Pyörähdin äkisti ympäri. Hän ei huomannut minua, minä en huomannut häntä. Kävelin kuin muina miehinä takaisin ovelle.
Lily! Mitä sinä hermoilet? Hän on aikuinen, sinä olet aikuinen, se oli vain hullua nuoruusaikaa. Teidän tulisi olla vain vanhoja ystäviä. Enkelin viereen toiselle olalleni tupsahti punainen piru.
Ei tietenkään! Sinun täytyy vain käyttäytyä kuin hän olisi inha iilimato. Muistatko sen Hannahin ja Jamesin jutun?"Ei heillä ollut mitään, mehän seurustelimme. Hän oli aina uskollinen." minä tuiskaisin äänen, käsi oven kahvalla, mutta punastuin korviani myöten kun pari nuorta tuijottivat minua silmät pyöreinä.
Et sinä voi lähteä kävelemään jonnekin toiseen kaukaiseen kuppilaan, vain Jamesin takia. Sinullahan on nälkä!Mahani päästi pitkän valittavan äänen ja hukutti samalla kahden yliluonnollisen olennon äänen.
Käännyin ympäri ja kävelin takaisin tiskille.
Viimeistään nyt kaikki olivat huomanneet minut.
"Ei voi olla totta! Lily?"
Puraisin kieltäni ja pyörähdin hymyillen ympäri.
"James? Sinäkö siinä?" esitin hieman hölmöä.
James hymyili silmät säteillen, silmät täynnä toivoa, minä purin hampaat yhteen.
"Tule tänne istumaan" hän hihkaisi.
Kuinka hän voi olla noin iloinen ja ystävällinen sen jälkeen mitä minä hänelle tein?
Jäykin askelin menin hänen pyötänsä luo ja istuin.
"No, mitäs sinulle kuuluu?"
"Hyvin, oikein hyvin. Työpaikkaa etsimässä. Miten itselläsi?"
"Menettelee. Tiedän yhden hyvän homman, jos alalla ei ole sinulle väliä. Tarjoilijana yhdessä mukavassa pubissa. Töihin pääsisi jo ensiviikolla" James säteili.
Oho! Onpas hän nopea tempoinen."Tuota, en voi aloittaa niin pian. Onko sinulla töitä?"
James näytti hetken kummastuneelta, mutta sain äänensä nopeasti takaisin.
"Olen toimistopäällikkö jästi alalla."
"Oho, se onkin varmarsti hyvä palkkaista työtä."
"Mutta melko raskasta"
Kun töistä ei ollut puhuttavaa molemmat jäivät hiljaisiksi, kunnes tarjoilija pelasti heidät.
"Kuuma kaakao, kiitos" minä sanoin
Juon sen nopeasti ja häivyn."Ei toki, ota oikein kunnon ateria, minä tarjoan. Meillä riittää paljon puhumista näin monen vuoden päästä." hän hymyili ja minä hymyilin takaisin vaivautuneena.
Vai tämä oli hänen kostonsa. Hän halusi keskustella ja vaivihkaa lipua kipeään aiheeseen. Pahin mahdollinen tapa.
"Kaksi isoa papu-riisi annosta?" tarjoilija toisti.
"Niin"
"Tulee pian"
Kun Tylypahkasta oli lupa läheä Viistokujalle, kävimme täällä aina syömässä ja tilasimme kahdet isot papu-riisi annokset.
"Muistaakseni sinä pidät siitä?" James tokaisi ja minä nyökkäsin.
"No, mitä sinä nykyään puuhailet?"
"Tuota, muutto puuhissa. Tavarat pitäisi juuri kantaa sisään ja laittaa paikoilleen."
"Missäs päin asustelet?" James tavoitteli huoletonta sävyä.
"Kaukana täältä. Pieni idyllinen kylä." Minä takeltelin, kohta hän kysyisi sen.
"Hienoa seutua sellainen. Siellä on vain omakotitaloja."
"Joo" kohta, ihan kohta.
"Yksinkö sinä sellaisessa isossa talossa asut?"
"En sanonut, että se on iso."
"Omakotitalot ovat aina liian isoja yksin asumiseen."
Hänhän on suorastaan törkeä!"Totta"
"Mutta asut siis silti yksin"
"En"
"Sitävähän minäkin" James naurahti. "Siskonko kanssa?"
"Älä pelleile. Petunia ja minä emme ole olleet yhteyksiä sitten kun lähdin Tylypahkaan."
"Niinkö vihainen hän on?"
"Joo"
Lisää vielä jotain muutakin, Lily! Muuten hän palaa aiheeseen."Kenen kanssa sinä sitten asut?"
"Siriuksen"
Siitähän sai kun urkki asioitani. James oli hetken hiljaa. Hän oli selvästikin ajatellut, että meidän juttumme Siriuksen kanssa oli vain ohi menevää sorttia. Silloin kun hän näki meidät yhdesä päivän ennen lähtöään, hän oli varmasti vain ajatellut, että minä hain vain lohtua Siriuksesta.
"Ah, sinulla siis on vanhoja tuttuja" hän sanoi vaisummin.
Voi kuinka läpinäkyvä sinä olet, James!"Mmm"
"Mitä Siriukselle kuuluu?"
"Hyvää"
Ruuat tuotiin pöytään ja söimme hetken hiljaisuuden vallitessa.
"Missä sinä asut?" minä uskaltauduin kysymään.
"Kaupungissa"
jahaha, ehkä tästä jotain kehittyy