Annony: Jep
Jos katoin oikein, se oli tasan 2 sivunen, enkka mulle varmaan!
Luku 2
PoVR
Hiljaisuus on tuskaa. En kestänyt sitä enää. Olimme olleet hiljaa suunnilleen vartin, ja se tuntui ikuisuudelta.
“Hei… en kestä hiljaisuutta.”, valitin. Alec hymähti.
“Et kestä hiljaisuutta? Ihmeellistä… minä kestäisin aika kauankin.”, hän ylpeili. Pari sekuntia hänen ylpeilynsä jälkeen, metsästä kuului rusahdus. Mahtavaa, kukakohan siellä mahtoi olla? Kenties susi, joka unohti punahilkan…
“Ällöttävä haju.”, hän sanoi nenäänsä nyrpistäen. Jacob. Hitto, eikö hän voisi jättää meitä rauhaan? Hän taisi muuttua ihmiseksi. Ainakin kuulosti siltä.
“Renesmee…”, ääni kuului puiden ja oksien takaa. En vastannut, ei hän vastausta ansainnut.
“…en voi ymmärtää miksi teit tämän.”, hän jatkoi. Murahdin vastaukseni, ja hetken päästä näkyviin erottui Jacob. Alec näytti olevan ärtynyt, sillä hän astui askeleen eteenpäin, äänessään murinan vivahdus.
“Lähde, niin ei tarvitse muistella pahalla.”
“Sinä se paha tässä olet.”
“Niinkö? Minä en sentään ole jatkuvasti puolialastomana.”
“Minkäs voit, ei yläkroppasi ole varmaan tarpeeksi hyvä.”, sanaharkka olisi varmaan jatkunut kauempaankin, ellei äiti olisi tullut.
“Hei, hei, lopettakaa nyt.”, hän määräsi. Jacob hiljeni, ja sitä myötä Alec myös.
“Missä is-- siis Edward on?” kysyin, sillä huomasin myös Emmettin ja Jasperin tulleen.
“Voit kutsua häntä ihan isäksesi, ja hän on purkamassa raivoaan puille.”, äiti vastasi.
“Vau, sanon etten tahtoisi nyt olla puiden paikalla.”, Emmett sanoi tosissaan.
“Vau, sanon että tuo oli outoa Emmett.”, matkin setääni.
“Nessie, ei ole reilua että matkit minua! Sillä tavalla voisit varastaa vitsini..”
“Kuka tahtoisi varastaa niitä? Pölkkykin tajuaa että ne kuuluvat vain sinulle.”; vastustelin. Emmett näytti tyytyväiseltä. Tunteeni muuttuivat haikeasta iloiseksi, loin katseen Jasperiin.
“Jasper, onko pakko?” kysyin tylsistyneenä. Jasper hymähti, muttei vastannut.
“Mutta miksi te tulitte?” kysyin ihmeissäni.
“Siis, pojista en ole varma.”, äiti puhui viitaten Emmettiä ja Jasperia.
“…mutta minusta Alec ansaitsee tilaisuuden.”, hän sanoi. Loikkasin pitkän hypyn hänen eteensä ja halasin häntä. Se vetovoima Alecia kohtaan oli outo, mutta aikoisin vielä selvittää syyn…
PoVJ
Alec oli lähtenyt. Outoa. Seisoin Demetrin edessä vihaisena.
“Jäljitä veljeni. Nyt.”, murisin. Demetri tuhahti, sulki silmänsä ja keskittyi.
“Hän on… Forksin ja La Pushin rajametsässä. Luonnonoikku Renesmeen, Bellan, Jasperin, Emmettin ja Jacobin kanssa.”, Demetri tiedusti. Tartuin Demetriä niskasta.
“Demetri, pakkaa laukkusi, me menemme Forksiin.”, sanoin, ja päästin irti. Demetri katsoi minua kuin hullua.
“Forksiin? Ehei, emme me saa lähteä!”
“Luulitko sitten, että Alec meni polvilleen Aron eteen ja anoi lupaa mennä Forksiin?”
