Kirjoittaja Aihe: Kerran [K11] VALMIS (osa 7/7, luku 8/8 + epilogi) ilmestynyt 26.5.  (Luettu 58416 kertaa)

Hermione Granger

  • ***
  • Viestejä: 201
Vs: Kerran, K13 (osa 4/7, luku 5/8)
« Vastaus #80 : 27.05.2011 19:49:34 »
Jee, tähänkin jatkoa! Kiitos paljon sennamiila. Tykkäsin luvusta taas todella paljon. Bellaa kävi kyllä säälliksi, kun hän joutuu olemaan yksin ilman Remusta... (Vaikka en kyllä ole vieläkään ihan tottunut siihen ajatukseen, että he ovat yhdessä. ;)) Bethy on kyllä ihan mahtava ihminen, kun jaksaa tukea Bellatrixia ja käy vielä tapaamassa Siriustakin Azkabanissa. Pidän hänestä kovasti.  :) muutenkin luku oli hyvä ja odotan innolla jatkoa.

Lainaus
Mutta kalterit välillämme estivät sen
.

Aah... Suosikkikohtani tässä luvussa ja mahtava lopetus.

JATKOA!

Hermione

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 715
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Kerran, K13 (osa 4/7, luku 6/8)
« Vastaus #81 : 03.06.2011 04:07:59 »
Natural: Jeejee, onnittelut ekana olemisesta :) Nii, Bells on nyt kyllä ihan yksin maailman heiteltävänä. Eiku.. No, onhan Bethy siellä tosiaan. Bethy kyllä huolehtii rakkaasta ystävästään niin kuin aina ennenkin :)
Lumille: Jaa, mikähän niissä Bethyn vierailussa mahtaakaan hymyilyttää? Vihjaatko kenties mahdollisesti jotain...? ;) Harmi vaan, ettei tätä ficciä taida olla sitä tuhatta sivua, jota pääsisit lukemaan :D
Hermione: Älä välitä, kyllä se varmasti vie aikaa totutella siihen, että Bella ja Remus on yhdessä ;) Hei jee, oisko ehkä eka kommentti Bethysta? En mee vannomaan. Ihanaa, että tykkäät hänestä :) Niin ja tosi kiva kun mainitsit tuon lopetuksen, itse oon ihan totaaliset rakastunut siihen :)
Beatrice: Jei, kiva että vieläkin tykkäät :) Ja ehkä se Sirius sieltä vielä joskus vapautuu. Eikös häkkilinnuilla ole yleensä tapana päästä lentoon?

A/N: Huomennahuomennahuomenna!! Olen mennyt sekaisin, mutta kun loma ja kaikkea muuta. Tänään olisi kestettävä vielä kevätkirkko, jonne en todellakaan halua mennä. Mutta huomenna. Huomenna koittaa suuri päivä :) Pahoittelen sekavaa tekstiä, mutta ottakaa huomioon, että kello on jo yli neljä aamulla :D senna valvoo med Lumille ;) Tää on taitolaji tää valvominen.





VI luku
Ajan hermolla



Väsynyt katseeni vaelteli sängylle levitetyillä papereilla sekä niillä olevalla pienellä tekstillä. En edes käsittänyt, miksi ylipäätään kävin niitä lävitse. Olin tutkinut ne huolella jo ties miten monta kertaa, aina vain uudestaan ja uudestaan, enkä ollut vielä mitään erikoista löytänyt. Jatkuvasti elin silti siinä toivossa, että jossain vaiheessa vielä jotakin vaivan arvoista löytyisi. Aloin kuitenkin olla jo niin väsynyt, että kaikki asiat menivät totaalisen sekaisin päässäni, enkä kyennyt enää takertumaan mihinkään tietoon.

Huoneeni ovi aukeni hiljaa, ja Bella pujahti sisään. Hän tuli vierelleni ja katseli papereita sängyllä. Bellan sormet koskettivat lehtileikettä, jossa kerrottiin Siriuksen joutumisesta Azkabaniin.

”Miten menee?” Bella kysyi.

”Erittäin huonosti”, tokaisin. ”En saa näistä yhtään mitään tolkkua.”

”Ehkä sinun kannattaisi levätä hetki”, Bella sanoi. ”Näytät oikeasti todella väsyneeltä. Et tee nykyään mitään muuta kuin vain selailet noita papereitasi. Tämä tuhoaa sinut vielä, Bethy. Olet unohtanut lapsesikin totaalisesti. Nukkuisit edes jossain vaiheessa niin sitten jaksaisit taas.”

”Ei!” tiuskahdin. ”Tästä ei tule yhtään mitään! Asiat menevät aivan sekaisin päässäni, enkä millään saa niitä järjestykseen.”

”Kuuntele, Bethy”, Bella pyysi.

”En”, kieltäydyin. ”En varmasti kuuntele. Haluan nyt vain selvittää tämän, eikä se onnistu, koska kaikki asiat ovat kääntyneet ylösalaisin, enkä jaksa selvitellä niitä. Haluan Siriuksen pois Azkabanista, enkä kestä näitä paineita, jotka hartioilleni kasautuvat. Minä en jaksa!”

Romahdin lattialle polvilleni ja hautasin kasvoni käsiini.

”Minä en jaksa”, kuiskasin.

Bella polvistui eteeni ja kiersi kätensä rauhoittavasti ympärilleni. Hetken aikaa olimme täysin hiljaa, Bella silitteli itkun voimasta tärisevää selkääni.

”Bethy kultaseni”, Bella sanoi. ”Sinä hermoilet tästä nyt aivan liikaa. Vietät päivät pitkät vain selaillen vanhoja lehtileikkeitä ja kirjoituksia uskoen löytäväsi niistä jotakin, jota et sadalla edellisellä lukukerralla vielä ole huomannut. Sinulle tekisi hyvää käydä vähän ulkona tuulettumassa, olet aivan hermoromahduksen partaalla.”

”Ehkä niinkin”, huokaisin. ”Mutta minä en vain yksinkertaisesti kestä sitä ajatusta, että Sirius yhäkin viruu Azkabanissa, eikä toivoakaan pelastumisesta näy. Hän ei tule tällä menolla koskaan pääsemään sieltä pois.”

”Koskaan ei saa sanoa 'ei koskaan'”, Bella huomautti. ”Remuksella on tapana aina sanoa noin. Luulen, että sinä taidat lähteä nyt minun kanssani Viistokujalle.”

”Mutta enhän minä voi, minä -” aloitin.

”Kyllä voit”, Bella sanoi päättäväisesti. ”Ja sinähän myös lähdet, kun minä käsken.”

”Mikä sinä olet minua määräilemään?” kysyin.

”Vaikka mikä”, Bella hymähti. ”Esimerkiksi sisko, kultaseni.”

”Vai että oikein sisko?” tuhahdin silmiäni pyöräyttäen. ”Oikea kunnon isosisko.”

”Itsehän sinä ensimmäisenä sanoit minua siskoksesi”, Bella totesi. ”Miksi näytät noin epäilevältä? Minä olen hyvä isosisko.”

”Ai olet vai?” kysyin. ”Niin, niin tietenkin, todellinen malliesimerkki. Käyttäydyt hyvin, puhut siivosti ja niin edelleen. Puhumattakaan siitä, että kun olitte lapsia, Cissy otti mallia sinusta ja pahoista tavoistasi.”

