Kirjoittaja Aihe: Girl who changed everything [K-11, Harry/MS, muita 31/31 + Epilogi VALMIS]  (Luettu 20276 kertaa)

sukkula

• Vieras
Vs: Girl who changed everything
« Vastaus #60 : 27.12.2010 13:49:09 »
Oi! Tää oli aika ihana ja tosi hyvin kirjoitettu, mutta Hressin huutokohtausta oli kuvailtu ehkä vähän liian kauan. Ja tuolla oli vain yksi virhe, suht alussa; Hyvä olen. Hyvä on, kenties? Mutta joo, tyksin oikein kovasti.

<3 sukka

Muuten, tuli mieleen että mistä sirre tuntee Jessin?

tirsu

• BubblegumKnight
  • Clara, my Clara
« Vastaus #61 : 27.12.2010 16:58:18 »
 Inhoan sitten kommentoimista. En meinaa keksiä mitään muuta kuin tyyliin hyvä oli jne. Sitten mua rupeaa ärsyttämään, kun kommentti näyttää säälittävän lyhyeltä...
Ja nyt, kun olen patissut turhanpäiväisyyksistä, voisin patista tästä uusimmasta luvustakin. Oikein kiva luku. Heh. :D
Silloin, kun Jess tupsahti Dumbledoren kansliaan, ihmettelin sekunnin ajan, että miksi ihmeessä Jess sanoi rehtorin ääntä rakkaaksi ja miksi ihmeessä rehtori kietoi kätensä Jessin ympärille. Sitten tajusin, että hei, se on Harry eikä Dumbledore.
Fred ja George olivat sitten hankkineet Jessille mielenkiintoisen lahjan. Hyvin uskottavaa, että kaksoset voisivat sellaisen lahjan ostaakin.
No juu, jätän tämän säälittävän kommentin tähän. Jatkoa odotellen. :)
-tirsu
>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

>> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor

Bosamo

• -Love Is Forever-
« Vastaus #62 : 28.12.2010 01:04:11 »
MAHTAVA

Wau mä oon sanaton!!!!!

Luin tän sillee yhteen pötköön kun löysin tän vasta vähän aika sitte!

Oot todella Todella taitava kirjottamaan, ja kirjotat elävästi ja sileen.Kirjotus virheitä en löytänyt juuri mitään.

Jatkoa odotan inolla!!!

Muuta en oikee osaa sanoakaan,mutta mahtava oli kiitos!!!!!!!!!!!

LittleApple

• Vieras
Girl who changed everything 23. & 24. luku
« Vastaus #63 : 02.01.2011 21:30:05 »
Kiitos taas kommenteista  :-* Ja siis Sirius tuntee Jessin, koska Jessin isä ja Derek on Killassa  ;)
Ja myöhästyneet uuen vuuen toivotukset tähä sit kans ;D

Mut seuraavat luvut:

23. Vainoharhainen

HarryPoV

Jessin vanhemmat ja muut vieraat lähtivät Tylypahkasta joulun jälkeen. Hänen isänsä piti minulle perinteisen puhuttelun, joka lopulta päätyi vitsailuksi.

En ollut ehtinyt viettää kauheasti aikaa Jessin kanssa joulun jälkeen, sillä minun piti ruveta suunnittelemaan huispausstrategioita ensimmäiseen peliin. En ollut edes vielä pitänyt koelentoja, eli olin todella jäljessä aikataulusta.

Olin jälleen vallannut nojatuolin ja pöydän oleskeluhuoneesta. Mietin jo etukäteen taktiikoita ja lentokuvioita.

Kädet kietoutuivat harteideni ympärille ja kaunokaiselleni kuuluva ääni lauloi, ”Jos menet pois, mitä minulle jää? Jos menet pois, kesä tää häviää..”

Naurahdin, ”Jess, nyt on talvi. Mutta mikäs nyt laulattaa?”

Tunsin, kun hän kohautti olkiaan ja suukotti hiuksiani, ”En tiedä, kunhan hoilaan.”

”Selvä”, vastasin ja näpäytin huispausstadionin pienoismallia, jossa hahmot lentelivät ympäriinsä. Hän jatkoi laulun hyräilyä ja keinutti meitä samaan tahtiin. Virnuilin ja yritin keskittyä strategian suunnitteluun.

”Ketä vastaan ensimmäinen peli on?” Jess kysyi ja leikki hiuksillani.

”Luihuista”, vastasin ja paransin asentoani hieman.

Jess laski päänsä olalleni ja katsoin häneen, ”Mikä sinulla nyt on?”

”Ei mikään, saan kai minä viettää aikaa poikaystäväni kanssa?”

”Tietenkin”, sanoin ja jatkoin suunnittelua.

”Oletko jo valinnut joukkueen?” hän kysyi.

Huokasin, ”En Jess, en ole vielä pitänyt koelentojakaan. Älä kulta loukkaannu, mutta voisitko olla hetken hiljaa, yrittäisin keskittyä tähän.”

”Okei, olisit heti sanonut”, hän sanoi ja kuulosti hieman loukkaantuneelta. Hän irrotti kätensä ympäriltäni ja istui toiseen nojatuoliin.

”En minä tarkoittanut, ettet sinä saisi olla siinä”, mutisin enemmänkin itselleni. Jess kyllä kuuli sen, koska hän katsahti minua tuimasti.

Hän oli ollut jo kymmenen minuuttia hiljaa. Vilkaisin häntä nopeasti ja hän istui jalat ristissä ja kädet puuskassa, tuijottaen lattiaa.

”No nyt sinä suutuit”, sanoin hänelle.

Hän katsoi minuun ja kurtisti kulmiaan, ”Kuinka niin?”

”Et ole puhunut mitään kymmeneen minuuttiin”, vastasin.

Hän tuhahti, ”Sinähän pyysit, että sulkisin suuni ja minä tein niin!”

”Ei sinun nyt noin hiljaa tarvitsisi olla”, sanoin ja pyöräytin silmiäni.

Jess läimäytti kätensä käsinojilleen ja sanoi, ”Ja minulle kun on sanottu, että naiset ovat vaikeita! Ensin pyydät täyttä hiljaisuutta, mutta nyt sitten minun pitäisikin puhua.”

”No jos et osaa olla sopivasti hiljaa ja välillä sanoa jotain niin voit mennä, minua oikeasti häiritsee jos vain nökötät siinä etkä sano mitään”, tiuskaisin.

Jess tuhahti, nousi tuolista ja käveli nokka pystyssä makuusaliinsa. Hyvä Harry, hienosti hoidettu.

Huokaisin ja pakkasin tavarani kasaan. Vein ne makuusaliin ja päätin sitten mennä lepyttelemään Jessiä. Kun olin kävelemässä portaita ylös tyttöjen makuusaliin, ne muuttuivat yhtäkkiä liukumäeksi ja lennähdin alas. Hitto. Ei noin viimeksi käynyt.

Mietin miten pääsisin makuusaliin kunnes keksin: lennän sinne. Ryntäsin omaan makuusaliini, nappasin Tulisalaman ja avasin ikkunan päästäkseni ulos.

”Harry mitä ihmettä sinä teet?” kuulin Ronin sanovan, kun hän tuli pois suihkusta.

”Menen tyttöjen makuusaliin”, vastasin, enkä jäänyt kuuntelemaan lisäkysymyksiä.

Kun pääsin Jessin makuusalin ikkunalle, koputin sitä. Hermione tuli avaamaan ikkunan ja lennähdin sisään.

”HARRY?!” Hermione kiljahti.

Laskeuduin luudaltani ja kysyin, ”Niin Hermione?”

”Mitä sinä teet täällä?” hän kysyi hämmentyneenä.

”Lepyttelen Jessiä. Missä hän on?”

Hermione huokaisi, ”Miksi sinä häntä lepyttelet?”

”No kun hän suuttui minulle, kun sanoin ettei hän saisi puhua!” ärähdin.

Hermione pyöräytti silmiään, ”Eikä suuttunut. Harry, sinä olet kyllä välillä niin hölmö.”

”No missä Jess on?” kysyin häneltä.

”Hän lähti kirjastoon. Pyysin häntä hakemaan minulle Riimusanakirjan”, Hermione vastasi.

”Mihin sinä sitä tarvitset?” kysyin hölmistyneenä. Hänhän on aivan nero riimuissa.

Hermione huokaisi, ”Tarkistan muutamat kohdat tietenkin!”

”Selvä, selvä… Menen nyt sinne kirjastoon, jos hän vaikka olisi siellä vielä”, mutisin ja lensin takaisin makuusaliini.

Juoksin sieltä kirjastoon ja tarkastin jokaisen hyllyvälikön, kuitenkaan löytämättä Jessiä. Kun olin aivan kirjaston perukoilla kuulin tutun, heleän naurun. Juoksin naurun suuntaan ja kun näin hänet, pysähdyin kuin seinään huomatessani kenen kanssa hän oli. Vereni kohisi suonissani ja kävelin päättäväisesti heidän luokseen.

”Jess, täällähän sinä olet”, sanoin ja kietaisin käteni hänen ympärilleen omistavasti.

Jess katsoi minua oudoksuen, ”Mikä sinua vaivaa? Nytkö sitten seurani kelpaa?”

”Niin Potta, mikä sinua vaivaa? Eivätkö normaalit ihmiset voi puhua kahden kesken rauhassa?” Malfoy ivasi.

”Draco!” Jess tiuskaisi ja katsoi häntä paheksuen.

”Jess anna olla, eräät eivät vain osaa käytöstapoja”, sanoin katkerasti ja mulkoilin Malfoyta.

”Niin Jess, jotkut eivät vaivaudu huomiomaan, että toisilla on juttu kesken”, Malfoy sanoi ja hymyili Jessille.

Kiskaisin Jessiä hieman lähemmäs itseäni ja ärisin, ”Minulla on oikeus tulla Jessin luokse milloin haluan. Hän on minun tyttöystäväni.”

”Harry älä esineistä minua!” Jess sanoi ja katsoi minua vihaisesti.

”Tuota menoa hän jättää sinut, jos olet noin omistavainen, olit jo kesällä, vaikket seurustellut hänen kanssaan”, Malfoy sanoi ja virnisti. Tuntui kuin savu olisi voinut nousta korvistani ulos.

Olin juuri sanomassa ilkeästi hänelle, mutta yhtäkkiä tunsin nyrkin mahassani.

”Draco!” Jess kiljahti.

Käärin hieman hihojani ja löin Malfoyta suoraan naamaan.

”HARRY!” Jess karjaisi vuorostaan.

Malfoy ravisteli hieman päätään ja oli aikeissa hyökätä minua kohti, mutta leijuimme ilmassa päät alaspäin.

”Mitä täällä tapahtuu? Mikä tämä meteli on?” matami Prilli kivahti nurkan takaa. Kun hän näki meidät yrittämässä huitoa toisiamme nyrkeillämme ilmassa, hän kiljahti,

”MITÄ TE OIKEIN TEETTE?!”

Jess yskäisi ja sanoi, ”Anteeksi matami, minä vien heidät tästä ulos.”

Jess leijutti meidät ulos kirjastosta, ja kun olimme jo pihalla, hän sanoi,

”Okei, te kaksi saatte nyt rauhoittua!”

JessicaPoV

”Minä olen täysin rauhallinen Jess, voit päästää minut ala.. ÄLÄ LYÖ MINUA!” Harry karjaisi, kun Draco löi häntä käsivarteen. Hengitin syvään kyllästyneenä.

Siirsin heitä vielä enemmän irti toisistaan ja sanoin, ”Rauhoittukaa. Annan teille kaksi vaihtoehtoa: joko te kuuntelette mitä minä aion sanoa, ETTEKÄ hyökkää toistenne kimppuun kun lasken teidät alas, tai sitten jäätte leijumaan tähän koko illaksi. Kumman valitsette?”

”Ensimmäisen”, he mutisivat yhteen ääneen. Hyvä, tämähän alkaa sujua…

Laskin heidät maahan hitaasti ja katsoin mitä tapahtuisi. Oletin, että he hyökkäisivät toistensa kimppuun välittömästi, mutta he pysyivätkin kaukana toisistaan.

”Okei… Tiedättekö miten te helpottaisitte minun elämääni juuri nyt?”

He molemmat katsoivat minuun ja pudistivat päitään.

”LOPETATTE TUON NAURETTAVAN TAPPELEMISEN!” karjaisin heille.

Draco katsoi minua järkyttyneenä, kun karjaisin sillä tavalla. Harry taas virnuili tämän reaktiolle.

”Harry sinuna en virnuilisi siinä yhtään!” ärähdin ja hänen hymynsä hyytyi.

”Pojat ihan oikeasti, olisitte edes silloin kunnolla, kun minä olen lähellä. Ja Harry, sinä käyttäydyit kuin idiootti tuolla kirjastossa. Minä rakastan sinua ja Draco tietää sen. Draco on minun ystäväni. Ymmärrätkö?” kysyin Harrylta.

”Ymmärrän, mutta…”

”Ei muttia Harry! Ihan oikeasti, sinun ei tarvitse olla mustasukkainen”, sanoin surullisella äänellä.

Draco yskäisi, ”Anteeksi, mutta voinko minä mennä? Minua ei oikeastaan kiinnosta teidän parisuhdeongelmanne…”

Nyökkäsin hänelle ja hän tuli halaamaan minua nopeasti. Harry mulkoili häntä murhaavasti ja pudistin hänelle päätäni.

”Sinä se et sitten usko, ethän?” tuhahdin hänelle ja menin sisälle lämpimään.

Oli jo yö, kun istuin oleskeluhuoneessa lattialla takan ääressä. Kiedoin käteni jalkojeni ympärille ja painoin pääni polvilleni.

Kuulin hiljaiset askeleet, jotka tulivat poikien makuusaliin johtavista rappusista. Siellä oli pimeää ja kuulin henkilön kiroavan rappusia. Askeleet hiipivät luokseni ja pian hän istui vieressäni.

”Onko sinulla murheita?” hän kuiskasi minulle.

Nyökkäsin vaitonaisesti. Istuimme siinä hiljaa, kunnes hän mutisi hieman turhautuneena,

”Jess, minä olen huono näissä ´lohdutan-ystävääni´-jutuissa, niin jos vai kertoisit, niin yritän auttaa. Antaa sinulle miehen näkökulmaa tai jotain, jos sitä tarvitset.”

Huokaisin, ”Tänään kirjastossa, kun juttelin Dracon kanssa Harry vain… sekosi tai jotain. En tiedä, hän vain tuli siihen ja oli niin omistushaluinen ja mustasukkainen. Se ei ollut yhtään hänen tapaistaan.”

”Ehkä se johtui Malfoysta. Siitä, että hän vikittelee sinua.”

”Harryn pitäisi tietää, että Draco on minulle vain ystävä. Olen tehnyt sen myös selväksi Dracolle”, sanoin ja katsoin häntä silmiin epätoivoisesti.

Hän hymyili minulle ja sanoi, ”Harry on välillä idiootti, kaikkihan sen tietää. Hän vain pelkää, että Malfoy tekee sinulle jotain tai antaa sinut tiedät-kai-kenelle. Hän yrittää suojella sinua. Kai. Tai sitten hän on hullu psykopaatti, jolla on outo pakkomielle sinusta.”

Naurahdin, ”Sinun sitten oli pakko vitsailla, vai mitä?”

