteessä. ”Tuo maiskutus vie yöunet varmasti itse kultakin, Isabellen kurkut-silmillä-painu-helvettiin -kauneusunista puhumattakaan.”

”Ei Isabellea lipominen häiritse”, Magnus korjasi. ”Neppareiden napsahtelusta se haltia-addikti useimmiten valittaa, tai vaihtoehtoisesti tietysti nappien, riippuu siitä, millaisen paidan Alec on aamusella ylleen heittänyt”, hän jatkoi mietiskellen. ”Jumpperit ovat helpoimpia keplotella pään yli, mitä nyt joskus harvoin jokunen sauma ratkeaa, jolloi Isabelle jo ryntää suuna päänä ovesta sisään lällättämään – ”

”Pitäkää stripteasenne ihan omana tietonanne!” Clary kimitti kukkakaalit korvissa – siveää elämän olla pitää, sanoi koomamamma aikanaan punapäätään valistaessaan. Ehkei Clary tahtonut kuulla enempää vetoketjujen nirinästä, josta valittaminen tuntui olevan Isabellen elämäntehtävä henkeen ja vereen. Kukin tirskuu tyylillään, vai miten se sitten menikään. ”Saan ihan tarpeekseni lattialle kopsahtelevista vyönsoljista jo päivän valoisina tunteina öistä puhumattakaan.”

”Ihan Simonia ajatellen me livekuunnelmia järjestämme harva se yö!” Magnus henkäisi teatraalisesti Alecia rutistaen. ”Se vampyyrihan pitkästyy mulkoillessaan pää siiven alla torkkuvia pulupesueita ikkunan raosta – jopa verenimijät kaipaavat silloin tällöin verettömiä virikkeitä elämäänsä, usko pois, kyllä minä tiedän. Seitsemäs vampyyritieteiden maisteri alenevassa polvessa, olkoonkin, että vaarnastaja-isäni olikin vampyyrien sijaan vähällä vaarnastaa oman demonipoikansa – napalävistykseen se opiskelu olikin sitten kariutua.”

”Verettömiä vai?” Alec jupisi Magnuksen kyynärpäätä kaluten. ”Olet sinä minua joskus purrut demonihampaillasi.” Magnus virnisti – raukkaparka olisi ikuisesti katkera perjantai-iltojen kaulahuivipakosta. Ja tiistai-iltojen. Ja silloin tällöin myös maanantai-iltojen, tosin vain satunnaisesti.

”Verestä puheenollen” Clary sanoi huokaisten helpotuksesta aiheen vaihtuessa ruville jyrsityistä kauloista veriryyppäjäisiin – Clary oli nirso keskustelija, mitä suonenulkoisiin solusuihkuihin tuli. ”Nämä seitsemän survivalpäkkiä kaipaavat pikaista paikkaamista, ennen kuin koko Brooklyn hukkuu lehmäliemeen, ja Simon teurastaa jokaisen kengän, joka liplattaa purjehdusretkelle verivirtaan.”

”Olisikin noloa viedä sisäsiistiksi opettamaton vampyyri eläinlääkäriin”, Magnus huomautti, ”ja vieläpä suolentukkeuman takia. Varmasti ne pollepolilla ihmettelisivät moista nahkanjauhajaa oikein urakalla – korkoa pukkaa takapuolesta ja terveyskenkiä sierainten suunnalta”, hän lisäsi kaulaillen kaulaansa kynsivää Alecia. ”Vampyyrin mahalaukku-veripankki – tilaihme vailla vertaa, muttei sentään vailla verta.”

”Simon on sisäsiisti luurankoja lukuunottamatta – muutenhan me olisimme ostaneet säästöpakkauksen pappapamperseja”, Clary totesi kanisterikassia kyräillen. Magnus pudsti päätään – Clary ei kai ollut kolunnut liinavaatekomeron riepuja kovinkaan tarkasti, sellainen määrä pulunraatoja kun pisti väkisinkin silmään villakoirakennelin keskeltä. Simon oli kuin edesmennyt Puhemies Miau, oikea jätöstehdas kaikkine kikkaroineen, joita maukumaijan kokoon suhteutettuna oli tunnissa kertynyt varsinainen Himalaja. Kattipoloisen esimerkkiä noudattaen Simon naamioi ruumiit sun muut papanat – Simon hautasi, hamtrasi, hautoi.

”Kiitos kurttubuldogin, me kultapoikaseni kanssa livautimme liukuhihnalle”, Magnus vilkaisi syrjäkarein kuristusotteessaan killuvaa varjometsästäjää, jonka katse korvensi läpikulkutunnelia hänen kimmalefossiloituneeseen pääkoppaansa, ”hyvä on, Alec! Minä livautin sille telaketjulateksille klimpin kosteuspyyhkeitä – saadaan illimadon pylly pyyhittyä, vaikka vahinko pääsisikin tapahtumaan.”

Clary sulki silmänsä, laski ziljoonaan ja siihen vielä muutaman tuhannen päälle – numeroterapia vs velhohuumori, kas siinä yhtälö. ”Missä jesari?” Clary kysyi taskujaan taputellen – tahtoi kai liisteröidä Magnuksen suun tukkoon ja huulet selibaattiin suudelmista. Vaan Magnus ei aikonut alistua, Magnus ei aikonut elää puutteessa – Magnus oli huono elämään puutteessa. ”Kumpi teistä on istunut peppu paljaana jesarirullalle? Pöräyttäkää se ulos, tai ei kunnian vampyyri laula. Simon ei nimittäin osaa laulaa.”