”Ei minulla ollut pahoja tapoja”, Bella sanoi hymyillen.

”Ei varmasti”, tokaisin. ”Eihän sinulla koskaan. Mutta joka tapauksessa. En minä voi lähteä minnekään Viistokujalle. Minun pitää huolehtia lapsistani. Tai sitten ottaa heidät mukaan.”

”Kyllä Cissy heistä huolta pitää”, Bella sanoi huolettomasti. ”Luuletko sitäpaitsi, että Amanda edes mihinkään suostuisi lähtemään, kun hänen pitää suunnitella häitään Dracon kanssa? Tai jos hänet mukaan ottaisit, luultavasti joutuisit hääpuvun ostoon.”

”Niin no”, totesin. ”Tuo on kyllä hyvin mahdollista.”

”Ei vaan erittäin todennäköistä”, Bella sanoi. ”Parempi siis, että lähdemme vain kahdestaan.”

”Sano vain suoraan, että teet tämän itsesi takia”, totesin.

”Mitä tarkoitat?” Bella epäili.

”Sitä, että sinua painaa huoli Remuksesta niin paljon, että tarvitset itsekin raitista ulkoilmaa rauhoittuaksesi”, sanoin. ”Minä näen sinusta läpi, Bellaseni.”

”Niinhän sinä aina tuppaat tekemään”, Bella tokaisi. ”Mutta niinhän se taitaa mennä, en kiellä sitä. Toki minä sinuakin ajattelin. Ihan varmasti sinullekin tekee hyvää käydä välillä viilentämässä päätäsi.”

”Ehkäpä niinkin”, hymähdin.

”Sitähän minäkin”, Bella sanoi. ”Sitten mennään.”

Bella nousi seisomaan ja vetäisi minut mukanaan ylös. Hän tarttui minua ranteesta, eikä minun auttanut muu kuin vain seurata häntä. Ehdin juuri ja juuri napata laukkuni tuolilta. Loikimme portaat alas niin kuin pikkulapset tekevät.

”Nähdään, Cissy!” Bella huikkasi mennessämme olohuoneen ohi.

”Minne te menette?” Cissy kysyi.

”Viistokujalle tuulettumaan”, Bella vastasi. ”Pidä huoli sillä aikaa Bethyn lapsista, ettei hänen tarvitse sitäkin hermoilla. Me menemme nyt.”

”Voi tehdä hyvää teille molemmille!” Cissy huikkasi. ”Älkää pitäkö kiirettä, minä kyllä huolehdin lapsista.”

”Minähän sanoin, että Cissy kyllä vahtii heitä”, Bella sanoi päästyämme ulos. ”Hei hetkinen. Pysähdypäs pariksi sekunniksi, Bethy.”

Tein kuten Bella sanoi ja pysähdyin. Bella tuli eteeni, katsoi minua hetken aikaa pää hieman kallellaan ja kosketti sitten peukalollaan poskeani.

”Ei, näin tämä ei kyllä käy”, Bella mutisi lähinnä itsekseen.

Bella otti taikasauvansa esiin ja osoitti sillä minun kasvojani. Sinertävä valo välähti ja sokaisi minut pariksi sekunniksi. Sitten kaikki jälleen selkeni, ja näin Bellan mittailevan kasvojani tarkkaavaisella katseellaan.

”Heti parempi”, Bella totesi.

”Mitä sinä teit?” epäilin.

”Sinun kasvosi olivat aivan kyyneleiset”, Bella selitti. ”Et sinä sen näköisenä olisi voinut ihmisten ilmoille lähteä.”

”Ai en vai?” kysyin.

”Et”, Bella sanoi. ”Haloo, Bethy. Sinä olet vapaa nainen nykyään. Ties keitä Viistokujalla -”

”Yritätkö sinä parittaa minua jokaiselle vastaantulijalle?” nauroin. ”Tämä on jo liikaa jopa sinulta, Bella. Etkä sinä voi tietää, vaikka minulla jo olisikin joku.”

”Onko sinulla sitten?” Bella kiinnostui. ”Kuka?”

”En minä väittänyt, että minulla on”, totesin. ”Sanoin vain, ettet voi tietää, vaikka olisikin.”

”Kun sen tuohon sävyyn sanot niin sinulla on joku”, Bella sanoi. ”Sitäpaitsi punastuit taas. Kuka se on?”

”Ei kuulu sinulle”, tokaisin.

”Kertoisit nyt”, Bella maanitteli.

”En”, kieltäydyin. ”Tätä tietoa sinä et minusta saa esiin ongittua. Et sitten vaikka mikä olisi.”

”No ei sitten”, Bella huokaisi.

Bella kääntyi hieman pettyneenä poispäin minusta. Hänen toinen kätensä eksyi leualle, sormet vaeltelivat hiljakseen huulilla.

”Olen muuten huomannut, miten vakavasti ja henkilökohtaisesti otat tämän Siriuksen auttamisen”, Bella sanoi hiljaa. ”Olet käynyt Azkabanissakin vapaaehtoisesti jo kolme kertaa. Minä en sinne nimittäin menisi, vaikka maksettaisi, en luultavasti edes siinä tapauksessa, että Remus olisi siellä. Onko teidän välillänne jotain? Siis sinun ja Siriuksen? Jotain muutakin kuin pelkkää ystävyyttä?”

Tuijotin Bellaa järkyttyneenä ja täysin vaiti. Hän kääntyi hitaasti taas minua kohden voitonriemuinen ja tietäväinen virnistys huulillaan, tummat silmät kujeellisesti tuikkien.

”Tiesin tämän”, Bella sanoi. ”Tiesin, että teidän välillänne kuitenkin on jotain.”

”Voisimmeko nyt vain mennä?” kysyin.

”Toki, toki”, Bella hymähti.

Käänsin selkäni hänelle ja lähdin kävelemään nopeasti eteenpäin. Kuulin Bellan tulevan aivan heti takanani. Hänen keveiksi käyneet askeleensa kuulostivat haaveksivilta, hän hyräili hiljaa itsekseen.

”Minä tiesin tämän...” Bella vielä kuului mutisevan iloisten sävelten lomasta.


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Lumille

  • Virhe ohjelmoinnissa
  • ***
  • Viestejä: 164
Vs: Kerran, K13 (osa 4/7, luku 6/8)
« Vastaus #82 : 03.06.2011 04:19:23 »
Hihihi ! apua, mulla on silmät ihan ristissä, joten mä en kyllä tiedä että mitä tästä kommentista tulee, mutta yritetään joka tapauksessa :D Sä saat bellasta kyllä ihan tosi mahtavan ja niin tommosen kuitenkin bellamaisen :) muutenkin aivan ihana osa,
ja mä ihan tosissani rakastan tätä ficciä ihan tosi paljon !

Lainaus
Onko teidän välillänne jotain? Siis sinun ja Siriuksen? Jotain muutakin kuin pelkkää ystävyyttä?”

hihii, mä vähän jo odottelin tätä :)

heh, mutta 4:18... mä kyllä varmaan kiroan meijät molemmat vielä huomenna :D hei mutta suuri kiitos ! (:


Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 689
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Kerran, K13 (osa 4/7, luku 6/8)
« Vastaus #83 : 07.06.2011 23:15:23 »
Uusi luku, jeekiitos kun huomautit(: .

