Kiitän kaikkia yhteisesti kun on vähän kiirus tässä kirjoitellessa. Olette ihania kaikki! ♥
Part 15 - Kehutkin kuolevat rampoina
23.04.1998
Sain tänään kirjeen äidiltä.
Olin toivonut, ettei hän saisi tietää tästä Draco-jupakasta, mutta Daphne ei sitten ollut malttanut olla kertomatta. Minä jopa riitelin asiasta hänen kanssaan, mutten voinut olla pitkään vihainen, kun tyttö sanoi yrittäneensä vain auttaa. Välillä Daphne on ehkä hieman turhan hyväuskoinen, etenkin sukulaistemme suhteen. Hän luulee, että he muuttuvat tuosta vain, kunhan olen hieman eduksi suvulle tai sanon jotain oikein. Väärin, väärin, väärin! Se ehkä toimii hänen tapauksessaan, mutta minä en olekaan äidin suosikkitytär!
No, mikä kirjeessä sitten oli niin järkyttävää? Tässähän se selviää:
Hyvä Astoria
Sain sisareltasi kirjeen, jossa hän kertoi, mikä onnenpotku sinua on kohdannut! Miksi ihmeessä et ole kirjoittanut minulle? Etkö sinä ymmärrä, että tässä on tilaisuutemme! Mutta ehkä minun ei pitäisi olettaa liikoja, olethan vielä kovin nuori, etkä ole koskaan osoittanut minkäänlaista vainua tällaisten asioiden suhteen…
Olin hyvin, hyvin yllättynyt kun luin tapahtuneesta. Odotin nimittäin, että Draco pyytäisi ehkä Daphnea. Onhan siskosi kuitenkin hänen ikäisensä ja näin paremmin kehittynyt, enemmän nainen. Tietenkin on erittäin hienoa, että nuori Malfoy pyysi juuri sinua. Minulla nimittäin oli jo erinäisiä kauhukuvia tulevaan huvikauteesi liittyen, sinä kun päästelet suustasi välillä ties mitä.
Olet varmasti miettinyt, mitä kummaa sinun seuraavaksi täytyisi tehdä pitääksesi mahdollisen kosijasi mielenkiinto yllä. Ehdotan, että alat kiinnittää erityistä huomiota ulkonäköösi. Daphne voi auttaa sinua ryhtisi kanssa, sillä se on ehkäpä suurin ongelmasi. Sinun täytyy oppia kantamaan itseäsi! Myös hiuksesi kaipaavat jotakin… ehkä sinun pitäisi pyytää sisartasi auttamaan sinua niiden laitossa… Eiköhän hän tiedä muutenkin mitä tehdä suhteesi, kun en itse ole siellä neuvomassa.
Ole kiltti, äläkä pilaa tätä! Hymyile, älä nyrpistele nenääsi, äläkä puhu liikaa! Kyllä sinä sen pojan vielä saat kiedottua pikkusormesi ympärille, usko pois!
Rakkaudella,
Äitisi
Kuka tässä on tuonut suvulle kunniaa? Minä! Kuka on Malfoyn tanssiaispari? Minä, EI Daphne! Miksi siis äiti nostaa hänet edelleen jalustalle? Miksei hän voi kehua minun saavutustani, eikä vain ihmetellä sitä? Miksi hänen täytyy aina olla tuollainen?
Olen vihainen Daphnellekin, vaikken enää siitä syystä, että hän lähetti mokoman kirjeen. Olen vihainen, koska hän on niin käsittämättömän täydellinen! Miksi ihmeessä Draco ei valinnut häntä vaan minut? Miksi ihmeessä jos kerran sisareni on se parempi versio minusta?