Kirjoittaja Aihe: Twilight: KÄÄNNÖS: Voiman kilvet (Epilogi 20.01), K-11  (Luettu 115441 kertaa)

Anskubits

• Only the strongest people have fallen
Vs: KÄÄNNÖS: Voiman kilvet (37. luku 8.6), K-13
« Vastaus #420 : 23.06.2011 00:03:46 »
Uu jatkoa <3
Hienosti suomennat ja virheitäkään ei näy, vaikka mun silmät ei kyllä niitä virheitä etsinyt...:)
Olin kärsimätön ja luin enkun kielisestä jatkoa jo mutta odotan suomennosta koska joitain sanoja en tajunnut alkuperäsessä ficissä :D
Nopeesti jatkoa please ! :-*

<3.Anskubits
« Viimeksi muokattu: 05.07.2011 20:48:44 kirjoittanut Anskubits »
Addicted to Twilight, The Vampire Diaries, Justin Bieber, Demi Lovato and Doctor Who

Ginerva

• Qhuinn & Blaylock
Vs: KÄÄNNÖS: Voiman kilvet (38. luku 22.6), K-13
« Vastaus #421 : 23.06.2011 01:36:39 »
Aaa! Mä oon ihan täpinöissäni. Bella ja Edward saa lapsia! Mä en ees tiedä miks mä oon näin innoissani :D Aivan ihana luku ja loistavasti suomennettu.
Lainaus
Revimme kuvat hänen käsistään ja selasimme ne nopeasti läpi. Ensimmäisessä oli kaksi vastasyntynyttä Edwardin ja minun sylissä – olin vielä ihminen, mutta näytin uskomattoman kalpealta. Me kummatkin pitelimme kankaaseenkäärittyä vauvaa, vain heidän rauhalliset kasvot näkyivät. Kummallakin oli Edwardin kulmikkaita piirteitä kasvoissaan, mutta tarkemmin katsoen ne olivat kyllä paljon pyöreämmät. Päässään heillä oli hieman ruskeita hiuksia.
Aaa, tuun ihan hulluks. Odotan niin innolla noita sulosia prinsessoja. Mitäköhän Volturit sanoo?
Felix ja Demetri keksii kaikkee härskkii Emmettin kanssa ;D
Jatkoa pian taas
-Gin
xoxo
Alussa oli maila, kiekko ja Teemu?

miiru_97

« Vastaus #422 : 23.06.2011 10:21:07 »
OOO! Kaksostytöt! Ihanaa!  :D
En malta oottaa niitä, tosin että Victoria tulee kuvaan varmaan niitä ennen. :)
Muut keksii varmaan jt. hauskaa kommentoimista asiaan, varsinkin emmet, felix ja demetri. ;D
Hienosti suomennettu, mut ei muuta kuin

jatkoa! ;D
miiru_97
(:

Scaramouche

• maleficent
« Vastaus #423 : 23.06.2011 14:34:59 »
Aah, olin poissa ja jäi kaksi lukua väliin!! No, onpahan paljon kommentoitavaa. Katotaan jos saan jotain järkevää tällä kertaa aikaiseksi. ;)

Ensinnäkin mun on pakko sanoa että vaikka mä oon lukenut tän jo englanniksi kokonaan ja tiedän pääpiirteittäin mitä tässä tapahtuu, mulle jäi tosi monta kohtaa epäselväksi. Tää suomennos on tosi laadukasta, kuten mä oon sanonut jo varmaan viiskytmiljoonaa kertaa, mutta mä oon lukenut että ihminen tarvitsee jokaista pahaa kommenttia vastaan seittemäntoista hyvää kommenttia. Ja niin siis että oli siellä jokunen virhe, ei kirjoituksessa vaan kieliopissa. Joku hassu sana siinä kun ne oli Nykissä ja kattoi kun Renée nautti, siinä yhdessä sanassa siis oli tosi hassu taivutus. Ja sitten joissain kohdissa oli tyyliin "hänen näkemykset" kun piti olla "hänen näkemyksensä". Mutta ei isoja virheitä, ja kaiken kaikkiaan suomennus on loistavaa, pisteet siitä!

