Kirjoittaja Aihe: Kahvitarina (4/4) || Neville, S, raapalesarja + päihdehaaste  (Luettu 3414 kertaa)

Paineside

  • ***
  • Viestejä: 219
Nimi: Kahvitarina
Ikäraja: S
Genre: Drama, angst, random tunnelmointi
Osia: 4/4
Disclaimer: Kaikki, mikä on tunnistettavissa Rowlingin tuottamaksi materiaaliksi kuuluu hänelle. Loput on minun.
A/N: Perrrskuleen pitkä aika siitä kun viimeksi kirjoitin ficin (taisipa olla peräti joulukuussa) ! No mutta eipä se haittaa, kyseessä on siis Nevillen PoV oikeastaan pelkistä arkipäivän tapahtumista ja tiedostamattomasta kofeiiniriippuvuudesta. En ole Nevillestä oikeastaan mitään ennen kirjoittanut vaikka tykkäänkin hahmosta tosi kovasti, joten päätin kokeilla. Osallistuu päihdehaasteeseen, hope u like it.
// Myönnettäkööt että ekassa raapaleessa ei ole minkäänlaista ideaa, mutta sen on tarkoitus edustaa jotain prologin tapaista.

                                                                                                                             ~*~

Alkusyksystä Tylypahkassa on paljon ukkosmyrskyjä, sillä muutama kymmentä mailia etäämpänä häämöttää meri ja kosteita tasankoja, joissa on otolliset olosuhteet pilvien kerääntymiselle. Synnyttyään pilvet lähtevät kulkemaan kohti sisämaata, ja satavat sitten raivokkaina alas kohdatessaan Tylyahoa ympäröivät vuorenhuiput. Lämpö ei kuitenkaan ennätä perille asti, eikä se kylmään kivirakennukseen tarttuisikaan.

Myrskyjä ei tosin huomaa kukaan muu kuin minä, sillä olen luultavasti ainoa, joka on hereillä kello puoli kolme yöllä tuijottamassa ulos ikkunasta. Lämmitän kuluneella parane pian-mukilla kohmeisia käsiäni. Tässä vaiheessa tiedän, että kahvin keittäminen oli tyhmä idea, sillä huomenna en varmasti pysy hereillä muodonmuutoksissa. Ja sitten minulle huudetaan kuinka aivoton, laiska ja saamaton olen. Jälleen kerran.
« Viimeksi muokattu: 19.03.2013 21:23:36 kirjoittanut Sca »
non numquam spem ponit amor

A.M.Charlotte

  • Epäsosialinen tatti.
  • ***
  • Viestejä: 142
  • © A.M.Charlotte
    • A.M.C.:n kootut teokset
Vs: Kahvitarina (1/5)
« Vastaus #1 : 09.08.2010 20:42:51 »
Tunnelmointi oli oikee sana kuvaamaan tätä raapaletta, miten muutenkaan tätä voisi edes kuvailla?
Tunnustan muuten, etten saa tähän kovinkaan pitkää, rakentavaa saatika sitten mielenkiintoista kommenttia. Tähän ei oikeen oo mitään erikoista sanomista, kun tapahtumiakaan ei vielä niin ollut.  :)

Parane pian-mukista tuli automaattisesti mieleen et mitä Neville on taas toheloinut, oliko se katkaissu selkärankansa kun hoiperteli unissaan portaita alas? Selviikö siit ees hengis, jos selkäranka katkee? Siinäpä kysymys. Oo Se oli varmaan lämpimän vaaleanpunainen muki jossa oli joku hömelö nallekarhu. ^^

Lainaus
Ja sitten minulle huudetaan kuinka aivoton, laiska ja saamaton olen. Jälleen kerran.
Tuli heti aawww-fiilis. Söpöä söpöä.  :) En ole koskaan sisäistänyt Nevilleä mitenkään erikoisena hahmona, vaan jonain tympeenä sivustakatsojana. Katotaan kuinka paljon muuttuu käsitykset näiden 5 raapaleen aikana.

Jatkoa odotellessa. ;)
A.M.C.
so what if u could see the darkest side of me?
wanna see?

