Kirjoittaja Aihe: Kerran [K11] VALMIS (osa 7/7, luku 8/8 + epilogi) ilmestynyt 26.5.  (Luettu 58417 kertaa)

Arion

  • ***
  • Viestejä: 622
  • Huffleclaw Bard
Vs: Kerran [K13]
« Vastaus #140 : 27.08.2011 01:28:44 »
Ääh! Aivan ihana jatko (harmi, että tulee paussi, mutta jos se ei oo pitkä, mun käsityksellä reilusti yli kahta kuukautta, niin kaikki kunnossa! Koulu on hyvä syy!)
Sirius oli aivan ihana luvus, ja niin toi vika Siriuksen ja Bethyn keskustelu luvus että Bella/Bethy/Sirius keskustelu sai pari kyyneltä aikaseksi!

Aivan loistava tarina! Jatkoa odottaessa, vähän pidempäänkin välillä!
"I think kids will read more good books than we can possibly produce " - Rick Riordan

Jahma

  • Romantikko
  • ***
  • Viestejä: 400
  • World hasn`t changed, you are.
Vs: Kerran [K13]
« Vastaus #141 : 29.08.2011 17:34:26 »
ihana <3
Lainaus
Mutta kun mitään ei tapahtunut, jouduttiin synnytys käynnistämään taikakeinoin.
Taikakeinoin? kuulostaa jotenkin tosi jännältä   :D
jatkoa, tää on aivan ihana!!
Demons and Angels

ava by Swizzy

Hermione Granger

  • ***
  • Viestejä: 201
Vs: Kerran [K13] osa 5/7, luku 9/9 ilmestynyt 26.8.
« Vastaus #142 : 31.08.2011 15:05:47 »
Hei, ihan loistava luku! Ihanaa, että vauva (tai no, Savannah) jäi henkiin, mutta ikävää, ettei Bethy voi enää saada lapsia... Mitäköhän Amanda ja Isabelle tuumaavat pikkusiskosta? Muistaakseni Amanda(?) olisi toivonut poikaa...
Toivottavasti Siriuksesta tulee hyvä ja vastuuntuntoinen vanhempi. (enkös minä sitä jauhanut Bellastakin?)

Onneksi Bethyn ja Bellan sanaharkka/riita jäi lyhyeksi. Eipä heistä oikein ole riitelemään keskenään...  ;)

Lopuksi täytyy vielä sanoa, että oidin luvun lopetuksesta ja luku oli muutenkin ihana.

Lainaus
Vielä samana päivänä, vuoden 1985 toiseksi viimeisen päivän iltana, kun aurinko oli jo aikoja sitten laskenut mailleen ja tähdet tuikkivat kirkkaina tummalla yötaivaalla, sain viimein syliini kolmannen tyttäreni, Savannah Mustan.

Hermione

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 715
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Kerran [K13] osa 6/7, traileri ilmestynyt 23.9.
« Vastaus #143 : 23.09.2011 00:00:02 »
Silli: Tuo luku oli ehkä tähän mennessä kaikista vaikein kirjoittaa. Kun siinä käytiin periaatteessa läpi koko tunneskaala ja oli muutenkin niin täynnä kaikkea niin hyvä kuulla, että kelpaa. Ja ei, mä en todellakaan ole aikeissa kirjoittaa tähän ficciin yhtään enempää kuin sen seittemän osaa..
Natte: Toki mun nyt Savannah piti hengissä pitää, koska eihän tästä muuten olisi tullut oikeasti yhtään mitään, kun kaikki olisikin kääntynyt ihan ympäri (ja koska mä kuitenkin käännän jossain vaiheessa kaiken ympäri.. Mä en kertonu tota!!). Ja Bella nyt on aina vähän hölmö, mutta sen takia just niin sulonen.
Bea: Mäkin luulin hetken aikaa, että mä laitan sen vauvan kuolemaan, mutta enhän mä voinut, koska mä en halua olla niin julma ja sydämetön (vaikka olen kyllä muutenkin, mutta ei se mitään). Tuo, ettei Bethy voi enää saada lapsia, tulee ehkä jossain vaiheessa ainakin jollain tavoin tärkeäksi, en tiedä.
Anturajalka93: Koulu on hyvä syy luistaa kaikesta ja kirjoittaminen on hyvä syy luistaa koulusta.. Eiku mitä? No jaa, loppujen lopuksi se koulu ei kuitenkaan ollut perimmäinen syy paussille vaan kaikki muut ongelmat. Ja totta kai Sirius nyt on ihana, kun se on Sirius.
Jahma: Joo, tiekkö ku jästimaailmassa (tai ainakin mun serkulla) synnytys käynnistettiin lääkkeitten avulla ni taikamaailmassa se tehään sitten ihan varmasti jotenki taikakeinoin, jos lapsi ei meinaa millään syntyä. Mä olen ihan varma siitä.
Hermione: Jep, Amandahan se oli, joka pikkuveljeä toivoi (koska yksikin pikkusisko oli jo liikaa..), mutta eiköhän tässä sitten jossakin vaiheessa selviä, mitä Amanda uudesta siskostaan ajattelee. Eikä Bellasta ja Bethysta todellakaan ole riitelemään keskenään, ei sitten millään.

A/N: I am back!! Olkaa ylpeitä, tämä "tauko" ei kestänyt edes kuukautta. Jeejee. Vaikka kohta varmaan kadun sitä, kun kirjoitin koko viikonlopun, kun nyt koeviikko olisi uhkaavasti lähestymässä maanantaina.. Ei kiva. Ei yhtään kiva. Mutta jaa, kun kerran on inspiraatio niin kannattaahan sitä kirjoittaa. Ja nyt saatte trailerin tähän osaan. Ensimmäinen luku tulee viikon päästä.
P.s. Silli, Nyt kuulolle! Pahoittelen, että huijasin, kun sanoin, etten tiedä, milloin tämä jatkuu taas. Enhän minä voinut kertoa, koska tahdoin pitää yllätyksenä, koska.. Hyvää syntymäpäivää! Toivottavasti kelpuutat lahjaksi sen, että tämä jatkuu taas. Ja mä uskon sua. Tai ainakin mä lupaan yrittää uskoa.




Kun kaikki on vihdoin ja viimein kunnossa...
”Te olette niin onnellisia yhdessä kolmen pienen tytön kanssa.”

… edes jotenkuten...
”Olet ollut jotenkin hiljainen ja poissaoleva Savannahin syntymän jälkeen”

… tapahtuu yllättävä käänne...
”Nyt sinä olet kuollut, Bellatrix Musta... Lestrange... Lupin... mikä nyt ikinä oletkaan.”

… joka kääntää kaiken ylösalaisin.
”Pahoin myös pelkään epäilysteni osuvan oikeaan. Ja jos ne sen tekevät, te olette silloin todella suuressa vaarassa.”

Mikään ei ole enää hyvin...
”Ei minulla mitään hätää ole. Mene pois.”

… mikään ei enää mene niin kuin pitäisi.
”Miksi näin paljon pahoja asioita tapahtuu?”

Ystävyys on koetuksella...
”Painu helvettiin, Bethy! Jätä minut rauhaan!”

… kun tällä kertaa kukaan ei osaa enää auttaa ketään.
”Etkö sinä vieläkään ole tajunnut, että minä olen myös olemassa?”

Kaikki vaikuttaa kaikkeen...
”Minulle se oli suuri järkytys, ettei isosisko enää ollutkaan siinä, vaikka hän olikin ollut henkisesti poissa jo useamman vuoden.”

… elämä lähtee luisumaan raiteiltaan.
”Hän ei suostu syömään, eikä kykene huolehtimaan tyttärestään.”

Keneen voi enää luottaa...
”Vielä minä hänelle näytän, ettei se todellakaan ole Belle, joka tässä talossa määrää ja komentelee ihmisiä paikasta toiseen mielensä mukaan.”

