A/N No huhhuh, sainpas viimein luettua sen vielä kerran. Jouduin korjailemaan hieman vielä kahdesti, sillä koneeni sekosi
No nyt sain sen postitettua ja kiitos betalleni
Drialle, joka näki taas kerran kamalasti vaivaa tekstini kanssa. Kiitos kaikille jotka luette, toivottavasti nautitte <3
Toinen lukuJos rakkaus on ikuista, niin miksi sen onni on niin häälyväistä? Kesäinen aamu valkeni Malfoyn kartanolla. Rosella ja näki painajaisia, jotka kummittelivat hänen mielessään aina, mutta jotka pääsivät valloilleen vain öisin.
Me juoksimme, minä ja veljeni. Läpi niittyjen. Kuivuneet auringonkukat lentelivät ympärillämme kuin saduissa.Rosella piehtaroi unissaan ja hänen lakanansa olivat aivan ryppyiset. Vielä tässä vaiheessa unta onnellinen hymy valaisi hänen kasvojaan. Hän oli onnellinen, vielä hetken.
Mitä nyt? Miksi Randal pysähtyy?
“Randal?” kysyn ja ojennan käteni häntä kohti. Hän kääntyy minuun päin ja silmät ovat pyöreät ja pelokkaat. Kasvot ovat normaaliakin kalpeammat. Hymy hyytyi tytön kasvoilla. Tilalle nousi karvasta pettymystä kuvaava ilme ja muutama poltteleva kyynel.
“Rose, se tuli hakemaan minut”, sinä kuiskaat karhealla äänellä. Mikä tuli? Mikä?
Miksi en voi puhua? Miksi ääni on tarrautunut kurkkuuni haluttomana lähteä? Rosella aukoi suutaan ja yritti kirkua, mutta mitään järjellistä ei kuulunut. Ehkä hentoinen pihinä lähtee hänen kurkustaan.
Se ojentaa kätensä sinua kohti, kuolema. Se on saapunut noutamaan sinua. “Randal älä!” kiljaisen ja tarraan käteesi.
“Miksi Rosella? Miksi taistelisin vastaan, kun voisin lähteä, unohtaa kaiken. Ja sisareni, älä täytä lupaustasi”, sanot ja tartut kuoleman käteen.
“Miksi teet näin minulle?” kysyn itkien ja sinä olet poissa. Olet mennyt, jättänyt minut yksin, yksin… Miksi taas? Miksi jälleen?Rosellan silmät räpsähtivät auki. Hän katsoi kattoon ja huokaisi. Miksi, voi miksi, hän ei voinut päästä eroon noista unista, vaikka hän oli päättänyt olla vahva. Hän halusi, että hänen vanhempansa ja Randal olisivat ylpeitä hänestä. Rosella nousi ylös ja ravisteli päätään.
Lopulta hän päästi matalan nyyhkäisyn ja pomppasi pois vuoteeltaan. Rosella otti pyyhkeensä ja meni kylpyhuoneeseensa. Hän tunnusteli vettä ja odotti sen lämpiämistä.
Lopulta hän astui suihkuun. Kuuma vesi teki tehtävänsä. Se pyyhki öisen hien pois ja lämmitti hänen sieluaan. Rosella yritti viivytellä suihkussa mahdollisimman kauan, mutta lopulta hän kyllästyi. Rosella katsoi rusinaa muistuttavia sormiaan ja hymähti. Hän muisti lapsuutensa leikit. Rusinasormet olivat aina inhottaneet Randalia, joten Rosella oli kastellut sormensa suihkulähteessä ja painanut ne Randalin poskeen.
Rosella pudisti päätään ja hän pystyi helposti naamioimaan kyyneleensä vesipisaroiksi, jotka valuivat hänen hiuksistaan kasvoihin. Rosella otti pyyhkeensä ja kietoi sen ympärilleen. Hän tassutteli huoneeseensa ja lukitsi oven. Hän antoi pyyhkeen valahtaa lattialle ja puki nopeasti vaatteet ylleen. Vihreän mekon ja valkeat sukkahousut.
