Kirjoittaja Aihe: Herätyksiä pitkästä horroksesta (S) || Draco/Ron  (Luettu 2121 kertaa)

Ruskapoika

  • Kivikuorinen
  • ***
  • Viestejä: 1 539
  • Mock me.
Nimi : Herätyksiä pitkästä horroksesta
Kirjoittaja : Ruskapoika
Ikäraja : S // Sca muokkasi uusien ikärajasääntöjen mukaiseksi
Paritus : Draco/Ron (kuka yllätty?)
Genre : Random Draamaa, ja angstia ja hitusen romancea x)
Varoitukset : Päätöntä tunnelmointia ja ylisiirappisia pyyntöjä aina välillä (kirjoittaja lähtee pesemään käsiään tästä sotkusta)
Haaste(et) : Shuffle vol.2, Satanen (061. Talvi.), Angst25 (22. Puhe)

Vastuuvapaus : En valitettavasti omista ketään tutuista hahmoista, vaan he kaikki kuuluu muun Potterversumin kanssa jumalaiselle naiselle nimeltä J.K. Rowling. Minä ainoastaan leikin ja omistan juonen. En myöskään omista tässä käytettyjä kappaleita, ne kuuluvat niiden säveltäjille, artisteille/bändeille ja sanoittajille.

A/N : Shuffle haaste on kiva ja mie vaan rakastan näitä kahta <3 Vaikka Draco tais mennä tässä aika OoC:n puolelle, mutta ei anneta sen haitata jookosta kookosta? Kun ei se nyt niin kovasti taitanu mennä... Ehkä. En tiiä :'D Kommentit on kivoja rakkaat pienet :-*

Herätyksiä pitkästä horroksesta

1. Laura Närhi – Jää mun luo

Keittiössä ovenkarmeista maali lähtenyt lakastumaan. Työtasot ovat kellastuneet. Et valita niistä, olet puhumatta, etkä kerro minulle sitä mikä sinua painaa. Emme puhu niin kuin ennen, en uskalla tulla puhumaan sinulle. Ainoissaan toiveissani pyydän hennosti, että pysyt siinä ikuisesti. Et mene pois ja kestät tätä meidän nykyään niin mitätöntä arkea. Kun enää ei ole katseita kohtaamaan toisiaan, ei käden laskuja toisen käden päälle, ei suudelmia niskaan ja hymyjä sen iholle.

Miksi me erkanemme? En halua sitä meille! Ron rakas, puhu minulle. Jää luokseni rakas punapääni. Meillä on jotain erikoista, meidän välillämme on jotain mitä muilla ei. Me olemme me yhdessä, ei ole sinua eikä minua, vaan me. Minä olen sinulle parasta, meidän ihot huutavat toistensa kosketusta (ja ikkunaan alkaa kellastua jäätä taas). Pakkaset ovat taas tulossa: täällä on kylmä. Eikä untuvapeitto lämmitä tavalla jolla sinun käsivartesi hartioideni ympärillä.



2. Suvi Teräsniska – Jos mikään ei riitä

Muistatko ne hetket joina puhuimme päättömästä rakkaudesta, vaikka kumpikaan ei siihen uskonut. Meillä kummallakin oli unelmia, toinen toistaan suurempia ja sitten se yksi iso yhteinen. Saisimme olla kahden, yhdessä, erikseen toisinaan tietysti, mutta se, että saisi jaella suudelmia korvantaustoille olisi unelma. Suloinen, rahvas ja silti sydäntä pakahduttava. Ja nyt kun se olisi totta me emme osaa elää siinä. Saammeko sitä jatkumaan ollenkaan? Eteishallissa ei enää kaiu huutosi, rakas. Minne piilotit sen? Haluan sen takaisin, että se muistuttaisi minua minkä sileän pinnan rikoin tästä tulevaisuudesta.

Vai jättikö kaikki meihin liian syvät arvet, joita emme osaa parantaa koskaan. Joita emme osaa unohtaa.

Kun emme osaa tehdä toisiamme kokonaisiksi, emme tule koskaan oppimaan rakastamaan. Ei meillä ole tulevaisuutta (kuin surussa kiedottuna), mutta silti pidämme siitä kynsin ja hampain kiinni.



3. Avril Lavigne – When you're gone

Niinä päivinä, kun todella olen yksin en osaa olla paikallani. En osaa lukea riviä loppuun ennen kuin silmät hyppäävät jo seuraavalle omin lupineen. Paidat tuntuvat kiusallisilta päällä (joka kerta vaihdan päälleni sinun ison jumpperisi ja pureskelen huulen ihon rikki) ja tekisi vain mieli ahtautua peiton alle ja itkeä. Kartano on liian iso yhdelle ihmiselle, mutta sinä olet tarpeeksi minun kanssani sen täyttämään elämällä.

