green Ihanaa jos pidit. kakkosesta en itse niin kovin pitänyt, mutta hyvä jos sinä pidit
Tässä uusi luku
A/N Ja kiitokset taas betalleni
Pulinalle, joka jaksaa aina betata tekstini, virheistä huolimatta, jotta teidän olisi parempi lukea sitä!
Neljäs lukuMiksi olet täällä? Miksi petit meidät?Nyt olen viimein saavuttanut sen tilan. Minun kasvuni on pysähtynyt. Kaikki arvuuttelivat aina sitä, että kuinka pitkään elän ja tässä se nyt on. Olen ikuisesti seitsemäntoista vuotta. Kuusi vuotta sitten menetin vanhempani. En koskaan kyllästy muistelemaan, mutta olen päässyt sen yli, luulisin.
Minun piti olla tällä hetkellä yliopiston opiskelija, joten en käynyt koulua. Olin vain kotona ja tylsistyin. Minä en vieläkään suostunut rakastamaan Jacobia romanttisesti. Ponnistelin pitääkseni isällisen rakkauden häneen, mutta se kävi aina vain vaikeammaksi.
Oli Heinäkuinen päivä ja Forkissa satoi yllätys, yllätys vettä. Istuin olohuoneessa ja selailin kanavien läpi. En löytänyt mitään mielenkiintoista, joten siirryin musiikkikanavalle. Kuuntelin musiikkia ja sateen ropinaa. Oikeastaan aika kaunista. Muistelin isääni soittamassa flyygeliä. Se oli kauneinta, mitä olin koskaan kuullut.
Joskus iltaisin kävin muistojani läpi, yritin muistella sävelmiä, jota hän soitti äidilleni. Ajan myötä se kävi yhä vaikeammaksi, mutta pidin pintani. Jacobin lauma oli viimein tullut ulos kuorestaan, he olivat varmistuneet turvallisuudestaan. Jacob oli siis laumansa luona. Hänen laumansa oli melkein ehjä, mutta Samilta puuttui useampi. Se oli minusta kamalan surullista.
Tuijotin ikkunasta ulos mitään näkemättömin silmin. Ajattelin Alicea. Oliko hän elossa? Millaista hänen elämänsä olisi? Miksi hän oli jättänyt meidät? Muistaakseni isäni oli maininnut jotakin sellaista, että Aro halusi Alicea enemmän kuin mitään. Se sai minut ajattelemaan, että oliko Alice halunnut pelastaa itsensä siltä elämältä.
Viha sisälläni kuohahti, vihasin Voltureita. Ensin Alice, sitten koko loppu perheeni ja lopulta he veisivät varmasti minutkin.
Ovi kävi. Jacob tuli varmaan kotiin. Kuulin askeleita, jotka tulivat olohuoneeseen. “Miksi ovi ei ollut lukossa? Sinulle olisi voinut käydä jotakin!” kuulin huolestuneen äänen, joka ei kuulunut Jacobille, vaan… Alicelle! Käännähdin hädissäni ja iloisena ympäri ja tuijotin suoraan Alicen silmiin.
lta ja marssi eteiseen.
“Alice”, nyyhkäisin ja hyppäsin hänen kaulaansa. Ihmeellinen onnentunne levisi kehooni. Olin saanut Alicen takaisin. Hän laski minut irti halauksestaan ja juoksin Jasperin syleiltäväksi. Minun oli ollut ikävä myös häntä.
Lopulta sain koottua itseni ja hymyilin kahdelle rakastamalleni vampyyrille. “Mitä te… Miksi te… Ihanaa nähdä teitä!” kiljaisin lopulta, koska en löytänyt haluamiani sanoja. Alice naurahti. “Meistäkin on ihanaa nähdä sinua, mutta missä Jacob on?” Alice kysyi hieman vihaisesti.
“Laumansa luona”, totesin. Alicen kasvoille ilmestyi järkyttynyt ilme. “Siis reservaatissa? Jättikö hän sinut yksin? Eikä edes lukinnut ovea? Mitä helvettiä se koira ajattelee?”
“Alice! Rauhoitu. Olen jo seitsemäntoista, ei mikään satuta minua”, rauhoittelin.
“Volturit!” Alice muistutti.
Purin huultani. Samalla kuulin oven käyvän. “Alice”, Jasper kuiskasi. “Hän oli huolimaton, vie mieluummin Nessie ylös”, Alice kivahti rakkaalleen. “Alice! Olen edelleen seit-”
“Hiljaa, Nessie, ole kiltti ja tottele jutellaan myöhemmin.”
