Kirjoittaja Aihe: Kaikki voi muuttua [K11, Remus/Severus]  (Luettu 1791 kertaa)

thyone

• Tylypahkan oikea ottelija
Kaikki voi muuttua [K11, Remus/Severus]
« : 13.01.2011 19:47:15 »
Nimi: Kaikki voi muuttua
Kirjoittaja: thyone
Ikäraja: K-11
Genre: romance, angst (kinda), fluffy, one-shot
Paritus: Remus/Severus
Disclaimer: En saa tämän tekstin kirjoittamisesta mitään taloudellista etua, vaan kirjoitan täysin omaksi huvikseni. En omista Harry Potter -kirjoja enkä elokuvia enkä käyttämiäni hahmoja, vaan ne kuuluvat J. K. Rowlingille ja oikeudenomistajille.
Varoitukset: slashia, ja ei kai kauheesti muuta, öh, viittauksia seksuaaliseen kanssakäymiseen? :D
Tiivistelmä: Remus ei ymmärrä, miten tähän on päädytty. Hän on ollut mukana koko ajan ja nähnyt kaiken, mutta hän ei silti ymmärrä.
A/N: Kyllä vain, sain aikaiseksi Remus/Severuksesta. Yllättävän paljon työtä tää vaati näin lyhyeksi tekstiksi. Ei mulla ole tähän ihmeempiä sanottavana, aika basic eikä mitään sen suurempaa luomistarinaa taustalla. Dialogia oli hauska kirjoittaa :P Tämä fikki osallistuu haasteisiin OTP10 ja Klassinen kappale (Sibeliuksen viulukonsertolla). Päätin heti kun tohon Klassinen kappale -haasteeseen osallistuin, että tulen kirjoittamaan Remus/Severusta. Päätin pitää siitä kiinni, vaikka tulikin hankalaa. Se, kannattiko vääntää, jää nähtäväksi. Mun mielestä tästä tuli aika söpö. Mitäs muut olette mieltä?

Kaikki voi muuttua

Remus miettii, mitä kaikkea viime aikoina on tapahtunut. Hän voisi keksiä helpommankin aiheen aamuiselle pohdiskelulleen, hän toteaa ja sipaisee ajatuksissaan vieressään nukkujan paljasta olkapäätä. Mitä he ovat tehneet ja miksi kaipaa kyllä selityksiä, mutta hän ei osaa niitä tarjota. Ehkä hän oli rakastunut, ja toisesta hän ei tiedä, mutta tämä on nyt siinä hänen vieressään, vielä seuraavana aamunakin makaa hänen vuoteessaan rauhallisesti hengittäen. Niin, ei hän tiedä mitään varmasti, mutta haluaisi yhtä kaikki uskoa, että saisi herätä tuon saman pojan vierestä vielä uudestaankin. Ehkä, hän ajattelee itsekseen, näin voi käydä. Asiat muuttuvat. Ehkä tämäkin.

Hän katselee pojan kalpeita kasvoja, suljettuja silmiä ja tummia ripsiä, eksynyttä hiuskiehkuraa poskella, kaulan kaarta ja tuota jälkeä tuossa joka ei ollut siinä aiemmin, ja jonka hän tietää itse jättäneensä, ja yrittää järjestää mieltään. Poika hengittää keveästi, makaa alasti hänen sängyssään, hänen lakanoidensa välissä, ja äkkiä hän tuntee vastustamatonta pakkoa mennä kauemmas, pois sen saman peitteen alta. Hän istuu sänkynsä reunalle ja painaa päänsä käsiinsä. Huone on hämärä eikä aamu ole vielä valjennut. Ulkona on lunta ja kylmää, hän ei välitä ajatella sitä. Pakkanen on kaukana ja he ovat kaksin. Kaikki voisi olla huonomminkin. Kukaan ei löydä heitä nyt, ja se on hyvä, sillä kukaan ei saakaan heitä löytää. Ja kuitenkin hän haluaisi vain sanoa älä lähde, älä katoa, sillä kyllä hän tietää, kenen lämmön hän haluaa tuntea lakanoidensa välissä. Olisipa mikään ikinä niin yksinkertaista.

Kun Severus herää, Remus on kylpyhuoneessa. Hän yrittää huuhdella aamun mukanaan tuomaa hämmennystä ja hätää kasvoiltaan kylmällä vedellä ja samalla mielestään, mutta on yhä eksyksissä, eikä voi vieläkään ymmärtää, miten he ovat päätyneet siihen. Kaikki oli niin helppoa silloin kun he vain vihasivat toisiaan, eikä edes niin, vaan antoivat toisten vihata puolestaan. Remus ei tiedä, vihaako Severus häntä. Hän ei ole koskaan kysynyt.