Hmm. Nyt mun on ihan pakko nipottaa, mutta eihän Alicen pitänyt nähdä puolivampyyrien tulevaisuutta kun se ei oo ite koskaan ollut sellanen? Niinhän se kirjassa selitettiin. Toisaalta tää on mun mielestä kyllä itse asiassa parempi ratkaisu, koska se oli tosi tylsää lukea sitä kirjaa kun Alice vaan koko ajan valitti että pää on kipeä. Ei Alicen pidä valittaa, se on ilopilleri. :D Ja sekin on mun mielestä hyvä että lapsia onkin kaksi, kun yksi on vähän tylsää... Jemma ja Rosemary olis mun mielestä kivoja nimiä.

Renée! Anteeks nyt mutta mä en oo koskaan oikein tykännyt siitä! Ja tässä se on mun mielestä ihan siis todella raivostuttava kun se kuvittelee Bellasta ja Edwardista sellasia. Siis joo, ihan normaalia kuvitella niin, mutta Renée on Bellan äiti, helkkari sentään! Kyllä mua ainakin kuvottais keskustella sellasista asioista mun äidin kanssa. Tai siis että miettikää nyt jos teidän oma äiti alkais kyselemään teiltä onko teidän poikakaveri hyvä sängyssä! Ei oo mun mielestä normaalia... Mutta toisaalta pitää hyvässäkin ficissä olla haittapuolensa. Enkä mä kyllä tiedä edes onko tää niin kamala haittapuoli, kun ei Renée kuitenkaan niin keskeinen henkilöhahmo ole.

Toivottavasti tässä kommentissa oli edes vähän jotain järkeä. Ja toivottavasti jatkoa tulee taas pian että mä tiedän miten Cullenit reagoi kun en muista enkä jaksa ja halua käydä kurkistamassa. ;)
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?

mellonami

« Vastaus #424 : 25.06.2011 00:00:00 »
löysin kolme virhettä
Lainaus
hänen iloinen ja raikas luonteensam
Lainaus
Pidän siitä – se ei ole kovin tavallinen, mutta on [color=.red]sitli[/color] hyvä."
Lainaus
”Katsoin ylös Edwardiin ja varvistaen suutelin hanta riemukkaasti.
häntä
Hyvin olet suomentanut ;)
Toivon, koska uskon
uskon, koska rakasta
ja rakastan, koska toivon

kakku.

• I know it hurts, it was meant to
« Vastaus #425 : 27.06.2011 12:04:37 »
Seurasin tätä ficciä alussa ja jätin kommentteja, mutta se on jäänyt totaalisesti! Itseasiassa olin unohtanut tämän ficin kokonaan, hups!
Tänään innostuin lukemaan tämän alusta alkaen ja muistin taas kuinka ihana tämä on!
Kääntäjä on siis vaihtunut. Täytyy sanoa, että suomennos on hyvää ja selkeää. :)
Tuo lapsi-systeemi vaikuttaa mielenkiintoiselta. Odotan innolla sitä että asiat etenee! Mietin kovasti että minkälaista draamaa tähän vielä saisi, mutta eiköhän nuo muksut sitä tuo :D ja sehän selviää lukemalla!
Seuraavaa lukua odottan,
Katri
But I am the chosen one.

little-monkey

« Vastaus #426 : 10.07.2011 00:42:12 »
Sirocco on jälleen matkalla, joten postaan hänen puolestaan ainakin tämän luvun. Toivottavasti pidätte :)

Luku 39 – Uhkauksia

Bellan näkökulma

Alice juoksi kotiin sillä välin, kun me Edwardin kanssa lähdimme takaisin autolle ja ajoimme Culleneille. Olin hermostunut, mutta olin varma, että koko perhe tulisi olemaan tyytyväinen, kun kertoisimme asiasta. He saattaisivat aluksi kyllä olla hieman järkyttyneitä. Hymyilimme koko matkan ajatukselle tyttäristämme.

Me emme edes yrittäneet pitää salassa hymyjämme, kun astuimme taloon. Koko perhe oli jo kokoontunut alakeraan ja he näyttivät odottavilta. Esme juoksi halaamaan meitä. ”Tervetuloa kotiin”, hän sanoi pehmeästi.

”Kiitos, Esme.” Vastasimme hänen halaukseensa.

