Kirjoittaja Aihe: Prinssi Kaspianin matka maailman ääriin, Eustace Ruikun ruikuttava matkapäiväkirja, K-11 | päivät 17-31 + epilogi 14.10  (Luettu 35936 kertaa)

Fairytale

• ξωτικά
  • Say that you believe.
1. Taso on kyllä pysynyt ja Eustacen kommentit oli kyllä hyviä ^^
2. Ei tartteis mennä enää siirappisemmaks, että tää on ihan hyvä.
3. Voisko tässä tulla jonkunlainen taistelu? Ne olis jänniä ;D

Lainaus
K Kaspian: ”Älä siteeraa minulle Raamattua, sinä syntinen!” (pilkahdus silmäkulmassa)
Hah ;D
"There was a price to be paid for any decision he made. There was a price for who he was. Other people paid it."

Hiluzuki

• Vieras
Viimein löytyi Narnia-ficci, jota minäkin pystyn lukemaan. :) Ja kaiken lisäksi loistavalla parituksella. Edmund/Kaspian, kukahan mahtoi nauraa tälle koko elokuvan ajan? E-en ainakaan minä. Taisivat kaikki vihata minua sillä hetkellä erittäin paljon. :D

Mutta jatkoa kehiin~

Solembum

Fairytale: Yritän jotain jännempää kaavailla kun on aikaa tässä.... kiitos ihan älyttömästi (taas) kommenteista ja etenkin positiivisista sellasista

Hiluzuki: Kiva että tykkäsit ;) Sama mulla, koko elokuvan ajan olin vaan silleen awwwww ja sit ku ed joutu lähteen narniasta ikuisiks ajoiksi olin ihan nyyyyyhh

Kuten jo mainitsinkin, seuraava päivitys ilmestyy kun saan ajtukseni taas kasaan (aivoni ovat täysin tohjomössöä tällä hetkellä) sekä yritän kirjoittaa tässä välissä hieman malecia.
inspiraatiota odotellessa ;)
jatkoa lupaan kuitenkin
ja piakkoin
« Viimeksi muokattu: 10.10.2011 19:05:05 kirjoittanut Solembum »

oromari

OIOIOIIoioioioioioiiiiiii ihihihhihiihihihihihiiiii  :-* :-* :-* :-*♥♥♥♥♥♥ mä en kirjottamalla pysty tarpeeks ylistään, mutta rehellisesti mä RAKASTAN TÄTÄ FICCIÄ!!!!! Siirappisuudesta, no meni se ehkä ihan vähän yli, silloin ku Ed sano sen vikan replan: "Suutele minua, majesteetti" se meni kyllä yli. MUT EI SE HAITTAA hihihihihihihihihhi Apua, sori, mä oon nyt ihan Ed/Kas kickseissä ♥  ;) Mä oon ihan pakahtumaisillani mun rakkaudesta Ediin ja Kasiin, miks en mä voi saada niitä  :'( :'( juu ja Eustace on niin hauska!  :D

oromari

ai joo ja muuten, on ihan pakko kertoo: tää sun ficcis inspiroi mua ♥  :-*

Solembum

AWWWVoi kiiiiitos oromari<3
Positiivinen palaute on oiniinihanaa ;)
Miks ei tällasia edmundeja ja kaspianeja oo todellisessa elämässä, sanopa se.
Hei mä olen muusa! (tai eussi on, eussille kunnia ettei pikkuinen vaan suutu)
xD

Sekaisin♥

1.Taso pysyyy kyllä kyllä, hassua kun Eussi ajattelee luonteensa olevan aurinkoinen<3
2.SIIRAPPIA EI VOI KOSKAAN OLLA LIIKAA

