Kirjoittaja Aihe: Kerran [K11] VALMIS (osa 7/7, luku 8/8 + epilogi) ilmestynyt 26.5.  (Luettu 62034 kertaa)

Arion

  • ***
  • Viestejä: 622
  • Huffleclaw Bard
Vs: Kerran [K13] osa 7/7, traileri ilmestynyt 30.12.
« Vastaus #200 : 02.01.2012 16:40:29 »
Jei! Traileri!!! Mulle tuli taas muutama kyynel, ku tajusin, etten osaa antaa tällekään jäähyväisiä... etenkään tälle sitten, kun aika tulee...

toi traileri vaikutti lupaavalta, tyylii komiikkaa ja jännitystä!!!!

Senna: miks musta tuntuu, että vaikka taidettiin puhu ajo Bethyn siskon kuolemasta, nii se on tulossa tähän?
"I think kids will read more good books than we can possibly produce " - Rick Riordan

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 715
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Kerran [K13] osa 7/7, luku 1/? ilmestynyt 6.1.
« Vastaus #201 : 06.01.2012 12:36:15 »
Silli: Kyllä, kyllä. Teen jotain (ehkä) Siriukselle. Se nähdään sitten :)
Natte: Toivottavasti et nukkunut koko viikkoa. Mun piti laittaa tää jatko jo viime yönä, mutta eräät sitten sattuivat nukahtamaan kuudelta illalla.. ;)
Hermione: Pidän teitä aina jännityksessä laittamalla jokaisesta osasta trailerin. Mutta tässäpä olisi jatkoa :)
Jahma: Jaa.. Saapa nähdä tapanko oikeasti ketään vaiko en :)
Bea: Kiitoksia vuosipäiväonnitteluista. Ja nyt pääset taas lukemaan tätä :)
Anturajalka93: Voi sua. Jotenkin kamala ajatus itsellekin, että tämä loppuu, kun tätä on kuitenkin kirjoitettu jo yli vuoden ajan. Ja niin, ehkä siitä Carrien kuolemasta vielä jotain tulee. Mahdollisesti jo tässä luvussa :)

A/N: No niin, ihanaiset. Nyt saatte pitkästä aikaa (tosi pitkästä..) uuden luvun taas luettavaksenne, koska joku oli ahkera ja sai inspiraation. Piti tosiaan tämä luku laittaa tänne jo viime yönä, mutta Sillin kanssa satuimme nukahtamaan jo kuudelta illalla... Mutta tässä tämä nyt on :)




I luku
Eilisen silmissäni nään



Muistot kelautuivat filminauhan tavoin päässäni, kun katsoin lamaantuneena aamun sumusta eteemme astunutta miestä. Tuntui kuin jalkani pettäisivät alta hetkenä minä hyvänsä, minua huimasi.

Ja äkkiä olinkin keskellä lapsuudesta tuttuja maisemia. Pihan lehmukset huojuivat hiljaisessa syystuulessa varistaen maahan kellertyneitä lehtiään, aurinko jaksoi vielä lämmittää nurmea, joka oli märkä sateen jäljiltä. Ilmassa tuoksui syksy.

Joku nykäisi minua kädestä ja veti mukanaan tiheän pensasaidan luokse.

”Bethy, tule”, kuului kutsu. ”Minä näytän sinulle salaisen paikan.”

Näin edessäni vain kuparinruskeiden kiharoiden peittämän pään. Seurasin sitä pensaiden alle, ryömin eteenpäin välittämättä vähääkään kämmeniäni ja polviani polttelevista nokkosista. Kun viimein pääsin suoristamaan selkäni, huomasin olevani luonnon itsensä valmistamassa majassa, jonne auringonvalo paistoi häilyvänä lehtien lomitse.

Katsoin tyttöä edessäni. Noista vilkkaista, vihreistä silmistä, jotka katselivat minua paksun otsatukan alta, ei vain voinut erehtyä, ne olivat tismalleen samanlaiset kuin minullakin. Silmäni kostuivat, kun katsoin häntä.

”Missä me olemme?” kysyin kuiskaten.

”Hyvin salaisessa paikassa”, Carrie totesi juhlallisen vakavana. ”Tämä on meidän salaisuutemme, eikä tästä sitten hiiskutakaan äidille ja isälle. Onko selvä?”

Nyökkäsin.

”Tiesitkö, että me saamme pikkusiskon tai -veljen?” Carrie kysyi.

”Mitä?” hämmennyin.

”Niin”, Carrie myönsi. ”Kuulin äidin sanovan sillä tavalla isälle. Eikö olekin kivaa?”

”Ei”, totesin. ”En minä halua pikkusiskoa tai -veljeä. Minulle riittää, että minulla on isosisko.”

”Minusta ainakin pikkusiskot ovat kivoja”, Carrie sanoi. ”Tai ainakin sinä olet. Äläkä hätäile, en minä voisi koskaan rakastaa uutta siskoa tai veljeä yhtä paljon kuin sinua. Sinä tulet aina olemaan minulle kaikkein rakkain.”

”Varmasti?” kysyin.

”Varmasti”, Carrie vakuutti. ”Kuinka monta kertaa minä olen sinulle muka valehdellut?”

”Et ikinä...?” mietin.

”Niinpä”, Carrie myönsi. ”Enkä valehtele tälläkään kertaa. Ei sinun tarvitse olla huolissasi, että pitäisin jostakusta muusta enemmän kuin sinusta.”

Vaikka Carrie olikin minua innokkaammin ottamassa vastaan uutta tulokasta, tuli hänestä pikkusisko Gracen syntymän jälkeen välttelevä ja hiljainen, aivan kuin hän olisi pohtinut jotakin todella syvällistä, kuten elämän tarkoitusta tai maailman epäoikeudenmukaisuutta.

Carrie vetäytyi aina syrjään isästä, äidistä ja Gracesta, jotka viettivät tiiviisti aikaa yhdessä. Minä en tiennyt, missä minun olisi pitänyt olla. Olin toki kiinnostunut pikkusiskosta, mutta Carrien vaiteliaisuus mietitytti minua. Olisin tahtonut jutella taas isosiskoni kanssa kuten aina ennenkin. Silti minulla oli tunne, etten saanut, enkä voinut tehdä niin. Carrien silmät katsoivat minuun aina jotenkin kummallisesti. Toisaalta hänen katseensa oli kuin äänetön avunhuuto, mutta toisaalta taas käsky pysytellä kaukana, jättää hänet rauhaan. Minä en tiennyt, miten päin minun olisi pitänyt olla.

Joskus sain olla Carrien lähellä. Silloin kun kukaan muu ei ollut läsnä, Carrie saattoi olla lähestulkoon kuin aina ennenkin. Jotakin erilaista saatoin silti aina huomata hänen käyttäytymisessään, puheessaan, elehdinnässään. Aivan kuin hän olisi pyytänyt anteeksi olemassaoloaan. Ennen niin vilkkaasta ja puheliaasta, iloisesta tytöstä oli hetkessä tullut arka, varautunut ja hiljainen.

En täysin ymmärtänyt isosiskoni uudenlaista käytöstä. Tämä oli aivan kuin joku toinen ihminen aina toisinaan. Hänestä tuli outo, kummallinen muun perheen seurassa. Hän ei viihtynyt heidän kanssaan, ei sitten lainkaan. Yhä useammin hän alkoi lukittautua yksin omaan huoneeseensa, eikä päästänyt edes minua sisään.

Kun Carrie lähti Tylypahkaan, minä tunsin itseni pohjattoman yksinäiseksi. Tuntui kuin pala minua olisi lähtenyt hänen mukanaan, vaikka välimme olivat jokseenkin viilenneet. Kaipasin kuitenkin isosiskoani jatkuvasti, sitä ei käynyt kieltäminen. Häneen olin aina luottanut, hän oli auttanut ja tukenut minua. Nyt minulla ei ollut enää ketään, sillä äitiin ja isään en pystynyt luottamaan kunnolla. Ja he keskittyivät niin kovasti Graceen. Carrieta mietin kuitenkin usein ja pohdin, miksi hänestä oli tullut sellainen.