Clary mulkoili Magnusta. ”Ihan tosissasiko sinä luulet, että minä mahdun näissä pöksyissä piilottelemaan mitään ylimääräistä” Magnus sanoi puolustellen – Clary ei selvästikään ollut perehtynyt tarkemmin nahkapöksyjen joustavuuteen sun muihin verenkiertohäiriöihin, joita etenkin seeprapuntit tehtailivat oikein urakalla. Punttikuolio on paras kuolio, ja sitä rataa. ”Hyvä kun makkarat mahtuvat lahkeessa muhimaan.”

”Sinä et ole läskiä nähnytkään”, Alec mutisi, ”paitsi ehkä isäpapan otsapahkuran, jota se kivenkovaa väittää suoneksi – pikemminkin se on kolesterolipommiksi pullistunut bassorumpu.” Alec tökkäsi sormensa kiusoitellen Magnuksen mahaan. ”Sinun makkarasi ovat kuolleet sukupuuttoon aika päiviä sitten, jos sellaisia näillä leveysasteilla on koskaan vaeltanutkaan, mitä epäilen vahvasti. Ujo pyykkilautasi sen sijaan saattaa olla amputointiuhan alaisena, eihän sitä tiedä.”

”Siitä teipistä”, Clary yritti epätoivoisena.

Magnus huokaisi. ”Alec rakas, pitääkö minun kopeloida kumpainenkin kankkusi, vai luovutko jeesusrullasta vapaaehtoisesti?” Magnus siirsi sormensa Alecin lanteille mulkaisten sivusilmällä toimitusta stalkkeroivaa mummelia. Yksikään eläkeikäinen kääpä ei homohärdelliä paheksuisi lippukuluja pulittamatta. ”Miten on? Vaikka mielellänihan minä peräsintäsi kartoitan, olipa siellä teippiä tai ei. Hiplaaja aina valmiina palvelukseen.” Magnus sujautti sormensa Alecin takataskuun. ”Bingo!”

”Viskaa teippi tänne ja irrota otteesi Alecin takapuolesta hyvän sään aikana”, Clary komensi leväyttäen mehukattikolonnan keskelle katua japaniernu-kamerakatraan jalkoihin. Verikippo toisensa perään kolahteli klooniadidasten turistimarssiin – bang bang ja roiskis roiskis, veret pellolle läisk. Claryn sihti ei ilmeisesti ollut aivan siitä a-luokkaa, sen verran punakkana porukka panikoivia japseja lorahduksen jäljiltä oli. ”Hupsis.”

Magnus koppasi Alecin kainaloonsa. ”Nyt juostaan, tytöt! Ja lujaa.”

Kommentoithan?

P.S. CoFA luettu <3

Neithan

• Bitchking
  • Words are wind
Vs: Yökyläilyä (K13) 15/? 28.4
« Vastaus #89 : 28.04.2011 19:24:01 »
Aah jatkoa! *se sparklaava sydän jota finistä ei löydy valitettavasti* Kyllä, olen niin fiksu että tajuan tulla kommentoimaan ennen kuin saan julman moottorisahamurhaajan oveni taakse.

Lainaus
A/N: Osaa viisitoista pukkaa. Toivottavasti tykkäätte. Kommentit olis plussaa :-D
Piti sanoa jotain, mut en muista. Olkaapa siis hyvä.
Ehkä tarkoituksenasi oli mainita jotain kivaa, kuten uhkauksia? *virn* no ei, vaan sun varmaan piti omistaa toi mulle!

Ihana luku ja plussaa siitä, että Magnus oli kertojana taas pitkästä aikaa. Sanavalintasi ovat aina niin omalaatuisia, en koskaan kyllästy niihin.
Toisin kuin Clary, minä kyllä kuulisin mielelläni lisää kullannuppujen öisistä aktiviteeteista...

Maailmanloppua ei tullut, tosin saattaa olla etten vain huomannut virheitä.

Ja tynkäkommentoija kuittaa.
olen vieläkin vihainen siitä cofasta

Solembum

« Vastaus #90 : 28.04.2011 20:07:49 »
Neithan;

Hienoa, mun ei edes tarvinnut uhkailla! Sähän se olet oma-aloitteisella päällä.
(Ja kyllä, se ehkä oli pikkuvinkki laiskoille kommentoijille)
(Ja tämä koko tarina on muuten omistettu sulle > check osa ykkösen alku -.-)

Mäkin tykkäsin Magnuksesta kertojana, ja kyllä ne aktiviteetit olisi varmaankin tosi kiinnostavia eiku. Ehkä niistä vielä joskus sitten...
Sanavalinnoista sen verran, et mulla on loppusointu ja alkukirjain ongelmia - yritän aina muokata muokata ja muokata. Mutta hyvä et kelpaa :-DD

Kiitos kommentista (taas)
*sparkle*

Liliandil

• Vieras
« Vastaus #91 : 05.05.2011 18:16:26 »
Onpas täällä vähän kommentteja... oli pakko sitten vaivautua mun muiden sijasta.

Hauska osa, Magnus on ykkönen.
Mitäpä siitä muuta sanoa.
Lainata en viitsi, kun pitäisi muuten kopioida kaikki repliikit ja muutenkin...

