Mä en edes muista, milloin näin Naruton ensimmäisen kerran tai luin, mutta on outoa samalla, että esim. juuri Naruto on sellainen sarja, joka on kulkenut mun mukana teini-iästä alkaen yli 10 vuotta, nyt ainakin. On kauhean nostalgista katsoa sekä Naruto että Shippuden, koska kuitenkin se on mahdollista. On näet yksi harvoista sarjoista One Piecen lisäksi, joita pikkuveljeni kerännyt dvd:nä. Ja onhan minullakin lähes täydellinen Naruto-kokoelma mangana, mutta vain lähes. Taitaa peräti uupua se yksi manga välistä, mutta kuitenkin säännöllisesti vieläkin luen viikottain uusimman osan Narutoa eräältä sivustolta netissä.
Sisältää spoilereita! En tiedä muista, mutta mä vihaan ja oon jo nuorempana vihannut sitä ajatusta Sasukesta ja Sakurasta (hieman samaa siinä mulle on kuin Potterissa Hermionen ja Ronin kanssa), sillä se on joko musta aivan liian selkeä ajatus jo ihan "kouluajoilta" tai jotain, ehkä se ajatus läheisistä kavereista tai ryhmän jäsenistä on liikaa ja suhteellisen tylsä valinta. Mä en jostain syystä käsitä sitä, sillä kyllä mä nyt ehkä Uchihan klaanin jäsenelle vähän toisenlaista henkilöä rinnalle. Ja en tiedä, mutta jostain syystä mitä "vanhemmaksi" sarjassa Naruto kasvaa, sen enemmän musta siinä tulee esille ulkoisesti isänsä, vaikka luonteeltaan oisikin lähempänä äitiään. Mutta toisaalta ymmärrän kyllä näitä Masashi Kishimoton suunnitelmia, vaikka itse kuulun näihin ihmisiin, jotka ois toivoneet ehkä enemmän yllätyksellisyyttä ja ei niin selviä ratkaisuja mm. perhe- ja suhdekuvioihin jne.
Mutta upean työn Kishimoto teki 15 vuoden aikana tai siis, nythän se 700. luku ja viimeinen osa mangaakin julkaistu englanniksi ainakin netissä, niin 1999-2014 tehnyt Narutoakin. Se on kyllä huikea saavutus ja en ihmettele, että ainakin siellä missä itse luen, on Naruto selkeä 1. kuukausittaisten lukijoiden määrässä. Jotenkin toi saa kunnioittamaan Masashi Kishimotoa ja samalla miettimään, että mitäköhän seuraavaksi saisi lukea Kishimoton piirtämänä ja kirjoittamana.
// Scarlett lisäsi spoilervaroituksen ja pienensi spoilerin