“EI!”
“Yhtä jääräpäinen kuin äitinsä”, Alice huokaisi lopulta.
“Saanko kysyä mitä helvettiä sinä ajattelit? Olet maailman huolimattomin ja typerin koira!” kuulin Alicen kiljuvan. Olin menossa huutamaan hänelle, mutta Jasper pysäytti minut. “Anna olla, Alice on huolissaan”, Jasper sanoi vaativasti. Olin väittämässä vastaan, mutta en jaksanut tapella, hän voittaisi kuitenkin.
“Alice… Mitä helvettiä sinä minulle kiljut?”
“Sinä jätit Nessien yksin! Ja ovet auki!”
“Nessie on seitsemäntoista ja osaa huolehtia itsestään, haloo! Nyt on päivä!”
“Mitä jos Volturit olisivat tulleet?”
“Sinä olisit juossut pakoon, kuten viimeksi!”
“Volturit olisivat tehneet minusta aseen perhettäni vastaan!”
“Ai…”
“Uskomatonta!”
Alice ryntäsi vihaisen näköisenä olohuoneeseen. Jasper nappasi hänet kiinni. Alice katsoi häneen vihaisesti. “Ennen kuin särjet mitään”, Jasper huomautti. Alice rentoutui saman tien. “Anteeksi, myös sinulle Nessie”, hän kuiskasi. Nyökkäsin vain. Olin hyvin iloinen saadessani Alicen takaisin, mutta miksi hänen piti heti haastaa riitaa Jaken kanssa?
Olimme hetken hiljaa ja Jacob käveli olohuoneeseen. “Anteeksi, olin huolimaton”, hän mutisi nolosti. Se ärsytti minua, en minä mikään vauva enää ollut!
Pienen hiljaisuuden rikkoi Alicen äkillinen tuhahdus. “Nessie! Enkö minä opettanut sinulle lapsena mitään?” Katsoin häntä hölmistyneenä. “Mitä nyt Alice?”
“No nuo vaatteet! Miten sinä voitkin olla noin paljon Bella?” Katsoin itseäni. Päälläni oli metsästysasuni, verkkarit ja toppi. Irvistin Alicelle. Pieni pala oli ilmestynyt kurkkuuni. Alicen sanat pyörivät päässäni ‘Miten sinä voitkin olla noin paljon Bella?’
Aukaisin suuni, mutta en saanut sieltä tulemaan inahdustakaan. Suljin sen ja yritin uudelleen. Nyt osasin jo muodostaa sanoja. “Alice, tämä on metsästys asuni, et kai halua, että sotken vaatteeni metsällä?” kysyin muka viattomasti. “En tietenkään Nessie kulta, mutta vaatteet pitää vaihtaa heti! Nyt pesulle”, hän komensi ja otti kädestäni kiinni. Huokaisin.
Nojasin pääni Alicen rintaan. “Oli ikävä”, kuiskasin ja sain suukon päälaelleni. “Minunkin sinua.” Alice työnsi minut pesuhuoneeseen ja sulki oven. Huokaisin ja riisuin vaatteeni. Heitin ne pyykkikoriin ja melkein pompin suihkuun. Olin saanut Alicen takaisin. Harmi, ettei äiti ollut täällä… Avasin nopeasti suihkun ja huuhtelin kyyneleet pois.
Peseydyin nopeasti, sillä minulle ehti jo nyt tulla ikävä Alicea. Kiedon lämpimän ja pehmeän pyyhkeen ympärilleni. Oli suorastaan siunaus olla rikas ja saada käyttää lämpimiä pyyhkeitä. Huokaisin ja tassuttelin huoneeseeni. Alice seisoi keskellä huonetta kädessään vaatteitani.
“Alice kiltti, leikitään barbieta huomenna, minua väsyttää”, inisin. Alice huokaisi ja juoksi vaatehuoneeseeni. Hän tuli sieltä pian kädessään mukavan näköinen pyjama. Omistinko minä muka sellaisen? No ihan sama. Puin sen mutisematta ylleni. Se oli ihanan pehmeä ja tuoksui uudelta. “Alice? Onko tämä uusi?” kysyin. “Kaikkihan vaatteesi ovat”, Alice sanoi ja katsoi minuun epäillen.