Mutta odottelen innolla jatkoa ;)

Lili

Sirius93

• Vieras
« Vastaus #92 : 05.05.2011 21:24:06 »
Kiva jatko! Mielenkiintoinen, vaikkei Jacea näkynytkään...

”Kumpi teistä on istunut peppu paljaana jesarirullalle? Pöräyttäkää se ulos, tai ei kunnian vampyyri laula. Simon ei nimittäin osaa laulaa.”

Tykkäsin tosta kohtaa :D Hyvin sanottu!

Annoy

• Lännen paha noita
  • Dancing through life
« Vastaus #93 : 07.05.2011 19:12:46 »
Täytyy kyllä sanoa, että taas kerran mä en tajunnu puoliakaan ekalla lukukerralla. Mun piti lukea aika monet kohdat uudelleen, että tajusin. Olenkohan mä yksinkertaisesti todella tyhmä?

Mut joo, asiaan. Kuten monet muutkin ovat jos sanoneet, Magnus kertojana oli hyvä juttu. Saatiin vähän vaihtelua, ja Magnus on vaan sellanen hahmo jonka näkökulmasta on aina kiva lukea. Ja minäkin haluaisin lukea lisää näiden kahden yöllisistä aktiviteeteistä.

Tää menee kyllä ihan täysin ohi aiheesta, mutta mun on pakko kertoa yks asia. Luin tänään CoG:n ja CoFA:n putkeen ja täytyy kyllä sanoa, että ne oli ihan loistavia! Cassandra Clare on kyllä nero, miten ihmessä se pystyy keksimään tälläisiä juttuja. Malec-rintamalla tapahtui aika paljonkin, jä mä olin ihan awws-fiiliksellä koko ajan kun ne mainittiin. En kyllä malta odottaa, että seuraava osa ilmestyy.

Om du inte fanns

Solembum

« Vastaus #94 : 08.05.2011 20:22:39 »
Okei, vastauksia!

Liliandil;

Kiitos kommentista, piristit mun päivää :-D

Sirius93;

Jacea lupailen seuraavaan lukuun, älä huoli.
Ja tosiaan, toi lainaus oli yksi mun omistakin suosikeista heti viimeisen lauseen jälkeen.

Annoy;

Hei, älä huoli että et tajunnut, mä oon aikeesti välillä tosi vaikeeselkonen näissä rustailuissani. Mulla on niin paljon rakenteeseen, sanastoo yms liittyviä pakkomielteitä, et siks nää on aina vähän tälläsiä, etenkin 'huumorit'.
Täytyy sanoa, et Magnus on kertoja aina myös mun suosikki - Magnus on Magnus, Magnus on ihana <3
Ja yöllisiä aktiviteetteja on toivottu aikaisemminkin (by Neithan), ehkä mä vielä joskus rohkaisen mieleni ja teen tarinan jossa... No, lupaan vihjailla myös jatkossa :-D

//Off.
Oh, mä rakastan CoGia ja CoFAa - niiden Malec vaan jotenkin on niin... joo, tiedät kyllä.
Mut seuraava osa ilmestyy vasta vuoden päästä -.-
Tietysti sitä odotellessa voi lukea ficcejä :-D

Arion

• Huffleclaw Bard
« Vastaus #95 : 23.05.2011 17:48:49 »
Onko inspis lomalla, vai koulussa kokeita? Joo, oon välilä hieman kärsimätön, huom. välillä... mietin vaan syytä, miksi ei ole tullut jaktoo...

Joo, olen lukenut tätä :D
"I think kids will read more good books than we can possibly produce " - Rick Riordan

Solembum

« Vastaus #96 : 23.05.2011 19:21:58 »
Itseasiassa inspis vieraili viikon Maltalla without tietokone.
Mutta kyllä, uusi osa on suunnitteilla. Voin yrittää saada sen seuraavana julkaisukuntoon. Katsotaan.

Mutta kiva tietää, että olet seuraillut ;-D
Tack tack

Solembum

« Vastaus #97 : 25.05.2011 14:29:41 »
A/N: Khyl, tää stoori jatkuu osalla nro 16. Olkaapas hyvä. Jatkosta on ideaa, pitänee varmaan ruveta rustaamaan jossain vaiheessa... Mulla on paljon työn alla, mut yritän parhaani niinkun yleensäkin ;-D
Kommenttia saa heittää.
Kiitos.

Yökyläilyä, osa16

*

Jace istui Alecin huoneen lattialla murjottamassa kädet puuskassa flanellipaidan etumuksessa, jalat koukussa patjankulmalla, joka roikkui villakoiratasolla maton hapsuissa. Jace nojasi sängynlaitaan tukka takussa, paidankaulus kippuralla ja nepparit juoponnapissa. Jace oli lentänyt pellolle keittiön homopentupalaverista, joka jatkui toista vuorokautta putkeen silkalla kofeiinittoman kahvin voimalla. Jace oli julistettu sateenkaariparaatilaiseksi vailla sen kummempaa suuntautumisseurantaa. Jace oli määrätty karanteeniin kauas Maxista, ikkunalaudoista ja ovenkahvoista – Jace oli kotiarestissa, karkauskiellossa, lukkojen takana omasta tahdostaan. Jace oli eristyksissä ulkomaailmasta ja etenkin velipuolesta, jota ei ollut suostunut kavaltamaan, vaikka kostonhimo olikin ollut melkoinen, ja oli yhä – Jace oli katkera Magnukselle, joka kidnappasi Alecin harva se päivä tirpankeltaisen patjansa uumeniin suoraan spinningistä, ja jätti Jacen ypöyksin Isabellen seuraan aerobictunnille tanssahtelemaan. Magnus vietteli muina velhoina Alecin sylkkyynsä nuoleskemaan Jacen tuijottaessa Isabellen push-upeja vääntäessään sit-upeja naama punajuurena. Magnus oli Alecin hymyn alku ja velho – Alec oli parisuhteessa kaksinaamaisen kerubin kanssa, namusedän, joka syötti varjometsästäjälleen Jacen lauantaipussit. Ja sitä pääpelleä Jace oli puolustanut selliseurauksin – fiksua.