Sillä samalla hetkellä kun Severuksen viileä sormenpää koskettaa hänen paljasta selkäänsä hänen tekisi mieli itkeä ja juosta pois, juosta kunnes jalat eivät enää kanna ja miettiä joskus toiste, mitä on tapahtunut. Paeta paikalta, niinhän hän on aina tehnyt. Paennut ja jättänyt ongelmansa myöhemmin ratkaistavasti, niin kuin siivotessa tungetaan tavarat komeron ylähyllylle ja sitten jonakin päivänä ne rysähtävät sieltä niskaan varoitusta antamatta.

Sen sijaan hän kääntyy ympäri ja syleilee poikaa, painaa kasvonsa tämän niskaan ja hengittää syvään. Severus silittää hänen hiuksiaan ja he seisovat siinä hetken. Kukaan ei ole tulossa ja se on täydellistä.
"Minä en ymmärrä mitään", Remus kuiskaa.
Severus vain hengittää, halaa häntä tiukemmin, on siinä ja antaa ymmärtää, ettei kaikesta tarvitse olla niin varma.

He päätyvät takaisin lakanoiden väliin sanomatta enää sanaakaan. Pakkanen on ulkona, ulkona on pakkasta ja sisällä lämmin, muut jossain kaukana ja he kaksi siellä, jakavat sen huoneen ja sängyn ja untuvapeitteen ja toisensa, eivätkä halua jättää itseään yksin, joten jäävät sinne toisilleen seuraksi. Se ei ole helpoin ratkaisu, eikä se oikea. Silti, ehkä suuressa viisaudessaan, he tekevät juuri niin.  

"Mitä tämä on?"
He makaavat sängyllä vierekkäin, yhä raskaasti hengittäen, ja huoneen viileä ilma hiipii Remuksen hikiselle iholle. Hän kiskoo peiton paremmin ylleen. Palelee.
"Seksiä."
Remus iskee Severusta hellästi kyynärpäällä kylkeen. Poika huokaisee ja pyöräyttää silmiään.
"Aiotko oikeasti kysyä? Aiotko olla se tyyppi, joka kysyy tuollaista?"
Severuksen ääni on huvittunut. Remusta ei naurata.
"Sinä et aio ikinä vastata."
"En ainakaan vielä."
"Eikö tämä sitten merkitse sinulle mitään?"
"En minä aio vielä vastata."
Remus naksauttaa kieltään ja yrittää pysyä tyynenä.
"Luuletko sinä, että minä tarvitsen sinua ikuisesti?"
"Minä en luule mitään."
"Onko sinulla salaisuuksia?"
"Outoa, että kysyt tuollaista, kun minulla ei ole oikeutta sinun salaisuuksiisi."
Hiljaisuus on pitkä ja vaikea. Molemmat tietävät, mistä puhutaan.
"Pidän sinusta oikeasti," Remus lopulta jatkaa, ikään kuin anteeksi pyytäen.
Vastaus yllättää hänet.
"En sanonut, etten pitäisi sinusta."
Remus huokaisee ja käpertyy Severuksen kainaloon.
"Sinä olet vaikea ihminen, Sev."
Severus virnistää.
"Totta. Kuule, meidän ei välttämättä tarvitsisi pukeutua tänään ollenkaan."
"Ei niin."

He hymyilevät ja suutelevat, kuin liittolaiset, ystävät tai rakastavaiset, vaikkeivät ole niistä mitään. He ovat vain kaksi poikaa, jotka pakkasiltana ovat löytäneet toisistaan lämpöä suuren linnan autioiksi jääneillä käytävillä. Pakkanen kiristyy yhä, ja linnan käytävät ovat autiot vielä monta päivää.

« Viimeksi muokattu: 15.06.2011 00:06:29 kirjoittanut niiina »
so I tried to surround myself with real love
you know, the kind that makes the wheels go 'round
I get so low I need a little pick-me-up
I get so high I need a bring-me-down

Merrrí

Vs: Kaikki voi muuttua
« Vastaus #1 : 13.01.2011 20:42:38 »
Arvaa mitä sie teit nyt? >: Koukutit minut uuteen slash-paritukseen. Kehtaat :o

