Anaid, voin luvata, Bella ei ole laimaantumassa Jasperiin.
Kiitos kommentista!
Lauranood, katsotaan kuinka kyyhkyläistemme tarina etenee... *Myhäilee ja hieroo käsiään* Kiitos sinullekkin kommetista!
Ginerva, kiitos kommetista. <3
A/N: Eli tässä olisi 9-luku. Toivottavasti pidätte ja annatte kommentia? Eikö niin?
9.
Päätin seuraavana aamuna jättää koulun väliin, ja ryhdyin pakkaamaan. Lähtisin joksikin ajaksi pois, isäni luokse Forksiin, hän oli muuttanut sinne takaisin. En voisi olla kotona Los Angelesissa, sillä jokainen asia muistutti Edwardista ja enkä halunnut Edwardin muuttavan. Pakkasin kyynel silmässäni kuvan minusta ja Edwardista. Kieritin sen sinisen villapaitani sisään, sillä en halunnut sen rikkoutuvan lentokoneessa. Edward oli sanonut aina minulle, kuinka sininen puki minua.
Kun sain kaiken pakattua, jäin istumaan vielä hetkeksi lattialle polvilleni ja katsoin ympärilleni. Seinäni olivat ennen olleet vaaleansiniset, mutta nyt ne olivat valkoiset. Olimme Edwardin kanssa maalanneet ne eräänä sateisena talvipäivänä. Sänkyni oli pedattu siististi. Vaaleanliila päiväpeitto oli vedetty tiukasti laidasta laitaan. Huokaisin, tuolla sängyllä me olimme Edwardin kanssa nauraneet, nukkuneet ja taas nauraneet. Edwardin ajatteleminen teki kipeää. Kuin minusta lähtisi joka kerta kun ajattelin Edwardia pala sydämestä pois ja kohta sydämen tilalla olisi vain musta aukko johon sattuu.
Puhelimeni iloinen ääni rupesi soimaan ja hyökkäsin puhelimen luo innoissani, mutta kaaduin maton reunaan. Nappasin kännykkäni käteen ja vastasin puheluun katsomatta soittajaa.
“Bella! Vihdoinkin vastaat! Mikä hätänä? Mikset ollut koulussa tänään?” pirteä ääni ei antanut minulle vastaukseen mahdollisuutta.
“Öö… Hei, Alice. Minulla on hiukan kiire, pakkaan tässä samalla”, selostin ja olin lyödä itseäni. Olin paljastanut aivan liikaa.
“Mitä!? Lähdetkö sinä matkalle?” Alice kysyi epäilevyys kuultaen äänestään.
“Alice, itse asiassa minä muutan”, tunnustin hiljentyen loppua kohden.
“Siis lopullisesti?”
“Niin. Tai kyllä minä varmaan joskus tulen takaisin. Ehkä vuoden päästä tai parin”, kerroin varovasti.
“Liittyykö tämä Edwardiin?”
“Tavallaan. Kuinka niin?”
“Hänkään ei ollut koulussa tänään ja kun äsken soitin hänelle, hän ei meinannut saada sanaa suustaan.
“Voi paska. Ei olisi pitänyt kertoa hänelle”, mutisin ja luulin, ettei Alice kuulisi.
“Mitä sinä, Bella, sanoit?”
“En mitään”, sanoin liian kiireesti.
“Bella, kerro minulle”, Alice sanoi tiukasti.
“Alice, minä olen salannut sinulta jotain…” myönsin varovasti. Aioin kertoa Alicelle. Kyllähän Edward hänelle kertoisi. Parempi, että kuulisi minulta.
“Bella, oletko sinä raskaana?” Alice kysyi epäuskoisena
“Ei, en ole. Minä en voi saada lapsia”, vastasin huokaisten ja kuulostin omiin korviinikin rasittuneelta ja surulliselta. Kun Alice mainitsi lapsista, silmissäni vilisi kuvia minusta ja Edwardista. Kuinka minun vatsani pyöristyisi somasti yhteisestä lapsestamme, kuinka pienellä lapsellamme olisi Edwardin vihreät silmät ja minun ruskeat kiharat hiukseni.
“Miksi et?” Alice keskeytti ajatteluni.
“Koska minä en ole enää ihminen” sanoin hiljaisesti. Toisesta päästä kuului naurua.