~***~
Rosella istui aamiaispöydässä ja kuunteli vanhempiensa typeriä juttuja jostain takaministeriön töpeksinnästä, hän oli todella kyllästynyt aiheeseen. Rosella oli muotoillut kasvoilleen soveliaan ilmeen, mutta keskustelunaihe ärsytti häntä todella. Hän ei jaksanut koskaan kuunnella vanhempien jonninjoutavia asioita. Oliko Randal oikeasti muka jaksanut?
Rosella vilkaisi ulos ikkunasta. Oli mitä ihanin päivä! Aurinko paistoi ja oli varmasti reilusti yli kaksikymmentä astetta! Rosella olisi halunnut juosta suoraan ulos, kuten ennen, mutta eihän se käynyt. Ei valitettavasti enää, sillä niinhän hän oli sopinut itsensä kanssa. Hän oli sulkenut itsensä sisäänsä, lopullisesti.
“Ai niin Rosella, sait kirjeen”, Samantha sanoi täydellisesti ministeriön jästiosaston epäpätevyyden puheenaiheesta poiketen.
“Ai”, Rosella totesi välinpitämättömästi Se olisi kuitenkin vain Teresse-täti, joka kyseli kuulumisia.
“Koulustasi”, Samantha yritti piristää tytärtään.
Rosellan asenne muuttui sillä sekunnilla, kun hänen äitinsä mainitsi koulun. Hän jäykistyi ja hänen mielessään alkoi juoksennella hätäisiä ja vihaisia ajatuksia. Pitäisikö hänen mennä kouluun, vaikka hänen kaksosensa oli kuollut? Miksi? Randal oli aina halunnut todella kovasti Tylypahkaan! Miksi vain Rosella pääsisi sinne?
“Rosella! Oletko kunnossa?” Samantha kysyi hädissään. Rosella havahtui salamana.
“Olen, mutta en halua kouluun!” Samantha tiputti kädessään pitelemänsä kirjekuoren.
“Rosella kultaseni, sinähän olet aina odottanut, että pääset sinne.”
“Mutta niin odotti Randalkin. Vielä kovemminkin, kun se oli hänen unelmansa!”
“Rosella, lopeta!” hänen äitinsä parkaisi. Pojan muistaminen tuotti vieläkin tuskaa.
Samantha näki sielunsa silmin poikansa ruumiin. Mikään taika ei ollut voinut parantaa häntä, ei mikään taikajuoma eikä resepti. Poika oli ollut kuoleman oma jo sairastuttuaan, mutta he olivat toivoneet parasta. Elätelleet turhia toiveita ja uskotelleet Rosellalle, että veli selviäisi,
ettei se olisi mitään kamalan vakavaa. Se oli valetta. Se kaikki oli valetta.
“Äiti”, Rosella sanoi heikolla äänellä. Hänen äitinsä silmät olivat lasittuneet ja hän oli selvästi jossain kaukana. Samantha vapisi ja avasi suunsa.
“Kaikki hyvin kulta, kaikki on oikein hyvin.” Nyt Rosellakin vapisi, sillä hänen äitinsä kuulosti haudasta nousseelta.
“Sinä pelotat minua!” Rosella kiljahti ja juoksi pois.
Matkalla huoneeseensa hän manasi mielessään: ’Mahtavaa Rose, juuri näin. Menetä itsehillintäsi! Vanhempiesi edessä! Mikä sinua riivaa?’ Hän manasi itseään koko matkan ja päästyään huoneensa ovelle hän nosti kättään avatakseen kahvan ja huomasi vasta silloin pitelevänsä kädessään kirjekuorta.
Hänen kätensä vapisivat kun hän avasi sen. Silmät suorastaan ahmivat tekstiä, jota hän oli aina odottanut. Hän ja Randal. Miten kaikki tapahtui jo nyt? Minne vuodet olivat hävinneet? Ne olivat vieneet hänen veljensä mukanaan, hänen rakkaan Randalinsa. Pieni kyynel vieri alas hänen poskeaan. Se paiskautui lattiaan jättämättä jälkeäkään.
