Kirjoittaja Aihe: Kerran [K11] VALMIS (osa 7/7, luku 8/8 + epilogi) ilmestynyt 26.5.  (Luettu 58420 kertaa)

Arion

  • ***
  • Viestejä: 622
  • Huffleclaw Bard
Vs: Kerran
« Vastaus #120 : 29.07.2011 02:22:05 »
Älä turhaan pyytele anteeksi, sennamiila! Ja hyviä uutisia (vaiko huonoja?) en itkenyt tällä kertaa lukiessani. :D
Mutta oli aivan ihana luk, vaikkei Siriusta juuri ollut kuin kerronnassa ja puheessa. Toi kolmen yksi-kolme-vuotiaiden kinastelu, etteivät ole pieniä, oli aivan ihana! :D Bella oli tosiaan omaitsensä, ku sano, et kyl te ootte pieniä. Ja arvaan varmaan oikein, et Sirius oli puhumassa Remuksen kanssa iloisesti, kun naiset ja lapset keskustelivat keskenään?

Jatkoa odotellen!
"I think kids will read more good books than we can possibly produce " - Rick Riordan

Hermione Granger

  • ***
  • Viestejä: 201
Vs: Kerran
« Vastaus #121 : 29.07.2011 12:33:40 »
Aah, ihana luku! Olet mahtava kirjoittaja, sennamiila.

Tykkäsin tietysti luvusta aivan älyttömästi ja jäin odottamaan jatkoa innokkaasti. Etenkin loppu oli todella suloinen.

Hermione

Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 689
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Kerran
« Vastaus #122 : 31.07.2011 18:54:20 »
Haa, pääsimpäs koneelle lukemaan tämän!

Ihana luku oli. Rakastuin aivan valtavasti!
Ää, mitä minä voisin sanoa? Olen jäänyt tähän koukkuun ja rakastan tätä koko sarjaa todella paljon.

Tykkäsin lopusta todella paljon.

Aivoni lyövät tyhjää, joten voisin jättää tämän ylimääräisen sönkötyksen johonkin toiseen kertaan.
Odotan innolla jatkoa

Natural, joka kiittää ja kumartaa luvulle (ja uudelle lempinimelleen :D ) ja kirjoittajalle


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 715
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Kerran [K13]
« Vastaus #123 : 05.08.2011 01:59:08 »
Lumikki: Totta kai nuo pikkuiset on kaikki kovin suloisia :) Amanda tosiaan on ehkä loppujen lopuksi sellainen hiljainen ja pohdiskeleva lapsi, joten tietenkin hän on alkanut isäänsä miettiä. Etenkin nyt, kun asia on ajankohtainen, kun Ellie on juuri syntynyt ja hänen isänsä on palannut ja näin.
Anturajalka93: Okei sitten, en pyytele anteeksi :D Totta kai Sirius ja Remus juttelivat kahdestaan naisten ja lasten häärätessä vauvan ympärillä :) Ja kun he ovat kelmeistä ainoat jäljellä olevat.. Lapsia on kiva kirjoittaa kinastelemaan. Ja totta kai Bellakin piti kinastelemaan mukaan laittaa :D
Hermione: Oi kiitoksia. Ehkä se loppu tietyllä tapaa oli sitten jotenkin suloinen, vaikka itse näen sen ennemminkin hieman haikeana :)
Natte: Kiva, kun uusi lempinimi kelpaa (et halua edes tietää, miten kauan olen sitä käyttänyt tietämättäsi.. :D ). Mukava kuulla sinun tykänneen - etenkin tuosta lopusta, josta itsekin niin paljon pidän :)
Bea: Joo, tuskinpa vaan Bellasta tässä ihan Palapelisotkuäitiä tulee :D Tiiätkö, että kun on näin paljon hahmoja, on joskus vähän hankala kirjoittaa, kun sitten joku aina tuppaa unohtumaan tai jäämään vain taustalle lukemaan sanomalehteä (en puhu Luciuksesta, en). Ja totta kai Amanda nyt on äitiinsä tullut. Belle sitten on taas enempi kumminsa kaltainen, koska tosiaan, puolet lasta kummiinsa.. ;)

A/N: Okei, tällä kertaa kuuntelen lastenlauluja. Mutta oikeastaan näissä on kyllä sellaiset sanat, ettei välttämättä lapsille avaudu aivan kaikki, vaikka lastenlaululevyltä ovatkin ja lapset näitä suurimmaksi osaksi laulavat.. Jännää. Niin ja kiitos jälleen kerran, Natte, kun kerroit, mikä päivä tänään on, sillä itse elin aivan täysin torstaissa (älynväläys! Haa, onko tänään sittenkin perjantai? Jos joku ois ollu mun huoneessa, ois varmaan nähny, miten lamppu sytty pään päällä..). Niin ja joo, mä olen oikeasti ihan tosi outo :D





VI luku
Näin kirjoitettiin sydämiin



Istuin sohvalla Siriuksen toinen käsi harteillani tuijottaen vain takassa tanssahtelevia liekkejä. En tiennyt, mitä sanoa tai tehdä. Kuulin Siriuksen puhuvan jotakin, mutten ottanut sanoista selvää. Jotakin oli tapahtunut. Jotakin, mikä oli saanut ajatukseni kaikkoamaan kauas, kauas ulottumattomiini.

”Bethy?” Sirius huhuili. ”Oletko sinä siellä?”

Hätkähdin hieman miehen heilauttaessaan kättään edessäni. Kohotin katseeni hänen harmaisiin silmiinsä. Sirius hymyili rohkaisevasti.

”Mitä mietit?” hän kysyi. ”Olet ollut aivan omissa maailmoissasi siitä lähtien, kun veit tytöt nukkumaan. Mikä on?”

”Minä vain mietin”, sanoin. ”Amanda on alkanut pohtia, kuka on hänen isänsä, kun kaikilla muilla on isä, mutta hänellä ja Bellellä ei. Niin minä vain...”

Ääneni haipui kuulumattomaksi.

”Niin mitä?” Sirius kehotti jatkamaan.

”Koetin selittää asian hänelle parhaani mukaan”, kerroin. ”Luulen, etten kuitenkaan kunnolla osannut kertoa esimerkiksi syytä erollemme. Se oli vain niin vaikeaa. Amanda on vasta hieman päälle kolmevuotias, mutta tajuaa asioita oikeastaan pelottavan hyvin.”

”Mitä sinä nyt tällä oikein ajat takaa?” Sirius kysyi.

Vedin syvään henkeä.

”Amanda tahtoo tavata isänsä”, totesin.

Sirius tutkaili hetken aikaa totisia kasvojani täysin vaiti. Tiesin hänen käyvän läpi päässään juuri ilmoille päästämiäni sanoja, sanoja, jotka voisivat muuttaa koko elämämme, koko tulevaisuuden.

”Sitten hänen kai...” Sirius mietti, ”pitäisi tavata isänsä.”

”Oletko sitä mieltä?” kysyin.

”Olen”, Sirius sanoi. ”Luulisin ainakin.”

”Mutta entä jos minä en tahdo tavata häntä?” kysyin. ”Entä jos edelleen vihaan häntä sen vuoksi, mitä hän teki? Mutta toisaalta sitten taas... kyllähän tytöillä pitäisi olla oikeus tuntea isänsä. Sekä isällä tyttärensä. En vain vieläkään kykene sulattamaan sitä, mitä hän teki.”

”Ymmärrän kyllä”, Sirius totesi. ”Minä en ole koskaan antanut, enkä koskaan tule antamaankaan sitä anteeksi Ruikulille. Sen saamarin kuolonsyöjän vuoksi James ja Lily kuolivat, ja Harry jäi orvoksi ja ties mitä muuta.”

”Hän sanoi vaihtaneensa puolta siinä vaiheessa, kun kuuli tiedät-kyllä-kenen alkavan etsiä heitä”, sanoin.

”Mutta vaihtoiko hän todellisuudessa?” Sirius kysyi. ”Entä jos hän pysyikin Voldemortin puolella loppuun saakka, mutta esitti ja sanoi vain muuta?”

”Hän rakasti Lilya aina”, huomautin. ”Lisäksi Dumbledore luottaa häneen.”

”Sinä puolustat häntä”, Sirius tokaisi. ”Puolustatko sinä tosiaan miestä, joka ei koskaan kertonut sinulle koko totuutta, jonka vuoksi ystäväsi kuolivat?”

”En”, sanoin. ”Nuo ovat vain tosiasioita, joita kerroin. Hän rakasti Lilya aina, ja jos Dumbledore kerran luottaa häneen niin...”

”Silti”, Sirius totesi. ”Kerran kuolonsyöjä, aina kuolonsyöjä. Dumbledore on voinut erehtyä Snivelluksen suhteen. Häntä kiehtoi pimeä taikuus jo kouluaikana, joten ei ollut ihmekään, että hänestä tuli yksi heistä. Minä oikeasti halveksin häntä täydestä sydämestäni. Hän on pelkkä säälittävä raukka, joka pyörii itseään suurempien ja parempien jaloissa. Aivan kuten Matohäntäkin.”

Jo pelkästään Siriuksen äänensävy toi ilmi sen, kuinka paljon häntä oikeasti suututti ja kuinka paljon hän näitä kahta miestä vihasi. Miehiä, joiden vuoksi hänen paras ystävänsä vaimoineen oli kuollut. Miehiä, joiden valintojen vuoksi hänen kummipoikansa oli orpo. Miehiä, joiden vuoksi hän oli joutunut syyttömänä virumaan Azkabanissa pienen ikuisuuden.

”Niin”, myönsin. ”En minäkään voi sanoa heistä liiemmin pitäväni.”

”Matohäntä oli vielä kaiken huippu”, Sirius tokaisi. ”Minä luulin, me kaikki luulimme häntä ystäväksi, ja heti tilaisuuden tullen hän käänsi meille selkänsä. Meidän olisi pitänyt tajuta, mutta emme me tietenkään... Hän osasi olla vakuuttava niin tahtoessaan. Ja hän oli aina pelokas. Mutta jos minä nyt saisin hänet käsiini, taittaisin häneltä niskat nurin. Minä -”

”Rauhoitu, Sirius”, tyynnyttelin. ”Peter on kuollut, et voi tehdä enää mitään.”