Tykkäsin todella paljon. Edelleen tykkäsin kuvailusta, jotai ei sinänsä ollut paljoa, mutta oli kuitenkin.
Ja voi, kun Bethy on väsynyt. Onneksi Bella vei hänet tuulettumaan. Ja Bells on aikas ovela ;) .

Toivosttavasti se Sirius pääsis nyt poies sieltä niin Bethy ja Sirius vois olla happyhappyjeejee.
Mä rakastan tätä sarjaa aivan hirveästi!

Enempää en saa aikaiseksi, sorry :-[

Kiittäen ja kumartaen,
Natural

Ps. kymmenen pistettä myöhästymisestä ja selittämisestä :-\ ;D 


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

Hermione Granger

  • ***
  • Viestejä: 201
Vs: Kerran, K13 (osa 4/7, luku 6/8)
« Vastaus #84 : 09.06.2011 12:25:36 »
Oo... Tämä oli loistava luku! ehkä paras tähän mennessä!

Joo, hyvä se on, että Bella pitää huolta Bethystä ja vie hänet "Viistokujalle tuulettumaan".  :D

Tässä muutamia suosikkikohtiani:

Lainaus
”Luuletko sitäpaitsi, että Amanda edes mihinkään suostuisi lähtemään, kun hänen pitää suunnitella häitään Dracon kanssa? Tai jos hänet mukaan ottaisit, luultavasti joutuisit hääpuvun ostoon.”

Heh, tuo on tosiaan totta.

Lainaus
”Onko sinulla sitten?” Bella kiinnostui. ”Kuka?”

Tyypillistä Bellaa tunkea nokkansa asioihin, jotka eivät hänelle kuulu... ;D

Lainaus
"Minä tiesin tämän...” Bella vielä kuului mutisevan iloisten sävelten lomasta.

Hauska lopetus.

Tämä on siis edelleenkin mahtava sarja ja odotan erittäin innokkaasti jatkoa!

Hermione

Juustonaksu-Draco

  • Kuolonsyöjä
  • ***
  • Viestejä: 5
Vs: Kerran, K13 (osa 4/7, luku 6/8)
« Vastaus #85 : 09.06.2011 16:52:37 »
sennamiila, lukaisin kaikki tekstit tässä ja silmät pyörii... -.-

Uskomattoman hienoa kuvaelmaa ja todella hauskoja puheita!

Kiitän lukunautinnostani! ;D
Draco <3

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 715
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Kerran, K13 (osa 4/7, luku 7/8)
« Vastaus #86 : 10.06.2011 00:44:45 »
Lumille: No mähän arvasin, että sä arvasit, että Bethyn ja Siriuksen välillä on jotain. Eiku hetkonen... Sähän taisitkin jo tietää sen etukäteen...? Etkä sä kyllä onneksi kironnut meitä ;) Ja mä kyllä ainakii nukuin sitten, kun tultiin autolla Helsingistä takaisin kotiin niin ainakii sen tunnin verran (ja heräsin siihen, kun rakas pikkusisko alkoi hakata "hei, sun puhelin soi!") :D
Natural: Joo-o, olihan mun pakko vinkata (olen yhvä vihjailemaan), kun aloin miettiä, että mihinköhän ihmeeseen mun kaikki lukijani on kadonneet :D Bella nyt on aina aikas ovela ja toki Bethy nyt on väsynyt (muistuttaa btw hieman mua eilen illalla pitkän työpäivän ja kuolettavien näytelmäharkkojen, joitten aikana olin melkeen taju kankaalla koko aika...). Saat kymmenen pistettä ja papukaijamerkin ;)
Hermione: Toki Bella nyt pitää huolta Bethysta, kun Bethykin pitää huolta Bellasta - niinhän ystävät tekevät :) Haha, Bella on kyllä oikeesti aikas utelias, välillä vähän liiankii, mutta Bella nyt on Bella ja sellaisena häntä rakastetaan ;)
Juustonaksu-Draco: Oi, kiitoksia erittäin paljon kommentistasi. On erittäin ihanaa kuulla, että ihmiset tykkää miun kirjoituksistani :)
Beatrice: Toi on kyllä aika jännä juttu toi Bellan syntymäpäivä. Mä kyllä olen jossain nähny ton 10.6. mutta oon nähny kans joskus, että hän ois syntyny marraskuun lopulla (oisko ollu 28.päivä tai jotain?). Joten mä en sitten oikeen tiedä. En oikein osais kuvitella Bellaa jousimieheks, mutta se kuitenkin on niin lähellä skorpionia, joka puolestaan kävisi. Kaksonen Bella voisi kaikessa lapsellisuudessaan hyvinkin olla, mutta sitten taas tulinen oinas kävisi myös hyvin... Ja mä voisin jatkaa tästä aiheesta ties miten kauan. Tää ficci on kuitenkin kirjoitettu kai sillä oletuksella, että Bells on syntyny marraskuun lopulla, koska sen päivämäärän näin eka :) Kaksoset nyt vaan on aikas parhaita (anteeksi kaikki muut, mutta me ollaan. Bea, saat luvan kertoa, milloin siulla on syntymäpäivä!). Ja joo, päivän myöhässä, mutta onnittelut Johnny Deppille ja jos se Bellan syntymäpäivä tosiaan on tänään niin onnittelut myös hänelle :D Jeejee, tulipas pitkä vastakommentti, mutta ei se mitään. Ja mullakin on tapana sanoa, että koskaan ei saa sanoa 'ei koskaan'

A/N: Ja taas näin myöhään (vai kenties aikaiseen?) laittamassa lukua. Johtuu vain ja ainoastaan siitä, etten päivällä enää koneelle ehdi, koska juhlin synttäreitäni lähes viikon myöhässä ja valvon koko yön. Ehkä. Jos jaksan :D Ja menen huomenna taas ruskettumaan töihin ja maalaan itseni valkoisella ja punaisella maalilla niin kuin tänäänkin (jalat näyttää lähinnä siltä, että olisin ottanut yhteen jonkun kanssa) :)





VII luku
Vettä kengässä



”Täällä on märkää”, Bella valitti kävellessämme pitkin Viistokujaa.

”Älä kitise kuin pikkulapset”, totesin. ”Sitäpaitsi itsehän sinä tänne tahdoit lähteä, joten turha valittaa yhtään mitään. Olisit tehnyt yhtä viisaasti kuin minä ja laittanut saappaat jalkaasi.”

”Minä en omista sellaisia”, Bella huomautti.

”Kannattaisi”, hymähdin. ”Jos omistaisit niin sinun ei tarvitsisi juuri tällä hetkellä marmattaa siitä, kuinka jalkasi kastuvat tässä loskassa. Enkä minäkään sen puoleen voisi valittaa sinulle, ettet laittanut saappaita jalkaasi.”

”Älä viitsi, Bethy”, Bella pyysi. ”Minähän menettäisin kaiken uskottavuuteni, jos alkaisin kulkea saappaat jalassa.”

”Minkä uskottavuuden?” kysyin.

”Sen uskottavuuden, että olen hullu, joka alkaa heitellä kirouksia jokaisen niskaan, joka vähänkin ärsyttää”, Bella sanoi. ”Huomaatko, kuinka ihmiset edelleenkin karttelevat minua? He taitavat tosissaan uskoa, että minä olen hullu.”