Rosella puristi silmänsä tiukasti kiinni, sillä häntä huimasi. Hän muisti edelleen, miten Randal oli kertonut innoissaan kuinka hänestä tulisi mahtava velho, kun hän valmistuisi Tylypahkasta. Randal ei koskaan edes saanut kirjettä. Toinen kyynel karkasi hänen poskelleen. Rosella pyyhki sen ärtyneenä pois. “Keskity”, hän kuiskasi ja avasi silmänsä.
~***~
Rosella istui auton takapenkillä.
“Tämä on väärin!” hän tuhahti vihaisesti.
“Rosella, et voi tuhlata elämääsi, opiskeluasi! Sinun täytyy mennä kouluun”, Samantha sanoi ankaralla äänellä. Rosella tuhahti ja vajosi hieman alemmas penkillä. He saapuivat King’s Crossin asemalle. Hänen vanhempansa ottivat tavarat ja kuljettivat ne laiturille yhdeksän ja kolme neljäsosaa.
“Rosella! Odota kulta!” Samantha huusi tyttärensä perään kun hän lähti juoksemaan kohti junaa. Rosella kääntyi äitiinsä päin.
“Niin?”
“Sinulla on likaa poskellasi.” Samantha otti nenäliinan ja kostutti sitä kielellään. Hän pyyhki tahran tyttärensä poskelta ja katsoi häntä silmiin.
“Rakastan sinua. Olen niin ylpeä sinusta, teit mitä vain”, hän kuiskasi ja hänen silmiinsä muodostui pari kyyneltä. Hän halasi äitiään.
“Nähdään joululomalla”, hän kuiskasi tämän korvaan.
“Reipas tyttäreni, nauti koulusta.” Rosella pyöritteli silmiään.
“Ei koulusta voi nauttia.” Samantha taputti häntä päälaelle.
“Mene jo, etsi paikka junasta”, hän kehotti.
Rosella nyökkäsi ja otti matka-arkkunsa. Hän tunki väkijoukon läpi junaan. Hän etsiskeli osastoa itselleen ja löysi lopulta yhden tyhjän. Hän sulki oven, jotta saisi olla edes hetken yksin. Hän pyyhki pienen kyyneleen poskeltaan. Rosella ei ollut halunnut itkeä äitinsä nähden. Häntä pelotti hieman mennä Tylypahkaan. Hän toivoi, että Randal olisi ollut junassa hänen kanssaan.
Rosella kokosi itsensä ja avasi ikkunan. Hän vilkutti vanhemmilleen, jotka lupasivat kirjoittaa niin pian kuin mahdollista. Rosella näki heidän loittonevan ja loittonevan. Yhä kauemmas ja kauemmas. Lopulta näkymättömiin, kun he kaikkoontuivat. Rosella sulki hymyillen ikkunan.
~***~
“Anteeksi saanko tulla tänne?” kysyi tummahiuksinen poika ovelta. Rosella nyökkäsi. Mitä hänellä olisi sitä vastaan? Hän oli juuri saanut laukkunsa matkatavarahyllylle. Hän näki pojan yrittävän laittaa matka-arkkuaan hyllylle. Rosella ei liikauttanut sormeaankaan auttaakseen.
Hän keskittyi katsomaan poikaa. Pojalla oli vihreät silmät ja mustat hiukset. Hiukset oli kynitty lyhyiksi, mutta ne olivat kasvaneet sen verran, että niissä näkyi muutamia kiharoita. Hiukset olivat aika sotkuiset, jopa niin lyhyiksi. Rosella naulitsi katseensa silmiin. Niin vihreät.
Lopulta Rosella keksi. “Sinä olet Potter!” hän huudahti.
“Öh, juu. Olen Orlando Potter”, Orlando niminen poika sanoi aika vaivaantuneesti. “Sinä taidat olla Malfoy”, Orlando sanoi ja katseli Rosellaa.
