Kirjoittaja Aihe: Tuhkakaupunki, Yökyläilyä [K11] 19/20 14.11 | Alec/Magnus (Jace/Clary)  (Luettu 27038 kertaa)

Arion

  • ***
  • Viestejä: 622
  • Huffleclaw Bard
Vs: Yökyläilyä (K13) 16/? 25.5
« Vastaus #100 : 26.05.2011 16:38:27 »
Jesh! Jacea! Rakastaa Jacea!

Ihana luku! Mä jotenkin vaan rakastan Jacen kylmän rauhallisia näsäviisaita kommentteja riidoissakin, tekstissä. En usko, että tulisin toimeen kasvokkain...

Mutta yks huomautus, tai pari. Ennen kuin-sanaa ei tule pilkkua, ellei sitä seuraa lause, jossa siis on verbi.
Ja pohjautuuks tää kuinka kirjoihin, sillä Clary ja Simonhan pistivät suhteensa poikki tokan kirjan lopussa?
"I think kids will read more good books than we can possibly produce " - Rick Riordan

Solembum

  • ***
  • Viestejä: 1 827
Vs: Yökyläilyä (K13) 16/? 25.5
« Vastaus #101 : 26.05.2011 19:10:01 »
Kommentoijille vastauksia. Kyllä.

Neithan; (ja myös Annoy;)
Kyllä: tämä tarina on parodia. Mä sanoin et tää on parodia. Tää on tavallaan mulle sellasta huumorihömppävaihtelua kaikelta angstilta jota on tullu rustailtu ja ihan ylipäätään kaikelta muultakin. Mutta kiva tietää, et tää on sentää hyvä parodia.
Sori kirjoitusvirheet, menen tästä työntämään pääni vessanpönttöön häpeissäni.
Ja kiva kun tykkäät hähä. Sullehan tää edelleen on...
Piti vielä mainita Alecin seksielämästä: itsehän sä sitä toivot aina kun kerkeet ;-DD Älä mua syytä eiku.

Annoy;
Tiedän juu, mä tein Alecin vanhemmista aikas... omalaatusia. Mut mä jotenkin haluun mässäillä tässä kaikella. En osaa karsia. Tää on se tarina, jossa liiottelen yms. ja muut KOITAN pitää kohtalaisen.. no en oo onnistunu sori. Mulla on vähän tällänen tyyli ;-D
Ja CoGia edeltävään aikaanhan tämä sijoittuu joten kaikki on mahdollista eiku.
Romania <3

Anturajalka93;
Kiva kun tykkäsit. Jace on mulle aika vaikee, joten oon ilonen siitä, et se sentään sujuu jotenkin ;-DD
Kiitos kun korjasit ton virheen, koitan jatkossa kiinnittää huomiota enemmän.
Ja kyllä pohjautuu kirjoihin, mutta kuten varmaan kaikki on huomannut, mä vähän siis muokkailen kaikkea omantyyliseksi. Parodiamaiseksi.

Kiitokset kaikille kommentoijille! Sole kuittaa.

Mutta kertokaa ihmeessä, jos parodiamaisuus häiritsee liikaa ;-D
En sano että muuttaisin mitään, mutta kommentti kelpaa aina. Rakentava ja ei niin rakentava.

Liliandil

  • Vieras
Vs: Yökyläilyä (K13) 16/? 25.5
« Vastaus #102 : 05.06.2011 11:24:21 »
Joo samaa mieltä edellisten kanssa. Tää on aika parodia. Mut mua ei haittaa, oikeestaan. Niin kauan kun tää on hauska, sillä ei ole väliä onko tää angstia vai huumorihöttöä.

Mä kuolin Jacelle xD
Ihmeessä jatkoa!

Solembum

  • ***
  • Viestejä: 1 827
Vs: Yökyläilyä (K13) 16/? 25.5
« Vastaus #103 : 07.06.2011 10:12:08 »
Lili:

Kiitos kommentista.
Njoo, toi parodia... No tää on mun mielestä kiva tarina kirjoittaa, tosin olis varmaan kohtapuoliin aika jo lopetella. Seuraava sa tosin on kehitteillä, ja yritänkin nyt keksiä sopivaa ratkaisua tälle kaikelle... No katsotaan mitä tästä tulee.
Ja hyvä et Jace kelpaa.
Kiitos.

Solembum

  • ***
  • Viestejä: 1 827
A/N: Pitkää taukoa on pukannut. Mutta tässä olisi nyt sitten jatkoa. seuraavaa osaa koitan sepustaa jossakin vaiheessa, mutta tarina on tällä hetkellä joenkin levällään, eli minulle tuottaa ongelmia tuo porukan kasaaminen yms. Mutta vaikeudet voitetaan vielä. Varmasti. Kesken en jätä, en koskaan. Peruna ei anna. Siis luovuttaa kesken, meinaan. Mitään muuta se ei ole koskaan antanutkaan ; )

Mutta arvostaisin kommenttia...?

Yökyläilyä, osa17

*

Alec laahusti niska limassa, selkä lysyssä ja nikamat viimeistä myöten vainaana asvaltilla, jolle ei ollut tulla loppua, ei koskaan. Alec oli vaeltanut tunnin, vaeltanut toisen. Alec oli raahustanut askelen askelelta, ryöminyt metritolkulla maantiellä, jonka Magnus oli hukannut kartalta. Maratoni jatkui ja jatkui, jatkui jatkumistaan ja Alec vaelsi kuola kieltä myöten poskella, tukka takussa silmälappuina. Ja Alecilla oli kyydissä velho, jonka varpaassa huusi rakko. Alec raahasi kainalossaan velhoa, jonka seitsemän senti korkokulta oli sanonut sopimuksensa irti vasta pikaspurtattuaan satasen japsipaparazzien parrasvaloista. Alec kärräsi kilometri kilometriltä velhoa, jonka takataskustaan onkima metrokartta olikin tuntien tarpomisen jälkeen osoittautunut pohjois-Sisilian parkkisakoksi, tai niin Magnus oli ainakin väittänyt turpa pokalla tuikatessaan lappusen tuleen supermarketista nyysimällään sytkärillä – pyromaani mikä pyromaani, mihinpä velho tavoistaan pääsisi. Alec ei tosin ollut aivan varma, miksi Magnus leikki tulella, olihan puhemies Miaun tahaton tuhkaus sulkenut tämän suuren suun minutiksi jos toiseksikin, tosin kieli varjometsästäjäpojan kurkussa ei välttämättä ole kovinkaan helppoa aukoa päätään, saati sitten suoltaa sontaa sekuntisyötöllä. Myös parkkisakko askarrutti Alecin sinisilmäistä mieltä oikein urakalla – miksi lappuliisa olisi ojentanut Magnuksen kouraan raskaustestin tuoteselosteen?

Vielä yksi lyhtypylväs, toinen mokoma, kissankakka, joka vielä höyrysi kengän alla. Alec ruopaisi kikkaran rotvalliin, yökkäsi ojaan ja jatkoi matelua – vesiposti, lyhtypylväs, toisaviikolla vievinsä veivannut spurgu – ja kappas, etanahan se siinä viiletti sarvet tuulessa hulmuten. Oli tarpeeksi noloa kuunnella ajo-ohjeita kaulassaan killuvalta velholta, ei julkiseen nöyryytykseen enää ohitse pyyhältäviä nilviäisiä olisi vaadittu, ei Alec aivan niin itsevarma ollut. Oikeastaan Alec oli kaikkea muuta kuin varma itsestään saati sitten velhostaan, joka vilautteli keskisormea jokaiselle vastaantulijalle, joka sattui vilkaisemaan tämän plastiikkakirurgisella polille jonottavaa minnaparikkaa. Alec saattoi ehkä olla kaappivapaa homometsästäjä, komerostaan keskelle päivänvaloa ja kotiväkensä inhoa kipattu pikkupoika, mutta silti Alec häpesi aina silloin tällöin, rypi itsesäälissä, vihasi identiteettiä, jonka pilvenreunan partapappa oli onkinut alelaarista ja heittänyt maailmaan, jolta oli saanut potkun perseelle, kipeän kankun, maailmaan, jossa Alec ei ollut mitään eikä kukaan. Tietysti Alec häpesi, Alec oli aina hävennyt. Alecilla ei ollut elämästään jäljellä muuta kuin häpeä, hyvänpäiväntuttu, joka vieraili päivin ja öin pojan luona, pojan, joka oli pitänyt pojista, pojan, joka yhä piti, sanoi Inkvisiittori mitä sanoi. Ja Alecilla oli Magnus, Alec oli valinnut Magnuksen. Magnusta Alecin ei tarvinnut hävetä – Magnus oli Magnus, Magnus ei osannut hävetä.

Alec laahusti turpavärkki soraa kyntäen, kontillaan kurassa, selkä siksakilla Magnuksen ratsastaessa rodeota katkenneet kannukset hänen kylkiluidensa välissä. Alec konttasi käsipohjaa pitkin tietä, joka johti sinne, minne Clary vei – Clarylla oli kartta vailla pientä pränttiä pissatikuista. Vaan eipä sillä, että Caryn kartanlukutaidossa olisi ollut kehumista, lössi kun oli jo kahdeksan kertaa jyystänyt saman polun päästä päähän ja takaisin taas. Clary oli kääntänyt karttansa ympäri useammin kuin kerran ja nurinniskoin tuijotettuaan tunnin McDonaldsin mainospellen kirkkaanpunaista nenää. Oli väittänyt kiven kovaa pellen sieraimessa lukevan 'olet tässä'. Vaan toisin oli ollut asian laita, ja Alecin selkä sittemmin kaksinkerroin kaarella. Pitkän pohdiskelun ja muutaman kynnen alle kairatun hilsekilon jälkeen Clary oli ymmärtänyt katsoa Bengalin kesäkuun sademääräprosentin kavaltavan pylväsdiagrammin sijaan Brooklynin katukarttaa, tosin vasta mailien päässä sivistyksestä, roskalaatikkoparkissa, jossa muutama veivi-spurgun ystävä oli kysellyt kadonneen kultamokka-kuriirinsa perään – olivat olleet pahemman luokan kofeiinikoukussa kaikki tyynni viimeistä vieroitusoiretta myöten. Täytyi myöntää, että Clary oli kuitenkin toiminut viisasti vaihtaessaan paketin mustaa multaa tietoihin valtatien mahdollisesta sijainnista. Spurguavun turvin karavaani oli lopulta eksynyt liftaamaan liikenneympyrään keskelle sunnantaisaastuttajien ruuhkaareittiä, mutta kyytiä ei ollut herunut ehei. Peukku pystyssä rotvalilla korppitukkaisen poikarakkaansa käsipuolessa kekkuloiva velho ei välttämättä herättänyt luottamusta iäkkäämmässä hurjastelijapolvessa, sen verran äkäisesti olivat tädit sylkeneet kuplakaaroistaan tämän siilitukkaan.

Alec mateli Claryn jalanjäljissä kohti pimenevää iltaa ja risteystä, josta kääntyä sinne, missä eivät autot ajaneet, sinne, missä päättyi tie, ja mistä palata takaisin jalkapatikassa ja velho reppuselässä roikkuen. Velhosta puheenollen Magnus ei tehnyt elettäkään irrottaakseen kieltään Alecin korvasta, jossa se oli majaillut viimeiset toistasataa metriä ja majailisi Magnuksen tuntien vielä toisen mokoman. Vaikka Alec ei yleensä ottaen jaksanut häiriintyä Magnuksen läheisyydenkaipuusta sun muusta nuoleskelusta, ei korvaputsis julkisella paikalla ollut aivan omiaan kohentamaan hänen vastikään vanhempiensa toimesta kovisteltua itsetuntoaan, joka olisi tahtonut vajota asvaltin rakoon jo pelkästä lipaisusta. Ei, vaikka porttikongeihin olikin julistettu väliaikainen autokaranteeni, ainakin moottoriajoneuvokadosta päätellen – ei avolavaa silmän kantamattomissa, yhden yhtä ferraria parkkihallin pimennoissa, tai sähköjänistä iltalenkillä naapurin tädin pelargoniapurkissa. Oli tietysti mahdollista, että lähiön jokainen autonrämä oli osallistunut Broolynin historian tuhoisimpaan autokolariin, jonka seurauksena romuraudat oli kärrätty telakalle ja etupenkin kuskijukat pillit huutaen kohti sairaalan tehoa. Kolari olisi kuitenkin ollut aivan liian ilmeinen joukkomurha, ja siksi Alec olikin kallistunut vaihtoehtoon numero kaksi – astmaepidemia. Magnuksen jalkahiki kun saatettiin laskea tappavaksi tavaraksi, vuvuzelan karkottajaksi. Ja kukapa olisi tahtonut vetäistä senkan nenäänsä, kun saattoi ottaa renkaat alle ja kaahata sinne, missä ilmastointi pelasi, sinne, missä velhot eivät vaeltaneet korkeissa koroissaan.

”Sinä maistut mansikalta”, Magnus kuiskasi huulet hipoen Alecin korvanlehteä, kaulaa. ”Miksi sinä maistut mansikalta, vaikka selässäsi virtaa kolmannen asteen soija ja kainalossasi lainehtii keltainen meri?”

”Minä – minä en”, Alec läähätti kieli pitkällä posken tuolla puolen. Ehkä Magnus eli kestodieetillä vuodesta toiseen, painonvartioi ja boikotoi kaiken maailman patukkabisneksiä, mutta kiloakaan tämä ei kyllä ollut karistanut kuukausiin, sen kertoi Alecin rusikoitu selkärukka poikkijuovainen. ”Minä en ole mikään mansikka, älä luule.”