“Hyvä vitsi, Bella!”
“Alice se ei ollut vitsi.”
“Mutta sinähän olet ihminen! Et sinä minusta koiraltakaan näytä.”
“Alice, en ole enää
kokonaan ihminen.” sanoin huolellisesti silmät kiinni ja annoin Alicen sulatella tietoa.
“Alice, minä olen ihmissusi.”
“Sinä olet mikä?!”
“Ihmissusi. Alice, minun oli pakko kertoa. Hyvästi Alice, minä rakastan sinua. Tiedäthän sen?”
“Bella, minäkin sinua. Rakastan sinua kuin siskoani. Mutta hyvästejä en sano. Sinä palaat vielä”, Alice sanoi ja kuulin kyyneleet hänen äänestään. Tunsin niiden kirpoavan silmiini ja suljin puhelun vain aloittaakseni uuden.
“Mitä nyt? Soititko kertoaksesi että olet edelleen ihmissusi? Anteeksi vain, Bella, mutta minua ei kiinnosta paskan vertaa! Häivy elämästäni!” Edward huusi minulle. Kyyneleet tulvivat poskilleni, se viha, joka kuulsi Edwardin äänestä, oli viiltävä. Se satutti enemmän kuin tuhat puukoniskua rintaani.
“Ei, Edward, en soittanut siksi”, sanoin murskaantuneena.
“Miksi sitten?” Edward kysyi kiukkuisesti.
“Edward, minä rakastan sinua koko sydämestäni.”
“Minä rakastin.”
“Minä muutan takaisin Forksiin.”
“Siitä vaan. Ei tule ikävä.”
“Minun tulee sinua.”
“Kuten sanoin, minulle ei tule ikävä.”
“Edward, anteeksi. Anteeksi kaikesta”, kuiskasin puhelimeen ja suljin sen. Lysähdin lattialle itkien. Miten kaikki voi muuttua hetkessä aivan päälaelleen?
Edward Pov
Aukaisin silmäni vieraassa ympäristössä vieraan naisen vierestä. Nainen piirteli punaiseksi lakatulla kynnellään rintakehäni sekä vatsani iholle. Hieraisin kädelläni otsaani ja vedin sen hiuksiini. Yritin muistella eilisiltaa, mutta muistikuvani olivat sumeita sekä epäselviä.
“Rick, toinen samanlainen”, sanoin baarimikolle, jolla oli päällään löysä kauluspaita sekä farkut.
“Hei, Ed. Eikö tuo jo riittäisi?” Rick kysyi ja katsoi minua tarkkaavaisesti.
“Heei, just tässä vasta päästiin vauhtiin! “ puheeni kuulosti hiukan sammaltavalta ja oloni oli mukavan kevyt. Viereiselle baarijakkaralle istuutui vaaleahiuksinen, arviolta D-kupit omistava nainen, jonka sinisiä silmiä reunusti tumma silmämeikki - vaikka en silmiä katsonut. Nainen oli arviolta minua pari vuotta vanhempi.
“Hei”, nainen sanoi. Hänen äänensä oli käheä - luultavasti hän tupakoi. Hän risti pitkät säärensä ja haroi vaaleita hiuksiaan.
“Hei”, mutisin ja soin hänelle seksikkäimmän hymyni. Hän vastasi hymyyni viettelevästi.
“Minun nimeni on Tanya”, nainen sanoi ja ojensi kapean kätensä.
“Edward”, sanoin ja tartuin Tanyan käteen.
“Erittäin hauskan tavata.”
“Haluatko jotain?” herrasmiehen vaistoni muistuttivat minua. Tanya nojautui minuun päin ja kuiskasi korvaani:
“Sinut.”
Lähdin leikkiin mukaan ja kuiskasin puolestani hänen korvaansa:
“Missä haluat minut?”
“Luonani.”
Kaappasin hänet kainaloni ja lähdimme kävelemään hänen asunnolleen päin. Joimme matkalla hänen pienestä taskumatistaan ja muistoni sammui.“Vihdoinkin heräsit, unikeko”, Tanya kuiskasi korvaani ja puraisi korvalehteäni hellästi. Hän ripotteli suukkoja yläruumiini päälle ja hänen kätensä eksyi miehisyyteni luo.
“Tanya, lopeta”, sanoin naikkoselle.
“Miksi?” hän kysyi ja jatkoi puuhiaan haarojeni välissä.