Jokailtaisen korvatulpparuljanssin kukkuraksi Jace oli joutunut joustamaan jokapäiväisten murjotusrutiineidensa silmävarutuksenpyörittelusopesta parivaljakon pyyhällettyä evakkoon, koko muu kirkkokämppä Alecin läävää lukuunottamatta kun oli liisteröity täyteen eristysteippiä sekä muuta homopoikaboikotista kielivää tavaraa – ainostaan bordelliluolaan kukaan ei ollut uskaltanut koskea mittavan stringilöydöksen jälkeen, ei edes itse hänen majesteettinsa rusinaluumu. Instituutti oli teipattu tahmalle takapihan etanafarmista homosviitin ovelle saakka – urakassa oli tottavie ollut Robertilla rullaamista, mutta mitäpä mies piikkikoron alle nalkkiin jäätyään vaimonsa kotkotuksille, saati sitten poikansa hinttipuuhille mahtoi, miehen piti teipata, mitä miehen piti teipata ja niin edelleen aina katonharjan ruosteista ristiä myöten. Maryse oli nimittäin kuurauskierroksellaan penkonut pyykkikoreista kasan roiskeläppiä sun muita sähkönsinisiä bokserinsuikaleita, eikä Instituutti enää sen jälkeen ollut ollut oma ylihygieninen itsensä, vaan helvetin iso sykkyrä jesaria Jace huokaisi – hyvä kun kirkonrähjää ei oltu evakuoitu siinä sukkahousussa, kun victoriassecretit oli löydetty parisängyn jalkopäästä, sen, jossa Maryse ja Robert yönsä kuorsasivat yömyssyt kurkussa ja mitä ilmeisemmin velho pitsisessä lannevaatteessa varjoissa vaanimassa. Mutta vaikka Instituutti oli ratsattu ylösalaisin ja alasylöisin Inkvisiittorin toimesta, oli Alecin huone yhä koskematon kuin tämän neitsyys oli ollut vielä kuukausi takaperin – rusinavapaa.

Vaan eipä sillä, että Jace olisi varsinaisesti tahtonut Alecin huoneessa aikaansa viettää – lakanoissa lemusi tärkkilaventeli ja velhonkatkuinen vanilja ja räsymatto varisteli vaaleanpunaista askarteluhilettä yltympäriinsä liimaten Jacen takapuolen glitterhilepersepaviaanin peräsimeksi. Ja mikä pahinta, edes Marysen pinsetit eivät olleet kehdanneet kajota kattokruunusta killuvaan sukkanauhaan – Alecin huone ei ollut siveän heteropojan unelmaloukko angstiltapäiväpirskeille, ei todellakaan. Jace istui Alecin huoneen alusvatteiden liikakansoittamalla lattialla vain siksi, ettei kaulinpoliisi partioinut varoitusmerkein varustetun oven kimaltavammalla puolen, saati sitten ryppypylly tunkenut paheen pesään utelemaan tarkempia yksityiskohtia Alecin kainalokaverista sekä tämän makuupussin sijainnista Brooklynin asvalttiviidakossa. Kumpikaan ladyista ei homofobialtaan uskaltanut astua parketille, jolla puolialaston velho oli hiihdellyt kuukausikaupalla suihkuun ja takaisin turbaani tukassa ja kimallevana varpaistaan valuen. Tosin kumpikaan ladyista ei myöskään ollut nähnyt Magnusta froteessa, ja parempi niin – Instituutin karanteeni olisi suoritettu käsidesikaasulla, mikäli kyseisen kylpytakin helman pituus olisi vuotanut julkisuuteen, se oli varma bratwursti se, Maryse kun ei minikilttejä sulattanut, Inkvisiittorista puhumattakaan.

Pitihän se myöntää, että Jacea jurppi Alecin suhdekohu lähes yhtä inkvisiittoristi kuin Claryn pususessiot Simon turpavärkin tuntumassa. Ja pikkusiskon suutelo totta vie korpesi Jacea kurttuhuuli potenssiin kaksi – ei siis mikään ihme, että Jacen murjotus alkoi yhdistyneissä kulmakarvoissaan olla kohtalaisen teurastavaa tasoa. Naama punaisena, silmät sirrillään ja kourat nyrkissä Jace ei ehkä ollut edukseen etenkään sivuprofiilista, mutta sitäkin silpovampi, mitä rauhanhäiritsijöiden kurkkuihin tuli. Jace osasi murjottaa uskottavasti, vaikka poskipussien pallokalaefekti saikin leipäläven silloin tällöin turpoamaan hamsteritasolle – raivotautinen jyrsijä ei antanut aihetta nauruun, vaikka tyylipisteitä nököhammaslook vähensikin. Jacea riipi, eikä silloin ollut oikea aika uhitella, ei edes nirppanokkaansa pulloposkille nyrpistelevän Isabellen. Kun Jacea riipi, ei honeennurkassa homohymnejä soittava kännykänkuvatuskaan ollut ansainnut armoa – vips vaan ja tähtäys ikkunaan. Erityisesti Jacea riipi se, että Alec sai ja vieläpä säännöllisesti, kun taas Jace haikaili insestin perään, punatukkaisen sisaren, joka lipoi vampyyriä vieroituspolilla. Alecilla oli rakastaja, kun taas Jace eli selibaatissa lukkojen takana marmoritaivaassa, jossa kaulimen varressa huhkiva pikkupöksypartio piti majaa. Tosin Alecin rakastaja oli miespuolinen feromoniaddikti, joka veti dopingia suoraan purkista, mutta ainakaan velipojan ei tarvinnut elää puutteessa – kukin tyylillään. Jace oli kateellinen, helvetin kateellinen. Lähes yhtä kateellinen, kuin Inkvisiittori.