”Etkö sinä rakasta äitiä ja isää?” ihmettelinkin eräänä talvena. ”Tai Gracea?”

”En”, Carrie totesi synkästi. ”Äiti ja isä ovat unohtaneet minut. Heidän koko elämänsä pyörii vain Gracen ympärillä.”

”Mutta -” aloitin.

”Se on totta, ja sinäkin tiedät sen”, Carrie sanoi. ”Mutta Bethy.”

”Niin?” kysyin.

”Sinua minä rakastan aina, tapahtui sitten mitä hyvänsä”, Carrie sanoi. ”Sinä tulet aina olemaan minun rakas pikkusiskoni.”

”Minäkin rakastan sinua”, sanoin. ”Mutta mitä sinä oikein tarkoitat? Tapahtui sitten mitä tahansa?”

”En mitään”, Carrie totesi. ”Älä mieti sitä. Minä pysyn aina sinun luonasi.”

”Lupaatko?” kysyin.

”Lupaan”, Carrie vakuutti. ”Ja silloinkin, kun minä olen jossakin kaukana, voit löytää minut täältä”, Carrie painoi kätensä sydämeni kohdalle. ”Sinullakin on aina paikka minun sydämessäni, minne ikinä menetkin.”

Paria vuotta myöhemmin sain kuitenkin tietää, mitä Carrie oli tarkoittanut sanoillaan. Hän oli jo silloin tiennyt lähtevänsä ikuisesti pois ja jättävänsä minut yksin. Mutta ääneen hän ei ollut sitä voinut sanoa. Enkä minä suostunut sitä uskomaan, kun se minulle eräänä päivänä kerrottiin. Että Carrie oli kuollut.

Totta se kuitenkin oli, Carrieta ei ollut enää missään. Eikä hän tullut, vaikka kuinka yritin häntä etsiä. En suostunut uskomaan häntä kuolleeksi edes siinä vaiheessa, kun näin hänen kalpean, hauraan ruumiinsa mahonkisessa arkussa. Hän näytti siinä niin levolliselta, rauhalliselta, kuin hän olisi ollut vain unessa. Ja ehkä hän olikin. Ikiunessa.

Todellisuudessa Carrie ei kuitenkaan ollut levollinen, eikä hän saanut rauhaa. Hänen olemassaolonsa oli huomattu vasta sillä hetkellä, kun oli ollut jo liian myöhäistä. Minä syytin vanhempiani ja pikkusiskoani Carrien kuolemasta. Jos Carrie olisi saanut joskus edes pienen osan siitä huomiosta, mitä minä tai Grace saimme, minulla olisi vielä ollut isosiskoni. Joka päivä toivoin, että voisin saada hänet takaisin.

Mutta Carrie ei tullut. Tiesin, ettei hän ollut pelännyt kuolemaa. Olimme puhuneetkin siitä, mutta omista suunnitelmistaan hänen suunsa oli pysynyt visusti supussa. Eikä hän kai muuten olisi edes lähtenyt oman käden kautta, jos hän olisi pelännyt. Joten Carrie ei jäänyt aaveeksi maan päälle vaan hänen sielunsa vaelsi jonnekin kauas ihmiskäden ulottumattomiin, paikkaan, jonne yhdelläkään maan päällä olevalla ei ollut asiaa.

Toisinaan minä silti näin Carrien. Hän vieraili unissani ja puhui minulle, sanoi, että hänen oli parempi olla siinä paikassa, minne hän oli päässyt. Olin yhtä aikaa onnellinen ja surullinen. Onnellinen siitä, että hänen oli hyvä olla, mutta surullinen, sillä kaipasin isosiskoa vierelleni. Kaipasin yhteisiä salaisuuksiamme, kahdenkeskisiä retkiämme lähimetsään ja niitä iltoja ja öitä, kun makasimme vieretysten samassa sängyssä haaveillen ja tarinoita kertoen, kun emme saaneet unta.

Minä aloin ottaa etäisyyttä koko muusta perheestä, eristäydyin jatkuvasti omiin oloihini ja saattoi olla viikkoja, että olin tyystin puhumatta kenellekään heistä. Minä en suostunut millään sulattamaan isosiskoni poismenoa. Hän oli aina ollut minulle kaikkein läheisin ja tärkein henkilö koko perheestäni.

Perhettä ei enää ollut jäljellä, kokonaisuus oli hajonnut. Oli vain minä ja toiset, seisten eri puolilla rajalinjaa. He pysyttelivät visusti omalla puolellaan, ja minä omallani. Kukaan ei ottanut pienintäkään askelta lähemmäs toista. Minä katselin maailmaa vihan ja katkeruuden sumentamin silmin, enkä suostunut antamaan anteeksi tapahtunutta. Minä en voinut, elämäni tärkein ihminen oli riistetty minulta pois.

Toisinaan mietin, kuinka Carrie oli saattanut tehdä sen minulle, satuttaa minua sillä tavoin. Hän oli tiennyt, etten minä ollut kovinkaan vahva ja silti hän oli jättänyt minut yksin maailman heiteltäväksi. Minä en ymmärtänyt aivan kaikkea, mutta yritin parhaani.

Vuosien saatossa kuitenkin tulin vahvemmaksi, aloin luottaa enemmän itseeni. Siitä kiitokset saivat ihanat ystäväni, jotka pysyivät vierelläni kaikesta huolimatta. Opin myös pikkuhiljaa ymmärtämään Carrien ajatusmaailmaa, tajusin, miksi hän oli tehnyt sen, minkä oli.

Ja nyt, kun katselin tuota näkyä, kauempana seisovaa miehen hahmoa, muistin Carrien ja kaiken, mitä oli tapahtunut. Pääni tulvahti täyteen muistoja, ajatuksia, tunteita, enkä kyennyt kuin vain tuijottamaan eteenpäin. En suostunut uskomaan sitä todeksi, eihän se vain voinut olla mahdollista.

Eikä tämä asia ollut lainkaan sama kuin Carrien. Tämä oli tyystin eri, ja erittäin suuren järkytyksen aiheuttama ajatusten ja tunteiden sekamelska valtasi mieleni. Jalkani tuntuivat huterilta, käteni vapisivat, enkä kyennyt liikahtamaan mihinkään suuntaan. Jotakin todella kamalaa oli tapahtunut.


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Arion

  • ***
  • Viestejä: 622
  • Huffleclaw Bard
Vs: Kerran [K13] osa 7/7, luku 1/? ilmestynyt 6.1.
« Vastaus #202 : 06.01.2012 23:03:48 »
Senna - mä itkin koko luvun aikan... heti ekas kappalees nous kyyneleet, eikä lähteny... en voinu heti vastaakaa tähän...

mut kirjoitit toooosi hyvin!!! Oikeasti, ja oli kiva kuulla tosiaan Bethyn menneisyydestä.

Oon edellee vähä sillee hienosti täst luvus, en shokis tai mitää, en vaa osaa muodostaa mitää kunnon ajatust täst, muuta ku et koskettava ja hyvä ja hyvin kirjoitettu!

Ja jatkoa kaipailen!!!!
"I think kids will read more good books than we can possibly produce " - Rick Riordan

Jahma

  • Romantikko
  • ***
  • Viestejä: 400
  • World hasn`t changed, you are.
Vs: Kerran [K13] osa 7/7, luku 1/? ilmestynyt 6.1.
« Vastaus #203 : 07.01.2012 13:01:12 »
Sä oikeen kiusaat meitä, kun et kerro kuka semies tummissa on!
Mutta hieno takauma Bethyn nuoruuteen tuossa kuitenkin oli.