”Sinä tiedät, että se kuuluu luonteeseeni”, hän nauroi ja löi minua leikkisästi käsivarteen niin, että heilahdin hieman.

”Mistä sinä edes tiedät, että Voldemort haluaa minut?” kysyin häneltä hämmästyneenä.

”Kaukokorvat. Äiti ja isä puhuivat siitä kerran kotona ja me salakuunneltiin”, hän vastasi ylpeänä.

Huokaisin syvään ja kävin istuman jalat ristissä. Hän levitti käsiään ja nojauduin halaamaan häntä.

”Minä taidan lähteä nukkumaan, olin aikeissa käydä kyläilemässä keittiössä, mutta nyt, kun täällä on todistaja rikokselleni, niin taidan jättää väliin…” hän vitsaili ja lähti hiippailemaan takaisin makuusaliinsa.

”Kiitos Fred”, kuiskasin hänelle. Hän kääntyi ympäri ja hymyili minulle,

”Ole hyvä Jess. Kauniita unia.”

”Hyvää yötä”, kuiskasin hänen peräänsä.

Istuin vielä hetken takan ääressä. Ei kauaakaan, kun minua alkoi väsyttää ja suuntasin kohti sänkyäni.

24. Kosto

HarryPoV

Pyörin koko yön sängyssäni saamatta unta. Typerä Malfoy. Tiesin, että käyttäydyin naurettavasti ja Jessillä oli täysi oikeus suuttua minulle. Kuka nyt haluaisi omistushaluista ja ylimustasukkaista poikaystävää? Kieriskelin itsesäälissäni jonkin aikaa, kunnes Ron ärähti,

”Harry käy nukkumaan, ei kukaan jaksa kuunnella tuota tuhisemista ja pyörimistä!”

"Anteeksi", kuiskasin hänelle ja pyöräytin silmiäni.

Muutaman tunnin yöunien jälkeen, pukeuduin koulukaapuuni. Ron oli lähdössä aamiaiselle ja sanoin hänelle,

"Kerrotko sitten kuinka vihainen Jess on?"

Ron pyöräytti silmiään, ”Joo. Pelkäätkö sinä häntä noin paljon?”

”En! Inhottaa vain, kun hän suuttuu”, mumisin.

”Aiheesta”, ovelta kuului. Käänsin katseeni ja näin Hermionen nojaavan ovenkarmiin.

”Sinä olet puolueellinen ja ei riita ollut pelkästään minun vikani!” puolustauduin.

Hermione tuhahti, ”Harry riitaan tarvitaan aina kaksi osapuolta, mutta sinä sen kyllä aloitit. Sitä paitsi, käyttäydyit kuin mikäkin sika, kun aloit tapella Malfoyn kanssa. Jess pitää häntä ystävänä, kyllä sinun se pitäisi tietää. ”

Että Hermione on rasittava, kun hän on oikeassa!

”Mennään jo, minä KUOLEN nälkään!” Ron valitti.

Lähdimme yhtä matkaa Suureen saliin. Heti kun olimme salin ovilla, näin Jessin istuvan Fredin ja Georgen kanssa pöydän toisessa päässä. Lähdin välittömästi kävelemään heidän luokseen ja kun Jess huomasi minut hän henkäisi syvään.

Istuin hänen viereensä penkille sivuttain niin, että olin kääntynyt kokonaan häneen päin. Katselin häntä hieman hermostuneena ja hän söi rauhallisesti, tuijottaen Frediä pieni hymy huulillaan. Fred virnuili hänelle takaisin ja George katsoi heitä hämillään,

”Te olette jättäneet kertomatta jotakin.”

Jess katsahti häneen nopeasti ja sanoi, ”Älä huoli George, se ei ole mitään tärkeää.”

Keräsin rohkeuteni ja sanoin, ”Jess, voitaisiinko jutella?”

Hän hymyili minulle herttaisesti ja sanoi, ”Tietenkin voidaan.”

Nousin ylös ja odotin, että hän tekisi samoin, mutta hän katsoi minua vieläkin herttainen hymy huulillaan ja sanoi, ”Voit sanoa tässä asiasi.”

”Mutta Jess…” valitin hieman. Olisin mieluummin pyytänyt anteeksi kahden kesken.

”Minulla on aamupala kesken”, hän vastasi.

Huokaisin ja kävin takaisin istumaan. Hän katsoi minua kysyvästi ja kuiskasin,

”Anteeksi. Olin eilen ihan typerä.”

”Miten niin olit typerä?” hän kysyi viattomasti. Pyöräytin hänelle silmiäni ja mutisin,

”Minä tiuskin sinulle ihan turhaan ja sitten vielä oli se Malfoy juttu…”

Jess naurahti heleästi ja siirtyi lähemmäs minua, aivan viereeni. Hän laski kätensä rinnalleni ja painoi suukon poskelleni. Kietaisin käteni hänen ympärilleen ja halasin häntä tiukasti. Ei hän ollutkaan vihainen.

Jess katsoi minua silmiin ja painoi otsansa otsaani vasten, ”Harry, joko sinä voisit uskoa minua, kun sanon, ettei sinun tarvitse olla mustasukkainen.”

Suljin silmäni ja hymyilin, ”Kyllä.”

”HEI JOTAIN RAJAA!” Fred karjaisi yhtäkkiä ja säpsähdimme.

Kaikki olivat kääntyneet katsomaan meitä. Aloin nauraa, kun huomasin Jessin kasvojen olevan räikeän punaiset ja hän näytti hieman järkyttyneeltä.

Hän mulkaisi minua nopeasti ja käänsi sitten katseensa Frediin, ”Sinuna en nukkuisi ensi yönä.”

”Miksen?” Fred kysyi.

Jessin huulille kaartui pirullisen herttainen hymy, ”No eihän sitä koskaan tiedä, jos vaikka heräät aamulla katolta tai keskeltä metsää… Unissakävelyä, tiedäthän?”

Tyttöystäväni on julma.

Viimeinen tuntimme oli pimeydenvoimilta suojautumista ja Kalkaros antoi meille ystävällisesti kolme päivää aikaa tehdä neljän pergamenttisivun aine manaliuksista.

Ron, Hermione, Jess ja minä, istuimme oleskeluhuoneessa tekemässä kyseistä ainetta. Yritin kurkkia Jessin ainetta ihan vain härnätäkseni häntä.

”Harry lopeta”, hän naurahti ja työnsi minut kauemmas. Nappasin hänen käsistään kiinni ja katsoin mitä hän oli kirjoittanut.

”Harry!” Jess kikatti ja työnsi minua nyt jalallaan pois.

”Ron ota tuo aine!” nauroin ja pitelin Jessiä. Ron nappasi aineen ja päästin Jessin irti.

”Antakaa se takaisin!” Jess sanoi ja hyökkäsi Ronin kimppuun. Hermione nauroi ja sanoi,

”Ron anna se takaisin.”

Ron pudisti päätään ja nosti aineen ilmaan niin korkealle, ettei Jess yltänyt siihen. Hän hyppi ja pomppi sitä kohti, muttei edes hipaissutkaan sitä.

”RON ANNA SE TÄNNE!” Jess valitti ja yritti ponkaista niin korkealle kuin pystyi.

Ron nauroi vahingoniloisesti ja kysyi, ”Eikö sinua ikinä ärsytä olla noin lyhyt?”

”KYLLÄ!” Jess karjaisi ja jatkoi kurkotteluaan.

”Jess, sinähän olet tietoinen, että olet noita?” Hermione kysyi.

Jess katsahti nopeasti ympärilleen, varmistaakseen ettei kukaan katso. Hän hymyili ilkikurisesti ja katsoi pergamenttia. Pian se lennähti hänen käteensä ja Ron valitti,

”Tuo on niin epäreilua, että sinun ei tarvitse etsiä taikasauvaasi.”

Taputin syliäni kutsuakseni Jessin istumaan syliini, mutta hän katsoi minua hieman halveksien, ”Sinä olet hänen kätyrinsä. Ja minä en ole koira.”

Naiset.

Katsoin häntä anelevasti ja hän hymyili minulle. Kiskaisin hänet syliini ja suukotin hänen poskeaan.

Olin käynyt jo suihkussa ja makasin sängylläni miettien huomista rohkelikon huispausjoukkueen valitsemista. Fred ja George varmaan tulevat lyöjiksi… Mutta kenet minä saan pitäjäksi?!

Viskasin lasini pöydälle ja menin peiton alle. Sammutin valon ja juuri, kun olin nukahtamassa, kuulin makuusalin oven sulkeutuvan. Joku oli varmaan taas ollut hieman pitkään ulkona.

Käänsin kylkeäni ja kuulin hiipiviä askelia lähellä sänkyäni. Ei kai Ron ole ollut Hermionen kanssa näin pitkään? ajattelin.

Kuulin verhon avautuvan ja tunsin, kuinka joku oli tullut sänkyyni. Henkilö tuli peiton alle ja virnuilin. Hän kietoi kätensä ympärilleni ja kuiskasin,

”Jess?”

”Se olen minä, George!” hän kuiskasi muka-möreällä äänellä.

Käännyin ympäri ja kietaisin omat käteni hänen vyötärölleen, ”Sinulla on liian kaunis ääni ollaksesi George.”

”Shhh… En saisi olla täällä, joten ollaan ihan hiljaa”, hän naurahti ja suukotti nenänpäätäni.

Painoin suukon hänen hiuksilleen ja kuiskasin, ”Hyvää yötä kaunokainen.”

Heräsin aamulla seitsemältä. Jess ei ollut enää vieressäni. Nousin ylös ja vaihdoin vaatteeni nopeasti. Katsoin Ronin sänkyyn ja näin tämän nukkumassa vielä sikeästi.

”Ron ylös tai nukut pommiin!” karjaisin hänelle.

Ei mitään reaktiota. Nappasin Nevillen puhtaat kalsarit ja viskasin ne Ronin naamalle. Hän avasi silmänsä ja siirsi kalsarit pois naamaltaan. Kun hän tajusi, mitkä ne olivat, hän karjaisi,

”MIKSI SINÄ NOIN TEIT?!”

”Nouse ylös tai myöhästyt”, sanoin ja pakkasin koululaukkuni.

Ron katsoi kelloa ja sanoi, ”Voi helvetti.”

JessicaPoV

Heräsin aamulla hyvin aikaisin. Avasin sängyn verhoa hieman ja istuin sängyn reunalle. Huomasin lattialla avonaisen kirjeen. Katsoin ympärilleni, otin sen käteeni ja luin,

Harry,

Yksityistuntisi on 7.1. , tule työhuoneeseeni kello 8.

rehtori Dumbledore

Taitoin kirjeen ja laitoin sen Harryn yöpöydälle. Hän kai sitten kertoo myöhemmin mistä he keskustelevat.

Hiippailin takaisin makuusaliini ja Mione oli jo hereillä. Hän katsoi minua myhäilevästi ja kysyin,

”Mitä?”

”Missä olit yön?” hän vastasi kysymyksellä, virnuillen typerästi.

Pyöräytin hänelle silmiäni ja sanoin, ”Menen suihkuun.”

Kävelin taikakausien historian luokasta Mionen kanssa Rohkelikon torniin. Harry ja Ron menivät huispauskentälle. Harrya jännitti kauheasti, sillä hänen täytyi valita joukkueen jäsenet.

”Mikset mennyt karsintoihin?” Mione kysy minulta ja viskasi laukkunsa sängylleen.

Hymyilin ja laskin laukkuni sängylle, ”Koska vaikka olisinkin huono, Harry ottaisi minut joukkueeseen ihan vain sen takia, että olen hänen tyttöystävänsä. Enkä halua sellaista mainetta.”

Mione nyökkäsi ja vaihtoi kouluvaatteensa farkkuihin ja t-paitaan. Minä tein samoin ja lähdimme sen jälkeen kirjastoon.

Kannoimme molemmat valtavia kirjapinoja kohti pöytää. Kun saimme vietyä ne sille, katosimme takaisin hyllyjen väliin.

”Jess haluatko auttaa minua? En yllä tuonne” Mione sanoi ja osoitti aivan ylimmälle hyllylle.

”Ja minäkö muka sitten yllän paremmin?” kysyin häneltä sarkastisesti.

Mione pidätteli nauruaan ja sanoi, ”Tietenkin, sinähän olet aivan valtavan pitkä.”

Pyöräytin silmiäni ja heilautin kättäni hieman. Kirja leijui keveästi Mionen käsiin, aivan kuin höyhen.

”Kiitos”, Mione sanoi hymyilleen ja käveli takaisin pöydän ääreen.

Kiertelin vielä hyllyjen väleissä ja eräästä löysin eräästä hyllystä kirjan Käytännön suojataikuus ja sen käyttö pimeyden voimia vastaan. Nousin varpailleni ja kurkotin sitä kohti, mutta se oli aavistuksen liian korkealla. (En edes hipaissutkaan siihen.) Tuhahdin ja hypähdin pienesti napatakseni sen. Minähän en käytä taikoja saadakseni tuota kirjaa. Minä en ole niin lyhyt, ettenkö saisi tuota kirjaa alas.

Koukistin hieman polviani, heilutin takapuoltani puolelta toiselle ja hyppäsin uudelleen. Sain jo kosketettua kirjaa, mutta otteeni ei pitänyt siitä. Huokaisin syvään ja valmistauduin uuteen hyppyyn. Juuri, kun olin aikeissa hypätä, kalpea käsi vetäisi kirjan hyllystä ja ojensi sen minulle.

Käännyin katsomaan henkilöä ja sanoin, ”Olisin saanut sen itsekin.”

”Niin, siltähän se näyttikin”, hän virnuili.

”Ihan oikeasti Draco, kyllä minä olisin sen saanut alas”, mutisin. Ihan varmasti olisin seuraavalla hypyllä saanut sen alas.

”Niin, mutta silloin varmaan koko hylly olisi kaatunut”, Draco virnuili omahyväisesti. Pyöräytin silmiäni ja lähdin kävelemään Mionen luokse.

”Voinko istua teidän kanssanne?” Draco kysyi ja käveli vierelläni.

Mione kääntyi välittömästi katsomaan Dracoa epäileväisenä.

”Jos te ette tappele ja jos se sopii Mionelle”, vastasin Dracolle ja katsoin Mionea.

Hän mietti hetken ja huokaisi, ”Hyvä on.”

”Kiitos kura… Granger”, Draco mutisi ja katsoin häntä varoittavasti.

”Uskallakin käyttää tuota sanaa Mionesta niin minä nitistän sinut”, sähähdin hänelle ja Mione virnuili reaktiolleni.

”Anteeksi”, Draco mutisi ja nappasi yhden kirjan pinostamme. Hän katsoi sitä kummissaan ja kysyi sitten,

”Hei ihan oikeasti. Latteuksien filosofia – Miksi jästit eivät halua tietää?”

Nappasin kirjan hänen kädestään ja sanoin koppavasti, ”Vaikka sinua ei ehkä jästitieto kiinnosta, niin se ei tarkoita, etteikö minua kiinnosta.”

”Jess! Hermione!” kuulin äänen huutavan kirjaston ovelta.

Matami Prilli mulkaisi Harrya paheksuen ja tämä kuiskasi, ”Anteeksi matami.”

Harry käveli hassu virne naamallaan luoksemme ja kun hän havaitsi, että Draco istui kanssamme, hänen ilmeensä muuttui heti kylmäksi. Voi ei, ei taas!