Kaikkea sitä homoveljelleen ja tämän homovelhorakkaalle lojaali poikaparka joutuikin kestämään kostoksi turparullastaan oikeuden edessä – Jacea oli jopa kidutettu Claryn bikinikuvilla, ties mistä Invisiittori ne oli haltuunsa saanut. Jace epäili vahvasti Simonia, jonka punapään takapuolesta photoshopattu uimapukukollaasi tunnetusti oli Brooklynin kattavin. Mutta Jace oli kestänyt ristikuulustelun kuin Alec kateellisten panettelua konsanaan, vaikka Jacella ei ollutkaan ollut kainalosauvana velhoa, joka hoiti keskisormenheiluttelun skinheadien klyyvarien edessä. Jace oli kestänyt jesarirullat, koko Instituutin kattavan steriloinnin, käytävänkulmissa piparimuotteja heristelevät skinheadit. Jace oli kestänyt aluevaltaukset – Jace oli etsinyt väen vängällä paikan murjottaa, päästellä pakokaasut pääkopastaan, raivota. Jace oli kestänyt jäkätyksen, jurnutuksen, kurpan taukoamattoman kääkätyksen. Jace oli toiminut vallan esimerkillisesti sisarustensa seksielämää ajatellen – mitä nyt oli epähuomiossa mennyt lipsauttamaan muutaman pikkiriikkisen faktan Alecin hellästä ahterista, imutellusta aataminomenasta, sekä Meliornin suippokorvaisista sukujuurista väittely harhauduttua lettipään yöaktiviteetteihin. Ja kun asiaa tarkemmin ajatteli, Jace oli loppuviimeksi ollut oikein onnekas tultuaan teljetyksi luostarilättiin – Jace oli turvassa Isabellelta, jonka viha oli siitä ruoskivimmasta päästä, kirjaimellisesti.

Mutta silti Jace tahtoi paeta – vaikkakin tietysti Isabellen lakanafarssia dramaattisemmin. Jace tahtoi sinne, missä tapahtui, ei homehtua päiväkausia vanhanpiian hitleröinnin mestassa, kunnes Alec ennemmin tai myöhemmin roikkuisi pihapuussa köyden jatkona. Jace tahtoi sinne, missä kuusikymppiset kuulat eivät mulkoilleet jokaista ohikulkijaa peruukista haaveillen, käyneet yöllä käsiksi kiehkuroita nirhien. Jace tahtoi sinne, missä ei ollut tietoakaan Inkvisiittorin ylivallasta, olkoonkin, että kurttuturvattoman mestan kaupanpäällisiksi oli tarjolla roppakaupalla homoilua keskipäivästä yömyöhään ja vuorokauden ympäri – Magnus otti ilon irti tuhopolttotragediasta ripustautumalla varjometsästäjäänsä 24/7. Jace tahtoi sinne, missä odotti äkkikuolema Isabellen kynsissä olettaen, että Isabelle oli tietoinen Instituutin juorulevikistä sun muista haltiahuhuista, joidan takana oli Jace – kaiken takana oli Jace, tuntui kuuluvan maailman motto, elämä oli epäreilua vain blondeille. Jace tahtoi sinne, missä eivät otsasuonet pamppailleet ripaskaa, missä kaulimet eivät kalautelleet karanteenikylppäriin eksyneitä kalloja – Jace ei kestänyt Inkvisiittori julistamaa sotatilaa enää yhtään kauempaa. Jace oli tukehtua glitteriin ja kimalteeseen – Jace tahtoi pois, kauas pois, sinne, missä siilitukka hieroi blingblingin matoista peruukkiinsa. Jace siirtyi lattialta ikkunalle, nyt tai ei koskaan oli aika vankilapaon – nyt oli aika hypätä.

”Näpit irti ikkunalaudasta, tai minä pimitän viikkorahasi, nuori herra!” karjaisi viiksikarvallaan lukon tiirikoinut Robert Lightwood, Inkvisiittorin alamainen numero kaksi – vain oma vaimo veti vertoja miehen fanaattiselle ryppyrusinakiihkolle. ”Tässä talossa ei itsemurhia suvaita – pelkästään jo sen alivuokralaisen miesmieltymys oli perheelle isku vasten kasvoja.”