”En niin”, Sirius huokaisi pettyneenä. ”Mutta me emme nyt puhuneet hänestä vaan siitä, että tyttäresi tahtoo tavata isänsä. Mitä sinä itse siitä ajattelet?”

”En oikein tiedä”, sanoin. ”Minun pitää vielä miettiä asiaa.”


**


Vain pari päivää keskustelumme jälkeen olin Cissyn kutsusta matkalla Malfoyn kartanolle. Ollessani jo lähestulkoon määränpäässäni näin tumman hahmon tulevan lumipyryssä minua vastaan. Lunta tuli kuitenkin niin sakeaan, etten kyennyt hahmoa tunnistamaan ennen kuin hän oli aivan kohdallani.

”Remus”, hämmennyin. ”Hei. Minne sinä olet menossa?”

”Hei Bethy”, Remus tervehti vähintäänkin yhtä hämmentyneenä. ”Ja minne minä...? En oikeastaan minnekään, kunhan vain kävelen.”

”Tiedätkö, etten minä oikein usko tuota”, totesin. ”Nytkö sinä olet jo lähdössä pois?”

Remus painoi päänsä ja nyökkäsi lyhyesti.

”Meille tulee ikävä sinua”, sanoin. ”Etenkin Bellalle.”

”Niin”, Remus huokaisi hiljaa.

”Mitä nyt?” kysyin. ”Kai Bella tietää, että sinä lähdet? Kai sinä olet hyvästellyt hänet?”

”Ei”, Remus sanoi. ”En ole. Ellienkin hyvästeleminen otti niin koville. Minä en pysty siihen, Bethy. Minä en vain kykene hyvästelemään Bellaa. Jos sen tekisin, minun olisi pakko jäädä. En kestä nähdä hänen itkuisia silmiään tai onnettomia pyyntöjään, kun hän pyytää minua jäämään.”

”Miksi sinun sitten ylipäätään täytyy lähteä?” kysyin.

”Heidän henkensä on vaarassa”, Remus totesi. ”Etenkin Bellan, enkä voisi koskaan antaa itselleni anteeksi, jos heille jotakin kävisi. Minun täytyy lähteä. En voi jäädä pidemmäksi aikaa, sillä uhka on koko ajan olemassa. Bethy, ole niin kiltti ja kerro Bellalle, että rakastan häntä ja Ellietä ylitse kaiken, enkä tahdo minkään satuttavan heitä, jonka vuoksi minun täytyi lähteä. Lähteä tuhoamaan vaara, joka heitä uhkaa.”

Pysyttelin vaiti tutkien pää kallellani Remuksen murheellisia kasvoja, anovia silmiä.

”Bethy, minä pyydän”, Remus sanoi hiljaa. ”Lupaathan kertoa?”

”Minä lupaan”, myönnyin.

”Kiitos”, Remus henkäisi ja halasi minua sitten pitkään. ”Minun täytyy nyt mennä.”

”Mene vain”, sanoin. ”Ja suoritakin tehtäväsi sitten kunnialla loppuun tai Bella ei ikinä tule antamaan sinulle anteeksi sitä, että lähdit ilmoittamatta hänelle.”

”Sen teen”, Remus lupasi.

Sitten Remus käänsi selkänsä ja katosi lumipyryyn. Minä sen sijaan jatkoin matkaani, ja Cissy olikin jo ottamassa minua vastaan Malfoyn kartanon eteishallissa.

”Missä Bella on?” olivat ensimmäiset sanani. ”Minulla on hänelle tärkeää asiaa.”

”Huoneessaan luulisin”, Cissy sanoi. ”Hän on ollut tänään niin kovin väsynyt, että luulen hänen nukkuvan päiväunia Ellien kanssa samaan aikaan.”

”Minä menen sinne”, totesin.

”Selvä”, Cissy sanoi hieman hämillään. ”Bethy, mitä on käynyt?”

”Remus lähti”, vastasin.

”Remus... lähti?” Cissy varmisti.

”Lähti, lähti”, vakuutin. ”Bellan täytyy saada tietää, sillä Remus ei kyennyt hyvästeihin.”

”Niin”, Cissy myönsi. ”Niin tietenkin. Mene ihmeessä.”

Nyökkäsin ja sitten olinkin jo matkalla kohti yläkertaa. Riensin nopeasti käytävää pitkin ja pysähdyin vetämään henkeä vasta Bellan huoneen oven edessä. Koetin rauhoittaa itseni ennen kuin astuisin sisään. Lopulta painoin käteni ovenkahvalle, avasin oven ja astuin sisään huoneeseen.

Bella nukkui levollisena sängyllään autuaan tietämättömänä miehensä lähdöstä. Ellien häkkisänky oli ikkunan alapuolella. En voinut estää pientä hymyä kohoamasta huulilleni, kun tunnistin sen samaksi häkkisängyksi, jossa Amanda ja Isabellekin olivat nukkuneet minun ollessani vielä majoittautuneena Malfoyn kartanolle.

Astelin hitaasti Bellan sängyn vierelle ja istuuduin sen reunalle. Laskin toisen käteni varovasti naisen kiharoiden sekaan ja silittelin niitä hiljakseen. Bella raotti unisena silmiään.

”Bethy”, hän mutisi. ”Mitä sinä siinä teet?”

”Tulin vain juttelemaan sinun kanssasi”, kerroin. ”Mutta nuku vain, olet niin väsynyt.”

”Ei”, Bella sanoi. ”Puhu sinä vain, kyllä minä pysyn tarpeeksi hereillä kuullakseni kaiken. Luulisin ainakin.”

”Hyvä on sitten”, huokaisin. ”Remus lähti.”

”Remus – mitä?!” Bella kiljahti ja ponkaisi istualleen. ”Bethy, mitä sinä sanot?”

”Että Remus lähti”, totesin.

”Ei, ei hän voinut”, Bella kieltäytyi uskomasta. ”Eihän hän edes maininnut siitä mitään missään vaiheessa. Älä valehtele minulle, Bethy. Ei Remus olisi voinut lähteä noin vain, jättämättä hyvästejä.”

”Sehän siinä juuri onkin”, sanoin. ”Remus ei kyennyt jättämään hyvästejä sinulle, Bella. Hän ei olisi pystynyt lähtemään, jos olisi joutunut kuuntelemaan pyyntöjäsi olla lähtemättä. Remus pyysi minua sanomaan, että hän rakastaa sinua ja Ellietä ylitse kaiken, eikä voisi koskaan antaa itselleen anteeksi, jos teille jotakin sattuisi. Teidän vuoksenne hän tämän tekeekin. Hän ei tahdo teitä satutettavan, sillä on olemassa joku, joka tahtoo teille pahaa.”

”Mutta...” Bella yritti. ”Ei Remus ole voinut lähteä. Ei hän... Ei hän...”

Bellan ääni murtui kyynelten ottaessa hänet valtaansa. Hän kietoi kätensä ympärilleni kuin turvaa hakien, ja minä vastasin halaukseen. Bella painautui minua vasten, laski päänsä olkapäälleni. Silittelin hiljaa hänen itkun voimasta tärisevää selkäänsä.

”En minä tahdo, että Remus on taas poissa”, Bella sai itkultaan sanotuksi.

”Ei meistä kukaan sitä halua”, sanoin. ”Mutta hänen oli pakko, sillä hän rakastaa sinua ja Ellietä niin paljon, että on valmis antamaan kaikkensa teidän puolestanne.”

”Hän on silti poissa, eikä koskaan voi tietää, milloin hän palaa”, Bella kuiskasi. ”Vai palaako hän ylipäätään ollenkaan?”


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 689
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Kerran [K13]
« Vastaus #124 : 05.08.2011 02:10:36 »
Heei

Todella hyvä luku, pidin kovasti.
Ja totta kai minä sinua autan, jos et tiedä mikä päivä on.

Yääh, Remus lähti, eikä! Bellalla ei ole nyt ketään (Bethyä ei sitten nyt lasketa- eikä Ellietä)!
Ja Cissy oli jotenkin tosi kiva tässä. Tai siis silleen jännästi.

Plääh, mua väsyttää niin kamalasti, etten mä edes tiedä mitä mä ajattelen. Tykkäsin tästä niin paljon ja kovin, eikä virheitä näkynyt ja teksti oli sujuvaa.

Odotan innolla jatkoa.

Kiittäen ja kumartaen,
Natte


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

Lumille

  • Virhe ohjelmoinnissa
  • ***
  • Viestejä: 164
Vs: Kerran [K13]
« Vastaus #125 : 05.08.2011 02:13:56 »
musta alkoi jotenkin kummasti tuntua siltä, että voisi olla ihan fiksua tulla lukemaan tämä aamulla vielä uudestaan (mietin ainakin vaikka kuinka kauan miten voi lähettää viestin, kunnes tajusin etten mä ollut edes kirjautunut sisään) mutta siis joka tapauksessa :D Voi Bella-raukkaa, ja niin, tohon Amandan kysymykseen oltiin varmaankin muutenkin jo varauduttu ennemmin tai myöhemmin :)

Musta alko pikkuhiljaa tuntumaan, että tästä kommentista tulee aika turhanpäivänen :D Ja hei, et sä outo ole, ainakaan hirmuisen outo, mutta mitäpäs pahaa on outoudessa, sitähän me kaikki ollaan.. :) ja lastenlaulut on aivan ihania ! whii, mutta toivottavasti ei nyt tullut ihan mitään sekavuuksia tähän kommenttiin, kiitos tästä luvusta ja yleensäkkin siitä, että saadaan tätä ficciä lukea :)


Arion

  • ***
  • Viestejä: 622
  • Huffleclaw Bard
Vs: Kerran [K13]
« Vastaus #126 : 05.08.2011 21:52:32 »
No, nyt sä teit sen taas... Lopussa tietenkin kyyneleet ottivat vallan. Tunteet tarinoissa ja elokuvissa tarttuu melkein aina muhun, kun Bella itki, minä itkin (korjaus: kyynelehdin) ja sit ku Bella sano, et jos Remus ei enää palaisikaan... nyyh, -sniff-.


”Hei Bethy”, Remus tervehti vähintäänkin yhtä hämmentyneenä.