”Et sinä hullun imagostasi tule koskaan eroon pääsemään”, totesin. ”Sehän on jo monta kertaa todistettu tosiasia, että sinä olet hullu. Ja nyt ainakin tiedän, mitä ostamme sinulle täältä.”

Hyppäsin Bellan reppuselkään. Bella pyöritteli nauraen päätään ja lähti sitten menemään taas eteenpäin.

”Bethy, sinä et ole enää sama hentoinen keijukainen kuin ennen”, Bella totesi. ”Et sen jälkeen, kun olet synnyttänyt kaksi lasta.”

”Kiitos, Bella”, tokaisin. ”Oletpa sinä taas todella kohtelias.”

”Pitää olla”, Bella naurahti.

Sitten Bella jähmettyi aivan äkisti paikoilleen ja vaikeni.

”Mitä nyt?” kysyin, mutta Bella ei tuntunut kuulevan minua. ”Bella?”

Bella katsoi tiiviisti jonnekin kauempana Viistokujalla. Seurasin hänen katsettaan ja pian tajusinkin, miksi Bella oli pysähtynyt paikoilleen. Näky sai kiukun kuohahtamaan minunkin sisälläni.

Bella laski minut hiljaa alas. Vilkaisin häntä. Bellan silmistä paistoi erittäin suuri ärtymys, joka sai minut hieman varuilleni. Tuossa mielentilassa hän saattaisi tehdä oikeastaan mitä tahansa.

Ja kuten olin arvellutkin, Bella nopeasti vetäisi taikasauvansa esiin ja lähti lähestymään varjoissa pysyttelevää hahmoa, joka ei tuntunut huomanneen meitä lainkaan. Minä riensin Bellan jälkeen koettaen parhaani mukaan pysyä hänen kannoillaan. Bella liikkui kuitenkin niin nopeaan, että jäin väistämättä jälkeen. Sen vuoksi Bella ehtikin ensimmäisenä hahmon luo. Silloin tämä viimein huomasi meidät ja nähdessään Bellan taikasauvan perääntyi seinää vasten.

”Bellatrix!” Sev veti terävästi henkeään ja silloin minä ilmestyin Bellan vierelle. ”Bethy!”

”Sinä helvetin säälittävä petturi!” Bella sähähti hampaidensa välistä. ”Saatanan kuolonsyöjä, minä tapan sinut!”

”Bella”, koetin tyynnytellä, vaikka olin itsekin vihainen.

Tartuin Bellaa ranteesta, jotta saisin tämän laskemaan taikasauvansa, mutta välittömästi hän riuhtaisi kätensä taas vapaaksi ja käänsi taikasauvan osoittamaan Sevin kasvoja.

”Älä puutu tähän, Bethy”, Bella käski.

”Älä sinä tee mitään”, varoitin.

”Bethy”, Bella sanoi koettaen pitää äänensä mahdollisimman maltillisena. Sen tärinästä kuitenkin huomasin, että hän oli erittäin vihainen. ”Käsitätkö sinä lainkaan, että tämä mies on syyllinen Lilyn ja Jamesin kuolemaan? Sekä siihen, että Sirius istuu nyt Azkabanissa.”

”Käsitän kyllä”, totesin. ”Mutta minä en halua, että sinä joudut takaisin Azkabaniin, joten ole niin kiltti ja laske sauvasi.”

Bella ei noteerannut sanojani lainkaan. Hän puristi taikasauvaa rystyset valkoisina vapisevassa kädessään ja tuijotti Seviä silmät salamoiden. Sevin katse poukkoili levottomana ja hermostuneena muutaman sentin etäisyydellä kasvoistaan olevan taikasauvan pään ja Bellan kasvojen välillä.

”Bella, minä pyydän”, sanoin. ”Älä tee tätä itsellesi.”

Viimein Bella laski taikasauvansa osoittamaan maata. Pari punaista kipinää tipahti sen päästä, hypähteli hetken aikaa katukiveyksellä ja sammui sitten.

”Ole onnellinen, että selvisit näinkin vähällä”, Bella tokaisi. ”Jos Bethy ei olisi ollut tuossa, sinä olisit jo vainaa. Olit hänen porukoissaan. Samoissa kuin Rodolphuskin oli.”

”Minä... en...” Sev yritti.

”Kyllä olit!” Bella tiuskaisi. ”Painu helvettiin siitä, valehtelija!”

”Mutta -” Sev vielä yritti.

”Katoa, Severus”, sanoin.

Äänestäni kuulsi pienoinen pettymys. Sev taisi huomata sen, sillä hän painoi päänsä, käänsi meille selkänsä ja lähti rivakasti kävelemään poispäin. Bella heilautti taikasauvaansa Sevin suuntaan niin nopeasti, etten ehtinyt sitä estää. Kirkas, violetti valo sinkoutui lävitse ilman ja iskeytyi Sevin takaraivoon.

”Bella!” kiljahdin moittien. ”Mitä sinä teit?”

”No”, Bella tuumasi. ”Jos sanotaan vaikka niin, että hänellä menee hetki, että hän onnistuu kutistamaan etuhampaansa takaisin normaalin kokoisiksi.”

”Eikä”, huokaisin.

Katsoin Bellaa vakavana silmiin. Bella painoi katuvana päänsä ja se näky huvitti minua siinä määrin, että hymy alkoi nykiä suupieliäni. Bella vilkaisi minua alta kulmien, ja yhtä aikaa me kumpikin purskahdimme nauruun.

”Voin kun suloista”, sanoin hieman rauhoituttuamme.

”Minä olen vain niin vihainen siitä kaikesta”, Bella totesi. ”Hänen vuokseen ystäväsi kuolivat, hänen vuokseen Sirius on nyt Azkabanissa. Hän petti sinut sillä, ettei kertonut olevansa kuolonsyöjä. Lisäksi hän rakasti aina vain Lilya, eikä sinua lainkaan.”

”Mistä sinä sen tiedät?” kysyin varuillani.

”Kyllä minä näin, kuinka hän aina katsoi Lilya”, Bella sanoi. ”Ei hän koskaan katsonut sinua samalla tavalla. En vain tahtonut sanoa, sillä sinä olit onnellinen. Minun olisi pitänyt.”

”Älä viitsi, Bella”, pyysin. ”Sinä teit vain sen, minkä parhaaksi näit.”

”Silti”, Bella totesi.

”Älä nyt”, hymähdin.

Yhtäkkiä Bella vavahti kuin luja kipu olisi viiltänyt läpi koko hänen kehonsa. Käsi painui vatsalle, ja hän alkoi hengittää nopeasti ja pinnallisesti, puristi silmänsä tiukasti kiinni.

”Mitä nyt?” huolestuin. ”Mitä kävi?”

”Ei mitään”, Bella sanoi vältellen. ”Ei tässä mitään, se meni jo ohi.”

”Sattuuko sinuun?” kysyin.

”Ei”, Bella sanoi. ”Ei enää, ei yhtään.”

”Bella, tämä on pelottavaa”, totesin. ”Sinä olet vasta ollut sairaana, joten olet hyvinkin voinut saada jonkin jälkitaudin. Ehkä meidän pitäisi palata takaisin.”

”Se voisi olla hyvä”, Bella myönsi. ”Minua väsyttää.”

”Tuota minä en olisi koskaan uskonut kuulevani”, sanoin. ”Eihän sinua koskaan väsytä.”