“Kyllä minä joskus vaatteitani pesenkin, mutta en ole omistanut tällaista ennen”, ilmoitin. “Luulitko, että palaan ilman tuliaisia?” hän kysyi. “Voi Alice! Olet ihan hullu! Et edes tiennyt, että olimmeko me täällä.”
“Totta kai tiesin.”
“Ai juu, tulevaisuuden näkysi.” Alice pörrötti märkiä hiuksiani. Hän kipaisi kylpyhuoneeseeni ja palasi sieltä harja mukanaan.
“Saanko?”
“Juu ilman muuta.”
Olin kaivannut sitä, että joku harjaisi pehmeästi hiuksiani. Istuin sängylleni Alice perässäni. “Meidän pitää järjestää juhlat!” Alice riemuitsi pian. “Eikä, en halua mitään juhlia”, marisin. “Älä viitsi Nessie, siitä tulee hauskaa!”
“Minun elämäni ei ole kamalan hauskaa”, ilmoitin happamasti.
“Sitten siitä pitää tehdä hauskaa!”
“Alice!”
“Kenet haluat kutsua?”
“Ihan pienet juhlat vain, eikö niin?”
“Määrittele pienet.”
“Alice!”
“Mitä?”
“Öitä."
“Nuku hyvin Nessie.”
Sain suukon otsalleni ja hän tanssahteli pois huoneestani. Huokaisin tyynyäni vasten. En halunnut mitään juhlia. Mitä minä juhlisin? Sitä, että olin orpo? Minulla oli vain tätini, setäni, ukkini ja Jacob. Todella hauskaa. Nyyhkäisin katkeran kyyneleen ja kadehdin niitä, joilla oli vanhemmat.
Viha sisälläni kuohui. Vihasin Voltureita, jotka olivat tuhonneet onnellisen elämäni, murskanneet haaveeni, tappaneet vanhempani ja kaikki rakkaani. En voisi antaa heille ikiä anteeksi. Olisin ikuisesti katkera ja hautoisin kostoa. Heidän pitäisi kuolla, yksitellen. Mielellään paljon kituen. Heidän piti kärsiä, kuten minä olin kärsinyt.
Halusin viedä heiltä kaiken rakkaan. Tuhota heidän onnellisen elämänsä ja tehdä hyvistä muistoista tuskaisia muistoja. Halusin kostaa ja vain kostaa. Kaikki ne julmat päivät, kaikki ne kyyneleet. Kaikki ne illat, jolloin olisin tarvinnut vanhempiani. Haluisin kostaa myös sen, etten voinut rakastaa Jacobia. Kaikki oli heidän syytään.
Katsoin pimeyttä. Kuvittelin Aron eteeni. Hän oli rikkonut lupauksensa. Hänen ei pitänyt satuttaa rakkaitani, mutta hän tappoi heidät. Hän saisi maksaa valheestaan. Kyllähän minä tiesin sen valheeksi, mutta miksi kuvittelinkaan hänen oikeasti armahtavan rakkaitani? Heitä kaikkia.
Tavallaan pelkäsin omia ajatuksiani. Milloin minusta oli tullut näin raaka? Ehkä silloin kuin tajusin menettäneeni kaiken. Kaikki se odotus oli turhaa, se kaikki. Kaikki se kipu, kaikki tuska oli turhaa, koska mennyttä ei voi muuttaa. Millainen olento vie kaikki rakkaat pikkulapselta? Aivan armottomasti ja säälimättömästi hän riisti koko elämäni tarkoituksen.
Suljin silmäni ja ajelehdin uniin. Pimeys ja rauha ympäröivät minut. Oloni oli rauhallinen, mutta se johtui unesta. Yö oli aikaa, jolloin oli helppo unohtaa ja silti niin helppoa muistaa.
Aamulla heräsin ja oloni oli oikein sekava. Oliko Alice oikeasti palannut? Siihen sain varmistuksen heti tassutellessani alakertaa. “Heti takaisin ylös ja suihkuun!” kuului Alicen komento. Kipitin nopeasti takaisin ylös. Peseydyin nopeasti ja lempishampooni tuoksu sai oloni vielä rauhallisemmaksi kuin hetki sitten.
Kiedoin jälleen puhtaan ja lämpimän pehmoisen pyyhkeen ylleni ja kipitin huoneeseeni. Vaatehuoneeni ovi oli auki, joten tiesin mistä Alicen löytäisi. Hän piteli kädessään samoja vaatteita kuin eilen.
Sain päälleni sinisen v-aukkoisen paidan, jonka hihat olivat käsitaipeisiin. Sain myös mustan hameen ja siniset korkokengät. Katsoin Aliceen epäröiden. “Kamala yhdistelmä!” huudahdin. “Lopeta, Renesmee, se on täydellinen.”
“Ehkä sinusta, minä vihaan sitä!”
“Tosi ilkeää, Renesmee!” Alice motkotti.
Pyörittelin silmiäni ja menin farkkukaapilleni. Avasin oven ja otin sieltä mustat farkut. Paremmat nekin kuin se kamala hame. Vedin farkut jalkaani ja viskasin hameen nurkkaan. “Älä ikinä, ikinä, pakota minua kulkemaan hameessa!” kiljahdin. Minä vihasin hameita, ainakin tämän jälkeen. Alice pyöritti loukkaantuneena silmiään ja heitti hameen roskiin. “Ole sitten nirso, kyllä minä sinulle vielä opetan”, hän uhkasi. “Opettaminen olisi ollut helpompaa, jos olisit ollut täällä kun olin lapsi”, sanoin ja marssin vihaisena pois.
Kipitin korkokenkieni kassa autotalliin ja otin äitini auton. Ajoin vain eteenpäin. En tiennyt minne, mutta halusin kauas täältä. Lopulta päädyin Charlien talon eteen. Kohautin olkiani ja nousin autosta. Koputin ovelle. Unisen näköinen Charlie tuli avaamaan. “Ai hei Nessie”, hän tervehti iloisesti.
“Olin juuri heräämässä ja lähdössä kalaan, mutta voin toki peruakin…” hän selitteli minulle. “Ai, ei tarvitse. Voinko silti jäädä?” kysyin hieman allapäin. “Jää toki kulta, mikä nyt?” “Pientä riitaa Alicen kanssa.”
“Alicen? Onko Alice palannut, entä muut?”
“Ei, vain Alice ja Jasper”, huokaisin. Olisikin äitini ja muut palanneet. Sitä Charliekin toivoi, vaikka tiesi, etteivät he enää koskaan tulisi takaisin.
Charlie söi aamiaisensa ja lähti kalaan. Hän vakuutti kyllä, että voisi jäädä. Minä taas vakuuttelin, että olikin ehkä parempi saada hieman omaa tilaa hetkeksi. Sain suukon otsalleni ja hän poistui. Huokaisin hiljaa ja kapusin äitini vanhaan huoneeseen. Sieltä oli viety paljon tavaroita pois, mutta sänky, koulupöytä, jopa kannettava kone olivat vielä tallessa. No mihinpä hän niitä tarvitsi muuttaessaan Culleneille, nyt hän ei tarvinnut enää mitään.
Jälleen kyyneleitä. Eivätkö ne koskaan loppuneet? Istahdin äitini vanhalle sängylle. Painoin pääni käsiini ja nojasin niihin raskaasti. Annoin kyynelten valua ja tunsin olevani yksin. Liian yksin. Nyyhkin ja yritin tukahduttaa sen tunteen. Tunsin jonkin aiheuttavan painauman sängylle viereeni. Hätkähdin ja vilkaisin sivulleni.
Kohtasin äitini punertavat silmät. Näin ruskeat, tuuheat hiukset ja huokaisin raskaasti. Näin hänen lävitseen. Tämä kaunis harha-äitini hymyili minulle. Hän kohotti kätensä, kuin kokeeksi. Tunsin sen laskeutuvan poskelleni. Tunsin hänen viileän kosketuksensa. Hätkähdin jälleen, mutta onnesta. sain tuntea jälleen äitini pehmeät kädet.
Tunsin hänen silittävän hellästi poskeani. “Itke vain kulta, itke suru pois”, kuulin hänen kuiskaavan minulle. Ääni oli niin kaunis, niin lämmin ja niin tuttu, että se sai minut jälleen itkemään. “Äiti”, kuiskasin särkyneellä äänellä. Hän katsoi minuun ja loi anteeksipyytävän hymyn minulle. Mitä hän pyysi minulta anteeksi?
“Olen pahoillani, etten saanut nähdä kun kasvat. Minä rakastan sinua silti, usko minua. Kaipaan sinua nytkin”, hän kuiskasi. “Ei se ollut sinun vikasi”, nyyhkin ja painauduin vasten häntä. Minä yllätyin todella kun en sujahtanutkaan hänen lävitseen. Minä pystyin nojaamaan häneen. Pystyin haistamaan ja tuntemaan hänet.
Lopulta painauduin hänen syliinsä. Laskin päänsä hänen reisilleen ja nostin jalkanikin sängylle. Vedin syvään henkeä, jotta saisin vain enemmän hänen suloista tuoksuaan aivoihini. Että minä kaipasinkin häntä. Kukaan ei koskaan voisi korvata häntä. Hän oli aina taistellut minusta ja minun puolestani. Hän oli aina rakastanut minua, jopa nyt kun hän ei ollut täällä minun luonani.
Suljin silmäni ja tunsin hänen silittävän hiuksiani. Joskus hän painoi suukon hiuksilleni ja se sai palan nousemaan kurkkuuni. Miten selviäisin koko loppu elämäni ilman häntä, omaa rakasta äitiäni, joka oli antanut kaikkensa ja enemmän, koko elämänsä, vain minun vuokseni. Hän luopui kaikesta, jotta minä saisin elää.
Oliko tämä unta? Jos oli en koskaan halunnut enää herätä. Halusin hänen olevan vierelläni, häälyvänä kuvana tai ei. Pystyin haistamaan hänet, tuntemaan hänet ja kuulemaan hänet. Haistoin myös vivahteen jotain vierasta hajua. Tai en kovin vierasta olin kerran ennenkin haistanut sen, mutta mitä se oli? En jaksanut nyt muistaa.
Tunsin pienen pisaran särkyvän poskelleni. Oliko äitini itkenyt? Oliko hänen kyyneleensä todella pudonnut poskelleni. Minä olin hänen, mutta olin menettänyt hänet. Painauduin lujemmin häntä vasten ja nukahdin. Nukuin unia näkemättä, kiitos äitini seuran.
Tunsin tajunnan palaavan mieleeni, mutta en halunnut avata silmiäni. Oloni oli niin mukava, niin tyyni. En ollut pitkään aikaan nukkunut niin hyvin. En muistanut mitään eilisestä, mutta se ei haitannut, sillä olihan minulla mitä mainioin olo. Silmiini kajasti valoa. Laskevan auringon valoa. Eikö ollutkaan aamu?
Avasin silmäni ja tajusin makaavani äitini vanhassa huoneessa hänen vanhalla sängyllään. Muistin eilisen harhani, mutta se ei haitannut minua. Epäilin olevani hullu, täysin seonnut, mutta sekään ei haitannut, sillä olihan äitini ollut hetken luonani. Nousin istumaan ja huomasin makaavani peiton alla. En minä ollut mennyt makaamaan sinne.
Sitten huomasin, että kenkäni olivat sängyn vieressä, eivät jaloissani. Oliko Charlie tullut kotiin ja huolehtinut minusta. Se tuntui epätodelliselta. Nousin ylös ja melkein juoksin alakertaan. “Charlie”, huhuilin, ei vastausta. Oliko äitini muka pistänyt minut nukkumaan? Kävelin tokkuraisena takaisin yläkertaan ja äitini huoneeseen.
Katselin ympärilleni. Koulupöydällä oli jotakin mitä siinä ei ollut ollut aiemmin. Valokuva. Kävelin sen luo ja löysin valokuvan meistä kaikista. Me kaikki olimme siinä. Carlise ja Esme, Jasper ja Alice, Emmet ja Rosalie, Äiti ja isä, jopa Charlie ja Jacob, minä hänen sylissään. Hymyilin, me kaikki. Näin jopa sudet aivan takana.
Otin kuvan käteeni ja sen välistä tipahti lappu.
Älä koskaan unohda kuka olet ja mikä olet, mihin kuulut ja ketä rakastat. Me emme unohda, me rakastamme.
ÄitiKatsoin allekirjoitusta ‘äiti’, oliko hän todella täällä? Oliko hän todella tuonut tuon kuvan tänne, kirjoittanut lapun, pitänyt minusta huolta. Oliko hän puhunut minulle, kertonut rakastavansa minua? Antanut minun nukkua hänen vierellään. Muutama pullea onnen kyynel valui poskelleni. Pitkään aikaan minä todella itkin onnesta.
“Nessie onko kaikki kunnossa?” kuulin Charlien karhean äänen takaatani. Nyökkäsin ja käänsin pääni hänen suuntaansa. Tunsin hymyileväni ja itkeväni samalla. “Oletko varma?” Nyökkäsin jälleen. “Minusta tuntuu, että äiti kävi täällä”, kuiskasin ja ojensin valokuvan sekä lapun hänelle. Charlie katsoi sitä hämmentyneenä.
“En tiedä Nessie, kuka tahansa on voinut tehdä tämän”, hän sanoi apeana. Hän ei voinut uskoa. “Minä myös näin hänet. Hän tuli viereeni ja lohdutti minua, hän sanoi, että rakastaa minua”, sanoin puolustelevasti. “Olen pahoillani, et ole enää lapsi ja vaikka kuinka haluaisin en usko kuolleesta heräämiseen. Renesmee hän ei käynyt täällä. Olet tarpeeksi vanha ymmärtämään sen”, hän sanoi apeana ja poistui huoneesta.
Häin seisomaan hämmentyneenä huoneeseen. Minä halusin uskoa, että se oli todella äitini, mutta Charlie oli hämmentänyt minua ja saanut minut epäilemään. Olin todellakin jo ruumiillisesti seitsemäntoista, mutta kukapa ei haluaisi uskoa, että hänen äitinsä olisi elossa tai kävisi edes katsomassa häntä. Huokasin raskaasti ja otin autonavaimeni pöydältä, jolle olin ne ilmeisesti laskenut.
Laahustin autolleni ja lähdin ajamaan kohti kotia. Puristin valokuvaa yhä kädessäni. Se menisi heti pöydälleni. En luopuisi siitä. Kaarsin pihaamme ja satuin vilkaisemaan taustapeiliin ja näin pelottavan näyn. Punaiset silmät ja vaaleat hiukset, kalpean ihon ja pelottavan hymyn. Minut oli löydetty.
Juoksin sisään ja melkein törmäsin Aliceen. “Alice, Alice, hän oli ulkona, minä näin hänet!” kiljuin hysteerisenä. Tiesin, että hän kuulisi, mutta mitä väliä? “Renesmee mitä sinä näit?” Alice kysyi ja hätä paisui hänen äänessään jokaisen sanan kohdalla. “Alice. Minä. Näin…”, yritin rauhallisesti, mutta ajatteleminenkin teki pahaa.
“Nessie! Mitä sinä näit?” kuulin Jaken hätäisen äänen ja näin Jasperinkin juoksevan huoneeseen. “Nessie, auts, sattuu”, Alice ilmoitti. Huomasin puristavani todella kovaa hänen käsiään. Näin Jasperin liikahtavan kohti minua. “Jasper ei hän halua satuttaa minua”, Alice ilmoitti hymyillen ja käänsi katseensa takaisin minuun. “Kannattaa irrottaa, jollet halua Jasperin hermostuvan”, Alice kuiskasi minulle.
Irrotin Alicen kädet ja vedin syvään henkeä. “Alice, Jasper, Jake, minä näin Janen ulkona”, kuiskasin ja ääneni vapisi pelosta. Alice jäykistyi heti ja sai Jasperin vierelleen. Jacob juoksi vierelleni ja otti hellästi käsistäni kiinni. Hän katsoi minua syvälle silmiin ja avasi täyteläiset huulensa. “Nessie kulta, oletko kunnossa?” hän kysyi ja huoli oli tahrinut hänen kauniin äänensä.
Nyökkäsin, en voinut puhua. Yritin työntää rakkauttani pois. En saanut rakastua häneen, minä tarvitsin häntä liikaa. Jacob halasi minua hellästi ja se sai sydämeni pomppimaan aivan holtittomasti. Ei, ei Jacobiin. Keneen tahansa muuhun, mutta ei Jacobiin. En saanut rakastaa häntä, halusin, mutta en saanut.
Tunsin haluni voimistuvan. Halusin suudella häntä halusin olla hänen, mutta en saanut, en voinut. Työnsin hänet pois ja juoksin huoneeseeni itkemään. Viha sisälläni vain voimistui. Miksi Volturit olivat tuhonneet elämäni, rakkauteni ja kaikkeni? Miksen saanut rakastaa Jacobia, se oli niin väärin!
Kuulin koputuksen ovella. Sitten kuului puhetta ja tiuskintaa. Komentoja ja kiroilua. Lopulta Jacob ryntäsi huoneeseeni “Tule Nessie, mennään!” hän karjaisi ja tarttui käteeni. Olimme matkalla takaovelle kun eteemme ilmestyi tuttu hahmo. “Felix!” karjaisin pelosta.
Jatkuu...
Kommentteja?