HarryPoV

Karsinnat olivat kestäneet muutaman tunnin ja olin saanut valittua joukkueen. Onneksi Fred ja George ovat vielä koulussa, muut lyöjiksi hakevat olivat aika toivottomia.

Kun olin ilmoittanut joukkueen, lähdin nopeasti kohti Rohkelikon tornia. Sinne päästyäni etsin Jessiä kuraisissa vaatteissani ja kun en löytänyt häntä tai Hermionea, kysyin Seamusilta missä he olivat. Hän sanoi, että kuuli heidän puhuvan jotakin kirjastoon menemisestä.

Juoksin, kuraisissa vaatteissani, kirjastoon ja ovella näin Jessin ja Hermionen istuvan pöydän ääressä, valtava kirjapino edessään.

”Jess! Hermione!” huikkasi heille. He käänsivät päänsä ja hymyilivät minulle.

Matami Prilli mulkaisi minua pahasti ja kuiskasin, ”Anteeksi matami.”

Virnuilin Jessille ja Hermionelle kävellessäni heidän luokseen, mutta kun huomasin kirjapinon takana istuvan Malfoyn, virneeni haihtui kuin savuna ilmaan. Okei Harry, sinä lupasit Jessille, että käyttäydyt kunnolla. Ethän halua pahoittaa Jessin mieltä? pieni ilkeä Hermionemainen ääni päässäni kimitti.

Huokaisin ja kävelin heidän luokseen. Painoin suukon Jessin hiuksille ja sanoin,

”Hei.”

”Hei. Miten karsinnat menivät?” Jess kysyi minulta helpottuneen oloisena.

Istuin hänen viereensä ja sanoin, ”Ihan hyvin. Muutama toivoton tapaus, ei sen enempää.”

”Mikset sinä hakenut joukkueeseen Jess?” Malfoy kysyi, muistuttaen minua olemassaolollaan.

Jess hymyili hänelle, ”Koska Harry olisi valinnut minut vaikka olisin ollut todella huono.”

”Et sinä ole huono”, mutisin hänelle ja silitin hänen kämmenselkäänsä.

”Missä Ron on?” Hermione keskeytti alkavan kinastelumme.

Kohautin olkiani, ”Varmaan makuusalissa.  Valitsin hänet muuten pitäjäksi.”

Vilkaisin sivusilmällä Malfoyta ja hän näytti sille, että haluaisi sanoa jotakin ilkeää, mutta ihme kyllä, hän piti mölyt mahassaan.

”Taidankin mennä sitten etsimään hänet…” Hermione sanoi ja laittoi kirjan kiinni.

”Mione minä voin viedä kirjat takaisin paikoilleen, kun lopetan”, Jess sanoi hänelle.

Hermione hymyili kiitollisena ja lähti lähes juosten kohti tornia.

”Onko jotain kirjoja mitä et enää tarvitse?” Malfoy kysyi Jessiltä ja hymyili maireasti.

Jess osoitti muutamia kirjoja ja sanoi, ”Noita en enää tarvitse.”

Malfoy nousi ylös ja nappasi kirjat syliinsä. Kun hän käveli pontevasti hyllyvälikköön, käänsin katseeni takaisin Jessin ja silitin hänen poskeaan. Hän laittoi kätensä käteni päälle ja sulki silmänsä. Hymyilin hänelle ja kuiskasin,

”Käyttäydyinkö kohtuullisen hyvin?”

Jess naurahti heleästi ja sanoi, ”Todella hyvin. Kiitos.”

Nojauduin hieman eteenpäin ja suutelin Jessiä nopeasti.

Malfoy tuli takaisin vihellellen ja katsoi meitä, ”En kai keskeyttänyt mitään?”

”Et”, Jess vastasi ja kääntyi takaisin lukemaan kirjaansa. Malfoy virnuili minulle ilkeästi ja kävi sitten takaisin paikalleen istumaan.

”No Potter, onko teillä suuretkin sotasuunnitelmat seuraavaan huispausotteluun?” Malfoy kysyi viekkaasti.

Purin hammastani ja manasin pääni sisässä Malfoyn.

”Anteeksi Malfoy, mutta en aio kertoa suunnitelmia sinulle”, vastasin niin kohteliaasti kuin pystyin.

Jess pamautti kirjan kiinni ja hymyili, ”Olen valmis. Lähdetään.”

Ei voisi parempaa ajoitusta olla.

Veimme loput kirjat paikoilleen ja juoksimme lapsellisesti kilpaa oleskeluhuoneeseen. Jess voitti, koska hän esti minua pääsemästä eteenpäin.

Hermione istui Ronin kainalossa sohvalla. He molemmat olivat nukahtamaisillaan. Nyökkäsin Jessille ja hänkin katsoi heihin. Hänellä oli pirullinen hymy kasvoillaan. Katsoin häntä varoittavasti ja kuiskasin,

”Jess, mitä sinä aiot?”

”En mitään”, hän sanoi viattomasti ja lähti hiipimään kohti heitä. Kiskaisin hänet takaisin ja kuiskasin,

”Sinä ET säikäytä heitä.”

Jess katsoi minua pettyneenä ja mutisi, ”Ilonpilaaja.”

JessicaPoV

”Jess, et kai sinä oikeasti aio tehdä mitään pilaa Fredille?” Mione kysyi minulta ja harjasi kosteita hiuksiaan.

Hymyilin hänelle ja tiukensin pyjamahousujeni naruja, ”Haluatko sinä ihan oikeasti tietää?”

”Eli sinä aiot tehdä jotain! Jess älä ihan oikeasti, jäät kuitenkin kiinni!” Mione kiljahti.

Pyöräytin silmiäni ja naurahdin, ”Mione, minä en jää kiinni. Jos et ole sattunut huomaamaan, niin minä osaan olla hyvin näkymätön.”

Mione huokaisi syvään ja sanoi, ”Muista sitten, että minä varoitin sinua.”

”Kyllä äiti”, mutisin ja nappasin pöydältä pompulan. Letitin hiukseni ja Mione kuiskasi minulle,

”Käyn nukkumaan, öitä.”

”Öitä”, vastasin hänelle.
Kun olin melko varma, että Fred ja George olisivat molemmat jo nukkumassa, lähdin hiippailemaan heidän makuusaliinsa. Heidän sängyistään kuului vain kuorsaus. Raotin makuusalin ovea hieman enemmän, jotta käteni mahtui ovenraosta salin puolelle.

Liikautin kättäni ja sängyn verhot aukesivat hitaasti. Nostin kättäni hieman ja Fred leijui hieman patjan yläpuolella. Avasin oven kunnolla ja kävelin portaita alas. Fred leijui perässäni ja kun pääsin ulos Rohkelikon tornista, muodostin varmuuden vuoksi ympärillemme voimakentän. Kävelin kohti tähtitornia ja seurasin kokoajan sivusilmällä Frediä, ettei hän vahingossakaan heräisi.

Tähtitorniin päästyäni ohjasin Fredin katolle. Tein hänen ympärilleen oksikosta kehdontapaisen muodostelman, ettei hän putoaisi katolta. Hän kostaa tämän minulle.

”Öitä Fred”, sanoin ääneen ja naurahdin pienesti. Juoksin takaisin Rohkelikon torniin ja menin nukkumaan.
« Viimeksi muokattu: 03.01.2011 17:39:44 kirjoittanut LittleApple »

tirsu

• BubblegumKnight
  • Clara, my Clara
« Vastaus #64 : 03.01.2011 20:41:56 »
Oikein kivat kaksi lukua. :) Viimeistä lukiessa tuli naurettua hieman ääneenkin parille kohdalle.
Pari pientä virhettä taisi osua jossain kohtiin silmiin, mutta en muista missä, sillä en kiinnittänyt niihin silleen huomiota. Ne, kun eivät haitanneet lukemista kovinkaan paljoa.
Oli jotenkin mukavaa (tai jotain, mukava nyt tuli ekana mieleen...), kun Fred oli välillä hieman vakava ja sellainen. Vaikkei se kauan kestänytkään, mutta sehän olisikin ollut jo outoa. :D Jess oli vikan luvun lopussa hyvin ilkeä, kun teki Fredille kepposen, toinen kun oli ollut niin kiltti aiemmin.
Jatkoa odotellen. :)
-tirsu

sukkula

• Vieras
« Vastaus #65 : 05.01.2011 11:22:02 »
Haha, oikein hauska pikku pila niillä. En nyt keksi muuta, joten sanon vain kiiitos luvusta.

<3 sukka

Bosamo

• -Love Is Forever-
« Vastaus #66 : 07.01.2011 21:58:30 »
Vähänkö oli ärsyttävä lukee sitä kappaletta missä Jess oli sielä oleskeluhuoneessa ja se poika tuli sinne, ku et sanonu aluks et kuka se oli...

Hahahaha toi loppu oli tosi hyvä ;)

Jatkoo odotan innolla :D

LittleApple

• Vieras
Girl who changed everything 25. luku
« Vastaus #67 : 10.01.2011 22:33:55 »
Kiitos jälleen kerran kommenteista ♥

Jees, seuraava luku ;)

25. Lupaus

JessicaPoV

Makasin keskellä oleskeluhuoneen lattiaa. Mione vilkuili minua vähän väliä ja virnuili huvittuneena. Huokaisin syvään ja katsoin taas kelloa. Vielä ainakin tunti.

”Kyllä se Harry sieltä harjoituksista tulee”, Mione nauroi pilkallisesti.

Mulkoilin häntä ja tuhahdin, ”Hän tekee ihan koko ajan jotakin. Joko hän on harjoituksissa tai suunnittelee uusia strategioita tai sitten hän on rehtorin luona yksityistunneilla, joista hän ei ole muuten vieläkään maininnut minulle!”

”Kyllä hän niistä varmasti kertoo, kunhan ehtii”, Mione vastasi konemaisesti.

Huokaisin taas ja tuijotin kattoon. Kuulin muotokuva-aukosta askeleita ja katsoin sinne. Nousin salamana ylös ja juoksin makuusaliini.

”JESS PERHANA TULE TAKAISIN!” Fred karjaisi.

”SINUN PITÄISI OLLA HARJOITUKSISSA!” huusin hänelle portaiden yläpäästä.

”NE LOPPUIVAT JUURI! TULE TÄNNE!” hän karjaisi minulle takaisin ja tuijotti minua portaiden alapäästä.

Hymyilin hänelle herttaisesti ja sanoin, ”Olen mieluummin täällä.”

En ollut mennyt koko iltana oleskeluhuoneeseen, pelkäsin Fredin kostoa aivan liikaa. Hän oli jo muutaman viikon yrittänyt kostaa minulle, ilman tulosta.

Mione tuli makuusaliin ja sanoi, ”Harry kysyi voisitko tulla alas.”

”Onko Fred siellä?” kysyin häneltä ja nousin istumaan sängylläni.

”On, mutta Harry lupasi suojella sinua”, Mione virnuili minulle.

Nousin ylös ja hyppelehdin hänen perässään oleskeluhuoneeseen. Harry odotti minua portaiden alapäässä. Hän kietaisi kätensä ympärilleni ja rutisti minua. Hymyilin pienesti ja kävelimme sohvalle istumaan.

”Onko tänään tapahtunut mitään erikoista?” kysyin häneltä kuin ohimennen.

Hän kohautti olkiaan, ”Ei. Harjoitukset menivät ihan hyvin. Anteeksi kun minulla meni niin pitkään, jäin vielä suunnittelemaan strategioita.”

Tuntui pahalta, kun hän ei kertonut minulle yksityistunneistaan. En ymmärtänyt, miksei hän halunnut puhua niistä. Katsahdin Mioneen ja Roniin ja he vain kohauttivat olkiaan. Käänsin katseeni sitten takaisin Harryyn, rohkaistuin ja kysyin,

”Eikö tänään tapahtunut yhtään mitään muuta? Jotakin normaalista poikkeavaa?”

Harry katsoi minua kummissaan ja naurahti, ”Ei? Olisiko pitänyt?”

Mutristin huuliani ja pudistin päätäni. Harry ojensi taikuudenhistorian esseensä minulle tarkistettavaksi ja aloin lukea sitä läpi. Yhtäkkiä minut kiskaistiin sohvalta pois. Sydämeni hyppäsi kurkkuun ja aloin rimpuilla,

”Päästä alas!”

”En, tämä on kosto!” Fred nauroi ja raahasi minua ulos oleskeluhuoneesta.

”HARRY SINÄ SENKIN PETTURI!” kiljahdin.

Harry nauroi ja seurasi meitä, ”Anteeksi Jess, itsepähän tämän aiheutit.”

Fred oli raahannut minut ulos ja olin todella järkyttynyt, kun tajusin mitä hän aikoi tehdä. Olisin pian jääkylmässä järvessä.

”FRED MINÄ VOIN TULLA KIPEÄKSI!” kiljuin ja rimpuilin lujempaa.

”Minä olisin voinut pudota ja kuolla, joten tämä on hivenen lievempi rangaistus”, hän nauroi.

”ET SINÄ OLISI VOINUT PUDOTA, VARMISTIN SEN!” kiljuin tahattomasti hänen korvaansa.

”Ja minä menetän kuuloni jos jatkat tuota kiljumista”, hän tyrski ja kantoi minua pitkin laituria.

”Tiedätkö, on tosi kätevää, kun olet pieni. Sinua on helppo siirrellä paikasta toiseen. Olet kuin Tasku-Jess”, Fred nauroi.

Ennen kuin ehdin pyytää anteeksi tekojani, olin järvessä.

”FRED MINÄ TAPAN SINUT!” karjaisin ja tutisin. Nousin laiturille ja lähdin jahtaamaan häntä.

Harry nappasi minut syliinsä ja kuiskasi, ”Jos kostat, tämä ei lopu ikinä.”

”Paraskin puhuja kostamisesta”, ärähdin kalisevin hampain.

Harry antoi hupparinsa minulle ja kävelimme sisälle. Oleskeluhuoneessa Mione ja Ron purskahtivat todella räkäiseen nauruun. Näytin heidän mielestään uitetulta spanielilta. Menin ripeästi makuusaliin ja kävin kuumassa suihkussa. Vaihdoin sitten pyjaman päälleni ja jäin peiton alle makaamaan. Vaivuin pikkuhiljaa horrostilaan ja kuulin, kun joku tuli ovesta sisään.

”Jess nukutko sinä?” Mione kysyi hiljaa.

”Mmmm”, vastasin enkä avannut silmiäni.

”Minulla olisi tärkeää asiaa”, hän kuiskasi ja istahti sängylleni. Hän ravisteli minua hieman ja nousin istumaan. Avasin silmäni ja kysyin,

”Mitä?”

Mione huokaisi ja sanoi, ”Tiedän, että sanot, että olisit halunnut Harryn kertovan itse, mutta hän ei aio kertoa sinulle mitään.”

Heilautin kättäni osoittaakseni, että hän saa jatkaa.

”Harry kertoi minulle ja Ronille hänen yksityistunneistaan.”

Pääni sisällä tuntui ontolta. Katsahdin häneen ja kysyin, ”Mitä?”

”Harry kertoi minulle ja Ron…”

”Kuulin kyllä, mutta siis hän kertoi teille ennen kuin minulle”, sanoin hieman kimeällä äänellä.

Mione katsoi minua anteeksipyytävästi ja kuiskasi, ”Hän ei aio kertoa sinulle.”

”Sanoiko hän niin?”

Mione nyökkäsi minulle ja tuhahdin, ”Mistä niissä tunneissa on kyse?”