Pieni pilkkuvirhe, josta olen varmaan aikaisemmin maininnut, ehkä toisessa tarinassasi:
"Hei, Bethy", - noin se kuuluisi olla. Se on se, kun puhutellaan jotakuta, niin se erotetaan pilkuin...

Jatkoa!
"I think kids will read more good books than we can possibly produce " - Rick Riordan

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 715
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Kerran [K13]
« Vastaus #127 : 12.08.2011 00:45:34 »
Natte: Jee, kiva kun jaksat autella mua, kun näin lomalla menee ihan sekasin päivistä.. ;) Niin, Remus lähti valitettavasti, ja Bella on ihan masentunut. Mä voisin mennä vaikka halaamaan sitä :)
Silli: Siulla on taas uusi lempinimi, Lumille :D Ja joo, mä huomaan, että oot ollu vähän väsyny ja pihalla kaikesta. Tietenkin Amandan kysymykseen oli varauduttu, mutta Bethy ei ehkä ajatellut sen tulevan näinkin pian, Amanda kuitenkin on vasta kolmevuotias. On kivaa olla outo :)
Anturajalka93: Voi ei, taas mä itketän sua. Mä en itte kauheesti itke kirjotuksia lukiessani, mutta elokuvat onkin sitten asia erikseen.. Joskus tosin, kun on itse jotakin kirjoittanut, on alkanut itkettää, kun eläytyy niin vahvasti niihin hahmon tunteisiin. Ja kiitoksia pilkkuvirheen bongaamisesta :)
Bea: Kyllä, Bethy on erittäin ahdistunut, kun ei oikein tiedä, mitä pitäisi tehdä. Ja Bella on ihan maassa, poor thing.. Remus rakastaa Bellaa ja Ellietä niin paljon, että lähti. Eiköhän tuo uhkaava tyyppi jossakin vaiheessa vielä selviä. Ehkä. En oo vielä kirjottanu niin pitkälle, joten en sano mitään :D

A/N: Whii, täällä taas! Ja arvatkaa mitä? Tiedän jo, montako lukua tässä osassa tulee olemaan, koska pitkien ponnistelujen ja lähestulkoon hermoromahduksen jälkeen sain tämän osan kirjoitettua valmiiksi :) Eli yhdeksänlukuinen tästä tulee - toisin sanoen näemmä kaksi lukua vielä jäljellä. Ja sitten tapahtuu jotakin hyvin jännää. Yritän suojata aivojani ylikuumenemasta.. :D




VII luku
Tuskan kuuli tuuli vain



Talvi alkoi hiljakseen muuttua kevääksi, enkä tehnyt mitään asiaa jouduttaakseni. En kirjoittanut, en puhunut aiheesta kenenkään kanssa. Ainoa mitä saatoin tehdä, oli seurata sivusta, kuinka Amanda toisinaan kateellisena katseli Luciusta ja Dracoa. Tiesin hänen olevan onneton, koska hänellä ei isää ollut, vaikka olihan Sirius hänelle eräänlainen isähahmo. Omaa isää ei silti mikään korvannut. Minulle teki pahaa vain katsella sitä vierestä.

Eräänä huhtikuisena päivänä viimein otin itseäni niskasta kiinni ja kirjoitin Seville kirjeen, jossa mahdollisimman hienovaraisesti ehdotin tapaamista vailla pienintäkään taka-ajatusta.

Meni muutama päivä ja vastaus tuli. Ja ennen kuin ehdin edes huomata istuin jo Vuotavan noidankattilan nurkkapöydässä väännellen hermostuneena käsiäni. Koko päätökseni epäilytti minua yhäkin, mutta tehty mikä tehty. Ja kai se näin olisi parasta. Tyttöjen vuoksi.

”Hei”, kuului hiljainen tervehdys edestäni.

Kohotin katseeni ja näin Sevin. Häntä hermostutti kenties jopa enemmän kuin minua, epäröinti näkyi selkeänä silmissä.

”Tahdoit tavata minut”, Sev sanoi.

”Niin”, myönsin. ”Istu alas niin voin kertoa, mitä asiani koskee.”

Sev teki työtä käskettyä. Hän istuutui minua vastapäätä. Pitkän aikaa olimme täysin vaiti, välttelimme katsekontaktia. Tartuin teekuppiini ja otin siitä pienen siemauksen kuin rohkaisuksi. Se toimi ja viimein pakottauduin katsomaan Seviä silmiin.

”Olen ajatellut asioita...” aloitin, mutta tulin toisiin aatoksiin ja vaikenin kesken lauseen. ”Tai siis satuin juttelemaan Amandan kanssa yhtenä iltana pari viikkoa takaperin. Hän on alkanut pohtia, kuka on hänen isänsä, sillä kaikilla muilla on isä, mutta hänellä ei.”

Olin hetken aikaa vaiti, annoin Sevin rauhassa sulatella tätä tietoa. Koko ajan tunsin ilmassa häilyvän levottoman odotuksen. Mutta Sev ei hoputtanut minua, ei ollut koskaan hoputtanut, eikä hoputtanut nytkään.

”Ehkä...” yritin. ”Ehkä hänelle olisi parasta tavata isänsä. Tyttö on aivan hämillään, kun ei tunne isäänsä. Minä luulen, että tämä on paras – tai oikeastaan ainoa – ratkaisu. Vai tahdotko sinä edes tavata tytärtäsi?”

”Tietenkin tahdon”, Sev sanoi. ”Mutta Bethy -”

”Minä parhaani mukaan yritän antaa sinulle valheesi ja petturuutesi anteeksi”, totesin. ”Se tulee olemaan vaikeaa, mutta minä kuitenkin yritän. Teen sen vain ja ainoastaan tyttöjen vuoksi. En sinun tai itseni tai kenenkään muunkaan. Vain tyttöjen.”

”Tyttöjen?” Sev kysyi.

”Enkö minä kertonut?” hämmästyin. Sev pudisteli päätään. ”Sinulla on kaksi tytärtä.”

Sanani lamaannuttivat Sevin täysin. Hän aukoi suutaan kuin kala kuivalla maalla saamatta aikaiseksi pienintäkään ääntä. Odotin kärsivällisesti, jotta hän saisi puhekykynsä takaisin.

”Kaksi... tytärtä...?” Sev viimein sai kysytyksi.

”Aivan”, myönsin.  ”Huomasin olevani raskaana jonkin aikaa eromme jälkeen. Tyttäresi Isabelle Kathleen syntyi 22. päivä kesäkuuta. Hänellä on sinun silmäsi. Niin, ja hiuksesi. Kiharat tosin, mutta kuitenkin.”

”Isabelle Kathleen...” Sev kuiskasi.

”Kai sinä olet valmis tähän?” kysyin. ”Valmis kohtaamaan molemmat tyttäresi?”

”Tietenkin minä olen”, Sev vakuutti. ”Mutta missä... milloin...?”

”Sopisimmeko tapaamisen huomiselle Irvetan eteen?” ehdotin. ”Jos se siis vain käy sinulle.”

”Kyllä se käy”, Sev sanoi. ”Minulle kävisi vaikka heti, mutta maltan odottaa huomiseen. Kiitos, että teet tämän, Bethy. Kiitos, että annat minulle pahimman sortin virheeni anteeksi.”

Kurtistin kulmiani hämmästyneenä ja pudistelin sitten hiljaa päätäni. Sev katsoi minua kysyvästi. Hän ei selvästikään ollut kuunnellut tarkasti, mitä olin sanonut tai sitten ei vain ollut oikeasti sitä ymmärtänyt.

”Ei”, sanoin. ”En minä ole vielä antanut anteeksi sinulle. Mutta minä yritän. Pahoin kuitenkin pelkään sen jäävän vain yritykseksi.”

”Mitä tarkoitat?” Sev hämmentyi.

”Juuri sitä”, totesin. ”Sev, minä tiedän, että sinä rakastit aina vain Lilya. En ymmärrä sinua. Miksi edes ylipäätään tahdoit minun kanssani naimisiin, jos rakastit vain häntä? Senkö vuoksi, kun minä olin hänen näköisensä, olen yhäkin?”

”Ei, Bethy”, Sev sanoi. ”Kyllä minä sinua rakastin. Minähän sanoin sinulle silloin, etten rakastanut sinua sen vuoksi, että näytit... häneltä. Minä rakastin sinua, koska olit sinä, koska olit, ja olet edelleenkin, Crista Embeth Mimieux.”

”Miksi sitten katsoit Lilya aina sillä tavalla?” kysyin.

”Millä tavalla?” Sev ihmetteli.

”Tavalla kuin rakastaisit häntä”, totesin kylmästi. ”Et koskaan katsonut minua samalla tavalla. Bellakin näki sen.”

”Bellatrix?” Sev kysyi tuhahtaen. ”Uskotko sinä tosiaan hänen sanojaan?”

”Uskon”, tokaisin. ”Minä luotan Bellaan täydestä sydämestäni. Aivan sama se minulle on, mitä sinä sanot, mutta Bella on minun ystäväni ja minä kyllä myös uskon häntä.”

”Sinä luotat Bellatrix Lestrangeen”, Sev sanoi hiljaa.

”Ei”, totesin saaden Sevin entistä enemmän hämilleen. ”Minä en luota Bellatrix Lestrangeen.”

”Mitä sitten -” Sev aloitti.

”Minä luotan Bellatrix Lupiniin”, totesin. ”Kyllä, aivan, Bella on nyt ollut jo yli vuoden ajan naimisissa Remuksen kanssa ja tuli tammikuussa äidiksi. Sano minulle yksikin hyvä syy, miksen luottaisi häneen. Bella on tukenut ja auttanut minua aina siitä saakka, kun tutustuimme. Bella oli vierelläni, kun Belle syntyi, sillä tytön isä ei sattuneesta syystä paikalle päässyt, Bella on nuorimmaisesi kummi. Sano yksikin syy, miksen luottaisi.”

Katsoin Seviä haastavasti silmiin. Hän epäröi, vältteli parhaansa mukaan katsekontaktia, eikä saanut sanaa suustaan.

”Niin juuri”, sanoin. ”Minulla ei ole mitään syytä olla luottamatta Bellaan. Kuinka sinä voit edes kuvitella sellaista? Kuinka edes kehtaat sanoa niin?”