Kaspianin ja Edin keskustelu oli tässä luvussa tosi hempeä ja tykkäsin siitä:) Riitsiippiä(vai mikä sen söpöläisen
siiren nimi on, sanon aina vaan jtn "Riistirriipipiippiip") voisi todellakin olla lisää, sen ja Eussin suhdetta!:)
siis niinkun sitä ärsyyntymistä ja tollasta ei mitään pussailua herran tähden!:D ettet vaan käsittänyt väärin x)
tai pussailukin käy jos susta tuntuu siltä:D
I'm a consulting detective. The only one in the world - I invented the job.

nahjulia

• hyppelipompeli
  • No one's gay for moleman
1. Taso on yhä aivan ihailtavan loisteliasta!
2. Siirappisuutta sais olla lisääkin (minun mielestäni), muttei liian ällömakeeks sokerimössks asti!

P.S Kävin kattoo tuon leffan jo toisen kerran, ja huomasin että esimerkiksi Eustacen ja Riipitsiipin miekkataistelun aikana koko miehistö oli kannella seuraamassa sitä ottelua PAITSI Edmund ja Kaspian! : D
Make me dance I want to surrender
your familiar arms I remember
Everybody's talking about you
every word's a whisper without you

Solembum

Sekaisin: Eussi on kovin harhaluuloinen persoona hmm. Mä oon henkilökohtasesti täsmälleen samaa mieltä siirapista - mitä enemmän hempeilyä ja haleja sitä kutkuttavampaa luettavaa (toisaalta mielenterveyteeni ei ole luottamista...) ;) Eustace nuolemassa Riipin kanssa hmm. ei ollut käyny ees mielessä! :D
Kiitoskiitos ;)
nahjulia: Kiitos kommentista <3 SIIIIRAPPI<3 Tosiaan, missähän ed ja kaspian oli (ja mitä tekemässä hmm) ;)

Anteeksi vähäjärkiset vastaukset (mieli edelleen tuhannen säpäleinä, ajatus ei kulje)

Sekaisin♥

nahjulia ihan oikeesti??? oho siellä oikeestikin tapahtuu jotain silloin!!!:OO hurjaa<3
I'm a consulting detective. The only one in the world - I invented the job.

leikisti

Heeei täähän on ihan loistava. Olet onnistunut pitämään Eustacen omana itsenään (hyvä, koska jostain hassusta syystä olen aina tykännyt Eussista :-D) ja tarina kulkee hyvin, ja virnuilen kaikille Eustacen kommenteille :---D

Ja hei, minäkin näin elokuvassa selkeää Edmund/Kaspiania! Ettei vaan ollut leffantekijöiltä tarkoituksellinen temppu, kun näin moni on sen huomannut :---D

Vouuu avanikin sopii tähän :---D

Eikä edes harvinaisen outo kommentti.
« Viimeksi muokattu: 08.01.2011 17:25:10 kirjoittanut leikisti »
ava © Dani

Solembum

Oon tosi pahoillani että tässä kestää
mä en vaan saa mitään paperille just nyt.
Mutta yritän selvittää solmut aivoistani, JATKOA LUVASSA VAIKKA SITTEN RÄLLÄKÄLLÄ REVITTYNÄ!
(Eussi tule takaisin!)
Kyllä se tästä. Pian ;)

Sekaisin: (vaikka kommentti ei mulle millään lailla tainnut ollakaan, pitää ottaa kantaa :)) Niinhän se oli, Edillä ja Kassulla oli omaa kivaa ;)

leikisti: Voi kiitoskiitos ihanasta kommentista! Kaikki kehut vastaanotettu ja välitetty lomailevalle eussille (joka palaa pian, TAI MUUTEN!)
Ja vielä, sun ava ON NIIN IHANA oioioi! <3

P.s.te kaikki: mulla on ihan älyttömän huono omatunto, kun en oo päivittäny, toivottavasti ymmärrätte rakkaat...
epäonnistuminen kalvaa henkisesti :(

Ferope

Voi Solembum älä piiskaa ittees! Sul ei vaan inspaa! Ei se mitään mul on aikaa oottaa uutta jatko-osaa <3

Vähänhän tää meni offiks, mut joo.

