Kiitos kommenteista!
Ne on niin piristäviä....
Tää luku on kyl melko paljon vanhan kertausta mut mitäs siitä
Luku 5. Mike on vakavasti mielenvikainenEPOVBella ja minä puhuimme koko bussimatkan. Oli mahtavaa puhua hänelle uudestaan, mutta tunsin itseni loukkaantuneeksi ja surulliseksi, koska minun piti vastata kysymyksiin jotka hän jo tiesi, no,olisi pitänyt tietää. Mutta minä vastasin niihin. Aika meni nopeasti, ja yhtäkkiä, olimme perillä.
"Hakekaa reppunne ja tavataan täällä kymmenessä minuutissa." Mr. Smith sanoi, ja käveli pois päin oppilaista, mökille, 20 metrin päähän penkeistä. Penkeillä istui tyttö, joka ei muistanut minua. Hän katseli ympärilleen, kuten minä.
Hetken päästä, Mr. Smith tuli pois mökistä, näyttäen hieman surulliselta. Hän käveli penkeille joilla Bella istui, ja alkoi puhumaan. "Olen pahoillani sanoessani tämän lapset, mutta tulemme elämään mökeissä 4&4, telttojen sijaan." hän sanoi. Kävelin penkeille sillä aikaa kun hän puhui, ja päätin seistä sen penkin takana, jolla Bella istui. Kun hän sanoi sen, kaikki hurrasivat, paitsi Tyler.
"EIIIII! TUO HAISEE!" hän huusi oikeasti tuskastuneena, ihan ilman sarkasmia. Kaikki paitsi Bella ja minä ja Mr. Smith kääntyivät katsomaan häntä happamasti. Minä katsoin Bellaa, joka katsoi Mr. Smithiä, joka katsoi taivasta. Sitten Mr. Smith rykäisi, ja sai luokan huomion takaisin.
"Sanon mökkiryhmät nyt, joten kuunnelkaa. Ensimmäinen ryhmä on..." Mr. Smith sanoi, ja alkoi luetella nimiä.
*** 2 minuuttia myöhemmin ***"... ja viimeiseen ryhmään kuuluu Edward, Tyler, Mike ja Bella. Kysyttävää?" hän kysyi ja katsoi oppilaita. Kaikki tytöt katsoivat-ei- mulkoilivat ilkeästi Bellaa.
"Miksi Bella saa nukkua samassa mökissä kuin Edward! Minä olen se, jonka kuuluisi päästä sinne!" Se tyttö, Jessika sihisi Mr. Smithille. Mr. Smith katsoi Bellaan, ja sitten minuun.
" Jos en ole väärässä, pikku Eddie tässä," hän sanoi ja osoitti minua. " hyppäisi mieluummin kalliolta kuin istuisi vieressäsi. Joten miksi hän haluaisi nukkua samassa mökissä kuin sinä?" hän kysyi ja katsoi Jessicaa nyrpeästi. "Eddie-kulta, onko sinulla ongelmaa ryhmäsi kanssa? Emme halua että sinä tapat itsesi." hän kysyi minulta, hymyillen ystävällisesti. Mutta minä en katsonut häneen; katsoin Bellaan, joka istui penkillä vieressäni. Hän kääntyi ympäri, ja katsoi minuun. Hymyilin hänelle.
"Ei Mr. Smith, minulla ei ole lainkaan ongelmaa." vastasin hänelle, katsoen Bellaan. Käännyin katsomaan häntä, ja hymyni hyytyi. "Voisitko olla kutsumatta minua tuolla lailla?" sanoin hänelle. Hän virnuili minulle, eikä näyttänyt kiinostuneelta totella pyyntöäni.
"Jos niin sanot." hän sanoi, virnuillen vieläkin. Sitten, hän katsoi Bellaan.
"Onko sinulla ongelmaa ryhmäsi kanssa, Stacy?"
"Minun nimeni on Bella." hän sanoi selvästi ärtyneenä.
"Vastaa vain kysymykseen, Stacy."
Hän mietti sitä hetken. Sitten hän näytti siltä että olisi päättänyt.
"Ei ole. Ei yhtään ongelmaa." hän vastasi Mr. Smithille.
"Loistavaa! Se on sitten päätetty. Menkää kaikki ryhmiinne. Kun olette ryhmässä, seuratkaa polkua tänne," hän sanoi ja osoitti polkua penkkejen vieressä. "se johtaa teidät mökeille." Kaikki alkoivat liikkumaan kun Mr. Smith lopetti puhumisen. Seisoin paikallani, reppu olan yli, odotellen toisia. Bella kääntyi hakemaan reppuaan, ja kun hän teki niin, Tyler ilmestyi hänen taakseen.
