NeitiMusta: Niin, Daphnen tilanne on samaan aikaan sekä huvittava että surullinen. Hän varmasti tavallaan nauttii siitä, mutta tuollaisesta valinnasta aiheutuu varmasti myös paljon surua. Väärän valinnan mahdollisuus on aina olemassa.
L!na: Se selviää kyllä vielä.
Mortti: Mukavaa nähdä sinua täällä, olenkin hieman kaivannut kommenttejasi. Muistan sinun joskus kommentoineen
Nemoani ja sain palautteestasi hyvin paljon irti.
Tässäkin kommentissasi mainitsit asioita, jotka toden totta olisi pitänyt ottaa paremmin huomioon. Sodan tapahtumien puuttuminen on ehkä suurin moka tässä tekstissä. Onneksi sentään kirjoitan Astoriasta, enkä esimerkiksi Theodoresta. Kuolonsyöjän pojan kannalta kerrotussa tekstissä tuollainen olisi pilannut koko tekstin.
Lavinia: Naulan kantaan, juuri näin. Kerrankin Potta osaa hieman ajatella... Eheh, huomaa varmaan ettei ole minun lempihahmojani.
Hahaha, esimerkkisi oli loistava ja sai minut nauramaan. Daphne-raukka. Saa nähdä, kumman hän valitsee ja ennen kaikkea, mitä päätöksestä seuraa.
Audrina: Minusta on hienoa, että olet tullut lukeneeksi
Lautturi-teksini. Se ei ole mikään spin off tälle tekstille, mutta selventää ficcini Daphnen persoona jonkin verran. Toisinaan tykkään kirjoittaa eri teksteihini vaihtoehtoisia versioita hahmoista, mutta näissä kahdessa Daphne on täysin yksi ja sama.
Cilla: Tervetuloa, uusi lukija!
Astorian persoona on mielestäni hyvin kiintoisa. Rowlinghan ei ole sellaista hänelle antanut, mutta oma näkemykseni hänestä on hyvin monipuolinen. Tämän ficin edetessä te lukijat tulette varmasti huomaamaan hänessä monenlaisia puolia, toisinaan ristiriitaisiakin. Astoria on selvästi kunnon eskapisti, mutta toisaalta hänessä on myös tietynlaista vahvuutta, jota ulkopuolinen ei ehkä hetkessä huomaa. Läheisistä ihmisistään tyttö poikkeaa myös arvojensa suhteen. Hän toki pitää puhdasverisyyttä tärkeänä, mutta erilaiset käytössäännöt ja ylimistön tavat eivät oikein meinaa mahtua hänen ajatusmaailmaansa. Saa nähdä, miten tällainen piirre tytössä vaikuttaa hänen tulevaisuuteensa.
sukkula: Tiedän tunteen. On ärsttävää, kun pitäisi saada kommenttia aikaiseksi, mutta kaikki muut ovat ehtineet ensin, eikä itselleen jää hirveästi sanottavaa.
Joo, Daphne on tosiaan aika draamakuningatar, mutta mitä muuta voisi olettaakaan, kun tyttö on aina saanut kaiken minkä tahtoo. Tällä kertaa on se ongelma, että hänen pitäisi valita. Siinäpä vasta pulma.
Lisäksi hän, kuten olitkin jo huomannut, nauttii kovasti oman tragediansa esittämisestä.
Niin, kulissiavioliitot ovat puhdasverisillä kovin yleisiä. Astorian luonne hieman sotii sellaista vastaan ja hän yrittääkin kaikkensa välttyäkseen melkeinpä väistämättömältä kohtalolta. Viimeinen oljenkorsi tuntuu olevan Draco, mutta siitäkin saattaa olla pian aika luopua. Aika näyttää.
Ja höpöhöpö, ei ollut yhtään tekosyvällistä.
Suuret kiitokset jokaisesta kommentista!***
Part 30 - Vähiin valunut hiekka25.05.1998Minusta oli jotenkin huvittaa nähdä Daphne kirjoituspöytänsä ääressä kahden rakkauskirjeen kanssa. Ei niin, ettenkö olisi vastaavaa ennen nähnyt, mutta tällä kertaa tyttö oli väsännyt ne itse, eivät ihailijat. Hän luki minulle molemmat ääneen ja kummassakin oli lähes sama sisältö. Tavallaan se oli kovin koomista, mutten siltikään ole moisesta ajatuksesta kovinkaan innoissani. Mitäköhän pojat sanoisivat, jos tietäisivät Daphnen lähettävän vastaavan kirjeen myös toiselle kosijalle kuin itselleen? Ainakaan siinä tunnustetut tunteet eivät vaikuttaisi kovinkaan aidoilta. Varoitin Daphnea vaarasta, mutta ei tämä tuntunut neuvojani kovin tarkasti kuuntelevan. No, itsepähän tekee virheensä.
Minua jännittää kovin huominen tapaaminen Dracon kanssa. Aion kertoa hänelle vanhempieni avioliittosuunnitelmista. Haluan tietää, onko asialla hänelle minkäänlaista merkitystä. Luulen, ettei minulla enää ole paljon aikaa ennen avioliittoa, joten jos poika pitää sijoitusta vain hyvänä niin siihen on varmaankin alistuttava. En kuitenkaan pystyisi hurmaamaan poikaa tämän viruessa Azkabanissa. Sillä niin minä odotan hänelle käyvän, joutuvan siihen hirveään loukkoon. Tuskin Potterkaan pystyy pyyhkimään pois kaikkia Malfoyden tekoja. Varsinkaan, kun nämä eivät ole edes suuremmin osoittaneet katumusta. Niinpä tilanne onkin enemmän kuin ahdistava. Tuntuu kuin juoksisin kilpaa ajan tiimalasin hiekan kanssa. Valitettavasti en ole koskaan suuremmin pitänyt kilpailutilanteista.