”Nyt väsyttää”, Bella totesi. ”Mennään.”

Lähdimme menemään. Mutta vain hetken kuluttua seisahduin niille sijoilleni. Bellakin pysähtyi ja katsoi minua kysyvästi.

”Odota hetki tässä”, pyysin. ”Minun pitää vielä tehdä jotain.”

Bella katsoi minua täysin hämmentyneenä, eikä ehtinyt sanoa mitään, kun olin jo kadonnut sisälle erääseen Viistokujan lukuisista kaupoista. Eikä mennyt aikaakaan, kun jo palasin takaisin kantaen kädessäni paperikassia.

”Tässä, ole hyvä”, sanoin hymyillen ja ojensin kassin Bellalle.

Bella otti sen epäillen käteensä, vilkaisi sisälle ja purskahti nauramaan.

”Kiitos, Bethy”, Bella nauroi. ”Olenkin aina tahtonut kirkkaanpunaiset saappaat.”

”Tiedän sen”, hymyilin. ”Siksi minä ne sinulle ostinkin. Enää sinun ei tarvitse valittaa minulle, kuinka kenkäsi kastuvat, kun kävelet sohjossa.”


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Lumille

  • Virhe ohjelmoinnissa
  • ***
  • Viestejä: 164
Vs: Kerran, K13 (osa 4/7, luku 7/8)
« Vastaus #87 : 10.06.2011 01:05:11 »
Oi, mulle tulee aina jotenkin kiva mieli noista kohdista, joissa kuvataan Bellan ja Bethyn ystävyyttä :) jotenkin vaan sä saat aikaan niin ihania kohtia ja sillä lailla väliin jännästi (:

Lainaus
”Saatanan kuolonsyöjä, minä tapan sinut!”

Hihi :D Bella on jotenkin tosi koominen, kun jo sekunnin päästä näkemästään on kiinni toisen kurkussa :D Eteenkin tässä ficissä sä saat bellasta jotenkin jopa sellasen pehmosen ja sellasen, mutta näköjään täällä on kanssa sitä toista bellaa vähän väliä (:

Hei mutta, sä olet mahtava (: ficin alussa alkoi oikeesti ajattelemaan, että Sevistä on saatu oikeen tollanen ihana tyyppi, mutta nyt vaan koko ajan miettii, että kyllä ottaa päähän :D Hei joo mutta suuri kiitos tästäkin luvusta jälleen kerran (:


Hermione Granger

  • ***
  • Viestejä: 201
Vs: Kerran, K13 (osa 4/7, luku 7/8)
« Vastaus #88 : 10.06.2011 08:56:18 »
Jatkoaaaaaa! Ihanaa!

Luku oli todella hyvä. Jännittävä tuo Severuksen kanssa koettu välikohtaus.

Minulla on nyt erittäin huono kommnettipäivä, joten lopetan tähän.

JATKOA!

Hermione

Juustonaksu-Draco

  • Kuolonsyöjä
  • ***
  • Viestejä: 5
Vs: Kerran, K13 (osa 4/7, luku 7/8)
« Vastaus #89 : 10.06.2011 11:31:10 »
Jes, jatkoa! Ehdottomasti samaa mieltä kuin Hermione. Yksi parhaimmista, mitä olen ikinä lukenut :)
Draco <3

Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 689
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Kerran, K13 (osa 4/7, luku 7/8)
« Vastaus #90 : 10.06.2011 19:02:53 »
Jeii jatkoa!!

Ihanaa, kun Bells sai punaiset saappaat ;) .
Jei, Sevvie tuli kuvoihin taas hetkeksi.

Tykkäsin tuosta lopusta, vaikka nyt jännittää mikä Bellalle tuli.

Tykkäsin luvusta todella paljon. Bethy oli aivan ihana tässä. Jotenkin niin huolehtivainen Bellaa kohtaan :) .
Mitähän mä keksisin sanoa? Hmm... ei tule mitään mieleen, olen pahoillani.

Odottaen jatkoa, kiittäen ja kumartaen,
Natural


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 715
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Kerran, K13 (osa 4/7, luku 8/8)
« Vastaus #91 : 17.06.2011 00:13:02 »
Lumille: Tän koko ficin pääideanahan taitaapi olla toi Bellan ja Bethyn ystävyys. Ainakin sellainen fiilis mulla ittelläni tästä on, tiedä sitten muista :) Ja pitäähän sieltä toki se tulinen ja äkkipikainen Bellakin välillä esille tulla ;)
Hermione: Juu, pitäähän sitä Seviäkin välillä mukaan saada. Jatkossa hän tulee taas mukaan kuvioihin pyörimään ainakin jossain vaiheessa :)
Juustonaksu-Draco: Voi, nyt olen kyllä oikeasti ihan tosi otettu. Kiitoksia paljon :)
Natural: No hei siis totta kai Bellan pitää saada punaset saappaat, kuinkas muutenkaan ;) Bethy nyt on aina jotenki tommoin äidillisen huolehtiva Bellaa kohtaan, eihän hän nyt halua tätä takaisin Azkabaniin, koska on nähnyt, mitä se Bellalle tekee. Hoo, edes yksi, jota kiinnostaa tietää, mikä Bellalle on. Kiva että edes joku siihen kohtaan kiinnitti huomiota, koska se kuitenkin on koko ficin kannalta erittäin olennainen ja tärkeä asia :) Ja tän luvun jälkeen sä saat tietää, miksi seuraavassa osassa eletään jänniä hetkiä...
Beatrice: Jaa-a, mistäköhän mahtaisi johtua, että neiti tykkää Bellapainotteisista ficeistä...? No joo, joka tapauksessa Bellan oli ihan pakko saada punaset kumpparit (mullakii on! vaikka niissä kyllä on kans valkosta, mut silti) :D Kyllä, kyllä, Sevin on pakko aina välillä käydä mukana pyörähtämässä, ja kuten jo Hermionelle mainitsin niin kyllä sitä Seviä on vielä lisää tulossa. Ja joo, juuri näin, mutta koska tässä ficissä Bells ei olekaan kuolonsyöjien puolella vaan heitä vastaan (ja vaikka Bella kuolonsyöjissä olisikin, kyllä hän silti varmaan ihan mielellään olisi Sevin tappanut ;) )

A/N: Ja tadaa, neljännen osan viimeinen luku, ensi viikolla aloitetaankin sitten jo viides osa. Hoo, enää kolme osaa jäljellä. Mä en tiedä, miten mä muka oikeesti jaksan kirjottaa tätä, mutta kai tässä sitten jokin vetoaa muhun niin kovasti :) Whii, olkapa hyvät





VIII luku
Hädässä ystävä tunnetaan



Bella makasi kyllästyneenä sängyllä selällään polvi koholla, toinen jalka nostettuna polven päälle. Jalkaterä heilui levottomasti, kädet oli taivutettu niskan taakse. Minä istuin tuolilla sängyn vieressä tarkkaillen Bellaa tiiviisti. Isabelle jokelteli iloisesti sylissäni.

”Bella?” kysyin. ”Voisitko ottaa tuon korsetin pois alta?”

Bella käänsi päätään niin, että pystyi katsomaan minua silmiin.

”En”, Bella sanoi.

”Mikset?” hämmästelin.

”Koska...” Bella yritti, ”minä vain...”