”Perheenne voisi harkita kasvojenkohotusta – jälleen kerran pienimuotoinen plastiikkakirurgia pelastaa päivän ja homohtavan maineen, hip hip hurraa”, Jace mutisi väkertäen ikkunanpielen lukkoa auki kynsiviilalla – kai sisäänkäynti oli hitsattu kiinni velhovieraiden varalta, kukapa sitä tahtoisi poikakultansa kainaloonsa kaapanneen bilihileen hiiviskelevän ympäri kämppää alusvaatteitaan keräilemässä. ”Tosin mistään perheestä ei taida enää olla paljonkaan korjailemisen arvoista jäljellä – eikös se ollut Alecin syntymätodistus, joka eilen savutti keittiön takassa?”

Robertin otsasuoni mambosi – ylös alas, piruetti ja pyörähdys. ”Elatusapusi pannaan poikki tällä sekunnilla, ellet pudota tuota teräaseen irvikuvaa käsistäsi – laske se hitaasti jalkojesi juureen, potkaise kaapinkulmalle kalsarikasaan, ja nosta kädet kattoon,” Robert äyskähti kilipukkipujoaan sukien – isäpapan parrassa pesi kaikesta päätellen enemmän punkkeja kuin Magnuksen tukkapehkossa, mikä oli jo sinänsä kertoi leukapielten astetta vaikeammasta hilseongelmasta. ”Heti!”

”Minun elatusapuni oli katkolla jo teidän täytellessänne adoptiopapereita”, Jace huomautti viskaten viilan pitsibikinien tuntumaan päiväpeitolle. Jace kaivoi housuntaskustaan linkkuveitsen, kiskoi rautavärkin uumenista esiin tölkinavaajan, ja alkoi kairata lukkoa lastuiksi lattialle leijailemaan. ”Viimeistään toissavuoden ehtoollisviinin puhallus teki minusta persaukisemman kuin Alec on tätä nykyä – enkä minä nyt viittaa Alecin povarissa kiliseviin kolikoihin puhuessani perseistä.”

”Siisti suusi, poika!” Robert ärjyi vilkuillen vaivihkaa narupöksyjen suuntaan sängynkulmalle – sieltä se viilakulta pilkisti iloisesti pitsipuntista, jonka paljetteihin Jace ei olisi koskenut pitkällä tikullakaan, Jace kun oli nähnyt Magnuksen takapuolen lähietäisyydeltä, hieman turhankin läheltä itseasiassa. Ja paljaana. ”Tuosta hyvästä lauantai-illoillesi rapsahti juuri kuusi viikkoa ryyppyarestia!”

Jace kraapaisi munalukon kahtia. ”Ottaen huomioon, että olen kokopäiväisessä, jokailtaisessa ja kaiken luppoajan kattavassa kotiarestissa seuraavat seitsemänkymmentäkolme vuotta haukuttuani sen rasvaimufanaattisen fretin gps-paikanninta, enkä vieroitushoidoltani saa kitata edes puoliprosenttista käsidesiä, ei tuo uhkaus vähennä aikomuksiani hypätä asvalttiviidakkoon Churchin papanan vertaa”, Jace huomautti tyynesti. ”Lisäksi Klaavi on pääharppunsa johdolla siirtänyt naamatauluni mustalta listalta helvetin lieskoissa rovioitavien ilmoitustaululle, joten mitäpä muuta menetettävää minulla on kuin mielenterveys – Magnus ei nimittäin paljon puuhiaan peittele.”

”Käsidesikato ei siis sittenkään ollut Isabellen käsialaa”, Robert murahti penkoen viilaa pitsipuntista asbestimaski nenällä, kumikinnas kyynärtaipeeseen saakka kääräistynä ja oksennusrefleksi kurkussa – vaimokulta oli opettanut siipalleen siivoussyynin alkeita, pointsit diktaattorille sierainsuojuksesta, joka suodatti Magnusesta stringiin kuin stringiin pinttyvän löyhkän. ”Imogen arveli Isabellen loruttaneen kaiken sen tökötin aamupuuroonsa – kliinisiä ummetusvaikeuksia kuulemma. Saippuakuplia.”

”Se oli mäntysuopaa”, Jace korjasi lukon haljetessa kahtia – enkelivoima vei voiton siveyssellistä inkvisiittori-nolla. Lukkoon kaiverretut A ja M tosin kopsahtivat puolikas numero kakkosen mukana lattialle kumpainenkin – näin ollen siitä sellin siveydestä voitiinkin sitten neuvotella. ”Isabelle diilasi desit minulle muutamasta parista Magnuksen verkkosukkia, jotka Alec livautti epähuomiossa minun pyykkikoriini viikko takaperin.”

Robert rypisti otsaansa ja pudotti bikineistä onkimansa viilan minigrip-pussiin inhonsekaisin ilmein. ”Ja minä kun luulin kaikki nämä pitkät vuodet, että olen onnistunut kasvattamaan lapsikatraani kuriin ja kaitselmukseen, vaan toisin on totuuden laita – ex-esikoiseni lipoo violettia huulipunaa päivät pääksytysten suoraan huulilta, siveellinen tyttäreni on suuntautunut suippokorviin ja saniaisiin, ja ottopojastani sulkeutui sukkanauhoja näpistelevä kleptomaani.”

”Saldonsa kaikilla”, Jace totesi työntäen ikkunaluukut auki – humpsis vain sanoi laudalla kiikahdellut biolanpelargonia. ”Ehkä Max onkin sisarusparven ihkaensimmäinen transu – siinä se vasta Inkvisiittorin riemu ratkeaisi kun Alecin takapuoli torstaisumossa.”