Jatkoa odotellen
J
Demons and Angels

ava by Swizzy

Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 690
  • ... and yet i smile.
Vs: Kerran [K13] osa 7/7, luku 1/? ilmestynyt 6.1.
« Vastaus #204 : 07.01.2012 19:07:08 »
Huiij, ja anteeksi, että olen vähän myöhässä.

Mutta: pidin tästä luvusta aivan kauheasti. Tuo palaaminen Bethyn lapsuuteen oli mielenkiintoinen, sai taustaa Bethystä, jee.
Kamalaa, kun Bethy on joutunut menettämään itselleen rakkaan ja läheisen isosiskonsa.
Ja todella jännään kohtaan jätit, tahtoo päästä lukemaan lisää! :D

Mutta en oikein saa mitään muuta aikaiseksi, koska ei ole nyt ehkä paras hetki kommentoida... Mutta kiitos kovasti ja jatkoa odotan innolla!

Kiittäen ja kumartaen,
Natte


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

Hermione Granger

  • ***
  • Viestejä: 201
Vs: Kerran [K13] osa 7/7, luku 1/? ilmestynyt 6.1.
« Vastaus #205 : 08.01.2012 12:40:04 »
Tämä oli todella ihana luku ja se jäi taas tavallaan jännittävään kohtaan. Mitäköhän kamalaa on tapahtunut? Niin, ja liittyykö se jotenkin kummallisesti Lupiniin...?

Tykkäsin noista Bethyn muistoista ja oli kiva saada tietää lisää Carriesta, heidän lapsuudestaan ym. Ja oli murheellista, että ensin tämä Carrie oli innoissaan saatuaan tietää, että saa uuden pikkusisaruksen, mutta myöhemmin sitten...

Lainaus
”Etkö sinä rakasta äitiä ja isää?” ihmettelinkin eräänä talvena. ”Tai Gracea?”

”En”, Carrie totesi synkästi. ”Äiti ja isä ovat unohtaneet minut. Heidän koko elämänsä pyörii vain Gracen ympärillä.”
Tämä oli hyvä kohta, jokia todella kuvasi hyvin Carrien tunteita muuta perhettä kohtaan.

Odotan jälleen kerran innolla jatkoa.  :)

Hermione

Lumille

  • Virhe ohjelmoinnissa
  • ***
  • Viestejä: 164
Vs: Kerran [K13] osa 7/7, luku 1/? ilmestynyt 6.1.
« Vastaus #206 : 08.01.2012 21:41:15 »
haaaww, mäkin pääsin nyt vihdoin kommentoimaan tätä! Ihan tosi ihana luku, niin kuin ihan oikeasti ihana. Mä ihan oikeasti aloin itkemään tossa yhessä kohtaa, voi noita ihan jokasta. Oli kivaa saada lisää tietoa menneisyydestä ja muusta, ja onhan toi tapahtuma ollu varmaan kauhea noille kaikille, Bethylle nyt tietenki tosi paljon. Ja kiva kun Carriesta kerrottiin vielä lisää :)

Hmm, ja nyt alko tosissaan mietityttämään että mitäköhän tuolla on kumminkin oot taas hirttäny sinne jonkun. Hei mutta joo, ihan älyttömän ihana ja koskettava luku, seuraavaa ootellessa :) kiiiiiiiiitos ♥


sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 715
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Kerran [K13] osa 7/7, luku 2/? ilmestynyt 13.1.
« Vastaus #207 : 13.01.2012 16:30:48 »
Bea: Johtuisikohan mahdollisesti vaikka noista Bethyn muistoista? Niin mä ainakin luulisin. Ja mäkin hieman luulen, että jollakin tavalla Grace on sitten myöhemmin tuntenut syyllisyyttä Carrien kuolemaan. Kamala, ei saisi ajatella näin syvällisiä ;)
Anturajalka93: Voi sinuu. Sait erään täällä ruudun toisellakin puolen liikuttumaan tuolla kommentillasi. Ihana kuulla, että olet pitänyt. Kiitos :)
Jahma: Totta kai mä kiusaan teitä, mulla tuppaa olemaan vähän semmoin paha tapa aina toisinaan. Lukijoita on kiva kiusia pitkittämällä tekstiä ja jättämällä jännittäviin kohtiin ja antamalla heidän arvuutella, että mitähän nyt :)
Natte: Etkä edes ollut myöhässä, höpsö. Joo, mä ajattelin, että ehkä olisi lukijoidenkin kiva saada jotain taustaa Bethysta, ettei ne kaikki asiat sitten vain jää miun päähäni, kun pidän niitä lähinnä itsestäänselvyyksinä :)
Hermione: Eiköhän se tässä ihan piakkoin selviä, mitä kamalaa on tapahtunut ;) gyukkkkkkkkkkkg (<-- kissani päätti kävellä näppäimistön päältä..) Niin ja juu, niinhän siinä käy, että kun taloon syntyy uusi lapsi niin hän saa suurimman osan huomiosta. Tai ainakin mun kokemukseni mukaan näin käy.
Silli: Voi siun kanssas.. Mun piti hieman taas pitää paussia itse kertomuksesta, koska halusin kirjoittaa lisää Bethyn menneisyydestä ja tähän kohtaanhan se sopi paremmin kuin vain hyvin. Ja mitä ihmettä sää siellä selität? Mää tiedän, että sää tiedät, mitä tässä tulee tapahtumaan ;)

A/N: Ei ole hyvä pitää ficcejä tauolla, kun sitten on tottunut siihen taukoon, eikä muista enää laittaa lukuja keskellä yötä. Nyt kuitenkin (ihme kyllä) muistin tämän, joten en pidä pitkiä puheita vaan päästän teidän jännityksestänne. Olkaapa hyvät :)




II luku
Harmaa taivas on vain ohi kiitävien pilvien parvi



Tuijotin aamu-usvasta eteemme astunutta miestä voimatta uskoa silmiäni. Puhekykyni oli kadonnut kokonaan ja näemmä näin myöskin jo harhoja. Eihän se vain millään muotoa voinut olla mahdollista, ei sitten millään. Kaiken oli aivan pakko olla unta, pelkkää kuvitelmaa.

Bellan lujat nyyhkytykset havahduttivat minut takaisin todellisuuteen. Käänsin katseeni ystävääni, joka oli polvillaan ruohikossa, kasvot käsiin haudattuina ja selkä itkun voimasta täristen. Kävin polvilleni hänen viereensä ja kiedoin käteni naisen harteille rauhoitellakseni tätä.

”Ei mitään hätää, Bella”, kuiskasin. ”Sinulla ei ole mitään hätää.”

”Mutta... mutta...” Bella itki. ”Tämä ei voi olla todellista... ei ikinä... Minä vain...”

Kuullessani varovaisten askeleiden lähestyvän meitä kohotin katseeni. Mies tuli luoksemme ja kyykistyi Bellan eteen. Hän tarttui naista ranteista ja pakotti tämän kädet pois kasvoilta. Pitkän aikaa nuo kaksi vain katsoivat toisiaan silmiin, sitten Bella heittäytyi miehen kaulaan.

”Remus...” Bella kuiskasi. ”Kuinka sinä... voit olla täällä...? Tämä ei ole mahdollista... Ellei sitten... Olenko minäkin kuollut...?”

”Et sinä ole kuollut, enkä kyllä tietääkseni minäkään sitä ole”, Remus sanoi. ”Mistä sinä niin oikein päättelet?”

Lujat nyyhkytykset ravistelivat Bellan kehoa, eikä hän kyennyt vastaamaan. Remus käänsi kysyvän katseensa minun puoleeni koettaessaan samalla rauhoitella Bellaa.

”Bella sai kirjeen, jossa sinun sanottiin kuolleen”, totesin ykskantaan. ”Hän meni siitä aivan suunniltaan, me kaikki menimme, etenkin siinä vaiheessa, kun tuli toinen kirje, jossa kerrottiin, että ruumiisi oli tuhottu täysin.”

