Title: Kun viemäreissä tuoksui piparkakuille
Author: story^
Raiting: Sallittu
Fandom: Teini-ikäiset mutanttininjakilpikonnat
Pairing: ei mtn pääosassa
Genre: raapaleita, pääasiassa huumoria
Disclaimer: Turtlesien alkuperäiset luojat, Kevin Eastman ja Peter Laird, omistavat kaikki oikeudet, mitä tähän fandomiin liittyy. Minä vain tunnelmoin kilpparien kanssa
A/N: Käsittämättömästä syystä päätin osallistua
Jouluhaaste IV:een tällä fandomilla, tuli jostain tällainen kummallinen hinku kirjoittaa kilppareista. On minulle itsellenikin täysin hämärää, miksi päätin kirjoittaa Turtleseista, mutta luulen että näin joulun alla minua alkaa lapsettaa ja kyseinen sarja on ollut aika olennainen osa omaa lapsuuttani, vaikkei sitä aina kehtaa myöntääkään.
Tässäpä siis kymmenen jouluista TMNT-raapaletta.
OSAT: 1. - Ensilumi
2. - Sisustuspulmia
3. - Kynttilä
4. - Jokaisen lapsen on kokeiltava
5. - Tonttu
6. - Silmä silmästä
7. - Kysymys, johon ei ole vastausta
8. - Onkos täällä kilttejä lapsia?
9. - Filmin lumoissa
10. - Talven hauskin päivä
1. - ENSILUMI
Genre: drama, tunnelmointi
Sanoja: 150 (1½ raapale)
Päähenkilö: MichelangeloSe oli kiellettyä. Sensei oli kieltänyt jyrkästi ja yksiselitteisesti maanpinnalle nousun. Siksi se ehkä olikin niin kutkuttavaa. Ja siksi Mikey oli noussut ylös New Yorkin viemäreistä ulkoilmaan.
Ulkona oli niin viileää ja taivas oli uneliaan valkoinen. Ilma maistui hiljaisuudelta ja pohjoistuulelta, joihin sekoittui pakokaasujen pistävä, silti kodikas vivahde. Kauppojen mainosikkunoissa oli joulupukkeja, piparkakku-ukkoja, tonttuja ja poroja. Aamupäivä oli kirkas ja kevyt kuin lumihiutaleet, joita leijaili keijumaisen pehmeästi alas harmaille kaduille.
Ensilumi satoi maahan joulukuun ensimmäisenä päivänä. Se oli hassu sattuma. Mikey hihitteli asialle itsekseen.
Hän ei muistanut, milloin viimeksi oli noussut viemäreistä nähdäkseen ensilumen värjäävän New Yorkin kadut valkoisiksi. Se oli varmasti ollut joskus silloin, kun hän oli vielä ollut pikkukonna. Hän muisti, kun oli nähnyt ensikertaa lunta – se oli ollut satumaista. Kuin taivaalta olisi alkanut tipahdella ilman jähmettävää jäistä pumpulia, pilvien hopeaisia onnenkyyneleitä.
Mikey nappasi kielelleen pienen hiutaleen ja tuijotti taivaisiin pitkään. Lumi maistui makealta joulukalenterin ensimmäisen suklaan jälkeen.
A/N2: Sanamääristä en sitten mene takuuseen, eli siellä voi olla virheitä, mutta yritin silti olla tarkkana. Jos joku eksyi lukemaan, niin viskaa minua nytten siteen kommentilla