“Kyllä, olen Rosella Malfoy”, Rosella ilmoitti.
“Hiuksesi paljastivat sinut. Sinulla on muutenkin Malfoyn suvun silmät.” “Harmaat, mutta sinullapa on Potterin silmät, vihreät, sekä samankaltaiset hiukset.”
“Juu, sukuvika.”
“Varmaan hienoa olla kuuluisan Potterin sukulainen”, Rosella äänestä kuulsi ivaa.
“Parempi sekin kuin luihun Malfoyn. Teikäläiset olivat kuulemma Voldemortin puolella.”
“Kyllä, isoisäni isä ja hänen isänsä.”
“Minun isoisäni isä tappoi sinun isoisäsi isän herran.”
“Wow, meneepä monimutkaiseksi tuo sinun puheesi.”
Lapset tuijottivat toisiaan inhoten. Oli hankalaa olla niin kauan jatkuneen vihan jälkikasvua, mutta mitä he sille voivat? Viha oli periytyvää, se oli vain syöpynyt syvälle mieleen. Pian sisään tuli punahiuksinen poika.
“Orlando? Saanko tulla? Olen etsinyt sinua kaikkialta!” poika huudahti. Orlando naurahti hieman: “Juu tule vaan.”
“Olet selvästi Weasley! Hiuksesi ovat yhtä punaiset ja kaapusi resuinen, sukuvikako?” Rosella naurahti.
“Jos housuissani on yksi paikka, siitä ei tarvitse irvailla, Malfoy!” punapää kiljahti ja peitti housuissaan olevan reiän kädellään. Rosella naurahti ivallisesti. Hän toivoi, että pojat lähtisivät ja jättäisivät hänet yksin. Ei hän ollut tahallaan ilkeä, se tapa oli vain syöpynyt niin syvälle häneen vuoden aikana, ettei hän meinannut päästä siitä eroon.
Lapset istuivat hetken hiljaa ja se alkoi painostaa Rosellaa. Hän huokaisi raskaasti ja katsoi poikia.
“Anteeksi äskeinen, se vain…”, Rosella haki oikeita sanoja.
“On Malfoymainen tapa?” punapää kysyi ivallisesti. Rosellan sisällä kiehahti. Mikä tuo poika oli hänelle ivaamaan, vaikka hän oli pyytänyt jo anteeksikin.
“Olen Patric”, punapää ilmoitti. Rosella katsoi häneen hetken hyytävästi, mutta kohautti lopulta olkiaan.
“Te taidattekin tuntea toisenne”, hän totesi.
“Öh, juu. Olemme kaukaista sukua. isoisäni äiti oli hänen isoäitinsä isän veli”, Orlando selitti. Rosella nyökkäsi.
Rosella tunsi itsensä hermostuneeksi poikien seurassa, ei siksi keitä he olivat, vaan siksi että he olivat poikia. Rosella oli tottunut ainoastaan Randalin ja muiden sukulaispoikien seuraan, mutta nämä pojat olivat hänen sukunsa vanhoja vihollisia, ja vieläpä poikia.
RosellaPov Käänsin katseeni kahdesta iloisesta pojasta. Katsoin ulos ikkunasta. Näin vain vihreitä nummia, jotka vaihtuivat jatkuvasti. Maasto oli kuin alati elävää. Kuulin ruokakärryn liikkuvan käytävällä, mutta minun ei tehnyt mieli ruokaa. Katsoin vain ulos ja näin itseni ja Sinut juoksemassa pitkin niittyjä. Aivan kuten ennen.
Sinä yritti juosta, estää minua saamasta äidin taikasauvaa, mutta entä nyt? Minulla oli oma sauva, etkä sinä enää koskaan voisi saada ruhjeita polviinsa. Sinä et koskaan enää voisi ilkkua minua, väittää minun olevan huono noita.