”Todellako?” Remus hämmentyi. ”Minä en tiennyt... Kamalaa... Jos vain olisin tiennyt, olisin tullut välittömästi takaisin. Kai sinä voit antaa sen minulle anteeksi, etten tullut, Bella?”

Bella nyökkäsi lyhyesti.

”Minua haavoitettiin”, Remus kertoi. ”Ehdin olla tajuttomana ties kuinka monta päivää ennen kuin heräsin ja löysin itseni jästien sairaalasta. En päässyt liikkumaan minnekään. Jonkun on täytynyt tietää se ja käyttää sitä hyväkseen.”

Tiesin kyllä, ketä Remus tarkoitti sanomalla ”joku”. Rabastan Lestrangea, miestä, joka oli uhannut koko hänen perhettään.

”Remus, minulla oli ikävä sinua”, Bella itki.

”Niin minullakin sinua”, Remus sanoi. ”Sinua ja Ellietä.”

”Mutta sinä tulit takaisin”, Bella kuiskasi. ”Minä olin niin kamalan vihainen sinulle, kun kuolit, kun sinä lupasit olla varovainen ja sitten sinä tulet takaisin, etkä olekaan kuollut ja... Oikeastaan minä vihaan sinua yli kaiken. Kuulitko, Remus John Lupin? Minä vihaan sinua!”

Bella vetäytyi kauemmas ja alkoi takoa nyrkeillään miestä rintaan kiukunkyyneleet poskille valuen. Remus näytti menneen täysin hämilleen tästä äkillisestä mielialanvaihdoksesta, eikä tuntunut tietävän, mitä tehdä.

”Minä vihaan sinua!” Bella huusi. ”Vihaan, vihaan, vihaan! Kuulitko? Vihaan sinua! Kuinka sinä kehtasit hylätä meidät noin vain? Minä pelkäsin jatkuvasti sinun puolestasi, ja sitten pahin pelkoni kävi toteen, kun sinun ilmoitettiin kuolleen! Hylkäsit minut ja hylkäsit tyttäresi ja hylkäsit kaikki, etkä ilmoittanut mitään olemassaolostasi, enkä minä kestänyt sitä ja melkein jo unohdin Ellien kokonaan! Tämä kaikki on sinun vikasi, senkin julma, ilkeä, ajattelematon, säälittävä, typerä paskiainen! Sinun piti olla kuollut, sillä... sillä... sillä...”

Uusi nyyhkytys katkaisi taas Bellan lauseen. Hän kietoi kätensä jälleen Remuksen kaulalle ja painautui tiiviisti miestä vasten kuin ei koskaan enää tahtoisi laskea tästä irti. Remus silitteli lempeästi käsillään naisen selkää.

”Olen pahoillani siitä kaikesta”, Remus sanoi hiljaa. ”Minä en oikeasti tiennyt, enkä ollut itsekään täysissä tolkuissani sairaalassa. Mutta sen vannon oman henkeni kautta, etten sairaalassa ollessani ajatellutkaan yhtään mitään muuta kuin sinua ja Ellietä. Tietenkin, jos olet sitä mieltä, että vihaat minua ja minun pitäisi olla kuollut niin kai minun sitten on lähdettävä.”

”Ei!” Bella kauhistui ja kietoi käsiään entistä tiukemmin miehen ympärille. ”Et lähde siitä enää yhtään minnekään, kun viimein olen saanut sinut takaisin. Kuinka sinä edes kehtaat puhua tuollaisia?”

”Niin minä hieman ajattelinkin”, Remus hymähti.

”Ja nyt sinä vielä naurat minulle”, Bella tokaisi ja käänsi katseensa minuun. ”Bethy, mennään pois. Minä en pidä Remuksesta.”

”Ja minä kun luulen, että pidät kuitenkin”, totesin.

Bella vetäytyi hieman kauemmaksi, jotta saattoi katsoa Remusta silmiin. Hän kallisti aavistuksen verran päätään ja painoi sitten huulensa miehen huulille.

”Niin pidänkin”, Bella mutisi suudelman lomasta.

Tyydyin hymyilemään lempeästi, vaikka edelleenkin uskoin vahvasti kaiken olevan vain hyvää unta, josta en tahtonut herätä. En uskaltanut sanoa mitään arveluistani ääneen, sillä pelkäsin samalla hetkellä avaavani silmäni vuoteessa ja itkeväni pettymyksestä tyynyni märäksi.

”Milloin sinä pääsit pois sieltä sairaalasta?” Bella kysyi hieman epäröiden siirtyessään taas vain halaamaan Remusta.

”Noin kaksi viikkoa sitten”, Remus kertoi. ”Minun piti kirjoittaa sinulle, mutta sitten sain tietää Rabastanin olevan taas liikkeellä, tulleen entistä lähemmäs valmiina iskemään ja minulle tuli kiire. Sillä hetkellä en ehtinyt ajatella mitään muuta kuin vain sitä, että sinä ja Ellie olisitte vaarassa.  Minun täytyi toimia mahdollisimman nopeasti. Kiitän taivasta siitä, että ehdin ennen kuin hän satutti teitä. Vaikka se täytyy sanoa, että läheltä piti.”

”Mistä muuten tiesit, että Rabastan oli tulossa tänne?” kysyin.

”Sen verran onnistuin saamaan hänestä tietoa irti”, Remus totesi. ”Hetki meni kyllä taivutellessa, mutta loppujen lopuksi sekin onnistui.”

”Sinä et ilmoittanut mitään olemassaolostasi”, Bella kuiskasi. ”Et koko sinä aikana, kun olit sairaalassa.”

”En minä voinut ja olen pahoillani siitä”, Remus sanoi. ”Se oli jästien sairaala, eikä siellä ole pöllöjä. Kaiken lisäksi olin liian voimaton kirjoittaakseni, olin menettänyt paljon verta, enkä ollut edes puolia siellä viettämästäni ajasta täysin tolkuissani. Sitten vointini yllättäen kuitenkin parani ja pääsin pois. Kaiken voimani, halun jatkaa ja olla luovuttamatta, sain ajattelemalla sinua ja Ellietä. Te saitte minut kestämään, ilman teitä en olisi nyt tässä. Eikä ole enää olemassa mitään, mikä uhkaisi teitä, joten jos vain huolit minut enää niin tulen takaisin.”

”Miksen huolisi?” Bella kysyi. ”Minä tahdon, että olet taas siinä lähelläni, minä tahdon nukahtaa sinun syliisi.”

”Sen sinä saatkin tehdä”, Remus hymyili lempeästi. ”Minä en sinua estä lainkaan siinä suhteessa. Siitä asti, kun lähdin täältä viimeksi, olen vain odottanut sitä hetkeä, milloin saisin taas sinut itseäni vasten, milloin saisin taas nähdä tyttäreni. Hän on varmasti kasvanut.”

”Niin”, Bella myönsi. ”Ellie on kaunis ja kultainen lapsi. Ja taivaan kiitos siitä, että hän on perinyt luonteensa isältään, eikä äidiltään. Ilman hänen olemassaoloaan en olisi jaksanut välttämättä käydä läpi sitä kaikkea. Enkä myöskään ilman Bethya. Tai sitä ajatusta, ettet sinä olisi tahtonut minun antavan periksi vaan jatkavan elämääni.”

”Hyvä ettet luovuttanut”, Remus sanoi. ”Jos sen olisit tehnyt, miten olisi käynyt Ellien? Tai minun? Kun olisinkin palannut tänne, etkä sinä olisikaan enää ollut missään.”

”Kamalaa”, Bella tokaisi. ”Onneksi minulla on Ellie, ihania ystäviä ja sinut.”