”En minä sitä”, Sev yritti. ”Minä vain -”

”Niin mitä?” tuhahdin. ”Tai antaa olla, ei sillä väliä. Mutta ei ole sinun huolesi varoitella minua tai pitää huolta siitä, keneen minä voin ylipäätään luottaa ja keneen en. Me emme ole enää naimisissa, kuten varsin hyvin tiedät. Ja minä tiedän, ettei Bella valehtele. Hän on osoittautunut luottamukseni arvoiseksi – toisin kuin sinä.”

”Mutta Bethy -” Sev aloitti.

”Älä sano mitään”, pyysin.

”Minä rakastin sinua”, Sev totesi. ”Ja rakastan yhä.”

”Huomenna puoliltapäivin Irvetan edessä”, tokaisin kylmästi.

Nousin ylös ja käänsin selkäni, tein jo lähtöä. Kuulin Sevin vielä sanovan hiljaa nimeni. Heilautin kättäni kääntymättä enää katsomaan taakseni ja poistuin ulos Lontoon kevään koleaan viimaan, hiljaiseen tihkusateeseen.

Kävelin päättäväisesti eteenpäin, vaikka tuuli nipistelikin ilkeästi poskipäitäni ja riuhtoi armotta pitkiä hiuksiani. Märkä lumi loiskui ympärilläni, mutten jaksanut välittää, vaikka sitä menikin saappaanvarsista sisään ja kasteli jalkani. Tahdoin vain pois mahdollisimman nopeasti.

En voinut käsittää, miksi Sev oli sanonut niin. Oliko hän tarkoittanut sitä tosissaan vai ainoastaan tahtonut taas sekoittaa kaikki asiat päässäni juuri, kun olin saanut ne joten kuten järjestykseen? Ja ennen kaikkea – oliko hän tosiaan sanonut rakastavansa minua yhä? Todella? Kaiken sen jälkeen?

En onnistunut sulattamaan Sevin sanoja. Eihän hän voinut rakastaa minua, hänellä ei ollut lupaa siihen. Tai ainakaan sitä ei ääneen saanut sanoa. Jos hän tuolla tavoin toivoi saavansa minut muuttamaan tyttöjen kanssa hänen luokseen niin turha toivo. Minä pysyisin Siriuksen luona. Minulla ei ollut enää minkäänlaisia tunteita Seviä kohtaan, ei ollut moneen vuoteen ollutkaan. Hän oli pettänyt minut valheillaan, joita en kai koskaan voisi täysin anteeksi antaa.

Silti minun olisi yritettävä sitä tyttöjen vuoksi, Amandan ja Isabellen takia, jotka tahtoivat tavata isänsä, jotka kai jollain tavoin tunsivat olevansa eksyksissä, kun heillä ei ollut isää ja kaikilla muilla oli. Heillä oli täysi oikeus tuntea isänsä, enkä voinut sitä heiltä riistää, vaikka olisin kuinka niin tahtonut. Enkä minä tahtonut, tahdoin vain lasteni parasta.

Mutta mitään niistä tunteista, joita minulla vielä joskus Seviä kohtaan oli ollut, ei ollut jäljellä enää yhtään mitään. Kaikki väliltämme oli kadonnut sillä hetkellä, kun hänen petturuutensa oli minulle paljastunut. Meillä ei ollut enää mitään yhteistä, ei mitään, mikä sitoi meitä yhteen.

Paitsi Amanda ja Isabelle.


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Lumille

  • Virhe ohjelmoinnissa
  • ***
  • Viestejä: 164
Vs: Kerran [K13]
« Vastaus #128 : 12.08.2011 01:13:58 »
Hui, vähän mulle tuli fiksu olo kun mä tajusin, että tätä ihmeen tekstikenttää voi suurentaa kun kiskoo sitä tosta reunasta hiirellä alas :D Ja totta kai mun piti ilmoittaa, koska se on tosi olennainen asia :) (tulkaa toki kaikki sanomaan, että tajusitte sen noin vuosi sitten.. :D) Joo, mutta niin. Oli kiva saada taas Severus mukaan kuvioihin, ja ties vaikka Bethy ja Severus saisi asiat järjestettyä niin, että tyttöjen on helppo tavata isäänsä jatkossakin ja muuta :) Tai nyt lähinnä Amanda, koska Isabelle tuskin on ehtinyt tuota edes miettiä.

Hihi, et uskokkaan kuinka rattoisaa sillinä olo onkaan :D ne hymyilee koko ajan, tai oikeestaan muikutkin hymyilee ja sillit hymyilee silleen samalla tavalla muikeesti (Ruotsalaisen tutkimuksen mukaan 79% ihmisistä googlettavat sillin kuvan ja tarkistavat asian kuullessaan tämä käsittämättömän faktan.)  ja aika hassua, ne hymyilee kuolleenakin :D ja lautasella. Sillit on oikeestaan aika elämäniloista porukkaa.. okei, mutta mä taisin hypätä vähän aiheesta, ja musta vähän tuntuu että tää koko kommentti on täynnä jotain ihan turhaa :D Mutta siis, hienoa kun Bethy sai kuitenkin nyt tapaamisen järjestettyä :) Hihi, mä vaan ootan kovasti jatkoa, ja kiitos tästä luvusta :)

Aika hassua, kun googlettaa sillin tulee lähinnä kuvia kalanpalaliuskoista lasipurkissa..



Arion

  • ***
  • Viestejä: 622
  • Huffleclaw Bard
Vs: Kerran [K13]
« Vastaus #129 : 12.08.2011 15:00:58 »
Kyyneleet vaihtuivat taas puolestaan helppoon nauruun :D Mutta nyyh, (ei, en itke, järkytyin vain) enää kaks lukua! Ää! Tää on paras fikkisi, Palapelisotkut heti seuraavana! Toivon, että kirjoitat taas jossain vaihees fikkii, jos Siriustakin on :D

Luku oli hyvä, mutta ei päässyt niiden lukujen tasolle, joissa Sirius on mukana, voit arvata, miksi. Mutta pidin silti tästäkin luvusta. Bethyllä oli juuri oikea asenne Seviä kohtaan.

Oot hyvä kirjoittamaan, jatkoa kaivatessa!

PS. Ai nii, pidin tästä kohdasta erityisesti:

”Uskon”, tokaisin. ”Minä luotan Bellaan täydestä sydämestäni. Aivan sama se minulle on, mitä sinä sanot, mutta Bella on minun ystäväni ja minä kyllä myös uskon häntä.”
”Sinä luotat Bellatrix Lestrangeen”, Sev sanoi hiljaa.
”Ei”, totesin saaden Sevin entistä enemmän hämilleen. ”Minä en luota Bellatrix Lestrangeen.”
”Mitä sitten -” Sev aloitti.
”Minä luotan Bellatrix Lupiniin”, totesin.


Jotenki nii ihana :D Ja jostain syystä tuntu kovasti siltä, et Sev olis sanonut Bethylle, et Bella on myös kuolonsyöjä, mut onneks ei sanonu.

Kai muuten Siriusta on ens luvus? Varmaa tulee joku hieno dramaattinen kohtaus, jos Sirius ja Sev kohtaa, ja Sirius on tappaa tämän :D
Nyt naureskelen omalle ajatuksen virralle, no saa nähdä mitä tulee!
« Viimeksi muokattu: 12.08.2011 21:48:02 kirjoittanut Anturajalka93 »
"I think kids will read more good books than we can possibly produce " - Rick Riordan

Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 689
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Kerran [K13]
« Vastaus #130 : 12.08.2011 17:02:32 »
Moi

Tykkäsin tästä luvusta tosi paljon. Sevvie oli tosi suloinen omalla tavallaan tässä luvussa.
Toivottavasti Bethy saa järjestettyä taas mielensä.

Ja kuka ei Bellaan luottaisi? Bellaan voi luottaa aina. Ja omituista... Bellatrix Lupin... Pidän silti enemmän Bellatrix Lestragesta.
Mitähän tuota keksisin sanoa? Mulla olis vielä tuhat ja sata yks asiaa tekemättä, mm. läksyt(yhh-h... ei millään nuo ruotsin läksyt kiinnostais), siivota huone, siirtää kuvat koneelle jne. En keksi mitää sanottava :(

Kiitos hyvästä luvusta! Odotan innolla jatkoa!

Kiittäen ja kumartaen,
Natte

Ps. Järkyttävyyttä, jos tähän tulee enää vaan kaks lukua


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 715
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Kerran [K13]
« Vastaus #131 : 19.08.2011 15:08:24 »
Silli: Joo, me tulemme kaikki sanomaan siulle, että oomme älynneet sen jo aikoja sitten ;) Sevvie piti saada takasin tarinaan, koska eihän tästä muuten tulisi mitään ja joutuisin lopettamaan kirjoittamisen. Ainakin melkein. Ehkä ne asiat vielä jossain vaiheessa järjestyy kunnolla. Tai sitten ei.
Bea: Juu, toki sä saat selityksestä arvosanan 10+ :D No ei, mutta oikeesti mä kyllä älysin, mitä ajoit takaa. En ihmettele, jos Lestrangettelet Bellaa, mä voin sitten aina muistutella, että "hei, se on Lupin nykyään". Aaws, voi Sevvie parkaa, kun joutuu vaan makaamaan lattialla, kun ei seinälle mahdu.. :D
Anturajalka93: En olisi kyllä koskaan uskonut kuulevani tämän olevan mun paras ficcini. Itse kun olen sitä mieltä, että joko Palapelisotkuja tai Minne tuuli kuljetta on mun THE ficci. Jännää.. Enköhän mä Siriusta vielä joskus kirjota ja kyllähän hän taitaa tässä luvussa taas naamaansa näyttää :) Mutta hei, tässähän on kaikki asiat nurinkurin. Ei Bella ole kuolonsyöjä. Kai :D
Natte: Joo, mä toivon Bethylle kaikkea hyvää, mutta kun on liian kiltti ihminen niin kuin hän on niin voisin melkeinpä veikata, että jossakin vaiheessa tulee vielä hermoromahdus tai vastaava. En mä tiedä. Ja totta kai nyt Bellaan voi luottaa. Tai siis Bellatrix Lupiniin. Hih, mun mielestä se on kiva nimi :D

A/N: Aa, tajusin juuri, että enää yksi luku tätä viidettä osaa jäljellä. Mielenkiinnolla odottelen, että milloinhan sitä alkaisi tuota kuudetta osaa sitten työstää.. Ehkä.. joskus. Sitten kun tulee semmoinen hieno idea siihen. Tai siis joku kiva sivujuoni. Paitsi että molemmat on, mutten saa niitä paperille ;) On kiva palata takaisin näyttämölle kuukauden tauon jälkeen ja hakata ihmisiä (okei, se oli vaan bitch slap ja se oli mun uusi lisäys kohtaukseen.. se oli hieno!!) :D




VIII luku
Kerran sydän elää puhtaan rakkauden



Seuraava päivä tuli aivan liian nopeaan, vaikka tuntuikin, etten koko yönä nukkunut silmällistäkään. Ja ennen kuin ehdin edes huomata, oli jo aamu ja aika valmistautua lähtöön. Puin Amandan ja Isabellen kunnolla, sillä ulkona tihutti vettä. Vaikkei Amanda välttämättä olisikaan tahtonut pukeutua keltaiseen sadetakkiin ja kirkkaanpunaisiin saappaisiin, silti pakotin hänet siihen, ettei hän vain vilustuisi. Isabelle oli myöntyväisempi vaatteidensa suhteen, ei väittänyt vastaan, eikä valittanut. Tyttö taisi olla vain hieman väsynyt sekä jännittynyt odottaessaan isänsä tapaamista.