Kyyneleet vierivät hälyttävästi minun vaaleille poskilleni. Painoi käteni lasia vasten ja kuivttelin sinut vierelleen. Olin niin yksin.” Mitä hyötyä välittää kun kaikki mistä välitit katoaa ja satuttaa sinua?” Se lause muistui mieleeni erässtä lukemastani kirjasta, se sopi tilanteeseeni. Täydellisesti Kertoja
Rosella pudisteli ajatuksensa pois ja katsoi poikia, he pelasivat räjähtävää näpäystä. Rosellan teki mieli nauraa pojille, mutta miksi? Pojat olivat sentään onnellisia, melkein kuin veljekset.
“Tapaatteko te useinkin toisianne?” Rosella kysyi äkkiä. Miksi hän edes kysyi moista?
“Juu, meillä on aina sunnuntaisin sukulounas”, punapää irvisti.
Kateus kiehahti Rosellan sisällä. Sukulounas. Hän ei koskaan saanut viettää aikaa sukulaistensa kanssa, ei hän tosin olisi halunnutkaan. Niin hän ainakin uskotteli itselleen.
“Hei oletko sinä oikeasti sukua Tonksille?” Orlando kysyi äkkiä. Rosella käänsi katseensa salamana häneen. “En!” hän kielsi koko asian jyrkästi.
“Etkö?” Patric ihmetteli.
“Outoa, muistelisin, että Narcissa olisi ollut hänen äitinsä sisar tai jotain”, Orlando kummasteli.
“Narsissa ei ollut mitään sukua sille naiselle ja hänen lapsilleen ja lapsenlapsilleen!” Rosella kiisti edelleen. “Ai juu, tehän olette vihaisia, koska hän nai Tedin, jästisyntyisen ja Nymphanora nai ihmissuden. ei siinä ole mitään vikaa.”
“Minä en ole sukua sudenpenskoille!” Rosella melkein kiljui.
Eiväthän nuo pojat voineet tietää, kuinka Tonksit olivat tuhrineet hänen puhtaan sukunsa. Weasleyt olivat jo niin verenpettureita, ettei sillä ollut mitään väliä kuka nai kenet. Oli kyllä ollut todellinen yllätys, että jopa Weasleyn kaltainen oli nainut puoliveelan.
Potterit taas, no, olivat Pimeyden lordin pahimpia vihollisia. Kukaan ei tosin käynyt kiistämään sitä, etteikö Potterin poika olisi ollut rohkea kohdatessaan Pimeyden Lordin ja voitettuaan tämän. Potterit ja Malfoyt olivat aikanaan sopineet tavallaan aselevon, mutta viha säilyi suvussa, sitä ei voinut kiistää. Yhden Malfoyn hetkellinen mielenhäiriö ei käynyt tuhrimaan koko sukua, vaikka Draco olikin kuolonsyöjien Valittu.
Rosella oli oikeasti ylpeä isoisänsä isästä, sillä olihan tämä aito Malfoy, mutta sillä ei ollut merkitystä Vanhoista tottumuksista oli muutenkin vaikea päästä eroon. Potterit olivat vihollisia, ja Weasleyt verenpettureita, mutta siinä hän istui. Molempien kanssa. Se ei silti häirinnyt häntä niin paljon kuin olisi pitänyt. Kokonaan hän ei päässyt omaa todellista pirteää itseään pakoon.
Junamatka jatkui Rosellan kohdalla hiljaisena. Hän luki kirjaansa ja kuunteli poikien jutustelua. Lopulta alkoi tulla pimeää ja Rosella avasi suunsa.
“Menkää käytävään, vaihdan vaatteita.” Pojat menivät käytävään, koska eivät halunneet olla epäkohteliaita.
“Kouluvaatteet?” Patric ihmetteli.
“Malfoyt”, Orlando vain selvitti. Rosella kuuli poikien puheet. Hän naurahti itsekseen. Luulivatko pojat, että hän aikoi mennä kouluun farkuissa ja t-paidassa ja niiden päälle vedetyssä kaavussa? Ehei, totta kai hänen piti pistää ensin hame ja toisenlainen paita. Polvisukat ja nilkkurit, ei mitään lenkkareita.