”Villi veikkaus – itsensä herra päävelhon vaaleanpunaisella huulikiillolla saattaa mahdollisesti olla osuutta asiaan”, Clary äyskähti punaiset kiharat tuulessa hulmuten. ”Ellei, poikakultasi on todennäköisesti puhaltanut sisarensa limelaksatiivit ja herra vain erehtyi hedelmästä siinä lipoessaan.”

Magnuksen kuumat huulet kulkivat pitkin Alecin niskaa, koemaistoivat. Villat pystyyn kuin olisi jo, sanoi kieli, joka kutitteli Alecin kurkkua. ”En olisi sinusta uskonut, rakas. Mansikka on selvästi sinun juttusi – älä sekaannu vieraisiin sitrushedelmiin sun muihin juureksiin, tai tätä velhoparkaa alkaa oksettaa”, Magnus mutisi Alecin kaulakuoppaan. ”Sisaresi pitäköön suolisolmunsa hyvänään ja niin edelleen – oma maa mansikka, muu maa potassa.”

”Mutta minä en edes pidä mansikoista”, Alec jupisi. ”Muistuttavat liikaa sitä chiliä, johon melkein tukehduin toissa jouluna – Isabellen kinkulla kun oli suussaan omenan sijasta punainen paprika, joka sitten matkustikin jo haarukanvarressa kohti velipojan lautasta ja henkitorvea. Ja ei kun rekireissulle ensiapuun. Siinä jäi pukki parrastamatta.”

Magnus kietoi kätensä Alecin niskaan, seeprasormikkaat luikahtivat kauluksen alle. ”Minä pidän chilistä. Tulista tavaraa ne meksikolaiset.” Magnuksen sormet hipoivat Alecin vatsaa – pikku pyykkilautaa, kuten Magnus sanoi. ”Jäävät tosin kakkosiksi riimunaamoille steelen mitalla,” Magnus lisäsi virnistäen vasten Alecin niskaa.

Clary kihahti, töräytti pilven sierainparistaan ja survoi kartanrepaleen taskunsa pohjalle viettämään siveää elämää sytkäriseurassa. ”Steelejäkö sitä vain nykyään katsellaan? Eikä herra päävelho ole kuullut, ettei koolla ole väliä?” Punatukalla ei ollut hymy herkässä velhoseurassa, ei todellakaan, näkihän sen jo naamasta, joka rutistui rusinaksi Magnuksen vain suukottaessa kantojuhtansa suupieltä – ettei Clary vain olisi ollut kateellinen?

Magnus heilautti tukkansa puoliselkään piikeille killumaan. ”Katsoa saa, vaan ei koskea.” Magnus vinkkasi silmää Clarylle, joka polki pahantuulisena jalkaansa asvalttiin. ”Alecin tatuointitussi on vailla vertaa, luota minuun – kokemuksen pallonsuusta impattu helari kertoo.”

Alecin poskia poltti, kasvot hehkuivat punaisina iltahämärässä kuin Magnuksen morfiinidarrainen vastavahattu takapuoli stringeihin ahdettuna joka kuun kolmastoista keskipäivä. ”

Claryn silmät suurenivat Fazerin homekuuliksi. Alec nyrpisti nenäänsä – aina punapää oli kyselemässä velipoikansa perään. Eikö tämä voinut ymmärtää, ettei Jace ollut kiinnostunut sisarusrakkaudesta, insestistä? Ettei Jace ollut ylipäätään kiinnostunut Clarysta, tai tämän vihjailevista katseista? Ettei Jace harrastanut kuin yhdenyönsuhteita satunnaisessa naisseurassa? ”Oletko sinä nähnyt Jacen – ”

”Perinyt röntgenkatseen rotuvaliolta äitimuoriltaan”, Magnus nyökki tukka raastinrautana Alecin takaraivossa. ”Tietysti on myös mahdollista, että Lightwoodin perheessä nudismi kuuluu tapakasvatukseen, ja Jace hiippailee viikunanlehti vyötäisillään pitkin portaikkoja aivan yhtä usein kun Alec strippaa – ” Magnus kohtasi Alecin hukkumiskuolemaa enteilevän katseen ” – ei steeleshow'hun välttämättä turvatarkastuksia tarvita”, velho jatkoi nielaista klunksauttaen – Alec osasi sille päälle sattuessaan olla tiukka täti mitä pusuboikottiin tuli. Ja pusuboikottia Magnus ei kestänyt, sen Alec tiesi.

”Jace vilauttelee steeleään vain juhlapäivien krapulasaatossa aivoparkojensa tanssiessa kalloripaskaa”, Alec valisti kurkku mutkalla. ”Ei koskaan arkena, pyhänä tai yömyöhällä – vain silloin, kun burana pettää.”

”Mokoma viuhahtelija se sinun vekkuli velikultasi”, Magnus hihitti nyrkki suussa, vedet silmissä ja purona Alecin tukkapehkossa. ”Steele viuhuu väp väp,” sekäsiipeilijä kihersi ropistellen kimalletta Alecin paidankauluksesta. ”Ja Jacen väpättäessä voi vain juosta, muista se, pikku punatukka, kun poikaparan perään haikailet.”

”Jace on minulle pelkkä – Jace ei ole minulle mitään. Ei edes ilmaa,” Clary paasasi niskojaan nakellen. ”Älkää luulkokaan, että se julkisuuteen vuotanut pusu merkitsisi mitään, se oli pelkkää teatteria, varttuneiden haltioiden viihdettä. Se oli – ” Clary kompastui ja lässähti takaraivo edellä jalkakäytävän ainoaan kuralätäkköön kilometrien säteellä, siihen likaisenruskeaan liejulampeen, joka oli ehtinyt tulla tälle tutuksi seitsemällä aiemmalla kroolilla.

”Fiasko?” Magnus ehdotti ilkikurisesti virnuillen. Alecin suupielet nykivät – kerta se oli ensimmäinenkin, jolloin Magnuksen virnuilu kohdistui tämän ikioman varjometsästäjän sijaan veljensä kannoilla kuolaavaan fanityttöön, joka oli pikkuruinen kuin pingviini. ”Niinkö surkea se enkelipoju onkin lipomaan? Ei olisi sillä ansioluettelolla uskonut.”

Alec hymyili varovaisesti. ”Siitä likkalistasta on totta vain joka seitsemäs sana, loput viritetyn skannerin käsialaa egoistin asialla – Isabelle tarkisti, tahtoi kai olla sisarusparven kruunaamaton kiertopalkinto.” Alecin hymy leveni – Isabelle oli totta vie asemansa ansainnut, ei Alecista ollut koskaan ollut tälle vaertaistaan vastusta, saati sitten Jacesta, jonka kokemukset kaikessa komeudessaan rajoittuivat kulmakarvoituksen kestokohoon sun muihin silmäniskuihin, joista tuli mieleen puolen namaan epilepsia. Tai no, olihan Jace kuulemma sisartaan suudellut, mutta se olikin jo toinen juttu. Tai ainakin Alec toivoi, että se oli.

Magnus leväytti hammasrivinsä omahyväiseen irveeseen ja potkaisi Alecia voitonhuumassaan vasempaan kankkuun. ”Minähän tiesin, ettei sillä peroksiperuukilla Inkvisiittoria vietellä! Edes se harppu ei vuosikausien mittaisesta puutteestaan huolimatta sietäisi sellaista sarkasmin määrää – sheiveri paratkoon, siihenhän saattaa hukkua päivänä minä hyvänsä kuka tahansa kadun tallaaja, joka ei osaa pitää silmiään erossa blondin takapuolesta”, Magnus jatkoi kaivellen nenäänsä. ”Sitä sarkasmin määrää – melkein puistattaa sen rusinarutun puolesta!”

”Sulje suusi, velho”, Clary rutisi haaksirikkoutuen lätäkön laidalle, kampesi itsensä ylös suosta ja taputteli povitaskuaan – valahti kalpeaksi. Clary raastoi takkinsa vetoketjun auki, heitti läpimärän rievun asvaltille ja hyppäsi kimppuun. ”Helvetti!” huusi punatukka – kyllä siinä sai huutia tasku poikineen ja tekonahkavuori ansaitsemansa löylytyksen. ”Helvetin helvetin helvetti!”

”Steelesankarin CVlle eksynyt Robinson Crusoe aiheutti kummastusta seurapiireissä – minä ja edesmennyt kollini Puhemies 24/7 Naukuva – Jace kun ei ole koskaan osoittanut erityisemmin mielenkiintoa miespuolisia fanilaumojaan kohtaan, jotka näin sivumennen sanoen kuolivat sukupuuttoon ennen blondipojun itsensä syntymää”, Magnus sanoi mietiskellen. ”Pistää valavasti ottaen miettimään, josko Crusoe oli sittenkin kookospähkinään muumioitunut transu.”

Alec koputti spagettihaballaan naurusta tyrskähtelevän Magnuksen niititettyä olkapäätä – oma juttu, paras juttu, röhisevä räkänauru. Ja Magnus oli bling bling velho nauramaan, Magnus tukehtui vähintään kerran tunnissa vahingoniloon, etenkin, jos oli nefililapsista ja nefililasten pyllähdyksistä puhe. Magnus oli varjometsästäjärasisti, ei siitä mihinkään päässyt. ”Kartta taitaa kroolata tumman veden tuolla puolen, jos ymmärrät, mitä tarkoitan.”

”Pikemminkin syvänmerensukeltaa”, korjasi hampaitaan kaanonissa kiristelevä Clary käsivarsiaan myöten mudassa, pylly pystyssä lätäkön laidalla. Seitsemäs kerta toden sanoi, vai kuinka se sitten menikään. ”Snorkkelia vailla räpyläparista puhumattakaan.”

”Eikö sillä muka ollut edes minigrippiä märkäpukuna, sellaisen puhaltaminenhan on kuin veisi maripuskan pilvidiilerin kasvihuoneesta” Magnus huokaisi teatraalisesti, kiersi jalkansa Alecin lanteilta ja loiskutteli lätäkköön paljain varpain, kenkäpari käsivarrella keikkuen. Muistipa sentään viime tingassa kääriä lahkeensa, sen Alec pisti merkille, tottakai. Magnuksella oli sentään nahkaa jalassa, ja nahalla pesuohjeet vailla vertaa plus tasokuivaus. ”Mahtaa tuo selluloosan elo olla raskasta aaltojen alla.”

Clary haroi kouransa täyteen kuraa, huuhtoi kultaa, vaan ei lappua, jonka printtiarvo pörssissä oli liikennemerkin luokkaa. Clary kalasti, katiskoi, laski verkkoja vailla valkoista saalista – Clarysta ei ollut tarttumaan virvelin varteen, se oli selvä. ”Minä tiesin, ettei rämeisiin pidä luottaa, sitähän se äitimuorikin aina toisteli, kun viisivuotiaana hukuttelin Simonin käpylehmiä Luken pihalampeen suoraan laitumelta. Ja siinä lammessa levää vasta lilluikin, sanokaa minun sanoneen. Hyvä kun vettä erotti ennen argeologista luskointia.”

”Kartan dippaus kuralätäkköläävään ei taida olla taito eikä mikään Simonin farmin joukkotuhoon verrattua”, Alec puuskahti pökertyneenä – niskalenkki lähti lätkimään lätäkköön, päässä kiersi veri pitkästä aikaa, ensimmäistä kertaa viikkoon tai kahteen, Magnus kun ei juuri kävelyä harrastanut, vaan ennemminkin reppuselkäilyä sängystä suihkun suunnalle ja taas takaisin. Ei Magnus ollut mikään penkkiurheilija, Magnus oli povibodaaja, aina Alecin rinnalla roikkumassa. ”Kerran kastaja, aina kastaja.”

”Kautta Inkvisiittorin pamperspöksyjen, ettet vain olisi sittenkin syöttänyt sitä lappurukkaa ahdin antimille”, Magnus valitti kipinä kämmenellä jorpakkoa ruopaten – sinne meni se manikyyri pikkuvarpaiden pedikyyreineen. ”Tietysti on myös mahdollista, että uskoon tullut, likinäköinen vesikirppu luuli lappusta Raamatuksi ja saarnaa pyhän Galapagossaaren nimeen elämänsä viimeiset viisitoista minuuttia.”

”Heivaanpa vielä armaan kullanmurusi paprun perään, ellei se tuki turpaansa jollakin muulla vierasesineellä kuin oman murusensa kielellä”, Clary rutisi laoten hartiat lysyssä rotvallin reunalle retkottamaan. Clary luovutti, antoi kartanrähjän kroolata kohti syvyyksiä, joissa lieju tunnetusti oli ruskeampaa. Se oli ohi, suunnistus nimittäin. ”Kokovartalomutanaamio, tukehtumistakuu. Voit verrata sitä eutanasiaan”, Clary jatkoi vilkaisten syrjäkarein seeprastringejään ahkerasti vilauttelevaa Magnusta, ”ikuisuustirsat tekisivät tuolle sähköjänikselle vain hyvää.”

”Turha luulo, ei tuon raikulin puheripulia onnistu yksi jorpakko tulppaamaan”, Alec sanoi ja istahti varovaisesti Claryn vierelle kadunkulman kisakatsomoon – Magnus vs kökkörekuravelli, kiekon virkaa toimittava liuska livohkassa. ”Siihen vaaditaan kovempia otteita, styroksturvaistuin ehkäpä.”