Sitten Jasper ilmestyi jostain. ”Voisiko joku kiltti kertoa minulle, miksi kumpikin teistä on niin hurmioissaan? Alice iloisempi kuin matkalla ostoskeskukseen ja Rosalie toiveikkaampi kuin ikinä ennen?” Emmett, Carlisle ja Esme kääntyivät katsomaan uteliaina häntä ennen kuin kääntyivät katsomaan meitä epäluuloisina.

Edward ja minä säteilimme. Vilkaisin ylös Edwardiin ja yritin painostaa katseellani häntä kertomaan. Hän kietaisi kätensä vyötäisilleni ja puristi minua itseään vasten katsoessaan perhettään. ”Bella ja minä olemme päättäneet, että valmistumisen jälkeen hankimme lapsia”, Edward kuulutti ylpeänä.

Jasper ja Emmett jähmettyivät ja katsoivat meitä epäuskoisina. Esme ja Carlisle näyttivät hämmentyneiltä, mutta toiveikkailta. Ei ollut epäilystäkään, etteivätkö he kaikki pohtisi kuinka lapsien hankkiminen olisi mahdollista. Rosalie pomppasi ylös sohvalta halaamaan minua ja Edwardia. ”Olen niin onnellinen teidän kummankin puolesta. Minusta tulee täti!”

”Odottakaapas hetki”, Carlisle keskeytti, ”kuinka aiotte toteuttaa sunnitelmanne?” Hänen silmistään loisti uteliaisuus.

”Noh Carlisle, usko tai älä, ihmisnaisen on mahdollista tulla raskaaksi miesvampyyristä. Lapsesta tulee puolivampyyri”, selitin. Carlislen ilme muuttui hetkessä pohtivaksi. Mutta ennen kuin hän ehti sanoa mitään, Esme halasi meitä uudestaan. Hän näytti siltä kuin purskahtaisi itkuun, jos voisi.

”En voi uskoa, että minusta tulee isoäiti”, hänen äänensävynsä oli hieman hämmentynyt edelleen, ”Tästä tulee mahtavaa.”

Me istuimme alas ja selitimme heille, kuinka se onnistuisi. Edward stressasi edelleen siitä, kuinka vaarallista se olisi minulle. Onneksi Alicen näky oli saanut hänet hieman varmemmaksi, koska nyt tiesimme, että todennäköisesti selviytyisin ja synnyttäisin kaksoset ennen kuin muuttuisin.

Kun ohimennen mainitsimme, että Alice oli nähnyt näyn meistä ja kaksosista, koko perhe repesi riemuun. Annoin heille myös kirjat, jotka kaikki pikalukivat ja, kun selititmme suunnitelmistamme tarkemmin, Emmett oli ensimmäinen joka tarjoutui auttamaan. ”Wuhuu! Nappaan sinulle harmaakarhuja, ne maistuvat paljon paremmilta kuin peurat.” Muut lupasivat myös metsästää useammin ja varastoida verta minulle juotavaksi, kun olisin raskaana ja kaksosille, kun he olisivat syntyneet. Carlisle oli myös innokas auttamaan, tietysti kiinnostuneena erityisesti lääketieteellisistä puolista. Muutkin olivat enemmän kuin innostuneita ja tajusin, että jo häidemme aikaan kukaan meistä ei voisi odottaa lapsia syntyviksi. 

Esme, Alice ja Rosalie suunnittelivat monia hankintoja vauvoille, koska he tulisivat kasvamaan nopeasti ja tarvitsivat siksi paljon vaatteita. Emmett mietti jo, mistä voisi löytää lapsiystävällisiä videopelejä ja Jasper vaati, että saisi opettaa veljentyttärensä lukemaan. Tiesin, että perhe tulisi olemaan loistava apu tyttäriemme kasvatuksessa.

Alice näytti muillekin kuvat tyttövauvoistamme. He kaikki ihastelivat kuvia ja pystyin jopa näkemään heidän rakkautensa tulevia lapsia kohtaan. Emmett ehti jo pettyä hieman, kun hän tajusi, ettei tulisi saamaan veljen poikaa, jonka kanssa voisi pelata jalkapalloa ja baseballia, mutta me lupasimme hänelle, että jos lapset halusivat oppia pelaamaan, hän saisi opettaa heitä.