… ja keneen ei?
”Tahdon nukahtaa hänen syliinsä. Minua väsyttää.”


sennamiila pictures ylpeänä (tai ei niin ylpeänä) esittää:
”Et uskalla edes näyttäytyä!”

Kerran, osa VI
”Minä en halua puhua tästä aiheesta. Onko selvä?”

Sinussa on jotain
”Rakastan häntä aivan hirmuisesti, niin paljon kuin vain isä kykenee tytärtään rakastamaan.”


Syyskuussa 2011...
”Jos et satu muistamaan niin tahdoit välttämättä illalla jäädä minun viereeni nukkumaan.”

… laitetaan suhteet koetukselle.
”Säästyvät minunkin hermoparkani.”
« Viimeksi muokattu: 23.09.2011 00:30:44 kirjoittanut sennamiila »


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 689
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Kerran [K13] osa 6/7, traileri ilmestynyt 23.9.
« Vastaus #144 : 23.09.2011 00:25:35 »
Aaaaee, jatkoa, jeij!

Ihanaa, että tähän tuli nyt tämä traleri, sain jotain muuta ajateltavaa.

Todella jännittävä tämä oli. Odotan innolla jatkoa!

Kiittäen,
Natte


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

Jahma

  • Romantikko
  • ***
  • Viestejä: 400
  • World hasn`t changed, you are.
Vs: Kerran [K13] osa 6/7, traileri ilmestynyt 23.9.
« Vastaus #145 : 23.09.2011 08:05:09 »
Jeee sennamiila is back! mahtava traileri, virheitä en löytänyt ja jatkoa odotelessa  :D

J
Demons and Angels

ava by Swizzy

Lumille

  • Virhe ohjelmoinnissa
  • ***
  • Viestejä: 164
Vs: Kerran [K13] osa 6/7, traileri ilmestynyt 23.9.
« Vastaus #146 : 23.09.2011 17:19:12 »
hihii, mä tulin nyt vihdoin ja viimein kommentoimaan sitä jotain fiksua (joka ei nyt koskaan tuu kumminkaan olemaan mitään fiksua, mutta me voidaan leikkiä silleen) eli että aawwww, kiitos ja whii ihanaa kun kerran jatkuu ja toi traileri oli ihan huijuijuijui jännittävä ja ihanainen ja  ♥ ja nyt vaan sitten oottelemaan lukuja ! aawweus ja sä olet ihana kanssa ♥

kyllä, tää oli se äärimmäisen fiksu kommentti minkä kirjottamiseen tarvisi aivoja :D


Arion

  • ***
  • Viestejä: 622
  • Huffleclaw Bard
Vs: Kerran [K13] osa 6/7, traileri ilmestynyt 23.9.
« Vastaus #147 : 25.09.2011 19:31:42 »
ÄÄÄ! Toi traileri oli ihana! Mun kädet lens mun suulle järkytyksestä! (se tais olla järkytyksestä... en oo varma...) Mut mie ootan innol jatkoo!!! Tää on nii ihana! Tää on mun suosikki tarina sulta! (usko tai älä)

Mut joo, jään oottaa jatkoo! :P
"I think kids will read more good books than we can possibly produce " - Rick Riordan

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 715
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Kerran [K13] osa 6/7, luku 1/? ilmestynyt 30.9.
« Vastaus #148 : 30.09.2011 14:32:30 »
Natte: Hei jee, kiva, että onnistun edes jotakin fiksua (tai sitten ei niin kovin fiksua) tekemään :)
Jahma: Joo, I am back. Ja niin on Kerrankin :)
Bea: Kiittää tervetulotoivotuksista. Itte olet söpöläinen :)
Silli: Mä huomaan, että ton kirjottamisessa tarvittiin aivoja tosi paljon... :)
Anturajalka93: Mä järkyttelen ihmisiä, vaikkei tää ole vielä ehtinyt edes alkaa - go minä!! Mä järkytän teitä lisää sitten näissä tulevissa luvuissa ;)

A/N: Ja minunhan siis piti sanoa, että tästä osasta tulee varmaan aika outo. Ja muutenkin. Mutta kiva. Ite tykkään noista muutamasta ekasta luvusta, mitkä nyt on jo valmiina. Ja matikka on kamalaa. Kiitos hei, pääsette nyt lukemaan, koska en jaksa pitää pitkää puhetta :)




I luku
Turhiin haaveisiin



”Hyvää yötä, kultaseni.”

Silitin hiljaa samettisen pehmeää poskea, paksua, tummaa tukkaa. Pienen pienet sormet olivat kiertyneet nallekarhun tassun ympärille ja puristivat sitä tiukasti. Pää oli painunut pehmeille pieluksille ja hengitys oli rauhallista, tuhisevaa. Katselin häntä hiljaa ja mietin, kuinka pieni lapsi saattoikaan olla niin kaunis, kuinka tämä näytti nukkuessaan niin kovin heikolta ja haavoittuvaiselta, mutta oli loppujen lopuksi todella vahva.

Annoin käteni vielä kerran vaeltaa tytön silkkisillä suortuvilla ennen kuin poistuin huoneesta jättäen hänet nukkumaan rauhassa. Koko talo oli pimeä ja hiljaa, ainoastaan oleskeluhuoneesta kajasti väräjävää valoa, joten suuntasin sinnepäin.

Sirius istui sohvalla takanedustalla. Hän oli ollut koko päivän töissä ja palannut illansuussa kotiin viluissaan ja alakuloisena. Tuli takassa, lämmin ruoka ja tyttöjen seura olivat kuitenkin saaneet hänet piristymään huomattavasti.

Nytkin kuullessaan jonkun liikkuvan ovensuussaa Sirius kohotti katseensa. Minut havaitessaan hän hymyili leveästi ja ojensi kättään pyytäen viereensä istumaan. Hymähdin hiljaa itsekseni ja seurasin hänen pyyntöään. Sirius kietoi kätensä harteilleni, ja minä laskin pääni hänen olkapäälleen.

”Miten teillä meni tänään?” Sirius kysyi.

”Oikein hyvin”, sanoin. ”Vaikka Amanda silloin joskus olikin niin vahvasti sitä mieltä, ettei tahdo enää yhtäkään pikkusiskoa, hän on silti jatkuvasti auttamassa Savannahin kanssa, ei antaisi Bellelle vuoroa laisinkaan. Niin ja lempiserkkusi muuten kävi tänään.”

”Kuka?” Sirius kysyi. ”Bellako?”

”Ei vaan todellinen lempiserkkusi”, hymähdin. ”Andromeda.”

”Mitäs Meda?” Sirius kysyi.

”Kävi tervehtimässä pientä kummityttöään Doran kanssa”, kerroin. ”Käski sanoa terveisiä sinulle. Dora toi Savannahille nallekarhun lahjaksi. Ja Amanda oli aivan ihastuksissaan heidän vierailustaan, hän ihailee Doraa ja tahtoisi olla tämän kaltainen.”

”Uskon sen”, Sirius naurahti. ”Mitä sitten kävi?”

”Dora sai tytöt nauramaan katketakseen muuttamalla ulkomuotoaan”, hymyilin. ”Ja muutenkin. Amanda tahtoisi niin kovasti olla isompi ja mennä kouluun kuten Dora. Belle puolestaan matkii Amandaa aivan kaikessa. Hän sanoi vievänsä sinun luutasi ja lentävänsä sillä Amandan kanssa Tylypahkaan, kun Dorakin palaa sinne joululomalta.”

”Minun pitää siis selvästikin pistää luutani kunnolla lukkojen taakse”, Sirius totesi. ”Belle on sen verran mahdoton tapaus, että hän saattaisi tuon uhkauksensa vaikka toteuttaakin.”

”Vieläkö sinä kannat kaunaa siitä, että hän puraisi sinua, kun ei tahtonut mennä nukkumaan?” kysyin.