Magnus loikki lätäköstä puntit rullalla ja rullia myöten kurassa, siili ruskeilla raidoilla, hihansuissa puro poikineen. Alec odoti kauhulla pyykkipäivää, jona ei lämminvesivaraajaa paljon hammasharjatalkoissa säästeltäisi, ei todellakaan. Alec hinkkaisi housuja aamukuudesta iltakahdeksaan käsiraudalla kiinni ammeenjalassa, kuten aina. ”Olemme virallisesti eksyneet –  kello”, Magnus vilkaisi tekotimantti-Rolexinsa digitaaleja,”kahdeksan viisikymmentäkolme Himalajan aikaa veriretkemme navigoija menetti karttansa ohjat lopullisesti. May day.”

Clary irvisti naama buldogilla. ”Kaikkien periaatteideni vastaisesti nyt tehdään niin kuin Jace tekisi pää täynnä pilveä kengänkorko takapuolessa yökerhon ovensuussa, valitettavasti meillä ei ole vaihtoehtoja”, tyttö jupisi kädet syvällä farkuntaskussa, pää riipuksissa. Ei kai tahtonut ajatella Jacea, naisia nielevää velipoikaansa. Ei kai tahtonut ajatella Jacea, Jacen huulia, joita tahtoi maistaa yhä uudestaan, Jacen ruokatorvea, joka ennemmin tai vielä aiemmin huitaisisi hänetkin. ”Tällaisissa tilanteissa ei auta kuin turvautua jaceismiin – peukalot pystyyn, neitiseni, nyt liftataan.”

”Kappas kappas, joko on aika turvautua keski-ikäisen pervon kuplakotteron tupakanhajuiseen takapenkkiin”, Magnus kysyi kietoutuen kerälle Alecin syliin, kehräten, kohtasi Claryn kummastuneen katseen ja rypisti otsaansa, ”mitä? – eikös se vaihe tule yleensä vasta jälkeen puolen yön, parin pullonpohjan ja rohkaisuryypyn, ennen ohi ajavaa eläkeläispervoa, jonka takakontista vuotaa vodkaa viisi litraa kilometrissä?”

”Sivuutan tuon suosiolla”, Clary huokaisi survoen kätensä vastaraiskatun takkinsa hihoihin, napitti nepparit ja kiskoi hupun korvilleen. Clary haroi punaista tukkaansa, nosti peukkunsa kohti iltataivasta, jolta Inkvisiittori oli imuroinut tähdet, tunkenut kumottavan kuun pölypussin pohjalle – se parhaisten nauraa, joka juustoa hamstraa. ”Johnny Depp hilpaisee tästä ohitse citymaasturillaan hetkenä minä hyvänsä, sanoipa herra pääpelle mitä tahansa.”

”Deppin Johnnyko? Sparrow'n Jack? Hullu Hattumies, jonka silinterin yritin tilata ebaysta toissaviikolla kimonon kaupanpäällisenä?” Magnus uteli pää Alecin olalla, Alecilta ilmat pihalla. Magnus röhnötti Alecin kainalossa kädet varjometsästäjänsä lanteilla, sormet vyönlenkeissä, kaistale kalpeaa ihoa napaa myöten kurassa. ”Mutta eikös se kaveri ole vähän turhan vanha sinulle? Heppuhan menisi kohtapuoliin siitä etupenkin pedarista, jos vuosista vähennetään meikkivoiteen säästöpakkaus plus pari irtorastaa ja pääkallohuivi.”

”Sanoo kahdeksansataavuotias velho, virkeä ja vetreä rollaattorivaari, jonka oma rakastaja on hädin tuskin vielä päässyt vaipostaan”, Clary napautti viuhtoen peukalollaan katulampun himmeässä valokeilassa. Ei tytöltä ainakaan yritystä puuttunut, se Alecin oli pakko myöntää, mutta kaikesta huolimatta bensaputterot loistivat poissaolollaan, olivat ilmeisesti pollevoimat finaalissa autosta kun autosta. ”Herran kannattaisi harkita, mitä suustaan päästää, kun parisuhteen ikäero lähentelee nelinumeroista.”

”Se on vasta seitsemän-ysi-ysi, mikäli neiti sallii”, Magnus korjasi vihaisesti irvistäen, sylkien, sähisten. Alec pudisti päätään – ei naisen, eikä sen puoleen astetta feminiinisemmän velhonkaan ikää parane ventovieraiden kysellä päin naamaa – siinä on äkkiä pää poikki ja vallihaudan mudassa ajelehtimassa edellisten uhrien pästien seurana. Ja Magnus oli tarkka numeroistaan, Magnus oli pahimman luokan diiva, joka sai slaagin jo puolesa vuodesta alakanttiin. ”Mies parhaassa iässä.” Magnus iski silmää Alecille.

”Magnuksen pääkoppa taitaa pyöriä henkisesti jossakin kymmenvuotiaan aivokapasiteetin tietämillä”, Alec huomautti hiljaa, heikosti hymyillen, uskaltautui silittämään Magnuksen siiliä. ”Taitaa Magnuksen parempi puolisko viedä kirkkaasti voiton vuosissa, tässä tapauksessa täysi-ikäinen sinisilmä, joka leikkii aikuista maanpaossa lapsuudenkodistaan, jossa vallitsee sotatila”, Alec totesi käsi mustien suortuvien orjantappurapusikossa ”Kaikesta päätellen ei siis ole kovinkaan vaikea pistää Magnuksen kakunkynttilälootia paremmaksi, Magnuksen tortussa kun menee kevyesti hukkaan muutama sata steariinitikkua.”

Mutta Clary ei ollut kuullut sanaakaan – Clary oli nähnyt punaiset silmät pimeässä, yhden keltaisen valokeilan ja toisen ajovalon paskana. ”Pysähdy – minulla on velho, enkä pelkää käyttää sitä!” Clary kiljui. Clary oli nähnyt pelastuksen pärryyttävän pitkin tietä, avolavan, joka hidasti vauhtiaan kolmikon kohdalla, punatukkapelätin ja poikapariskunnan, ja pärskäytti puolilitraa kuravelliä Alecin vastapestyyn korvaan. ”Tuossa puolipakussa on jotain tuttua”, mutisi Clary lopettaen lopulta raivokkaan huidontansa, ”jotain ihan liian tuttua.”

”Ettei vain sattuisi olemaan setäkultasi monstertrukki”, Magnus ehdotti viurusilmiään siristellen. ”Ainakin tuolla ohjaamossa möllöttää minun ja varjometäsätäjäpoikani vuokraisäntää muistuttava hiiritukkainen pallopää monttu auki ja käsi ovenkahvalla – ei sillä, että minulla olisi mikään valoiluokan turpamuisti, kun tämä ikäkin jo kerran alkaa painaa”, Magnus totesi yhä murjottaen, painautui tiukemmin Alecin syliin, vaikka Alec yritti kammeta kimaltavan takiaisen irti rinnuksistaan. ”Muka veteraani,” velho puuskahti itsekseen, hautasi kasvonsa Alecin kaulukseen.

”Ethän sinä ole mikään veteraani,älä huoli”, Alec koitti lohduttaa raastaen samalla vaivihkaa Magnuksen käsiä niskansa takaa. Mikäli mahdollista, edellä mainittu oli vielä jälkimmäistäkin vaikeampi urakka. ”Ethän sinä ole koskaan tarttunut haulikkoon, ainakaan ladattuun sellaiseen, saati sitten painanut liipaisimesta.”

”Ja pelkurikin vielä!” Magnus ulahti kairaten piikkipehkonsa Alecin kaulavaltimoon – siinä oli vaihteeksi verenhukka lähellä, pienoisesta paniikkikohtauksesta puhumattakaan. Magnuksen tukkaa ei ollut fiksua pilkata, Magnuksen tukka oli pahempi ase kuin Saksikäsi-Edwardin saksikäsi konsanaan. Magnuksen piikkisikaperuukki teurasti kenet tahansa, missä tahansa ja milloin tahansa, Magnuksen tukka oli aina valmiina uuteen kierrokseen, verenvuodatukseen. ”Ikivanha vätys!”

”Hitto”, henkäisi Clary, sulki korvansa Magnuksen ulinalta ja lysähti lätäkköön peukaloineen päivineen. Kai Clarylla oli jonkin tason korvatulehdus, kaksi ja puoli puhjennuttta tärykalvoa, käytävät täynnä pumpulia, eristysteippiä kierroksella kallon ympäri sekä kypärä päässä, sen verran kovaa Magnus osasi kurkku suorana ulvoa. ”Se on Luke.”

”Niinhän minä juuri sanoin”, Magnus niiskaisi loukkaantuneena, töräytti nenänsä tyhjäksi Alecin takinhihaan. Magnuksen masennut ei ollut mikään kertajuttu, ohi menevä ruikutus ja talviturkin uitto itsesäälisaavissa, Magnus osasi murjottaa kuukausitolkulla putkeen ja viikkokaudet peräjälkeen. Ja Alecilla oli tehtävä velhorakkaansa masennuskausina – Alec taputteli Magnusta selkään oikein urakalla, aamusta iltaan, jopa unissaan. ”Minähän sanoin, että se on se susiheppu, jolla on tätä nykyä Brooklynin kattavin hämäkkifarmi, omani kun valitettavasti haihtui koipina tikkuaskiin toissa viikon tuhopoltossa.”

Avolavan ovi kolahti auki. Luke hyppäsi asvaltille kulahtaneissa farmareissa, villapaidassa, vaelluskengissä, jotka Magnuksen tuntien luikahtaisivat pikapikaa kimonon takataskuun ihmisuden silmän välttäessä – Magnus oli haka tiirikoimaan tarranauhoja sun muita rusetteja sekuntipelillä suoraan jalasta. ”Clary – autoon kuin olisit jo”, Luke komensi läimäisten takaoven sepposen selälleen. ”Seuralaiset takakonttiin, kaikkea minunkaan trukkini tekonahkapenkki ei kestä”, tämä lisäsi vilkaisten Alecin syliin pesitynyttä velhoa, jonka kenkäpari uiskenteli kuralätäkössä, ja paljaat varpaat Alecin perstaskuissa. ”Hus siitä lukkojen taa,” tämän ääni kohosi oktaavin Magnuksen huulten eksyessä Alecin suupielelle.

”Hankkikaa takaluukku”, Clary korahti kiiveten kyytiin, kampesi hansfreevuoren yli pelkääjän paikalle tuulilasin taa.

Körön körön kämppään, olohuoneen penkkiin, punaisella pakulla, luukussa velhoseurassa.

Sitä kommenttia?

Kaatosade

  • pervektionisti
  • ***
  • Viestejä: 4 853
  • kiero ja sarkastinen
Minäkin kerkesin lukea tämän nyt, pari viimeistä lukua piristi aamupalaa ennen kuin pitää lähteä raatamaan. Kiva lukea pitkää ficciä tästä fandomista. Ja huumoria ei ole tullut muutenkaan luettua vähään aikaan, joten vaihtelu on kivaa.

Sanailusi on värikästä ja kekseliästä, mutta välillä teksti tuntuu melkein tukehtuvan siihen ja kappaleet ovat aika massiivisia. Vähän yksinkertaisempaa kaipaan ehkä välillä, jotta lukeminen olisi helpompaa. Varsinkin, kun teksti on näin pitkä. Tällainen tyyli toimii kyllä lyhyemmissä teksteissä, mutta kun lukee paljon putkeen, se alkaa uuvuttaa ainakin minua.

Joka tapauksessa Alec on tässä hirmu söpö, samoin Magnus. "Sylisiili" herätti melkoisen awwitusreaktion, ihana sana. <3

Kyllähän minä lisää toivoisin. :)
Mitä tarinoita kertoisin sinulle hämärän rannalla
että haihtuisi surusi, suloinen ja surullinen nukkeni.   (Pablo Neruda)


Solembum

  • ***
  • Viestejä: 1 827
Pics.

Ihanaa, uusi kommentoija. Rakastan uusia kommentoijia. Tämä fandomi kun saa ainakin minun ficeille niin vähän kommentteja, että melkeen nollille jää joidenkin one-shottien kohdalla. Not nice.
Hei mutta piti mun jotain fiksuakin vastata!
Joo, tollasta kritiikkiä mä annan aika usein ihan itsekin itselleni. Mulla on jonkuntasonen pakkomielle pitkistä kappaleita, ei tosin ihan joka tarinassa, mutta useimmissa kuitenkin. Voisihan sitä yrittää keventää, tiedän, mutta kun se on niin hemmetin vaikeaa >: Pakkomielteet on vaikeita. Ja itseasiassa se uuvuttaa muakin.
Mutta kiva että pidät tuosta sanastosta, joskus mulla vaan on sellasia päiviä, että keksin niin erikoisia yhdistelmiä, että ainakin Annoylta menee joka kerta ohi (tosin Annoysta ei olekaan kuulunut mitään pitkään aikaan, eli ei haittaa :-DD)

Ja söpöily on sillon tällön ihan hyvästä.
Jatkoa kun ehdin, jaksan, inspaa. Siis piakkoin vaikka rautalangasta vääntämällä.

Arion

  • ***
  • Viestejä: 622
  • Huffleclaw Bard
Jatkoa! Jee!

Pidin tosta Magnuksen Johnny Depp kommentista :D Mut jotenki outoa kuulla (lukea) Claryn sanovan, ettei jace oo sille edes ilmaa... :O

Mut hyvä oli!
"I think kids will read more good books than we can possibly produce " - Rick Riordan

Solembum

  • ***
  • Viestejä: 1 827
Anturajalka93:

Kiitti kommentista.
Oli pakko vastata, vaikka mitään sen suurempaa vastattavaa ei oikein olekaan paitsi nuo kiitokset siis tietysti, mutta Clarysta sananen: Clary tahtoi, ettei muut usko Jacen olevan sille mitään.
Tai niin mä siis se ajattelin. Mulla ei varsinaisesti ole mitään noita kahta vastaan, joten...
Tämä ihan siis vaan selvennykseks. Koitan olla olematta clace-rasisti : )
Tack tack.