Minä ilmiinnyin Isabellen ja Sirius Amandan kanssa Viistokujalle. Kävelimme autiota katua pitkin täysin vaiti Irvetalle. Ketään ei ollut vielä näkyvissä, mutta me olimmekin kymmenisen minuuttia etuajassa.

”Kai te nyt pärjäätte?” Sirius varmisti.

”Kyllä minä uskoisin niin”, sanoin.

”Ja jos jotain tulee niin laita vain minulle viestiä vaikka puhuvalla suojeliuksella niin tulen taittamaan häneltä niskat nurin”, Sirius totesi.

”Miksi sinä haluat taittaa meidän isältämme niskat nurin?” Amanda kysyi.

”Koska me olemme vanhoja 'ystäviä'”, Sirius sanoi.

”Ai niin”, Amanda tajusi. ”Siksi, kun hänen takiaan sinä jouduit Azkabaniin. Mutta ei hätää, Sirius. Et sinä sinne uudestaan joudu. Minä kiroan kaikki, jotka yrittävät sinut sinne viedä.”

”Voi kulta, kun ei Sirius minnekään ole joutumassa enää”, sanoin.

”Kiitos silti, Amanda”, Sirius hymähti. ”Tuo oli erittäin lohduttavaa kuulla, että sinä puolustaisit minua, vaikka mikä olisi.”

”Tietenkin”, Amanda totesi. ”Olethan sinä kuitenkin minun toinen isäni.”

Sirius vilkaisi minua hieman neuvottomana. Miesparka näytti menneen täysin hämilleen tyttäreni sanoista. Minä tyydyin kuitenkin vain hymyilemään Siriukselle.

”Menehän nyt siitä”, kehotin. ”Kyllä me pärjäämme.”

”Niin”, Sirius myönsi. ”Ja onhan teillä onneksi Amanda, joka on aina valmis kiroamaan jonkun. Keneltä lie tuonkin oppinut...”

”Bellalta”, Amanda ilmoitti.

”Kuten kaiken muunkin”, huokaisin silmiäni pyöräyttäen. ”Nähdään taas illalla.”

”Nähdään”, Sirius sanoi ja kääntyi lähteäkseen.

”Jotakin nyt kyllä unohtui”, Amanda totesi. ”Sinä unohdit pussata äitiä.”

Sirius kääntyi takaisin ja katsoi huvittuneena totista tyttöä, joka seisoi hänen edessään kädet puuskassa ja pää hieman kallellaan.

”Sinun pitää pussata äitiä”, Amanda vaati. ”Eihän tästä muuten tule mitään. Jos ihmiset rakastavat toisiaan, ne pussaavat.”

”Mistä sinä tuon tiedät? Ettei vain olisi neiti Mimieuxilla poikaystävää?” Sirius kiusoitteli.

Amanda lehahti aivan punaiseksi Siriuksen sanoista.

”Ole sinä hiljaa”, hän puuskahti ja nyrpisti nenäänsä. ”Teistä miehistä ei ole kyllä yhtään mihinkään.”

”Nähdään, Bethy”, Sirius sanoi naurua pidätellen. ”Minä menen nyt ennen kuin tukehdun tähän.”

”Teepä niin”, naurahdin. Ja aivan kuin Amandan vaatimuksesta Sirius painoi pienen suukon huulilleni. Isabelle sylissäni hihkui innostuneena.

”Minäkin pussasin”, Isabelle riemuitsi. ”Äiti, minäkin pussasin Siriusta.”

”Huomasin sen”, hymyilin.

Sitten Sirius astui hieman kauemmas, virnisti minulle, käännähti kannoillaan ja katosi pienen räksähdyksen saattelemana. Hetken kuluttua tunsin Amandan tarttuvan käteeni kuin turvaa hakien. Vilkaisin tytärtäni, joka katsoi minua takaisin silmät suurina.

”Tuleeko isä kohta?” Amanda kysyi.

”Tulee varmasti, aivan kohta”, sanoin. ”Jännittääkö sinua?”

”Joo”, Amanda nyökkäsi. ”Äiti, voidaanko me mennä kotiin? Minä en halua olla täällä.”

”Etkö sinä tahdo tavata isääsi?” kysyin.

”En”, Amanda sanoi. ”Minua pelottaa.”

”Ei sinun tarvitse pelätä”, lupasin. ”Hän on sinun isäsi.”

”Mutta hänen takiaan Sirius oli Azkabanissa”, Amanda intti. ”Eikä Bellakaan sitäpaitsi pidä hänestä lainkaan. Minäkään en halua tykätä hänestä, kun ei Bellakaan.”

”Ei sinun tarvitse ottaa joka asiassa mallia Bellasta”, sanoin. ”Bella välillä sanoo ja tekee, mitä sattuu.”

”Ja kun -” Amanda aloitti, mutta vaikeni huomatessaan tumman hahmon lähestyvän meitä hiljakseen. Tyttö takertui käteeni kuin hukkuva ja painautui tiiviisti jalkaani vasten. Isabelle kätki kasvonsa minun olkapäähäni. Minä sen sijaan katsoin tyynen rauhallisena, kuinka Sev asteli luoksemme.

”Hei”, hän tervehti hiljaa.

”Hei”, sanoin värittömällä äänellä. ”Amanda, Belle, tässä on isänne. Sev, tässä ovat tyttäresi, kuten varmaankin huomasit.”

Pitkä, painostava hiljaisuus lankesi meidän keskuuteemme. Sev tarkkaili tyttäriään, joista toinen ei suostunut edes vilkaisemaan häneen päin ja joista toinen katsoi takaisin silmät suurina ja pelokkaina, sanomatta sanaakaan.

”Äiti”, Amanda viimein kuiskasi. ”Mennään takaisin kotiin.”

”Emme me nyt heti voi mennä takaisin kotiin”, sanoin. ”Vastahan me tulimme tänne. Ja isänne on odottanut pitkän aikaa tapaavansa teidät, sillä te olette hänen ainoat lapsensa.”

”Minä haluan kotiin”, Amanda totesi.

”Niin minäkin”, Isabelle mutisi edelleen olkapäätäni vasten.

”Ollaan nyt edes hetki täällä”, ehdotin. ”Sitten voimme mennä kotiin. Käykö se?”

”Okei”, Amanda myöntyi ja kohotti sitten katseensa taas Seviin. ”Minä olen Amanda ja tuo tuossa äidin sylissä on Belle. Ja sinä olet siis meidän isämme, vai?”

”Niin”, Sev myönsi. ”On mukava nähdä teitä niin pitkän ajan jälkeen. Sinä olit vain vuoden ikäinen, kun sinut viimeksi näin.”

”Tiedän sen”, Amanda tokaisi. ”Äiti on kertonut. Belle ei ole nähnyt sinua ollenkaan, etkä ollut paikalla, kun hän syntyi. Ja Bellasta tuli Bellen kummi, koska hän on äidin paras ystävä ja oli mukana synnytyksessä. Bellasta olisi tullut jo minun kummini, mutta ei tullut, koska sinä et pidä hänestä. Minusta Bella on kiva, vaikka hän joskus kiusaakin minua.”

”Bella on paras!” Isabelle huudahti viimein paljastaen kasvonsa. ”Minä pidän Bellasta. Minä olen Bellan pikkuinen, kummin kulta. Eikö niin, äiti?”

”Niinhän sinä olet”, hymähdin.

”Oletteko te syöneet?” Sev kysyi epäröiden.

”Ei olla”, Amanda ilmoitti. ”Muuta kuin aamupala.”

”Tahtoisitteko mennä sitten jonnekin syömään?” Sev kysyi.

”Ihan miten vaan”, sanoin. ”Kyllä minulle käy, kun eivät tytötkään tosiaan ole vielä mitään ruokaa tänään ehtineet syödä. Jos mentäisiin vaikka tuonne.”

Nyökkäsi kohden hieman kauempana olevaa ravintolaa.

”Se käy hyvin”, Sev totesi, ja lähdimme astelemaan hiljakseen eteenpäin. Amanda juoksi isänsä rinnalle ja otti tätä kädestä kiinni. Sev käänsi katseensa alas pieneen tyttäreensä. ”Hei.”

”Hei”, Amanda sanoi ja oli sitten hetken aikaa hiljaa. ”Kai sinä maksat? Niin miesten kuuluu aina tehdä.”


**


Kevät kului nopeaan. Pari kertaa kuussa kävimme tyttöjen kanssa Sevin luona, sillä etenkin Amanda oli nyt innoissaan viimein tavattuaan isänsä. Isabelle ujosteli miestä vielä hiukan, mutta alkoi hänkin jo totutella ajatukseen, että Sev  tosiaan oli hänen isänsä.