”Ja sinä olet vahva”, Remus sanoi. ”Äläkä väitä vastaan, sillä minä tiedän, että sinä olet. Sinä olet kestänyt sen kaiken ja jaksanut pitää huolta Elliestä, vaikka on tapahtunutkin niin paljon.”

”Olen saanut apua”, Bella totesi. ”Cissy oli aina siinä vieressä, kun vielä olimme siellä. Ja sitten Bethy ja Sirius ja Amanda ja Belle. En olisi varmasti pärjännyt ilman heitä.”

”Mutta sinä olet kestänyt”, Remus sanoi. ”Se jos mikä todistaa siitä, että olet vahva.”

”Minä sain sen sinun kirjeesi”, Bella totesi synkästi. ”Sen minkä kirjoitit ennen kuolemaasi ja mikä saapui perille noin viikko kuolemasi jälkeen. Pelästyin sitä kamalasti, kun huomasin, ettei sitä oltukaan kirjoitettu musteella.”

”Sinä et totellut minua”, Remus sanoi. ”Minähän käskin siinä kirjeessä sinua pitämään huolta itsestäsi ja tyttärestämme, pakenemaan, katoamaan maan alle, mitä ikinä vain, mutta ei, ethän sinä näemmä ottanut minun käskyjäni kuuleviin korviisi, kun tänne kerran tulit valmiina taistelemaan Rabastanin kanssa viimeiseen hengenvetoon.”

”Anteeksi”, Bella kuiskasi ja painoi päänsä. ”Minä tahdoin vain kostaa sen, että olin menettänyt sinut hänen vuokseen. En ajatellut loppuun asti, vaikka minulle sanottiinkin, etten saisi antaa valtaa tunteilleni.”

”Voi sinua”, Remus hymähti lempeästi. ”Olet aina toisinaan niin kiivasluontoinen, ettei pahemmasta väliä. Mutta se on myös piirre, mitä niin kovasti rakastan – kuten kaikkea sinussa. Eikä tuosta enää tarvitse välittää, sillä kaikki on nyt kunnossa, sinä olet siinä, ja minä olen tässä.”

”Ja me olemme yhdessä”, Bella hymyili.

”Niin”, Remus myönsi. ”Eikä mikään enää tule meidän välillemme.”

”Ei mikään”, Bella vakuutti. ”Ei koskaan.”

Bellan katse harhautui minun suuntaani. Hän laski irti Remuksesta ja halasi minua lujasti.

”Sinä olet ollut ihan hiljaa”, Bella sanoi. ”Olet vain kuunnellut. Kiitos, Bethy, kiitos aivan kaikesta, eritoten siitä, ettet silloin joskus antanut minun luovuttaa vaan pakotit vain kestämään tämän kaiken.”

”Eipä mitään”, sanoin. ”Kiitos vain itsellesi, että kuuntelit minua. Ei kamala, olen nyt vain niin onnellinen puolestasi. Tämä on jotakin niin uskomatonta, kuin unta.”

”Toivottavasti tämä ei kuitenkaan ole unta”, Bella hymähti. ”Koska jos niin on ja aamulla herään pettyneenä sängystäni, tapan oikeasti jonkun. Vaikka Rabastanin. Tai Sevin, aivan sama se minulle on.”

”Jos et nyt kuitenkaan”, sanoin. ”Minä alan nimittäin pikkuhiljaa olla melkoisen varma siitä, että tämä kaikki on totista totta.”

Bella laski irti minusta, hänen katseensa vaelsi minun ja Remuksen välillä pitkän aikaa ennen kuin hän käpertyi taas Remuksen vierelle ja laski päänsä luottavaisena tämän olkapäälle.

”Jos tämä on unta, en tahdo herätä enää koskaan”, Bella sanoi. ”Minua väsyttää. Ja palelee.”

”En ihmettele”, Remus hymähti. ”Ehkä meidän sitten pitäisi lähteä täältä, tuuli nimittäin tosiaan on melkoisen kylmä. Vai mitä sanotte?”

”Mennään ennen kuin Bella paleltuu tuohon”, sanoin.

”En minä palellu”, Bella totesi.

”Vielä”, huomautin.

Bella virnisti minulle. Remus nousi seisomaan, ja minä seurasin hänen esimerkkiään. Bella taisi kuitenkin olla niin väsynyt, ettei millään jaksanut nousta jaloilleen, joten Remus nosti hänet kevyesti käsivarsilleen.

”Mennään kotiin”, Remus sanoi. ”Mennään Ellien luo.”

”Kotiin”, Bella kuiskasi. ”Niin. Mennään kotiin.”
« Viimeksi muokattu: 15.01.2012 20:51:34 kirjoittanut sennamiila »


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Arion

  • ***
  • Viestejä: 622
  • Huffleclaw Bard
Vs: Kerran [K13] osa 7/7, luku 2/? ilmestynyt 13.1.
« Vastaus #208 : 13.01.2012 20:48:15 »
No tällä kertaa itkin ja nauroin yhtä aikaa. Oon niin helvetin helpottunut, et Remus on elossa!!!!! Se tuntui liian julmalta, et Sirius jäisi ainoaksi kelmiksi eloon... Ja helkkari haluan nähdä Siriuksen ilmeen, kun huomaa Remuksen olevan hengissä! :D

Ja oonko liian Sirius fani, ku tuli taas mieleen, et eiks Remus yhtää aattele Siriusta? :oo Ku ne on kumminkin parhaimpia ystäviä...

Mut ääh!!!! Mä en jaksa oottaa ens viikkoo, et pääsee lukee taas tätä!!! Tää on niiiiiiin ihana!!! <33

Ainoo, joka hämää, et miks se on kamalaa, et Remus on hengissä? Ku Bethy aattelee nii tos edellises luvus... Vai johtuuks se siitä, että ku kaikki tietää jo Remuksen kuolleen, ja sitten Remus onkin hengissä, ja ne ei tiiä, mitä on tapahtunu? :ooo

Ehe :D olin eka kommentoija :D
"I think kids will read more good books than we can possibly produce " - Rick Riordan

Lumille

  • Virhe ohjelmoinnissa
  • ***
  • Viestejä: 164
Vs: Kerran [K13] osa 7/7, luku 2/? ilmestynyt 13.1.
« Vastaus #209 : 13.01.2012 21:30:00 »
no voi aaww. ja se oli hämyspoilaus! Okei, varsinaisesti en nyt voi sanoa että yllätyin (koska traagisesti vahingossa spoilauduin) mutta hei, upea juttu että Remus on elossa :) Mä en nyt oikeen osaa kommentoida mitään kauheen fiksua, mutta oli tosi suloinen luku ja tututuuuuu oikeesti ajattelin tosi paljon tossa mutta en oikeen osaa nyt tuoda sitä tähän kommenttiin. Kiitoksia, oot ihana ja kerran on ihana ♥


Jahma

  • Romantikko
  • ***
  • Viestejä: 400
  • World hasn`t changed, you are.
Vs: Kerran [K13] osa 7/7, luku 2/? ilmestynyt 13.1.
« Vastaus #210 : 14.01.2012 10:30:31 »
Remuussss! ihanaaihanaaihanaa
Nonii ja sittenniihin muihin juttuihin.
Ei näkynyt virheitä ja muutenkin hyvin kirjotettu

Lainaus
”Koska jos niin on ja aamulla herään pettyneenä sängystäni, tapan oikeasti jonkun. Vaikka Rabastanin. Tai Sevin, aivan sama se minulle on.”
Mä toivon että tuo oli ihan oikeasti totta.. Sevin puolesta..

Jatkoa odotellen
J
Demons and Angels

ava by Swizzy

Hermione Granger

  • ***
  • Viestejä: 201
Vs: Kerran [K13] osa 7/7, luku 2/? ilmestynyt 13.1.
« Vastaus #211 : 14.01.2012 11:30:37 »
Tooosi hyvä luku!  :o :)

Ihanaa, että Remus oli elossa, sillä eihän Bella muuten olisi voinut pysyä kunnolla kasassa tämän ficin viimeisiin lukuihin asti.  ;) Hyvä, että kaikki on nyt (ainakin hetkellisesti?) hyvin.

Nuo Bellan tunteenpurkaukset olivat juuri niin Bellamaisia, ensin sitä vihataan ja siten rakastetaan, itketään nauretaan... Ihan sekavaa.

Seuraavaa lukua odotellessa,

Hermione

Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 690
  • ... and yet i smile.
Vs: Kerran [K13] osa 7/7, luku 2/? ilmestynyt 13.1.
« Vastaus #212 : 15.01.2012 20:50:07 »
Oijj!

Tämä luku oli ihana, Remus oli ihana kun ei kuollut ja on elossa ja tuli takaisin Bellan luo ja Ellien luo ja kaikke on ihan jeejeee!

Tämä oli todella ihana. Tykkäsin. Vaikka tässä ei silleensä tapahtunut paljoa, mutta silti tässä oli todella paljon selvennystä aiempaan. Kerrottiin mm. mitä remukselle oli käynyt ja silleen, kivaa!

Ja mitähän muuta? Hmm... TYKKÄSIN IHAN KAUHEESTI<'3!

Ja yhden virheen taisin löytää:
Lainaus
Mennään kotiin”, Remus sanoi. ”Mennään Ellie luo.''
Eli siis oliko Ellien

Kiittäen, kumartaen ja jatkoa innolla odottaen,
Natte

Ps. Vihaan keskiviikkoja...


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 715
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Kerran [K13] osa 7/7, luku 3/? ilmestynyt 20.1.
« Vastaus #213 : 20.01.2012 16:38:47 »
Anturajalka93: Kyllä mä uskon, että Remus on ajatellut myös Siriusta, mutta enemmän tietenkin vaimoaan ja ainoaa lastaan. Mutta Remus olisi mitä luultavimmin saanut Bellan kimppuunsa, jos olisi sanonut ajatelleensa jotakuta muutakin ;) Eiköhän noi Bethyn ajatukset johtuneet siitä, että he on kaikki kuvitelleet Remuksen kuolleen, pitäneet tälle muistotilaisuuden ja uskoneet tämän olleen kuollut, ja sitten Remus yhtäkkiä vaan ilmestyykin paikalle täysissä ruumiin ja sielun voimissa. Kyllä se mun mielestäni olisi aika kamalaa..
Silli: No aaw, senkin hämyspoilaaja ♥
Jahma: No jaa, tuskinpa se vaan on unta, vaikka siltä ehkä vaikuttaakin :)
Hermione: Joo, olet ihan oikeassa. Eiköhän se Bella nyt kasassa pysy, kun Remus on taas siinä vierellä. Ja Bella nyt aina tuppaa olemaan vähän (tai itse asiassa aika paljonkin) sekava ;)
Natte: Jeejee, se on hyvä asia, että Remus onkin elossa (koska totesin, että en mä halua häntä tappaa!!). Ja kiitos tuosta virheen bongaamisesta, kävinkin heti korjaamassa sen :)

A/N: Piti laittaa tämä luku tänne jo heti puolenyön jälkeen, mutten sitten jaksanutkaan, kun oli niin kipeä olo. Heti heräämisen jälkeen ei myöskään ehtinyt, koska piti lähteä hakemaan lääkkeitä, mutta nyt olen täällä ja vielä jopa tämän päivän puolella. Joten tässä uusi luku, olkaapa hyvät.
P.s. Beatrice, täällä yksi pieni ihminen kaipailee sinua..




III luku
Tuntematon



Bella oli tosiaankin niin väsynyt kaikesta tapahtuneesta, että matkalla ehti jopa nukahtaa Remuksen käsivarsille, vaikkemme kävelleet edes pitkään kotikadulle ilmestymisen jälkeen. En kuitenkaan lainkaan ihmetellyt sitä, Bella oli ollut viime viikkojen ajan niin uupunut kaikesta ja nyt hän oli viimein saanut rauhan.

”Äiti ja Bella tulevat!” kuului Amandan kiljaisu ja näinkin vilahduksen esikoiseni punaisesta tukasta piha-aidan takaa. ”Mutta kuka on tuo mies, joka kantaa Bellaa sylissään? Sirius, kuka hän on?”

”Hän on...” Sirius kuului miettivän. Näin hänen siristelevän silmiään epäuskoisena. Ymmärsin häntä paremmin kuin hyvin, sillä en ollut vielä itsekään oikein tajunnut, että Remus todella oli siinä. ”Ei... eihän hän voi olla... Se ei ole mahdollista millään muotoa...”

”Kuka hän on?” Amanda tivasi. ”Sirius, kerro heti.”

”Minä en tiedä”, Sirius sanoi. ”Hän näyttää kovasti tutulta, mutta...”

”Mutta mitä?” Amanda kysyi. ”Nyt kerro minulle. Kuka hän on?”

”Hän näyttää niin kovasti Remukselta...” Sirius mietti.

”Ei ole mahdollista”, Amanda totesi. ”Sinä huijaat minua. Huijari-Sirius, mene pois!”

”Minähän sanoin, ettei se ole mahdollista”, Sirius huomautti. ”Et voi sanoa minua huijariksi, jos en ole huijannut ketään, Amanda. Se vain näyttää niin paljon... Mutta hänhän on...”

”Poissa”, Amanda tokaisi. ”Kyllä minä sen tiedän. En minä nyt niin tyhmä ole kuin miltä sinä näytät.”

Pääsimme portille saakka, avasin sen Remukselle ja laskin hänet edelläni pihaan. Näin Isabellen ja Ellien leikkivät kahdestaan kauempana. Samantha oli edelleen isänsä sylissä, ja Amanda pyöri Siriuksen jaloissa odottaen meitä, tahtoen tietää kaikesta kaiken. Kaiken, mitä oli tapahtunut ja ennen kaikkea, kuka oli mies mukanamme. Remuksen lähempää nähdessään Amandan leuka kuitenkin loksahti hämmästyksestä auki.

”Sirius”, Amanda kuiskasi ja nyki miehen takin helmaa. ”Se on Remus. Ei se voi olla kukaan muukaan. Sirius, tämä ei ole todellista, tämä on unta, sillä kuolleet eivät herää henkiin muuten kuin aaveina, mutta tuo on elävä. Tämä on unta, minä tiedän sen.”

”Vie Bella vierashuoneeseen nukkumaan”, sanoin Remukselle. ”Minä katson, josko Sirius jotenkin onnistuisi toipumaan kokemastaan järkytyksestä ja selitän hänelle kaiken parhaani mukaan.”

Remus nyökkäsi ja poistui sisälle Bella käsivarsillaan. Minä sen sijaan menin Siriuksen luokse. Amanda juoksi jo minua vastaan, tarttui käteeni ja vaati saada tietää, oliko mies todellakin ollut Remus.

”Kyllä hän oli, kultaseni”, hymyilin. ”Remus todellakin. Hei taas, Sirius.”

”Remus?” Sirius kysyi epäuskoisena. ”Bethy, se ei ole mahdollista. Remushan on...”

”Kuollut”, täydensin lauseen. ”Niin minäkin luulin, mutta asia ei kuitenkaan ole aivan sillä tavalla. On totta, että Bellalle ilmoitettiin Remuksen kuolemasta. Hänelle ilmoitettiin myös, ettei ruumista löydetty, koska se oli tuhottu täydellisesti. Kukaan meistä ei ajatellut asiaa sen enempää. Tosiasiassa Remusta nimittäin oli vain haavoitettu pahasti, hän oli menettänyt tajuntansa ja joutunut jästien sairaalaan. Hän pääsi sieltä pois vasta jokin aika sitten ja joutui välittömästi lähtemään ajamaan takaa Rabastania. Ja nyt hän on täällä, ja Rabastan Azkabanissa.”

”Onko tämä unta?” Sirius kysyi. ”Kaikki vaikuttaa niin epätodelliselta.”

”Täyttä totta”, totesin ja kuin todisteeksi siitä nipistin Siriusta käsivarresta. Hän huudahti yllättyneenä ja katsoi sitten minuun säteilevin kasvoin. ”Remus todellakin on hengissä.”

”Bethy, tämä on mahtavaa”, Sirius henkäisi, kaappasi minut syleilyynsä ja painoi huulet vasten huulia.

”Hyi, ne pussaa!” kuului Isabellen huuto hieman kauempaa. ”Ällöttävää! Älä katso sinne, Ellie. Usko pois, et tahdo nähdä.”

Virnistin ja astuin pari askelta taaksepäin. Käänsin katseeni Isabelleen ja Ellieen, jotka istuivat tekemässä hiekkalinnaa. En uskonut, että he aivan äkkiseltään olisivat saaneet niin hienon linnan rakennetuksi, mutta olivathan he kumpikin tulevia velhoja...

”Tulkaa tytöt niin mennään syömään”, kehotin. ”Ruoka-aika oli jo kauan sitten, mutta ei se mitään, vaikka syömmekin nyt hieman myöhässä. Tulkaa, Belle ja Ellie.”

”En tule!” Isabelle kieltäytyi. ”Minulla ei ole nälkä ja meillä on leikit kesken.”

”Mutta sitten äidin ruuat menevät ihan hukkaan”, sanoin. ”Ja kaikkien pitää syödä, että jaksaa. Ette tekään jaksa leikkiä, jos ette syö. Tulisitte nyt. Teen spagettia.”

”Spagettia!” Isabelle kiljahti riemuissaan. ”Sitten tulenkin heti!”

Isabelle riensi edeltä sisälle, ja Sirius seurasi häntä kantaen Savannahia sylissään. Minä ja Amanda jäimme vielä odottamaan Ellietä, sillä pienen tytön liikkuminen ei ollut kovinkaan nopeaa. Viimein Ellie kuitenkin pääsi luoksemme ja pujotti hiljaa lapasen peittämän kätensä minun käteeni.

”Tuliko äiti?” Ellie kysyi.

”Tuli”, sanoin. ”Mutta äiti meni nyt nukkumaan, koska oli niin väsynyt.”

Ellie nyökkäsi miettiväisenä. Tyttö oli niin hiljainen, että toisinaan ihmettelin, mitä hänen päässään mahtoikaan liikkua. Eivät Amanda ja Isabelle olleet sen ikäisinä olleet läheskään niin hiljaisia kuin mitä Ellie oli.

Pääsimme sisään, jossa autoin tyttöjä riisuutumaan ja käskin heidät käsipesulle ja hetkeksi leikkimään samalla, kun itse tein ruuan. Ruoka oli kuitenkin pian valmista ja pöytäkin nopeasti katettu, joten saatoin päästää lapset syömään. Silloin Remuskin ilmestyi vierashuoneesta keittiön ovelle ja katseli meitä pitkään. Sirius antoi Savannahin syliini, kun Remus nyökkäsi hänet mukaansa oleskeluhuoneen puolelle. Hymyilin hiljaa ja laskin Savannahin syöttötuoliinsa.

”Äiti, kuka se oli?” Isabelle kysyi omalta paikaltaan.

”Niin kuka?” menin hieman hämilleni.

”Tuo mies”, Isabelle sanoi.

”Etkö sinä sitten tunnistanut häntä?” kysyin. Isabelle pudisteli päätään, ja tajusin, että tyttöhän oli ollut alle kaksivuotias, kun oli Remuksen viimeksi nähnyt, joten ei ihmekään, ettei hän muistanut. ”Hän oli Remus.”

”Remusko?” Isabelle hämmentyi.

”Niin”, myönsin. ”Mutta syöpä nyt ruokasi ennen kuin se jäähtyy.”

”Spagettia on hankala syödä”, Amanda totesi. ”En osaa. Sitäpaitsi minä en edes tykkää spagetista.”

”Sinä et tykkää mistään ruuasta”, Isabelle tokaisi.

”Tykkäänpäs”, Amanda väitti.

”Kuten mistä?” Isabelle kysyi.

”Vaikka...” Amanda mietti, ”riisistä ja kanasta.”

”Olet outo”, Isabelle totesi.

”Ehkä sitten niin”, Amanda sanoi kohauttaen olkapäitään lähinnä välinpitämättömänä ja keskittyi taas kieputtamaan spagettia haarukkansa ympärille. ”Minäkin haluan pätkittyä spagettia, sitä on paljon helpompi syödä.”

”Eikä ole”, Isabelle väitti vastaan. ”Se on paljon vaikeampaa.”

”Ehkä sinun mielestäsi”, Amanda totesi. ”Minusta se on helpompaa.”

”Kyllä sinä saat pätkittyä spagettia, jos haluat”, sanoin, heilautin nopeasti taikasauvaani, ja spagetit Amanda lautasella pilkkoutuivat lyhyemmiksi.

”Kiitos”, Amanda hymyili ja jatkoi syömistään innokkaampana.

Tarkkailin vaitonaisena kiltisti syövää Ellietä koettaen samalla saada hieman vastahakoisen Savannahin syömään omaa sosettaan. Ellie oli vasta puolitoistavuotias, mutta söi yhtä nätisti kuin Amandakin. Isabelle sotki kaikkein eniten koko pöydässä, mutta sen ymmärsi, sillä eihän tyttö nyt voinut millään syödä pätkittyä spagettia, se ei käynyt laatuun.

Ellie sen sijaan mietitytti minua useinkin. Tyttö oli kuitenkin varttunut Bellan kanssa, jonka tunne-elämä oli yhtä myrskyä, ja silti tytöstä oli tullut niin rauhallinen ja mukautuvainen. Oli toki totta, että lähettyvillä olivat aina olleet myöskin Narcissa ja Lucius sekä Draco-serkku, mutta joka tapauksessa. Lapsi todellakin oli perinyt isänsä hiljaisen luonteen, sitä ei käynyt kieltäminen.

Kun Ellie oli syönyt, ajattelin, että tytön olisi viimein aika tavata isänsä. Pyysin Ellien siis mukaani, ja tyttö seurasikin minua oleskeluhuoneeseen, jossa Sirius ja Remus istuivat sohvalla juttelemassa. Meidät nähdessään kumpikin vaikeni.

”Menen vahtimaan tyttöjä”, Sirius sanoi. ”Ja syömään samalla. Jutellaan taas.”

Remus nyökkäsi hymyillen, ja Sirius poistui keittiön puolelle, josta kuului jo hieman huolestuttavaa kiljuntaa. Eikä Isabellen äänestä voinut erehtyä. Remus nousi seisomaan hymyillen hieman epävarmana.

”Hei, Elisabeth”, Remus tervehti.

Ellie katseli hämillään ja hieman ujona itselleen täysin vierasta miestä paksun otsatukkansa alta. Suuret, meripihkanväriset silmät, täysin samanlaiset kuin Remuksella, olivat epäilevät, varuillaan. Huulet olivat epävarman keskittyneesti mutrussa, sormi eksynyt pienten hampaiden väliin.

”Ellie”, sanoin. Tyttö kääntyi katsomaan minua, kun kyykistyin hänen vierelleen. ”Tässä on sinun isäsi.”

”Iti?” Ellie kysyi hämillään. ”Ellien iti?”

”Niin”, myönsin. ”Sinun isäsi kuten Sirius on Savannahin ja Lucius Dracon.”

Ellie kääntyi taas katsomaan Remusta. Tällä kertaa vilkkaat silmät tarkkailivat miestä hyväksyen. Remus hymyili hieman epävarmana, vilkaisi nopeasti minua ja katsoi sitten taas pientä tytärtään.

”Iti”, Ellie kuiskasi ja ojensi käsiään miestä kohden sallien tämän nostaa hänet syliinsä. Ja niin Remus tekikin, painoi tytön itseään vasten ja silitti tämän hiuksia.

Nousin seisomaan. Remus katsoi minuun kyynelten sumentamin silmin ja kykeni vain nyökkäämään kiitokseksi. Hymyilin hänelle lempeästi, laskin käden hetkeksi miehen olkapäälle ja poistuin sitten huoneesta jättäen hänet kahden tyttärensä kanssa.


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 690
  • ... and yet i smile.
Vs: Kerran [K13] osa 7/7, luku 3/? ilmestynyt 20.1.
« Vastaus #214 : 20.01.2012 17:18:31 »
Aww! Tämä luku oli aivan ihana!

Lapsukaiset olivat tässä supersuloisia ja ihanaa kun kaikki on taas iloisesti kotona :) Jospa nyt Bellankin elämä käääntyisi parempaan suuntaan, samoin Bethyn.

Ääh, en kyllä tiedä yhtään mitä sanoa... Tykkäsin todella paljon tästä luvusta! Tykkäsin kuvailusta, osaan kuvitella joka hetken mielessäni!
Odottelen innolla jatkoa!

Kiittäen ja kumartaen,
Natte


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

Arion

  • ***
  • Viestejä: 622
  • Huffleclaw Bard
Vs: Kerran [K13] osa 7/7, luku 3/? ilmestynyt 20.1.
« Vastaus #215 : 20.01.2012 22:50:29 »
Hitto... mä en haluu luvata mitään, mitä en voi taata, et pitäisin sen lupauksen (olipas epäloogisesti kirjoitettu), mut mä taas itkin... joo, kyyneleitä tuli taas, niist pitikin sanoo, et musta tuntuu, et kannattaa varmaan tottuu siihen, et itken sun teksteilles, koska kirjoitat niin helvetin hyvin, et tulee oikeasti mieleen HP-sarja... ja toi oli selvennyksen vuoksi todellakin kohteliaisuus, suuremman luokan sellainen...

mut täytyy sanoo, et hajosin tolle, ku Amanda vaan puhu, et ei se voi olla Remus ja silleen ja ku oli koko ajan Siriukselle, et huijaa ja silleen... Amanda on varmaa mun suosikki ainakin toistaiseksi Bethyn ja Siriuksen lapsista. Joo, mä tiedän, et Sirius on vain kuopuksen oikea isä, mut mä vaan niin nään Siriuksen Amandan ja Bellen isänä, vaikkei ole biologisesti. Sirius on niiden henkinen isä ja isäpuoli.

Mut Siriuksen reaktio tohon!!! Just sellainen kuin olisin kuvitellut! Siinä kohtaa alko kyyneleet jo!

Ai nii, ja hajosin myös tolle, ku Belle huus tost suudelmasta xDD

Ja sitten sitten... Remuksen ja Siriuksen katsekontakti - en tiiä, oonks mä sit todellaki Siriuksen tyttö-puoli, ku olisin itse varmaa syöksynyt Remuksen kaulaan, jos olisin ollut Sirius tos hetkes... no joo, ei aina mee niin kuin lukija haluaa, ei tää mun tarina oo...

Mut nyt tässä luvussa ensimmäistä kertaa ärsytti, että kirjoitat minämuodos, ku olisin NIIN halunnut kuulla, mitä Sirius ja Remus keskusteli ja teki (en todellakaan tarkoita suutelua, mutta kenties halailua varmaan olikin... Oikeastaan olen melko varma, että kahden kesken ne ainakin halasivat toisiaan, ja EI, et kerro mitään, halasko oikeesti siel vai ei, sillä haluan itselle ainakin uskotella, että parhaat ystävät sai kerrankin halailla, kuten haluan ;) )

Mut muuten aivan mahtava luku! Rakastan Siriusta, Amandaa ja Remusta, ja tietty muistakin, mutta noita etenkin <333333333 (Mutta Kalkarosta ja Rabastania vihaan)

Mutta jatkoa täällä kaivataan!!!!! :D

+ juu, nii muute, Bellatirx ei olis pitäny, jos Remus alkais luettelee, keitä oli kaivannut ;) ja tajusin nyt ton kamalaa-jutun kunnolla, kiitos selkeyttämisestä
« Viimeksi muokattu: 21.01.2012 01:18:46 kirjoittanut Anturajalka93 »
"I think kids will read more good books than we can possibly produce " - Rick Riordan

Hermione Granger

  • ***
  • Viestejä: 201
Vs: Kerran [K13] osa 7/7, luku 3/? ilmestynyt 20.1.
« Vastaus #216 : 21.01.2012 13:19:41 »
Ihana, luku todellakin! Kaikki oli sellaista onnellista ja iloista ja rauhallista...

Amanda, Isabelle ja Ellie ovat kyllä ihania pikkuisia. (kuten täällä muutkin kommentoijat ovat sanoneet)

Sori, nyt tällainen lyhyenpuoleinen kommentti, mutta joka tapauksessa odotan innolla jatkoa.

Hermione

Nirvu

  • ***
  • Viestejä: 148
Vs: Kerran [K13] osa 7/7, luku 3/? ilmestynyt 20.1.
« Vastaus #217 : 21.01.2012 19:33:22 »
Hih, mä oon tätä piilolukijana lukenu, ja nyt sitten päätin kommentoida... Pyydän jo etukäteen anteeksi huonoa kommentointitaitoani. Olin ihan innoissani kun tähän tuli jatkoa, ja päätin kertoa olemassaolostani. :D Ei mulla mitään järkevää sanottavaa tosiaan ollu, lapset oli ihania ;D

Nirvu
"Syytän kirjastossa olevaa vihreäkaapuista ylipappia, jolla on kaksiteräinen kirves."
-Terry Prachett, Kiintoisia aikoja

Lumille

  • Virhe ohjelmoinnissa
  • ***
  • Viestejä: 164
Vs: Kerran [K13] osa 7/7, luku 3/? ilmestynyt 20.1.
« Vastaus #218 : 21.01.2012 21:18:47 »
Hihii, arvaappa mitä! Siellä on suvityttönen. näkyy ihan selkeän selkeästi, se elelee siellä aivan kuin ne kaikki joiden kanssa se on huutanu ja mönkiny ja nauranu ja leikkiny ja tapellu. Se on oikeasti vähän hämmentävää mutta ihan siistiä. Ei siellä ole Remusta eikä Bellaa vaan siellä on suvityttönen. tumtuuu, olet ihana nero :)

no
mutta
jooo
aawww, ihan tosi söpöä! Hihii, Ellie on tosi söpö hahmonen. Tykkään tykkään ja tykkään kovasti kerranista ja ihan hassua kun näin unohdin sen. Kiitoksia ♥


Jahma

  • Romantikko
  • ***
  • Viestejä: 400
  • World hasn`t changed, you are.
Vs: Kerran [K13] osa 7/7, luku 3/? ilmestynyt 20.1.
« Vastaus #219 : 24.01.2012 19:31:37 »
Suloinen luku  :-*

Lainaus
”Bethy, tämä on mahtavaa”, Sirius henkäisi, kaappasi minut syleilyynsä ja painoi huulet vasten huulia.
”Hyi, ne pussaa!” kuului Isabellen huuto hieman kauempaa. ”Ällöttävää! Älä katso sinne, Ellie. Usko pois, et tahdo nähdä.”
Pikkulapset on niin söpöjä  :D :D
 
Lainaus
”Iti?” Ellie kysyi hämillään. ”Ellien iti?”
MÄ sulaaaan  :D

Jatkoa odotellen

J
Demons and Angels

ava by Swizzy