Annoy

  • Lännen paha noita
  • ***
  • Viestejä: 383
  • Dancing through life
Hei, äläs nyt luule, että mä oon täältä minnekään kadonnut. :'D Olin vain muutaman viikon semmosessa paikassa, missä en koneelle päässyt. Täytyy kyllä sanoa, että vieroitusoireet tänne ja fanfiction.netiin iski jo parin päivän jälkeen. ; D

Kuten aina, multa meni taas osa ohi. Tästähän alkaa tulla jo jonkin sortin perinne. Sun sanavalinnat on vaan niin persoonallisia ja kekseliäitä, että mun aivoparat ei ymmärrä. (Tosin mun äikkä oli kyllä kymppi, joten kai mun olevinaan pitäisi ymmärtää. : D) Mutta se ei ole kuitenkaan huono juttu. Juuri nämä sun sanavalinnat ynnä muut tekee tästä ficistä niin yksilöllisen ja ihanan, ja sun kirjoitustyylisi on erittäin persoonallinen. Se on asia, jota arvostan todella paljon, sillä monet eivät osaa kirjoittaa kovinkaan persoonallisesti, hyvänä esimerkkinä minä. Tyylisi on erittäin tunnistettavissa ja yksilöllinen, tekstisi on todella monimuotoista ja rikasta. Paikoin menee ehkä vähän yli, mutta tämähän on huumorificci, joten se kuuluu asiaan. Yksinkertaisempaa tekstiä kaipaisin ehkä hiukkasen lisää, ettei muutu liian puuduttavaksi lukea.

En nyt osaa sanoa itse luvusta oikein mitään, paitsi että oli aivan yhtä hyvä kuten aina. Jatkoa vain pian.

// Btw, tää ei nyt liity oikein mitenkään asiaan, mutta mun on pakko sanoa tämä. Törmäsin vähän aikaa sitten tälläiseen ihanaan Malec-pätkään. Cassandra Clare itse kirjoitti tämän, kun fanit pyysivät. Mun mielestä tää on tosi suloinen pikku pätkä, olisi kyllä ihanaa jos olisi ollut kirjassa. En tiedä oletteko jo lukeneet, mutta jos ette ole, niin lukekaa ihmeessä.
"What everyone does. Like you said. Hope."

Nej, du måste finnas, du måste
Jag lever mitt liv genom dig
Utan dig är jag en spillra
på ett mörkt och stormigt hav
Du måste finnas, du måste
Hur kan du då överge mig?
Jag vore ingenstans, jag vore ingenting
Om du inte fanns

Solembum

  • ***
  • Viestejä: 1 827
Annoy:'
Huh mä ehdin jo säikähtää et sä katosit johonkin ; )
Tunnen noi vierotusoireet, viikko Maltalla oli tappaa mut.

(OFFI TÄHÄN; KIITOS TOSTA PÄTKÄSTÄ MITEN EN OLLU HUOMANNU MÄ MELKEEN PORASIN KUN SE OLI NIIN IHANA JA TÄÄ MUN PAKKOMIELLE MENEE YLI JA CASSIE ON NIIN IHANA JA KAIKKEE JA MÄ LUEN TON HETI UUDESTAAN x 66576878900.)
Rakastan sua kiitos

Niin. Kiitos kommentista.
Ja ei se haittaa vaikket kaikkee ymmärtäisi, tai no haittaa, mut ei pahalla tavalla you know. Kaikista kehuista kiitoksia ja kyllä, yritän parhaani mukaan vähän karsia, koska mä tiedän, että tää on välillä vaikeelukusta ja silleen. jousunhan mäkin näitä lukaseen sillon tällön. Ainakin joskus. Tai sit en. Yritän, promise.

Jatkoa tulossa tässä joskus taas ; ) Kiitoooos.

Kinqs

  • ***
  • Viestejä: 22
olipas ihanaaaaaaaaaaaaa. Magnuksesta saa ristiriitasen kuvan. Tai ainakin mä oon saanu. Välillä se on sellanen dominoiva kovis ja välillä 10v vauva. Jatkoa kiitos!

Solembum

  • ***
  • Viestejä: 1 827
Kinqs: Kiitos kommentista : )

Tässä olisi sitten sitä kauan kaivattua jatkoa. Pahoitteluni, että kesti näin kauan, mutta en ole uskaltanut julkaista, sillä pelkään murskakritiikkiä. Tästä on tullut tarina, jota on hyvin vaikea jatkaa, mutta mulla on vielä jokunen idea hihassa, joten katsotaan, jos saataisiin vielä loppuratkaisut aikaan.

Kommentti olisi plussaa, sillä motivaatio tämän jatkamiseen on hieman hukkateillä.
____________________________________________________________________________________________________

Yökyläilyä, osa 18

*

Clary kiskaisi takkinsa kauluksen korviin saakka, työnsi punaisen pehkonsa piiloon paidan alle, kaula-aukon uumeniin. Sieltäpä sitä tuskin kukaan keksisi kaivella, jokainen haiven oli varmassa tallessa kainalokarvasaarekkeella, jota ei sokeakaan enää olisi voinut millimetsäksi kutsua, sen verran sähärässä sänki sojotti hihansuusta jos toisesta, vieläpä kolmannestakin kurjana karvapäivänä. Sen siitä sai, kun hyysäsi kattonsa alla kaksikkoa, joista toinen sheivaili poskipartaansa säärisheiverillä, jonka petikaveri oli kähveltänyt kalsareihinsa sossun silmien välttäessä sekunnin murto-osaksi. Clary huokaisi – Magnuksessa olisi ollut selvästi potentiaalia kleptomaaniksi vaikka muille jakaa, Alecilla sen sijaan kennelalalle karvakuonon roolissa. Alecin pujolla olisi ollut kysyntää rodunjalostuksessa puudeleista buldoggeihin, mikäli mystiset tukokset suihkukaivossa sitten olivat partapalloja, nuo komeat kasat mustia kutreja kylppärin kaakelilattialla. Kyllähän Alecin amisviiksissä näytti riittävän nypittävää, vaan silti Claryn epäilys oli alkanut herätä kymmenennen kertakäyttökraapimen kohdalla, kadotessa jäljettömiin. Alecilla oli vain perusteellisen pulisonkiruljanssin vaativa pöheikkö, tai niin Clary parhaansa mukaan yritti uskoa. Sillä muita vaihtoehtoja Clary ei tahtonut edes ajatella, Luken karvanlähtökin kun kuulemma sijoittui kevään tuntumaan, ei keskelle talvimonsuunia, joka ei ollut loskaa nähnytkään, saati sitten kinosta rotvallin reunalla – tulkoon joulu asvaltinharmaa, aika rullarekien, korkeintaan hilseen valkoinen.

Clary potkaisi pakun oven saranoiltaan kaatosateeseen, repi, runnoi, riistäytyi irti turvavyön kuristusotteesta vilkaisten Lukea, joka kaiveli taskustaan linkkuveistä – polyesteri puoliksi vips vain. Luken paku oli kuin Magnus; läheisyydenkipeä, omistushaluinen papparainen, vaari parhaassa iässä, eläkepäivät edessä, rapakunnossa. Tosin kahdesta raihnasta Clary olisi hetkeäkään harkitsematta valinnut pakun, jonka pakoputki prutkutti sille päälle sattuessaan, Magnuksen kurkkulenkistä kun ei noin vain karattu, näkihän sen jo poikaparasta, jota tämä oli likistänyt rintaansa vasten jo kuukausikaupalla yhtä soittoa, ja likistäisi, kunnes aika tästä jättäisi. Mutta ei paku pääpellestä kauas jäänyt, Lukekin kun oli jo joutunut siirtymään nyrkkiraudoista ja kynsinauhoista linkkareihin sitten edellisviikon, mikä oli jo saavutus sinänsä luken purukalustin tuntien. Olivat kaiketi sielunsiskoksia, paku ja piikkipää, olkoonkin, ettei paku vielä elämänsä ehtootaipaleellekaan ehdittyään ollut peruuttanut ulos kaapista. Vaan onneksi Magnuksessa oli siskoa kahdenkin edestä, ellei paku sitten päättäisi yllättäen täräyttää puskuriaan mersuheilansa peräpäähän, hurvitella oikein pölykapselin takaa – perä vasten perää rynkka jynks. Mutta olihan Magnuksessa yllin kyllin tyttöä Alecillekin, miksei siis pakullekin, vaikkei ehkä sentään Alecin äitimuorille. Maryse kaiketi luuli Magnusta yhä transvestiitiksi, mokoma tietämätön keksi-ikäinen akka, kuten Magnus oli mumissut Alecin poratessa silmiään pellolle tämän sylissä, pää painuksissa olalla, kyynelet Magnuksen korsetilla, pitsirinnuksilla.

Clary heitti hupun harteilleen, kiristi rusetin kaulaansa ja loikkasi lätäkköön litra liejua per ballerina. Clary kahlasi keskelle taifuunia, kiersi ovenkahvaan takertuen maantiematelijan takaovelle ja läiskäisi vapaalla kädellään etummaisen kiinni ikkunalasi helisten. Clary hymyili varovaisesti vauhkona viittoilevalle Lukelle nostaen peukunsa pystyyn – ilmastointi OK. Kunnon ihmissusi osasi varmasti arvostaa tuuletusaukon tuulahdusta turkillaan, roikottaa kiitollisena kieltään pihalla mottoritietrafiikissa kuolavana kirsulla killuen. Clary hinautui peltiä pitkin pakun perään, loksautti lukon auki ja väänsi takaluukun kohti taivasta, josta ryöppysi vettä saavikaupalla. Clary kumartui luukkuun jalat pakoputkella, yritti erottaa, kenen jalka kuristi ja ketä, kumman käsi pesi kenenkin pöksyissä, missä päät piileskelivät. Clary huokaisi, tarttui summamutikassa paidanselkämykseen, joka pilkotti seepra-ahterin alta, alkoi purkaa solmua, joka vääntelehti tavaratilassa, kahta toisiinsa kietoutunutta vapaamatkustajaa, joiden huohotukselle ei ollut tulla loppua. Clary raastoi kalpeat kädet lanteilta, kullanruskeat vyötäisiltä, polvet koipiklimpistä. Clary kiskoi kauluksesta, hinasi hihansuista, tarttui kaksin käsin vyöhön, jonka solki napsahti sököksi housujen haratessa vastaan herran alla. Clary repi, riuhtoi, riipi, tukisti piikkitukkaista päätä takaraivolta, siili huusi. Clary läähätti, lakosi lätäkköön ja kirosi hiljaa – sai olla viimeinen kerta, kun kaksikko asettui taloksi saman katon alle, saati sitten saman peräpellin, takalokeron tavaratilaan, hulluksihan siinä tuli, kun yritti huutia huitoa. Hemmetin homot.

”Ylös, ulos ja lätäkköravia”, Clary komensi tasattuaan hengitykseksensä hinkuyskäksi – peräluukkupaini ei kaikesta päätellen sopinut harrastukseksi höyhensarjalaiselle, saati sitten kääpiökasvuisella. Claryn pitäisi kaiketi pysytellä pedin puolella kokovartalolobotomoidussa teddyseurassa, ei homoretkueen jakona pakunperässä potkunykkeilemässä, liian raskasta, verenpaneet kaakossa. ”Ellei sana kuulu, kukutte yön pallo kaulassa Luken kahlekopissa – susisetäsossunne seurana”, Clary jatkoi, vilkaisi suurieleisesti pikimustaa pilvipatjaa tähtitaivaalla, ”Kappas, taitaa tulla täysikuu.”

”Ja minun pästäänihän se turkiseläin ei purukalustoaan upota!” Magnus mumisi kontin pohjalta, pää Alecin kainalossa, jumissa haaruksissa. Äänet vaihtuivat puhinasta puuskutukseksi Magnuksen ponnistaessa polvilleen, yrittäessä vääntäytyä ylös, epäonnistuessa. ”Siirrä takapuolesti tieltä, Alec, tämä velho siirtyy punkkaan pelehtimään – tässähän alkoikin jo tulla ahdasta.”

Alec nitkutti ahteriaan puolelta toiselle, koitti kontata kaatosateeseen. ”Ei onnistu”, Alec ähisi käännähtäen kyljelleen, kiskoi vyölenkkejään irti Luken ongenvapajemmasta, kuokusta, toisesta, kolmennesta. Alecin kasvot häilyivät katulampun valokeilassa posket punaisina palaen. ”Se on jumissa kohossa sinun jalkojesi välissä.”

”Anna mun kaikki kestää”, Clary valitti, painoi päänsä käsien varaan. Clary tunsi likimain vastustamatonta mielihalua hakata hupunreunan alta pilkottavaa pääkoppaansa vasten peräpeltiä kallomurtumien toivossa, koomaseuraksi mammalleen sairaalasänkyyn. Claryn holhottien visiitistä kun ei vailla aivovaurioita selvittäisi, ei Clary, ei kukaan. ”Väännä nyt vain se koho perseestäsi, niin päästään tästäkin peräbisneksestä!”

Magnus pisti naurunsa räkätaudin piikkiin, oli köhiä keuhkoputkensa merimiessolmuun. ”Annapas kun Magnus-setä näyttää, rakas”, Magnus määräsi pojan solkivainaata räpläten, väänsi tämän housut irti ongesta jos toisesta. Magnus kieräytti Alecin lanteiltaan, nosti jalkaansa ja kipusi luukusta läpimärkään yöilmaan yhä punastelevaa poikaa perässään hinaten. ”Pidäpä nyt kiltisti kiinni housunkauluksesta, Clary-täti ei tykkää punteista nilkoissa, kumma kyllä.”