Vähintään kerran viikossa vierailimme myös Malfoyn kartanossa, sillä Bellalla oli hieman orpo olo, kun Remus ei ollut hänen vierellään. Ja hän kaipasi seuraa. Olivathan Cissy, Lucius ja Draco lähestulkoon aina kotona, mutta heilläkin oli oma elämänsä ja Cissylla kädet täynnä työtä uhmaikäisen poikansa kanssa.

Ellie sen sijaan tuntui olevan oikein kiltti ja herttainen lapsi, joka ei paljoa itkenyt ja jos itki niin sitten itki syystäkin. Kaiken kaikkiaan Bella selvisi todella helpolla pienen tyttärensä kanssa, joka ulkoisesti kenties muistutti äitiään, mutta luonteeltaan tuli jatkuvasti vain enemmän ja enemmän isänsä kaltaiseksi.

Kesän lähestyessä aloin jo kuumeisesti pohtia töiden aloittamista, mutta se jäi pelkän ajatuksen tasolle, kun toukokuun lopulla kävikin ilmi, että olin raskaana ja vauvan pitäisi syntyä seuraavan vuoden alussa. Sirius kuitenkin kävi päivittäin töissä pitääkseen meidät hengissä.

Raskauden kanssa ilmeni ongelmia kesän lopulla ja jouduin hetkeksi aikaa sairaalaan, kun vauvalla tuntui olevan kiire syntyä tähän maailmaan. Lääkityksen ja levon ansiosta mitään pahempaa ei kuitenkaan ehtinyt tapahtua vaan lapsi pysyi turvallisesti kohdussani.

Syksyn mittaan Amanda ja Isabelle rakastivat arvailla, olisiko tuleva pikkusisarus tyttö vaiko poika. Isabelle toivoi kovasti siskoa, mutta Amanda totesi, että yksikin pikkusisko oli jo aivan liikaa ja toivoi veljeä.

Siriuksesta en enää oikein ottanut selvää. Hän pysytteli etäämpänä kuin ennen ja tuntui jopa välttelevän jäämistä kanssani kahden kesken. Kai häntä sitten epäilytti isäksi tuleminen ja kaikki sen mukanaan tuoma vastuu. Tietenkin hän oli siihen jollakin tavoin joutunut tottumaan Amandan ja Isabellen kanssa, mutta kuten todettu, ei Sirius ollut heidän oikea isänsä.

Itse en oikein tiennyt, miten suhtautua asiaan. Sairaalassa viettämäni pariviikkoisen jälkeen en ollut voinut lähteä enää minnekään, joten tytöt eivät päässeet isäänsä tapaamaan. Sen sijaan heidän ilokseen Bella ja Ellie kävivät useamman kerran viikossa aina meitä tervehtimässä.

Oikeastaan minua pelotti. Jos jo odotusaikana oli ilmennyt ongelmia, en oikein osannut odottaa myöskään helppoa synnytystä. Minun täytyi vain hiljaa odottaa, mitä tuleman pitäisi.
« Viimeksi muokattu: 19.08.2011 23:11:54 kirjoittanut sennamiila »


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Lumille

  • Virhe ohjelmoinnissa
  • ***
  • Viestejä: 164
Vs: Kerran [K13]
« Vastaus #132 : 19.08.2011 15:45:12 »
Hei, tää oli kiva luku :) Hyvä kun Bethy sai selvitettyä noi tapaamisasiat kuitenkin noin helposti ja Severukselle sopii tuo hyvin kanssa, se on tosi kiva tytöillekkin kun toi sujuu nyt noin kivasti :) ja aaww, Amanda on aivan ihanan sulonen, vaikka mulle tulikin kokoajan sellanen olo että se puhuu jotenkin kovin kypsästi ton ikäiseksi :D

Nyt mä vaan oottelen tosi innoissani ensi viikkoon! Kiitoksia jälleen kerran taas tästä luvusta ja joo, kyllä se kuudes osa siitä jossain vaiheessa lähtee valmistumaan :)


Arion

  • ***
  • Viestejä: 622
  • Huffleclaw Bard
Vs: Kerran [K13]
« Vastaus #133 : 19.08.2011 22:02:59 »
Aivan ihana, ihana, IHANA jatko! Amanda oli niin ihana, kun sano Siriukselle, että kiroaa jokaisen, joka yrittää viedä Sirren takaisin Azkabaniin, ja kun sanoo myös, että Sirre on toinen isä. Awws... <3 piti lukee uudestaan, ennen kuin suostuin jatkamaan, ja silloin pari kyyneltä vierähti! Sit Amandan vaatimus pussata äitiä! Oikeesti, ihana! Aivan mahtava, ku osaat kirjottaakin tosi hyvin!
Niin, ja myös se oli jotenki ihana, et Amanda meni kävelemään Sevin kanssa. Jotenkin rohkeaa :D

Toi loppu luku meni aika vauhdilla eteenpäin, ja olis ehkä jotain haluttanut lukea paremmin, vaikka kun Bethy kertoo Siriukselle olevan raskaana... Se olis sinänsä ollut mielenkiintoista... Ja mä muuten toivon, että tulis poika tällä kertaa :D vieläpä isäänsä... tosin noi vikat lauseet arveluttaa, ja pelkään Bethyn (ja tietenkin Siriuksen) puolesta, että Bethylle tapahtuisi jotain, jota Sirius ei pääsisi läpi. Ja mielenkiintoista, että Sirius vähän välttelee Bethyä... Sinänsä voisikin uskoa sitä...

BTW: Minu täytyi vain hiljaa odottaa, mitä tuleman pitäisi.
Minun?

Mutta jatkoa ehdottomasti odottamassa, ja odottamassa myös innolla kuudetta osaa!
"I think kids will read more good books than we can possibly produce " - Rick Riordan

Hermione Granger

  • ***
  • Viestejä: 201
Vs: Kerran [K13]
« Vastaus #134 : 20.08.2011 16:12:29 »
Hei, loistavia lukuja! Ihan oikeasti.

Kiva, kun Belle ja Amanda saivat viimeinkin tavata isänsä. Toivon vain, että he eivät ala pitää hänestä enemmän, kuin Siriuksesta...

Tuo Bethyn raskaustuli aikamoisena yllätyksenä. Odotan malttamattomana mitä tulee tapahtumaan jatkossa!  ;)

Hermione

Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 689
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Kerran [K13]
« Vastaus #135 : 20.08.2011 16:24:17 »
Jee, uusi luku!

Awws, oon ihan sekasi tän luvun jälkeen:
Amanda on super ihana, Belle on ihan superihana. Sevvie on suloinen kanssa, Bethy on myös mahtava ja ihana. Kaiikki on ihania, mut tässä luvussa ihanin tais olla Amanda.

Bethy saa kolmannen lapsukaisen. Nyt jännittää, onko se tyttö vaiko poika. Toisaalta toivon poikaa, mutta toisaalta tyttöä, tosi sekavaa :D .

Ääh, mä rakastan tätä sarjaa!

Hmp, oon taas nini väsynyt ja laiska, enkä osaa kommentoida...

Kiittäen, kumartaen ja hattua nostaen,
Natte


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

Jahma

  • Romantikko
  • ***
  • Viestejä: 400
  • World hasn`t changed, you are.
Vs: Kerran [K13]
« Vastaus #136 : 21.08.2011 15:29:39 »
Moikka Sennamiila, arvaas mitä? sulla on uuus vakiintunu lukija!
Joo ja sit ficistä: Tosi hyvä ja kivasti kirjotettu. Sulle täytyy nostaa hattua kun oot jaksanu kirjotta näin pitkän ficin, (mullakin on yks työnalla mutta siinä on hievoisia ongelmia.)
Lainaus
”Tyttöjen?” Sev kysyi.

”Enkö minä kertonut?” hämmästyin. Sev pudisteli päätään. ”Sinulla on kaksi tytärtä.”

Sanani lamaannuttivat Sevin täysin. Hän aukoi suutaan kuin kala kuivalla maalla saamatta aikaiseksi pienintäkään ääntä. Odotin kärsivällisesti, jotta hän saisi puhekykynsä takaisin.

”Kaksi... tytärtä...?” Sev viimein sai kysytyksi.

(Joo ei viimesimmästä luvusta mut oli pakko laittaa.) Tässä olin itsekkin vähän ihmeissäni, koska olin jotenkin ajatellut et Severuskselle olis kerrottu että sillä on toinenkin tytär...

     Jahma

PS. Ihanaa et Sirius on elossa <3
Demons and Angels

ava by Swizzy

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 715
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Kerran [K13]
« Vastaus #137 : 26.08.2011 00:08:28 »
Silli: Totta kai Amanda nyt puhuu kypsästi ikäisekseen, kun hän on kypsä ikäisekseen - äitiinsä kun on tullut :) Mäkin olen tosi iloinen, kun tuo tapaamishomma selvisi, sillä tytöt tarvitsevat kuitenkin isäänsä.
Bea: Huu, kiitänpä heti ensimmäisenä virheen bongaamisesta. Ja seuraavaksi sanon, että kyllä, minä tein sen (vaikka kylläkin asiasta olen jo kertonut juurta jaksain). Mutta se oli varmaan yksi mun näyttelijänurani tähtihetkistä. Ja etenkin yönäytöksessä se legendaarinen repliikki, mikä sitä seurasi.. :D Ja asiaan, joo, Amandaa ja Belleä vähän ujostutti tuo isän, heille täysin tuntemattoman miehen tapaaminen. Ja jee, Sev on noussut kuolleista!! Eiku mitä.. ;)
Anturajalka93: Juu, Amanda on aika suloinen (mäkin haluan tuommosen tyttären!) ja häntä ja hänen kommenttejaan on aivan käsittämättömän ihana kirjottaa :) Tuo loppu meni nopeaan, sillä joku päätti ryhtyä laiskaksi, eikä jaksanut kirjoittaa enempää.. :D
Hermione: Saapa nähdä, mitä käy, kun Amanda ja Belle pääsevät aina isäänsä näkemään. Bethyn suhtautuminen Seviin on kuitenkin vielä melkoisen kylmää, mutta enpä sitten tiedä, mitä jatkossa tulee käymään :)
Natte: Totta kai Amanda oli kaikkein suloisin, kun pääsi laukomaan noita ihunia kommenttejaan kaikkeen :) "Teistä miehistä ei ole kyllä yhtään mihinkään.." :D Jännitä siellä rauhassa, etköhän aivan pian saa vastauksia kysymyksiin.
Jahma: Hei vaan ja tervetuloa tänne :) Mä ihmettelen toisinaan itsekin hieman jaksamistani tämän kanssa, mutta kyllä se siitä. Mä ajattelin tuossa lainaamassasi kohdassa, että Bethy ei kuitenkaan välittänyt tavata Seviä saati sitten puhua tämän kanssa, joten ei Sevviekään sitten tiennyt toisesta tyttärestään. Ja toki Siriuksen nyt elossa pitää olla :)