P.S mä kuitenkin kaipan Eussia, kuten ava kertoo :D
« Viimeksi muokattu: 08.01.2011 22:41:26 kirjoittanut Ferope »
People go in one end, and meat comes out the other.

Neithan

• Bitchking
  • Words are wind
Taitaa mennä Off Topiciksi, mutta pahoittelen.

Hei ei tarvitse pitää mitään kiirettä jatkon suhteen, pysy vain erossa siitä rälläkästä ja odota inspiraatiota! Laatu kärsii, jos kirjoittaa väen vängällä. Vastaustahtisi on ollut ihailtavan nopea tähän asti, kyllä ihmiset pystyvät odottamaan jatkoa (ainakin uskon niin). Monissa muissa ficeissä jatkoa voi joutua odottamaan todella pitkään! Joten ihan rauhassa vaan, kirjoita jatkoa kun siltä tuntuu.
Ymmärrän muuten paremmin kuin hyvin tunteesi. Olen ollut samssa tilanteessa vaikka kuinka monta kertaa... Ja muuten, päivitit viimeksi 3 päivää sitten. Se ei ole paha.

Kirjoita jatkoa kun siltä tuntuu, ainakin minä maltan odottaa. :3
You can be anything you want to be
Just turn yourself into anything you think that you could ever be

Solembum

Ihanaa ihmiset ymmärrätte ;)

Ferope: On se joo kamala tunne kun ei eussi heittele päässä huomioita joka asiaan! (tuu nyt eussi jo takas siltä hermolomaltas!) <3

Neithan: Rälläkät<3
Onko siitä vasta kolme päivää (tai siis tänään ilmeisesti neljä???) Tuntuu kun olis vaan viikot vieriny uutta ideaa odotellessa.
Nääh no kyllä se siitä... :)

Myötätunto <3

Amlae

• Nollatoleranssi
  • Und der Haifisch der hat Tränen
Wou tullu paljon jatkoa :D
Oli kyl kiva päästä lukemaan ku pääs nyt yli viikkoon koneelle datailemaan :)
Olin tuosta raamatusta vähän hämmästänyt, ku ei sitä kai narniassa oo? :O Tosin se sopi ihan tuohon kohtaan ja onhan Ed voinut valistaa Kaspainia :D

20032011 <3
26-29062013 <3

entinen dead_rose

Solembum

dead_rose: (ihanaa kun palasit lukemaan oi! <3) Tosiaan, enpä tullut ajatelleeksi raamatun olemassa oloa muissa maailmoissa (ei sillä että olisin varsinaisesti raamatun ystävä, kuten suurimmasta osasta tarinoideni parituksia voivatkin fiksuimmat päätellä xD) joten... mutta sovitaanpa vaikka näin jälkikäteen, että narniassa raamatun vastine on Aslanin-pyhä-kirja tai jotain sinnepäin... :D tai sitten multa tosiaan on jäänyt joitain edin ja kaspianin opettavaisia keskusteluja huomioimatta  :o

A/N: Ehkä inspiraation väliaikainen puute johtuu hmm. Tunnustan: alunperin tämänkin tarinan kiero idea oli vain hullu päähänpisto joka vaati päästä paperille. Kun sain ensimmäiset pätkät kirjoitettua, ajattelin että julkaistaan nyt sitten. Ja yhtäkkiä, siis todellakin aivan jonkun näkymättömän nurkan takaa alkoikin sadella kiitteleviä kommentteja! Ei ollu pieneen mieleeni mahtunut toivoakaan näin suuresta suosiosta, mutta tässä sitä nyt ollaan! Kiitän aivan koko pienestä sydämestäni teitä rakkaat lukijat, ja lupaan jatkaa tarinaa kunnes eussin päiväkirjalle lopulta käy kalpaten (SEN kohtauksen olen ehtinyt kaavailla).
Toivon, että tämäkin teitä jollain lailla miellyttää ;) Kommentoittehan edelleen sepustustani rakkaat <3