”Älä viitsi”, pyysin. ”Sinä olet laiha, ihan oikeasti. Ota se nyt vain pois, tahdon tarkistaa jotain.”

”Mitä sitten?” Bella kysyi.

”Älä sinä siitä välitä”, sanoin. ”Ota se nyt pois tai minä otan sen.”

”Hyvä on”, Bella myöntyi.

Bella nousi istumaan hiljaa huokaisten. Hän nosti paitaa hieman selästään, jotta kykeni taivuttamaan kätensä taakse avatakseen nyörit selkäpuoleltaan. Kesti muutaman minuutin ennen kuin korsetti putosi lattialle.

Siirryin sängyn reunalle istumaan ja annoin Isabellen Bellan syliin. Olkapäästä painoin Bellan takaisin selälleen sängylle. Nostin vatsan peittona ollutta paitaa hieman ylöspäin ja painoin varovasti oikean käden sormeni Bellan vatsalle.

”Mitä sinä teet?” Bella epäili.

Pudistin päätäni. Painelin sormillani Bellan vatsaa hieman joka puolelta. Kosketukseni oli varovainen, mutta kuitenkin tiukka, jotta saattaisin huomata, jos jotain olisi tapahtunut. Viimein nostin päätäni ja katsoin Bellaa vakavana silmiin.

”Bella”, sanoin hiljaa. ”On ehkä parempi, ettet nyt vähään aikaan pitäisi korsettia.”

”Kuinka niin?” Bella kysyi. ”Bethy, mitä on tapahtunut?”

Bellan katseessa välähti pelko ja epätoivo. Täysin vaiti katsoimme toisiamme pitkän aikaa silmiin. Bella puri huultaan ja oli lähestulkoon saanut jo kyyneleet silmiinsä.

”Sinä saat vauvan”, kuiskasin.

Bella tuijotti minua järkyttyneenä kuin olisin hullu. Hänen suunsa oli loksahtanut auki, eikä hän saanut aikaiseksi sanaakaan. Keskuudessamme häilyi hieman levoton hiljaisuus.

”Mitä sinä sanot...?” Bella kysyi.

”Että sinä -” aloitin.

Alakerrasta kuului luja kirkaisu. Vilkaisin Bellaa, joka kavahti istualleen. Isabelle hänen sylissään säikähti siinä määrin, että alkoi itkeä. Minä ponnahdin hieman pelästyneenä jaloilleni.

”Että sinä saat vauvan”, sanoin Bellalle ja riensin pois huoneesta.

Loikin portaat alas kaksi kerrallaan ja suuntasin askeleeni keittiöön, josta oletin äänen tulleen. Cissy oli lattialla polvillaan ja piteli tiukasti käsissään jotakin, joka vikisi ja rimpuili.

”Cissy, mikä hätänä?” kysyin.

”Bethy”, Cissy henkäisi ja kääntyi katsomaan minua. ”Minä... se... voisiko tämä olla...?”

Kysymyksen loppu haipui ilmaan. Cissy nousi seisomaan ja tuli luokseni.

”Säikähdin tätä”, Cissy sanoi. ”Katso.”

Nyt vasta näin, mitä Cissy puristi käsiensä välissä. Harmaanruskea, lihava rotta, jonka kyljessä komeili jotain erikoista. Kyllä, aivan, musta läikkä.

Rotta, ajattelin. Sirius sanoi, että Peter osasi muuttua rotaksi. Voisiko se olla tämä? Harmaanruskea, lihava, musta läikkä kyljessä. Kaikki täsmäsi.

Otin rotan käsiini ja tutkin sitä. Jokin rotan oikeassa etukäpälässä kiinnitti huomioni. Siitä nimittäin puuttui yksi varvas ja –

”Peteristä löydettiin vain sormi”, tajusin. ”Tämä se on. Siriuksen vapautus. Sinä teit sen, Cissy! Nyt heidän täytyy päästä Sirius vapaaksi, meillä on todisteita.”

Epävarma hymy levisi Cissyn huulille. Hän ei tuntunut vielä oikein käsittäneen, mitä juuri oli onnistunut tekemään. Tämä olisi Siriuksen tie vapauteen.

”Mitä täällä riehutaan?” kuului kysymys takaani.

Pyörähdin ympäri. Bella oli ilmestynyt ovensuuhun Isabelle sylissään. Isabelle nyki lujasti Bellan hiuksia, mutta tämä ei tuntunut siitä lainkaan välittävän, ainoastaan katsoi meitä kysyvästi. Minä en kyennyt muuta kuin vain hymyilemään.

”Niin, mitä täällä oikein riehutaan?” Bella toisti. ”Mitä on tapahtunut?”

”Se on Peter”, sanoin ja näytin rottaa Bellalle. ”Se on Siriuksen pelastus, todiste syyttömyydestä. Cissy teki sen, löysi rotan... Mistä sinä löysit sen?”

”Se juoksi tuossa pitkin lattiaa”, Cissy sanoi. ”Alkuun säikähdin, mutta sitten huomasin mustan läikän kyljessä ja muistin sinun puhuneen jotain siihen suuntaan, että Peterillä olisi ollut sellainen. Ja minä sain sen kiinni. Minä... en edes tiedä, miten sen tein.”

”Voi Cissy-parkaa”, Bella naurahti. ”Muistikatkoksia jo noin nuorella iällä.”

”Ole sinä hiljaa!” Cissy kivahti.

”Olen, olen”, Bella hymyili ja nosti vapaan kätensä ilmaan luovuttamisen merkiksi.

”Onko täällä mitään, mihin voisin tämän laittaa?” kysyin. ”Se voi karata, ellei sitä vahdi tarkkaan. Ja sitähän me emme tahdo, sillä tämä on ainoa keino... Kyllä te tiedätte.”

Cissy heilautti taikasauvaansa ilmassa ja pöydälle putosi pieni häkki.

”Kiitos”, sanoin.

Työnsin rimpuilevan rotan häkkiin ja päätin lähteä käymään ministeriössä. Olin jo ottamassa askelta ovelle päin, kunnes pysähdyin.

”Ai niin muuten”, totesin. ”Bellalla on jotakin todella tärkeää asiaa.”

”Mitä muka?” Bella hämmentyi.

”Etkö sinä vieläkään ymmärtänyt?” hymähdin ja käännyin Cissyn puoleen. ”Bella saa vauvan.”

”Bella – mitä?!” Cissy kiljahti.

”Saa vauvan”, vahvistin.

”Onko se totta, Bella?” Cissy kysyi.

Cissy katsoi Bellaa hämillään ja kysyvästi. Bella ei kyennyt sanomaan mitään, sillä hänkään ei ollut koko asiaa vielä tajunnut.

”Mistä sinä sen tiedät?” Cissy kysyi minulta.

Silloin Bellakin sai taas äänensä takaisin.

”Niin, mistä tosiaan? Pystyitkö sinä muka selvittämään sen noin vain painelemalla minun vatsaani?” Bella kysyi. Nyökkäsin. ”Miten?”

”Unohdat nyt täysin, että minusta piti tulla hoitaja Pyhän Mungon synnytysosastolle, mutten ehtinyt, sillä sitten Amanda syntyi”, sanoin. ”Miksen siis olisi voinut sitä vatsaasi painelemalla selvittää?”

”Niin, aivan”, Bella totesi. ”Tiedätkö sinä sitten...?”