“No… en, mutta silti.”
“Silti. Mene pakkaamaan.”, sähisin. Demetri hymähti.
“Ja jos en?” En vastannut, näytin. Demetri kaatui polvilleen, purren hampaitaan yhteen.
“Okei… okei..”, hän sai sanotuksi joten lopetin, ja käännyin ympäri.
“Tavataan ovilla.”, sanoin vielä ja kävelin nopeasti huoneeni suuntaan.
Kun olin saanut pakatuksi kaiken tarvittavan, lähdin hiljaa kohti pääovia. Demetri ei ollut vielä siellä, varmaan jäljitti minua ja tulisi sitten kun olen tapaamispaikalla. Seisoin hetken ovilla, kunnes huomasin seinässä varjon. Demetri, kukaan ei tähän aikaan lähtisi ulos, ja Heidi olisi jo metsästämässä tai salissa. Demetri ilmestyi näkyviin.
“Lähdetään. Kun ollaan torin ulkopuolella, lähdetään juoksemaan.”, selostin. Ovi avautui hitaasti, narissen ärsyttävästi.
“Nopeasti, joku voi kuulla..”, kuiskasin, vaikka tiesin ettei se auttaisi.
“HEI, onko siellä joku?!” kuului matala huuto kauempaa käytäviltä.
“Se on Felix, äkkiä!” Demetri sihisi niin hiljaa kuin pystyi, ja toivoimme ettei Felix kuullut. Nyökkäsin vain, ja juoksin ääneti ulos, Demetri perässäni. Määränpäämme olisi ensin lentokenttä, meidän oli pakko käyttää yleistä lentokonetta.
Lentokoneessa Demetri marisi jatkuvasti minulle siitä, kuinka emme voineet vain juosta ja uida.
“Kasva jo aikuisesi.”, mutisin. Muut ihmiset nukkuivat. Mitä se kello taas olikaan… Aivan sama, jos joku menee ohitse, voin valittaa Demetrille.
“No, ajattelitko varastaa auton vai juoksemmeko Forksiin?” Demetri kysyi katse ikkunassa.
“Juosta, sinua ei voi päästää ratin taakse.”, mutisin. Demetri näytti loukkaantuneelta, sillä ärähti vain ja nojasi käteensä. Otin kännykkäni esille. En tiedä saiko sitä käyttää, mutta silti. Soitin Alecille, ajattelin valehdella olinpaikkani, ettei hän karkaisi taas. Puhelin tuuttasi niin monta kertaa, että olin vähällä sammuttaa soiton. Pian kumminkin kuului vastaus.
“Alec.”
“Heei veli…”, aloitin tekopirteänä. Hän huokaisi.
“Mitä tahdot tietää?”
“En mitään… Mietin vain, mitä teet?”
“Istun jossain isolla kivellä keskellä metsää.”
“Sepä kiintoisaa. Minä olen lentokoneessa!”
“Miksi hitossa?”
“Olen matkalla…” aloitin, ja Demetri tuuppasi minua kylkeen.
“Matkalla… Siperiaan!”
“Sepä kiintoisaa Jane, missä Siperia on?” hitto, miksen ikinä käyttänyt tietoa hyödykseni?
“Ömm… Siperiassa?”
“…missä sinä olet?”
“Äh. Minulla on tylsää ja olen vainukoiran kanssa.”, taas tuuppaus kylkeen.
“Aha.”
“HEI, MINULLE ET HOE ‘AHA’!”, huusin niin että edessämme istuva vanha pariskunta nousi katsomaan.
“Voisitteko olla hiljempaa? Miksi edes olette hereillä? Ihme nuoriso…”, toinen heistä höpötti.
“Anteeksi rouva…”, Demetri pahoitteli, kun näytin ilmeelläni sanat anteeksi. Vanhukset kääntyivät taas, jättäen meidät huomioimatta.
Veliseni, et uskokkaan kuinka ihanan yllätyksen saat.