"Luulen että olemme nyt kämppiksiä." hän sanoi. Bella kääntyi ympäri, ja näki Tylerin.
"Joo, siltä näyttää." hän sanoi ja otti reppunsa. Mike ilmestyi hänen vasemmalle puolelleen, mutta Bella ei näyttänyt älyävän sitä.
"Tästä tulee niin hauskaa! Eikö niin, Bella?" hän sanoi, melkein hyppien ylös ja alas innoissaan. Kun Bella kuuli hänen äänensä, hänen koko ruumiinsa jäykistyi. Hän kääntyi ympäri katsomaan Mikeä, kun se tapahtui; hän pyörtyi. Olin onnekas, ja sain hänet kiinni, kun hän kaatui. Tyler näytti järkyttyneeltä, mutta se ei ollut mitään verrattuna Mikeen.
"SE EN OLLUT MINÄ, MINÄ LUPAAN!" hän huusi, ja juoksi metsään päin, kirkuen kuin hullu mies.
"Öh... Okei." sanoin, hieman järkyttyneenä hänen reaktiostaan. '
Eikö minun pitäisi olla huolestunut Bellasta?' ääni päässäni sanoi. 'Ai niin' unohdin Bellan hetkeksi.
"Mitä meidän pitäisi tehdä hänelle?" Tyler kysyi, kuulostaen huolestuneelta. Ennenkuin pystyin vastaamaan, ääni takanani vastasi.
"Viekää hänet sairastupaan. Menkää vain polkua joka johtaa mökeille kunnes olette mökkien luona. Kun olette mökkien luona, näette ison keltaisen mökin polun vieressä. Seuratkaa polkua, niin sairastupa on polun päässä." Mr. Smith sanoi, kuulostaen myös huolestuneelta.
"Ok, älysin. Tule Tyler." sanoin ja aloin kävellä nopeasti polulle, Bella sylissäni.
*3 tuntia myöhemmin*"Tuleeko hän olemaan kunnossa? On mennyt jo kolme tuntia. Oletteko varmoja ettei hän ei ole kuollut?" Mike kysyi sadannetta kertaa. Muksautin häntä takaraivoon. "Hei! Tuo sattui!" hän valitti. Sen jälkeen kun hän oli juossut metsään kirkuen, hän oli vihdoin älynnyt, että Bella oli pyörtynyt eikä olli kunnossa. Joten hän tuli sairastupaan 'auttamaan'. Jos auttaminen on sitä että kysyy onko henkilö jota on tarkoitus auttaa, on kuollut.
Katsoin Tyleriin, joka oli istumassa yhdellä toisella sängyllä pienessä mökissä. Hän katsoi minua silmiin ja muodosti suullaan äänettömästi sanat 'Sinä. Minä. Ulos. Puhumaan.' Ja osoitti ovea. Nyökkäsin hänelle, nousin ylös ja kävelin ovelle.
"Tyler ja minä käymme nopeasti ulkona. Tulemme pian takaisin." kerroin Mikelle, ja kävelin ovesta ulos, Tyler perässäni.
Kävelin pari metriä metsään päin, ja pysähdyin.
"Mistä sinä halusit puhua?" kysyin häneltä kääntyen ympäri.
Hän katsoi maahan kun vastasi.
"Öh... en tosiaankaan tiedä, miten sanoa tämä...olen katsellut sinua jonkin aikaa, ja-" siinä vaiheessä keskeytin hänet.
"Tyler odota hetki! Olet todella hyvä jätkä, mutta en ole sellainen" sanoin hänelle. Hän nosti äkkiä päänsä, ja katsoi minua silmiin. Hän näytti yllättyneeltä, ja pelästyneeltä.
"OMG, EIII! En tarkoittanut
sitä, minä en ole homo!" katsoin häneen. Hän näytti puhuvan totta. En halunnut roikkua jätkän kanssa, joka piti minusta.
"Tarkoitin, että olen katsonut sinua, ja nähnyt että sinun ja Bellan välillä on jotain. Mitä on meneillään?" hän kysyin. En voinut estää itseäni, vaan päästin suuren huokauksen.