Eustace Ruikun ruikuttava matkapäiväkirja, päivä25

Istuskellessani Sarastuksen ruokottomien ruuantähteiden liikakansoittamassa kokassa varhain aamulla kullanhohtoisen auringonnousun aikaan, kuulin meriveden kangistamaan, yhä vielä tahmaisen nokimuhjun harmahtavaksi värjäämään pellavapaitaani verhotun selkäni takaa vikkelästi kipittäviä juoksuaskeleita. Kuulostelin tarkasti korvat hörölläni – enkä nyt puhu tahattomasti väpättävistä hörökorvista! – pienten kynsien hiljaista narskutusta kostealla kannella kääntämättä kuitenkaan katsettani kimaltelevien aallonharjojen rajaamasta taivaanrannasta. Periksiantamaton päätökseni piti – se nuoleskeleva karvareuhka ei ansainnut suunnaltani ylimääräisen huomion hiventäkään!

Askelten rapina katosi kuulumattomiin – lähes äänettömästä ruopsutuksesta päättelin rotan jatkavan vipeltävää matkaansa Sarastuksen hamppuuntuneissa – asianmukaista turvatarkastusta läpäisemättömissä! – köysistöissä. Lyhyehköä rautalanganpätkää erehdyttävästi muistuttavan miekan kilahtelu vasten ruosteisia rautarenkaita repi raudanlujat hermoni riekaleiksi; yksin rankkaakin rankemman elämänkokemukseni muovaama itsehillintäni esti minua käännähtämästä ympäri, loikkaamasta sen sietämättömän, kunnioituksen ripettäkään omaavan raadon kimppuun.Viileässä merituulessa rohtuneet suupieleni kaartuivat murhanhimoiseen irvistykseen – vain yksi harmiton lipsahdus ja karvalakin arvoton elämä rusahtaisi tuhansiksi sirpaleiksi muutaman murtuneen niskanikaman saattelemana.

Rotanraato: (loikkaa huohottaen vierelleni kynnet kaivautuen liukkaaseen kokkapuuhun) ”Eustace! Eikö maailmaamme kirkastava auringonkehrä olekin aikaisessa tänä aamuna?” (hymyilee ystävällisesti)

Minä: (pahantuulisena – karvalakki ei katkaissutkaan niskaansa!) ”Kauneus on katsojan silmissä.” (mahdollisimman neutraalisti)

Rotanraato: (raaputtaa kirppuja kuhisevaa korvantaustaansa) ”Mutta Eustace!

Minä: (rypistän otsaani) ”Henkilökohtaisesti miellän rakkaan kotikaupukini tehtaanpiippujen takaa taivaankannelle kiipivän auringon todelliseksi päivänpaisteeksi.” (happamana)

Rotanraato: (laskee karvaisen käpälänsä käsivarrelleni) ”Likimain loukkaaviksi puetuista sanoistasi aistin syvälle sisimpääsi hautautuneen koti-ikävän, ystäväni.” (myötätuntoisesti)

Minä: (nykäisen käteni hiiren otteesta hieman hämilläni – hiiren sanoissa ei särähdä teräväsärmäinen pilkka) ”Kaipaatko – kaipaatko sinä kotiin?” (jopa turhankin tuttavallisesti)

Rotanraato: (asettaa käpälänsä takkuturkkisella kupeellaan keikkuvalle miekankahvalle) ”Olen matkalla kotiin.” (kuiskaa – luottamuksellisesti?)

