A/N Tässä kolmas osa, toivottavasti tykkäätte!
Kolmas luku: Tapaaminen
Dracoa hermostutti. Kello hipoi jo kymmentä. Vielä kaksi tuntia, ja hän näkisi viimeinkin Harry Potterin. Kahdestaan. Pöllötornissa.
Jos hän nyt tulee.
"Dracolla on treffit!" Goyle supatti Crabbelle, joka hörähteli, ja molemmat vilkuilivat huvittuneina peilen edessä tuskailevaa Dracoa.
"Kuulin tuon", Draco sanoi ja kääntyi katsomaan ystäviään. "Ja entä jos onkin, ette ikinä arvaa kenen kanssa."
"Se on Pansy", Crabbe hörähti enemmänkin Goylelle kuin Dracolle. "Oletko nähnyt, he ovat aina yhdessä. Kuka muukaan se olisi?"
"Hei tyypit, minä kuulen mitä puhutte!" Draco heilutti käsiään ystäviensä pulskien kasvojen edessä. Kumpikaan ei reagoinut, vaan jatkoivat typerän kuulloista nauruaan. "Miten vaan."
*
"Kuule Harry, olen yhä sitä mieltä, ettei sinun -"
"Joo joo Hermione,
siellä voi olla tiedät-kai-kuka!" Ron ivaili matkien taitavasti Hermionea. "Ymmärrä jo, ettei hän ole voinut piiloutua pöllölään!"
"Ei vaan oikeasti, se voi olla ansa!"
"Tiedän että haluat vain auttaa, mutta pärjään kyllä", Harry mutisi. "Otan mukaan näkymättömyysviitan, ja jos siellä on joku - eh, vaarallinen - henkilö, en näyttäydy vaan tulen samantien takaisin, okei?"
"No... hyvä on. Mutta jos et tule tunnissa takaisin -"
"Hermione, siellä on joku tyttö. Ei Harry voi tulla niin pian takaisin!" Ron huokaisi.
"Hm, no, kaksi tuntia sitten", Hermione päätti ja poistui tyttöjen makuusaleihin.
*
"Minä menen nyt", Draco sanoi Crabbelle ja Goylelle. "Ja muistakaa, jos joku kysyy, niin olen-"
"Treffeillä", Goyle mongersi suu täynnä leivoksia.
"Pansyn kanssa", Crabbe täydensi mutustaen karkkia.
"Ei! Vaan olen kirjastossa, tekemässä tärkeää tutkielmaa - jostain minkä nimeä ette sillä hetkellä satu muistamaan, ja minua
ei saa häiritä!" Draco neuvoi ja lähti sitten hermostuneena kohti pöllötornia. Kello löi vasta puoli yksitoista.
Draco käpertyi istumaan pöllötornin perälle olkien päälle. Pöllöt huhuilivat ja tulivat vuorotellen näykkimään Dracon kättä.
"Sori linnut, minulla ei ole teille mitään", Draco mutisi ja tarkasteli orsia. Hänen oma pöllönsä ei ollut siellä. Itseasiassa Draco ei ollut nähnyt sitä pitkään aikaan.
Draco vilkaisi kelloa. Puoli kaksitoista. Enää puoli tuntia, ja Harry saapuisi - jos saapuu. Draco hermostui. Mitä hän tekisi, mitä hän sanoisi? Miksi hän edes sopi tämän tapaamisen?
Draco mietti edelleen kuumeisesti, mitä hän sanoisi toiselle pojalle, kun kuuli rappusista askelia. Draco ryhdistäytyi ja veti syvään henkeä.
Askelia ei enää kuulunut, mutta ketään ei näkynyt.
"Öh, tuota... huhuu?" kuului ääni. Suloisin ääni, minkä Draco oli koskaan kuullut. Hän pysyi vaiti, ja tarkkaili paikkaa, mistä arveli äänen kuuluneen. Yhtäkkiä jokin liikahti, ja Harry tuli esiin näkymättömyysviitan alta.
Tummahiuksinen poika otti epävarman askeleen kohti Dracoa. Harry ei kuitenkaan nähnyt häntä, koska tämä katseli epävarmana ympärilleen.
"Onko täällä ketään?" Harry kysyi uudelleen.
"On", Draco vastasi, melkein kuiskaten. Hän nousi seisomaan, ja astui kohti Harrya sen verran, että tämä saattoi erottaa puhujan.
"Sinä!" Harry henkäisi.
"Minä."