Yksin ollessa, sen tummat seinät alkavat laulaa omaa suru hymniään ja kello naputtaa liian nopeasti eteenpäin. Kun sormien päät laskee ikkunalasia vasten ne saavat sen huurutuntumaan. Henkäily ikkunoihin saa ne jäätymään ulkopuolelta ja talvi on kerrankin lämmin. Hetken aikaa. Kunnes taas muistan, että sinä olet jossain. Missä olet? Missä menet? Tulethan takaisin illaksi? Nukkumaan viereeni yöksi siihen liian isoon sänkyyn, jossa toinen puoli on aamuisin kylmä, kun nouset minua aikaisemmin?

“I miss you” on helppo kirjoittaa ikkunaan ja pyyhkiä pois. Sydämeen se jää asumaan, tekee pienen hirsikodin.



4. Happoradio – Olette kauniita

Peilin nurkassa säröjä, eikä niitä ole korjattu. Sinä et välitä, ja minä pidän säröistä. Ne ovat kauniita, erikoisia, mielenkiintoisia. Sinä olet kuin peilin halkeama. Erikoinen. Hauras. Minun. Tänään sanoit minulle ensimmäistä kertaa sanan viikkoihin. Sydämeni oli pakahtua onnesta, vaikka se oli vain pieni sana. Se oli kuitenkin osoitettu minulle, vain ja ainoastaan minulle (“huomenta”). Aamiaisella olit hiljainen, mutta se hymynkaarre kertoi jostain, ja joka kerta kun se kohtasi omani, se leveni. Sanotkohan minulle huomennakin huomenta aamulla, kun tulen hakemaan teetä…

Toisen verhon vaihdan siniseen ja toisen oranssiin. Tulet huoneeseen ja naurahdat. Miksi näin yhtäkkinen muutos? Me emme ole vielä vahvoja, mutta sinä naurat ja hymyilet. Minulle riittää se vahvuudeksi jatkaa eteenpäin.

Illalla toivotit minulle hyvää yötä.
« Viimeksi muokattu: 29.07.2015 11:59:20 kirjoittanut Sca »
Hei homepää! Leikitäänkö sanahippaa, jos saatais aikaan tarinoita?

Sädekehä

  • Hömelö otus
  • ***
  • Viestejä: 1 180
  • Until you believe
Vs: Herätyksiä pitkästä horroksesta (K7)
« Vastaus #1 : 28.11.2010 05:58:39 »
Miksi ihmeessä tätä ei ole kommentoitu?! No, tulen korjaamaan asian, vaikka pyydän jo valmiiksi anteeksi; olen maailman huonoin kommentoimaan!

En olekaan ennen lukenut Ronista ja Dracosta. Mielenkiintoinen paritus, vaikkei välttämättä ehkä minulle se kaikkein mieleisin. Onneksi kuitenkin Draco on sellainen hahmo, mikä sopii melkein kelle vaan. Ja Ronkin on lopulta niin moniulotteinen, että kyllä hänessä on jotain Dracollekin sopivaa. No kuitenkin, sinä onnistuit loihtimaan heille oikein ihanan yhteisen tarinan ja elämän kaikkine säröineen ja jäätyneine ikkunoineen. Biisit olivat kauniit, sopivat kaikki oikein mukavasti tarinaan ja tukivat kokonaisuutta mukavasti. Toisaalta et kuitenkaan noudattanut niitä liian orjallisesti, mikä sekin oli mukavaa.

Ihastuin täydellisesti kuvailuusi, missä minusta oli jotain omaperäistä, suloista ja kiehtovaa. Myös nuo kursivoidut kohdat ja sulut (joista en yleensä pidä) sopivat kokonaisuuteen ihanasti, ja en tiedä, osasit vain luoda ihanan harmonisen ja hauraan kokonaisuuden. Pidin Dracon tunteellisuudesta ja syvälisyydestä – ehkä hieman OoC:tä, mutta suloista sellaista. On jotenkin jännittävää ajatella juuri Dracon kaipaavan Ronia ja heidän yhteistä elämäänsä, toista takaisin vierelle, toivottamaan hyvät huomenet sekä yöt. Tosi arkipäiväsistä jutuista olit saanut oikein riipaisevia, ja pidin todella paljon tuosta ikkunan huurteista ja jäästä, joihin mielestäni viittasit useinkin.