Robertin otsasuoni kiihdytti kiitolaukkaan. ”Jospa jättäisimme keskustelumme sen poikahuoran iltamista teoriatasolle – hetkinen!” Robert karjaisi minigrip puolitiessä perstaskuun – todistusaineiston matka takalistoon keskeytyi partasutipapan hyökätessä kiinni Jacen käsivarteen tämän hipaillessa ikkunanpieltä turhan himokkaasti. ”Minähän sanoin, ettei asvaltti-ihottuma tule kysymykseenkään näinä vaikeina aikoina – mitä Inkvisiittorikin ajattelisi – ”

”Se vanha pieru kaapisi minut jalkakäytävältä rikkalapioon ja kippaisi lähimpään kompostiin ilmalennolla ansaittuja eläkepäiviäni viettelemään”, Jace kertoi luottamuksellisesti, ja väänsi isukkinsa känsäisen kouran irti pyjamansa hihasta. ”Jos se kurppa saisi Alecin kiinni, alkaisi ruoska laulaa ja giljotiini paukkua – ruoskista Alecilla tosin saattaa olla kokemusta entuudestaan – varmasti kallokorista löytyisi tilaa myös Isabellelle ja henkihieveriin hypänneelle enkelipojulle, ei Alecilla nyt sentään aivan niin iso pää ole”, hän jatkoi. ”Poika ei ole perinyt kaalisi kolossaalista kokoa, raukkaparka.” Jace pudisti päätään ja otti askelen kohti ikkunalautaa.

Robertin nyrkki mäiskähti uudemman kerran Jacen kyynärtaipeelle. Kynnet kairautuivat riimuille riivittyyn ihoon, verenkierto pysähtyi kuin sormeen. ”Sinä et ole potkaisemassa tyhjää, poika, ymmärrä se. Tässä on kyse muustakin, kuin sinun sarkastisesta hengestäsi – nyt puhutaan isoista kihoista ja isojen kihojen bisneksistä, Klaavin kirjoittamattomiin sääntöihin kohdistuvista rikkomuksista – ”

Jace pyöräytti silmiään – ding dong. ”Ottaen huomioon, että minä satun olemaan se sijaiskärsijä, joka nukkui, tai pikemminkin yritti viikokausia nukkua Alecin huoneen naapurissa siinä taukoamattomassa metelissä, en ilmiantanut niitä kahta rauhanhäiritsijää yhtä ainokaistakaan kertaa, vaikka kuinka mieli teki, saattaisi minua olla uskominen Alecin suuntautumiskriisissä pikemminkin kuin sitä harppua, joka jauhaa sitä mitä sylki turpaan tuo.”

Robert mulkaisi Jacea silmät vetistäen. ”Säännöt ovat sääntöjä, poika, ja homot hyvää vauhtia matkalla helvettiin, tiedä se.” Inkvisiittorin aivopesula tuntui pelittävän paremmin kuin hyvin ja jopa ylittäneen odotukset pulpetinkuluttajien fanatoimisessa skinikiihkoon – kannattaja sieltä, toinen täältä ja ei kun homoholokausti pystyyn. Varjometäsästäjien natsipuolue oli aina valmiina evakuoimaan muutaman miesparin sänkyä lämmittämästä – kiväärinpiipusta kuula kallon ja kiirastulen ohituskaistalle menoksi vain.

Jace huokaisi. ”Minä en käsitä, miksi Alecin yövieraasta tehdään niin suuri numero – munkkinako velipojan pitäisi elää? Vaimoa Alecilla ei ole, vaimoa Alecille ei tule, eikä Alec koskaan vaimoa tahdo”, Jace totesi totuudenmukaisesti – Alec ei olisi pussannut vastakkaisen sukupuolen edustajaa edes pahemman luokan umpitunnelissa vailla valokatkaisijaa. Sitä paitsi, Alec ei koskaan juonut – turha toivo vanhempien naimakauppa-aikeita ajatellen. ”Ei, Alec tahtoo sulhasen smokissa, tai tietysti mieluummin ilman smokkia, mutta ymmärsit pointin joka tapauksessa.” Jace kurotti kättään vaivihkaa kohti ikkunaa.

Robertin pihtiote Jacen käsivarresta kiristyi. ”Minua ei kiinnosta, vaikka ex-poikani tahtoisi stripata alttarilla – vihille se petturi ei ole nimittäin velhoaan viemässä, ei nyt, eikä koskaan”, Robert ärisi vasten Jacen kasvoja hengityksessään aavistus Fairya – ylpeä isäpappa oli tainut maistaa Isabellen pyöräyttämää tyrmäystorttua, jonka vihreä väri ei ollut peräisin oliivipurkin uumenista, vaan jostakin aivan muualta. ”Siispä sinä pidät suuren suusi kiinni, ja sopivan turvavälin akkunaan, tai muuten – ”

”Huolehdi sinä ihan omista turvavälistäsi”, Jace jupisi kiskaisten itsensä vapaaksi Robertin kämmenlenkistä. ”Seksuaalista häirintää minä en sulata, toisin kuin Alec, jota se kimaltava pedofiili saa kähmiä missä vain, milloin vain ja erityisesti mistä vain. Minuun eivät keski-ikäiset perheenisät kajoa, vaikka veljelläni olisikin omituinen mieltymys eläkekatkolle kirjattuihin veteraaneihin, joiden permanentti muistuttaa erehdyttävästi drag-lampunvarjostinta.”