”Vielä”, Sirius myönsi. ”Mokomakin vintiö. Vielä minä hänelle näytän, ettei se todellakaan ole Belle, joka tässä talossa määrää ja komentelee ihmisiä paikasta toiseen mielensä mukaan.”

”Älähän nyt”, hymähdin. ”Sinun pitää ymmärtää. Eikös se niin mene, että puolet lasta kummiinsa?”

”Bellen tapauksessa ainakin pätee ja todella hyvin päteekin”, Sirius totesi. ”Voisin vaikka lyödä vetoa, että rakas serkkuni Bellatrix oli tuon ikäisenä tismalleen samanlainen.”

”Niin minäkin”, sanoin. ”Heissä on oikeasti niin paljon samaa, ettei pahemmasta väliä. Toisinaan minua alkaa jo hieman huolestuttaa, kuinka paljon sekä Amanda että Belle ottavat Bellasta mallia. Se ei aina ole niin kovin hyvä asia.”

”Sinuna huolestuisin vasta siinä vaiheessa, kun he alkavat viskoa avada kedavraa jokaisen vastaantulijan niskaan”, Sirius totesi.

”Tämä ei ole leikin asia, Sirius”, sanoin. ”Olen tosissani.”

”Ehkä sinun pitäisi ottaa Bellasta hieman etäisyyttä”, Sirius ehdotti.

”Mitä tarkoitat?” kysyin.

”Amanda ja Belle näkevät koko ajan, kuinka tärkeä Bella on sinulle”, Sirius selitti. ”Sen vuoksi he pitävät myös Bellaa tärkeänä itselleen. Jos ottaisit hieman etäisyyttä niin -”

”Ei”, kieltäydyin. ”En minä voi. Minulla on nytkin ikävä häntä. Olen nähnyt Bellan viimeksi silloin, kun he kävivät Ellien ja tyttöjen kanssa katsomassa meitä sairaalassa ja siitä on aikaa vain viikko. Minulla on häntä oikeasti ikävä.”

”Sitten sinun varmaankin pitäisi nähdä häntä”, Sirius sanoi. ”Pyydä Bella joku ilta tulemaan tänne Ellien kanssa, tee heille vuoteet vierashuoneeseen ja vaadi heitä jäämään yöksi. Minä laitan tytöt nukkumaan, jos Belle lupaa olla purematta minua ja Amanda kiroamatta minua suohon niin sinä saat rauhassa jutella Bellan kanssa. Minä luulen, että teillä riittää nyt paljon puhuttavaa, kun on tapahtunut kaikkea... Ja luulen, että sinulle tekee hyvää puhua hänen kanssaan.”

”Niin”, myönsin. ”Tuo kuulosti hyvältä. Ehkä me teemme sitten niin, jos se vain sinulle käy.”

”Tietenkin”, Sirius sanoi. ”Mitä tahansa, että sinä olisit onnellinen.”

”Kiitos”, hymähdin hiljaa. ”Ensi viikolla voisi olla hyvä.”

”Se sopii paremmin kuin hyvin”, Sirius myöntyi.

”Mutta olitko sinä tosissasi, että minun täytyisi ottaa etäisyyttä Bellasta?” kysyin.

”En tietenkään”, Sirius sanoi. ”Minä tiedän, että Bella on yksi kaikkein tärkeimmistä ihmisistä elämässäsi. Te kykenette puhumaan toisillenne oikeastaan kaikesta ja hyvä niin. Kyllä sinullakin täytyy joku olla. Sitäpaitsi olet vain päivät pitkät lasten kanssa keskenään kotona, joten voi olla oikeastaan ihan hyvä, että Bella tulisi tänne, kun sinä itse et voi minnekään vielä oikein lähteä.”

”Niin”, nyökkäsin hiljaa. ”Minulla tosiaan on ikävä häntä ja niin paljon kerrottavaa. Eikä Bella edes oikeasti tiedä minusta puoliakaan, sillä on asioita, joita en tahdo kertoa, asioita, joita salaan viimeiseen saakka, sillä en tahdo edes muistaa niitä.”

”Puhutko sinä nyt...?” Sirius epäröi.

”Puhun”, totesin. ”Bella ei tiedä sitä. Mutta ehkä hänkin joku päivä saa siitä kuulla. Minä en vain millään jaksaisi sitä muistaa ja jos Bella kysyy... minä en tiedä, mitä sanoa. En minä tahdo puhua siitä, en tahdo edes muistaa koko tapausta.”

”Ymmärrän sen”, Sirius sanoi. ”Takuulla se otti sinulla koville, olit vielä niin nuori silloin. Enkä kyllä lainkaan ihmettele, mikset ole heitä sen jälkeen välittänyt tavata.”

”Onneksi sain sitten yhteisen asunnon Sibyn kanssa”, totesin. ”Kun hänen äitinsä oli kuollut, ja hän tahtoi jonnekin muualle niin saatoimme sitten muuttaa yhdessä. Ei meistä kummastakaan olisi ollut yksin asumaan. Olimme niin nuoria vielä silloin, vain seitsemäntoista. Vaikka kuinka olimmekin täysi-ikäisiä molemmat niin silti. Ei meistä kumpikaan olisi kestänyt asua yksin, Ei Siby äitinsä kuoleman jälkeen, enkä minä... sen jälkeen, mitä perheessäni tapahtui.”

Sirius silitteli hiljakseen ja rauhoittavasti olkapäätäni. Käperryin tiiviisti kiinni hänen kylkeensä. En tahtonut lähteä siitä minnekään – ikinä. Siriuksen vieressä minun oli hyvä olla, siinä tunsin olevani turvassa vailla huolta, että jokin minua uhkaisi.

Siitäkin huolimatta jokin painoi mieltäni. Olin varma, ettei kaikki ollut hyvin. Jotakin todella oli tapahtunut. Savannahin syntymän jälkeen ei Siriusta juuri ollut näkynyt. Hän oli poissa kotoa kaiket päivät, uuvutti itsensä töissä totaalisesti ja kävi kotona lähinnä vain nukkumassa ja syömässä jotakin pientä. Hänen mieltään painoi jokin, mutten kyennyt ymmärtämään mikä. Ei Sirius koskaan ennen ollut sillä tavoin tehnyt. Hän oli aivan kuin toinen ihminen. Siitä ulospäin suuntautuneesta, nauravaisesta miehestä ei ollut enää paljoa mitään jäljellä, hän alkoi jatkuvasti vain kääntyä enemmän ja enemmän sisäänpäin, eikä enää puhunut juuri mitään omista asioistaan.

”Sirius?” kysyin hiljaa. ”Tahtoisitko sinä jutella kanssani jostakin?”

”Kuinka niin?” mies hämmentyi.

”Olet ollut jotenkin hiljainen ja poissaoleva Savannahin syntymän jälkeen”, sanoin. ”Onko tässä nyt jotakin, mikä sinua mietityttää niin paljon vai mikä on?”

”Ei tässä mitään...” Sirius mutisi.

”Kai minä nyt näen, että tässä jotakin on”, totesin. ”Mikä sinun mieltäsi painaa? Kerro minulle. Minä voin kenties osata auttaa. Tai ainakin yrittää. ”

”Ei”, Sirius sanoi. ”Tämä on aivan typerä juttu, et sinä ymmärtäisi.”

”Kerro pois vaan”, kehotin. ”Onko tässä isäksi tulemisessa jotakin, mikä sinua askarruttaa?”

”No...” Sirius mietti. ”Ehkä sekin osittain. Kun on vain tapahtunut niin paljon kaikkea. Savannah syntyi, ja rakastan häntä aivan hirmuisesti, niin paljon kuin vain isä kykenee tytärtään rakastamaan, mutta... No, sinä et voi saada enää lapsia, joten... Äh, aivan typerää, olen käsittämättömän itsekäs.”

”Sinä toivoit poikaa”, totesin hiljaa. ”Eikö vain?”

Sirius nyökkäsi hitaasti.