”J-jess minä en oikeasti voi kertoa. Harry vannotti, etten kertoisi”, Mione sanoi epävarmasti.

Katsoin häntä anovasti, mutta hän pudisti päätään, ”Harry on myös paras ystäväni.”

”Ihan sama”, mutisin ja kävin takaisin makuulleni.

”Et kai sinä suuttunut?” Mione kysyi.

Hymyilin, ”En Mione. Inhottaa vain, kun en tiedä mistään mitään.”

Mione halasi minua ja sanoi, ”Öitä.”

”Öitä”, vastasin hänelle.

HarryPoV

Istuimme tyhjässä oleskeluhuoneessa. Kerroin Ronille ja Hermionelle yksityistunneistani ja niiden päämäärästä.

”Harry sinun pitää kertoa Jessille”, Hermione sanoi ankarasti.

Huokasin, ”Hermione en minä voi. Hän ei saa kuulla hirnyrkeistä. Hän haluaisi vain mukaan etsimään niitä.”

”Harry, minä en tiedä mitään parisuhteista, mutta sen minä tiedän, että jos sinä salailet tuota, teidän suhteenne ei pääty hyvin”, Ron sanoi.

Hermione katsoi häneen ylpeänä ja sanoi, ”Sinähän olet välkky tänään.”

”Tietenkin olen”, hän sanoi ja suukotti Hermionen poskea. Pyöräytin heille silmiäni ja sanoin,

”Minä en kerro hänelle.”

Hermione huokaisi, ”Muista, että me varoitimme sinua.”

”Hei kuulkaa, jos hän saa tietää hirnyrkeistä ja siitä, että ne pitää tuhota, mitä luulette hänen tekevän?” tiuskaisin heille.

”Auttavan sinua ihan niin kuin mekin”, Ron pyöräytti silmiään.

”Niin! Se on liian suuri riski, myös teille”, vastasin.

”Mutta me emme keskustele siitä asiasta, tulemme mukaan”, Hermione sanoi päättäväisesti.

Pudistin päätäni epätoivoisena, heidän päitään ei sitten saa käännettyä?

”Minä menen nyt nukkumaan”, Hermione sanoi ja nousi ylös.

”Odota”, sanoin nopeasti. Hän katsoi minua varautuneena ja jatkoin,

”Sinun pitää luvata, ettet kerro Jessille tästä.”

Hermione tuhahti, ”Mutta hänen pitäisi saada tietää.”

”Lupaa Hermione”, sanoin hänelle.

Hän risti kätensä rinnalleen ja katsoi minua tuimasti.

”Hermione lupaa minulle, ettet kerro hänelle”, vaadin.

Hän pysyi vieläkin vaiti ja sanoin, ”Hermione, lupaa minulle.”

Hän mutristi suutaan ja tuhahti, ”Hyvä on, en kerro hänelle hirnyrkeistä.”

”Kiitos”, sanoin.

Hermione lähti kävelemään makuusaliinsa ja olin aivan varma, että kuulin hänen mutisevan ”idiootti Harry”.

Olin juuri kysymässä Ronilta, kuuliko hänkin mitä Hermione sanoi, kun hän mutisi,

”Hän on oikeassa.”

« Viimeksi muokattu: 17.01.2011 21:27:33 kirjoittanut LittleApple »

tirsu

• BubblegumKnight
  • Clara, my Clara
« Vastaus #68 : 11.01.2011 09:31:31 »
Sissus, joko olen täysin tyhmä (se on aivan mahdollista) tai vielä vain silmät ristissä, kun heräsin vähän aika sitten, mutta mikä äänestys ja missä?  Mutta joo, ihan hyvä luku vaikka tuntui hieman lyhyemmältä kuin aikaisemmat. :)
Yksi pikkuruinen virhe osui silmiin: "Hymyilin pienesti ja kävelimme sohvalle istumana.". Vikasta sanasta on a ja n vaihtanut paikkaa.
Aivan harrymaista olla kertomatta Jessille niistä yksityistunneistaan Dumbledoren kanssa. Se huolehtii aina vain muista, muttei oikein koskaan itsestään.
Oli jotenkin ilkeää Hermionelta sanoa Ronille, että tämän olevan välkkynä, kun se oli huomauttanut Harrylle miten salailu saattaisi vaikuttaa kaksikon (eli Harryn ja Jessin) suhteeseen. Ei Ron nyt kuitenkaan mitenkään kamalan tyhmäkään ole. Enemmänkin vain sellainen, joka ei paljoa tiedä seurustelujutuista. Toivottavasti tuo nyt ei ollut mitenkään kauhean epäselvästi selitetty - sellainen, kun on mulla tapana.
Ja hienoa, että Fred sai kostonsa. :D Vaikka onhan se melko tyhmää, aiheuttaa vielä jonkin kierteen.
No kuitenkin, jatkoa odotellen. :) Oi voi, enää vain kuusi lukua jäljellä?  :o
-tirsu

« Viimeksi muokattu: 12.01.2011 15:52:18 kirjoittanut tirsu »

sukkula

• Vieras
« Vastaus #69 : 11.01.2011 17:10:25 »
Oli taas oikein kiva luku, mut eikö Jess olisi voinu lennättää itseään tai jotain, niin se ei olis lentäny järveen. Ja mikäkikä äänestys? Tahtoo äänestää! No ei. Niin ja joo, enää 6 lukua? Outoa, että tää loppuu...

<3 sukka

LittleApple

• Vieras
Girl who changed everything 26. luku
« Vastaus #70 : 16.01.2011 17:55:26 »
Kiitos kommenteista :) Joo siis kävi kämmy äänestyksen kanssa, en tienny et ei saa laittaa, sen takia sitä ei ollut siinä. (Ja se koski aihetta, että kirjoittelenko jatko-osan..)

Ja seuraava luku :)

26. Kun pilvilinna romahti

JessicaPoV

Löhöilimme makuusalimme lattialla Mionen kanssa. Vajosin taas masennukseen, joka oli vaivannut minua 2 viikkoa ja 4 päivää.

”Jess taas sinä huokailet syvään”, Mione sanoi ja kuulin hänen äänessään pienen hymyn.

Nostin hieman päätäni ja katsoin häneen. Jep, hän hymyilee.

”Anteeksi”, mumisin ja laskin pääni takaisin maahan ja tuijotin kattoon.

”Sinun pitää puhua hänen kanssaan.”

”Tiedän, ei tarvitse muistuttaa”, huokaisin.

”Tänään?” hän kysyi hieman toiveikkaana.

”Tänään.”

Muodostin tekopirteän hymyn huulilleni ja menimme oleskeluhuoneeseen. Istahdin sohvalle Harryn viereen ja olin juuri sanomassa, että meidän pitäisi, vihdoin ja viimein, puhua, kun hän nousi ylös ja painoi suukon otsalleni sanoen, ”Nähdään ottelun jälkeen.”

”Onnea peliin”, hymyilin ja suikkasin suukon hänen poskelleen.

”Kiitos, emme kyllä tarvitse sitä”, hän virnuili ja lähti kohti huispausstadionia.

Kun hän lähti, hymy haihtui huuliltani ja katsoin Mionea tympääntyneenä.

”Mitä mietit?” Mione kysyi minulta ja istui sohvalle viereeni.

Kohautin olkiani, ”Kunhan mietin Harrya.”

”Milloin aiot puhua siitä, mistä en saa sinulle puhua?” hän hymyili pienesti. Kohautin olkiani hänelle ja tuhahdin,

”Miksei hän vain voi kertoa minulle mistä siinä on kyse?”

”Koska hän suojelee sinua”, Mione sanoi ja heti, kun hän tajusi mitä sanoi, hän laittoi käden suulleen.

”Mitä?” kysyin ja käännyin istumaan häneen päin.

”Jess-kiltti, unohda mitä sanoin”, hän sanoi ja katsoi minua anovasti.

”Miltä hän suojelee minua?”

Mione ei katsonut minua silmiin. Hän vain istui jähmettyneenä ja tuijotti käsiään.

”Mione?”

”Minä lupasin hänelle, etten kerro”, hän toisti miljoonatta kertaa minulle. Tuota lausetta olen kuullut viime aikoina useasti.

Katsoin häntä anoen ja hän huokaisi, ”Jess minä en aio kertoa mitään! Tämä on teidän kahden välinen ongelma!”

”Joka ei edes ole Harryn mielestä ongelma”, tuhahdin.

Istuin katsomossa Derekin kanssa ja odotin Mionea. Olin varannut meille loistopaikat, tai no, näin Derekin istumassa näillä paikoilla ja tuppauduin seuraan. Hän nauroi minulle, kun tulin muina tyttöinä paikalle aivan kuin olisin vain halunnut tulla juttelemaan hänelle.

”Ottelu alkaa ihan kohta ja Mionea ei näy missään”, tuhahdin turhautuneena.

”Kyllä hän tulee”, Derek sanoi ja virnuili.

Mulkoilin häntä ja kysyin, ”Mitä sinä siinä virnuilet?”

”No anteeksi. Mikä on vialla?” hän kysyi ja vakavoitui.

Pudistin päätäni, ”Teiniongelmia, et halua tietää.”

Hän nyökkäsi ja kysyi, ”Mihin liittyen?”

Pyöräytin silmiäni ja sanoin tylsistyneenä, ”Anna olla, sinä et voi auttaa minua.”

”Eli ovatko nämä naistenvaivoja?”

Katsoin häntä kuvotuksen vallassa, ”Derek!”

Hän purskahti nauruun ja sanoi, ”Anteeksi, kunhan kiusasin.”

”Ei oikeasti ollut hauskaa. Ja ei, ne eivät ole naistenvaivoja”, sanoin vieläkin kauhistunut ilme kasvoillani.

”Tervetuloa seuraamaan lukuvuoden ensimmäistä huispausottelua, joka käydään Rohkelikon ja Luihuisen välillä!” selostaja kajautti mikrofoniinsa.

Nousimme seisomaan ja hurrasimme. Hän esitteli ensin Luihuisen joukkueen ja he liisivät stadionille. Draco lensi edestämme ja vilkutti minulle.

”Jäinkö mistään jännästä paitsi?” Mione henkäisi ja taputti.

”Et. Luihuiset tulivat juuri”, vastasin hänelle.

”Ja seuraavana Rohkelikon joukkue! Weasley, Bell, Robins, Weasley, Weasley, Weasley ja Potter!”

He lennähtivät stadionille ja Rohkelikot räjähtivät hurraahuutoihin. He lensivät ympäri stadionia, kunnes matami Huiski puhalsi pilliinsä ja Harry meni kättelemään Luihuisen kapteenia.

”Pelatkaa puhdasta peliä”, Huiskin ääni kaikui ympäri stadionia.

Sieppi päästettiin irti ja peli alkoi. Luihuisella oli kaato ja he aloittivat hyökkäyksen.

”Warringtonin kannattaisi parantaa lentoasentoaan, hän lentää selkä kumarassa. Jos hän suoristaisi selkänsä, niin hän välttyisi lihaskivuilta”, sanoin Mionelle ohimennen. Hän katsoi minua ihmetellen ja sanoi,

”Minä en ymmärrä huispauksesta mitään.”

Ai niin, unohdin ihan.

”Anteeksi, unohdin”, sanoin ja selostin saman asian, jonka hänelle sanoin, Derekille.

”Olen samaa mieltä kanssasi. Luihuisilla melkein kaikilla on aika kehno tapa lentää. Rohelikon joukkueesta Bellillä on parhaimpiin kuuluva lentoasento ja –tapa. Ginny taas tekee liian nopeita liikkeitä ja jyrkkiä kaarteita”, Derek kommentoi.

”Hänestä voisi tulla hyvä etsijä. Hän olisi tarpeeksi pienikin”, sanoin.

Derek mietti hetken ja vastasi virnuillen, ”Niin tulisi. Ehkä sitten, kun Harry ei enää ole koulussa.”

”Ja Luihuinen teki maalin!” selostaja karjaisi mikrofoniin.

”Perhana”, sanoin ja keskityin taas peliin. Tilanne oli tasan, 10-10. Yhtäkkiä näin, kun Harry ampaisi ylös. Draco lähti seuraamaan häntä.

Tuupin Mionea ja osoitin ylös, ”Harry taisi nähdä siepin.”

”Missä?” hän kysyi ja katsoi sitten sormeni osoittamaan suuntaan.

Perhanan Draco jos hän saa siepin ennen Harrya.

Siitä ei kuitenkaan ollut huolta, sillä Dracon luuta oli paljon hitaampi kuin Harryn. Hän nappasi siepin vaivatta ja Rohkelikot räjähtivät hurraahuutoihin ja mylvintään.

”Anteeksi Derek, meidän pitää mennä!”, huusin hänen korvaansa metelin lävitse. Hän nyökkäsi ja lähdin Mionen kanssa alas stadionin nurmelle onnittelemaan poikia.

Ron näytti hieman maansa myyneelle, joten Mione meni heti hänen luokseen. Minä menin ensimmäisenä Harryn luokse ja hän nosti minut ilmaan. Suutelin häntä pikaisesti ja sanoin, ”Onnea.”

”Kiitos”, hän sanoi aivan täpinöissään.

Harry laski minut alas ja menin onnittelemaan kaksosia.

”Saammeko mekin samanlaisen onnittelun?” he virnuilivat minulle.

Mulkaisin heitä, ”Ette, mutta halit voitte saada.”

He virnuilivat toisilleen ja nostivat minut ilmaan ”ryhmähaliin”.

Kun he laskivat minut alas, George karjaisi, ”VOITONJUHLAT OLESKELUHUONEESSA ILLALLA!”

Pääsin kaksosten mukaan kähveltämään ruokaa keittiöstä. Odotin, että se olisi vaikeaa, sillä ajattelin kotitonttujen olevan tarkkoja siitä, ketä keittiössä käy, mutta olinkin väärässä. Ne tuputtivat meille ruokaa yllin kyllin.

”Sinun kanssasi on paljon helpompaa käydä keittiössä, ei tarvitse edes miettiä pakokeinoja sen varalta, että joku opettaja tulisi vastaan”, Fred vitsaili, kun kävelimme takaisin oleskeluhuoneeseen.

”Voi kiitos”, naurahdin hänelle.

Saavuimme oleskeluhuoneeseen, jossa kaikki odottivatkin jo meitä. Tai jos tarkoiksi mennään, he odottivat meidän tuomiamme ruokia.

”Teillähän kesti pitkään”, Harry mutisi minulle ja kietoi kätensä vyötäisilleni.

”Joo”, vastasin tympääntyneenä. Aloin taas masentua, kun ajattelin, ettei Harry kerro minulle sitä, minkä hän kertoi Ronille ja Mionelle.

”Mikä nyt on”, hän kuiskasi korvaani ja painoi suukon hiuksilleni.

Katsoin häntä silmiin ja kysyin, ”Haluatko ihan oikeasti tietää?”

Hän katsoi minua kummissaan ja nyökkäsi.

Otin häntä kädestä kiinni ja johdatin hänet pihalle.

”Jess mitä jos joku tulee tänne?” hän kysyi huolissaan ja seurasi minua.

Huokaisin, ”Olemme käyneet tämän keskustelun jo aiemminkin. Me emme jää kiinni.”

HarryPoV

Jess johdatti minua ulos. Tämä ei voi olla mitään hyvää, ajattelin huolestuneena. Kävin mielessäni läpi kaiken, mikä voisi painaa hänen mieltään, mutten keksinyt muuta kuin hänen äitinsä tempaukset.