”Milloin lapsi syntyy vai?” kysyin. ”En ole aivan varma, mutta voisin arvella, että ehkä joskus tammikuun alussa.”

”Mitä minun pitää nyt tehdä?” Bella epäröi. ”Minä en tiedä... osaa...”

”Alkuun ainakin otat ihan rauhassa, etkä hermoile asiasta”, hymähdin. ”Sitten alat pikkuhiljaa totutella ajatukseen huolehtimalla Bellestä sillä aikaa, kun minä vierailen ministeriössä. Seuraavaksi kirjoitat Remukselle, sillä hänellä on aivan yhtäläinen oikeus tietää tästä. Ja ennen kaikkea – lopeta korsettien käyttö, ettei lapsi vain vahingoitu. Mutta minun pitää nyt mennä. Jos hyvin käy, Sirius vapautuu vielä tänään.”

”Onnea matkaan”, Bella sanoi.

”Sitä tarvitaan”, totesin.

Menin Bellan eteen, kiedoin vapaan käteni hänen ympärilleen ja painoin poskelle pienen, kevyen, aivan nopean suukon kuin ohimennen.

”Onnea, kultaseni”, kuiskasin. ”Olet ansainnut tämän onnen kaiken sen pahan jälkeen.”

Astuin askeleen taaksepäin. Bellan kasvot suorastaaan säteilivät, hän oli tainnut viimein tajuta asian laidan. Heilautin nopeasti kättäni, hymyilin ja pyyhälsin sitten pois huoneesta. Takanani kuulin, kuinka Cissy riensi syleilemään siskoaan.


**


Kaikki selvisi. Kun ministeriössä saatiin tietää Peterin olevan rekisteröitymätön animaagi, epäilyt heräsivät välittömästi. Näytin heille rotan, jonka he saivat tosiaan muuttumaan Peter Piskuilaniksi. Tälle juotettiin väkipakolla totuusseerumia ja hän tunnusti kaiken: olleensa Pottereiden salaisuudenhaltija, tappaneensa ne jästit. Kaiken.

Peter vietiin Azkabaniin samalla kun Sirius vapautettiin sieltä. Jäin odottelemaan Siriusta Vuotavaan noidankattilaan. Pian hän saapuikin sinne ministerin saattelemana. Siriukselle ojennettiin tämän taikasauva. Miehen kasvoista näki, että hän oli onnellinen.

Sirius katseli ihmisiä Vuotavassa noidankattilassa. Sitten hän hoksasi minut ja kiiruhti luokseni. Miehen suu levisi hymyyn, mutta Azkabanin tummat varjot vartoivat yhä valoisien kasvojen takana. Kestäisi oman aikansa ennen kuin ne kaikkoaisivat edes osittain.

Mutta siitä en nyt välittänyt. Sirius seisoi edessäni, ilmielävänä, vapaana raskaista syyllisen kahleista. Enää ei välillämme ollut kaltereita, jotka estäisivät kaiken.

Nousin hymyillen seisomaan. Sirius kietoi kätensä tiukasti ympärilleni, ja minä vastasin halaukseen. Viimein sain painaa poskeni vasten hänen olkapäätään.

Sirius hellitti hieman otettaan minusta niin että saattoi katsoa minua.

”Kiitos, Bethy”, Sirius sanoi.

Hän laittoi viimeinkin lämmenneet kätensä molemmin puolin kasvojani ja suuteli minua suoraan suulle.

Olin todellakin niin yllättynyt, etten osannut mitään tehdä. En ollut odottanut aivan tällaista kiitosta. Ei sillä, että se olisi minua haitannut.


Olen lähelläsi – Juha Metsäperä

Sä luulet, että on tarkoitettu,
ettet onnea kohtaa
tai taivaan tähtiin on kirjoitettu,
kenen luokse tie johtaa
Miten saisin sinut uskomaan,
kaikki muuttuu vielä parempaan

Olen lähelläsi
silloin, kun et minua nää
Olen lähelläsi
vaikka kaikki muu häviää
Anna tunteen viedä vaan,
opit kyllä luottamaan
Olen lähelläsi,
en anna maailman satuttaa

Jokaista joskus on haavoitettu,
sitä elämä toistaa
Jokainen kolhu on parannettu,
haavat huominen poistaa
Joku päivä täytyy uskaltaa,
jotta voisi murheet unohtaa

Olen lähelläsi
silloin, kun et minua nää
Olen lähelläsi
vaikka kaikki muu häviää
Anna tunteen viedä vaan,
opit kyllä luottamaan
Olen lähelläsi,
en anna maailman satuttaa

Kun tiedät kaiken päälle kaatuvan,
sen hetken toivon sinun muistavan,
minut todempana kuin ketään

Olen lähelläsi
silloin, kun et minua nää
Olen lähelläsi
vaikka kaikki muu häviää
Anna tunteen viedä vaan,
opit kyllä luottamaan
Olen lähelläsi,
en anna maailman satuttaa
« Viimeksi muokattu: 17.06.2011 00:21:15 kirjoittanut sennamiila »


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Lumille

  • Virhe ohjelmoinnissa
  • ***
  • Viestejä: 164
Vs: Kerran, K13 (osa 4/7, luku 8/8)
« Vastaus #92 : 17.06.2011 00:26:14 »
Hihi aawwawaws, bellan vauva ! ♥ aaks, mä en varmaankaan voi sanoa että yllätyin, mutta jotenkin mä olen vaan ilmeisesti niin koukussa tähän ficciin, että aaaaaww ♥♥♥ Tosi ihana päätös neljännelle osalle :) Ja Sirius ♥

En mä nyt oikeestaan osaa sanoa mitään kovin järkevää, muuta kuin että odotan viidennen osan alkua hirmusesti ja jotenkin mulle tulee aina vaan sellanen olo että voisin lukea tätä ficciä vaikka ikuisuuksiin :) hei, sä olet ihan mahtava ja sulla on ihan hirmusesti ideoita vaikka mihin (: kiitos !

Olen lähelläsi – Juha Metsäperä ♥


Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 689
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Kerran, K13 (osa 4/7, luku 8/8)
« Vastaus #93 : 17.06.2011 00:30:54 »
Et ikinä arvaa kuka täällä!

siis pidin luvusta aivan älyttömästi. Kuvailu oli kiva ja tälleen.
Ja mitä? Bella saa vauvan!! Paitsi nyt olen jo tottunut ajatukseen Palapelisotkujen avulla ;) Mutta jotain tälläistä ajattelin jossain vaiheessa tapahtuvan.

Bethy oli kyllä ovela kun keksi tarkistaa, onko Bells raskaana vai ei.
Ja ihanaa, Sirius on vihdoin vapaa!!

Lainaus
”Voi Cissy-parkaa”, Bella naurahti. ”Muistikatkoksia jo noin nuorella iällä.”
Tämä repliikki jotenkin sopi aivan älyttöän hyvin Bellsille.

En huomannut virheitä ja teksti oli sujuvaa.

Muuta en saa aikaiseksi, anteeksi.

Kiittäen ja kumartaen,
Natural


Ps. et ois ikinä arvannu, että minä olin kommentoimassa, jos en tuohon loppuun olisi laittanut, vai mitä? :D


Ja hö, Lumille kerkes ennen mua >:( ;D


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

Hermione Granger

  • ***
  • Viestejä: 201
Vs: Kerran, K13 (osa 4/7, luku 8/8)
« Vastaus #94 : 19.06.2011 14:06:08 »
Ihana luku! Niin paljon ehti tapahtua!