Pojat varmaan voisivatkin olla farkuissa, mutta Rosellan mielestä tytöllä piti olla hame. Hän saattoi olla vanhanaikainen, mutta niin se oli aina mennyt, niin se tulisi aina menemään Rosella puki ylleen kaavun ja oikoi vielä hihojaan. Samalla hän toivoi, että pääsisi Luihuiseen. Se olisi sentään parempi kuin Rohkelikko, tai Puuskupuh, mutta samalla hän mietti, ettei Korpinkynsi nyt niin paha voinut olla. Mutta ei. Silti Luihuinen oli ehdottomasti paras.
Rosella avasi vaunuosaston oven. “Okei, voitte tulla sisään. Pitääkö minun odottaa käytävässä?”
“Mitä suotta, me vedämme kaavut vain tähän päälle”, Orlando sanoi.
“Miten vain haluatte.”
Pojat vetivät kaavut ylleen ja istuivat takaisin paikoilleen. Rosella otti kirjansa ja syventyi siihen.
“Öh, Malfoy? Mihin tupaan sinä haluaisit?” Patric kysyi. Rosella naurahti.
“Sano vain Rosella, Malfoy kuulostaa niin poikamaiselta. Ja Luihuiseen tietenkin. Te?”
“Rohkelikkoon”, kuului molempien poikien suusta. Eipä ollut mikään yllätys sekään.
ViimeinTylypahkan pikajuna päästi viimeisenkin ähkäyksensä ja pysähtyi Tylyahon asemalle. “Ensiluokkalaiset tännepäin!” kuului miehen ääni. Rosella ja pojat kiiruhtivat kohti ääntä ja he tapasivat lihaksikkaan miehen, joka piteli kädessään lyhtyä.
“Olen Tylypahkan riistanvartija ja me menemme järven yli veneillä. Kun olemme hieman yli puolenvälin näette jo linnan”, mies ilmoitti.
Patric ja Orlando olisivat halunneet, että Tylypahkan vanha riistanvartija Hagrid olisi vielä elossa, mutta kuten kaikki muutkin, oli hänkin poistunut jo heidän keskuudestaan. Lapset kapusivat veneisiin ja Rosella sai seurakseen Patricin, Orlandon ja jonkun tummemman pojan.
Hieman puolenvälin jälkeen kuului äänekäs “OOH”, kun linna tuli näkyviin. Se oli kaunis ja Rosella ei voinut peittää sisällä tuikkivaa iloaan, joka ulottui aina silmiin asti. Orlando näki hänen silmiensä tuikkivan onnesta. Kovanaaman sisus oli tullut esiin, naamio oli murrettu. Se sai Orlandon sisälläkin kiehumaan onnesta. Pelkkä tytön reaktio sai hänetkin tajuamaan kuinka kaunis linna oli.
He nousivat veneistä ja pari katsoi hohtelevaa yötaivasta. Se oli kaunis, mutta kaikki halusivat sisään, koska yö oli aika kolea. Mies johdatti heidät aulaan ja siellä heitä odotti noita.
“Minä olen vararehtori Leolwis ja minä oletan, että te kuuntelette ohjeet tarkkaan”, nainen ilmoitti.
Rosella ei kuullut edes näitä sanoja, sillä hän oli keskittynyt ihailemaan linnan aulaa. Se oli suuri ja hän taisi rakastaa koko linnaa jo nyt. Mieli saattaisi tosin muuttua, kun opiskelu alkaisi, mutta olipahan linna ainakin kaunis.
Pian heidät johdatettiin pieneen komeroon, jossa he odottivat lajittelua. He tapasivat jopa kummitukset, mutta muiden tavoin Rosella ei pelännyt niitä. Kuraveriset olivat ihan kuset housuissa, mutta toki Rosella oli kuullut, että Tylypahkassa oli kummituksia. Evät ne olleet hänelle ja muutamalle muulle mikään yllätys.