”Onko äitisi tehnyt jotain?” möläytin suustani ja kaduin sitä heti, kun näin hänen ilmeensä.

”Ai äitini olisi tehnyt jotain? Ehei Harry, ei äiti. Sinä kylläkin olet”, hän sanoi katkerasti ja näytti surulliselta.

Aavistin pahaa, mutta kysyin kuitenkin, ”Mitä minä olen tehnyt?”

Pysähdyimme ja Jess kääntyi ympäri katsoakseen minuun. Hän tuijotti minua vihaisesti ja tiuskaisi,

”Muotoillaanpa se näin: mitä sinä olet jättänyt tekemättä?”

Voi ei Mione on kertonut jotain. Hemmetti, hän lupasi, ettei kerro Jessille!

”En mitään tärkeää”, sanoin epäröiden.

”Et mitään tärkeää? Älä valehtele!”

Otin hänen kätensä omiini ja katsoin häntä suoraan silmiin, aivan kuin olisin yrittänyt lukea hänen ajatuksiaan turhaan.

”En haluaisi salata sinulta mitään Jess, mutta tätä taakkaa en voi antaa sinulle kannettavaksi”, kuiskasin hänelle. Hän veti kätensä pois omistani ja nousi seisomaan.

”Mutta voit kertoa sen Mionelle ja Ronille?” Jess tiuskaisi.

”Se on eri asia Jess. He ovat ystäviäni”, sanoin hänelle.

”JA MINÄKÖ EN OLE?” hän kiljaisi. Hän on ihan raivona.

Nousin seisomaan ja otin hänen käsistään kiinni, ”Sinä olet eri asia. Sinä olet minun tyttöystäväni.”

”No sehän muuttaa tämän asian täysin. Anteeksi, että edes kuvittelin, että pariskunnat jakavat taakkansa toistensa kanssa!” Jess karjui päin naamaani.

”Ehkä sitten on parempi, ettemme enää ole yhdessä”, kuiskasin. Jos tämä on ainoa mahdollisuus pitää Voldemort erossa sinusta, niin minä teen sen.

JessicaPoV

Kyyneleet tulvahtivat silmiini. Kävelin kauemmas Harrystä ja pudistin päätäni, ”Et voi olla tosissasi.”

”No tässä vaiheessa se näyttää ainoalta vaihtoehdolta”, Harry kuiskasi taas ja katsoi maahan.

”Onhan, sinä voit kertoa mistä te aina rehtorin kanssa keskustelette sinun yksityistunneillasi ja annat minun auttaa!” kiljaisin hallitsematta ääntäni.

”Jess, minä sanoin jo, etten voi kertoa, se ei ole sinun taakkasi kannettavaksi”, Harry kuiskasi konemaisesti ja katsoi vieläkin ruohikkoon. Astelin hänen eteensä ja nostin hänen leukaansa ylemmäs niin, että hän pystyi katsomaan minua silmiin. Hän ei kuitenkaan katsonut, vaan käänsi katseensa metsään. Pyyhkäisin toisella kädelläni kyyneleet silmistäni ja hengitin syvään. Yritin saada hillittyä ääntäni, mutten onnistunut siinä, kun sanoin,

”Ehkä meidän sitten pitää erota.”

Harry ei vieläkään katsonut minua silmiin, joten kiljaisin hänelle vingahtelevalla äänellä, ”Jos sinä olet edes mies, niin katso minua silmiin ja sano, että sinä haluat erota, että sinä et halua olla enää minun kanssani, KAUTTA MERILININ KULAHTANEET JA HAISEVAT VILLAHOUSUT!”

Harry pudisti päätään. Hän käänsi katseensa minuun ja kuiskasi, ”Minä en ole sanonut, etten halua olla kanssasi. En vain halua, että sinä joudut pulaan. Minä rakastan sinua.”

Hän tekee tästä minulle vaikeaa. Eikö hän vain voi tajuta, että se on hän, joka on pulassa? Hemmetin idiootti.

Tunsin kuinka tunnemyllerrys yritti hallita voimiani, mutta sain pidettyä ne jotenkin sisälläni. Henkäisin ja kuiskasin itkien, ”Minä teen sen sitten, jos sinä et siihen pysty. Harry, haluan erota. Jos et pysty jakamaan salaisuuksiasi, jotka koskisivat myös minun elämääni, tämä on ainoa vaihtoehto.”

”Olen niin pahoillani, etten voi kertoa”, Harry sanoi surullisena ja piteli käsiäni, mutta kiskaisin käteni jälleen pois hänen omistaan ja otin muutaman askeleen taaksepäin. Kiskaisin kaulakoruni pois kaulastani ja ojensin sen hänelle. Hän katsoi minua kauhistuneena.

”Vähän myöhäistä pyydellä anteeksi. Pidä korusi”, sähähdin.

Hän aikoi sanoa jotakin, mutta juoksin paikalta pois itkien vuolaasti.

”Jess!” ääni huusi käytävässä, kun juoksin portaissa. Toivoin niin kovasti sen olevan Harry, joka sanoisi olevansa typerä ja että hän kertoisi aivan kaiken. Niin ei kuitenkaan ollut. Käännyin katsomaan äänen suuntaan ja pyyhkäisin kyyneleet poskiltani.

”Mikä hätänä?” Draco kysyi ja juoksi luokseni.

Pudistin päätäni ja nyyhkäisin. Hän halasi minua ja sanoi, ”Jess kerro mitä on tapahtunut.”

”H-harry”, itkin hänen kaapuaan vasten.

”Onko Potta tehnyt sinulle jotain?” hän kysyi kiivaalla äänellä.

Pudistin päätäni, ”M-minä j-jätin hänet.”

Työnsin Dracon pois ja sanoin värisevällä äänellä, ”Menen Rohkelikon torniin. Tarvitsen Mionea.”

Lähdin kävelemään ylös Draco vierelläni.

”Draco mene pois”, sanoin korkealla äänellä. Hän pudisti päätään ja sanoi,

”Minä saatan sinut Lihavan Leidin luokse.”

Leidin kuvan luona käännyin ympäri ja nyyhkäisin Dracolle, ”Kiitos.”

”Eipä mitään. Jos haluat jutella jollekulle muullekin kuin ku… Grangerille, niin voit jutella minulle”, hän sanoi, kuulostaen vaivautuneelta.

Nyökkäsin ja hän lähti.

”Voi ressukkaa”, Leidi sanoi minulle, kun lausuin tunnussanan.

Menin puolijuoksua sisälle ja löysin kaikki juhlimasta. Heti, kun Mione näki minut, hän nousi Ronin sylistä ja juoksi perässäni makuusaliin.

”Voi Jess olen niin pahoillani!” hän sanoi ja halasi minua tiukasti.

Istuimme sängylleni ja itkin hänen olkapäätään vasten.

”Kyllä tämä tästä Jess”, Mione kuiskasi ja silitti selkääni.

”O-olen niin typerä”, nyyhkytin.

”Te molemmat olette”, hän huokaisi ja painoi päänsä hartialleni.
« Viimeksi muokattu: 16.01.2011 20:34:46 kirjoittanut LittleApple »

tirsu

• BubblegumKnight
  • Clara, my Clara
« Vastaus #71 : 17.01.2011 16:33:02 »
Oikein hyvä luku taas jälleen kerran. :) Vaikkakin tuo loppu oli hieman surullinen, mutta pitihän tuollaisenkin tulla. Jos siis haluaa kaavoja noudattaa ja kai niitä on hyvä noudattaakin, kunhan sen osaa tehdä kuitenkin hieman erilailla.
Tuosta Mionesta täytyy sanoa sen verran, että se on jotenkin ärsyttävä. Välillä voisi käyttää ihan Hermioneakin. Mutta se tietty on ihan sun oma asia...
Tuolla alussa oli siitä kyselyhomma jutusta, että se olisi koskenut jatko-osan tekemistä tälle. Sellainen voisi olla ihan kiva. Ainahan sitä lempificilleen jatkoa tahtoo sen loputtua... Eli jos jaksat kirjoittaa tälle jatko-osan, niin kyllä mä nyt ainakin luen sen sitten. :D
Mitä vielä? Harry oli niin omanlaisensa taas. Se ei kyllä koskaan taida ajatella omaa parastaan vaan asettaa muut itsensä edelleen...
No juu, eiköhän tämä kommentti ollut nyt tässä. Jatkoa vain niin pian kuin suinkin on mahdollista. :D Ai niin, tuleeko tähän muuten epilogi?
-tirsu

sukkula

• Vieras
« Vastaus #72 : 17.01.2011 20:52:24 »
Hmm. Pidin muista luvuista enemmän, ehkä sen takia, että huispauskohtaus oli hiukan pitkäveteinen, inhoan Jessiä ja Harry kävi tässä hermoilleni. Toki hän oli lähes IC, mutta kirjoissa ärsyttävyys on lievempää. Jos Jess olisi hiukan vähemmän Mary Sue ja jos hän ei olisi niin Harrymainen, pitäisin hänestä huomattavasti enemmän. Samoin kaksosten flirttailu jotenkin häiritsi. Ja koska en pidä myöskään Malfoysta, enkä siitä, että hän on Jessin ystävä, oli se Leidille asti saatto -kohta jotenkin teennäisen oloinen. Ei kuitenkaan ole tarkoitus olla ilkeä, kirjoitat hyvin ja kohtuullisen mielenkiintoisesti, joten kyllä tätä jaksaisi jatko-osankin lukea.

<3 sukka

LittleApple

• Vieras
Girl who changed everything 27. luku
« Vastaus #73 : 23.01.2011 16:52:13 »
Kiitos taas kommenteista :) Tähän ei tuu epilogii ku siis se vika luku toimii tavallaa epilogin mut ei kuitekaa oo tai sillee :D taas miu selkeitä sepostuksia  ;D

p.s. Fredin ja Georgen "flirttailua" voi myös kutsua ystävien keskeiseksi kettuiluksi :)

Juups, seuraava luku.  8)

27. T.R.Y.Ä.T.Y.E.K.H.M.I.

HermionePoV

Olin päässyt nukkumaan kolmelta yöllä, kun Jess vihdoin rauhoittui. Hän oli ihan hajalla. Hän syyttää itseään siitä, ettei Harry halua kertoa hänelle hirnyrkeistä. Eihän hän tiedä, että Harry on vain ylisuojeleva ääliö.

Heräsin aamulla jo seitsemältä. Kävin nopeasti suihkussa ja vaihdoin ylleni normaalit vaatteet. Katsoin Jessin sänkyyn ja näin hänen makaavan mahallaan sikeässä unessa. Hänen kätensä retkotti ulkona sängystä. Huomasin hänen kätensä alla hänen sanoitusvihkonsa ja mustekynän.

Hiivin hänen viereensä, siirsin hänen kätensä sänkyyn ja nappasin vihkon itselleni. Sivu oli täynnä länttejä, jotka olivat tulleet kyyneleistä. Luin uudet sanat, jotka hän oli kirjoittanut. Ne olivat jääneet kesken, sillä kynän muste valahti viimeisen sanan kohdalla, aivan kuin hän olisi nukahtanut kesken kirjoittamisen, Lukiessani huomasin kyynelten kihonneen silmiini,
I'm holding on a rope
Got me 10 feet off the ground
I'm hearing what you say but I just can't make a sound
You tell me that you need me then you go and cut me down
But wait
You tell me that you're sorry didn't think I'd turn around and say:

That it's too late to apologize
It's too late
I said it's too late to apologize
It's too late

I'd take another chance, take a fall, take a shot for you
I need you like a heart needs a beat, it's nothing new
Yeah
I loved you with a fire red now it's turning blue
And you say
Sorry like, the angel heaven let me think was you
But I'm afraid

Hemmetti noiden kahden kanssa.

Laitoin vihkon takaisin lattialle ja kipitin sen jälkeen poikien makuusaliin Ronin luokse. Kävin makaamaan hänen viereensä ja pidättelin nauruani, kun katsoin hänen kasvojaan: hänellä valui kuolaa suupielestään.

”Ron”, kuiskasin ja ravistelin häntä.

”Mhhm”, hän önähti ja käänsi kylkeään.

”Ron!” kuiskasin kovempaa ja läpsäisin hänen kasvojaan. Hän säpsähti hereille ja katsoi minua ärsyyntyneenä.

Suukotin hänen huuliaan ja kuiskasin, ”Anteeksi.”

”Mitä?” hän tiuskaisi, mutta kietoi kätensä ympärilleni.

”Juttelitko Harrylle?”

”Miksi olisin? Hän painui suoraan nukkumaan”, Ron vastasi.

Suljin silmäni ja huokaisin, ”Koska Jess ja Harry erosivat eilen!”

”Ai erosivat? Vau… tältä sinusta varmaan tuntuu kokoajan”, hän kuiskasi hämmästyneen näköisenä.

Katsoin häntä oudoksuen, ”Ai surulliselta? Vai tarkoitatko kenties vihaiselta?”

”Ei, kun itseriittoiselta. Kun on oikeassa jossain asiassa”, hän kuiskasi, kuin se olisi ollut itsestään selvyys.

”Ai sinusta oli hyvä, että he erosivat?” kysyin häneltä ja nostin kulmiani.

”EI!” hän karjaisi. Hyssyttelin häntä ja nousin ylös sängystä.

”Mennään alas juttelemaan”, kuiskasin. Ron heitti päälleen vaatteet ja menimme tyhjään oleskeluhuoneeseen. Hän hieroi silmiään ja kävi makaamaan sohvalle. Istuin hänen jalkopäähänsä ja sanoin,

”Noniin. Aika punoa juoni, jotta saamme ne kaksi ylisuojelevaista, toisiinsa rakastuneet ääliöt takaisin yhteen.”

Kävelimme lounaalle Ronin kanssa. Harrya ja Jessiä ei ollut näkynyt koko päivänä, he olivat molemmat nököttäneet makuusaleissaan suremassa eroaan.

Menimme istumaan kaksosten luokse. He ahmivat ruokaa aivan kuin se olisi loppumassa maan päältä.

”Missä meidän kyyhkyläiset ovat?” Fred kysyi ja kahmaisi perunoita lautaselleen.

”Potemassa sydänsuruja”, vastasin hänelle.

”Miksi?” George kysy ja otti kolme palaa leipää.

”He erosivat eilen”, sanoin ja kaksoset vakavoituivat.

”Oikeasti? Harry ja Jess erosivat? Meidän Harry ja Jess?” Fred kysyi järkyttyneenä.

Nyökkäsin ja kaadoin pikariini vettä.

”Mitä me nyt keksitään?” George pohti ääneen.

Virnuilin, ”Haluatteko osallistua hyvin salaiseen operaatioon T.R.Y.Ä.T.Y.E.K.H.M.I.?”

Fredin nenästä tuli mehut ulos ja hän köhi, ”Että mihin?”

”Se on taas lyhenne, vähän niin kuin sylky”, Ron sanoi. Vilkaisin häntä ja siristin silmiäni.

”Se on S.Y.L.K.Y. . Ja tuo T.R.Y.Ä.T.Y.E.K.H.M.I. on lyhenne lauseesta Toisiinsa rakastuneet ylisuojelevat ääliöt takaisin yhteen, ennen kuin he masentuvat ikiajoiksi”, sanoin ylpeänä.

Kaksoset vaihtoivat katseita ja huokaisivat.