Alec roikkui Magnuksen käsipuolesta lätäkkö saappaissa loiskuen, katsoi Clarya anteeksipyytävästi sinisillä silmillään, joihin Magnus ehkä oli langennut, jumittunut vuosikymmeneksi, ikuisuudeksi, vaan ei Clary. Clary ei menisi halpaan, antaisi Alecin sielun peilien peilata itseään sokeaksi kaksikon konttipuuhilta, ei Clary aivan niin typerä ollut, kuin miltä näytti. ”Ahdasta kuin suksiboksissa”, Alec änkytti Magnuksen nyökkäillessä siili väpättäen – yritti kai rikkoa hiljaisuuden, ”tuossa luukussa nimittäin.”

Clary nyökkäsi väkinäisesti – mikä selitys sekin muka oli ollut olevinaan, suksiboksipainia peräluukussa. Clary läimäisi takaluukun kiinni ongevapavaljakon edestä ja lähti harppomaan pihan poikki kohti ulko-ovea, jonka silmästä paistoi valo. ”Te kaksi ette sitten ikinä opi tavoille”, Clary puuskahti, oli horjahtaa uudemman kerran lätäkkölampeen pulikoimaan, kroolasi rappusille. Clary kaivoi avainnipun takataskustaan ja työnsi avaimen lukkoon, käänsi. ”Ette edes takakonttiin tintattuna, kaksi vähemmän viisasta päätänne yhteen lyötynä – ja ei kun lipomaan.”

”Ei vuokraisäntäalfa peräkärrypuuhista mitään tiedä”, Magnus mutisi puolustellen, ”ellei sillä sitten ole röntgensilmää selässä, mitä henkilökohtaisesti pidän hyvinkin epätodenäköisenä. Ja sitä paitsi”, velho jatkoi pörröttäen poikakultansa mustaa tukkaa, ”tuon trukin peräverhoilussa ei vieretysten körötellä, hyvä kun päällekkäinkään pystyy hengittämään, saati sitten suusta suuhun.”

Clary nipisti suunsa tiukasti kiinni, huulet kapeaksi viivaksi, nielaisi kysymyksensa kyseenalaisesta ensiavusta. Sillä aivan kaikkea Clarykaan ei tahtonut tietää, kaikkea clarykaan ei kyennyt sulattamaan, saati sitten Luke, joka läimi ovia lähietäisyydellä. ”Vain niin”, Clary jupisi, riuhtaisi oven auki eteiseen, jonka tukkivat tsiljoonat kengät. Nököttipä nurkassa pari kirkkaanpunaisia korkokenkiä, Magnuksen, kenenkäs muunkaa, ellei sitten –

”Älä väitä, ettet osaa saapasta riiua ilman apua”, Magnus huokaisi tönäisten Alecin takapuolelleen kenkäkasaan, kairasi kyntensä tämän kenkään ja kiskaisi. ”Poikaseni, sinusta on tullut uusavuton”, Magnus saarnasi suupielet korvissa, ilkikurinen hymy huulillaan. ”Ryhdistäydy – kaikkea minäkään en ehdi päältäsi kuoria, oma napa ensin, vaikkei minulla viimenäkemältä tainnut napaa ollakaan.” Kumppari lensi kaaressa hattuhyllylle kurainen kaverinsa kannoillaan.

Clary potkaisi ballerinat jalastaan kynnysmatolle, lätäkkö lotisi, lattia lainehti lits läts. Clary raivasi väylän läpi kenkäkaaoksen, tyrkki tennarit, maiharit sun muut virsuntapaiset riviin ritilälle ja potkaisi paljaan jalkansa suoraan pitsiunelmassaan pesivään luurankoon, kaljuksi kaluttuun katupuluun – Simon. ”Minun kenkäni ei ole mikään katakombi!” Clary kiljui, kirosi kurkku suorana. Vampyyri kuolisi, se oli varmaa. Claryn kengissä ei kissanristiäisiä järjestetty, saati sitten kaikenmaailman pulunkuoppaajaisia, ei ilman sanktioita, teurasseuraamuksia.

”Kappas, kenkääsi on sitten kupsahtanut ihka aito tienvarsitirppa”, Magnus totesi kääntäessään katseensa Alecin sukasta, jota paraikaa rullasi puntista ritilänreunalle kuivumaan. Opetti parhaansa mukaan poikakullalleen paapomisen alkeita, nurinkurista pukeutumista naisseurassa. ”Kupsautettu, piti sanomani”, velho korjasi omahyväisesti virnistellen, siirtyi pojan läpimärkien housujen sepalukselle.

”Ei pöksyjä, siinä menee raja”, Clary komensi kädet nyrkissä kyljillään, pidätteli huutoa, joka kajahteli kallossa – Clary oli turhaantunut, kyllästynyt kaikkeen, niin velhoon kuin tämän poikaankin, verifanaatikkoon, siipipaloihin ballerinan pohjallisella. Clary tahtoi kipata pulupoloisen pihamaalle kaulailevan kaksikon vanalennossa, kumauttaa vampyrieksänsä kanveesiin, soittaa velipojalleen, kertoa tunteiden olevan molemminpuolisia, kertoa, että oli retkussa, rakastunut, pihkassa korviaan myöten. Clary tahtoi viisveisata ympärillään pyörivästä maailmasta, jonka akseli vinksotti kallellaan, maailmasta, joka murjoi, murskasi, määräsi pikku tytöntylleröiden vastuulle vastuuttomia velhoja siivellään kirkkopakoisia pojankoltiaisia. Elämä ei ollut reilua ehei.

”Tule, rakas”, Magnus sanoi tarttuen Alecia kädestä ja nykäisi tämän tiukasti kainaloonsa, kylki vasten ylkeä kops. Magnus kiersi kätensä Alecin vyötäisille, mulkaisi Clarya syrjäsilmättä kissansilmät kiiluen ja talutti kultansa kohti olohuoneen kalsarikasaa, jonka seasta saattaisi hyvällä onnella löytyä pyjamanpöksyt tai parit. ”Etsitäänpä sinulle flanellia ylle, ettei tule räkä nenän ja otsasta kiuas.”

”Diiva.” Clary ravisti kaaliaan, käännähti kannoillaan ja loikki likomärän parivaljakon perään lätsytellen kolmannet kurajäljet lattiamattoon, jole oli jo kahdet taaperrettu. Vaan juuri nyt Clary ei jaksanut välittää edessään häämöttävästä kuurausurakasta, stressata jonosta jos toisesta likaisenruskeita jalkajälkiä, viis varvasta per pohja. Clary astahti autioon olohuoneeseen, rypisti otsaansa, kylppäriinkö pääpelle olikin matkalla? Clary otti askelen kaakelitaivaan suuntaan, törmäsi turpa edellä mustaan t-paitaan ja vampyyriin t-paidan sisällä. ”Mitä – ”

”Kuulin tuon raastinraudan”, Simonin takana myhäilevä Magnus viittilöi vampyyria vapaan kainalonsa jatkeena keikkuvalla käsivarrellaan, ”toraterien narskuttelun kalsarikammioon saakka, pakkohan sitä oli stalkata, mitä tuo karvapallokeitaassa touhuta toimitti, utelias luonne, katsos”, velho jatkoi leveä hymy liimaantuneena naamalleen, ”Ja hyvä niin, osuttiin Alecin kanssa ovenrakoon tirkistelemään juuri kun hammasherran purukalusto oli enää tuuman päässä tuon neidin tuossa”, Magnuksen käsi kurkotti kohti Isabellea, joka nakkeli niskojaan veljensä varjossa, ”naamavärkistä.”

”Minä en muuten aikonut suudella”, Simon pisti väliin, yritti tintata kulmahampaitaan takaisin ikeniin, tökkivät kai ikävästi alahuulta. Ei Simon sentään verta tahtonut märehtiä, tai niin Clary ainakin oli veikannut kieli keskellä suuta, ei tämä voinut jokaista tippaa tuplata kittaamalla kahdesti, vähemmästäkin kun alkoi oksettaa.

”Hiukopalastahan tässä puhuttiinkiin”, Magnus huomautti halaten Alecia takaapäin, ”Nuoren neitseen verta suoraan suonesta – ja neitseellä tarkoitan tietysti vessaharjaa, Isabellea kun ei voisi koskemattomaksi kutsua valehtelematta edes oma äitimuori.”

”Äiti ei tiedä käpypäistä”, Isabelle tiuskaisi tuikeasti, ”etkä sinäkään tietäisi, ellei armas velikultani lavertelisi jokaikistä juorua sun muuta parisuhdebisnestä iltapuhteella kimaltelevaan korvaasi.” Isabelle heilautti paksun palmikkonsa olan yli boaksi paidanselkämykselle. ”Sitä paitsi, olen onnellinen sinkku jo toissapäivästä, olkoonkin, että vain siksi, että se harppu loksautteli munalukkoja pitkin ilmavaihtokanavia, ja Meliorn jäi kankustaan kiinni ritilään.”

Alec nosti katseensa lattiasta, mulkaisi sisartaan epäuskoisena. ”Et kai sinä sen kanssa palannut yhteen?” Alec uteli. ”Mutta Jacehan sanoi, että se liimaletti on pahemman luokan kusipää.”

”Paraskin puhumaan”, Magnus mutisi, ei ollut kai vieläkään antanut anteeksi poikaystävänsä ex-ihastukselle ja tämän viehätysvoimalle, josta Alec Luojan kiitos oli saanut raastettua silmänsä irti vain langetakseen velhoon, joka vaihtoehtona oli – noh, homompi. Ehkä velho oli yhä mustasukkainen, kuinkas muutenkaan. Ja Clary tiesi tunteen, tunsi paremmin kuin hyvin. ”Taisi tosin kerrankin olla oikeassa – sillä ikivanhalla jousipyssypierulla suihkusi kusi korvista jo keskiajalla.”

”Sanoo kahdeksansataavuotias melkein-pedari, joka hegasi kyseisen hepun kanssa haaniskassa puoli vuosisataa takaperin”, Isabelle totesi hampaitaan kiristellen, kuulosti erehdyttävästi pulunkoipea kaluavalta Simonilta. Simonilla herahti vesi kielelle, hammas huuleen. ”Ei kovin uskottavaa.”

”Mitä sinä täällä toimitat?” Clary älähti tuijottaen Isabellea typertyneenä – mistä näitä pummeja oikein putkahteli? Kaappiin joutavassa kaksikossa plus pulubaalissa Clarylla oli kylliksi kestämistä, ei Clary Isabellea kaivannut kylpygeeleillään lutraamaan, saati sitten kokkaamaan lounasta pölykikkaroista ruokakomeron pojalla, ei todellakaan. Kokkina Isabelle voitti kirkkaasti jopa Luken, joka ei erottanut tomaattia tonnikalasta, tonnikalaa tinapurkista.

Isabelle irvisti Clarylle kädet puuskassa, kyräili vaivihkaa velhoa, joka oli keskeyttänyt hellät hetket kylppärin kaakeleilla. ”Pakkohan sitä jonkun on tuon rakastajapojan perään katsoa”, Isabelle ilmoitti, tykkäsi Alecia kylkeen keskisormellaan, ”etenkin, kun rakastettavana hilluu läheisyysriippuvainen diskopallo ja kannoilla kipitää se vanha rusina Instituutin keittiökaapista tongittu kaulin kättä pidempänä kourassaan.”

”Joko se kääpä värvää klaavilaisia komppaniaansa?” Magnus kysyi kiinnostuneena, kietaisi käsivartensa Alecin kaulaan, hipaisi huulillaan tämän kauluksen alta pilkottavaa ihoa, sateessa kihartuneita niskavilloja. ”Joko minun pikkuruinen rakastajani kiikkuu lahtauslistan kärjessä aivan Valentinen kannoilla?”

”Itseasiassa”, Isabelle sanoi huulet mutrussa, ”kyllä kiikkuu.” Isabelle nojautui vasten seinää, pudisti päätään huolestuneena. Ehkä Isabelle sittenkin välitti todella, ehkä Isabelle ei aikonutkaan nostaa nokkaan pystyyn ja kävellä veljensä ahdingon ohi. Ehkä Isabelle tahtoikin vain suojata selustan, ei lipoa Simonia paremman puutteessa. Ehkä Isabelle oli kuin olikin tullut veljensä takia. ”Äiti hihkuu riemusta, isän otsalla sambaa suoni. Inkvisiittori lietsoo velhovihaa, vaikkei juuri ketään todellisuudessa jaksakaan kiinnostaa.”

”Mutta”, Clary karaisi kurkkuaan, jota Simon tuijotteli nälkäisenä käytävän laidalta, ”ethän sinä tänne voi tunkea!” Clary tunsi jälleen pakottavaa tarvetta halkaista kallonsa käkikelloon. ”Talo ratkeaa liitoksistaan, samoin Luken pääkoppa – kyllä, kahdella rakastajalla on siinä näppinsä pelissä tai pikemminkin puntissa – retkivuoteeseen ei kolmatta pyörää mahdu ja Simonin vieressä sinähän et – ”

”Suu kiinni, kääpiö,” Isabelle mumisi silmät visusti piilossa otsatukan takana. ”Olen ulkona, ymmärrätkö? Vankikarkuri liinavaatekomerosta käsipelillä lakanaköyden varassa pitkin paloportaita – ei takaisin ole enää paluuta, ei ennen kuin se kurppa heittää veivinsä, mitä ei tapahdu välttämättä vuosikausiin,” Isabelle jatkoi hiljaa, ”Elleivät ne kaksi, joita joskus myös vanhemmikseni kutsuin, päätä rakastaa poikaansa kaikesta huolimatta, velhosta huolimatta, ja jumaloida jälleen tytärtään, joka kyllästyi viilaamaan kaltereita varpaankynnellään, soitteli lankapuhelimella kaukopuheluita herrashaltialle.”