En nyt osaa sanoa mitään järkevää; hirmu kaunis ja kuvailultaan valloittava! Kokonaisuutena tosi toimiva ja hieno, jotenkin ihanan haikea, mutta kuitenkin toiveikas ja sympaattinen. Erityisesti viimeisen kappaleen loppu sai hymyn huulille. Lainailen vielä muutaman erityisen hienon kohdan, vaikka pidin monestakin kohdasta tosi paljon:

Lainaus
Kun enää ei ole katseita kohtaamaan toisiaan, ei käden laskuja toisen käden päälle, ei suudelmia niskaan ja hymyjä sen iholle.
Suloinen sanajärjestys ja kaunis kuvailu, ai ai!
Lainaus
Ei meillä ole tulevaisuutta (kuin surussa kiedottuna), mutta silti pidämme siitä kynsin ja hampain kiinni.

Yksi loistava esimerkki noiden sulkujen toimimisesta. Suloinen lause muutenkin.


Lainaus
“I miss you” on helppo kirjoittaa ikkunaan ja pyyhkiä pois. Sydämeen se jää asumaan, tekee pienen hirsikodin.
En nyt löydä oikein osuvan kuvailevaa sanaa tunteelle, jonka tämä lause herätti. Pidin tästä kuitenkin todella paljon, tosi puhutteleva ja pienillä jutuilla sait paljon sanottua.
Lainaus
Peilin nurkassa säröjä, eikä niitä ole korjattu. Sinä et välitä, ja minä pidän säröistä. Ne ovat kauniita, erikoisia, mielenkiintoisia. Sinä olet kuin peilin halkeama. Erikoinen. Hauras. Minun.
Tässä oli jotain riipivän suloista ja haurasta. Myös nuo yksittäiset sanat tehostivat kivasti, ja pidin yleensäkin koko viimeisestä osasta, ja tuo loppu oli vain niin hyvä. (:

Jos jostain pitää valittaa, niin olisin heitellyt pilkkuja aika moneenkin kohtaan. En nyt kuitenkaan ala niistä valittamaan, sillä tämä oli hieno, todella kaunis ja mukava lukukokemus. Hieman lattea kommentti, anteeksi, mutta pidin tästä todella paljon! Kiitoksia. (:
All I wanted was you

Ava by Sinderella

Dria

  • ***
  • Viestejä: 939
  • Femmeilijä
Vs: Herätyksiä pitkästä horroksesta (K7)
« Vastaus #2 : 28.11.2010 18:22:39 »
Lainaus
Keittiössä ovenkarmeista maalilähtenyt lakastumaan.
tuonne tulee ilmeisesti väli...

Lyhyestä virsi kaunis: ficci oli ihana. Tunnelma oli hauras ja surullinen. Taidokkaat kuvailut välittivät tunnelman tälle puolen ruutua  :D Muutenkin pidin sanajärjestyksestä ja tavasta, jolla rakensit lauseet tähän ficciin.
"Ajan pyörä pyörii ja aikakaudet tulevat ja menevät jättäen jälkeensä muistoja, joista tarinat syntyvät. Tarinat haipuvat myyteiksi, ja myytitkin on jo kauan sitten unohdettu, kun ne luonut aikakausi jälleen koittaa."
Ava by Cea

Resonanssi

  • ***
  • Viestejä: 1 011
  • Seamus Finnigan + Theodore Nott = <3
Vs: Herätyksiä pitkästä horroksesta (K7)
« Vastaus #3 : 29.11.2010 17:59:37 »
mmm...angstia edelleen vai? no sehän sopii :D

Tulethan takaisin illaksi? Nukkumaan viereeni yöksi siihen liian isoon sänkyyn, jossa toinen puoli on aamuisin kylmä, kun nouset minua aikaisemmin?
tästä mä pidin, Draco on ihan yksin...

kyseistä haastetta olen itekkin harkinnut, mutta vielä en ole toteuttanut, ehkäpä jossakin vaiheessa?

biiisit on ihania, nimet sopii ficciin hyvin.

no joo, mua häiritsi hiukan, kun Draco oli ihan OoC :P tai siis Roniin angsti sopii mutta...äh mikä mä olen sanomaan, kirjotinhan just uuden Draco/Seamus-angstin Pimeyden voimiin :D

(piilomainontaa, piilomainontaa ;D)

eli kyllä se angsti vaan sopis paremmin Ronin puolelle, tai siis kun Dracolla ei tuosa niitä muureja ollutkaan ::)

jotenkin osaan kuitenkin kuvitella Dracon ja Ronin elämään hiljaiseloa toistensa luona, se vaan on niin söpöä.

hmm...nää ficit toimii paremmin kun Draco ei ole liian OoC ;)

loppu oli kiva, asiat selkenee.
Seamus Finnigan <3 Theodore Nott
http://www.finfanfun.fi/index.php?topic=15036.0