”Mitä?” kysyin.

”Mikset voi vain sanoa, että yritetään saada ne tollot yhteen?” George kysyi.

”Mikä edes sai ne kaksi eroamaan?” Fred kysyi hämillään.

Nyt vuorostamme me vaihdoimme Ronin kanssa katseitamme. O-ou…

HarryPoV

Katsoin kelloa. Neljä… Kiskaisin peiton pääni ylitse ja käänsin kylkeäni. Tänään minä en aio nousta ylös vuoteesta. Kauhea ontto olo kolkutti päässäni, kuin pala minusta olisi kadonnut.  Käännyin toiselle kyljelleni ja käperryin sikiöasentoon. Mikä minua vaivaa? Miksen vain kertonut hänelle hirnyrkeistä ja Voldemortin lapsuudenkuvista? No koska et halua hänen joutuvan pulaan idiootti! Itseinho valtasi mieleni ja minun olisi tehnyt mieli hypätä jyrkänteeltä alas.

Makuusalin ovi pamahti ikävän kovaan ja kuulin Hermionen kiekaisun, ”Ylös, ulos ja lenkille!”

Ehkei hän huomaa minua, jos olen aivan paikallani… Ja siinä lensi peitto, ajattelin, kun hän kiskaisi peiton pois päältäni. Silmäni olivat vielä ummessa, en halunnut avata niitä.

”Harry ylös nyt”, Hermione sanoi määrätietoisesti.

”Silmät auki tai pakotan Ronin raahaamaan sinut kylmään suihkuun”, hän jatkoi, kun en totellut.

Kuulin Ronin kuiskaavan, ”Ei kai minun oikeasti tarvitse?”

Avasin silmäni, mutta suljin ne välittömästi, kun liian kirkas valo sattui silmiini.

”HARRY NYT SE PERSE YLÖS!” Hermione karjaisi ja säpsähdin. Hän ei yleensä kiroile.

Nousin istumaan silmät vieläkin kiinni.

”Aquatulio”, Hermione mutisi ja yhtäkkiä naamalleni roiskui jääkylmää vettä.

”HERMIONE!” karjaisin ja pyyhkäisin kasvojani kuiviksi.

”Harry nyt ylös. Tämä ei ole ensimmäinen kerta, kun olet eronnut”, Hermione pyöräytti silmiään.

”Eikö?” Ron kysyi hämillään.

”Ei, muistat kai Chon?” Hermione kysyi häneltä. Ron nyökkäsi ja koki valaistuksen.

Nousin ylös sängystä ja ärähdin, ”Antakaa minun nyt kieriskellä itsesäälissä.”

”Eikä anneta! Koska sinun kannattaisi kuunnella minun…” Hermione selitti, mutta Ron keskeytti hänet yskäisemällä. Hermione mulkaisi häntä ja jatkoi,

”Siis meidän mahtavaa ideaa.”

”Ei kiinnosta”, mumisin ja puin päälleni t-paidan.

”Kiinnostaapas.”

”Ei.”

”Kyllä.”

”Ei.”

”Ja tämä on ihan hyödytöntä, ole sitten idiootti”, Hermione kivahti.

”No mikä se teidän ideanne on?” ärähdin.

Ron ja Hermione vaihtoivat katseita ja virnuilivat.

”No?”

”Haluatko Jessin takaisin?”

”Te suunnittelette jo jotakin hänen päänsä menokseen? Hermione ja Ron, me erosimme eilen, tajuatteko? EILEN!” karjaisin heille.

”Niin?” Ron kysyi.

”Tiedättekö, että yleensä ihmiset eivät eroa hetken mielijohteesta, vaan jostakin kunnon syystä! Eikä silloin palata yhteen heti, kun mahdollista!” tiuskaisin.

Hermione katsoi minua kummastuneena, ”No syyhän on selvä: sinä et suostu kertomaan Jessille hirnyrkeistä ja niiden etsimisestä, koska haluat suojella Jessiä, vaikkei tarvitsisi ja hän ei halua seurustella kanssasi, jos et jaa asioitasi hänen kanssaan. Ja tuohan on ihan helppo korjata: kerrot hänelle kaiken ja annat hänen auttaa.”

Miksi hänen pitää olla AINA oikeassa?

”Saadaanko me tulla jo sisään?” ääni oven takaa huusi.

”Kuka tuo on?” kysyin.

”Tulkaa vain, eiköhän hän jo suostu!” Hermione vastasi.

Fred ja George tunkeutuivat makuusaliin ja istuivat Ronin sängylle, pudottaen itse Ronin alas.

”HEI!” hän karjaisi kaksosille.

”Anteeksi”, he virnuilivat hänelle.

”Mutta nyt itse asiaan! Eli meidän mahtavaan suunnitelmaan…”

”Minä sanon sen!” Fred keskeytti Hermionen ja sanoi juhlallisesti, ”Operaatio Tryätyekhmi.”

”Hä?” älähdin.

Hermione huokaisi, ”Tämä on ihan sama kuin S.Y.L.K.Y.n nimessä! Se on T.R.Y.Ä.T.Y.E.K.H.M.I.!”

”Eli?”

”Ei kuulu sinulle”, Ron virnuili.

JessicaPoV

”Jess, aika herätä”, Hermione kuiskasi minulle.

Raotin silmiäni ja rääkäisin, ”Ei vielä.”

Hän nauroi, ”Sinullahan on kaunis ääni tänään.”

”Ole hiljaa”, rääkäisin. Minun ääneni on muuten aika hirveä.

Hän istui sängylleni ja kysyi, ”Mikä päivä tänään on?”

”Lauantain”, vastasin ja hieroin silmiäni.

”Sunnuntaipas. Olet maannut sängyssäsi vuorokauden. Sinun pitäisi syödä jotain”, Hermione sanoi ja katsoi minua huolissaan.

”Ei ole nälkä”, sanoin todenmukaisesti. Minulla oli sellainen olo, että se mikä menisi alas, tulisi myös aika nopeasti ylös.

”Tule syömään kanssani iltapala.”

”ILTAPALA?” kiljahdin.

”Niin, se alkaa tunnin päästä”, Hermione vastasi ja silitti hiuksiani.

Huokaisin, ”Ei huvita.”

”Joko tulet hyvällä tai sitten pahalla.”

Miksi minä edes yritän väitellä hänen kanssaan, kun hän kuitenkin keksii jonkun keinon saada minut sinne?

Nousin ylös sängystä ja raakuin, ”Menen suihkuun.”

”Pidä hauskaa”, Hermione vastasi minulle hymysuin.

Laahustin Hermionen perässä Suureen saliin. Hän hymyili minulle ja sanoi,

”Piristy vähän Jess, kyllä Harry vielä huomaa tehneensä ison virheen.”

”Harry? Minä se jätin hänet”, tuhahdin masentuneena.

”Mutta hän on syypää tähän.”

”Riitaan tarvitaan kaksi osapuolta”, sanoin monotonisesti.

Kaksoset, Ron ja Harry istuivat jo tutuilla paikoilla. Hermione meni istumaan sinne myös, mutta minä jähmetyin paikalleni. Heistä kaikki muut, paitsi Harry, kääntyivät katsomaan minua pahoittelevasti. Minun olisi tehnyt mieli itkeä, mutta hillitsin itseni ja rääkäisin, ”Menen istumaan tuonne.”

He nyökkäsivät ja kävelin Luihuisten pöytään. Kaikki ohikulkijat tuijottivat minua järkyttyneenä, olihan se kamalaa, kun Rohkelikko tulee Luihuisten pöytään. Draco katsoi minua hymysuin ja teki tilaa viereensä.

”Haluatko, että kiroan Potan?”

Katsoin häntä vihaisesti ja vingahdin, ”Hän ei ole Potta, vaan Potter. Ja en halua, että kiroat häntä.”

”Okei. Hän kyllä haluaa kirota minut, näkeehän sen jo tuosta tuijotuksesta”, Draco sanoi ja nyökkäsi Harryn suuntaan. Vilkaisin sinne nopeasti ja vatsani kääntyi ympäri, kun näin Harryn mustasukkaisen tuijotuksen.

”Mitä haluat syödä?” Draco kysyi kohteliaasti.

”En mitään”, mumisin enemmänkin itselleni.

Draco pyöräytti silmiään tylsistyneenä ja sanoi, ”Te naiset olette aina tuollaisia. Kun eroatte, olette niin maanne myyneitä.”

Draco kaatoi pikariin appelsiinimehua ja ojensi sen minulle, ”Juo.”

Otin pikarin käteeni ja hörppäsin vähän. Kylmät väreet kulkivat ihollani.

”Mikä tuli?” hän kysyi.

”Tämä on kylmää”, mutisin.

”Yleensä mehu on kylmää. Syö tuo leipä”, Draco sanoi ja viskasi lautaselle palan leipää.

Tuhahdin, ”En ole mikään pikkulapsi, jota pitää komentaa.”

”Mutta käyttäydyt, kuin pikkulapsi”, Draco vastasi ja otti leipäpalani käteensä. Katsoin häntä kummastuneena,

”Ai enkö minä nyt saakaan syödä sit..”

Lauseeni keskeytyi, kun Draco tunki leivän suuhuni. Mussutin sitä hiljaa ja kun näin Dracon huvittuneen ilmeen, en voinut kuin hymyillä.
« Viimeksi muokattu: 23.01.2011 16:57:00 kirjoittanut LittleApple »

sukkula

• Vieras
« Vastaus #74 : 23.01.2011 18:24:35 »
Voi ei! Ei kai Jess nyt saastaisen Malfoyn kanssa ala seurustelemaan? Heidän ystävyytensäkin on jo hirveää! Mutta nojaa, sinun tarina.

<3 sukka

tirsu

• BubblegumKnight
  • Clara, my Clara
« Vastaus #75 : 23.01.2011 20:31:31 »
Sissus, ihan Hermionen tapainen tuo nimi. Jota kaikki sitten vääristelvät - Hermionen mielestä. :D No jaa, S.Y.L.K.Y. on sylky, ei se siitä miksikään muutu. Heh. ::)
Ja nyt haluan viilata hieman pilkkua. ' ”HARRY NYT SE PERSE YLÖS!” Hermione karjaisi ja säpsähdin. Hän ei yleensä kiroile. ', tuossahan ei kyllä ollut periaatteessa kirosanaa. Joku voisi sanoa, että ruma sana. Ja mielummin sitten niin.
Mutta joo, ihan hyvä luku oli. Harryn ja Jessin eromasennus kyllä  teki luvusta vähän surumielisen, mutta onneksi kaksoset olivat sitä piristämässä.
Toivottavasti se suunnitelma toimii, sillä jotenkin pelottavasti tuntuu siltä, että Jess saattaisi retkahtaa Malfoyhin - jo ihan Harryn kiusaksi. Ja se vasta olisi kauheaa (en ole Malfoyn ylimpiä faneja ja olen sitä mieltä, että sen kuuluu olla Draco ja Astoria...).
Uutta lukua jään odottelemaan jotenkin haikeana, sillä tämän loppu häämöttää uhkaavasti. Neljäkö lukua enää jäljellä? Voi, voi, kaikki hyvä loppuu sitten aikanaan.  :-\  :)
-tirsu

LittleApple

• Vieras
« Vastaus #76 : 30.01.2011 13:04:54 »
Kiitos taas kommenteista :) Ja ei, Jess ja Draco eivät tule seurustelemaan. He ovat kavereita/ystäviä, ei mitään muuta.
Kiitos tirsu, hienosta pilkunviilauksesta ;) Miun moka  ::)

Ai, nyt sanonkii täs etten unoha, mie taisin vahingos tos aikani kuluks kirjottaa epilogin...
Pahottelen nyt tätä nopeeta tahtia ja kliseisyyttä ficcini lopussa.
Ja sitten 28. luku  :)

28. Peli

HarryPoV

Kolme viikkoa ja kuusi päivää. Niin kauan olemme olleet erossa, kauhistelin itsekseni. Minulla oli kamala ikävä Jessiä.

”Oletko nyt aivan varma, että tämä toimii?” kysyin Hermionelta.

Hermione huokasi, ”Jo kymmenennen kerran VIIDEN MINUUTIN SISÄLLÄ, KYLLÄ!”

”Miten voit olla varma?” mutisin.

”Koska Jessilläkin on aivan kauhea ikävä sinua! Miksi teidän kahden pitää olla noin pässinpäitä?” Hermione kivahti.

”No…”

”Harry ole hiljaa ja vie nyt ne rasiat oikeassa järjestyksessä. Sinulla on nimiluettelo ja rasioiden numerot. Älä anna väärää rasiaa väärälle henkilölle, muuten tämä menee päin prinkkalaa”, Hermione ohjeisti ja ojensi pussin ja pergamenttikäärön.

”Kyllä äiti”, mumisin, kun lähdin makuusalista.

”Minä kuulin tuon!” Hermione huusi perääni.

JessicaPoV

”Jess, minulla on sinulle jotakin”, Hermione sanoi minulle hilpeästi.

Katsahdin häneen, ”Mione minua ei ihan oikeasti kiinnosta juuri nyt.”

”Äh, Jess olet surrut teidän eroanne jo ihan tarpeeksi kauan. Tarvitset muuta ajateltavaa! Ota tämä nyt”, Hermione sanoi ja tyrkytti minulle pientä rasiaa.

Huokaisin ja otin sen häneltä. Laskin sen yöpöydälleni ja suljin silmäni, yrittäen osoittaa Hermionelle, että haluan olla yksin.

”Avaa se Jess!”

Voihkaisin, ”Jätätkö minut sitten rauhaan?”

”Aivan varmasti jätän”, Hermione nyökkäsi ja virnuili tietäväisesti.

Avasin rasian ja sen sisästä löytyi pieni lappu. Tunnistin kirjoittajan käsialan välittömästi.

How can I just let you walk away, just let you leave without a trace
When I stand here taking every breath with you, ooh
You're the only one who really knew me at all

Haluatko pelata kanssani peliä? Siinä on todella helpot ohjeet: kuljet sinne, minne viestissä sanotaan. Oletko mukana? Hyvä.

Kaikki viestit sisältävät ”arvoituksen”. Ensimmäinen:
Seuraava arvoitus on henkilöllä, joka omistaa vihreät bokserit, joissa on kaatoja.

Taitoin lapun taskuuni ja katsoin Hermionea epäuskoisena.

Hermione hymyili, ”Mitä aiot tehdä?”

Purin huultani ja sanoin, ”Kai minun pitää seurata viestejä.”

”Hyvä! Minä arvasin, että suostut!” Hermione kiljahti voitonriemuisena.

Nostin hänelle kulmiani ja hän sanoi nopeasti, ”Me autoimme häntä. Mutta sinun pitää nyt mennä, hän sai sinulle luvan liikkua pois Tylypahkan alueelta vain täksi päiväksi!”

”Ketkä ´me´?!” kiljahdin. Hermione ei vastannut vaan avasi minulle oven ja ohjasi minut ulos.

Mietin Harryn vihjettä. Mistä minä voin tietää, kuka omistaa vihreät bokserit, joissa on kaatoja? Enhän minä ole nähnyt ketään muuta boksereissa kuin Harr… RON! Olin aivan unohtanut hänet!

Juoksin oleskeluhuoneeseen ja katsoin ympärilleni. Hän ei ole täällä. Kävelin Seamuksen luokse ja kysyin,

”Oletko nähnyt Ronia? Minulla on hänelle todella tärkeää asiaa.”