"Kun olin 10, melkein 11, ja asuin Alaskassa, Bella muutti naapuriini. Meistä tuli parhaita ystäviä, ja olimme yhdessä joka päivä. Neljä vuotta kului, ja yhtäkkiä, ilman varoitusta, hänen perheensä päättää muuttaa takaisin kotikaupunkiinsa, Forksiin. Me molemmat olimme surullisia siitä että hän oli lähtemässä, mutta me lupasimme että tapaisimme vielä joskus. Kaksi vuotta kului, ja vanhempani päättivät että meidän pitäisi muuttaa Forksiin. Kun näin hänet ensimmäisenä päivänäni, menin puhumaan hänelle, mutta hän ei muistanut minua. En ymmärrä miksi. Miksi hän ei muista minua?" kysyin Tyleriltä, ja tunsin jotain märkää poskellani; kyynel. Pyyhin sen nopeasti pois, mutta Tyler näki sen. Hän käveli luokseni, ja antoi minulle ison halauksen.
"Se on okei, itke niin paljon kuin haluat, se on okei." hän sanoi ja taputti selkääni. En voinut enää hillitä itseäni. Itkin siinä, Tylerin sylissä, minuutin, tai kaksi. Sitten, pyyhin kasvoni, ja menin pois Tylerin sylistä.
"
Pyydän, ethän kerro tästä kenellekkään?" rukoilin häneltä. Kaikki luulisivat että olisin homo, jos hän kertoisi. En ole homo! Olen miehekäs! Olen miehekäs, hetero jätkä, joka oli juuri itkemässä toisen miehekkään heteron jätkän sylissä. (toivottavasti)
"Tottakai, jos et kerro että hetken kuulostin karmivalta ahdistelija homolta."
"Sovittu." sanoin ja ojensin kättäni. Hän kätteli sitä, ja virnisti.
"Se on okei kaveri, me saamme hänet muistamaan, autan sinua. Minä lupaan." hän sanoi, ja taputti olkapäätäni, kävellessämme takaisin sairastuvalle päin.
"Kiitos, veljeni toisesta äidistä." sanoin hänelle ja taputin hänenkin olkapäätään. Aloimme nauramaan ja menimme sisälle mökkiin. Silloin näin järkyttävimmän näyn elämästäni.
Sängyllä, missä Bella oli, oli myös Mike; hän oli makaamassa Bellan päällä, kädet Bellan ympärillä. Bella näytti pelokkaalta ja hämmentyneeltä, ja hän katsoi minuun, anelevilla silmillä, jotka huusivat '
auttakaa, auttakaa!'
"Mike, mitä helvettiä sinä teet?" Tyler huusi Mikelle, mutta minä juuri, ja juuri kuulin sen, olin ulkoavaruudessa hetken. Bellan ääni toi minut takaisin maanpinnalle.
"Äkkiä. Ota. Hänet. Pois. Päältäni." hän sanoi ahdistuneella äänellä. Silloin älysin että hän ei voinut hengittää. Kävelin sängylle, katsoen Bellaan koko ajan, ja lyöden Miken pois hänen päältään kaikilla voimillani. Kun Mike ei enää ollut hänen päällään, Bella hengitti syvään, sitten hän katsoi minuun, ja hymyili hieman.
"Kiitos." hän sanoi, kuulostaen hengästyneeltä.Hymyilin hänelle, enkä voinut estää itseäni, reagoin mielijohteesta; nostin hänet syliini, morsian tyylillä.
"Meidän pitäisi mennä takaisin mökkiimme." sanoin, ja aloin jo kävelemään ovelle päin. Mutta älysin äkkiä, että jos joku löytäisi Miken täältä, hakattuna, olisimme pahassa pulassa. Meidän pitäisi hankkiutua eroon todisteista.
"Tyler, voitko nostaa Miken lattialta, ja laittaa hänet sängylle?" kysyin Tyleriltä, joka nojasi oven viereiseen seinään.
"Tottakai, ei ongelmaa." hän sanoi ja alkoi kävellä tajutonta Mikeä päin. Kun Bella ei katsonut, hän iski silmää, minä hymyilin hieman. Kävelin pois sairastuvasta, ja lähdin kävelemään polkua, joka johti toisille mökeille. Ihmettelin mitä siellä tapahtui... pysähdyin, ja katsoin Bellaan, joka oli katsomassa ylös pilviin.
"Mitä siellä tapahtui" kysyin häneltä, ja hän punastui.
"Voit laittaa minut alas, voin kävellä itsekkin." hän sanoi, välittämättä kysymyksestäni. Pudistin päätäni.
"Ei, ennenkuin vastaat kysymykseeni." sanoin, ja hän huokaisi.
"Sen jälkeen kun te lähditte, heräsin..." Bella alkoi kertomaan.