Toivottavasti Bellasta tulee vastuuntuntoinen äiti. Ja minkäköhän niminen lapsesta tulee...? Jännittävää.

Ja oli todella ihanaa, että Sirius vapautui.

Lainaus
Enää ei välillämme ollut kaltereita, jotka estäisivät kaiken.

Tuo oli todella ihana kohta.

Anteeksi, tuli sekava ja lyhyt kommentti.

Odotan innolla jatkoa.

Hermione

Mustetahra

  • ***
  • Viestejä: 20
Vs: Kerran, K13 (osa 4/7, luku 8/8)
« Vastaus #95 : 21.06.2011 23:03:13 »
Luin täs alusta alkaen ja en pystynyt lopettamaan. Jotenkin arvasinkin siellä Viistokujalla, että Bella olis raskaana, mut toisaalta se oli ihana yllätys. Ihanaa et Sirius saatiin vapaaksi ja Peter Azkabaniin.

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 715
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Kerran
« Vastaus #96 : 24.06.2011 00:20:30 »
Lumille: Ei, sä et todellakaan voi sanoa, että yllätyit Bellan vauvasta, koska tiesit sen jo etukäteen ;) Juha Metsäperän Olen lähelläsi on ollut mulla ahkerasti kuuntelussa viimeisen noin viikon ajan ja muutenkin - ihana kappale. Ihanaa kuulla, että tykkäät edelleen :)
Natural: No itse asiassa en kyllä ikinä arvaakaan. Veikkaus: Olisiko mahdollisesti Natural-alieni? Joo, Bella saa vauvan (sieltä tulee Medeia Selena Lestrange II - eiku hetkonen, sieltähän on tulossa vauva Lupin, joten ei siitä taidakaan Medeiaa tulla ;) ). Ja kyllähän Siriuksen pitää vapaaksi päästä :) Ja ei, jos et loppuun olisi laittanut kommentin kirjoittajaa, en olisi koskaan arvannut, että Naturalhan se siellä - nopeat syövät hitaat :D
Bea: Haha, selkeesti mä olen hyvä järkyttää ja yllättää ihmisiä :D Ja kyllähän Poor thing nyt vapaaksi pääsee, kun eikös se niin ole, että häkkilinnut vapautuu ennemmin tai myöhemmin? Kai. Ainakin toivottavasti :) Hirrrmu suuret kiitokset tsempistä kirjoittamiseen, kyllä mä vielä varmaan joku päivä saan tämän valmiiksi :)
Hermione: Toivotaan kovasti Bellasta hyvää ja vastuuntuntoista äitiä. Kyllä se lapsen nimi varmaankin jossain vaiheessa selviää - jos selviää. Eihän koskaan voi tietää, jos tulee vaikka keskenmeno tai lapsi syntyy kuolleena tai... Ei, nyt mä en saa alkaa puhuu ja ajatella tämmösiä ilkeitä asioita. Bella on kokenut jo liian paljon pahaa, joten hänen on aika saada jotain onneakin osakseen :) Eikä kommenttisi ollut kyllä lainkaan sekava :)
Mustetahra: Oih, sinä täälläkin. Kiva kuulla uusista lukijoista. Jännä tosiaan, miten jotkut on arvannu sen, että Bella on raskaana ja toisia se taas on yllättänyt hirmusesti :) Tietysti Siriuksen oli pakko viimein päästä vapauteen - syytön mies sentään :)

A/N: Haha, sadistisuuteni pääsee taas esille, kun kidutan teitä siellä ruudun toisella puolella laittamalla vain viidennen osan trailerin ;) Mutta kyllä se ensimmäinen luku sitten viikon päästä tulee - lupaan ja vannon sen. Malttakaa odottaa, pienet ystäväni :D




Nyt kun asiat viimein ovat selvinneet...
”Tehän lupasitte totella Siriusta sillä aikaa, kun äiti on poissa.”

… on aikaa suhteille...
”Näinhän minä, kuinka olit korviasi myöten ihastunut häneen.”

… aikaa rakkaudelle...
”Kaikkein varminta ehkä kuitenkin olisi, että minä kantaisin sinut. Huojut siinä jo hieman sellaiseen malliin, etten luota siihen, että jalkasi sinua kantaisivat. Tai siihen, että pysyt tuossa lumimyrskyssä edes pystyssä.”

… aikaa ystävyydelle...
”Taidanpa käydä Malfoyn kartanolla vilkaisemassa, missä kunnossa on rakas sekopäämme.”

… aikaa ajatella asioita.
”Rakastitko sinä Siriusta jo silloin?”

Olivatko tehdyt päätökset sittenkään hyviä...
”Sano minulle yksikin hyvä syy, miksen luottaisi häneen.”

… vai sittenkin liian hätiköidysti tehtyjä?
”Äiti, minä tahtoisin tavata isän.”

Päätöksiä kadutaan...
”Tyttö on aivan hämillään, kun ei tunne isäänsä.”

… uusia tehdään...
”Istu alas niin voin kertoa, mitä asiani koskee.”

… kun edessä ovat viimeinkin helpommat ajat...
”Minulla ei ole mitään syytä olla luottamatta Bellaan. Kuinka sinä voit edes kuvitella sellaista? Kuinka edes kehtaat sanoa niin?”

… jos ovat.
”Muistuta sitten, ole niin kiltti, etten enää ikinä – helvetti – hanki yhtään lasta.”

sennamiila pictures ylpeänä esittää:
”Pysythän sinä sitten koko sen ajan minun vierelläni.”


Kerran, osa V

Kerran
”Sinä hourailet jo aivan omiasi, ystävä rakas.”


Uudet haasteet odottavat ottajaansa...
”Minä en nimittäin ala sinua sairaalaan kantaa.”

… kesäkuussa 2011
”Jos et tule, nirhaan sinut omin käsin.”


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Lumille

  • Virhe ohjelmoinnissa
  • ***
  • Viestejä: 164
Vs: Kerran
« Vastaus #97 : 24.06.2011 00:28:45 »
hihii, mä jo ihan tohkeissani odottelin uutta lukua, ja sitten mua vielä kiusataan laittamalla traileri, jonka jälkeen mun vaan tekisi lukea koko viides osa suoraa soittoa :D whiiiii, mutta upea traileri ja jotenkin vaan awwaawaw, nyt kun odottelee kaikkea mitä tulee tapahtumaan :) En mä mitään kovinkaan järkevää osaa sanoa muuta kuin että kiitos, nyt mä odottelen viidettä osaa vielä enemmän innolla :)


Hermione Granger

  • ***
  • Viestejä: 201
Vs: Kerran
« Vastaus #98 : 24.06.2011 14:50:22 »
Oo... Todella jännä traileri!  :D Odotan innolla, mitä uusi osa tuo tullessaan!

Lainaus
Uudet haasteet odottavat ottajaansa...
”Minä en nimittäin ala sinua sairaalaan kantaa.”

Tuo oli mielestäni trailerin paras kohta.

Hermione

Mustetahra

  • ***
  • Viestejä: 20
Vs: Kerran
« Vastaus #99 : 24.06.2011 23:16:12 »
Ooi..Hyvä traileri. Hyvää juhannusta ja laita pian eka luku