Seamus pohti hetken ja sanoi sitten, ”Hän taisi mennä kirjastoon… Tai sitten tarvehuoneeseen… Ei kun meniköhän hän…”

”Kiitos Seamus”, sanoin ja jatkoin matkaani. Kävin ensin kirjastossa ja sitten tarvehuoneessa. Hän ei ollut kummassakaan. Kun olin palaamassa Rohkelikon torniin kysymään Mionelta missä Ron olisi, näin hänen kävelevän portaita ylös.

”RON!” karjaisin ja hän säpsähti. Hän kääntyi katsomaan minua ja virnuili,

”Niin Jess?”

Juoksin hänen luokseen ja kysyin, ”Onko sinulla jotakin minulle?”

Hän kohautti olkiaan ja kaivoi sitten taskustaan pienen rasian. Nappasin sen hänen kädestään ja avasin sen.

How can you just walk away from me when all I can do is watch you leave
'Cause we've shared the laughter and the pain and even shared the tears

Hienoa Jess! Löysit vihjeen! Huomasitko muuten, että olen kirjoittanut sinulle laulunsanoja?
Mutta menen nyt lähes suoraan asiaan, eli seuraavaan vihjeeseen!

Mene paikkaan, jossa sait minut syttymään.

Luin viestin uudelleen ja katsoin viimeistä lausetta järkyttyneenä.

”Mitä? Näkevätkö silmäni oikein? Onko tuo… onko tuo hymy? Sinun huulillasi?” Ron vitsaili minulle.

Naurahdin, ”Taitaa se olla Ron…”

”Minun pitää lähteä tästä etsimään kultaani…” Ron sanoi korvat punaisena ja jatkoi matkaansa.

Luin Harryn viestin vielä uudelleen. Sydämeni sykki tiheämmin. Voi Luoja, tuo poika on aivan mahdoton!

Hetken mietittyäni vihjettä olin päätynyt Tylyahon lähistöllä olevaan metsään. Menin aukealle, josta Harry oli löytänyt minut Tylyahoviikonloppuna. Katselin kaikki kannot ja juurakot läpi, mutta en löytänyt vihjettä.

Istahdin kannolle ja huokasin. Mitä ihmettä hän tarkoitti tuolla vihjeellään? Sen on pakko olla tämä paikka.

Säpsähdin, kun kuulin pöllön huhuilua. Käännyin äänen suuntaan ja näin Hedwigin nököttävän oksalla, pieni rasia jalkaan kiinnitettynä.

”Sinäkin Hedwig?” naurahdin ja se lennähti luokseni. Irrotin rasian sen jalasta ja heti sen jälkeen se lennähti pois.

Avasin rasian ja luin taas vihjeen,

So take a look at me now, oh there's just an empty space
And there's nothing left here to remind me, just the memory of your face

Paikka, jossa lupasin ensimmäisen kerran suojella sinua kaikelta pahalta.

Naurahdin pienesti ja lähdin taas liikkeelle. Miksi nämä ovat näin helppoja?

Saavuin tarvehuoneen ovelle ja menin sisään. Se oli aivan tyhjä. Otin taikasauvani ja sanoin,

”Tulejo vihjerasia!”

Ei mitään. Huokaisin, minähän olen tarvehuoneessa! Miksei se rasia ole täällä?

Kävelin edestakaisin huoneessa ja mietin mikä oli vikana. En kuitenkaan keksinyt mitään syytä, joten päätin etsiä Hermionen ja kysyä häneltä neuvoa.

Kun tulin huoneesta ulos, suuntasin suoraan kirjastoon, josta löytäisin hyvin todennäköisesti Hermionen tekemässä läksyjä.

Ja kuten arvasinkin, hän istui perimmäisessä pöydässä Ronin kanssa, tekemässä läksyjä. Tai no, hän teki läksyjä, Ron vain häiriköi vieressä.

”Mione”, sanoin, kun istuin heidän pöytänsä ääreen.

Hän hymyili minulle, ”Niin Jessica?”

”Miksen saa rasiaa tarvehuoneesta?” kysyin häneltä.

”Jess, sinun pitäisi selvittää se itse”, Hermione vastasi minulle.

Huokaisin, ”Mutta kun minä tiedän, että rasia on siellä, se ei vain tule ulos.”

”No sitten et ole ollut oikeassa paikassa”, hän vastasi yksiselitteisesti.

”Olinpas, olin tarvehuoneessa, siellä hän.. Ai! Ei mitään, unohda!” kiljahdin ja ryntäsin takaisin tarvehuoneeseen.

Tarvitsen paikan, jossa kerroin Harrylle salaisuuteni.

Tarvehuoneen ovi ilmestyi eteeni ja avasin sen. Olin kaksiossa ja sanoin,

”Tulejo vihjerasia!”

Pian rasia lennähti käteeni ja virnuilin. Avasin rasian,

Ooh take a look at me now, well there's just an empty space
And you coming back to me is against the odds and that's what I've got to face

Tämä olikin vähän vaikeampi, vai mitä? No pidemmittä puheitta seuraava vihje:
Seuraavan vihjeen saat henkilöltä, joka vihaa minua yhtä paljon kuin välittää sinusta.

Vihaa Harrya yhtä paljon kuin välittää minusta? Hienoa, tämähän on helppo, ajattelin sarkastisesti.

Istuin käytävällä tuolilla. Katselin, kun ihmiset kulkivat ohitseni ja yritin pohtia, kuka voisi olla henkilö, jota etsin.

”Hei Jess, miten menee?” ääni sanoi ja henkilö istui viereeni.

”DRACO!” kiljaisin oivaltavasti.

Hän naurahti, ”Oletpa sinä iloinen nähdessäsi minut.”

Käännyin istumaan hieman sivuttain, enemmän häneen päin ja sanoin, ”Onko sinulla jotakin minulle?”

”Ehkä on, ehkä ei, riippuu mihin liittyen”, hän sanoi ja virnuili.

Huokaisin ja pyöräytin silmiäni. Säpsähdin, kun hän näytti silmieni edessä pientä rasiaa. Halasin Dracoa ja sanoin,

”Kiitos!”

Avasin rasian ja luin seuraavan vihjeen,

I wish I could just make you turn around, turn around and see me cry
There's so much I need to say to you, so many reasons why

Malfoy taisi olla heikko ja tuli luoksesi ihan itse, vai mitä? No, ei sillä väliä, tärkeintä on, että olet yhä mukana tässä. Seuraava vihje! Tämä on helppo, lupaan sen…

Paikka, johon haluan aina uudelleen palata. Ei siksi, että se olisi hieno, vaan siksi, että siellä meidän kahdenkeskeistä aikaamme ei keskeytetty, kuten kaikkialla muualla.

Virnuilin laulunsanoille. Hän oli valinnut loistavan kappaleen tähän tarkoitukseen.

”Mitä siinä lukee?” Draco kysyi minulta ja yritti kurkkia mitä lapussa luki.

Taittelin sen takaisin kiinni ja näytin hänelle kieltäni, ”Yksityisasia.”

”Johon Potter tarvitsi MINUN apuani?”

”Niin, anna olla Draco”, naurahdin ja lähdin taas juoksuun.

Rääkyvään röttelöön saavuttuani kävelin rappuset varovaisesti ylös makuuhuoneeseen. Tyrkkäsin oven auki ja katsoin, oliko siellä ketään. Astelin huoneeseen sisään ja näin sängyllä rasian. Nappasin sen käteeni ja henkäisin. Avasin sen sitten hitaasti ja luin mitä lapussa luki,

So take a look at me now, well there's just an empty space
And there's nothing left here to remind me, just the memory of your face

Minähän sanoin, että tämä olisi helpompi! Taidat pitää tästä laulusta? Minustakin sanat ovat aika nasevat. Mutta pidemmittä puheitta, seuraava vihje!

Etsi henkilö, jota ilman et olisi tullut Viistokujalle ja tavannut minua.
P.s. Saat henkilön löytämiseksi avuksesi Kelmien kartan. Voit hakea sen Frediltä tai Georgelta, kummalla se sattuu olemaankaan.

Virnuilin, Derekinmetsästyskausi on alkanut.

Löysin Fredin ja Georgen makuusalistaan ja heidän naljailuidensa jälkeen sain kuin sainkin Kelmien kartan.

"Vannon pyhästi, että minulla on vain pahat mielessä”, sanoin ja kartta ilmestyi pergamentille.

”Hmmm.. Derek, Derek, Derek, missä sinä olet”, mumisin itsekseni etsiessäni häntä kartalta.

”HAHA!” sanoi voitonriemuisesti, kun näin pienen musteläikän nimeltä Derek O’Donnel istuvan musteläikän nimeltä Severus Kalkaros kanssa tämän työhuoneessa.

Ryntäsin tyrmille ja vilkuilin karttaa aika-ajoin, ettei hän ehtisi karkuun. Rynnäköin ovesta sisään ja Severus kaatoi teet päälleen.

”Jess! Onko jokin hätänä?” Derek kysyi muka-hätääntyneenä. Näin kuitenkin, kuinka hänen silmissään vilahti huvittuneisuus.

”Ei ole. Hei Severus, miten menee? Derek, sinulla on jotakin mikä kuuluu minulle”, sanoin.

Severus oli saanut siivottua itsensä ja mutisi, ”Hei Jessica.”

”Mistä sinä olet sellaista saanut päähäsi?” Derek kysyi minulta.

”No kun lappu sanoi niin!” tiuskaisin hänelle.

”Uskotko sinä lappuja? Arthur on aina sanonut, ettei kannata luottaa sellaiseen, jonka aivoja et voi nähdä”, Derek sanoi toruvasti. Huokaisin ja pyöräytin silmiäni. Hän kaivoi taskustaan pienen rasian ja ojensi sen minulle. Kun olin ottamassa siitä kiinni, hän kiskaisi sen kauemmas ja nauroi.

”Anteeksi, minä vain pelleilin, tietenkin saat sen”, hän sanoi ja heitti rasian minulle.

Now take a look at me now, 'cause there's just an empty space
But to wait for you, is all I can do and that's what I've got to face

Tämä on viimeinen vihje. Saat itse valita haluatko lukea sitä vai et. Se antaa sinulle vihjeen, missä ”palkintosi” on. Joten mieti tarkkaan haluatko lukea viimeisen vihjeen.

Huokasin ja mietin varmuuden vuoksi hetken. Kyllä minä haluan tietää.

Vihje on yksinkertainen:

Paikka, jossa tapasin ensimmäisen kerran uskomattoman tytön, joka teki minusta kokonaisen.

Virnuilin lukiessani viimeistä lausetta. Mutta miten ihmeessä pääsen Viistokujalle?

”Miten olisi hormipulveri?” Derek kysyi ja palautti minut takaisin maanpinnalle.

Olin kysymässä häneltä, mistä hän arvasi mitä ajattelin, kun hän sanoi, ”Luulitko, ettei Harry kertonut minulle mitä lapussa luki?”

Ai.

”No mistä minä nyt tähän hätään takan löydän?”

”Miten olisi rehtorin työhuone?” Derek nauroi.

”En minä nyt sieltä voi mennä!” kiljahdin.

Derek huokaisi, ”Älä sitten mene. Mieti pääsi puhki ja kävele vaikka seuraavaan kohteeseesi.”

”Derek, sinä olet niin rasittava välillä!” valitin hänelle ja hymyilin sitten Severukselle, ”Oli kiva nähdä näin siviilinä. Moikka.”

”Niin.. samoin”, Severus mutisi ja kaatoi itselleen uudet teet.

Lähdin kohti rehtorin kansliaa. Hermione seisoi kivihirviön vieressä ja kysyin häneltä,

”Mitä sinä täällä teet?”

”Saatan sinut perille”, hän vastasi ja sanoi sitten kivihirviölle, ”Viuhpiipore.”

Kivihirviö liikkui ja kävelimme rehtorin kansliaan. Hän istui pöytänsä takana ja hymyili,

”Hyvää päivää Jessica. Hermione sanoikin, että olet tulossa.”

”Kaikkiko tässä ovat mukana?” naurahdin hänelle ja hän nyökkäsi.

”Olette masentavia, kun ette ole yhdessä”, Hermione mutisi itsekseen. Mulkoilin häntä vihaisesti.

Rehtori nousi seisomaan ja ojensi minulle rasian, jossa oli hormipulveria. Otin siitä kouraani hieman ja hän sanoi,

”Mene Vuotavaan noidankattilaan, Tom odottaa sinua siellä.”

Nyökkäsin ja astuin takkaan.

”Vuotava noidankattila, Viistokuja.”

Suljin silmäni ja avasin ne, kun kuulin Tomin sanovan,

”Neiti Paxton! Mukava nähdä pitkästä aikaa!”

Hymyilin hänelle herttaisesti ja sanoin, ”Samoin Tom. Anteeksi, mutta minun täytyy jatkaa matkaa…”

”Tietenkin, tietenkin!” hän vastasi ja käveli tiskin taakse.

Viistokuja oli aivan autio. Kävelin kujaa pitkin ja katselin ympärilleni. Ei kai hän ole tyhjentänyt koko paikkaa?

Kun olin kävellyt jonkin matkaa, näin Hienoja huispausvarusteita-liikkeen lähellä hahmon. Hän nojasi liikkeen seinää vasten ja käänsi päänsä minuun. Katsoin häntä epäuskoisesti ja kävelin hänen luokseen.  Tämä on ihan niin kuin jossain jästielokuvissa, joita Derek on minulle näyttänyt.

Harry vaihtoi asentoaan, eikä enää nojannut seinään. Hän virnuili ja sanoi, ”Olen aina halunnut näyttää mystiseltä mieheltä kadulla.”

Seisoin pienen matkan, ehkä kahden metrin päässä hänestä pidätellen nauruani. Hän kaivoi taskustaan rasian ja ojensi sen minulle.

Purin huultani ja avasin sen,

Take a good look at me now, 'cause I'll still be standing here
And you coming back to me is against all odds
It's the chance I've gotta take
Take a look at me now

Taittelin paperin takaisin rasiaan ja astuin askeleen lähemmäs häntä. Hän teki samoin ja otti kätensä pois taskuistaan.

Naurahdin, ”Mitä minä oikein teen sinun kanssasi?”

Harry kohautti olkiaan ja virnuili. Pyyhkäisin otsahiuksiani hieman ja huokaisin,

”Tiedätkö, olet aika idiootti.”

”Sellaista olen kuullut”, hän naurahti minulle.

”Ja siksi minä taidan rakastaa sinua”, kuiskasin ja purin huultani.

Harry hymyili leveästi ja otti vielä yhden askeleen. Hän nosti sormellaan kasvojani ylemmäs. Nousin varpailleni ja painoin käteni hänen rintaansa vasten, kun hän kumartui hieman alemmas ja suuteli huuliani.

”Idiootti”, kuiskasin hänen huuliaan vasten. Harry purskahti nauruun ja halasi minua tiukasti.

”Minulla on ollut ikävä sinua”, hän kuiskasi korvaani.

Painoin suukon hänen kaulalleen ja kuiskasin hänen korvaansa, ”Minullakin sinua.”

”Voisimmekohan me palata takaisin yhteen?” Harry kysyi varovaisesti.

Mutristin huuliani ja sanoin, ”Aiotko vieläkin salata minulta mitä teette yksityistunneillanne?”