Minä: (ilman ivaa äänessäni) ”Missä sinun kotisi on, Riipitsiip?” (hiiren nimi maistuu kummalta kielelläni)

Rotanraato: (painaa päänsä) ”Minä en tiedä.” (surullisena)

Minä: (kummissani) ”Mutta – ”

Rotanraato: (keskeyttää kysymykseni pölypunkkeja tuulettavalla päänpudistuksella) ”Ollessani vielä lapsi, pullea hiirenpoikanen, meren kuvankaunis najadi istutti pieneen sydämeeni unohtumattoman kaipuun – najadi lauloi sinisillä aalloilla lepäillen helisevän laulun.” (mulkosilmien katse lasittuu)

Minä: (en takerru kohteliaisuuden väkinäisiin muotoseikkoihin) ”Millaisen laulun?” (aidosti kiinnostuneena)

Rotanraato: (hyräilee hiljaa) ”Seudulla, missä taivas meren kohtaa, on vesi makeaa ja hopeisena hohtaa. On siellä idän ääret, määrä retken. Oi Riipitsiip, siis tiedät hetken.” (vaikenee kimaltava kyynel silmäkulmassaan)

Minä: (liikuttuneena) ”Oletko varma, että löydämme maailman salatun äären?”

Rotanraato: (nyökkää) ”Löydämme määränpäämme, jos Aslan niin sallii tapahtuvaksi.” (liiankin luottavaisena)

Minä: (pyyhkäisen kosteat kiharani kasvoiltani) ”Aiot jäädä.” (totean ristiriitaisten tunteiden velloessa mielessäni – juurihan toivoin rotalle kivuliasta kuolemaa)

Rotanraato: (katsoo minua syvälle silmiin) ”Koti-ikävä tempaa auttamattomasti mukaansa.”

Minä: ”Mutta – voisitko koskaan palata?” (kysyn hiljaa)

Riipitsiip: (kääntää katseensa merelle) ”Aslanin maasta ei ole paluuta.”

Minä: (suorastaan surullisena!) ”Mutta – ”
Rotanraato: ”Et ymmärrä, Eustace. Tämä maailma ympärillämme, rakas Narniamme”, (heilauttaa kaarevan liikkeen käpälällään) ”ei ole koskaan ollut, eikä tule koskaan olemaankaan minun kotini.”

Minä: (entistäkin surullisempana) ”Mutta – ”

Rotanraato: (vakuutellen itselleen) ”Olen koko lyhyen elämäni palvellut Narnian todellisia kuninkaita, taistellut vapaussodissa, valuttanut viatonta verta vallankumouksissa.” (katsoo minua silmät palaen) ”Jos maailman ääri antaa minulle kauan kaipaamani mahdollisuuden valita, heitän viimein arvokkaasti palvelleen miekkani nurkaan pölyyntymään vuosisatojen saatossa.” (sylkäisee kokkapuun ylitse tummansinisenä kuohuvaan aallokkoon)

Minä: (huokaisen myötätuntoisesti) ”Riipitsiip. Toivon koko itserakkauteen taipuvaisesta sydämestäni, että saat viimeinkin tilaisuuden päättää elämäsi suunnasta.” (ja ensimmäistä kertaa koko pitkän merimatkamme aikana todella tarkoitan jokaista huuliltani harkitsemattomasti putoilevaa sanaa)

Rotanraato: ”Kiitos kauniista sanoistasi, Eustace.” (vaikenee hymyillen)

Siinä Riipitsiipin rinnalla, aamuauringon ensimmäisten säteiden kutitellessa kevyesti poskiani, ymmärsin vihdoinkin kuuluvani tähän kummalliseen maailmaan, joka kätkeytyi edesmenneen isäni – karmean! – lempitaulun paksujen öljyvärikerrosten tuolle puolen. Myönsin lopulta pitkin hampain olevani osa tätä uskomatonta todellisuutta, jossa tutkimusmatka maailman kaukaisimpaan ääreen nuoren sodomiaan suuntautuneen kuninkaan johdolla oli vain harmaita arkipäiviä kirkastava ilo. Päästin väliaikaisesti irti mieltäni alinomaan riivaavista epäluuloista ja heittäydyin kiivaasti hakkaavaa sydäntäni lämmittävien, minulle aivan uudenlaisten tunteiden pauloihin.