Rosella kuuli monien kuiskivan, mihin tupaan kukakin halusi. Jotkut yrittivät jopa manipuloida uusia ystäviään omaan tupaansa. Rosella ei välittänyt mihin tupaan kukakin meni, mutta itse hän halusi Luihuiseen, koska hän halusi jatkaa suvun perinnettä. Orlando ja Patric olivat valinneet Rohkelikon, eikä Rosellalla ollut mitään syytä muuttaa heidän mieltään.
Lopulta heidät tultiin noutamaan pois komerosta, jossa alkoi tulla jo kuumakin. Rosella käveli saliin ja rakastui heti.
“Wau!” hän henkäisi. Hänen takanaan oleva tyttö kuuli henkäyksen ja nojautui eteenpäin.
“Mitä pidät?” hän kysyi.
“Rakastan tätä!”
“Olen samaa mieltä. Olen Lesley”, tyttö sanoi ja ojensi kätensä.
“Rosella.”
Rosella ei keskittynyt kuuntelemaan nimiä, hän halusi kuulla vain oman nimensä, mielellään pian. Onneksi hän oli aika alussa.
“Rosella Malfoy!” hän kuuli vararehtorin huutavan. Rosella kävisi vapisevin jaloin jakkaralle ja sai hatun päähänsä.
”Ensimmäinen Malfoy, jonka kohdalla olen koskaan joutunut miettimään. Mielessäsi on monta mielenkiintoista kulmaa, mutta näytät itse haluavan Luihuiseen, joten ole sitten LUIHUINEN!” Hattu huusi viimeisen sanan koko koululle ja Rosella olisi voinut pyörtyä, niin helpottunut hän oli.
Rosella keskittyi kuuntelemaan ystäviensä nimeä, tai tuttaviensa oikeastaan.
“Lesley Parkson!” kuului huuto. Parkson? Luihuissuvustako?
“LUIHUINEN!” hattu kailotti. Rosella olisi halunnut hihkua riemusta, hän ja Lesley olivat samassa tuvassa. Lesley tulikin istumaan hänen viereensä ja Rosellan yllätykseksi halasi tätä.
“Ihanaa ollaan samassa tuvassa Rose, meistä tulee varmasti hyvät ystävät!” tyttö hihkui. Rosella halasi tyttöä takaisin ja oli sanattoman iloinen. Hän oli saanut elämänsä ensimmäisen oikean ystävän.
Patricista ja Orlandosta tuli molemmista Rohkelikkoja, mutta se oli ollut jo odotettavissa. Rosellaa se ei haitannut. Hän oli saanut heti ystäviä, vaikka hän oli pelännyt jäävänsä aivan yksin.
Rosella ja Lesley kävelivät yhdessä valvojaoppilaan perässä Luihuisten makuusaliin. Se oli tyrmissä ihan varmasti järven alla, koska siellä valo oli hieman vedenvihreää. Rosella ja Lesley menivät samaan makuusaliin seuranaan kolme muuta tyttöä.
Tytöt vaihtoivat yöpaidat ja kiipesivät vihreäverhoisiin pylvässänkyihin. Rosella käpertyi onnellisena sänkyynsä ja kuunteli unesta tuhisevia tyttöjä, joista saattaisi tulla hänen ystäviään. Hän kaipasi toki veljeään, mutta elämässä piti siirtyä eteenpäin. Unohtaa ei saanut, mutta elämän keskeyttäminen se vasta typerää olisikin.
Lesleystä ja Rosellasta voisi tulla todella hyvät ystävät, sillä heillä oli ainakin alku oli lupaava.
Elämässä on opittava luopumaan, sillä jos saa aina pitää kaiken, menettämisestä tulee kamalampaa, se on tappava isku. Se ei armahda. Rakastaa saa, mutta rakkauden rakastaminen on turhaa, sillä rakkaus on häälyväistä ja pettävää. Jatkuu...
Kommentteja?