"Miksi pyysit minut tänne?" Harry kysyi katsellen Dracoa epäuskoisena.
"Se - se onkin vähän monimutkaisempi juttu", Draco selitteli etsien oikeita sanoja. "Kun..."
"Jos haluat tapella, oisit voinut mainita sen erikseen, koska -"
"Shh", Draco sihahti, ja nosti etusormensa Harryn huulille. "Kuuntele nyt. En halua tapella, olisin tehnyt sen ilman mitään erillisiä lappusia. Haluan... tehdä näin", ja Draco veti Harryn kiinni itseensä, kosketti huulillaan Harryn huulia ja tarttui käsillään Harryn käsiin.
"Mutta en tiedä mitä pitäisit siitä", Draco jatkoi ja irrottautuen todella nopeasti, niin nopeasti, ettei Harry ehtinyt vastata suudelmaan, vaikka olisi tahtonutkin.
"Minä..." Harry aloitti, muttei keksinyt sanoja. Niinpä hän pidemmittä puheitta heittäytyi Dracon kaulaan, painoi huulensa Dracon huulille ja suuteli intohimoisesti. Draco vastasi suudelmaan, ja he suutelivat pitkään, tietämättä, että...
*
Pansy Parkinson pamautti kirjansa luihuisten oleskeluhuoneen pöydälle.
"Kertokaa nyt, missä Draco on!" hän raivosi Crabbelle ja Goylelle, jotka olivat keskittyneet karkkipussin ennätyksellisen nopeaan tyhjentämiseen. "Hän ei ollut kirjastossa!"
"Emme olisi saaneet kertoa, mutta oikeasti hän meni sinun kanssasi treffeille", Crabbe kuiskasi Pansylle suu täynnä makeisia. Pansyn ilme muuttui raivoisasta hetkeksi ällistyneeksi, sitten taas raivostuneeksi.
"HYVÄ ON! Minä etsin hänet itse!" Niin Pansy lähti pois tyrmistä, miettien, minne Draco oli mennyt. Sitten hän muisti Dracon edellisen äkillisen katoamisen.
"Pöllötorni", Pansy kuiskasi ja lähti kiipeämään korkeimmalle vieviä marmoriportaita.
*
Harry vilkaisi suudelmien lomassa kelloa. 02.00. Ihan liikaa.
"Kuule, minun on mentävä", Harry mumisi ja irrottautui vastahakoisesti Dracosta. Hän nousi nopeasti ylös, pussasi Dracoa poskelle, ja veti näkymattömyysviitan päälleen.
Draco katseli olkien päältä, kuinka Harry katosi. Ja silloin pöllötornin ovelle ilmestyi Pansy Parkinson.
"Draco! Arvasin, että olet täällä!" Pansy henkäisi ja kipitti kohti Dracoa. Vaaleahiuksinen poika oli hetken varma, että Pansy oli juossut Harryn päältä - niin ilmeisesti ei ollut käynyt. "Mitä sinä täällä teet?" Pansy sirkutteli.
"Lähetin juuri kirjeen, mitä muutakaan?" Draco ärähti ja vilkaisi anovasti suuntaan, jossa oletti Harryn vielä olevan.
"Aika kauan kirjeen kirjoittamiseen! Tule, mennään nyt alas, täällä on aika kylmä - IIIK!" Pansy hyppäsi säikähdyksestä melkein metrin korkeuteen. "Draco! Jokin koski minua hiuksista - varmaan kummitus! Tule nyt, mennään!" Pansy yritti vetää huvittunutta Dracoa ylös, mutta kun poika ei noussut, Pansy lähti juoksemaan kirkuen alas.
Kun Pansyn askelten ääni ei enää kaikunut, Draco nousi seisomaan edelleen huvittuneena. Hän tunsi, kuinka Harryn - näkymätön - käsi tarttui hänen käteensä, ja sitten kuuli kuiskauksen:
"Huomenna sama aika, sama paikka?"
"Varmasti", Draco kuiskasi vastauksesti, ja sitten näkymätön käsi irrotti otteensa, ja hän kuuli vaimeiden askelten kulkevan alas portaita.
Draco huokaisi, oikoi hiuksiaan ja laskeutui portaisiin.
A/N Kirjoittelen edelleen ilman betaa, joten kirjoitusvirheitä saattaa olla, luin ton kyllä läpi mutta kun on oma kirjoitus niin ei joka kohtaa niin tarkasti huomioi. Kommenttia vaan! =)