Seisoimme Sarastuksen kaarevassa kokassa sopuisasti rinta rinnan katsellen kullankirjavana kimaltelevaa merta, jonka vaahtohuippuisilla aalloilla aamuvirkuimmat najadit jo kisailivat heleästi laulellen – vain me kaksi toisiamme hädin tuskin tuntevaa, täysin erilaista olentoa vieretysten kostealla kokkapuulla, seuraten ääneti auringon kultaisen valokeilan lipuvaa liikettä pitkin hiljalleen uuteen päivään heräilevää Narnian valtakuntaa. Silloin tiesin –  sitä ääneenlausumattoman yhteenkuuluvuuden täyttämää aamua muistelisin vielä monien vuosienkin jälkeen suurella lämmöllä.

Mutta tietenkin vain siinä lähes mahdottomalta kuulostavassa tapauksessa, että ylipäänsä jäisin eloon ihmeellistä matkaani muistellakseni!

A/N: Ystävyyttä. Yhtäkkiä teki vaan mieli  vääntää jotain tällasta, toivottavasti tykkäätte. tietääkseni ainakin joku toivoi Riipin ja Eussin katkerien välien lämpenevän.
No, ainakin ne näin hetkeksi lämpenivät.
Kertokaahan jos Eussi on aivan liian tunteellinen.
Jotenkin tää vaan tuntu oikeelta, muunlaisia mielipiteitä otetaan kuitenkin ilomielin vastaan ;) Kertokaa jos taso laskee entiseen nähden... en osaa sitä itse sanoa....

Jokainen lukija on arvokkaampi kuin tuhat sanaa ja niiden tuhannen sanan kirjoittaja yhteensä!
<3
« Viimeksi muokattu: 11.01.2011 17:33:18 kirjoittanut Solembum »

kuumakisu

• sourwolf
Aaawww, just tällästä ystävyyttä halusin näiden kahden välille! Tuitui kui suloja höppäniä♥ tykkäsin tosi paljon! Mua kyllä hävettää nää mun mitäänsanomattomat kommentit, mut toivottavasti näistä on sulle ainakin jotain iloo :)
après moi, le déluge

Solembum

kuumakisu: Arvaa vaan kuinka paljon iloo! Oi ihanaa koen onnistuneeni! (tai siis eussi rakkaimpani kokee) ;)
Kiitoskiitoskiitos!!

oromari

Eussi oli kyllä vähän normi-itseään tunteellisempi, mutta kyllähän nyt kovinkin merikarhu välillä lipsahtaa  ;) niin siis, eli vihdoinkin mulla on tarpeeks päätä sanoo jotain edes hitusen järkevää muistuttavaa: Taso on pysyny yhtä upeena, Riipitsiip on täysin hahmossaa ja oli jotenki hellyyttävää, kun se Eussi huomaamattaan vaihto Rotanraadosta sen oikeeseen nimeen :)) ja kun Eussi suostu viimein tunnustaan itelleen että hiirulainen onkin kiva. Sun kieltäs (Eussin kieltä ;) ) on ihana lukee, se on semmonen nautinto ja ihanuus lukee noita kaikkia koukeroita ja hassuja adjektiiveja, loputtomia lauseita. Ääääääh tuli taas kauhee halu kirjottaa itekin, mutta (kappas kappas) oon koulussa ja tunti alkaaa :'( turhauttavaaa.... mutta siis mun ongelmista, taas oli ihanainen luku ja jatkoa odotellessa ;) neuvo kaikille! älkää IKINÄ lukeko ficcejä välitunnilla!! Olikos tässä nyt sittenkään niin paljoa järkeä.... ;D