Harry otti minua kädestä ja katsoi syvälle silmiini, ”En. Minä kerron kaiken.”

Hymyilin ja sanoin, ”Siinä tapauksessa voimme.”

Harry hymyili helpottuneesti ja nosti minut ilmaan. Hän pyöritti minua ympäri ja sanoin,

”Harry laske minut alas.”

Hän teki niin kuin pyysin. Sitten hän suukotti hiuksiani ja halasi minua tiukasti.

”Et usko kuinka onnellinen olen”, hän sanoi koko sydämestään.

A/N: laulu, jota tässä on käytetty on Phil Collinsin Against All Odds
« Viimeksi muokattu: 30.01.2011 15:53:31 kirjoittanut LittleApple »

tirsu

• BubblegumKnight
  • Clara, my Clara
« Vastaus #77 : 30.01.2011 16:40:07 »
Aaws. <3 (Käytän tuota todella harvoin, mutta tämä luku on ehdottomasti ansainnut sen käyttämisen.) Tämä oli sitten aivan ihanan kliseinen luku. ^ ^ Eihän tässä muuta voi sanoa kuin aaws koko ajan. Mutta siinä ei olisi järkeä, joten jätän tekemättä niin...  ::)
Tuo rasian metsästys-hommeli oli aivan mahtava idea. Jotenkin niin romanttinen kaikkine viittauksineen Harryn ja Jessin yhteisiin hetkiin. Vaikkakin teini-Harry tekemässä jotain sellaista tuntui aivan absurdilta ajatukselta - aikuiseksi kasvaneen Harryn voisi ehkä ajatella tekemään niin. Mutta Hermionehan oli kaiken takana, joten se muuttaa asiaa... Tai jotain. Kyllä tuo meni niin vaikeaksi taas. En tunne käsitteitä järkevästi ja helposti. Toivottavasti siis tajusit mitä ajoin takaa. :D
Jessillä oli sitten hidas sytytys tuossa yhdessä vaiheessa. Kuka vihaa Harrya, mutta pitää Jessistä. Kyllä tuli pienesti naurettua Jessin "tyhmyydelle" siinä vaiheessa. Sehän oli äärimmäisen helppo vihje.
Ja voi Severus-parkaa (jaa-a, varmaan eka kerta, kun sanon noin - tai ehkä toinen...). Saada nyt kuumat teet päällensä. Tai kuvittelisin, että kuumaa se tee oli, kuka sitä nyt kylmänä joisi. Mutta se ei kylläkään huudahtanut mitään, joten ei se sitten varmaan kovin kuumaa tainut olla. No, ei sillä mitään väliä. Piti vain sanoa, että luin ensin sen kaataneen itse uudestaan teetä päälleen, kun Jess lähti kohti Dumbledoren työhuonetta, mutta se kaatoikin sitä kuppiin.
Joo, jatkoa odotellen. Toivon todella, että tästä kommentista sai edes jotain selvää, sillä taisin selittää vähän kaiken vaikeuksien kautta. Ajatuksen juoksuni tuppaa olemaan vähän sellaista...  ;D
Jaa niin, että epilogikin vielä kirjoitettuna? Mahtavaa!
-tirsu

sukkula

• Vieras
« Vastaus #78 : 30.01.2011 17:01:11 »
Mhmm. Rasianmetsästys oli kiva idea, mutta kaikki hoitu ehkä vähän helposti. Ja se, että kaikki oli mukana, oli outoa. Piristyksen takasi Seven teekaatelut. Loppu oli ehkä vähän pitkitetty, mutta kaikkineen tämä oli erittäin hyvin kirjoitettu.  Ja vaikka aina vähän kitisen joistakin asioista tässä, tämä on kuitenkin sen verran hyvä, että luen tätä edelleen. Epiloginkin kommaan varmasti.

<3 sukka

LittleApple

• Vieras
Girl who changed everything 29. luku
« Vastaus #79 : 07.02.2011 16:16:33 »
Kiitos kommenteista taas :) Ja tirsu, mie itekki aattelin et koska Hermy on kaiken "pahan" alku ja juuri, et sen takii Harry pysty näin mahtavan hienoon tekoon :)
p.s. Kalkaroksen tee ei ollut tuossa enää kuumaa, enpä sitä ollut maininnut.

Joo, 29. luku, loppu lähenee, loppu lähenee.

29. Alku

JessicaPoV

Istuin Tarvehuoneen sohvalla Harryn sylissä. Hän kertoi minulle kaiken, ajattelin ja hymyilin onnellisena. Heti, kun hän kertoi aikovansa lähteä etsimään hirnyrkkejä 7. vuotensa jälkeen Mionen ja Ronin kanssa, päätin, että lähden heidän mukaansa. Ainut ongelmani oli se, että Harry ei halunnut minua mukaan, koska ”voin joutua suureen vaaraan, eikä hän antaisi koskaan itselleen anteeksi, jos minulle tapahtuisi jotain”. Hän vaikeuttaa aina minun tehtävääni. Pitääkö minun sitten seurata heitä salaa Hermionen avustuksella?

”Minä lähden huomenna Dumbledoren mukaan etsimään yhtä hirnyrkkiä”, Harry sanoi hiljaa.

Nyökkäsin ja sanoin, ”Ole varovainen.”

”Ainahan minä”, hän virnuili ja pyöräytin silmiäni hänelle.

”Meidän pitäisi mennä varmaan takaisin torniin”, Harry sanoi. Nousin ylös hänen sylistään ja lähdimme kohti oleskeluhuonetta.

”Leidi hyvä, sinähän voisit vaihtaa tunnussanan johonkin hauskaan! Ihan vain sen kunniaksi, että me olemme koulussa enää vain vähän aikaa!” Fred maanitteli Lihavaa Leidiä.

Vaihdoimme Harryn kanssa huvittuneita ilmeitä ja jäimme kuuntelemaan mitä kaksoset keksisivät.

”Ole kiltti Leidi, edes viikoksi!” George sanoi.

”En minä nyt taida”, Leidi vastasi heille nyrpeästi.

”Ajattele kuinka hauskaa olisi kuunnella viikko, kun eri henkilöt sanovat vaikkapa… Merlinin hikiset villasukat!” Fred sanoi.

”Merlinin hikiset villasukat”, George sanoi surullisesti.

Fred nauroi, ”Merlinin hikiset villasukat!”

”Merlinin hikiset villasukat”, George ärähti.

Fred itki, ”Merlinin hikiset villasukat!”

”Riittää jo!” Leidi nauroi.

”Suostutko?” kaksoset kysyivät yhteen ääneen.

”En”, Leidi sanoi vakavana ja huomasi meidät.

”Iltaa, iltaa!” hän hihkaisi meille ja vilkutti.

Kävelimme hänen eteensä ja sanoin, ”Oopperalaulu.”

”Sinähän oikein hehkut!”, hän sanoi minulle onnellisena.

Lehahdin kirkkaanpunaiseksi ja sanoin, ”Joo…”

Ron ja Hermione odottivat meitä oleskeluhuoneessa. Molemmilla oli jännittynyt ilme ja Hermione kysyi,

”No?”

Katsoimme Harryn kanssa toisiamme ja virnuilimme.

”MINÄ ARVASIN!” Hermione kiljahti ja suuteli Ronia.

”Enkö minä sanonutkin, että tämä toimii?” hän kikatti.

Ron virnuili, ”Sanoit. Kulta, olet nero.”

”Tiedän”, Mione sanoi ylpeänä.

”Te olette sekaisin”, mutisin ja Harry halasi minua takaapäin.

”Eivät he ole sekaisin, he ovat vain onnellisia”, hän kuiskasi korvaani.

HarryPoV

Heräsin seuraavana aamuna hymysuin, Jess vierelläni. Suukotin hänen hiuksiaan ja hän kääntyi toiselle kyljelleen.

”Jess aika herätä”, kuiskasin hänelle ja silitin hänen käsivarttaan.

Hän löi minua unissaan ja veti peiton korvilleen. Kuinka minä rakastankaan, kun hän on aamuisin äkäinen kuin perseeseen ammuttu karhu.

”Jess”, naurahdin hänelle ja hän kääntyi minuun päin. Hänen silmänsä olivat raollaan ja hän ärähti,

”Jos sinä et halua nukkua, niin painu helvettiin, sillä minä haluan nukkua.”

Kiedoin käteni hänen ympärilleen ja kuiskasin, ”Nuku vain. Minä voin maata tässä vielä hetken.”

Jess mönki lähemmäs ja käpertyi rintaani vasten. Hän puristi paitaani nyrkkiinsä ja haukotteli hieman. Kyllä hän kohta herää. Makasimme siinä hetken ja pian Jess huokaisi,

”Hemmetti Harry, pitääkö sinun aina herättää minut?”

Virnuilin ja sanoin, ”Anteeksi.”

”Sinä et tarkoita tuota, virnuilet kuin mikäkin pelle”, hän mutisi kaulaani vasten.

Lounaan jälkeen pelasimme räjähtävää näpäystä, kunnes Hermione ja Jess lähtivät tekemään läksyjä. Olisimme Ronin kanssa muuten menneet heidän mukaansa, mutta he sanoivat, että olisimme vain häiritsemässä, koska emme tekisi läksyjä vaan puhuisimme kokoajan ja valittaisimme. Tottahan se on... Ainakin se, ettemme tekisi läksyjä.

Päätin suunnitella strategiaa seuraavaan huispausotteluun, jonka pelaisimme Puuskupuhia vastaan. Kun sanoin Ronille, että menisin suunnittelemaan, hän näytti tylsistyneeltä. Ehdotin hänelle, että hän voisi tulla mukaan ja hänen silmänsä kirkastuivat.

Ronilla oli kyllä ihan hyviäkin ehdotuksia, mutta osa oli ehkä vähän liian mielikuvituksellisia. Tuntui kuin olisimme punoneet suunnitelmaa vasta viisi minuuttia, kun Jess tuli makuusaliin Hermionen kanssa.

”Harry mitä sinä teet täällä? Eikö sinun pitäisi olla menossa jo?” Jess kysyi äidillisesti.

Katsoin kelloa ja pongahdin ylös, ”Perhana.”

”Ala mennä jo!” Hermione sanoi vuorostaan.

Otin taikasauvani pöydältä ja tunkaisin sen taskuuni. Suutelin Jessiä pikaisesti ja sanoin,

”Rakastan sinua. Nähdään.”

”Minäkin sinua. Ole varovainen.”

JessicaPoV

Istuin kaksosten, Ronin ja Hermionen kanssa ruohikolla järvenrannalla. He rupattelivat iloisesti keskenään ja välillä jompikumpi kaksosista potkaisi tai löi minua, koska olin omissa maailmoissani.

”Mikä sinua oikein vaivaa?” Fred vitsaili ja väänsin naamalleni jotakin hymyntapaista.

”Ei mikään. Ihmettelen vain”, vastasin hiljaa.

Hermionen ilme vakavoitu ja hän kysyi, ”Mitä sinä ihmettelet?”

”On tyyntä. Täällä ei ole pienintäkään tuulen virettä. Linnut eivät laula ja ilma tuntuu painostavalta. Täällä on aivan liian hiljaista”, sanoin yhteen putkeen.

Hermione naurahti väkinäisesti ja sanoi, ”Sinä vain kuvittelet.”

Olimme kaikki hiljaa ja kuuntelimme luontoa.

”Okei, ehkei Jess vain kuvittele”, George sanoi.

”No niin Jess, viskaappas pieni tuuli niin ei tarvitse enää ihmetellä”, Fred vitsaili.

Nostin kulmiani hänelle ja sanoin, ”Enpä taida.”

”JESSICA! HERMIONE! RON! FRED! GEORGE!” kuulin Derekin karjahtavan linnan ovilta.

Nousin välittömästi ylös ja muut tekivät samoin perässäni. Juoksimme Derekin luokse ja hän oli kauhistunut.

”Kuolonsyöjiä kuudennessa kerroksessa. Nuorempia oppilaita evakuoidaan jo. Kilta on tulossa. Kaksoset, Ron ja Hermione, voitteko mennä auttamaan Rohkelikon oppilaiden siirtämisessä?” hän sanoi hengästyneenä.

Vaihdoimme katseita ja he lähtivät. Minä jäin vielä Derekin luokse.

”Kuinka monta heitä on? Mistä he pääsivät tänne? Miten?” kysyin.

”Tällä hetkellä 16, mutta heitä tulee jostain lisää. Rehtori ei ole koululla, en tiedä missä hän on. En tiedä miten he pääsivät Tylypahkaan, mutta tiedän kuka auttoi heidät tänne”, hän vastasi ja kuljimme puolijuoksua portaita ylös.

”Kuka?” kysyin. Derek ei vastannut mitään, hän vain jatkoi juoksemista.

”Derek perhana vie, kerro minulle!” karjaisin. Hän kääntyi ympäri ja katsoi minua pahoittelevasti,

”Onko nimi Draco Malfoy tuttu?”

Pysähdyin kuin seinää. Hengitin syvään ja suljin silmäni. Miten hän kehtaa? Luulin, että hän on yksi meistä!

”Jess meidän pitää jatkaa matkaa, kilta ei ole vielä saapunut ja meitä tarvitaan”, Derek sanoi vahvalla äänellä.

Avasin silmäni sanoin, ”Okei. Mitä pitää tehdä?”

”No, yrittää puolustaa nuorempia oppilaita. Toivon todella, että kaksoset, Hermione ja Ron tottelivat käskyäni”, hän vastasi.

Nyökkäsin, ”Kyllä he tottelevat.”

”Mennään nyt, meillä on oikeasti kiire, heitä tulee kokoajan lisää”, Derek sanoi ja vetäisi minut käsivarresta mukaan.

Juoksimme kohti kuudetta kerrosta, kun silmiini pisti eräs henkilö, Draco Malfoy.

”Mene edeltä, tulen pian”, sanoin Derekille. Hän ei ollut huomannut Dracoa. Derek nyökkäsi ja jatkoi matkaansa.

Draco ei tajunnut minua, kun juoksin häntä kohti ja kaadoin hänet kumoon. Kaaduin itsekin maahan.

”Sinä paskiainen! Minä luotin sinuun!” karjaisin hänelle ja löin häntä suoraan nenään.

Draco käänsi minut selälleni ja istui päälläni. Hän piti ranteistani kiinni ja yritin rimpuilla hänen otteestaan.

”Älä viitsi Jess”, hän sanoi ja hänen ilmeensä oli kylmä.

Sain käteni irti hänen otteestaan ja painoin ne hänen kasvojaan vasten. Draco loikkasi kauemmas ja piteli kasvojaan. Ne olivat räikeän punaiset. Hän vaikeroi tuskaisena, kun nousin ylös ja tönäisin hänet seinää vasten. Otin hänen paidankauluksestaan kiinni ja vetäisin hänet alemmas, kasvojeni tasolle. Katsoin häntä suoraan silmiin ja sähähdin, ”Jos jollekin ystävistäni tai läheisistäni tapahtuu jotakin kamalaa, niin usko minua, minä etsin sinut käsiini ja tapan sinut. Äläkä luulekkaan, että en pystyisi siihen, koska pidin sinua ystävänäni. Minä en sinunlaistasi säälittävää ja raukkamaista kuolonsyöjää ikävöi.”

”Jess sinä et ymmärrä syitäni!” Draco vaikersi, mutta en jäänyt kuuntelemaan. Lähdin juoksemaan raivoissani yläkertaan auttamaan muita.