Robert polki jalkaansa parkettiin, liekö oppinut mokoman Isabellelta, Isabelle kun oli polkaissut kultaa parkettikairauksen piirimestaruuskisoissa edellisvuonna. ”Minä en tahdo kuulla enää sanaakaan velhosta, joka vietteli poikani vuoteeseensa – minulle riitti jo se vaaleanpunainen säärisheiveri ammeen laidalla kylpyhuneessa, johon Isabelle ei ole kuuna kullan valkeana suostunut varvastaan pistämään.”

”Tuosta päätellen et tahdo tietää, mitä Magnus sillä sheivaa”, Jace sanoi solmiessaan Alecin hiihtomonot paljaisiin jalkoihinsa, loput Alecin virsuvarastosta kun majaili eteisessä kerrostolkulla alempana. Ja Jace totta vie tarvitsi kengät köydettömään benjiin, se oli varma se. ”Usko pois, minä olen nähnyt – se valho ei paljon lukoista perusta. Ei mikään ihme, kun Alec alkaa olla jo hermoraunio, koskaan ei voi tietää, kuka porhaltaa huoneeseen kesken – ”

”Suu kiinni, poika!” Robert ulvoi kädet korvilla, minigrip takapuolesta roikkuen, parta pörrössä. Robert olisi voinut noudattaa Magnuksen esimerkkiä, ja ajella persleukansa silkoisen sileäksi – karvaton naama on parempi vaihtoehto kuin moppi keskellä monttua, jota suuksikin kutsutaan. ”Tämä keskustelu päättyy nyt.”

”Totta”, Jace sanoi kiiveten ikkunalaudalle istumaan koivet kohti asvalttia sojottaen, vlkutti Robertin punakalle naamalle otsasuonta unohtamatta ja loikkasi pakokaasuun.

”La Revedere – näkemisiin – sissiliike kutsuu, pitäkää ryppypyllyn homo-oppi hyvänänne, tämä poika ottaa otsonikerroksen alleen!”

*

PS. Koska CoG:ssa kerrotaan, et Jace osaa romaniaa, toi vika tervehdys on poimittu suomi-romania-suomi -sanakirjasta.

Kommenttia?

Neithan

• Bitchking
  • Words are wind
Vs: Yökyläilyä (K13) 16/? 25.5
« Vastaus #98 : 25.05.2011 21:04:32 »
...mä olin jo unohtanut Jacen romanin taidot! ;o  Ja kyllä, minä kommentoin pitkästä aikaa.
En ollut muuten lainkaan odottanut tätä, uusi luku tuli iloisena yllätyksenä, päiväni kun ei ollut mitään parhaita. Kiitos siitä.

Todella tuhmia kirjoitusvirheitä havaittu:

Lainaus
ei honeennurkassa homohymnejä soittava kännykänkuvatuskaan ollut ansainnut armoa
Lainaus
Jace ei kestänyt Inkvisiittori julistamaa sotatilaa
Inkvisiittorin ja kyllä, tuo on juuri niin kauhea kirjoitusvirhe kuin annan ymmärtää.
Lainaus
ylpeä isäpappa oli tainut maistaa Isabellen pyöräyttämää tyrmäystorttua
tainnut

Ja sitten asiaan. Rakastan näitä kaikkia ilmaisujasi yli kaiken! Adjektiivisi ovat todella omalaatuisia ja sanavalinnat osuvia. Pakko kyllä myöntää, että tämä ficci on jo hiipinyt parodian puolelle, ottaen huomioon esimerkiksi Alecin (anteeksi vain) liioitellun seksielämän, Marysen käytöksen, Luken kämpän ja ehdottomasti Inkvisiittorin! Mutta en valita, hyvin kirjoitettu parodia kelpaa erinomaisesti, tai siis yleensä parodia menee ääliöhuumorin/tms. puolelle. Kuvailua on ehdottomasti riittävästi ja juoni on tosiaan omalaatuinen.
Todennäköisesti olen jo maininnut noista kaikista asioista aikaisemminkin, mutta ei voi mitään.

Neithan kiittää, kuittaa ja luikkii pakoon moottorisahamurhaajaa.

Annoy

• Lännen paha noita
  • Dancing through life
Vs: Yökyläilyä (K13) 16/? 25.5
« Vastaus #99 : 26.05.2011 15:25:03 »
Mäkin olen vähän samaa mieltä Neithanin kanssa. Tää alkaa mennä jo vähän liikaakin parodian puolelle. Ei huumorissa toki mitään vikaa ole, jos se on kirjoitetu kunnolla niin kuin tässä ficissä. Mutta jotkut kohdat särähtävät vähän, esim. Robertin ja Marysen reaktio Alecin suhteeseen. Fanfictionissa kaikkihan on sallittua, mutta mä oon niin tottunut näihin kirjoihin, että esim. juuri tuo Alecin vanhempien reaktio sotii aika pahasti sitä vastaan mitä tapahtui CoG:ssä. Mutta en mä sano, että sun pitäis muuttaa mitään tässä ficissä. Tämä on loistava ficci ihan tälläisenään.

Ei nyt pysty sanomaan mitään fiksua tästä osasta muuta kuin, että Jace on ihanan nenäkäs. :'D Tuo romanian vetäminen mukaan oli aika hyvin keksitty veto.

Joo, mäkin taidan tästä lähteä karkuun, ennen kuin mut murhataan...

Om du inte fanns