*3 minuuttia myöhemmin*Olin juuri potkaisemassa häntä haarojen väliin kun te tulitte." hän lopetti inhoavana. Ruumiini oli jännittynyt hänen tarinansa aikana, ja tunsin haluavani oksentaa. Yäk. Tuo 'Mike' ei tosiaankaan ollut päästään terve.
"Okei nyt minä kerroin sinulle. Joten, voitko laskea minut alas Eddie-kulta?" hän sanoi. Eddie, Eddie & Bellie. Niin meillä oli tapana kutsua toisiamme... hymyilin hyvälle muistolle, ja katsoin alas Bellaan.
"Tottakai, Bellie." sanoin, ja laskin hänet maahan.
"Menemmekö?" kysyin. Ei vastausta. Katsoin hänen silmiinsä. Ne olivat tyhjät, kaukana, kaukana, poissa. Heilutin kättäni hänen kasvojensa edessä; ei vieläkään vastausta. Siinä vaiheessa minä huolestuin.
"Bella?" kutsuin, yrittäen saada hänet takaisin maan pinnalle, mutta en onnistunut.
"Bella! Bella! Herää Bella!" sanoin, tartuin hänen olkapäihinsä, ja ravistelin häntä; ei vieläkään vastausta.
"Bella! Bella! Vastaa minulle, hemmetti!" sanoin jo todella huolestuneena. Ehkä hänellä oli hysteerinen kohtaus? '
No iske hänet pois siitä' ääni päässäni sanoi. Tein mitä se käski, ja sain vihdionkin vastauksen. Bella räpytteli silmiään, ja näin että näki minut. Hymyilin helpottuneena. Sitten hän teki jotakin, mitä en ollut odottanut, hän läimäytti minua kasvoille, kovaa.
"Sinä hemmetti löit minua ja olet iloinen siitä?" hän kysyi minulta, kauhistuneella äänellä. Muistin tuon jostakin, en täsmälleen samaa, kuitenkaan, mutta mistä?
Takauma *swoosh*Menimme huoneeseeni ja suljimme oven.
"Joten, mikä se iso uutinen on? Sanoit että se on kiireellistä." sanoin ja istahdin sängylleni. Hän katsoi minuun, mutta antoi katseensa pudota lattiaan. Hän näytti surulliselta. Miksi?
"Öh, en tiedä miten sanoa tämä... muutan takaisin Forksiin perheeni kanssa." hän sanoi, ja yksi kyynel karkasi hänen silmästään. Nauroin yllätyksestä ja shokista.
"Bella, onko tämä jonkinlainen vitsi?" kysyin, ja hymyilin hieman, koska jos se oli, se oli todella sairas.
Hän katsoi minuun uudestaan, vihaisena. Hän käveli luokseni, ja läimäytti minua kasvoille, kovaa.
"Minä kerron sinulle, että minä muutan pois, ja sinä olet hemmetti iloinen siitä?" hän huusi minulle, ja lisää kyyneleitä karkasi hänen silmistänsä, tippuen hänen poskilleen.
Silloin minä ymmärsin että hän oli tosissaan. Nousin ylös sängyltä ja kävelin hänen-Takauman loppu *swoosh*Bella keskeytti takaumani; hän oli lyönyt minua kasvoille.
"Hei! Mitä varten tuo oli!" kysyin häneltä, ärsyyntyneenä.
"Sinä olit sekaisin." hän sanoi yksinkertaisesti.
"Ai niin." sanoin, ja katsoin kelloani. Älysin shokissa miten paljon se jo oli. Mr. Smith kävi tunti sitten sanomassa että meillä olisi kokko kahdeksalta; kukaan ei saanut olla myöhässä, ei kukaan. Kun hän kertoi sen meille, hänen silmissään paloi tuli: hän oli kuoleman vakava. Kello oli viittä minuuttia vaille kahdeksan.
"Meidän on parasta mennä takaisin mökille." sanoin ja käännyin kävelemään nopeasti mökeille päin.
Unohdin että Bella oli ihminen, joka kompastui kaikkeen, joten olin hieman yllättynyt kun kuulin hänen kaatuvan takanani. Käännyin ympäri, ja näin että hän oli makaamassa pari metriä takana päin, ja hänen kasvoillaan oli välähdys kipua. Voi ei. Mitä jos hän satutti itsensä? Jouksin sinne missä hän oli, niin nopeasti kuin pystyin.
"Oletko okei?" kysyin häneltä huolestuneena. Bella yritti nousta ylös, mutta kaatui takaisin maahan, kasvot kivun peittäminä.
"En, luulen että nyrjäytin nilkkani."