Hei, tulenpas höpisemään tänne kaikkea sekavaa. Toivottavasti en offaa hirveästi tai nolaa itseäni, olen todella aloittelija cossaamisen suhteen.
Eli hei moi. Minulla ei ole kokemusta cossaamisesta kuin HP-proppien suhteen enkä ole ollut ainoassakaan conissa. Ensi vuoden Animeconiin olisi tarkoitus ängetä, mikäli uskallus riittää. Olen niin huono ompelija kuin olla voi, sillä olin tyhmä ja valitsin ala-asteella käsitöiksi puutyöt, joten cossien itse tekeminen olisi hyvin kyseenalaista. Ainoa mahdollisuus on siis tuunailla valmista kamaa. Rahaa tarvittavien asusteiden sun muiden metsästämiseen ei juuri ole, olen köyhä opiskelija vailla vakituista tulonlähdettä. (Mikä angstiviesti, yrittäkää kestää.
) Vähänhän vielä on aikaista suunnitella, mutta parempi aloittaa ajoissa. Animeconiin miettimäni cossi olisi siis Kingdom Heartsin Xion. Kaapu olisi varmaan mahdollista värkkäillä mustasta koulukaavusta irrotettavien metallihärpäkkeiden avulla, vetoketju vain on ongelma. Toisaalta Axelin crossaaminen houkuttelisi enemmän, mutta peruukin löytäminen voisi olla The Ongelma. Ensimmäinen suunnitelmani olisi ollut Naminé, mutta se olisi ollut mielestäni ehkä vähän liiankin helppo sillä hiuksetkin on mahdollista toteuttaa omalla tukalla. Väyh. KH tuntuu kuitenkin siinä mielessä läheisimmältä että repäisen hahmon todennäköisimmin sieltä.
Niihin HP-cosseihin/crosseihin palatakseni, olen proppautunut erinäisiin tapahtumiin (en edelleenkään coneihin, vähän muunlaisiin tapahtumiin) ainakin Severus Kalkarokseksi, Harmaaksi leidiksi ja James Potteriksi, jos muutamia kotona tai kaverilla toteutettuja wannabe-yrityksiä (eikä 10-vuotissynttäreitäni joille pukeuduin itse Pottapääksi) ei lasketa.
Kalkaros feilasi hiusten ansiosta aika mukavasti, sillä toteutin tukan mustalla hiusspraylla. Se loppui tietysti hieman kesken ja kaverini tarjoutui paikkailemaan väriä
vihreällä samanmoisella suihkeella. Tulos oli musta-vihreätukkainen Snapu.
Seliteltiin sitten kaikille että esitin Kalkarosta jonka päälle ilkeä oppilas oli posauttanut taikajuomakattilan ja täydestä meni.
Harmaa leidi onnistuikin sitten yllättävän hyvin, voitin propillani jopa kyseisen tapahtuman pukeutumiskilpailun.
Asua olin suunnitellut huhtikuusta lähtien, tapahtuma oli heinäkuussa. Rahaahan siihen kului, vaatteiden, peruukin, meikin ja korujen (sekä päivänvarjon jollaista Harmaalla leidillä ei todellisuudessa ole) ansiosta, mutta oli se sen arvoistakin. ♥ James Potter oli sitten aika perussettiä, se onnistui siedettävästi ja kuulemma näytinkin Jamesilta. Pakko kyllä myöntää etten edes pidä kyseisestä hahmosta lähes minkään vertaa mutta häntä oli pakko crossata.
[offia?] Ovathan kaikki cosplay-videoiden kyyläämisestä pitävät finiläiset kuulleet
Fighting Dreamers -cosplayryhmästä? Sen jäseniä ovat twinfools, Lazlo, Kenshiro, Mavi, Valdrein, Nova Vandorwolf ja AG, joista tunnetuimpia lienevät cosplaypiireissä laajalti arvostetut twin & Nova. He ovat sattumoisin myös kihloissa keskenään.
Twinfoolsin
Cosplayer's Wiki -sivu antaa vähän makua siitä, mitä kaikkea kyseinen porukka on cosplayannut. Joukkoon mahtuu ties mitä manga/animesarjaa, sekä kaiken kukkuraksi myös Potteria. Nova Vandorwolfin Youtube-kanava heittää silmäimme eteen muunmuassa tällaiset HP-videot:
Snape's Ugly Side (Severus/Lily/James) &
Love to Hate You (Harry/Draco). [/offia?]
Niin, eipä tässä oikeastaan muuta.