”Mutta kyllä minä rakastan Savannahia”, Sirius sanoi. ”Kuten sanoin, hän on minulle todella tärkeä, ja rakastan häntä ylitse kaiken.”

”Voi sinua, Sirius”, huokaisin, kiedoin käteni miehen ympärille ja painoin kasvoni vasten tämän olkapäätä.

”Mutta ei sillä oikeastaan ole enää mitään väliä”, Sirius sanoi. ”Meillä on kuitenkin Savannah.”

”Niin”, myönsin hymyillen. ”Meillä on Savannah.”


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 689
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Kerran [K13] osa 6/7, luku 1/? ilmestynyt 30.9.
« Vastaus #149 : 30.09.2011 15:07:41 »
Oi, tämä luku oli ihana.

Pidin kovasti tästä luvusta ja nyt minua askarruttaa tuo Bethyn salaisuus...
Ja voi Siriusta, kun ei saanut poikaa, mutta onneksi heillä on Savannah.

Lainaus
”Minun pitää siis selvästikin pistää luutani kunnolla lukkojen taakse”, Sirius totesi. ”Belle on sen verran mahdoton tapaus, että hän saattaisi tuon uhkauksensa vaikka toteuttaakin.”

”Vieläkö sinä kannat kaunaa siitä, että hän puraisi sinua, kun ei tahtonut mennä nukkumaan?” kysyin.

”Vielä”, Sirius myönsi. ”Mokomakin vintiö. Vielä minä hänelle näytän, ettei se todellakaan ole Belle, joka tässä talossa määrää ja komentelee ihmisiä paikasta toiseen mielensä mukaan.”
Tässä kohtaa tuli sellainen ''Aww :3 '' -olo :) Belle on ollut oikein reilulla päällä, kun on Siriusta purrut.

Ääh, en keksi mitään sanomista. Tämä luku oli hyvä ja odotan seuraavaa lukua!

Kiittäen ja kumartaen,
Natte


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

Lumille

  • Virhe ohjelmoinnissa
  • ***
  • Viestejä: 164
Vs: Kerran [K13] osa 6/7, luku 1/? ilmestynyt 30.9.
« Vastaus #150 : 30.09.2011 15:23:01 »
// noniin, nyt on ehkä sen jonkun järkevän aika :) Ja usko pois, nyt on tulossa jotain suuresti järkevää, niinkuin aina!

Aww, oli ihanaa taas päästä näin perjantaina lukemaan kerrania, ja tää luku oli oikeen ihana :) Jätti vähän kysymyksiä tosta Bethyn jutusta ja muutenkin, noi jutut on ihania ja ei tästä tuu mitään järkevää siltikään mutta kun niin ja joo ja niin ja joo ja siis kun nää hahmot on kivasia. ja muutenkin ihania kohtia enkä mä oikeen muista mitä mä aattelin vaikka luin tän äskön uudestaan ja niin ja kun ja aaww, tää on vaan niin kovin ihana ficci ♥
« Viimeksi muokattu: 30.09.2011 20:40:43 kirjoittanut Lumille »


Jahma

  • Romantikko
  • ***
  • Viestejä: 400
  • World hasn`t changed, you are.
Vs: Kerran [K13] osa 6/7, luku 1/? ilmestynyt 30.9.
« Vastaus #151 : 30.09.2011 16:41:36 »
Hieno luku, mutta osa mun ajatuksissa meni vielä siihen että mitäs tässä silloin tapahtuikaan...
Virheet ei tullu mun luo ja jatkoa odotellaan!  :D

Jahma


Olipa taas inspiroiva kommentti...
Demons and Angels

ava by Swizzy

Arion

  • ***
  • Viestejä: 622
  • Huffleclaw Bard
Vs: Kerran [K13] osa 6/7, luku 1/? ilmestynyt 30.9.
« Vastaus #152 : 02.10.2011 02:54:01 »
AWWWSSSSS!!!!! Toi Siriuksen ns. poissaolon syy oli ihana! Kyyneleet tulvi silmistä heti!!! Oikeasti, ihana!!!!!  ♥♥♥♥♥♥ Tää tunne valtas mut heti ekaks.

Pidin tuosta Siriuksen ja Bellen jutusta! Pidän muutenkin Siriuksen suhteestä Amandan ja Bellen kanssa. Se on jotenkin ihana.

Mut tää luku oli ihana! Jään innolla oottamaan seuraavaa lukua!
"I think kids will read more good books than we can possibly produce " - Rick Riordan

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 715
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Kerran [K13] osa 6/7, luku 2/? ilmestynyt 7.10.
« Vastaus #153 : 07.10.2011 15:13:56 »
Natte: Belle on aina tosi reilulla päällä - etenkin Siriusta kohtaan ja etenkin nyt ollessaan uhmaiässä. Ja niin.. Bethyn salaisuus.. Eiköhän sekin tässä kohtapuoliin selviä :)
Silli: Ja mikähän kohta tosta mahtoi olla sitä järkevää? No jaa, okei.. Musta oli ihanaa päästä taas laittamaan perjantaina jatkoa Kerraniin, oli ihan orpo olo ilman sitä :)
Jahma: Ei niitten kommenttien aina kauheen inspiroivia tarvikaan olla, mutta kiva kuulla, että olet pitänyt :)
Anturajalka93: Jostain kumman syystä osasin arvata, että kuitenkin tuosta luvusta tulee siun osaltas jotain sanomista.. No ei mutta jotenkin arvelin jotakin tuohon suuntaan ainakin kuulevani, jos ei muuta :) Siriuksella ja hänen tytärpuolillaan on kyllä aivan ainutlaatuinen suhde :)
Bea: No pitäähän sitä nyt välillä vähän hengittääkin ennenku rymistellään taas uudestaan ;) (ja koska MTK:ssa rymistellään just parhaillaan..) Ja niin, noista lapsista. Se on kato se, että äidit haluu tehä tyttöjen kanssa "tyttöjen juttuja" ja isät poikien kanssa "poikien juttuja". Ja sitten kuitenki melkosen usein tytöt on isin pikku prinsessoja ja pojat äidin pikkupoikia. Paitsi minä, joka en ole kenenkään prinsessa enkä kenenkään pikkutyttö, ole koskaan ollutkaan :)

A/N: Mä meinasin jo melkein unohtaa, että tänään on perjantai, johtuen syystä että luen, luen ja luen vielä lukemasta päästyäni. Kahden päivän sisään mennyt kaksi kirjaa, nyt on kolmas jo aloitettu. Että hyvin menee. Ja nyt päästän teidät lukemaan (Bea: sun odotuksesi palkitaan ;) )




II luku
Kaipuu kantaa ihmisen puoleen matkaan



”Amanda ja Belle nukkuvat nyt”, Sirius sanoi. ”Taisivat väsähtää tänään riehuessaan, kun nukahtivat noinkin nopeasti. Taidan tästä itsekin nukkumaan mennä.”

”Hyvä niin”, sanoin. ”Mene vaan. Sinulla on rankka työviikko takana ja nukahdat kohta varmaan pystyyn. Kiitos, Sirius. Kaikesta.”

”Eipä mitään”, Sirius hymyili. ”Sinun vuoksesi minä tämän teen. Hyvää yötä.”

”Hyvää yötä”, sanoin.

Siriuksen käsi kohotti leukaani hieman ylöspäin, huulet painuivat hetkeksi omilleni. Sitten hän siirtyi kauemmas, kumartui Savannahin oleskeluhuoneeseen kannetun kehdon puoleen ja painoi kevyen hyvänyönsuukon tytön otsalle. Hän silitti vielä hellästi tytön hiuksia ennen kuin poistui huoneesta.

”Minusta on ihanaa nähdä, että sinulla on nyt kaikki hyvin”, kuului ääni takaani. Käännähdin ympäri. Bella hymyili minulle lempeästi. ”Te olette niin onnellisia yhdessä kolmen pienen tytön kanssa.”

”Entä sinä?” kysyin. ”Miten sinulla menee?”