Eh.. Mie menin sanattomaksi tästä ficistä. Aivan liian hienoa kirjoitusta. Aivan liian tunteikasta. Vaikka menikin vähän aikaa tottua tällaiseen kirjoitustapaan, pidin siitä silti ihan hurjasti.
Tästä heijastui enemmän tuollainen angst-tyyli kuin romance, mutta löytyi sitä kuitenkin lopusta, aivan liian somaa.
Dialogi oli onnistunutta, heijastui hahmojen omat piirteet sieltä jostain, vaikka Severuksesta tuli ehkä ihan pikkuriikkisen ooc:mainen.
Fluffya, sillä maailma pyörii, kiitos tästä (lyhyestä tunteita,) mietteitä herättävästä pätkästä. :)
Ja kiitos koukuttamisesta :D
Merrrí kumartaa lopuksi ja poistuu pahoitellen kommentin laatua ja lyhyyttä.

thyone

• Tylypahkan oikea ottelija
« Vastaus #2 : 13.01.2011 21:20:37 »
Aww kiitos :) Niin kuin mulla on tapana sanoa, jokainen Remus/Severusta lukemaan käännytetty ihminen on uusi merkintä voittojeni kirjaan! Kiva että tykkäsit, äläkä luovu tästä parituksesta, se on parasta mitä tulet vähään aikaan löytämään :D Jos koukuttumisesta puhutaan niin mulla olis muitakin tekstejä tällä samalla parilla köh köh hem hem en minä harrasta piilomainontaa... Joo ehkä tää lasketaan angstiksi, mutta tää on paljon vähemmän angst kuin angst yleensä mitä kirjoitan joten tää on vaikea mieltää angstiksi. Tai jotain, ihme lause :D

Joo enivei thyone myös kiittää ja kumartaa <3
so I tried to surround myself with real love
you know, the kind that makes the wheels go 'round
I get so low I need a little pick-me-up
I get so high I need a bring-me-down

Beelsebutt

• old but not obsolete
« Vastaus #3 : 08.02.2011 21:45:34 »
Lainaus
Se ei ole helpoin ratkaisu, eikä se oikea. Silti, ehkä suuressa viisaudessaan, he tekevät juuri niin.
Täydellinen lause. Eikun virke. Eikun kaksi. No kohta ainakin! <3

Lainaus
"Mitä tämä on?"
He makaavat sängyllä vierekkäin, yhä raskaasti hengittäen, ja huoneen viileä ilma hiipii Remuksen hikiselle iholle. Hän kiskoo peiton paremmin ylleen. Palelee.
"Seksiä."
Remus iskee Severusta hellästi kyynärpäällä kylkeen. Poika huokaisee ja pyöräyttää silmiään.
"Aiotko oikeasti kysyä? Aiotko olla se tyyppi, joka kysyy tuollaista?"
Severuksen ääni on huvittunut. Remusta ei naurata.
Ja siinä tuli IC!Severus todistettua <3 Mä oikeesti pelkäsin, kun avasin tän topikin, että millainenkohan Severus täältä löytyy, mutta olit pitänyt hänet omana itsenään, aivan mahtavaa!

Ja nyt on on aloitettu räväkästi lainailemalla, niin sitten vähän jotain minunkin näppiksestä ;)

Tilanne tuntui jotenkin ylimaalliselta, siis sellaiselta, että pojat olivat omassa kuplassaan eikä mikään ollut mahdotonta. Ja niinhän se monin tavoin olikin. Selityskin tuli lopussa, vaikka ei sitä olisi välttämättä tuossa mielessä kaivannutkaan. Ei sillä, etteikö loppu olisi toimiva, koska se on! mutta siis tarkoitin selittämään tilannetta.

Tässä oli kaikkea. Remuksen vietti paeta ongelmia, hänen päättäväinen asenteensa kuitenkin kohdata ne suoaselkäisenä. Jos jotain jäin kaipaamaan, niin ehkä Severuksen naljailua, mutta ehkä hänkin on oppinut, että joskus kannattaa vaan pitää suunsa kiinni. Ja toisaalta, olettaisin, että Severus oli aika post-coitaalisessa olotilassa, jopa hänen voi olla vaikea viljellä ylenpalttista sarkasmia silloin ;D

Pakkanen-sana toistui mukavasti kautta ficin, joskin jäin miettimään tuota kohtaa: "Pakkanen on ulkona, ulkona on pakkasta ja sisällä lämmin..." Kun melkein tahtoisin sanoa, että siinä on liikaa sanoja. Mutta toimii ihan hyvin näinkin, eipä siinä mitään.

Jos vielä kehuisin tuota lopetuslausetta/-kappaletta, kun se niin kivasti nivoi yhteen koko jutun juonen. Ja sielläkin tulee toistoa tehokeinona vallan mukavasti, mä kyllä tykkäsin!