A/N: Ja nyt, rakkaat, ihanaiset lukijani, paljastan teille jotakin todella järkyttävää: hermoromahduksen välttämiseksi jätän tämän ficin hetkeksi aikaa tauolle, sillä keskeytyksettä olen tätä julkaissut joulukuun 2010 viimeisestä päivästä saakka. En osaa sanoa tarkkaan, kuinka pitkä tauko tulee olemaan, mutta itseni tuntien sanoisin, ettei kovinkaan pitkä, sillä muuten avada kedavraan itseni, jos en saa jatkoa tähän aikaiseksi. Mutta koulu ja kaikki vie niin paljon voimia (joita ei btw ole), että tämä tuntuu nyt hyvältä ratkaisulta. Mutta jos vain maltatte jonkin aikaa odottaa, saatte tähän aivan varmasti vielä sen kaksi osaa :) P.s. Rakastan Bellaa, hän on aivan ihana




IX luku
Saapui kyyneleet



Aivan kuten olin arvellutkin, synnytys ei käynyt lainkaan helposti ja yksinkertaisesti. Kaikki alkoi hieman normaalia suuremmilla kivuilla neljä päivää ennen vuodenvaihdetta, joiden seurauksena jouduin välittömästi lähtemään sairaalaan.

Sirius tahtoi välttämättä olla koko ajan vierelläni, joten hän vei Amandan ja Isabellen Malfoylle ja saapui sitten välittömästi luokseni sairaalaan. Koko sen yön hän valvoi vierelläni odottaen jotakin tapahtuvaksi. Mutta mitään ei tapahtunut.

Aamulla kipuni yltyivät sen verran, että oli hyvä, kun pysyin edes tajuissani. Huomasin Siriuksen olevan hädissään, hän kutsui parantajaa luokseni tuon tuostakin. Kun he sitten viimein antoivat minulle jotakin kipuun, pysyin jo paremmin tolkuissani.

”Mikä on olo?” Sirius kysyi pyyhkien kuumottavaa otsaani kostealla kankaalla.

”Ei kovinkaan hyvä”, sanoin. ”Parempi kuitenkin kuin hetki sitten. Mene sinä syömään jotakin. En tahdo, että pyörryt siihen.”

”Mutta -” Sirius yritti.

”Älä”, pyysin. ”Mene nyt vain syömään. Kyllä minä pärjään.”

Sirius nyökkäsi ja poistui sitten huoneesta hieman epäröiden. Hänen lähdettyään ympärilleni lankesi uhkaava hiljaisuus. Koetin hengittää mahdollisimman rauhallisesti tuntiessani uuden kivun aallon pyyhkäisevän lievänä ruumiini lävitse. Puristin silmäni kiinni ja ennen kuin ehdin huomata, olin jo unessa.


**


”Bethy”, havahduin kuiskaukseen viereltäni. Tunsin jonkun käden laskeutuneen varovasti olkapäälleni, jolta ohut sairaalakaapu oli valahtanut alas. Raotin unisena silmiäni ja näin Siriuksen istuvan sänkyni laidalla.

”Mitä?” kysyin hiljaa.

”Sinulle tuli vieras”, Sirius sanoi ja viittasi hieman kauemmas.

Katsoin Siriuksen osoittamaan suuntaan. Kesti hetken aikaa ennen kuin hahmotin seinän vierustalla seisovan Bellan. Pieni hymy kohosi huulilleni. Bella astui hiukan epäröiden lähemmäs.

”Hei”, kuiskasin voipuneena.

”Hei”, Bella tervehti. ”Miten menee?”

”Ei kovin hyvin”, sanoin. ”Miten teillä menee? Kai Amanda ja Belle ovat olleet kiltisti?”

”Toki”, Bella vastasi. ”Taitavat hieman jännittyneinä odottaa uutisia tältä suunnalta.”

”Uskon sen”, hymähdin vaisusti. ”Mutta mitä sinä täällä teet?”

”Tulin vain katsomaan, missä kunnossa olet”, Bella sanoi. ”Tai siis kun on ollut niin paljon kaikkea, että minä... olen hieman huolissani sinun puolestasi. Tai oikeastaan todella huolissani.”

”Ei sinun tarvitse minusta huolehtia”, sanoin. ”Kyllä minä pärjään. Ja onhan minulla Sirius.”

”Niin”, Bella myönsi. Sitten hän riensi vuoteeni vierelle, polvistui siihen ja otti minua kädestä kiinni. ”Mutta minä pelkään sinun puolestasi, Bethy rakas. Olen aivan äärettömän huolissani.”

”Huolehdi sinä vain omasta lapsestasi sekä itsestäsi”, kehotin, ”niin minä pidän huolen itsestäni. Miksi sinä edes tulit tänne ja jätit Ellien aivan yksin?”

”Sinä olet minulle niin tärkeä, että -” Bella aloitti.

”Edes minä en voi olla sinulle niin tärkeä kuin oma lapsesi”, tokaisin. ”Bella, mene pois.”

”Mutta -” Bella yritti.

”Mene”, käskin. ”Älä tule, minä en halua sinua tänne. Äläkä koskaan, ikinä jätä tytärtäsi yksin. Sinä et ehkä kärsi siitä, mutta hän kärsii. Mene pois, mene Ellien luo.”

Bella nousi seisomaan ja katsoi minua silmiin pitkän aikaa täysin vaiti. Sitten hänen kätensä liukui pois omastani. Minusta tuntui kuin jotakin olisi kadonnut, kun Bella käänsi katseensa poispäin minusta.

”Hyvä on, minä menen”, Bella sanoi hivenen pettyneenä. ”Enkä tule enää tänne, vaikka sitä pyytäisitkin.”

Bella käänsi minulle selkänsä ja lähti huoneesta paukauttaen oven kiinni takanaan. Tunsin kyynelten pyrkivän esille. Siriuksen käsi oli yhä olkapäälläni ja silitteli sitä hiljakseen.

”Bethy”, Sirius aloitti hiljaa. ”Bella tahtoi vain auttaa sinua.”

”Tiedän sen”, nieleskelin itkuani. ”Minä en vain tahdo, että hän jättää tyttärensä yksin minun vuokseni. Hän on kuitenkin Ellien äiti ja hänen kuuluu olla tytön luona. Mutta Bella loukkaantui sanoistani, näin sen hänen katseestaan.”

”Minä haen hänet takaisin tänne”, Sirius totesi. ”Ei hän ole voinut vielä ulos saakka ehtiä, kyllä minä hänet kiinni saan.”

”Hakisitko sinä?” kysyin. ”Hakisitko tosiaan?”

”Mitä vain sinun vuoksesi”, Sirius sanoi, puristi hellästi olkapäätäni, nousi ylös ja lähti huoneesta. Hänen kadottuaan näkyvistäni hautasin kasvoni käsiini ja annoin kyynelten virrata vapaasti. Kaikki otti nyt niin paljon voimille, että parhaimmalta tuntui vain luovuttaa. Mutta minä en voinut, enkä saanut luovuttaa. Minulla oli kaksi lasta ja kolmas tulossa. Heidän vuokseen minun täytyi taistella, pysytellä elämässä kiinni. En voinut noin vain hylätä heitä.

Ovi kävi jälleen, ja Bella astui sisään Siriuksen edellä. Kohotin itkuisten silmieni katseen ystävääni, jonka kasvot olivat tyhjät, mitäänsanomattomat.

”En aio pyytää anteeksi sanojani, sillä todella tarkoitin niitä”, totesin. ”Ainoa, mitä pyydän anteeksi, on sävy, millä ne lausuin. En minä tahdo, että unohdat Ellien minun vuokseni. Hän on kuitenkin sinun tyttäresi ja kaipaa äitiä lähelleen.”

”Tiedän sen”, Bella sanoi värittömällä äänellä. ”Sinä olet oikeassa. Sen vuoksi sen kuuleminen ottikin niin koville, iskit arkaan paikkaan. Minun täytyy pitää huolta itseni lisäksi myös pienestä lapsesta, joka ei tule toimeen ilman minua. En voi noin vain unohtaa häntä, jättää täysin heitteille. Mutta sinäkin olet minulle tärkeä. Ilman sinua en olisi tässä, ilman sinua minulla ei olisi pientä tytärtäni.”

Bella tuli luokseni ja istuutui sängyn reunalle. Hän kietoi kätensä suojelevasti ympärilleni, salli minun hakea turvaa itsestään, ei kieltänyt minua itkemästä ulos pyrkiviä kyyneleitäni, ei estänyt minua nojaamasta olkapäätään vasten, ei työntänyt pois. Siinä sain olla rauhassa ja tuntea ystäväni käsien silittelevän rauhoittavasti hiuksiani.

”Minua vain pelottaa niin kovin”, kuiskasin. ”Pelkään syntymättömän lapseni puolesta. Pelkään Amandan ja Bellen puolesta. Jos minulle vaikka käy jotakin... Jotakin pahaa...”

”Älä puhu tuollaisia”, Bella pyysi. ”Sinä selviät kyllä tästä, ja minä tiedän sen. Sinä olet vahva nainen, Bethy. Kyllä sinä jaksat. Sinun täytyy jaksaa. Tytärtesi vuoksi, tulevan lapsesi vuoksi. Ja kyllä, minunkin vuokseni. Minä en pärjää ilman sinua ja sinun apuasi. Lupaa minulle, että sinä kestät tämän. Lupaathan?”

”Minä...” takeltelin, ”lupaan...”

”Kiitos, Bethy”, Bella kuiskasi ja painoi minut tiukemmin itseään vasten.

”Mutta vain jos sinä lupaat nyt mennä ja muistaa, että on olemassa ihminen, joka kaikkein eniten kaipaa tällä hetkellä sinun huomiotasi”, sanoin. ”Jos lupaat, ettet koskaan unohda Ellietä.”