Paineside

  • ***
  • Viestejä: 219
Vs: Kahvitarina (2/5)
« Vastaus #2 : 17.08.2010 16:53:00 »
A.M.Charlotte, kiitos paljon kommentoinnista! En edes ajatellut Nevillen toheloineen kun pistin sen parane pian- mukin siihen, mutta nyt kun ajatteleen niin sehän sopi siihen ihan yllättävän hyvin (: Ja joo, itsekin olen löytänyt Nevillen hahmona vasta äskettäin, joten päähenkilönä hän on minullekin uusi, katsotaan miten menee!
Snoop., kiitos kommentista! Syyttelevä sävy tuli siitä että Neville-raukkaa pidetään aina niin aivottomana ja sitä surettaa se >.<

Paritus: Lievä Neville/Lavender
A/N: Eli joo toka raapale, tällä kertaa tupla. Henk. koht. tykkään tästä paljon enemmän kuin ekasta, entäs te?

                                                                                                                             ~*~

En ole ihan niin surkea miltä usein vaikutan. On minulla ystäviäkin; heitä on vähän ja he ovat joskus ehkä hiukan vajaaälyisiä, mutta he ovat kuitenkin minun ystäviäni.
"Tämä menee lievästi sanottuna vituiksi, mistä minä tiedän kuinka paljon maahiselle pitää juottaa elävien kuolleiden juomaa ennen kuin se kuukahtaa? Ja ennen kaikkea, miksi minun edes tarvitsisi tietää?" Seamus puuskahtaa kärsimättömästi. Dean nauraa ilottomasti ja potkaisee vahingossa mustepurkin aineensa päälle. Tyrskähdän kahviini ja hän mulkaisee minua pahasti. Seamus ei näytä edes huomaavan.
"Neville, tiedätkö sinä?"
Pudistan päätäni ja kulautan lisää kahvia sisuksiini. Linna on edelleen julmetun kylmä, ja kahvi lämmittää mukavasti, sillä minusta tuntuu, että sisäelimeni ovat huurteen peitossa.

Nostan katseeni ylös juuri parahiksi, kun oleskeluhuoneen ovi aukeaa ja sisään astuu pitkähiuksinen, vaalea tyttö, jonka ranteessa kalisee useita erilaisia koruja. Lavender Brown näyttää tänään kauniimmalta kuin tavallisesti, ehkä hän on laittanut hiuksensa eri tavalla? Hänen siniset silmänsä näyttävät takkatulen kajossa muuttuneen lämpimän siirapin värisiksi ja paljon ystävällisemmiksi. Hänen poskensa punoittavat heikosti ja hän näyttää hirvittävän suloiselta. Joudun antamaan itselleni helvetinmoisen henkisen potkun, kun Lavender huomaa sohvalla istuvan Ronin ja hypähtää tämän kaulaan suudellakseen tätä. Lasken katseeni kahvikuppiini ja yritän olla ajattelematta sitä, mitä juuri äsken ajattelin. Valitettavasti kielto tuntuu aina olevan tehokkain määräys.

"Hei Neville, oletko hengissä?"
Hätkähdän rajusti ja onnistun läikyttämään kahvia matolle.
"Auttaisitko tämän yrttitiedon jutun kanssa, en osaa ollenkaan..."
Hymyilen ja alan selittää Deanille eri juurityyppejä. En ehkä saa tyttöjen huomiota, mutta osaan minä jotain.
« Viimeksi muokattu: 17.08.2010 17:16:47 kirjoittanut Paineside »
non numquam spem ponit amor

Haalea

  • Tarpeeksi
  • ***
  • Viestejä: 257
Vs: Kahvitarina (2/5)
« Vastaus #3 : 17.08.2010 22:46:50 »
Tykkään kirjoitustyylistäsi! Se on jotenkin hentoa mutta mahtipomtosta ja Neville on tässä ficissä ihanasti ic <3

Cinnamon. Joka ei saa nukuttua huomenna kasiin kouluun, joo sori offi...

A.M.Charlotte

  • Epäsosialinen tatti.
  • ***
  • Viestejä: 142
  • © A.M.Charlotte
    • A.M.C.:n kootut teokset
Vs: Kahvitarina (2/5)
« Vastaus #4 : 18.08.2010 15:17:52 »
Nää oli tosi tasoissa toistensa kanssa, yhtä hyviä molemmat anyway. Eka iski muhun kumminkin hitusen paremmin.