Severus/Remusta ei voi koskaan olla liikaa, voi kunpa osaisin kirjoittaa sitä itsekin :E

Kiitos tästä :-*
- Bbuttis
Beelsebuttin laari
sometimes my brain doesn't work so brain

Ruskapoika

• Kivikuorinen
  • Mock me.
« Vastaus #4 : 17.02.2011 21:45:20 »
Voi ei, voi ei, voi ei! Miten mie oon saattanu unohtaa kommentoida tätä, vaikka siitä on jo yli viikko, kun nappasin tän itelleni kommenttikampanjasta (okei, tiedän syyn: koulu, mutta silti ;___;)! Anteeks suuresti, että saat tän kommentin vasta nyt ja tääkin tulee olemaan varmaan aika outo. Mutta siihen kommentoimiseen sitten paneutukaamme!

Remus/Severus. Nam, siinä on hieno pari miun mielestä. Samalla niin canonin vastainen, ristiriitainen ja outo, mutta sitten taas kolikon kääntöpuolelta löytyy oikeasti se kaunis ja herkkä ja ... täydellinen jollain tasolla. Ehkä nää pojat vaan täydentää toisiaan kauniin väärällä tavalla, joka on sitten kirjoitettuna jotain älyttömän sydämen sulattavaa, vaikka siinä olisi kuinka mukana jotain angstia / haikeutta / muuten vain epävarmuutta. Ja kun hahmot on saatu noin hienosti IC:ksi! Tosin voisin väittää kiven kovaan, että olin havaitsevani Severuksessa OoC:mäisyyttä, mutta sen voi huitaista poies kartalta ihan sydämettömästi, koska hahmo on todella vaikea kirjoittaa. Ehkä sitten se on se mielenkiintoisuus häessä. Se tapa millä se nälvii ja saa vaan sydämet loistamaan toisinaan silmissä. Oon ihan selkeesti joutumassa taasen sen herran pauloihin. :D Remus oli ehdottomasti suloinen kaikkine epävarmuuksineen. Jotenkin sen liittää miltein suoraan Remukseen, sen kaiken epävarmuuden, angstiuden ja "en ole hyvä kenellekään, koska olen ihmissusi" riimit. Tässä se kyllä ei ollut niin selvää, mikä oli positiivinen lisä! Olit saanut Remuksesta taitavasti uudenlaisia puolia esiin. Hieman sellaista... miten se ilmaisisi... vastarannan kiiskin (ei paras ilmaus), joka tästä hahmosta jää monesti taka-alalle. Eli siis todella onnistuneet hahmot miusta!

Ja sitten toi siun kirjotustyylis. Muistan lukeneeni siulta joskus jotain ennenkin, mutten varmaan ole kommentoinut (hyi, tuhma minä). Pidän kuitenkin sin tyylistä paljon. Se on erikoinen sillä tavalla, että se saa lyhyet yhden kahden sanan lauseet toimimaan ja kielikuvia on käytetty hillitty määrä. Sie kuvaat seksin aavistuksen rivien välistä, mikä tuo semmosta pientä lämmintä tunnetta tekstiin mukaan. Saa ne hahmojen kemiat toimimaan moitteettomasti, tai ainakin todella selvästi keskenään mätsäämään yhteen.

Lainaus
"Pidän sinusta oikeasti," Remus lopulta jatkaa, ikään kuin anteeksi pyytäen.
Vastaus yllättää hänet.
"En sanonut, etten pitäisi sinusta."

Sulin tälle kohdalle ehdottomasti. Monesti vierastan aavistuksen tuollaista tyyliä kirjoittaa yksi lause repliikkien väliin, mutta tässä se toimi. Korosti aavistuksen noita reploja, mitä Remus ja Severus sanoivat. Ne myös hienosti väritti hieman sitä tunnelmaa mikä tossa taustalla leijui.

Lainaus
He hymyilevät ja suutelevat, kuin liittolaiset, ystävät tai rakastavaiset, vaikkeivät ole niistä mitään.

Pidin tässä kohtaa, kun tuolla tavalla toit suhteen onttouden esiin. Severus ja Remus eivät ole mitää ylhäällä mainituista, joten mitä he ovat, vai ovatko mitään sitten loppujen lopuksi. Voisiko heillä koskaan olla kunnollista ja onnellista suhdetta, joka ei päättyisi ennen aikaiseen kuolemaan tai liialliseen epävarmuuteen.

Beelsebuttin mainitsema toisto juttu toimi myös minun kohdalla. Ihastuin siihen, vaikka se oli pakko lukea pariin kertaan, että sen tajusi / sisäisti kunnolla. :D

Minä kiitän tästä iltapalasta ja lähden kerrankin ajoissa nukkumaan. :-*
Hei homepää! Leikitäänkö sanahippaa, jos saatais aikaan tarinoita?