”Enkä minä edes nuku”, Simon huomautti sormi sieraimessa, vaikeni tavoittaessaan Claryn silmät, joista loisti känkkäränkkä. Ymmärsi sentään yskän ensimmäisen asteen mulkaisulla, sulki suunsa, kunnes Clary kääntyi jälleen töllistelemään Isabellea. ”Ajattelinpahan vain muistuttaa, kukaan tässä talossa kun ei tunnu muistavan minun olevan tätänykyä yöeläjä,” Simon jatkoi.

”Minä ja Alec olemme sisäistäneet identiteettikriisisi, älä huoli”, Magnus lohdutti, taputteli Simonin selän sijasta Alecin takapuolta, joka törrötti tyrkyllä vasten velhon koipea. Olisi kaiketi taputellut joka tapauksessa, näkihän sen jo naamasta, virneestä velhon kasvoilla. Clary huokaisi – alkoi olla se aika illasta. ”Alec jopa kiskoo unissaan peiton korviinsa aina, kun hiiviskelet likeltä olohuoneen ovea pulupaimenessa – ei liiaksi paljasta pintaa viattoman vampyyrin hammaskartoille, fiksu poika tämä sydänkäpyseni.”

Clary kurtisti kulmiaan ja yritti olla hikeentymättä hiplailuun, jota velho harjoitti hänen näkökenttänsä rajamailla. Magnus ei osannut rajoittaa, kun taas Alec ei osannut esittää vaikeasti tavoiteltavaa, ei enää, kun oli päässyt yli velipojastaan, saanut tunteilleen vastakaikua, kumppanin, jonka kyljessä kiehnätä. Miksi Alec enää olisikaan tahtonut paeta, piiloutua, kadota kaappiin, Alechan oli hyväksytty, ei tosin tietyissä piireissä kirkkokämpän tuolla puolen. ”Ymmärrän kyllä, ettei ole muuta paikkaa, johon voisit mennä, mutta – ”

”Ei mitään muttia, sisko”, Isabelle tiuskaisi vihafalsetilla, josta jopa tämän äitimuori olisi ollut kateellinen, vaikka tytön äänestä paistoikin peitelty epätoivo. Vielä jonakin päivänä Isabellesta tulisi mammansa veroinen nalkuttaja, joka paimentaisi homoseitsosiaan vaanimaan kadunkulmassa käyskenteleviä velhosetiä ja antaisi tyhjin käsin palaaville poikasilleen huutia paistinpannulla. ”Siihen koppiinhan minä en takaisin palaa, en, vaikka vaihtoehtona olisi kaistale patjaa noiden kahden keskessä.” Isabelle nyökkäsi neitien suuntaan.

”Ikään kuin voisin edes ehdottaa jotain noin julmaa”, Clary värähti, pyyhki punaiset kiharat kasvoiltaan korvan taa. Jo Magnuksen pyjama sattoi aiheuttaa varomattomalle sivustakatsojalle yökausien unettomuutta, saati sitten Magnus vailla pyjamaa, sitä painajaisten määrää Clary ei tahtonut edes ajatella. ”Kukaan ei yksinkertaisesti voi olla niin kamala – oletko kuullut, kuinka Magnus kuorsaa?”

”Huomio: minä en kuorsaa”, Magnus huomautti nostaen naamansa Alecin niskasta nimensä kuullessaan. ”Enhän?” Magnus varmisti pojalta, jonka musta tukka sojotti jokaiseen ilmansuuntaan kuin Luken portinpieleen tuikattu tuuliviiri, naama sinersi velhon käsivarsien kuristusotteessa. Magnus laski kätensä Alecin lanteille, keinutti.

”E-et”, Alec vastasi epävarmasti, ”en minä ainakaan ole mitään kuullut – kai.”

Isabelle nyökkäsi totisena, pujotti kätensä hupparin kengurupussiin. ”Sen rusina-aivon hitleröinnille ei vedä vertoja edes mieskauneutemme kaanonkorina, usko pois,” Isabelle selitti, nypläsi hupparinhihaa. Olisihan Claryn pitänyt arvata, ettei Isabelle osannut pitää silmiään irti kunnon viihteestä vieraissa makkareissa, etenkään veljensä, jonka jokailtaiset rutiinit toivat varmasti mielenkiintoista vaihtelua Jacen keijuhempukoiden kikatukselle, olettaen tietysti, että tirkistelijän aivokapasiteetti kesti kaikenlaiset striptease-tempaukset tärykalvojen kunnosta puhumattakaan. ”Sitä kurppaa fundamentalistisempaa holokaustaajaa ei maa päällään kanna – pitäisi kaiketi tarttua steelenvarteen ja teurastaa se ennen kuin Maxista aivopestään jonkin sortin gestapo.”

Clary kurtisti kulmiaan, harkitsi päänsä puhki. Ei Isabellea voinut uloskaan heittää, ei Inkvisiittorin armoille kirkonräjän komeroon vedelle ja leivälle. Jace ei antaisi Clarylle ikinä anteeksi – sitä Clary ei kestäisi, mykkäkoulua nimittäin. ”Voisithan sinä nukkua vaikka sohvankulmalla – ”

Luke harppoi käytävään kainalossaan rimpuileva könsikäs, jonka nyrkit viuhuivat kohti Luken kaalia maaliinsa osumatta. ”Bongasin tämän kuistilta hiippailemasta – mikä lie murtovaras”, luke tuumasi, ravisteli saalistaan takinkauluksesta. Poika kirosi ääneen, nosti päätään, hupun alta valahtivat vaaleat kutrit, vihainen irvistys.

”Jace?” Isabelle kysyi huuli pöyreänä, ”mitä helvettiä sinä täällä teet?”

*

T: Sole

Arion

  • ***
  • Viestejä: 622
  • Huffleclaw Bard
Eka! Tos alus oli liikaa kuvailua mun makuun, mut toi loppu jäi hyvään kohtaan! Haluaa lisää ja Jacea! :D Nähtävästi toteutuu, ellei porukka vaihdu ens luvus ;)
"I think kids will read more good books than we can possibly produce " - Rick Riordan

Neithan

  • Bitchking
  • ***
  • Viestejä: 307
  • Words are wind
Jos mä lupaan kommentoida, niin kyllä mä myös kommentoin. Eri asia on koska :---D

Tykkäsin tästä uusimmasta ja myös aikaisemmastakin, kuvailua on riittävästi eikä aivot ole solmussa lauseiden kanssa. Kuvailu on vähentynyt tai minä olen dementoitunut, sillä tällä kertaa et kuvailllut pakun vuorausta tai kuralätäköitä sen erityisemmin, mutta kuvailua kyllä löytyy. Sanavalinnat ja lauseet ovat todella veikeitä, kuten koko teksti oikeastaan. Lukua oli todella mukavaa lukea, se toi piristystä tylsyyteeni ja iloa iltaani. Joskus kilometrilukusi olivat likipitäen tappavia, mutta tällä kertaa ei todellakaan ollut. Mieli lepäsi ja hymy oli huulilla, poikkeuksena lopun tultua. Koska olen jo todennut tämän olevan (hyvää) parodiaa, en kommentoi henkilöiden luonteita suuntaan tai toiseen (olen jo kommentoinut aikaisemmin).

Kirjoitusvirheistä sen verran, että niitä tosiaan vilisi siellä täällä, mutta ne eivät oikeasti häirinneet lukemista, minä vain olen tällainen pilkunnussija että oli pakko ottaa ne ylös. Mutta koska olen laiska, oletan että huomaat virheet itsekin. vaihteeksi en olekaan laiska ; D

Lainaus
mikä oli jo saavutus sinänsä luken purukalustin tuntien
Luke isolla ja purukalustOn

Lainaus
”Ja minun pästäänihän se turkiseläin ei purukalustoaan upota!”
Pästääni?

Lainaus
”Älä väitä, ettet osaa saapasta riiua ilman apua”
riiua -> riisua

Lainaus
”Etsitäänpä sinulle flanellia ylle, ettei tule räkä nenän ja otsasta kiuas.”
Sanaa räkä tai nenän pitäisi vamaan taivuttaa.

Lainaus
jole oli jo kahdet taaperrettu.
jolle

Lainaus
”Sanoo kahdeksansataavuotias melkein-pedari, joka hegasi kyseisen hepun kanssa haaniskassa puoli vuosisataa takaperin”
Haaniska? Tämä taitaa muuten olla jo toinen kerta kun simputan pedari-sanan käytöstä, mutta ei voi mitään. Eli, pedari on henkilö joka on kiinnostunut lapsista. Magnus on velho joka on kiinnostunut Alecista, joka on täysi-ikäinen tai ainakin melkein, eli ei enää ole lapsi. Sinänsä ymmärrän sanan käytön, sillä kaikesta huolimatta pedari on yleinen käsite puhekielessä, vaikka termin käyttö on vähän hakusessa. Mutta toisaalta, pilkunnussija on aina pilkunnussija.
EDIT// Hegasi?

Lainaus
pitäisi kaiketi tarttua steelenvarteen ja teurastaa se ennen kuin Maxista aivopestään jonkin sortin gestapo.
Mistä lähtien steelellä on voinut teurastaa? Gestapo on muuten järjestö, jännää että sellaiseksi voi aivopestä.

Kirjoitusvirheitä oli enemmänkin, mutta osa jäi kummittelemaan tekstiin, kaikkia en muistanut.

Lainaus
perä vasten perää rynkka jynks
Tämä oli ehdottomasti yksi suosikkilauseistani koko ficissä! Se on vaan niin mielikuvituksellinen ja jännä ettei siitä voinut olla pitämättä.

Lainaus
Körön körön kämppään, olohuoneen penkkiin, punaisella pakulla, luukussa velhoseurassa.
Tätä koskee sama kuin edellistäkin, vaikka se olikin edellisessä luvussa. Ihana.

Lainaus
”Poikaseni, sinusta on tullut uusavuton”, Magnus saarnasi suupielet korvissa, ilkikurinen hymy huulillaan. ”Ryhdistäydy – kaikkea minäkään en ehdi päältäsi kuoria, oma napa ensin, vaikkei minulla viimenäkemältä tainnut napaa ollakaan.”
Jotenkin tämä on todella Magnusmainen repliikki. Pidin 'poikaseni' sanan käytöstä, sillä se sopii Magnukselle kuin kimalle tukkaan. Sana sopii tälle, niin kuin yleensäkin vanhempien henkilöiden suuhun.

Lainaus
Jo Magnuksen pyjama sattoi aiheuttaa varomattomalle sivustakatsojalle yökausien unettomuutta, saati sitten Magnus vailla pyjamaa, sitä painajaisten määrää Clary ei tahtonut edes ajatella.
Vaikka Clary onkin toista mieltä, mä näen päiväunia tuosta :3

Näihin kuviin, näihin tunnelmiin. Jatkoa odottelen.
« Viimeksi muokattu: 04.09.2011 18:34:16 kirjoittanut Neithan »
You can be anything you want to be
Just turn yourself into anything you think that you could ever be

Avatar by Raitakarkki

Solembum

  • ***
  • Viestejä: 1 827
Vastailen. Uusi osa on jo työn alla, mutta katsotaan nyt, milloin saan sitä jälleen jatkettua, kun on tässä tulossa koeviikkoa ja muutakin bisnestä pukkaa.

Anturajalka93: Kiitos kommentista! Pahoittelut kuvailusta, se on paha tapa, ja minun juttu joka tapauksessa. Jacea lupailen, sillä porukkaa on pikkusen vaikea enää vaihtaa kun vihdoin sain koottua jokaisen Lukelle.
Tietysti jos tahdotte vaikkapa lukea Inkvisiittorista, voisin harkita yhtä ylimääräistä lukua...

Neithan, jumalaiseni: Kiitos kiitos kiitos! Kyllä muuten hymyilytti silloin, kun sä olit tämäm rustannut ja hymyilyttää vielä nytkin kun ehdin vihdoinkin vastailla! Tälläisten kommenttien takia kannattaa jaksaa, vaikka peruna kyttääkin olan takana ja silmissä pimenee/kuulen Kurtin kutsuhuudon Megavideosta.
Hihi, jätin pakun vuorauksen oman onnensa nojaan, koska koitin keskittyä kahteen pikku kultaseeni jotka möyrivät sillä vuorauksella. Mutta joo, hienoa, ettei tuntunut tappavalta. Myönnän, etten ole lukaissut tuota itse läpi kokonaan : D
Virheet sivuutan sillä, että huh huh oli paljon tekstiä. Mutta kiitti kun bongailit, koitan korjata. Typoja.
Älä jaksa siitä pedarista, se oli sitä paitsi 'melkein', ja vits muutenkin : ) Mutta tästähän me jo keskusteltiinkin.