”Lupaan sen”, Bella sanoi.

Hetken kuluttua Bella nousi ylös laskien minusta irti. Hän kosketti vielä hellästi poskeani, painoi kevyen suukon päälaelleni ja poistui huoneesta. Bellan lähdettyä minut valtasi outo tunne, jollaista en ollut koskaan ennen kokenut. Vaikka sairaalan peitot ja kaavut olivatkin paperinohuita, sisälleni levisi käsittämätön lämpö, joka nipisteli varpaita ja sormenpäitä, sai suuni leviämään hymyyn.

”Sirius”, henkäisin tuntien kyynelten jälleen kerran putoilevan poskilleni. Tällä kertaa ne olivat vain onnenkyyneleitä. ”Bella on aivan totaalisen ihana ihminen ja mahtava ystävä. En ole koskaan nähnyt häntä tuollaisena. Hän oli... hän oli niin äidillinen ja huolehtiva. Minä en käsitä tätä. Aivan kummallinen tunne.”

”Huomaan sen”, Sirius hymähti. ”Hienoa, että voit kuitenkin nyt paremmin.”

”Niin”, myönsin ja juuri silloin jouduin parahtamaan kivusta – lääkeliemen vaikutus oli loppunut.

Sen päivän ja vielä osan seuraavaakin jouduin kärvistelemään ajoittaisten kipujen kourissa. Paljoa lääkettä minulle ei enää uskallettu antaa, sillä parantajien mukaan synnytyksen aika lähestyi jatkuvasti. Mutta kun mitään ei tapahtunut, jouduttiin synnytys käynnistämään taikakeinoin.

En ollut ikinä ennen tuntenut vastaavaa kipua, joka synnytyksen käynnistämisessä vastaani tuli. Puristin lakanaa nyrkkeihini ja purin hammasta koettaen parhaani mukaan olla huutamatta alati kasvavaa tuskaani pois. Pakottauduin pitämään silmäni kiinni, en tahtonut nähdä lapseni syntymää.

Ja minä pelkäsin. Pelkäsin jatkuvasti, että jotakin pahaa tapahtuisi synnytyksen aikana. Jos vaikka vauva ei selviäisikään hengissä.

Viimein kipu helpotti, ja uskaltauduin raottamaan silmiäni. Huoneessa oli kymmenkunta parantajaa, joista suurin osa katosi viereisen huoneen puolelle. Minä odotin vauvan rääkäisevän, kuten Amanda ja Isabellekin olivat tehneet.

Mitään ääntä ei kuitenkaan kuulunut.

”Sirius?” kysyin hädissäni havaitessani miehen pitelevän toista kättäni omiensa välissä. ”Mitä kävi? Minne vauva vietiin?”

”Vauvalla oli napanuora kaulan ympärillä”, Sirius sanoi hiljaa. ”Parantajat veivät hänet tuonne, henki ei kulkenut kunnolla. Ei hätää, Bethy. Olen varma, että kaikki päättyy vielä hyvin.”

”Mutta vauva -” aloitin.

”Älä huoli”, Sirius pyysi koettaen pysytellä mahdollisimman tyynenä ja rauhallisena. Hänen äänestään kuitenkin huomasin hänen olevan hädissään ja hermoilevan lapsemme puolesta. ”Lepää sinä vain, menetit paljon verta.”

Sirius painoi suudelman otsalleni. Suljin silmäni, mutta välittömästi kuitenkin avasin ne kuullessani oven avautuvan ja parin ihmisen astuvan sisään.

”Synnytyksessä tuli komplikaatioita”, toinen uusista parantajista, vanhemman puoleinen nainen, sanoi. ”Meidän täytyy tehdä tiettyjä toimenpiteitä, joista voi jäädä ikuiset jäljet.”

”Selviääkö lapsi?” kysyin hädissäni.

”Uskoisin niin”, parantaja sanoi. ”Jos miehenne nyt hetkeksi siirtyisi käytävän puolelle niin nukutamme teidät toimenpiteen ajaksi.”

”Mene vain”, kehotin ja katsoin Siriusta, joka puri hermostuneena huultaan. ”Kyllä minä pärjään.”

Sirius nyökkäsi ja sanaakaan sanomatta katosi käytävään. Ja ennen kuin ehdin edes tajuta, silmissäni pimeni.


**


Kun heräsin syvästä tajuttomuudesta, näin ensimmäisenä Siriuksen vierelläni. Hän piteli jääkylmää kättäni omiensa välissä ja katseli minua vaiti, huolestunut ilme kasvoillaan.

”Mitä?” kysyin. ”Missä vauva on?”

”Edelleen toisen huoneen puolella hoidettavana”, Sirius sanoi. ”Hengitys on heikkoa, mutta parantajat uskovat kaiken kuitenkin kääntyvän vielä hyvin. Lapsi selviää kyllä.”

”Niin”, nielaisin.

”Mutta on yksi asia, mikä sinun ehkä tulisi tietää, Bethy”, Sirius sanoi hiljaa.

”Mitä sitten?” hätäännyin. ”Ei kai vaan vauvalle -”

”Ei”, Sirius sanoi. ”Ei vauvalle mitään. Mutta kuten itsekin tiedät, synnytyksessä tuli pieniä komplikaatioita, joiden vuoksi sinulle tehtiin... jotakin. Sinä et voi enää saada lapsia.”

”Kuinka niin?” kysyin.

”Sinun kohtusi jouduttiin poistamaan”, Sirius totesi. ”Äskettäin syntynyt lapsi jäi viimeiseksesi.”

Katsoin Siriusta pitkän aikaa silmiin odottaen hänen virnistävän ja sanovan, että kaikki oli pelkkää huijausta. Mutta niin ei ollut, se oli totista totta. Minä en voisi enää koskaan tulla raskaaksi.

”Mutta vauva siis selviää?” varmistin.

”Niin minä ainakin uskon”, Sirius vakuutti. ”Ja niin uskovat parantajatkin. He sanovat lapsen olevan vahva, todellinen taistelija. Selvästikin siis äitiinsä tullut.”

Vielä samana päivänä, vuoden 1985 toiseksi viimeisen päivän iltana, kun aurinko oli jo aikoja sitten laskenut mailleen ja tähdet tuikkivat kirkkaina tummalla yötaivaalla, sain viimein syliini kolmannen tyttäreni, Savannah Mustan.


Kerran - Laura Voutilainen

Puiston luona sinut näin
kasvos tunnistin
äänes kuulin luulin vain
saavut takaisin
vaan pois mä käännyin muistin niin
näin kirjoitettiin sydämiin

Kerran kukkia voi kaunis kotimaa
kerran vain ihminen niin nuori olla saa
kerran sydän elää puhtaan rakkauden
kerran vain pettyä voi toiseen jokainen

Jälkeeni jäit katsomaan
saapui kyyneleet
tuskan kuuli tuuli vain
pilvet tummuneet
mä siksi käännyin muistin niin
näin kirjoitettiin sydämiin

Kerran kukkia voi kaunis kotimaa
kerran vain ihminen niin nuori olla saa
kerran sydän elää puhtaan rakkauden
kerran vain pettyä voi toiseen jokainen

Mä siksi käännyin muistin niin
näin kirjoitettiin sydämiin

Kerran kukkia voi kaunis kotimaa
kerran vain ihminen niin nuori olla saa
kerran sydän elää puhtaan rakkausen
kerran vain pettyä voi toiseen jokainen


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Lumille

  • Virhe ohjelmoinnissa
  • ***
  • Viestejä: 164
Vs: Kerran [K13]
« Vastaus #138 : 26.08.2011 00:21:18 »
Ihan aluksi mä voin sanoa etten mä varmana saa aikaan mitään järkevää kommenttia nyt. Bellan sanat ja kaikki sai mut lähinnä vaan itkemään ja ihan totta, se kohta tästä luvusta oli ehkä koko ficin ihanin. aaw, aivan ihana luku ja Bethyn puolesta jännitti koko ajan, ja toivottavasti nyt tulee käymään hyvin. Sirius oli tosi ihana kanssa :)

ja joo, musta on hienoa, että sä pidät nyt vähän taukoa. Ehkä mun pitäisi olla täällä ihan että voi ei (niinkuin mä oikeasti salaa olenkin :D) mutta usko vaan. Ja sut tuntien ei siitä mitään kovin pitkää varmaan tulekkaan :)

SUURENSUURI kiitos tästä kuudennesta osasta, täällä odotellaan vielä kahta seuraavaa enkä mä ees halua tietää mitä tapahtuu, kun tää ficci loppuu lopullisesti. tai sitten se ei lopu ikinä. jos sä vaikka ihan vaihvihkaa keksit lisätä vielä yhdeksännen osan tai jotain.. :D Mutta joo, kiitos sulle! :)

// Joo, mä onnistuin täällä jo väsyneenä sähläilemään näiden nappuloiden kanssa, joten mä lähetin aluksi tän keskeneräisenä, jos siis ihmetyttää mikä toi sählinki tuossa oli.. :D
« Viimeksi muokattu: 26.08.2011 00:25:42 kirjoittanut Lumille »


Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 689
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Kerran [K13]
« Vastaus #139 : 26.08.2011 00:23:31 »
Jei jatkoa!

Tämä oli hyvin kirjoitettu luku, tykkäsin.
Jee, Savannah pysyi hengissä. Mutta harmittaa, kun Bethy ei voi saada enää lasta :(

Sirius oli ihanan huolehtivainen, jotenkin samaan aikaan siriusmainen ja epäsiriusmainen, en osaa selittää, tykkäsin hänestä kuitenkin.
Samoin Bella oli ihana, vaikkakin hieman typerä, kun hylkäsi lapsensa hyvän ystävän vuoksi, mutta toisaalta, minkäs Bella voi, jos välittää ja on huolissaan ystävästään todella paljon.

Ja tuo Savannahn nimi on erikoinen ja kaunis.

Harmi kun tämä jää tauolle, olisin mielelläni lukenut tätä lisää :) Mutta kuten aiemmin todettu: mielummin Kerran tauolle, kun sulle hermoromahdus.

Odotan innolla tämän jatkumista!

Kiittäen ja kumartaen,
Natte


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo