Kirjoittaja Aihe: Twilight: Forksin kesä (K-11) KESKEYTETTY!  (Luettu 28273 kertaa)

Jakepoo

  • Urpå
  • ***
  • Viestejä: 173
Vs: Forksin kesä (K-13) Luku 17.
« Vastaus #60 : 19.06.2010 17:12:17 »
Nyt hieman Janen näkökulmasta!




17. Kostonhimo

Jane


  “Tiedätkö, mitä haluaisin kaikista eniten? Kuolemaa. Kuoleman Isabella Cullenille. Kuoleman kaikille niille inhottaville keltasilmille! Minä vihaan heitä!” kiljuin.

  Kaksoisveljeni Alec katseli huoneemme pienestä ikkunasta alhaalla vilisevää ihmismerta.

  “Minäkään en pidä tästä. Tunnen itseni niin avuttomaksi… Olemme jämähtäneet paikoillemme sen Forksissa tapahtuneen jälkeen. Ikään kuin Aro olisi luovuttanut…” hän sanoi hiljaa.

  “Ei Aro ole luovuttanut, älä puhu typeriä”, tiuskaisin Aroa puolustaen. Kunnioitin Aro Volturia suuresti; hän se oli ottanut minut ja Alecin hoiviinsa, löytänyt paikan kahdelle yksin maailmaan jääneelle orvolle.

  Muistin ihmiselämästämme tuskin mitään. En tiedä, oliko meillä ollut vanhempia, oliko ollut sisaruksia. En tiedä, kuka ja milloin oli muuttanut meidät vampyyreiksi. Muistin vain sen raastavan kivun, joka poltti minua sisältäpäin ja sai kirkumaan kivusta.

  Olimme maanneet tomuisella puulattialla pienessä, autiossa hökkelissä keskellä sakeaa metsää. Kukaan ei kuullut huutoamme. Meillä oli ollut vain toisemme. Alec oli pitänyt kädestäni koko elämäni luultavasti kauheimpien päivien ajan. Parin päivän päästä olimme saaneet jo uudet elämät.

  Emme olleet tienneet mistään mitään. Kiertelimme kylästä kylään vastasyntyneen mielettömän verenhimon siivittäminä, tunkeuduimme ihmisten taloihin ja tapoimme heidät. Alec käytti aistienturruttamis-kykyään lapsiin, tappoi heidät lempeästi. Minä taas leikittelin omalla kipua aiheuttavalla kyvylläni aikuisia, nautin heidän pelostaan… Yleensä he kituivat kuoliaiksi.

  Meistä olisi tullut sivistymättömiä villejä, ellei Aro olisi löytänyt meitä. Hän oli kohdellut meitä hyvin, saanut minut tuntemaan itseni arvokkaaksi, korvaamattomaksi. Liityimme hänen sivistyneeseen kaartiinsa ja muutimme pysyvästi Volterraan. Tämä oli meidän kotimme: emme kaivanneet pois, emme tienneet toisenlaisista elämäntavoista.

  Sitten tuli 2000- luku, ja Isabella Swan tutustui Edward Culleniin. Olin ollut ennen niin voittamaton, pelätty, ja sitten yksi rääpälemäinen, heikko ihmistyttö voitti minut, pystyi vastustamaan kauheaa kykyäni. Hänestäkin tuli vampyyri, ja kyvyllään hän pystyi suojaamaan muutkin kyvyiltämme.

  Vihasin Isabella Cullenia. Enemmän kuin mitään muuta ikinä.

  Alec avasi suunsa, mutta samassa erotimme jonkun kävelevän huonettamme kohti. Sisään astui Samantha, tämänhetkinen ihmiskokelaamme.

  “Päivää, Jane ja Alec. Aro pyytää teitä saapumaan luokseen”, hän sanoi nöyrästi.
  “Kiitos Samantha”, sanoin kohteliaan viileästi. Hän siirtyi tieltämme kävellessämme käsi kädessä hänen ohitseen jyrkälle kiviportaikolle. Kävelimme rauhallisesti eri käytäviä pitkin aina pääsalin oville asti. Alec avasi ne minulle, ja minä hymyilin hänelle iloisesti.

  Saliin olivat saapuneet jo muutkin. Vampyyrinaisia ja -miehiä häälyi jutustelemassa keskenään, heidän nimiään en ikinä ollut vaivautunut selvittämään.

  Felix ja Demetri seisoivat ovien lähettyvillä. Felix hymyili minulle flirttailevasti, mutta olin kuin en olisi huomannutkaan.

  Caius ja Marcus istuivat liikkumattomina valtaistuimillaan. Aro lähestyi meitä ilahtuneena, henkivartijat seuraten häntä parin metrin säteellä. Siinä ei ollut järkeä; Aroa ei uhannut täällä minkäänlainen vaara. Mitä he pelkäsivät?

  “Jane-rakkaani, kuinka iloinen olenkaan tulostanne!” hän huudahti painaen suukon suulleni. Nauroin helisevää nauruani.
  “Totta kai me saavuimme, isäntä. Mistä on kyse?”

  Aro huokaisi ja pudisteli päätään.

  “Voi rakkaani, maailmamme on muuttunut. Ne kaikki uudet asiat, jotka ystäväni Carlisle on minulle opettanut, joita nuori Edward ja Bella ravistelivat suloisella, hämmästyttävällä Renesmeellään… Niin paljon opittavaa, niin paljon opittavaa! Kuinka mielelläni olisinkaan tutustunut siihen paremmin.”
  “Aro, Cullenit ovat vaaraksi koko vampyyrien yhdyskunnallemme. Mitä me oikein odotamme?” Caius sähähti.

  Aro nosti kätensä ilmaan.

  “Mutta veli-rakas, mitä todisteita meillä muka on? Olen nähnyt ja kuullut heidän ajatuksensa, ne ovat aukottomia. Hyvin erikoista heidän elämänsä kyllä on, mutta silti niin… kaunista. He ovat oppineet rakastamaan”, hän lausui mietteliäänä.

  Felix yskähti. “Mestari, olen silti taistelun kannalla. He ovat loukanneet Volturien kunniaa!”
  “Kaikki aikanaan, kärsimätön ystäväni. Vielä senkin aika koittaa.”
  “Isäntä? Mikä on suunnitelmanne?” Alec kysyi viereltäni.

  Kaikki tuijottivat Aroa odottavasti. Hän alkoi hitaasti perääntymään valtaistuimelleen, katse lukkiutuneena johonkin kaukaisuuteen. Hän pysyi paikoillaan monta minuuttia. Salissa alkoi kuulua hämmentynyttä supinaa.

  Tuijotin Aroa - vaikken sitä ikinä kenellekään olisi myöntänytkään - huolestuneena. Mielessäni myllersi asioita, vaikkei tyyni ulkokuoreni yleensä niitä näyttänytkään.

  Nämä kymmenen nöyryyttävää, hiljaista vuotta eivät olleet tehneet hyvää kellekään meistä. Kaikista vähiten Arolle.
Olin huomannut hänen pikkuhiljaa muuttuneen. Hänestä oli tullut hajamielinen, etäinen, ja vaikka tiesinkin että se oli vampyyreille mahdottomuus, niin silti - hänestä oli tullut vanha. Hän oli väsynyt.

  “Aro?” Caius kähähti. Aro hätkähti horroksestaan.
  “Voi anteeksi, mihin jäinkään… Aivan, Cullenit. Aion käydä tapaamassa ystävääni Carlislea pitkästä aikaa. Minulla on hänen perheelleen ehdotus.”

  Väkijoukossa kohahti. Felix suhahti viereeni innostuneena.

  “Mainiota!” hän huudahti.
  “Voi sinua, Felix”, Aro nauroi pudistellen päätään. “Lähdemme rauhanomaisesti.”

  Felixin suupielet venähtivät. Sallin hänelle pilkallisen hymyn. Hän kohotti minulle kulmiaan.

  “Väitätkö, ettet muka haluaisi kostaa Bellalle?”

  Silmäni siristyivät, ja suustani pääsi vihainen sähähdys.

  Felix iski minulle jälleen silmää.

  “Jos teet tuon vielä kerrankin, saat kärsiä”, kivahdin. Näin jo kuumia aaltoja hänen ympärillään, tuskapisteitä…

  Alec tarttui käsivarteeni.
“Jane, älä viitsi”, hän pyysi hiljaa.
“Kaarti”, Caius kuulutti meidät sivuuttaen. “Valmistautukaa lähtöön.”


Where were you
When everything was falling apart?
All my days
Were spent by the telephone
That never rang
And all I needed was a call
It never came
To the corner of First and Amistad

kuppi_kahvia

  • ***
  • Viestejä: 67
Vs: Forksin kesä (K-13) 16. ja 17. luvut ilmestyneet 19.6!
« Vastaus #61 : 20.06.2010 15:06:13 »
oi, 2 lukua<3  jacob on jotenki niin sulonen :D ja toi meidän talo, sulin sille :D

kiva lukee kans janen näkökulmasta :) hrrr, kuitenki tapahtuu jotain pahaa kun ne on forksissa ???
i feel i can fly

CandyApple

  • wonderwoman
  • ***
  • Viestejä: 221
  • I'm a broken doll and you're the puppeteer.
Vs: Forksin kesä (K-13) 16. ja 17. luvut ilmestyneet 19.6!
« Vastaus #62 : 20.06.2010 18:07:08 »
Kaks lukua.. Jei  :D
Toi 16 luku oli ihana.. ♥
En eilen kerennyt lukea, mut
tänään tuleeki sitten taas uus luku :)
Eli jatkoo pian, kiitos  ;)

♥:llä, Candy
I don't know who invented high heels, but all women owe him a lot.
-Marilyn Monroe-

Lööperiikka

  • ***
  • Viestejä: 481
Vs: Forksin kesä (K-13) 16. ja 17. luvut ilmestyneet 19.6!
« Vastaus #63 : 20.06.2010 21:35:08 »
Voi vitsi ihana toi 17 luku! On niin ihanaa lukea Janen näkökulmasta!
Mutta pidin kovasti. Mikäköhän tuo Aron ehdotus on?  ???
Jatkoa toivon pian tulevan. Eikös jo huomenna?

Jakepoo

  • Urpå
  • ***
  • Viestejä: 173
Vs: Forksin kesä (K-13) Luku 18.
« Vastaus #64 : 20.06.2010 22:10:15 »
Hoo, kiitos kommenteista! <3 Seuravaavaksi Eetulaisen. ;)




18. Tähtisumua

Edward


  “Miksen minä saanut autoa?”
  “Koska se oli minun hääpäivälahjani Edwardille. Ellei ole häitä, ei tipu lahjojakaan.”
  “Bella, ole kiltti- siinä sinulle minun syntymäpäivälahjatoiveeni!”
  “Mikset osta itse? Onhan sinulla rahaa.”
  “Joo, mutta kun haluan sen lahjana!”

  Katselin huvittuneena Jacobin ja Bellan leikkisää kinastelua flyygelini äärellä. Bellaa nauratti, kuten minuakin.

  “Ei hätää, Jacob. Lupaan ostaa sinulle auton heti naimisiin päästyäsi”, lupasin.

  Ja sitä te toki odotattekin innolla! Pitääpä heti mennä naimisiin, hän irvaili minulle ajatuksissaan.

  “Olkaa hiljempaa!” Rose huusi olohuoneen sohvalta, jonne hän oli linnoittautunut Emmettin kainaloon. He katsoivat jonkin amerikkalaisen saippuasarjan uusintaa.

  “Tietenkin, jos se vain on Teidän tahtonne”, Jacob lausui nöyrästi ja irvisti heti perään. Hän marssi ovet paukkuen, mahdollisimman kovaäänisesti keittiöön. Bella seurasi häntä, painaen matkalla suukon poskelleni.

  Jacob on hirveä kakara, Rose murisi.

  Käännyin suupielet nykien takaisin koskettimien ääreen. Siirtelin sormiani niiden pinnalla, etsiskelin eri sävelmiä, kunnes huomasinkin jo soittavani Bellalle säveltämää tuutulauluani, jälleen kerran. Yläkerrassa Esme kuunteli soittoani nautinnollisesti.

  Ilmapiiri oli muuttunut paljon helpottuneemmaksi, toiveikkaammaksi, Alicen eilisen näyn ansiosta. Olin nähnyt sen itsekin hänen ajatustensa kautta; tällä hetkellä Volturit olivat tulossa rauhanomaisesti. He saapuisivat Forksiin muutaman päivän kuluttua. Jokaisessa oli kuitenkin epäilyksen siemen: miksi he olivat tulossa? Me olimme uhka. Olimme vahvoja ja kyvykkäitä. Sudet olivat ystäviämme. Olimme voittaneet heidät jo kerran, kymmenisen vuotta sitten.

  Mitä Aro halusi?

  Ilmavirta leyhähti huoneen poikki Renesmeen lehahtaessa yläkerrasta flyygelini viereen. Hän sipaisi minulta perityt kuparinruskeat kiharansa kasvojensa tieltä istahtaessaan penkille viereeni. Hän kuunteli soittoani pää kallellaan.

  Äidin laulu. Saanko minä?

  Nyökkäsin ja osoitin kehottavasti soitinta. Nessie hymyili ja painoi sirot sormensa viileille koskettimille.

  Ilmoille liukui taidokas, hyppivä melodia, joka singahteli iloisesti puolelta toiselle. Hän kohotti hienopiirteisiä kulmiaan.

  “Alice”, hymyilin.

  Tyttö nyökkäsi ja vaihtoi melodiaa. Tämä oli herkempi, tunteellisempi. Soinnut etenivät iloisen huolettomina, mutta silti pinnan alta erotti syvää intohimoa ja haikeutta.

  “Jacob”, tiesin. Nessie nyökkäsi jälleen, lievästi punertuen.

  Katselin hänen profiiliaan hänen soittaessa pehmeämpiä sointuja kuin vettä vaan. Tyttäreni oli perinyt minulta rakkauden musiikkiin kaiken muun lisäksi.

  Rose kuunteli tarkasti hänen soittoaan, samoin kuin Esme, Alice ja Jacob. Bellastahan en tiennyt, mutta uskoin hänenkin kuuntelevan.

  Minä kuuntelin hänen kiivasta sydämensykettään, joka muistutti kovasti jonkinlaista lintua. Se jyskytti ja liikkui elävänä, elämän merkkinä. Tuo ääni oli kaunein ääni elämässäni. Merkki minun ja Bellan syvästä rakkaudestamme.

  Jacob asteli keittiöstä luoksemme kaksi voileipää kädessään. Hän ojensi toisen Nessielle sanattomana.

  “Syö”, hän komensi.

  Nessien kauniit kasvot menivät kurttuun.

  Minä en halua tuota! Sehän on minun päätökseni?

  “En”, hän ilmoitti suu tiukkana viivana.
  Jacob voihkaisi.
  “Syö se nyt! Älä ole lapsellinen.”
  “Ei minua huvita syödä. Syö sinä vaan.”
  “Sinunkin täytyy syödä!”

  Nessie pudisti päätään.

  “Hei Nessie, syö se, niin ostan sinulle jotain kivaa!” Emmett huusi sohvalta.

  Bella ilmestyi taakseni.
  “Olenko muka antanut luvan lahjoa lastani?” hän kysyi kulmat koholla.
  “Äh, täytän vain setien velvollisuuksia”, Emmett vastasi viattomasti.

  Kosketin tyttäreni poskea.
  “Söisit nyt”, pyysin.

  Nessie katsoi meitä kaikkia otsa rypyssä, ja puraisi sitten huokaisten palan leivästään.

  Tämä on epäreilua, hän vaikeroi.

  Jacob hymyili tyytyväisenä.
  “Minun tyttöni”, hän kehui.

  Samassa Alice loikki portaat alas mittanauha kädessään.

  “Nessie ja Bella, mahtavia uutisia! Teidän vaatteenne ovat valmiita puettaviksi! Tulkaa!” hän hihkaisi innostuneena, kaikki edellisen viikon ahdistus tiessään.

  Nessie nousi ja seurasi tätiään. Ei minulla ole muutakaan tekemistä, hän ajatteli leppoisasti.

  Bella taas pysyi paikoillaan kädet puuskassa. Hänen kulmansa olivat vihaisessa kurtussa.

  “Alice, en tarvitse yhtäkään uutta vaatetta. Minulla on näitä vanhojakin ihan tarpeeksi!” hän marisi osoittaen valkoista tunikaansa, joka korosti hänen tummia hiuksiaan. Kenkiä hänellä ei ollut lainkaan.

  Alice huokaisi raskaasti. “Bella, tule nyt. Minun mielikseni.”

  Suhahdin Bellan taakse ja kiedoin käteni hänen ympärilleen.
  “Minulle sinä kelpaat juuri tuollaisena. Ehkä olisi kuitenkin parempi olla suututtamatta Alicea tällä kertaa. Ole nyt kiltisti”, henkäisin hänen korvaansa. Hän rentoutui minua vasten.
  “No hyvä on, teen tämän sinun mieliksesi”, hän huokaisi ja lähti laahustamaan Alicen perään, joka iski minulle kiitollisena silmää.
  “Pidä hauskaa!” Jake virnisti seinustalta. Minä ja Bella mulkaisimme häntä happamasti.

  Mitä? Se oli VITSI, hän ihmetteli.
 


                                                                                                  ***




  Katselin pimenevää tähtitaivasta minun, meidän , omalla pyöreällä niityllämme, maaten selälläni ruohikon ja nuppuun sulkeutuneiden kukkien keskellä. Ristin kädet niskani taakse ja etsiskelin eri tähtikuvioita.

  Vihdoin erotin ääntä -kevyitä juoksuaskeleita lähestymässä - ja sekuntien päästä Bella jo sujahti näkyviini tiheän puuston keskeltä, joka piiritti aluetta. Hänen ihonsa hohti valkoisena tähtien himmeässä valossa mustilta näyttäviä hiuksia vasten.

  “Hei”, Bella sanoi hiljaa kävellessään luokseni. Hymyilin hänelle leveästi.
  “Hei. Pelkäsin, että Alice omisi sinut koko yöksi.” 
  “Sitä hän ei uskaltaisi tehdä”, hän murahti laskeutuessaan viereeni. Vasta nyt kiinnitin huomiota hänen asuunsa; Alice oli puettanut hänet tummanvihreään, ihoa myötäilevään, polvien alapuolelle ulottuvaan leninkiin, joka leveni aavistuksen helmasta ja jossa oli syvään uurrettu kaula-aukko. Asu korosti hänen suuria silmiään ja täydellistä ihoaan.

  Bella näytti niin uskomattomalta, että mykistyin täysin. Hän huomasi tuijotukseni.

  “Tiedän, älä sano mitään. Missä minä oikeasti muka pitäisin tätä? Näytän naurettavalta”, hän puhahti kiemurrellen vaivautuneena mekossaan. Hän ei pitänyt asustaan, tiesin sen kyllä. Kengätkin hän oli heittänyt matkan varrella pois, ja katseli nyt varpaitaan.

  Bella vilkaisi minua vaivihkaa pysytellessäni hiljaa. Tuijotin tiukasti hänen valtaviin, lämpimän kultaisina läikehtiviin silmiinsä. Bella näytti hämmentyneeltä.

  “Bella.” Huokaisin raskaasti. “Sinä et ikinä näytä naurettavalta, kysypä keltä tahansa. Kuinka kauan minun täytyy sitä sinulle tolkuttaa, ennen kuin uskot?”

  Kohotin käteni ja kiskaisin hänet makaamaan vierelleni. Bella veti minut itseään vasten.

  “Edward”, hän kuiskasi kujeileva hymy tummanpunaisilla huulillaan, “olinko sinun mielestäsi kauniimpi ihmisenä kuin vampyyrinä?”

  Mahdoton kysymys. Hän oli täydellinen molempina.

  Sanoin sen hänelle ääneen. Bellan silmissä välähti jokin ajatus, jota en harmikseni kuullut, niin kuin miltei aina. Hän painoi päänsä rintaani vasten, tummat laineet leviten kasvoilleni. Haistelin hänen hiustensa kukkaista tuoksua Bellan katsellessa tähtitaivasta.

  Kiedoin käteni hänen vatsansa ympärille ja painoin huuleni hänen niskaansa. Bella painoi kämmenensä poskelleni.

  “Onko jokin hätänä?” mumisin hänen kaulaansa vasten. Bella voihkaisi.
  “Minulla on vain... No, ikään kuin huono omatunto. Minusta vain tuntuu, ettei meidän pitäisi iloita, kun Volturit sen kuin lähestyvät. Mitä jos syttyykin kaikesta huolimatta taistelu? Meitä on aivan liian vähän, me kuolisimme. Emme ole ollenkaan varautuneet. Ja Nessie, hän on niin viaton! Entä jos hän ei ikinä pääsisikään kouluun? Jos hän…!” hän parahti hysteerisenä.

  Kohottauduin istualleni ja vedin hänet syliini. Bella upotti kasvonsa kaulaani vasten.

  “Rakas, älä pelkää. Minä suojelen häntä, me kaikki suojelemme. Kukaan ei tule vahingoittamaan Nessietä”, rauhoittelin, suudellen hänen päälakeaan. Syvällä sisimmässäni minuakin kylmäsi lamauttava, ahdistava pelko tyttäreni vuoksi, Bellan vuoksi - meidän kaikkien vuoksemme.

  Bella nojautui taaksepäin ja kohtasi katseeni. Katselimme toisiamme hyvän tovin.

  “Ei huolehdita siitä, käykö? Vielä ei ole käynyt kuinkaan”, muistutin mahdollisimman reippaasti hänen vuokseen.

  Bella nyökkäsi hitaasti.
  “Olet oikeassa. Anteeksi.”
  “Ei sinun anteeksi tarvitse pyytää.”
  “Silti”, hän mutisi. Sitten hän liikahti eteenpäin painamaan huulensa omilleni.

  Humalluttava tunne täytti kehoni jokaisen kohdan ja mieleni. Aloin suutelemaan kiivaasti hänen huuliaan, kasvojaan, kaulaansa, katsoen samalla kiinteästi hänen silmäluomiaan jotka olivat sulkeutuneet, peittäen ikkunani hänen sieluunsa. Bellan sormet olivat kietoutuneet tiukasti hiuksiini. Hänen huulensa olivat kaartuneet hymyyn.

  Omat käteni liukuivat hänen tummanvihreällä silkillä peitetyllä selällään.

  “En valitettavasti voi rikkoa tätä mekkoa, Alice suuttuisi”, naurahdin hengästyneenä.
  “Voitpas. Minun mekkonihan tämä on”, hän vastasi takaisin avaten silmänsä. Oma pelikuvani heijastui niistä, samoin tähtien kajo takanani.

  Bella nähtävästi tuskastui vitkasteluuni. Hän siirsi sormensa paidalleni, napitti sitä auki.

  “Ei mennä kotiin”, hän kuiskasi käheästi, tähtisumua silmissään.

  Suostuin auliisti.

Where were you
When everything was falling apart?
All my days
Were spent by the telephone
That never rang
And all I needed was a call
It never came
To the corner of First and Amistad

Lööperiikka

  • ***
  • Viestejä: 481
Vs: Forksin kesä (K-13) 18. luku ilmestynyt 20.6!
« Vastaus #65 : 20.06.2010 22:52:36 »
Aww... Ihana! <33
Jatkoa! Olen mykistynyt uskomattomasta kirjoituksestasi.

Nebella

  • ***
  • Viestejä: 44
  • Edward ♥ Bella
Vs: Forksin kesä (K-13) 18. luku ilmestynyt 20.6!
« Vastaus #66 : 21.06.2010 01:36:44 »
oooh oon ihan sanaton... RAKASTAN TÄTÄ FIKKIÄ. tää on PARAS mitä oon lukenu ikinä laitathan jatkoa ja pian en kestä luin monta keryaa uudestaan olet ihan mahtava kirjoittaja.

-nebella

iituska

  • ***
  • Viestejä: 98
Vs: Forksin kesä (K-13) 18. luku ilmestynyt 20.6!
« Vastaus #67 : 21.06.2010 01:46:26 »
Aivan ihana! Niin söpö.. : - )
En malta odottaa seuraavaa lukua.
Jatkoa!

iituska

CandyApple

  • wonderwoman
  • ***
  • Viestejä: 221
  • I'm a broken doll and you're the puppeteer.
Vs: Forksin kesä (K-13) 18. luku ilmestynyt 20.6!
« Vastaus #68 : 21.06.2010 12:13:32 »
Oi, ihana luku!
Tää on niin ihana ficci..
Sä kirjotat niin hemmetin hyvin  :)
Mutta hartain toiveeni olis
seuraava luku ;)

♥:llä, Candy
I don't know who invented high heels, but all women owe him a lot.
-Marilyn Monroe-

Blackie

  • Renji's girl
  • ***
  • Viestejä: 21
Vs: Forksin kesä (K-13) 18. luku ilmestynyt 20.6!
« Vastaus #69 : 21.06.2010 14:11:05 »
Kaikkea kivaa täältä Forks-osastolta näemmä löytyykin. Nyt on iskenyt Twilight-ficcien buumi minuun. :D

Bella on oma inhottava ja ärsyttävä itsensä, mutta Edvard tavoistaan poiketen vaikuttaa vaihteeksi kivalta hahmolta. Ja Leah on kanssa kiinnostava. Leikittelin tässä ajatuksella, että Leah ja Nessie voisivat olla toisilleen sopivat ystävykset, jos tulisivat paremmin toimeen.

Kiva kun kirjoitat eri tyyppien näkökulmista, mutta ilman turhia kertailuja. Tarina kulkee koko ajan soljuvasti eteenpäin.

Jakepoo

  • Urpå
  • ***
  • Viestejä: 173
Vs: Forksin kesä (K-13) Luku 19.
« Vastaus #70 : 21.06.2010 17:21:54 »
Oi, kiitos taas ihanista kommenteistanne!  :-* Nyt vähän Charkku-pappaa!



19. Huolta


Charlie


  “Charlie hei! Syötkö sinä tuon, vai syönkö minä sen? Tai vaikka Nessie”, Jacob kysäisi hörähtäen. Nessie pukkasi häntä kylkeen.
  “Syö sinä vaan”, murahdin ja nousin pöydästä tuoli lattiaa raapien. Jake hyökkäsi heti ruoan kimppuun. Hän ojensi Nessiellekin palan kakkua. Tyttö vilkaisi minun suuntaani, ennen kuin näykkäisi huokaisten palasen. Tyttö oli aina ollut nirso ruoan suhteen.

  Lampsin olohuonetta kohti. Erotin Bellan ja Edwardin hiljaisen puheensorinan, joka alkoi vasta ollessani kuuloetäisyydellä. Ihan kuin he olisivat esittäneet vuokseni…

  “Haluaisitko tulla huomenna kanssani Port Angelesiin? Haluan testata uutta autoani”, Edward kuului kysyvän.
  “Totta kai. Ai hei isä”, Bella huudahti muka yllättyneenä. Tyttö oli surkea näyttelijä, oli aina ollut.
  “Hei vaan”, mutisin istahtaessani heidän vastakkaiselle sohvalle. Hengitin hieman hengästyneesti.

  Tyttäreni sipaisi luonnottoman valkealla kädellään tumman suortuvan korvansa taakse. Hän katseli minua huolestuneesti suurilla kultaisilla jalokivisilmillään.

  “Isä, sinun ei pitäisi rasittaa itseäsi liikaa. Alat olla jo… No, et niin nuori enää”, hän muistutti varovasti.
  “Minä voin mainiosti, kiitos vaan. Mitäs sieltä telkkarista nyt tulee?” Käänsin katseeni televisioon ja syvennyin ruudun tapahtumiin. Sivusilmällä näin Edwardin ja Bellan vilkaisevan toisiaan.

  “Kuule, Charlie… Tiedäthän, että uusi lukukausi alkaa parin päivän päästä?” Edward aloitti epävarmasti.
  “Tiedän toki. Eikös se ollut ensi maanantaina?”
  “Oli… Oli se”, Edward sanoi. Hän käänsi katseensa käsiinsä.

  Katsoin heitä hiljaa. Edward istui jäykkänä sohvan reunalla, kuin kivettyneenä. Pitkät ripset olivat laskeutuneet kultaisten silmien tielle.

  Bella näytti murheen murtamalta. Hänen uudet kasvonsa olivat vääntyneet, tummanruskeat, pitkät hiukset olivat laskeutuneet kasvoille. Kohtasin hänen ahdistuneet, hypnoottiset silmänsä. Koko talo oli epäilyttävän hiljainen.

  Totuus iskeytyi päähäni sillä sekunnilla.

  “Se koulu on jossain muualla. Te lähdette parin päivän päästä”, kuiskasin yksitoikkoisesti. Silmiäni kirveli.

  Tietysti. Eiväthän he tänne voisi jäädä. Sellaisia kun he olivat, koko perhe - he eivät olleet normaaleja. Eivät… ihmisiä. Joitain muita. Nessie tosin heistä oli ihmismäisin, muttei hänkään normaali. Hän oli erilainen.

  Miten selviäisin ilman häntä? Olin elänyt niin monta vuotta ilman Nessietä, että olin jo tottunut siihen. Heidän palattuaan opin tuntemaan hänet, aikuisen Nessien. Nessie kuului jokapäiväiseen arkeeni, kuten myös Bella, jota rakastin myöskin syvästi.

  He eivät olleet normaaleja. Mitä jos he katoaisivat, enkä näkisi heitä enää koskaan?

  Yhtäkkiä Nessie oli edessäni. En ollut nähnyt hänen tuloaan.
Hänen lämpimän ruskeissa silmissään oli kyyneleitä. Yksi vuosi yli.

  “Ukki, minä tulen käymään niin usein kuin vain voin, ja sinä voit tulla meille koska vain. Enhän minä kestäisi ilman sinua, minähän rakastan sinua!” tyttö niiskaisi.

  Kohosin hitaasti seisomaan ja rutistin hänet tiukkaan halaukseeni. Purin hammasta, etten itkisi.

  “Minäkin rakastan sinua tyttö, minäkin rakastan sinua”, nielaisin hänen pronssisia kihariaan vasten. Käteni tärisivät.

  Bella nousi myös seisomaan ja suorastaan leijui luoksemme. Hänkin kiersi sanattomana kätensä ympärillemme. Värähdin jäistä kosketusta.

  “Isä, emme me sinua jätä”, hän mumisi. Puristin hänen kovaa kättään.

  Avain rapisi lukossa, ja hetken päästä Sue kurkisti kulman takaa Seth vanavedessään.

  “Mitäs täällä tapahtuu?” hän ihmetteli.



                                                                                                              ***



  “Ai te lähdette jo niin pian! Mikä harmi, olisin voinut teitä täällä enemmänkin nähdä…” Seth harmitteli. Katselin käsiäni.
  “Joo, mutta ette te meistä niin helpolla pääse eroon! Onhan meillä lomia, ja voimme asua tuossa naapurissa”, Jake hymyili.

  “Naapurissa?” murahdin.
  “Niin tuota, Nessielle on ostettu se tontti tuosta vähän matkan päästä. Et sinä tiennytkään”, hän muisti.
  “Ei, en tiennyt”, ähkäisin. Mulkaisin hurjana poikaa, joka nojaili seinää vasten kädet puuskassa.

  Jacob hymyili vain minulle ärsyttävän huvittuneesti. Nessie katseli hyvin kiinteästi lattiaa.

  Käänsin erittäin hitaasti katseeni takaisin Bellaan, joka hipelöi hermostuneena hiuksiaan.

  “Tarvitsetteko te muuttoapua? Voisin poiketa teillä, ja…”
  “Ei, emme tarvitse. Et saa tulla meille”, Bella suorastaan kiljaisi.
  Katsoin häntä järkyttyneenä. “Miksi?”
  “Char- isä, meille on tulossa jälleen… Vieraita. Vieraita, joita sinun ei tarvitsisi tavata. Kiitos kuitenkin”, hän sanoi hiljaa.

  Katsoin ympärilleni. Kaikki näyttivät niin jännittyneiltä, pelokkailta, että pelästyin itsekin.

  Samassa Edwardin pää pongahti ylös, ja hän vilkaisi Sethiä kuin tämä olisi kutsunut häntä.

  “Seth, mentäisiinkö vilkaisemaan sitä autosi moottoria?” hän kysäisi huolettomasti.

  Seth näytti kysyvältä, mutta nyökkäsi sitten ymmärtäen. Miehet kävelivät pihamaalle sulkien oven perässään.

  Kosketin tyttäreni kättä. “Onhan kaikki hyvin? Voisinko auttaa jotenkin?”

  Bella hymyili heikosti.
  “Me pärjäämme kyllä, älä sinä meistä huolehdi.”
  “Mutta…”
  “Charlie, uskopa nyt kiltisti Bellsiä”, Jake sanoi. Hän oli kävellyt äänettömästi Bellan vierelle. Mulkaisin häntä kiukkuisesti.

  Sue oli istuutunut viereeni ja puristi nyt rauhoittavasti kättäni. Nessie istui hänen toisella puolellaan. Hän hipelöi hajamielisenä pientä medaljonkia, joka roikkui hänen kaulassaan, painavat kiharat kasvojen tiellä.

  Minä en erottanut milloin se tapahtui, mutta yhtäkkiä Edward oli jo rynnännyt takaisin sisälle Seth perässään. Edwardin silmät harhailivat jotenkin eläimellisesti puolelta toiselle.

  Bella hypähti ripeästi ylös. Hän siirtyi miehensä rinnalle. He katselivat toisiaan ilmeettöminä.

  “Mitä nyt?” Jacob puuskahti.

  Edward katsoi häntä lyhyen sekunnin.
  “Anteeksi Charlie, mutta meidän täytyy valitettavasti nyt lähteä”, hän sanoi värittömästi. “Meitä tarvitaan kotona.”

  Nessie ja Jacob vilkaisivat toisiaan, ja siirtyivät sitten hekin ripeästi eteiseen. Jacobin mustat kulmat olivat kurtussa.

  Minä ryntäsin heidän peräänsä.
  “Tulettehan takaisin?” kysyin huolestuneena.
  “Minä lupaan”, Bella kuiskasi. Hän liihotti tietämättömän sirosti luokseni ja suuteli lumenkylmillä huulillaan poskeani. Näin ohikiitävän hetken hänen silmissään hallitsematonta huolta ja ahdistusta.

  Ennen kuin ehdin sanoa mitään, Nessiekin oli jo luonani. Hänkin painoi kuumeisen kuumat huulensa poskelleni.

  “Nähdään taas”, hän henkäisi, halasi minua lujasti ja perääntyi sitten. Katselin avuttomana, kuinka nuo neljä kävelivät ripeästi luotani.

Where were you
When everything was falling apart?
All my days
Were spent by the telephone
That never rang
And all I needed was a call
It never came
To the corner of First and Amistad

Sienis

  • queen of winterfell
  • ***
  • Viestejä: 465
  • ravenprinces
Vs: Forksin kesä (K-13) 19. luku ilmestynyt 21.6!
« Vastaus #71 : 21.06.2010 17:28:27 »
Jaiks! Mitä Ed ja Seth puhu siel  ulkon? Saadaanko me koskaan tietää??
Rakentava suksi sudaniin, ja jatkoa pyytelisin.. (Yllätys yllätys...) xD

   -Nez
Jos jaksaa jatkaa omaa mitäänsanomattomuuttaan tarpeeksi kauan,
 saattaa saavuttaa kevytlegendan aseman.

ava (c) ingrid

Lööperiikka

  • ***
  • Viestejä: 481
Vs: Forksin kesä (K-13) 19. luku ilmestynyt 21.6!
« Vastaus #72 : 21.06.2010 19:49:00 »
Voi vitsi ihana! Nytkö jo ne Volturit tulivat?  :o
Mutta joo, ei rakentavaa millään saa luotua...
Jatkoa! <3

Blackie

  • Renji's girl
  • ***
  • Viestejä: 21
Vs: Forksin kesä (K-13) 19. luku ilmestynyt 21.6!
« Vastaus #73 : 21.06.2010 21:04:46 »
Jo toinen kommenttini tähän ficciin tänään. :D Eipä ainakaan minun tarvinnut jatkoa kaipailla kauaa.

Ymmärrän ja toisaalta en ymmärrä Charlieta. Ja minuakin kiinnostaisi tietää mistä Sethin ja Edvardin oli tarkoitus keskustella siellä ulkona.

Jasperinkin näkökulmasta olisi kiva lukea. Ei ehkä tarinan kulun kannalta kaikkein realistisin toive. Mutta ei voi mitään, sillä olen kova Jasper-fani!

Taqulatumesiga

  • ***
  • Viestejä: 8
  • Kantava voima, laskeva taakka.
Vs: Forksin kesä (K-13) 19. luku ilmestynyt 21.6!
« Vastaus #74 : 21.06.2010 21:35:53 »
Tykkään tästä ficistä kovasti, ihanaa kun tulee niin nopeesti noita lukuja. Fiksua kirjotta etukäteen. : D
Kaikkein eniten erehtyy, kun uskoo ettei kukaan rakasta.

Anaid

  • ***
  • Viestejä: 281
  • Jamie <3
Vs: Forksin kesä (K-13) 19. luku ilmestynyt 21.6!
« Vastaus #75 : 22.06.2010 10:39:04 »
Oi, ihana luku! Mä vaan itken tääl vieläkin! Toi oli jotenkin tosi hyvin kirjoitettu toi loppu! Näkiks Alice jotain? Tuleeks Volturit? Äkkiä jatkoa!
Anaid
Draco/Harry<br />Harry/Ginny<br />Lily/James

Ellu_

  • *
  • Viestejä: 2
Vs: Forksin kesä (K-13) 19. luku ilmestynyt 21.6!
« Vastaus #76 : 23.06.2010 19:46:54 »
Sait uuden lukijan. Luin just kaikki luvut putkeen ja mä rakastan tätä! Laita pliis äkkiä jatkoa =)

Jakepoo

  • Urpå
  • ***
  • Viestejä: 173
Vs: Forksin kesä (K-13) Luku 20.
« Vastaus #77 : 24.06.2010 18:03:02 »
Kiitos ihanista kommenteistanne!  :-* Ja ANTEEKSI kun on kestänyt, toivottavasti saan anteeksi!




20. Sopu

Renesmee


  “Edward, mitä on tapahtunut?” äiti tivasi heti oltuamme kuulomatkan päässä ukista. Jacob kiskoi minua kainalossaan kohti isän uutta kiiltävänmustaa autoa. Nojasin häntä vasten.

  Isä pysyi hiljaa. Vasta kun olimme kaikki pakkautuneet autoon - äiti ja isä edessä, minä ja Jake takana - ja kaasuttaessaan pois ukin pihamaalta hän vihdoin avasi suunsa.

  “Volturien tulo on aikaistunut”, isä sanoi hiljaa. “Alice soitti minulle. Hän oli nähnyt, että he saapuvat huomenna tasan kello 15.05, samalle aukiolle kuin viime kerrallakin. Arolla on meille ehdotus… Ja mukaansa hän ottaa sen tavanomaisen kaartinsa, onhan heitä tosin tullut muutama lisääkin.”

  Jacob haroi toisella kädellään hieman hämmentyneenä mustia, pörröisiä hiuksiaan. Toinen oli minun ympärilläni.
  “Olihan tuo huono uutinen, mutta kai me jollakin tasolla se jo tiedettiin. Miksi olet niin poissa tolaltasi?” hän ihmetteli kulmat kurtussa.

  Isän silmät tuntuivat jähmettyneen jäisiksi jalokiviksi. Hän katsoi sokeasti eteensä.

  “Aron tavoitteena on edelleen… Nessie. Toivoin vähän, että hän olisi muuttanut mielensä, mutta ei. En tiedä mitä hän haluaa”, isä voihkaisi tuskaisesti. Äkkiä kaikki kolme silmäparia olivat kääntyneet minuun.

  Purin alahuultani ja painauduin syvemmälle Jaken kainaloon. Hän laski leukansa päälaelleni.

  Minulla oli vahva tunne, että tämä ei päättyisi hyvin. Minulle tässä ainakin oli liikaa pelissä.

  Kohtasin Jaken huolestuneet, mustat silmät. Punaruskea iho näytti hieman harmahtavalta. Hänen rinnastaan värähteli hiljaista murinaa.

  Hautasin kasvoni hänen kainaloonsa. Kyllä. Aikoisin uhrautua, jos tarve vaatisi. Rakastin heitä niin paljon. Jake, isä, äiti, ukki, Esme, Rose, Emmett, Carlisle, Alice, Jasper…

  Minun takiani kaikki rakkaimpani olivat vaarassa.

  “Tämä ei ole millään lailla sinun vikasi”, isä torui katsoen peilin kautta minuun. En vastannut.

  Jacob ravisti minua hellästi. “Oletko sinä ihan tyhmä? Olet tullut äitiisi”, hän huokaisi. Jake vilkaisi äitiä odottavasti, mutta äiti ei vastannut haasteeseen.

  Hiljaisuuden vallitessa kaarroimme kotipihallemme. Isä ajoi auton suureen autotalliimme.

  Kun kiirehdimme sisälle taloon, kukaan Carlislea ja Esmeä lukuun ottamatta eivät värähtäneetkään.

  Rose istui Esmen vieressä vaalealla sohvalla. Jasper katseli kauempana ikkunasta ulos harmauteen selkä meihin päin. Emmett seisoi keskellä olohuonetta valtavan lihaksikkaat kädet puuskassa. Alice tuijotti tyhjyyteen huoneen nurkassa, yrittäen nähdä lisää. Carlisle seisoi lähimpänä ovea.

  Esme suhahti luoksemme ja rutisti meitä jokaista tiukasti.

  “Kaikki järjestyy”, hän henkäisi korvaani.
  “Carlisle, mitä me teemme?” äiti kysyi ääni särkyen isän selän takaa. Hän ei kääntänyt hetkeksikään katsettaan minusta.

  Toinen ukkini huokaisi hiljaa.

  “Emme me voi muuta kuin odottaa”, Carlisle sanoi. “Ei meillä pitäisi olla hätää…”
  “Seth lupasi kertoa susille. Harmi, että meillä ei ole heitä tällä kertaa suojaamassa selustaamme”, isä mutisi.

  Jake liikehti levottomasti vieressäni. Itse pysyin mykkänä hänen kainalossaan, turvaa hakien.

  “Entäs Nessie sitten? Emme me voi vaan jättää häntä niiden iilimatojen ulottuviin!” hän puuskahti kiivaasti. “Jos Nessie lähtisi pakoon? Minun kanssani?”
  “Demetri”, isä muistutti hiljaa. Jacobilta pääsi manausten ryöppy. Hyssyttelin häntä laimeasti.

  “Minä jään teidän kanssanne, jos vain annatte minun jäädä”, ilmoitin anovasti. Vilkaisin Carlislea, joka nyökkäsi.
  “Aikaa on vielä alle vuorokausi. Ehdotan, että keskittyisimme nyt ihan normaaliin arkeen - ei meillä ole vielä hätää”, hän lausui lempeästi.

  Kankeasti kaikki siirtyivät askareisiin, joita he olivat tekemässä ennen uutista.

  Carlisle ja Esme lähtivät viimeisen kerran metsästämään, mutta muut keskittyivät pakkaamaan tavaroitaan ja vaatteitaan muuttoa varten, joka tapahtuisi huolestuttavan pian. Isä ja äitikin lähtivät hiljaisina mökilleen. Minä ja Jacob jäimme olohuoneeseen, johon Emmett jäi katsomaan tapojensa mukaisesti televisiota.

  Tuijotin ruutua mitään näkemättömin silmin. Siellä pyöri joku kepeä teinikomedia.

  “Nessie pieni, älä näytä noin masentuneelta. Voltureita ne vaan ovat”, Emmett lohdutti hilpeästi. Eipä kauheasti auttanut.
  “Niin. Voltureita, jotka ovat vaarallisia”, pihisin.

  Itse en heitä muistanut, mutta tiesin, että he olivat tulleet tänne kerran tappaakseen minut ja perheeni. Luulivat minua Kuolemattomaksi Lapseksi, kielletyksi lapseksi.

  Muistin vain sen pelottavan vampyyrin, Aron, utuisen punaiset silmät. Aina välillä ne ilmestyivät uniinikin. Ne karmivat minua.

  Jake meinasi sanoa jotain, mutta vaikeni kesken lauseen. Hän kuunteli tarkkaavaisesti.

  Minäkin kuulin juoksevien askeleiden ääntä, jotka lähestyivät taloamme. Toinen jalkapareista oli huomattavasti toista nopeampi.

  Tunnistin heidät heidän hajustaan. Jacobkin näytti tekevän samoin; hän hämmästyi.

  Nahuel asteli harmaudesta sisään Leah seuraten häntä paljon myöhemmin.

  Carlisle ilmestyi viereemme.

  “Kas hei Nahuel, hei Leah! Kuinka voimme auttaa?” hän kysyi lämpimästi.

  Leah katseli jurona lattiaa. Nahuel vilkaisi minua tiikinruskeilla silmillään.

  “Tiedättekö vielä, koska - “
  “He saapuvat huomenna kello 15.05”, Alice ilmoitti portaiden yläpäästä Jasper takanaan. Täti oli arvannut, mitä Nahuel oli meinannut kysyä - Alice ei nähnyt Nahueliakaan.

  “Huh”, poika hämmästyi. Sitten hän kysyi: “Tarvitsetteko minua? Minusta voisi olla apua…”
  “Emme tarvitse. Voisitteko häipyä, kiitos?” Jacob ärähti. Vasta nyt huomasin hänen vihamielisen ilmeensä ja kätensä, jotka olivat puristautuneet nyrkkiin. Hän tuijotti Nahuelia silmä kovana.

  Laskin käteni hänen kädelleen ja annoin hänen kuulla minut kosketuksen kautta.

  Jake, älä viitsi. Kuuntelisit nyt, mitä hän haluaa sanoa. Hänhän on meidän puolellamme?

  “Niin, mutta vain sinun takiasi”, Jacob murahti yhteen lukkiutuneiden hampaidensa välistä. Pyöritin silmiäni.

  Nahuel hymyili äänettömälle keskustelullemme.
  “Mielenkiintoista. Joka tapauksessa, aion seistä jälleen rinnallanne tulevassa kohtaamisessa. Minä ja Leah olemme puolellanne.”

  Kaikki jämähtivät paikoilleen. Jake katsoi Nahuelia vihaisesti, kuin uskoen tämän tekevän huonoa pilaa. Muut tuijottivat poikaa silmät pyöreinä.

  Minun silmäni olivat kohdistuneet Leahiin. Katselin, kuinka hän katseli niin kylmästi perhettäni. Siksi hieman säikähdinkin, kun silmäni äkkiä tavoittivat hänen katseensa.

  Ne olivat kauniit silmät, suuret, tummat ja mantelinmuotoiset, paksujen ripsien reunustamat. Mietin, miltä hän oli mahtanut näyttää ennen… No, tätä.

  “Olen pahoillani”, Leah sanoi hiljaa. Luulin kuulevani olemattomia, mutta hän katsoi edelleen minua jatkaessaan: “Olen pahoillani, että olen ollut vähän tyly sinua kohtaan. Haluaisin aloittaa niin sanotusti puhtaalta pöydältä, jos vain suostut… Nessie.” Tytön ääni oli kovin väkinäinen, mutta silti vilpitön.

  Minä kohotin ihmeissäni kulmiani. Leah kiirehti vakuuttamaan:
  “Älä luule, että haluaisin varastaa sinulta Jacobin tai mitään! Yäk. Me ollaan vaan kavereita.”
  “Kavereita, jotka suutelevat”, kuulin Rosen mutisevan ivallisesti.
  “Minä en ole suudellut Leahia!” jake kivahti Leahin sanoessa tyynen viileästi: “Suu kiinni, verenimijä.” Rose vaikeni loukkaantuneena.

  “No, miten on?” Leah kysyi katsoen jälleen minua. Minusta tuntui kuin hän olisi vasta nyt nähnyt minut ensimmäistä kertaa oikeasti. Sisimpäni täytti varovainen toivo. En saattanut uskoa hänen olevan tosissaan.

  “No, jos olet tosissasi”, änkytin, ja Leah nyökkäsi, “- niin totta kai saat anteeksi.”

  Leah nyökkäsi jälleen. Rose katsoi minua ylen hämmästyneenä, mutta Jakelta sain lämpimän hymyn osakseni. Hymyilin takaisin.

  Tulin äkkiä niin iloiseksi tästä hetkellisesti käänteestä, että mieleni teki suorastaan halata Leahia. Lähestyin häntä ujosti hymyillen.

  Leah kohotti kätensä muuriksi väliimme.

  “Kiitos vaan Nessie, mutta NOIN valmis en sentään vielä ole. Sinun, öh, vampyyrihajusi saa vieläkin kylmät väreet kulkemaan selkääni pitkin. Anteeksi”, hän sanoi vääntäen huulilleen vinon hymyn.
  “Ai, anteeksi”, minäkin sanoin ja päästin käteni valahtamaan alas. Kyllä minä ymmärsin häntä.

  “No,  minua sinun hajusi ei pelota ollenkaan”, Jacob virnisti ja rutisti minut tiukkaan halaukseensa. Nauroin ja huokaisin sitten.

  “Minua turhauttaa vain odotella täällä. Emmekö voisi tehdä jotain?” Olin suorastaan epätoivoinen.

  Jacob nyökkäsi.
  “Kyllä. Sinä neiti painut nyt nukkumaan.”

  Tuijotin häntä äimistyneenä. Hän vastasi katseeseeni tyynesti.

  “Nukkumaan? Tällaisessa tilanteessa?!”
  “Tarvitset unta. Et ole nukkunut kauhean hyvin”, hän vastasi huolestuneesti.

  Tuijotin häntä epäuskoisena. Melkein tunsin silmäni tipahtavan kohta päästäni.

  “Tottelepas Jakea”, Alicekin puuttui keskusteluun. Muut nyökkäilivät, paitsi nyt tietenkään Leah.

  Alistuneena lähdin laahustamaan kohti isän ja äidin mökkiä. Kiskaisin Jacobin mukaani.

  “Uuh”, kuulin Emmettin viheltävän takaamme. Punastuin tietenkin rajusti, vaikkakin ilman syytä.

  Jake loi yhden halveksivan katseen taaksemme, ja seurasi sitten minua.


Where were you
When everything was falling apart?
All my days
Were spent by the telephone
That never rang
And all I needed was a call
It never came
To the corner of First and Amistad

kuppi_kahvia

  • ***
  • Viestejä: 67
Vs: Forksin kesä (K-13) 20. luku ilmestynyt 24.6!
« Vastaus #78 : 24.06.2010 21:50:34 »
vitsit rakastan jakea ja nessietä :) ♥ toi emmetin vika lausahdus :D haha niin perus.
i feel i can fly

Jakepoo

  • Urpå
  • ***
  • Viestejä: 173
Vs: Forksin kesä (K-13) Luku 21.
« Vastaus #79 : 28.06.2010 13:13:02 »
21. Odotus

Bella


  “Meidän pitäisi herättää hänet kohta.”
  “Kauanko vielä?”
  “Vähän yli kolme tuntia.”

  Katselimme kaikki Nessietä, joka nukkui mitään aavistamatta muhkealla sängyllään. Muutama hiuskiehkura oli takertunut hänen tuuheisiin ripsiinsä. Otsalle oli ilmestynyt huolestunut ryppy, ja alahuuli oli työntynyt ulos.

  Jake istui hänen vierellään risti-istunnassa, kääntämättä hetkeksikään katsettaan Nessien kasvoista. Hän ei ollut nukkunut sekuntiakaan.

  Nousin hitaasti Edwardin sylistä ja kävelin Nessien nukkuvan hahmon eteen. Tartuin hänen toiseen käteensä - toinen oli jo Jacobilla - ja odotin.

  Nukkuessaan Nessie ei voinut salata ajatuksiaan, vaan kuka tahansa saattoi nähdä ne. Hereillä ollessaan hän saattoi säädellä sitä, muttei nyt. Se harmitti häntä.

  Nessie hätkähti kylmää kosketustani, mutta rauhoittui sitten. Muutaman minuutin kuluttua hän jo näki unta, joka ilmestyi eteemme.

  Näin La Pushin aurinkoisen rannan. Jake ja Nessie istuivat ajotukilla - minun ja Jacobin tukillamme - ja katselivat taivaalle. Jacobin tummat silmät loistivat.

  Äkkiä taivas muuttui purppuranpunaiseksi, ja keskeltä pilviröykkiötä tuijotti kaksi valtavaa, utuisen punaista silmää. Tunnistin ne välittömästi Aro Volturin karmiviksi silmiksi.
Nukkuvan Nessien hento keho värähti. Vilkaisimme Jacobin kanssa huolestuneena toisiamme.

  Taivaalta alkoi sataa suuria veripisaroita, värjäten meren tummanpunaiseksi. Unen Nessie vilkaisi Jacobia, mutta tämä oli kadonnut.

  Nessie kahlasi mereen polvien korkeudelle. Näin hänen tähyilevän ulapalle silmät sirrillään, tuulen heilutellessa hänen punertavia kiharoitaan. Samassa hän kiljaisi.

  Viisi kättä oli ilmestynyt vedestä ja tarttuivat nyt Nessien liehuvaan hameeseen. Tyttö katsoi hädissään ympärilleen.

  Näin Edwardin ja itseni. Olimme keskellä verimerta, kaukana Nessiestä. Seisoimme nesteen pinnalla, emmekä uponneet.
Mutta jokin oli hullusti, näytimme erilaisilta. Näin itseni vain takaapäin.

  “Äiti! Isä!” Nessie kiljaisi helpottuneena.

  Näin meidän kääntyvän hitaasti ympäri. Henkäisin kauhusta.
Minulla ja Edwardilla oli ammottavat aukot silmien tilalla, ja suut olivat vääristyneet hymyyn; hampaat olivat terävät kuin veitset. Lähdimme lipumaan tyttöä kohti.

  Nessie oli jähmettynyt kauhusta. Silti hän huusi: “Auttakaa!”

  Mutta emme tehneet mitään. Näin itseni kääntyvän pois.

  “Ei! Äiti…!” Nessie parkaisi. Kymmeniä käsiä oli tarrautunut jo häneen. Ne kiskoivat häntä vääjäämättömästi pinnan alle…

  Ravistin kiireesti hänet hereille. Edwardkin oli ilmestynyt huolestuneena viereeni.

  Nessie räpytteli hetken järkyttyneenä silmiään. Hän pongahti istumaan ja katseli meitä sekavana.

  “Se oli vain unta”, hymisin lohduttavasti ja painoin kevyesti huuleni hänen otsalleen. Edward hipaisi hänen poskeaan.
  “Se - miten…?” Nessien ääni oli käheä nukkumisesta. Hän karaisi kurkkuaan.

  Jacob kiskaisi äkisti tytön kainaloonsa. Nessie ähkäisi.

  “Kuule Nessie, tiedän, etten saisi vakoilla uniasi, mutta en mahtanut itselleni mitään”, hän tunnusti katuvaisena. Katsoin häntä mahdollisimman sarkastisesti. Jacob mulkaisi takaisin, muttei onneksi paljastanut minua. Se oli eräänlaista meidän omaa peliämme - naureskelin jälkeenpäin letkautuksillemme.

  Edward istahti sängyn reunalle ja hymyili pienesti. Hän teeskenteli, tiesin sen. Vaistosin sen. Muistin itsekin, mitä oli tulossa… Pieneksi hetkeksi kasvoni venähtivät tuskaiseksi irvistykseksi, ennen kuin sain itseni kuriin.

  Nessie huomasi sen. “On aika? Lähdemmekö nyt?” hän kysyi silmät minussa. Nyökkäsin.

  Hiljaisena Nessie nousi ja seurasi minua ja Edwardia Jake tiukasti rinnallaan ovesta ulos. Edward tarttui minua kädestä. Puristin sitä tiukasti.

  Hiljaisuuden vallitessa saavuimme mökistämme päätalon eteen, jossa muut jo odottivat meitä. Kaikilla perheenjäsenilläni oli pelosta ilmeettömät kasvot.

  “Mennäänkö?” Carlisle kysyi.
  “Mennään”, Edward nyökkäsi.

  Sanaakaan sanomatta Carlisle katosi luotamme, ja muut lähtivät hänen peräänsä. Edwardkin lähti vetämään minua eteenpäin. Annoin itseni juosta, katsoen ensin Nessietä kaipaavin silmin. Hän väänsi huulilleen pienen hymyn. Jake seisoi hänen vierellään suu mutrussa.

  Saavutimme nopeasti Esmen, Rosen, ja pian olimmekin jo Carlislen rinnalla. Metsä suhahteli silmissäni sekavana unena. Oli aavemaisen hiljaista. Kuulin ainoastaan hiljaiseen kuiskeen joka lähti askelistamme, pienten eläinten sydämenlyönnit ja jostain kauempaa Jacobin raskaiden tassujen töminän.

  Liian pian suuri aukio avautui silmieni eteen. Ruoho oli vielä vihreää, erotin muutamia kesäisiä kukkia aukion toisella laidalla.

  Oioin kiukkuisesti Alicen minulle hankkimaa mustaa liiviäni, jonka olin laittanut aamulla valkoisen paitapuseroni päälle. Nyt raastoin sen yltäni ja heitin viidenkymmenen metrin päähän metsikköön. Tunsin Alicen pistävän katseen selässäni.

  Vilkaisin olkani yli, juuri sopivasti nähdäkseni Nessien viilettävän puuston keskeltä punertavalta näyttävät kiharat selässä pomppien. Valtava punaruskea susi hölkkäsi hänen vierellään, hidastellen rajusti. Hän ei halunnut olla hetkeäkään erossa tyttärestäni…

  Susi vilkaisi Edwardia.

  “En tiedä. Meillä on vielä kaksi tuntia ja kaksikymmentä minuuttia aikaa, joten päätä itse”, Edward vastasi Jaken ajatuksiin.

  Susi nyökkäsi ja hävisi sitten metsään. Hetken päästä Jacob ilmestyi metsän reunalta pelkät housut jalassaan.

  “Yli kaksi tuntia?” voihkaisin. Vilkaisin harmaalle taivaalle.
Yli kaksi tuntia hermoja raastavaa odotusta. Tunsin itseni niin hyödyttömäksi…

  Alice ja Jasper istuivat maassa muutaman kymmenen metrin päästä meistä. He istuivat risti-istunnassa ja tuijottivat toisiaan syvälle silmiin. Jasper sipaisi sormillaan Alicen siroa poskea.

  Carlisle ja Esme puhuivat toisilleen päät lähekkäin. Carlisle lohdutteli Esmeä, joka pelkäsi meidän kaikkien puolestamme.

  Rose ja Emmett seisoivat lähimpänä meitä. He suutelivat toisiaan intohimoisesti, huomaamatta näköjään ketään muuta. Köhin kurkkuani mielenosoituksellisesti. Emmett vilkaisi minua suudelmien välissä ja iski ilkikurisesti silmää. Huokaisin.

  Nessie ja Jacob olivat siirtyneet metsän reunalle, kuivan puunrungon päälle istumaan. Nessie nojasi päätään Jaken varmasti kuumaa kaulaa vasten, ja Jake oli laskenut poskensa tytön päälakea vasten. Samalla hän hipelöi Nessien siniraitaisen paidan hihaa hajamielisesti. Katselin heitä hellästi.

  “Miten haluaisin kuluttaa tämän ajan?” Edward kysyi takaani lempeästi. Käänsin katseeni takaisin häneen ja hymyilin.
  “Haluan vain olla kanssasi”, vastasin pehmeästi. Kiedoin käteni hänen ympärilleen ja painoin kasvoni hänen rintaansa vasten. Edwardin kädet painautuivat selkääni vasten.
  “Älä pelkää, rakas”, hän mumisi hiuksiani vasten. “Suojelen sinua.”
  “En minä itseni vuoksi peloissani ole”, murahdin.
  “Tietenkin suojelen Nessietäkin. Me kaikki suojelemme.”
  “Hyvä.”
  “Niin. Hetkinen… Oletko luvannut Jakelle auton?”
  “En”, vastasin kummastuneena. “Kuinka niin?”
  “Hän näyttää haaveilevan sinulta saamastaan autosta. Värin tulee kuulemma olla musta.”
  “Sitä hän tosiaan saa odottaa”, tirskahdin. Edward hymyili ja kurotin painamaan huuleni hänen huulilleen.



                                                                                                ***




  “Kello on kymmenen vaille kolme. Viisitoista minuuttia”, Alice henkäisi.

  Vilkaisin Seth Clearwateria, joka oli saapunut parikymmentä minuuttia sitten katsomaan meitä.

  “Seth, sinun täytyy lähteä”, kuiskasin suu äkkiä kuivana.
  “Joo”, Seth vastasi. Hän pukkasi Edwardia rennosti nyrkillään käsivarteen, hymyili minulle ja Nessielle ja katsoi sitten sisartaan, joka oli saapunut Nahuelin kanssa hetki sitten. Leah puri huultaan.

  “Onnea, sisko”, Seth kuiskasi ja ryntäsi sitten halaamaan tätä.

  Leah värähti ja kietoi sitten epävarmasti kätensä veljensä ympärille.
  “Kiitos Seth”, hän kuiskasi.

  Sethin lähdettyä Jacob ja hänen jälkeensä Leah kävivät metsikössä muuttumassa susiksi. Quilkin oli tullut avuksemme, ja pyöri nyt innostuneena ympärillämme suklaanruskea turkki kiiltäen.

  “Äiti?” Nessie ynähti.
  “Niin?” henkäisin.

  Renesmee laski kätensä kättäni vasten.

  Minä rakastan sinua. Ikuisesti.

  “Minäkin rakastan sinua, enemmän kuin omaa elämääni. Älä pelkää”, kuiskasin pala kurkussani.

  Nessie laski katseensa jalkoihinsa.

  Jos tapahtuu jotakin, mitä tahansa, älkää kiltit hyökätkö heitä vastaan. Muuten tekin kuolisitte.

  “Kukaan ei kuole!” kähisin epätoivoisesti. Silmäni tuntuivat kylmiltä.

  Nessie halasi minua tiukasti. Kiedoin käteni hänen kuuman kehonsa ympärille ja puristin silmäni kiinni.

  Samassa Edwardin kädet kietoutuivat ympärillemme. Hän suuteli meitä molempia päälaelle.

  “Nessie, Bella, en minä anna teille tapahtuvan mitään pahaa. Nessie, usko minua.”

  Nessie huokaisi. “Minulla on jotenkin paha aavistus. Tunnen sen luissani”, hän mutisi ääni värähtäen.

  Jacob ilmestyi luoksemme. Hän pukkasi kuonollaan minua takaraivoon.

  Käännähdin ja kiedoin varovaisesti käteni korkealle hänen kaulansa ympärille. Jake laski painavan päänsä olalleni.

  “Kuule Jake, ehkä sinä saat sitten sen autosi”, mutisin. Jacob naurahti koiramaisesti. Painoin suukon hänen poskelleen.

  Edward käveli vierelleni ja laski kätensä vyötärölleni. Hän taputti Jaken punaruskeaa kylkeä. Jacob nosti päänsä ja pukkasi Edwardia lempeästi kuonollaan olkaan. Edward hymyili.

  Nessie käveli hitaasti vierellemme, katse valtavan suden mustissa silmissä. Jacob katseli kiinteästi takaisin.

  “Tule”, Edward kuiskasi korvaani. Hän veti minua kohti muuta perhettäni, jotka olivat järjestäytyneet paikoilleen: Jasper, Emmett, Carlisle, Nahuel ja kohta Edward edessä, Esme, Rose ja Alice takana. Leah ja Quil seisoivat molemmilla puolillamme. Minä asettuisin Nessien kanssa keskelle.

  Nessie silitteli Jacob- suden punaruskeaa poskea. Jacob oli painanut päänsä muutaman sentin päästä Nessien kasvoista. Hän hipoi kuonollaan tytön kasvoja ja uikutti hiljaa. Nessie pyyhkäisi kämmenselällään silmiään.

  Käänsin kasvoni takaisin eteenpäin. Sitä oli tuskallista katsoa.

  Edward astui kohti eturiviä, mutta kiskaisin hänet takaisin ja suutelin kiivaasti häntä. Edward kietoi kätensä hiuksiini.

  Lopulta huokaisin ja päästin hänen menemään. Asetuin muutaman metrin päähän Carlislen ja Edwardin taakse.

  Nessie laahusti vierelleni muutaman minuutin kuluttua. Hän näytti murtuneelta.

  Halasin häntä tiukasti ja tartuin sitten hänen käteensä. Jacob siirtyi Nessien toiselle puolelle, kyyneleitä silmissään. Nessie hautasi kasvonsa suden kylkeen.

  “He ovat täällä”, Edward murahti. Jäykistyimme kuin salamaniskusta. Jacob murisi ääni repeillen.

  Odotimme kuolemanhiljaisina.


Where were you
When everything was falling apart?
All my days
Were spent by the telephone
That never rang
And all I needed was a call
It never came
To the corner of First and Amistad