Ja niitä päiväunia näen muuten minäkin!
Kiitos kulta : ))

Eririn

  • valomiekkalesbo
  • ***
  • Viestejä: 955
  • Jedi like my father before me
    • lesbian with a sword and a grudge
Nonniin, sainpas kaikki 18 lukua luettua^^ Todella hyvää tekstiä, sain paljon loistavia naurukohtauksia (kiitos niistä!) ja Malec nyt on yksi parhaita parituksia ikinä<3 Kuvailu on erittäin rikasta ja vaihtelevaa, tykkään siitä erityisesti^^

No... en oikeen keksi mitään järkevää sanottavaa, paitsi että sait minusta uuden lukijan! Tätä jään seuraamaan mielenkiinnolla.
We had each other. That's how we won.

Zarroc

  • Epäilyttävä hirviö
  • ***
  • Viestejä: 1 379
WAAAAAAHHH <3

Okei olen lukenut tätä joskus aiemminkin mutta en kommentoinut .__. jumalauta. IHAN LOISTAVAA♥ Tsihihi pitää noi kolme viimestä osaa lukea vielä uudestaan, vähän harpoin niitä ylitse kun oli kiire mutta siis silti.
AIVAN mahtavaa♥ awss sulin kaikille kohdille ja nauroin kuollakseni ja meinasin tukehtua kieleeni välillä. Jatkoa naur<3

JA HIPPIVAARI.
Rakastan hippivaaria! Loistavaa. Hahahah.

~ Zar
Kyllä, olen väsynyt 8"DD ja tulin juuri metsästä, mahtava kommentti naminami♥

Sinä olet minun elämäni valo jonka takana on pimeys
Avasta kiitokset Ingridille & bannerista Vaniljelle.

Arion

  • ***
  • Viestejä: 622
  • Huffleclaw Bard
Juu! Jacea! Ei kiitos mitään Inkvisiittori-lukua välissä! Ei malta oottaa!! (tulipas järkevä kommentti...)
"I think kids will read more good books than we can possibly produce " - Rick Riordan

Solembum

  • ***
  • Viestejä: 1 827
Eririn: Kiitos kommentista! Kiva, että olet pitänyt kuvailusta. Ja kyllä, Malecia ihanampaa paritusta ei olekaan : )

Zarroc: Kiitos kommentista! Sait minun hymyilemään. on aina ihanaa kuulla onnistuneensa naurattamaan. Parodialinjalla jatketaan ->

Anturajalka93: Kiitos kommentista sinullekin. Jace on mukana kuviossa myös jatkossa.

Aaännää: Niin. Olen kirjoittanut tämän luvun joskus kuukausi takaperin. Tämä on ollut tähän mennessä suurin projektini ikinä, jota häpeän ja josta olen kuitenkin aina välillä salaa ylpeä. Lupaan Yökyläilyyn vielä kahdennenkymmenennen luvun. Kommentteja kaipaillen, Sole.

Yökyläilyä, osa19

Isabellen elämästä oli yllättäen tullut Inkvisiittorin takapuolesta reväisty reppureissu, ei toivoakaan paremmasta, ei hetkestä hiljaisesta vailla kaitsettavaa katrasta sekalaista sakkia, kahta vekkulia velikultaa, Alecia sekä Jacea, toisen läheisyysriippuvaista sylivelhoa, toisen punatukkaista siskotyttöä plus kyseisen siskotytön torahampaista parasta kaveria. Kyseisen vampyyriveikon kulmahampaita Isabelle jo olikin päässyt maistamaan useammin kuin kerran, vaikka Simon Clarya väittikin rakastavansa. Ei sillä, että Isabellea olisi jaksanut Simonin parisuhteeton tilanne sen kummemmin kiinnostaa, Isabellellahan oli ongelmia omastakin takaa, mitä tuli keskinäiseen kanssakäymiseen sisarusseurassa.

Vaan mistä Isabelle olisi voinut silloin aikanaan arvata, ettei Alec osaisikaan pitää näppejään irti Magnuksesta pyjamapöksyissä, nukkua peukku poskessa omassa sängyssään yläkerran puolella, neloskerroksessa? Mistä Isabelle olisi voinut silloin yömyöhällä keksiä isoveikkansa hiipsivän hipihiljaa velhonsa viereen heti Isabellen silmän välttäessä, siskotytön nukkuessa kauneusunia kurkkusiivut silmillä, kainalossaan kaksi kappalein pehmohaltioita, nalleja kun tuppasivat vain nössöt nussimaan. Ja sitä paitsi, enemmän Isabelle perusti haltiantapaisista, pienistä vanumassuisista Meliorneista, kuin teddykarhuista, eiväthän luppakorvat tienneet, kuinka riisua, riisuutua. Haltiat sen sijaan olivat käyneet pukeutumiskoodin pikakurssin pokatakseen Pandemoniumin keijunaiset parempaan talteen Hoviinsa, jossa piti jöötä kuningattareksikin kutsuttu kruunupää.

Ja Isabelle tottavie piti paljaasta pinnasta, ellei pinnan virkaa sitten sattunut toimittamaan Magnuksen paljas takapuoli, vaahterasiirapinvärinen vatsa, jota tätä nykyä oli lupa koskettaa vain pojista yhdellä ainoalla, Magnuksen rakastajalla, joka tämän poikaystävänkin virkaa silloin tällöin toimitti, piti Magnusta kädestä. Sillä Magnus oli iskenyt silmänsä siihen, jolla oli siniset silmät ja surullinen suu, kasvot, jotka hymyilivät vain silloin, kun Magnus nauroi, suukotti tämän poskea. Ja kuitenkaan Isabelle ei voinut ymmärtää, mitä Magnus Alecissa näki, kai mustan tukan takussa ja paikat farkunpolvissa. Puhumattakaan siitä, mihin Alec oli rakastunut velhossa, joka oli vain kaunis katsoa.

Magnus oli toisen oma, miehistä pitävän miehenpuolen, joka nukkui velhonsa vieressä peppu paljaana. Vaan silti Isabelle vältteli viuhahtelevaa Magnusta, velhoa puolipukeissa. Sillä siellä, missä pelehti Magnus vailla vaatteita, hiippaili myös mitä todennäköisimmin Alec, Isabellen velipoika, jonka olisi jo hyvää vauhtia ollut aika kasvaa aikuiseksi, vaikkei Magnuksesta koskaan aikamiestä tulisikaan. Ehkei Alec enää ollut se, joka totteli nimeä Lightwood, se, josta oli tehty metsästäjä, joka metsästi varjoja silloinkin, kun oli vielä valoisaa. Ehkä Alec oppisi, kuinka pelätä pimeää. Mutta Alec ei itkenyt, Alec hukkasi housunsa, punasteli Isabellen pudistellessa päätään, pyöritellessä silmiään kuin Jace konsanaan. Kaikella oli rajansa, myös homoilulla ihmissusisedän sohvalla.

Homoilusta puheenollen, eivät nuo kaksi osanneet olla toisiaan hiplaamatta silloinkaan, kun oli tosi kyseessä, Inkvisiittorilla herne nenässä, sisareensa suuntautuneella Jacella rakkaushuolia, Clarylla purkka punaisessa pehkossaan, mikä lie Magnuksen hubba bubba, Simonilla silmälasit hukassa, silmät sikkurassa, kuinkas muutenkaan, Lukella sen sijaan stressiä liikaa, kattonsa alla poppoo porukkaa, joka oli evakossa kukin kotoaan. Ah tuota elämän auvoa, ainakaan kahdella homopojalla ei ollut sen sen kummemin parisuhdepulmia. Sehän se vielä olisi evakosta puuttunut, että kaksikko olisi keksinyt tehdä pesäeron, erota ystävinä – et se ollut sinä, se olin minä.

Isabelle pudisti päätään, käänsi katseensa kahdesta rakastavaisesta, jotka kaulailivat Isabellen kainalossa kahdenistuttavalla sohvalla. Isabellehan ei antaisi velipoikansa velhostaan erota, tai toisinpäin, Isabelle oli nähnyt aivan liikaa aikaa ja vaivaa tuon parisuhteista pulmallisimman takia, sietänyt jopa Inkvisiittoria. Vaan eipä sillä, että Isabellen olisi tarvinnut tuosta rakkauspuolesta sen kummemmin huolissaan olla, Alec kun ei tuntunut näkevän kuin Magnuksen naaman, Magnus sen sijaan parin sinisiä silmiä Isabellen velipojan pärstässä. Magnus suuteli hymyn Alecin huulille yhä uudestaan, vaikka vampyyriveikkoa jo kaikesta päätellen alkoikin oksettaa. Simon ei ollut tottunut, kai tiennytkään, ketä Alec tapaili, ei ennen suukkoa, jonka kaksikko oli kerran vaihtanut kadunkulmassa. Mutta Alec ei välittänyt Simonin irveestä, viitsinyt edes vilkaista Jacea, joka katseli Clarya, luuli, ettei katseista huomioinut kumpikaan pikkusiskoista. Alec kekotti takapuoli käsinojalla, Magnus kietoi kätensä Alecin lanteille, veti syliinsä pojan, jota rakasti.

”Nuo tarvitsevat yövalvojan, sanokaa minun sanoneen”, mumisi Clary, joka mitä todennäköisimmin alkoi saada tarpeekseen kahdesta rakastavaisesta, joita oli saanut jo päiväkausia kaitsea hiki hatussa. Ei sillä, että Clary olisi ymmärtänyt hattujen päälle, ainoa lakintapainen, joka Isabelle oli koskaan Claryn takaraivolla nähnyt törröttävän, oli ollut hikipanta teurastusharjoituksissa. Vaan Isabelle ymmärsi Claryn kyllästyneen katselemaan kuhertelua aamusta iltaan, yliannostus Alecista ja Magnuksesta kun ei ollut kovinkaan epätavallinen vaiva, kärsiväthän siitä sentään Ikvisiittoriksikin kutsuttu kuivaluumu, sekä kaksi kunnollistakin kunnollisempaa vanhempaa, jolla valitettavasti vain ei enää ollut huollettavana kolmen lapsen katraasta kuin yksi ainoa, se liian alaikäinen karatakseen kotoa.

”Sinuna kokeilisin itkuhälytintä”, Jace ehdotti, haroi vaaleaa tukkansa, hipaisi Claryn kättä kuin puolivahingossa, kuitenkin tositarkoituksella. Kai Clarykin sen ymmärsi, tiesi Jacen pitävän tytöistä, jotka istuivat tämän kanssa samalla oksalla sukupuussa, heiluttelivat jalkojaan silloin, kun Jacekin heilutteli. Ehkä Clary tiesi Jace pitävän tytöistä, joilla oli punainen tukka, pituutta metri, korkeintaan puolitoista, pisamia poskilla, auringonpilkkuja. Ehkä Clary tiesi, ketä Jace rakasti, luuli rakastavansa. Sillä Clary katseli Jacen katsellessa, liimasi silmänsä selkään enekeliksi naamioituneen pahan pojan. ”Noiden petipuuhia et tahdo kuunnella, luota minuun, siskokulta.”

”Sinähän sen tiedät, herra kun oli poikkeuksetta korva kiinni seinässä silloin, kun Magnus kyläili Instituutilla yömyöhällä”, Isabelle sanoi hymy kasvoilleen hiipien. Isabelle ei tiennyt mitään parempaa, kuin isoveljiensä julkinen nöyryytys, oli sitten kyseessä Jace tai Alec. Maxkin kelpasi paremman puutteessa, vaikka vasta leikkikin junaradoilla, jätti pusulitat omaan arvoonsa. Isabelle rakasti ilmettä Magnuksen kasvoilla kertoillessaan tarinoita Alecista, joka oli istuskellut kaapinpohjalla tuntikausia kuin miehistä pitävä Dalai Lama, olkoonkin, ettei Isabelle ollut koskaan ollut aivan sataprosenttisen varma herra Laman seksuaalisesta suuntautumisesta. Alecista sen sijaan oli ollut koko pienen ikänsä, vaikkei Alec ollutkaan tahtonut faktoja itselleen myöntääkään. Isabelle oli tehnyt sen Alecin puolesta, Alec painanut kädet korvilleen, tavannut Magnuksen, velhosedän Brooklynin tuolta puolen. Ja se oli ollut menoa se.

Jace karahti punaiseksi, vastaanotti paheksuvan mulkaisun Simonin suunnalta. Vaan Isabelle tiesi Jacen pahoista tavoista, siitä, mitä Alec puuhasi velhonsa kanssa lukittujen ovien takana. Isabelle tiesi, ketä kukakin tapaili, kuka ketäkin vakoili. Isabelle tiesi, milloin Magnus kiipesi paloportaita neloskerrokseen, kampesi säihkysäärensä sisään Alecin ikkunasta, makasi Alecin sylissä, suuteli hyvönyönsuukkoja. Ja Isabelle tiesi, että silloin olivat pikkuveikat pelkkänä kosrvana, niin jace kuin Max, joka luuli Alecin tunnustavan rakkauttaan kai teddykarhuille, jotka Isabelle oli kyllästyttyään veljensä huoneeseen. ” – vain vain siksi, että tuo huone sattuu olemaan minun huoneeni senänaapurissa – ” Jace selitti, lysähti lähemmäs Claryn kylkeä.

”Ja seinäkö sinun käski leikkiä stetoskoopilla, kuunnella veljesi velhon sydänääniä?” Isabelle utelee, kallistaa päänsä kallelleen, työntää pikimustan palmikkonsa alle paidankauluksen. Isabellella oli liikaa tukkaa, tukka takussa, silloin tällöin silmillä. Isabelle harkitsi päivittäin käyttelevänsä keritsimiä, keittiösaksia joka toinen päivä, vilkuili Clarya syrjäsilmällä. Claryn kulmakarvat kipusivat tuolla puolen hiusrajaa, Simon naamavärkki sen sijaan vihersi hienoisesti. Mitä ilmeisimmin Simon ei ainakaan harrastaisi sen kummempia kuunnelmia showsta, jota rakastavaiset Claryn setäpolon sohvalla pitivät. Olkoonkin, että Isabelle oli varma siitä, että Magnus todella harrasti kaiken muun ohella myös kauneusunia.