Heti ekassa lauseessa tuntu Neville uhmakkuus, kuinka se halusi näyttää muille ettei ole turha ja huono. Söpöä ja ihanan uhmakasta. Kapinallinen Neville.  ;D Nyt ei tule enää mitään mieleen, vaikka tekstiä lukiessa asioita tuli miljoonittain päähän. Sun nää tekstis herättää paljon ajatuksia ja sanottavaa.  :) Tosi hieno juttu. :--9
Kofeiiniriippuvuus tulee kivasti esille, kulkee salakavalasti siinä vierellä.

Thänks!  :)
A.M.C.
so what if u could see the darkest side of me?
wanna see?

Paineside

  • ***
  • Viestejä: 219
Vs: Kahvitarina (3/5)
« Vastaus #5 : 29.08.2010 15:25:00 »
Olen laiskalla päällä joten vastaan että kiitos kaikille :D Tässä kolmas raapale. En oikein tiedä mitä tykkään tästä, jotenkin vähän liian... korni tai jotain. Mutta ihan kiva kuitenkin.

                                                                                                                            ~*~

Kun ikää oli neljätoista ja ruoho vielä hiukkasen vihreää, oli muilla tapana mennä metsän laitaan polttamaan tupakkaa ja keskustelemaan ensi perjantaista. Minä istuin nuoren tammen haparoivassa varjossa huivi tiukasti kaulan ympärillä, odotin iltapäivän yrttitiedon kaksoistunteja ja join liian paljon kahvia, jonka tuolloin laskin parhaaksi ystäväkseni - olin jopa opetellut sen erityisen hankalan tasapainotusloitsun, jotta saisin kahvin pysymään mukissa matkalla linnasta tiluksille.
 
Mutta kerran, kun ruoho oli muuttunut harmaan ja ruskean väriseksi sotkuksi, lehdet jo melkein pudonneet ja käsiä pisteli pakkasesta, tumma poika metsän laidassa tumppasi tupakkansa, asteli ryhdikkäästi tammen luo ja istui viereeni.
”Ei sulla sattuis olemaan enempää tota kahvia? Helkkarin kylmä päivä…”
non numquam spem ponit amor

Paineside

  • ***
  • Viestejä: 219
Vs: Kahvitarina (4/4)
« Vastaus #6 : 01.10.2010 17:49:01 »
Anteeksi kun tässä viimeisessä kesti näin pitkään! Jokin tuntematon voima söi inspistä, mutta minäpä nujersin sen. Tämä raapale osallistuu myös runohaasteeseeni, mutta on täysin irrallinen sitten päihdehaasteesta. Tämä on myös tunnelmaltaan aika erilainen, yritin kuvailla Voldemortin voittoa seuranneita fiiliksiä minkäs muunkaan kuin juhlimisen muodossa. Runoa kirjoittaessani kuuntelin Capsulen biisiä Jumper, joka nostatti tunelmaa kivasti :3 Kertokaa mitä tykkäätte, tätä sarjaa oli kiva kirjoitella!

                                                                                                                            ~*~

Valoja
valoja
sokaisevia valoja
Musiikkia
musiikkia
Kaikuu pään sisässä ja
sekoittuu ilo-
on kuplii
kuplii
viinissä, viinassa
     Tytön hiukset alhaalla
Varjoja kasvoilla
Aristavat arvet
Kaare huulilla
Huulilla...
huulilla!
suukko tai yritys
unelmaansa
salaisuus yhtä kaikki
     Nilkat ilmassa ehkäpä
sekunnin ja sitten taas
maanpinta johon melkein uppoaa
huulilla,
silmissä,
kasvoilla,
käsissä ja
vyötäröllä
     Hiljaa, hiljaa, kovaa
« Viimeksi muokattu: 01.10.2010 17:57:43 kirjoittanut Paineside »
non numquam spem ponit amor

Paineside

  • ***
  • Viestejä: 219
Vs: Kahvitarina (4/4)
« Vastaus #7 : 10.10.2010 17:32:48 »
Snoop, kiitos paljon kommentista! Runon paritus on kyllä alunperin ollut tarkoitus edustaa Neville/Lavenderia (joskin erittäin tulkinnanvaraista sellaista), mutta miksei se voisi olla Sev/Hermiäkin :---D
non numquam spem ponit amor