“Koska en halua.”
“Etkö sinä halua minua?” Tanya kysyi omasta mielestään suloisella äänellä.
“Haluan mennä oksentamaan ja ottamaan aspiriinin”, totesin kylmästi ja kaivauduin Tanyan alta kohti pesuhuonetta.
Nojasin seinään ja yritin muistaa. Bella, hän oli ihmissusi. Me olimme eronneet, tai ainakin luulin niin. Olin ottanut autoni, mutten muistanut minne olin sen jättänyt. Silloin puhelimeni soi ja vastasin siihen, koska näin, että se oli Alice.
“No hei, Alice”, tervehdin häntä.
“Hei. Miksi et ollut koulussa? Onko Bellakin siellä?”
“Ei, olen yksin. Ja jos aiot kysellä Bellasta - minua ei kiinnosta hänen tekemisensä.”
“Mitä -” Alice aloitti mutta suljin puhelimeni kiukkuisesti. Eli Bellakaan ei ollut koulussa. Joten hän luultavasti oli joko tappamassa ihmisiä tai viekoittelemassa uutta huijattavaa.
Aukaisin pesuhuoneen oven rauhallisesti ja kävelin poimimaan vaatteitani jotka lojuivat siellä täällä.
“Lähdetkö jo?” Tanya kysyi ja nousi sängyssä käsiensä varaan.
“Kyllä”, vastasin lyhyesti
“Miksi?” En vastannut. Tanya nousi sängystä ja käveli alasti eteeni ja nappasi viereltäni olevalta pöydältä valkoisen paperilapun ja kynän. Hän kirjoitti paperille sarjan numeroita.
“Tässä. Jos vaikka joskus tekisi mieli ottaa uusiksi”, Tanya sanoi ja ojensi paperilapun minulle. Kävelin sanaa sanomatta ulkonovelleja avasin sen. Heittäisin lapun roskikseen kun sellaisen löytäisin.
“Minä odotan soittoasi”, Tanya sanoi ja oli jostain loihtinut itselleen mustan ohuen silkkiaamutakin ja nojasi nyt ovenkarmiin hiukset seksikkäästi sekaisin. Heilautin hänelle kättäni ja lähdin kävelemään rappukäytävässä. Vihdoin haistoin raikkaan ulkoilman joka virkisti kummasti. En ollut yhtään varma missä kaupunginosassa olin missä autoni oli tai missä eilinen baari oli. Lähdin kävelemään suuntaan jossa luulin autoni sijaitsevan. Puhelimeni pirahti soimaan ja olin jo tarpeeksi äkäinen äskeisestä puhelusta, joten mielialaani ei kohentanut se, että soittaja oli Bella. Vastasin puhelimeen yhdellä napin painalluksella.
“Mitä nyt? Soititko kertoaksesi että olet edelleen ihmissusi? Anteeksi vain, Bella, mutta minua ei kiinnosta paskan vertaa! Häivy elämästäni!” huusin Bellalle raivoissani.
“Ei, Edward, en soittanut siksi”, kuului Bellan murskaantuneisuudesta hiljainen ääni toisesta päästä.
“Miksi sitten?” kysyin kiukkuisesti
“Edward, minä rakastan sinua koko sydämestäni”, Bella sanoi hauraalla äänellä. Mieleni olisi tehnyt vastata vuolailla rakkaudentunnustuksilla, mutta eihän ylpeyteni sitä antanut periksi.
“Minä rakastin”, vastasin vain kylmästi.
“Minä muutan takaisin Forksiin”, kuulin Bellan huokaisevan toisesta päästä ja sydämestäni lohkesi suuri pala.
“Siitä vaan. Ei tule ikävä”, valehtelin.
“Minun tulee sinua.”
“Kuten sanoin minulle ei tule ikävä”, valehtelin jälleen kylmällä, tylsistyneellä äänellä.
“Edward, anteeksi. Anteeksi kaikesta”, Bella kuiskasi puhelimeen ja juuri kun olin aukaisemassa suutani, puhelin tuuttasi puhelun päättymisen merkiksi. Heitin mustan puhelimeni voimalla viereiseen kerrostalon seinään. Sen osat levisivät kadulle, keräsin ne huokaisten: minulla oli jo kauan ollut tarkoituksena ostaa uusi puhelin.