”Minä en harrasta lääkärileikkejä”, Jace jupisi naama punaisena, mulkaisi Isabellea kulmat kurtussa, nakkeli niskojaan, vaaleaa tukkaansa, ”pois se minusta.”

”Ja sitä paitsi”, Magnus lisäsi, antoi Alecin vetää välillä henkeä, vaikka Isabellen velipoika mielummin kai olisi vain velhoaan vedellyt, huolimatta tukehtumiskuolemasta, riskeistä kuolla kieli kurkussa. Eikä kieli kurkussa ollut kovinkaan mukava kuolla, sen Isabelle saattoi omakohtaisesta kokemuksesta sanoa. Suusta-suuhun -hengitys kun ei tullut kuuloonkaan pusuttelutilanteessa. ”Tuo ei kuullut kuin korkeintaan Alecin kuorsaavan pää täynnä päiväunia. Tiedä siitä, mitä se vihjailee kuulleensa – valhetta kaikki tyynni, me olemme kilttejä poikia”, velho jatkoi päätään pudistellen, piti Alecia kädestä.

”Kilttejä kuin Inkvisiittori erästä nimeltämainitsematonta päävelhoa pepulle piiskatessaan kyseisen velhon hoitelematta jääneiden bisnesten johdosta”, Isabelle totesi, hymyili leveästi.

”Antoiko Inkvisiittori sinulle piiskaa?” Jace kysyi silmät pyöreinä, vaikka Claryn pää vispasi puolelta toiselle – et halua tietää, viestitti veljelleen punapää. ”Ei uskoisi sen jaksavan piiskaa pidellä kättä pidempä, saati sitten osaavan piiskata kunnolla,” Jace jatkoi, Clary kallisti päänsä vasten velipoikansa olkaa, puuskahti kädet puuskassa.

”Kyllä Magilla oli silloin takapuoli hellänä”, Alec sanoi,

”Sillä nyt on takapuoli hellänä ihan ilman Inkvisiittorin apuakin”, Jace korjasi, työnsi sormensa sisarensa punaiseen pehkoon, joka muistutti erehdyttävästi sähköiskussa kärähtänyttä hamppuköyttä. Joko Clary oli keksinyt kokeilla kauneussalongissaan hiustenkuivaajan sijasta leivänpaahdinta, tai Magnus oli hamstrannut tyttöpolon hiusharjat sun muut haravat nahkapöksyjensä pinkeisiin takataskuihin. Magnussa kun oli tuota kleptomaanin vikaa, velhon parempiin pöksyihin olivat tupanneet katoilemaan isabellen suihkugeelitkin, Isabellen velipojasta puhumattakaan.

”Huhupuheita, sanon minä”, Magnus mumisi, kiersi kätensä Alecin kaulalle. Magnuksen poskilla paloivat punaiset pallot, punaiset kuin rakkaudenpurema Alecin kaulalla, leuan alla kuin rusetti, punaisin siivin lentävä perhonen, kiimainen sellainen. Magnus painoi huulensa Alecin huulille, Alec huokaisi hiljaa, tarrasi Magnusta paljettipaidan kauluksesta. Eikä Isabelle enää yllättäen  tahtonutkaan sanoa pahaa sanaa heistä kahdesta, olivathan he kaikesta huolimatta jotakin liian suloista, Alecin tuntien parisuhde täynnä mahdottomuuskomplekseja. Isabelle antoi Alecin olla, elää hetkessä tämän vihdoin saatua kiinni hetkensyrjästä, velhonsa kädestä. Haaroistakin, kuka ties, Isabelle ajatteli itsekseen irvistellen.

”Painuisivat takaisin kaappiinsa kaulailemaan”, Jace jupisi. Simon oli nyökätä hyväksyvästi, kunnes paikallisti toratoverin tuijotuksellaan Jacen käden Claryn vyötäisiltä. Simon ajatteli yhä Clarya, tyttöä, joka mielummin kiehnäsi veljensä kyljessä kuin tarjoili Simonilla maistiaisia kaulansa juuresta. Vaan Isabelle ollut Simonia rakastanut, kuten ei rakastanut myöskään Meliornia, ollut tahtonut rakastua. Isabelle tiesi, ettei olisi ollut heille koskaan se ainoa, Simonilla kun oli ollut plakkarissa pusu punapääseurassa, Meliornilla kuningattarensa, jolla valoisasta hovistaan huolimatta tuntui olleen vintti pimeänä jo vuosia, armeijallinen rakastajia.

”Eivät ne ainakaan eteisen kaappiin mahdu”, Clary sanoi syyttävästi, kyräili Simonia sivusilmällä, ”se pursuaa pulunraatoja.”

”Olisit kärränyt verta kaupasta”, Simon suutahti, lipaisi kumpaakin kulmahammastaan, haastoi riitaa.

Clary kimpaantui, hypähteli sohvalla nyrkit pystyssä. Oli kai yhä katkera ballerinasta, joka oli päässyt toimittamaan katakombin virkaa vastoin tallaajansa tahtoa. ”Olisit itse lähtenyt litkimään veresi parista pöperösi kastelemasta japanilaisesta!”

”Olisit hinkannut naamaani kunnon suojakerrointa,” Simon sanoi kulmahampaitaan kiristellen, ”olisi sääli kärähtää karrelle keskipäivän solariumin paahteessa.”

”Opettelisit kittaamaan suoraan suonesta, sillähän sinustakin päästäisiin, veripelle,” Jace tokaisi. ”Ellet sitten ole harkinnut hattuhyllyn sijasta majoittautua hamaksi ikuisuudeksi rikkalapion reunalle.”

”Uurna – tuo vampyyrien tilaihme”, Isabelle markkinoi Jacea mielistellen. Sillä jos Isabellen piti valita sisareensa rakastuneesta velipojasta, sekä vampyyrista, joka havitteli Jacen siskorakasta, ei päätös ollut nähnytkään vaikeaa. Pidä ystäväsi lähellä, viholliset vielä lähempänä, veljesi turvavälin etäisyydellä. Kiusata Isabelle sai Jacen tapauksessa, Alecin suuntaan ei sen sijaan edes vilkaista. Vaan ei Isabellen jokaisella veljellä ollut velhoa, sitä ainoaa, joka sai koskettaa, koskea.

”Paremman puutteessa kai kelpaa millainen kippo tahansa,” Magnus mumisi kasvot Alecin niskassa, työnsi kielensä Isabellen isoveikan korvakäytävään.

”Ellei sitten pölypussi”, Alec sanoi, istui Magnuksen sylissä jalat velhonsa vyötäisillä. Alec takertui Magnukseen kaksin käsin, piti kädestä miestä, joka ei koskaan olisi mitään heidän vanhempiensa silmissä. Alec ei välittänyt enää, tahtonut hävetä itseään, heitä. Isabellen velipoika oli saanut tarpeekseen kaikesta siitä salailusta, jota oli harrastanut vuosien varrella, ei jaksanut enää valehdella.

”Ja minuahan ei kukaan noin vain imuroi”, Simon totesi torahampaat törröttäen. Luuli kai poloinen tekevänsä purukalustollaan vaikutuksen olohuoneen yksilahkeisiin, olevansa varsinainen naistenmies, miestennielijä, kaulailihan sohvankulmalla kaksi sellaista, jotka jo tosin olivat löytäneet takapuolet, joita katsella. Ei Alecia ja Magnusta jaksanut Simonin pylly sen kummemmin kiinnostaa, olihan heillä toisensa, mitä he kolmanneksi pyöräksi petiin tunkevalla torahampaalla.

”Ei Luke edes omista imuria”, Clary huomautti, vilautti kieltään Simonille, verenimijälle, joka irvisti vastaukseksi. Vaan eipä sillä, että Simon olisi mitään valioverenimijää nahnytkään, Clary osannut näyttää kieltään kuten eksille tupattiin oikeaoppisesti näyttämään. Jos Simonia nyt Claryn eksäksi edes saattoi sanoa, vielä vähemmän Clarya kullaksi iilimatosen kainalossa. ”Kyllä sinun sen luulisi tietävän, vampyyri,” Clary lisäsi.

”Kyllä minä mielelläni lainaisin”, Magnus tokaisi, painoi Alecin vasten rintaansa kuin teddykarhun konsanaan, ”tuon vampyyrifrendit tosin taisivat pyromaaneilla sen kissani ohella poroksi toissa viikolla, mikäli oikein muistan.”

”Puhemies Miau -parka”, Alec mutisi, suikkasi suukon Magnuksen poskelle. Murheen murtama Magnus käänsi toisenkin poskensa, Alec pusutti Magnusta suupielelle huulet törröllään. Vaan Magnuksella oli muuta mielessä, sylissään poika, joka suudella hengiltä. Eikä Alec Magnusta suudelleessaan esitellyt surunvalitteluja. Pitivät kai hiljaista hetkeä, ajatteli Isabelle pää painuksissa, olkoonkin, että maiskuttivat aika lailla.

”Minä parka”, Jace jupisti päätään pudistellen, ”tuonkin naamaa joudun katselemaan päivät pääksytysten.” Jace viittoili keskisormellaan Simonia, Simon läiskäisi Jacelta turvan rullalle sohvatyynyllä, Isabelle huokaisi kyllästyneenä. Taas ne aloittivat tappelun punapäästä, Magnus syventyi sen sijaan nuolemaan Alecin naamaa, Alec Magnusta kuten yleensä.
 
”Hellittäkäähän hetkeksi”, Luke huikkasi olohuoneen ovelta, vältti vilkuilemasta Magnuksen sormia, jotka luikahtivat sisään Alecin paidankauluksesta, koskettivat pojan paljasta ihoa, juoksivat pitkin pikimustia viivoja, riimukuvioita, joista osan oli Isabelle omakätisesti kaivertanut Alecin herkkään hipiään. Vaan mitä kuviointiin tuli, oli Isabellen pakko Alecin puolustukseksi sanoa, ettei isoveikka ollut soittanut suutaan silloinkaan, kun steele oli sattunut lipsahtamaan Isabellen kourasta, polttanut palovammoja sinne, mistä vain Magnus ne oli saattanut löytää Alecin luikkiessa suihkuun herätyskellon soidessa. Magnuksella kun oli kuulemma tapana vohkia suihkuvuoro Alecin saippuoidessa tukkaansa silmät täynnä saippuakuplia.

”Tuo aloitti”, Simon selitti huuli mutrussa, suupielessä veritippa. Jyrsi sitten paremman puutteessa kai itseään, raukkaparka. Sääli sinänsä, etteivät vampyyrit harrastaneet märehtimistä, vaan kurkussa kiinni säällä kuin säällä. Ei vampyyreitä veri närästänyt, sitä vastoin uhria lähinnä. Ryystötoimenpide kun ei ollut sitä mukavimmasta päästä, veri sen valitettavasti sijaan kertakäyttöistä. Vampyyrit pitivät välipaloista, välipalat pinkoivat pakoon päät kainalossa vampyyrien ruokatuntien viimein koittaessa, keskiyön laskiessa, taivaan pudotessa kerran vuorokaudessa.

”Turpa kiinni iilimato, nyt keskustellaan henkeviä”, Jace tokaisi, ”puheenvuoro turpavärkkisi sijasta ihmissusisedällä.”

”Olin kyllä ajatellut pikemminkin patjapoliittista neuvottelua osapuolinaan minä, sekä parvi talostani kommuunin tuunanneita keskenkasvuisia – ”

”Minä olen aikuinen!” Magnus kiljaisi, ylivertaisen älykkäästi, aivan kuten tämän kahdeksansataavuotisen elämänkokemuksen karaisemalta aivokapasiteetilla saattoi odottaakin. Kyllä Isabellen isoveikan velholla järki päätä pakotti, sitä ei käynyt kieltäminen. Satunnaisesti tosin.

Luke huokaisi, rojahti vuosien varrella ruskettuneeseen nojatuoliin, oikaisi karvaiset koipensa. ” – mutta mikäli tämä väenpaljous on selitettävissä jonkinlaisilla uskonnollisilla vakaumuksilla – ”

”Minähän en mikään Jehova ole!” Simon sopotti, sormeili sepalustaan. ”Juutalainen, näetkö?”

Jace haukotteli suu apposen avoinna. ”Pidä housut jalassa, edes Magnus ei tahdo nähdä sinun peppuasi paljaana.”

”Oikeaan osuit, enkelipoju”, Magnus huokaisi, haaveili kai Simonin sijaan Alecin takapuolesta.

” – olisi minusta varsin mukavaa – ” Luke yritti parhaansa mukaan keräillä murskatun aukroriteettinsa murusia, tuloksetta.

”En usko Claryn edes pitävän itsensäpaljastajista, jos ymmärrät, mitä tarkoita”, Isabelle vinkkasi silmää Simonille, ”ihan vaan näin meidän kesken.”

Luke nosti kätensä kohti kattoa. ” – mikäli arvoisi pullamössösukupolvi suostuisi sellaiseen komprommissintapaiseen – ”

”Minä pidän siitä, kun Alec paljastaa itsensä”, Magnus tokaisi, Alec karahti punaiseksi, hautasi kasvonsa Magnuksen paljettipaitaan.

Jace irvisti ivallisesti. ”Minä taas en pidä siitä, kuinka te kaksi paljastutte – ”

Luke ponnahti pystyyn, polki jalkaansa. ”Ulos talostani joka homo kuin olisitte jo!”

*