Ficin nimi: Virkavaltaista ahdistusta
Kirjoittaja: Aimtist
Beta: nnora
Ikäraja: S
Varoitukset: Itsemurha
Tyylilaji: Angst, deathfic
Fandom: FMA = Fullmetal Alchemist
Disclaimer: En omista muuta kuin juonen. Hahmot ja koko FMA maailma kuuluu Hiromu Arakawalle. En myöskään omista lausahdusta: Ja loppujen lopuksi, eivät ne ole vuodet elämässäsi jotka lasketaan, vaan elämä niissä vuosissa.''
Hahmot: Maes & Roy
Summary: ''Silloin minä en ainakaan kelpaa Führeriksi.''
A/N: Elikkä tämä on ihka ensimmäinen julkaisemani ja ylipäätään valmis ficcini. Kommentit olisivat kivoja.
Roy seisoi tumman pöydän takana, nojaten päätään ikkunaan. Maes seisoi keskellä huonetta katsoen Royta huolestuneesti.
"Maes, mitä jos en ole valmis?"
"Mitä sinä huolehdit, Roy? Sinähän olet tahtonut tätä jo vuosia, sitä paitsi sinä paljastit salaliiton, on vain oikein, että juuri sinusta tehdään Führer."
"Minä en tiedä, Maes. Minusta vain tuntuu, etten minä kelpaa, että olen liian nuori", Roy sanoi antaen ahdistuksen tulvia äänestään.
"Roy, sinun on turha huolehtia, kenraalit ja kansa ovat sitä mieltä, että kelpaat tämän maan Führeriksi. Jopa Edward on sitä mieltä, tosin hän kylläkin sanoi, että Bradleyn jälkeen kuka tahansa ihminen kelpaa Führeriksi."
Roy seisoi yhä pöydän takana antaen päänsä nojata ikkunaan, ahdistus kasvoillaan. Maes huokaisi. Hän tiesi, että oli edes turhaa yrittää saada Roy lopettamaan hermoilu Führeriksi tulon vuoksi.
Maes käännähti kannoillaan aikeissaan lähteä kotiin perheensä luo ja jättää Roy yksin murehtimaan. Juuri ennen kuin Maes sulki oven perässään hän sanoi vielä Roylle:
"Ja loppujen lopuksi, eivät ne ole vuodet elämässäsi jotka lasketaan, vaan elämä niissä vuosissa."
Pian oven sulkeuduttua kuului hiljainen kuiskaus: ''Silloin minä en ainakaan kelpaa Führeriksi.''
*
Pian lähdettyään Royn luota Maes tajusi, miten Roy saattaisi hänen sanansa käsittää ja kääntyi takaisin. Maes lähti juoksemaan kohti Royn toimistoa. Hän oli juuri toimiston oven takana kun kuului laukaus. Maes oli myöhästynyt.