”Siinähän se”, Bella sanoi. ”Päivä kerrallaan eteenpäin. Ikävöin toki Remusta kamalasti ja pelkään hänen puolestaan.”

”Milloin viimeksi olet saanut kirjeen?” kysyin.

”Jouluna”, Bella kertoi. ”Hän toivotti hyvää joulua ja lähetti meille pienet lahjat. Mutta vielä ei ole tietoakaan paluusta.”

”Kai te nyt silti jotenkin pärjäätte?” varmistelin.

”Pakkohan se on”, Bella totesi. ”Niin kuin sinä sanoit, en minä voi noin vain unohtaa Ellietä, sillä hän tarvitsee minua. Ja hän muistuttaa niin paljon Remusta.”

”Niinhän hän tekee”, myönsin. ”Ja hyvä niin. Onneksi ei ole tyttö äitiinsä tullut.”

”Mitä tarkoitat?” Bella kysyi terävästi.

”Sitä vain, että jos te olisitte luonteeltanne samanlaisia, olisitte jatkuvasti ottamassa yhteen, kun Ellie tulee murrosikään”, totesin. ”Mutta nyt hän ainakin muistuttaa ennemmin rauhallista isäänsä.”

”Tuo on kyllä hyvinkin mahdollista”, Bella naurahti. ”Onneksi Ellie on perinyt Remuksen luonteen, säästyvät minunkin hermoparkani.”

”Entäs minun sitten?” kysyin. ”Belle kun muistuttaa päivä päivältä yhä enemmän kummitätiään. Lähetän hänet sinun luoksesi tappelemaan kymmenen vuoden päästä.”

”Siitä vain”, Bella hymähti. ”Ja pistä vielä Amanda mukaan, hänen kanssaanhan me tappelemme jo nyt.”

”Sen teenkin”, totesin. ”Mutta usko pois, et sinäkään naura enää siinä vaiheessa, kun tyttäresi oppii puhumaan, tulee uhmaikään ja alkaa kapinoida kaikkia käskyjä vastaan.”

”Siinä vaiheessa minä lähetän hänet kummiensa luokse”, Bella sanoi.

”Minusta kun tuntuu, ettet kuitenkaan lähetä”, hymähdin. ”Sanot vain. Et sinä pystyisi tyttärestäsi noin vain luopumaan – edes pariksi päiväksi. Ellie on liian tärkeä sinulle.”

”Niinhän hän taitaa olla”, Bella huokaisi hiljaa ja istuutui sohvalle. Hän käänsi katseensa minun puoleeni. ”Tule tänne, Bethy. Tänne minun viereeni. Minulla on ollut niin ikävä sinua.”

Myönnyin ystäväni pyyntöön ja istahdin sohvalle hänen viereensä. Pitkän aikaa olimme täysin vaiti, aloin jo miettiä, mitä Bellan päässä oikein liikkui, kunnes hän viimein avasi suunsa.

”Bethy, voinko minä kysyä sinulta jotakin?” Bella kysyi.

”Mitä tahansa”, lupasin.

”En ole koskaan tavannut sinun sukulaisiasi”, Bella aloitti hieman epäröiden, ”ja sinä suhtaudut äitiyteen niin vakavasti, puhut aina, miten omaa lastaan ei saa koskaa jättää yksin. Mikä on sinun suhteesi omaan äitiisi? Tai ylipäätään omaan perheeseesi? Sisaruksiin? Onko sinulla edes siskoja tai veljiä? Havahduin tässä yksi yö miettimään ja tajusin, ettet ole koskaan sanallakaan maininnut mitään.”

”Minä en puhu heistä”, sanoin hiljaa. ”En koskaan.”

”Mikset?” Bella kysyi.

”Koska en vain halua”, tokaisin.

”Minulle sinä voit kertoa aivan kaiken”, Bella sanoi. ”Jos jokin vaivaa mieltäsi, älä epäröi lainkaan kertoa siitä minulle. Minä kyllä kuuntelen sinua, jos sinulla on jotakin.”

”Minä en halua puhua tästä aiheesta”, tiuskaisin. ”Onko selvä?”

”Tietenkin”, Bella sanoi hiljaa. ”En minä pakota sinua mihinkään, ellet sitä itse halua. Puhut sitten, kun tahdot tai olet puhumatta. Ihan miten vain. Ajattelin vain sinun parastasi. Ehkä sinun olisi hyvä puhua, jos jokin asia painaa mieltäsi.”

Vilkaisin Bellaa, joka kietoi toisen kätensä hartioilleni ja veti minut aivan kylkeensä kiinni. Käperryin luottavaisena hänen vierelleen, laskin pääni hänen olkapäälleen.

”Nämä asiat ovat nyt vain taas tulleet pinnalle”, totesin synkästi. ”Sen jälkeen, kun sinä kävit sairaalassa päivää ennen Savannahin syntymää. Sinä halasit minua ja olit niin turvallinen. Ja lämmin, äidillinen, huolehtiva. Minä en vain tiedä... Se toi mieleeni paljon muistoja. Asioita, joita en välttämättä edes tahtoisi muistaa.”

Bella pysytteli vaiti ja odotti kärsivällisesti, että jatkaisin. Ja hänen odotuksensa palkittiin, sillä vedin syvään henkeä päättäessäni viimein paljastaa jo vuosien ajan mieltäni painaneet asiat, joita Bella ei ollut koskaan saanut tietää, joita ei kukaan Siriusta lukuun ottamatta ollut saanut kuulla.

”Minä olen keskimmäinen lapsi kuten Medakin”, kerroin. ”Minullakin iso- ja pikkusisko. Tai siis oli. Nykyään minulla on vain pikkusisko. Sen vuoksi, mitä isosiskolleni kävi, en ole minkäänlaisissa väleissä perheeni ja sukuni kanssa. Isosiskoni Carrie oli mitä hienoin ihminen, parempaa isosiskoa olisin tuskin voinut itselleni toivoa. Hän jaksoi aina auttaa minua, olimme lähestulkoon erottamattomat, kuin kaksoset. Eihän meillä ollut ikäeroa kuin hieman päälle vuosi. Kaikki kuitenkin kääntyi ylösalaisin Gracen syntyessä, kun minä olin viiden vanha. Vanhempani lähestulkoon unohtivat Carrien täysin, juuri ja juuri muistivat, että hänkin oli olemassa. Carrie alkoi vetäytyä syrjään meistä kaikista, otti etäisyyttä jopa minuun. Joskus hän sanoi, että äiti ja isä olivat hänet hylänneet."

"Kun vartuimme, aloin paremmin tajuta, mitä oli tapahtumassa. Carrie käpertyi aina vain enemmän oman kuorensa sisälle, eikä suostunut puhumaan enää juuri mitään edes minulle. Äiti ja isä kieltäytyivät näkemästä sitä. He eivät huomanneet, kuinka hän kärsi ja olisi tarvinnut kaiken avun, minkä saattoi vain saada. Mutta Carrie ei saanut apua ja lopulta, vain kahdeksantoista vuoden iässä, hän riisti hengen itseltään. Minulle se oli suuri järkytys, ettei isosisko enää ollutkaan siinä, vaikka hän olikin ollut henkisesti poissa jo useamman vuoden. Muutin omilleni, katkaisin välini perheeseeni, enkä suostunut enää olemaan missään tekemisissä heidän kanssaan. Minun mielestäni kaikki oli heidän vikansa. On heidän vikansa, ettei minulla ole enää isosiskoani, joka aikoinaan oli minulle niin kovin läheinen. Vihaan heitä.”

”Sinulla on oikeuskin olla vihainen”, Bella sanoi.

”Sen olen myös vannonut, etten omien lasteni kanssa tule koskaan tekemään samaa virhettä, minkä vanhempani tekivät Carrien kanssa”, totesin. ”Minulla on kolme tytärtä, kuten meitäkin oli. En tule jättämään ketään heistä vähemmälle huomiolle. En tahdo, että kenellekään heistä käy niin kuin Carrielle kävi.”

”Ei niin käykään”, Bella sanoi. ”Sinä olet hyvä äiti, ja minä tiedän sen.”

”Joskus vain...” yritin, ”kun tulee vaikeampia hetkiä, saatan katua sitä, että katkaisin välini perheeseeni. Toisinaan tulee hetkiä, jolloin tahtoisin vierelleni jonkun. Kenties äidin tai isosiskon. Sellaisen niin kuin Carrie oli.”

”Voi sinua, Bethy”, Bella huokaisi hiljaa. ”Etkö sinä vieläkään ole tajunnut, että minä olen myös olemassa? Minä autan sinua kuten sinäkin minua, siskoseni.”

”Sinä olet niin hyvä ystävä, Bella”, sanoin. ”Tämä on jo liikaa.”

”Se ei ole koskaan ollut, eikä tule koskaan olemaankaan liikaa”, Bella totesi. ”Ja jos sinä sanot tämän olevan liikaa niin entä sitten se, mitä sinä olet tehnyt minun hyväkseni? Se jos mikä nimittäin on liikaa. Sinä lähinnä vihasit minua silloin, mutta silti puhdistit ja paransit tulehtuneen haavani, autoit minut pakoon ja majoitit luoksesi. Sinulla on suuri sydän, Bethy. Niin suuri, että joku päivä se koituu vielä sinun tuhoksesi. Sinun pitäisi opetella sanomaan myös 'ei'.”

”Tiedän sen”, huokaisin. ”Minä en vain osaa.”

”Niin”, Bella sanoi. ”Sinun pitäisi opetella.”

”Voimmeko olla puhumatta siitä?” kysyin. ”Voisimmeko me olla nyt tässä ihan hiljaa? Se tuntuu hyvältä ajatukselta. Olla vain sen ihmeempiä miettimättä.”

”Jos se tuntuu sinusta hyvältä niin tietenkin me voimme”, Bella lupasi.

”Kiitos”, kuiskasin.

Bella silitteli hiljakseen käsivarttani, kun annoin ajatusteni vaeltaa toisiin ulottuvuuksiin. Ajattelin, mitä olisi käynyt, jos minulla edelleen olisi isosiskoni Carrie, jos en olisikaan katkaissut välejäni perheeseeni missään vaiheessa. En olisi luultavasti koskaan tutustunut Bellaan ja hänen siskoihinsa, en olisi välttämättä edes tavannut parasta ystävääni. Silloin minulla kuitenkin olisi ollut isosiskoni. Kummassakin oli hyvät ja huonot puolensa.

”Bella?” kysyin hiljaa. ”Voitko sinä olla minun isosiskoni?”

”Tietenkin”, Bella lupasi. ”Sen vuoksihan minä olen olemassa.”


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Jahma

  • Romantikko
  • ***
  • Viestejä: 400
  • World hasn`t changed, you are.
Vs: Kerran [K13] osa 6/7, luku 2/? ilmestynyt 7.10.
« Vastaus #154 : 07.10.2011 19:22:19 »
Täälä taas  :D
Hieno luku ja kiva tietää Bethyn perheestä. Olis ollu kiva tietää vielä vähä lisää siitä pikkusiskosta, kun vanhemmat ei sitte myöhemminkää huomionu Carrieta..

Jatkoa odotellessa
Jahma
Demons and Angels

ava by Swizzy

Lumille

  • Virhe ohjelmoinnissa
  • ***
  • Viestejä: 164
Vs: Kerran [K13] osa 6/7, luku 2/? ilmestynyt 7.10.
« Vastaus #155 : 07.10.2011 20:11:27 »
Muutin tätä kommenttia vähän järkevämmäksi. aaww, Bethy ja Bella on sulosia ja Sirius on kanssa ihana ♥ Ja kiva kuulla tosta Carriesta nyt, voi jotenkin sitä ja kanssa Bethy parkaa. Oli ihana luku, kiitoksia sulle ja oottelen jatkoa :)
« Viimeksi muokattu: 08.10.2011 19:19:41 kirjoittanut Lumille »


Arion

  • ***
  • Viestejä: 622
  • Huffleclaw Bard
Vs: Kerran [K13] osa 6/7, luku 2/? ilmestynyt 7.10.
« Vastaus #156 : 07.10.2011 21:57:49 »
Sä teit sen taas, sait mut kyyneliin. Toi Bethyn menneisyys oli liian koskettava mulle, tai no, surullinen ja sellainen. Tosi hyvä luku, vaikka Siriusta jäin hieman kaipailemaan. Onneksi Sirree oli alku luvusta. Ja Bella oli ihana! Jotenkin oli aivan ihana tässä luvussa!

Jään odottamaan innolla jatkoa!
"I think kids will read more good books than we can possibly produce " - Rick Riordan

Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 689
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Kerran [K13] osa 6/7, luku 2/? ilmestynyt 7.10.
« Vastaus #157 : 09.10.2011 16:48:56 »
Äää! Ihana luku, Bella oli ihana tässä(milloin hän EI olisi?)!

Voi ei,käy kauheasti sääliksi Bethyä. Kamalaa, kun on menettänyt isosisarensa ja katkaissut välit perheen kanssa.
Mutta toisaalta, Bethyllä on hyvä syy olla vihainen tai... en tiedä. Olen ristiriitaisissa tunteissa.

Ääh... Toi loppu oli ihana, tykkäsin.

En saa enempää aikaiseksi, sorry.

Kiittäen ja kumartaen,
Natte


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

Mayan

  • juvalainen murtovaras
  • ***
  • Viestejä: 13
Vs: Kerran [K13] osa 6/7, luku 2/? ilmestynyt 7.10.
« Vastaus #158 : 11.10.2011 21:52:27 »
Mahtava luku... Tai siis kaikki nämä luvut ovat kyllä mahtavia mutmut:D Jos sais toivoa yhtä asiaa; enemmän Luciusta (vaikka tämä ei taida kovin keskeinen henkilö...)

Joo mut siis mahtava ficci. Näin iltaisin ei tuo rakentava palaute onnistu.
Fall, fall, fall to the bottom of Hell
Pool of blood, sea of fire and needle mountains
Fall man to Hell
Fall, fall, demons of Hell are calling you
Pool of blood, sea of fire and needle mountains
Can't you hear the groan of the dead?
Fall, fall, the darkness of Hell is boundless
Pool of blood, sea of fire and needle mountains
It is this the lullaby of Hell...

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 715
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Kerran [K13] osa 6/7, luku 3/? ilmestynyt 14.10.
« Vastaus #159 : 14.10.2011 07:35:03 »
Bea: Tuskin oikeastaan kukaan osaa arvata, mitä Bethyn menneisyydessä on aikoinaan tapahtunut, koska ei hän oikeastaan näytä sitä päällepäin, eikä puhu aiheesta mitään, kuten on tullut huomattua. Ja hei, mäkin tykkään susta :)
Jahma: Joo, mä ajattelin, että ehkä siitä Bethyn perheestäkin pitäisi jossain välissä saada tietää, kun heistä ei ole ollut yhtikäs mitään missään vaiheessa. Ja ehkä saamme jossakin vaiheessa vielä kuulla lisää Gracesta :)
Silli: Niin, sääliksi käy Bethya, kun hän on tuolla tavoin menettänyt isosiskonsa. Vähänkö olisi kamalaa. Mutta onneks on Bella :)
Anturajalka93: Toki Bethyn menneisyys on surullinen ja on jotenkin liikuttavaa kuulla saaneensa joku kyyneliin asti sillä. Bella on (melkein) aina tosi söpö ja hei, Siriusta ainakii jonkin verran lisää tässä luvussa :)
Natte: Niinpä, millon Bella ei olisi ihana? Okei, sillon kun se saa jonku raivokohtauksen ja tappaa kaikki, mutta kuitenkin. Kyllä mäkin luultavasti katkasisin välini perheeseeni, jos oisin Bethy.. Whii, Bella on söpö :)
Mayan: Hei vaan ja kiitoksia :) Kiva kuulla, että olet tykännyt. Ja joo, eihän se Lucius keskeisimpiä hahmoja tässä ole, mutta voin luvata, että häntä tässä lähiaikoina tullaan taas hieman enemmän näkemään.

A/N: Nyt piti olla nopea, että saisin tämän luvun laitettua tänne ennen lähtöä kouluun (ihan tässä parin minuutin sisään). Joten siis virheitä voi olla, vaikka luvun olen oikolukenut jo ties miten monta kertaa. Täällä sataa vettä ja se ei ole kiva asia. Mutta joo, hei, nyt päästän teidät lukemaan, enkä puhu enempää vaan lähden kouluun :)




III luku
Kuin kaarnalaivat sillan alla mennään hiljaa



Heräsin aamulla, kun tunsin jonkun silittelevän hiljakseen hiuksiani. Raotin unisena silmiäni ja näin Bellan kasvot yläpuolellani. Hän hymyili lempeästi, ja sain itsekin hymyn huulilleni.

”Huomenta”, Bella sanoi.

”Huomenta”, mutisin väsyneenä. ”Mitä sinä siinä teet?”

”Jos et satu muistamaan niin tahdoit välttämättä illalla jäädä minun viereeni nukkumaan”, Bella hymähti. ”Eihän minulla ollut sydäntä häätää sinua siitä Siriuksen luokse, kun olit niin onnettoman näköinen. Onko jo parempi nyt?”

”On”, sanoin. ”Kiitos, kun kuuntelit eilen illalla.”

”Eipä mitään”, Bella sanoi. ”Oli jo aikakin, että pääsit avautumaan tuosta vuosia mieltäsi painaneesta asiasta. Nyt sinun ei tarvitse enää hautoa sitä yksin päässäsi, sillä olet vihdoinkin päässyt jakamaan taakkasi.”

”Oletko sinä ollut jo kauankin siinä valveilla?” kysyin.

”Pari hassua minuuttia vain”, Bella hymyili. ”Ja olenkin sen aikaa tässä ihmetellyt, miten kummallista on, ettei Ellie ole vielä herännyt – puhumattakaan Amandasta ja Bellestä.”

”Tai jos he ovat heränneet”, totesin, ”he ovat menneet kiusaamaan Siriusta ja herättämään tämän. Eikä Savannahkaan herännyt kuin pari kertaa koko yön aikana huutamaan nälkäänsä.”

”Nukuitko hyvin?” Bella kysyi.

”Nukuin”, myönsin. ”Ja ei, sinä et herättänyt minua. Heräsin ihan omia aikojani. Kiitos, että sain jäädä tähän nukkumaan.”

”Tietenkin sait”, Bella hymähti. ”Olit vain niin suloinen illalla, ettei minulla todellakaan ollut sydäntä ajaa sinua siitä pois. Kun itkit ja sanoit tahtovasi isosiskosi takaisin.”

”Minä tahtoisinkin”, totesin. ”Mutta tiedän sen olevan mahdotonta. Onneksi minulla on kuitenkin sinut. En tahtoisi kuvitella elämää ilman sinua, enhän minä ylipäätään voisi elää, ellei sinua olisi olemassa.”

”Voi sinua, Bethy rakas”, Bella huokaisi hiljaa. ”En minäkään voisi elää ilman sinua. En välttämättä olisi tällä hetkellä edes elossa ilman sinua ja suuren suurta sydäntäsi. Ilman sinua en olisi yhtikäs mitään. Mutta olen aivan tosissani sen kanssa, että joku kaunis päivä vielä ajat itsesi suoraa päätä tuhoon tuolla ylikiltillä asenteellasi. Minä pyydän, vain sinun itsesi vuoksi, että opettelisit joskus kieltäytymään. Ei sinunkaan tarvitse kaikkeen aina suostua. Et sinä edes pysty jatkuvasti olemaan auttamassa kaikkia.”

Juuri silloin Savannah alkoi huutaa kehdossaan herättäen samalla Ellienkin. Vilkaisin Bellaa ja nousin sitten ylös mennäkseni tyttäreni luokse. Bella seurasi esimerkkiäni ja käveli rauhallisin askelin Ellielle seinän viereen sijatun vuoteen vierelle. Minä otin Savannahin syliini ja hetkessä tuo kahden viikon ikäinen tyttölapsi rauhoittui.

”Menen käymään tuolla”, sanoin ja nyökkäsin ovelle päin.

”Mene vain”, Bella sanoi hieman poissaolevasti, ja poistuin huoneesta.

Parinkymmenen minuutin kuluttua palasin takaisin taputellen hiljakseen sylissäni olevaa Savannahia selkään. Ellie ilmeisesti oli myöskin saanut jo oman aamiaisensa päätellen siitä, että tyttö makasi selällään sängyllä. Bella oli kumartunut Ellien puoleen ja kutitteli tytärtään kyljistä. Ellie kiemurteli ja nauroi riemastuneena.

”Tule sinäkin syömään aamupalaa, Bella”, pyysin.

Enenmpää en ehtinyt sanoa, sillä ääneni hukkui riemunkiljahdusten alle, kun Isabelle ja Amanda riensivät sisään huoneeseen. Isabelle hyppäsi Bellan taakse sängylle ja kietoi kätensä takaapäin kummitätinsä kaulalle.

”Hui”, Bella sanoi. ”Ei tuolla tavalla saa säikytellä toisia. Missä vaiheessa sinusta on oikein tullut tuollainen riiviö? Et sinä aiemmin ole sellainen ollut.”

”Belle on aina ollut tuollainen”, sanoin. ”Kiitä vain itseäsi, sillä hän ottaa mallia sinusta.”

”Minä olenkin hyvä esimerkki”, Bella totesi. ”Minua parempaa saa hakea.”

”Niinpä”, Isabelle myönsi. ”Bella on paras, koska Bella on minun kummini.”

”Minun kummini on parempi”, Amanda väitti. ”Siby osaa sitäpaitsi ennustaa, Bella ei.”

”Mutta Bella osaakin kirota ihmisiä”, Isabelle tokaisi. ”Siby ei tee sitä, koska ei uskalla.”

”Ei vaan Siby on viisas ja osaa säilyttää malttinsa”, Amanda sanoi. ”Jos Siby jää riidassa tai väittelyssä alakynteen, ei hän edes yritä kirota vastustajaansa, koska hän sanoo, että välillä tekee hyvää myös hävitä.”

Bella katsoi minua aivan ihmeissään. Tyydyin vain kohauttamaan olkiani ja virnistämään hänelle.

”Bella ei häviä koskaan”, Isabelle jatkoi. ”Kenellekään.”

”Niin, koska jos Bella edes on aikeissa hävitä, hän kiroaa vastustajansa”, Amanda tokaisi.

”Minun kummini on silti parempi”, Isabelle sanoi.

”Ei takuulla ole”, Amanda väitti.

”Sinä et edes näe kummiasi usein”, Isabelle totesi. ”Minä näen.”

”Ei sillä väliä”, Amanda sanoi. ”Minun kummini kuitenkin aina muistaa minua minun syntymäpäivänäni ja kirjoittaa minulle kirjeen melkein joka viikko. Milloin sinä olet viimeksi saanut kirjeen kummiltasi?”

”Minä... minä...” Isabelle yritti. Näin, kuinka tytön silmät kostuivat. ”Miksi Amanda saa kirjeitä kummiltaan, mutta minä en? Mikset sinä ikinä kirjoita minulle, Bella?”

”Pitäisikö minun?” Bella kysyi.

”Pitäisi”, Isabelle sanoi.

”Ei pitäisi”, Amanda tokaisi. ”Kirjeet ovat minun ja Sibyn juttu. Eikö se muka riitä, että näette melkein kerran viikossa? Minä näen Sibya ehkä kaksi kertaa vuodessa jos sitäkään.”

”Minäkin haluan kirjeitä!” Isabelle huusi.

”Belle-kulta, rauhoitu nyt”, tyynnyttelin huomatessani tytön uhmakohtauksen lähestyvän. ”Mennään syömään aamupalaa ja jutellaan sitten lisää tästä asiasta.”

Isabelle kohotti itkuisen katseensa minuun.

”Joo, jutellaan sitten”, hän myöntyi oikeastaan yllättävän hyvin.

Isabelle ei suostunut laskemaan käsiään irti Bellan kaulalta, joten Bella joutui sekä kantamaan hänet selässään että Ellien sylissään keittiöön, jonne olin laittanut aamupalan valmiiksi.

”Ettekö te herättäneetkään Siriusta?” ihmettelin Bellan koettaessa maanitella Isabellea irrottamaan kätensä hänen kaulaltaan, jotta hän voisi taas hengittää.

”Herätimme”, Amanda totesi. ”Mutta hän jäi vain sinne, vaikka yritimme kuinka kiskoa hänet ylös, sanoi olevansa mukamas väsynyt. Oikeasti hän ei vain jaksa minua ja Belleä.”

”Vai niin”, hymähdin. ”Ehkä minun pitäisi...”

Vilkaisin Bellaa, joka koetti saada Isabellea edelleen hellittäämään otteensa hänen kaulaltaan.

”Mene vain”, Bella sanoi. ”Kyllä minä sen aikaa pärjään.”

”Pärjäätkö varmasti?” epäilin.

”Kyllä, kyllä”, Bella totesi. ”Ehkä.”

”Hyvä on sitten”, myönnyin. ”Isabelle rakas, älä kurista Bellaa hengiltä tai kohta sinulla ei enää edes ole kummitätiä.”

Se sai Isabellen viimein laskemaan irti Bellasta, ja nainen saattoi laskea Ellien syöttötuoliin.

”Kiitos, Bethy”, Bella sanoi. ”Pelastit henkeni – jälleen kerran.”

”Ole hyvä vaan”, hymähdin ja annoin Savannahin Bellan syliin, jonka jälkeen käänsin selkäni heille ja poistuin makuuhuoneen puolelle. Sirius makasi vatsallaan peiton alla kuin unessa, mutta kuullessaan liikettä huoneessa kohotti päätään ja huomasi minut. ”Huomenta.”

”Huomenta”, Sirius sanoi ja retkahti takaisin vuoteelle. ”Tyttäresi ovat varsinaisia riiviöitä. He tulivat herättämään minut jo kuuden aikaan, ja kun kielsin heitä herättämästä teitä, he kiusasivat minut hengiltä.”

”Arvasin sen”, sanoin ja kaaduin sängylle vatsalleni miehen viereen. Sirius käänsi katseensa minuun, kosketti varovasti leukaani ja painoi pienen suudelman huulilleni. ”Tule sinäkin aamupalalle. Belleä kiukuttaa, kun hän ei saa kirjeitä kummiltaan, mutta Amanda saa. Niin, ja Belle yritti varmaankin kuristaa Bellan hengiltä.”

”Taitaa olla parempi, että jätän tulematta”, Sirius naurahti. ”Jos Belle taas kiukuttelee, se ei tiedä yhtikäs mitään hyvää – etenkään minulle. Hänhän saattaa vaikka purra. Tyttärelläsi on oikeasti pelottavan terävät hampaat alle kolmevuotiaaksi. Ja vielä pelottavampaa on hänen terävä kielensä. Mistä lie sellaisen saanut... Noin nuorikin vielä...”

”Kummiltaan oppinut”, hymähdin. ”Tulisit nyt.”

”No hyvä on sitten”, Sirius myöntyi. ”Mene sinä jo vain ennen kuin ehtii tapahtua jotakin katastrofaalista. Minä tulen aivan kohta.”

”Ja tuletkin sitten kanssa”, totesin.

”Tietenkin minä tulen”, Sirius sanoi. ”Mene nyt vaan.”

”Menenhän minä”, hymähdin ja siirryin takaisin keittiön puolelle, jossa ei minun hämmästyksekseni ollut kuitenkaan sotaa käynnissä vaan Amanda ja Isabelle istuivat kumpikin kiltisti paikoillaan syöden aamupalaa, Savannah oli nukahtamispisteessä tällä kertaa keittiöön kannetussa kehdossaan, ja Ellie katseli ihmetellen ympärilleen syöttötuolistaan. ”Mitä ihmettä täällä oikein on tapahtunut?”

”Bella uhkasi kirota meidät, jos emme ole kiltisti”, Amanda sanoi välittömästi.

”Niinkö tosiaan?” kysyin ja käänsin katseeni Bellaan. ”Bella, alahan selittää.”

”Pitihän minun nyt jollakin tavoin saada heidät rauhoittumaan ja tottelemaan”, Bella totesi. ”Kaikki muut keinot käytin, eikä näihin kahteen tepsi mikään muu kuin uhkailu, kiristys tai lahjonta – tässä tapauksessa siis uhkailu.”

”Bella rakas”, sanoin, ”tuota menoa sinusta ei tule koskaan hyvää äitiä. Ei lapsia saa uhkailla, sillä he voivat saada siitä ikuiset traumat. Jos he eivät tottele, sinun täytyy käskeä heidät pois pöydästä ja suoraa päätä omaan huoneeseensa ilman aamupalaa. Aamupalalle saa tulla takaisin vasta siinä vaiheessa, kun osaa käyttäytyä.”

”Amanda ja Bella huijaavat!” Isabelle ilmoitti.

”Niinkö?” kysyin.

”Ei Bella ole meitä uhannut kirota”, Amanda sanoi.

”Mitä sinä minusta oikein kuvittelet?” Bella kysyi.

”No sinusta nyt voi kuvitella oikeastaan mitä tahansa”, totesin. ”Mutta hyvä sitten, jos et tosiaankaan tehnyt sitä.”

”No en tietenkään tehnyt”, Bella sanoi. ”Millaisena äitinä sinä minua oikein pidät?”

”Kyllä minä tiedän, että sinä olet hyvä äiti”, hymähdin. ”Mutta sinä silti huijasit minua.”

Otin Bellan niskalenkkiin, pidin siinä aloillaan ja sotkin naisen hiuksia entisestään. Silloin Sirius juuri sattui tulemaan keittiöön ja huokaisi raskaasti meidät nähdessään.

”Lapset”, hän sanoi. ”Te kaksi tässä ne kaikkein pahimmat riiviöt taidatte sittenkin olla. Tiedättekö, että jos ette nyt ole kunnolla, minulla on oikeus käskeä teidät pois keittiöstä ilman aamupalaa? Ja että takaisin saatte tulla vasta siinä vaiheessa, kun osaatte käyttäytyä? No? Alkaa mennä nyt siitä johonkin muuhun huoneeseen tappelemaan, me yritämme syödä tässä aamupalaa. Näytätte lapsillekin huonoa esimerkkiä, mokomat.”

”Olemme jo menossa”, nauroin työntäessäni Bellaa edelläni pois keittiöstä. ”Nähdään taas kohta. Ehkä. Katsotaan nyt missä vaiheessa Bella osaa käyttäytyä.”

”Ai minä vai?” Bella kysyi. ”Sinähän se tässä paraskin olet puhumaan hyvästä käytöksestä.”

”Niin olenkin”, myönsin ennen kuin poistuimme toisen huoneen puolelle. ”Nyt sinä olet kuollut, Bellatrix Musta... Lestrange... Lupin... mikä nyt ikinä oletkaan.”

”Aikuiset ihmiset”, kuulin Siriuksen mutisevan vielä jälkeemme.

”Henkisesti vielä lapsen tasolla molemmat”, Amanda huokaisi pikkuvanhasti.
« Viimeksi muokattu: 15.10.2011 14:41:45 kirjoittanut sennamiila »


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.