-
Ficin nimi: Kateus on katsojan silmissä
-
Kirjoittaja: Classick
-
Beta: None. Yritän pärjätä omillani
-
Ikäraja: S
-
Genre: Fluff, Angst
-
Fandom: Twilight
-
Paritus: Lukemalla selviää
-
Disclaimer: Kaikki paitsi Jack kuuluu ihanalle SM:lle. Kaikki kunnia hänelle!!!
-
Varoitukset: -
-
Haasteet: Perspektiiviä parittamiseen Oma hahmo
-
Summary: Käänsin katseeni hänen syvän sinisiin silmiinsä ja hymyilin.-
A/N: Tällainen pikkunen one-shot. Tää syntyi ihan hetken mielijohteesta. Toivottavasti nautitte!!!
Kateus on katsojan silmissä
Istuin ruokalan muovisella tuolilla ja tuijotin salin nurkassa olevaan pöytään. Sen ääressä istuivat Isabella Swan ja Edward Cullen. Muut Cullenit ja Halet olivat kuulema vaeltamassa, joten he istuivat kahdestaan. Edward näytti samalta kuin aina, jumalaiselta. Bella taas oli normaali itsensä, hiukset huolettomasti, ilman meikkiä ja luultavasti vaatteissa, jotka osuivat ensimmäiseksi käteen aamulla. He kaksi olivat kuin yö ja päivä.
Kuorin mandariiniani katsoen nurkkapöytään. Edward sanoi jotain Bellalle ja naurahti. Bellakin nauroi, mutta hieman vaivautuneesti. Edwardin pronssiset hiukset välkkyivät ruokalan kylmässä loisteputkivalossa ja hänen silmänsä loistivat toffeisina. Laskin mandariinin takaisin tarjottimelleni. En ymmärtänyt, miksi Edward halusi
juuri Bellan. Mitä niin ihmeellistä hänessä oli? Mitä sellaista, mitä muissa tytöissä ei ollut?
"Jess, aiotko syödä tuon? Jess?" Tyler kysyi venyttäen jokaista vokaalia. En kääntänyt katsettani pois Edwardista ja Bellasta tai vaivaantunut vastaamaan hänelle. Hän ei ollut sen arvoinen. Ei enää.
"Älä edes yritä. Se on liian keskittynyt tappamaan Bellaa katseellaan", Mike sanoi ja nauroi perään omalle heitolleen. Mikekin oli muuttunut. Hän ei ollut enää se poika, johon tutustuin jo ala-asteella. Hiukan sen jälkeen, kun Bella ja Edward alkoivat seurustelemaan, Tyler ja Mike levittivät huhua, jonka mukaan Bella joutui tekemään abortin ja Edward sai häneltä herpeksen. Jos huhun kohteena olisivat olleet vaikkapa Angela ja Ben, kukaan ei olisi uskonut sitä, mutta täydellisyyttä kadehditaan.
Edward sanoi taas jotain ja otti Bellaa kädestä kiinni. He katselivat toisiaan silmiin ja hymyilivät. Bellan hymy oli tosin vaisu ja hiukan kärsivän näköinen. Edwardin vino hymy saisi kenet tahansa pauloihinsa, mutta hän halusi Bellan. Kaikista ihmisistä juuri Isabellan.
"Lopeta jo, Jess. Tuo ei toimi. Jos hän kuolisi katseen voimsta, luuletko, että hän istuisi enää tuossa?" Tyler kysyi sarkastisesti. Nousin ylös, jätin tarjottimeni pöydälle ja vaihdoin paikkaa. Menin istumaan parin pöydän päähän Edwardista ja Bellasta.
Näin kuinka Edwardin vaalea iho suorastaan hohti hänen paitansa alla ja lihakset jännittyivät hänen nostaessaan Bellalle juotavaa. Bella otti coca-cola pullon Edwardin kädestä ja hörppäsi siitä epävarmasti. He näyttivät samalta kuin mikä tahansa pari tässä koulussa, mutta he olivat enemmän. Se oli enemmän kuin "lukioromanssi". Se oli rakkautta.
Minua vastapäätä oleva tuoli vedettiin taaksepäin ja siihen istuttiin. Eteeni laskettiin ruokalan oranssi tarjotin, jolla oli kaksi banaania ja vesipullo.
"Etkö meinaa taaskaan syödä mitään?" Jack kysyi ja vilkaisi tarjotintani parin pöydän päässä. Käänsin katseeni hänen syvän sinisiin silmiinsä ja hymyilin. Hän ojensi toisen banaaneista minulle. Otin sen vastaan ja laskin sen pöydälle.
Jackin molemmat suupielet kaartuivat pieneen, juuri ja juuri havaittavaan hymyyn. Hän heilautti vaaleita hiuksiaan, etteivät ne tulisi silmille.
"Niin sitä pitää", hän jatkoi matalalla äänellään, kun kuorin banaania ja haukkasin siitä palan.
Jackin silmät eivät ehkä olleet toffeiset, mutta ne olivat sinisimmät, jotka olin koskaan nähnyt. Hänen hiuksensa eivät olleet kupariset vaan vaaleat ja suloisesti pörrössä. Suuria lihaksia ei löytynyt, vaikka kädet olivatkin jäntevät ja kuuluivat selvästi urheilijalle, eikä hänen ihonsa ollut valkea kuin lumi vaan normaali. Hänellä ei ollut vinoa hymyä, jolla pystyi hurmaamaan kaikki. Jackillä oli hymy, jossa olivat mukana molemmat suupielet, vaikkakin vain juuri näkyvästi. Mutta mikä tärkeintä, se valaisi koko maailmani.
Angelalla oli Ben, Bellalla Edward ja Mike ja Tyler luulivat, että olin kateellinen, mutta en välittänyt. Kaikki muu kalpeni sen rinnalla, että olin löytänyt oman Edward Cullenini.
A/N: Pakko sanoa, että olen tähän jotenkin erityisen tyytyväinen... Kommentteja?