Emmett ja Jasper virnistelivät ja minä katsoin heitä epäilevästi. Edward karjaisi ja hautasi kasvonsa käsiinsä. ”Mitä?”

”Voitko kuvitella, kuinka vaikeaa Edwardilla tulee olemaan, kun tyttärenne kasvavat? Hänen täytyy kuunnella miesten himoitsevia ajatuksia hänen vaimostaan, mutta myös tyttäristään”, Emmett ja Jasper nauroivat.

Mulkaisin heitä. “Onko päässyt unohtumaan, että minulla on kilpi, jolla voin estää Edwardia kuulemasta heidän ajatuksiaan”, huomautin puolustelevasti hieroen Edwardin polvea tyynnyttelevästi.

He kohauttivat olkiaan, mutta näyttivät hieman pettyneiltä, kun Edward rauhoittui vähitellen. Päätin, että oli aika soittaa Volterraan ja kertoa heille. Ehkä Arolla olisi lisäinformaatiota minulle, hänhän oli lukenut hybridien isän ja itse hybridien ajatukset.

Aro oli haltioitunut kuullessaan, mitä Edward ja minä suunnittelimme. Tosin hän sanoi, ettei se ollut tullut yllätyksenä. ”Huomasin viime käyntinne jälkeen, että olit varastanut kirjat, joten minä ja veljeni odotimme tätä puhelua, vaikka kuvittelinkin, ettei Edward suostuisi helposti”, hän sanoi tarkkaavaisena.

”Ei niin”, myönsin, ”mutta hän suostuu nyt ja Alice on jo nähnyt, että tulemme saamaan kaksostytöt.”

”Tyttäriä! Kuinka mahtavaa Bella!”, hän huudahti ja taustalta pystyin kuulemaan toisten innostuksen ääniä. ”Sinun täytyy tulla vierailemaan lapsiesi kanssa - me tulisimme rakastamaan heitä. Itse asiassa me saatamme tulla käymään teillä, jos teillä menee liian kauan. Tulevathan sinun lapsesikin olemaan Volturi-prinsessoja”, hän huomautti.

Hymyilin, ”Noh, tehän tiedätte, että olette kaikki tervetulleita vierailemaan”, totesin.

Me kerroimme vielä hetken kuulumisia ja hän lupasi ilmoittaa, jos muistasi vielä jotain lisättävää kirjoihin.

Lopulta lähdin kotiin samana iltana. Charlie näytti tyytyväiseltä, olihan minulla ollut mukava matka ja nyt olin tullut takaisin. Myönsin, että olin kaivannut häntä enemmän kuin olisin uskonut. Huolimatta siitä, että olimme kummatkin hiljaisia ihmisiä, tulimme erittäin hyvin toimeen seurallisessa hiljaisuudessa.

Edward ilmestyi pian sen jälkeen, kun olin asettunut sänkyyn makaamaan. Tiesin heti, että jotain oli vinossa, kun hän jähmettyi ikkunan eteen silmät apposen auki nuuhkien ilmaa. ”Mikä on vialla?” kysyin huolestuneena. 

”Vampyyri on käynyt huoneessasi.” Pysähdyin hetkeksi ja katselin ympärilleni epäilevästi. Saavuttuani olin vain nakannut laukkuni huoneeseen ja palannut takaisin alas laittamaan ruokaa Charlielle. Katsoessani tarkemmin tajusin heti, että tyynyni oli kadonnut.

Etsin lisää johtolankoja ja huomasin, että lempipaitani, jonka olin jättänyt pesukoriin, oli myös kadonnut. ”Tyynyni ja jotkin vaatteet ovat hävinneet”, mutisin ja rypistin otsaani, ”Miksi joku vieras vampyyri olisi käynyt täällä?” Ensimmäinen ajatukseni oli, että Emmett oli käynyt huoneessani tekemässä käytännön piloja, mutta tiesin, ettei Edward olisi reagoinut noin pahasti, jos vampyyri olisi ollut hänen perheestään.

”En tiedä”, hän kurtisti kulmiaan ja tuli viereeni kiertäen kätensä ympärilleni, aivan kuin hän pelkäisi, että jokin vampyyri sieppaisi minut millä hetkellä tahansa. Hän irrotti toisen kätensä ympäriltäni soittaakseen muille. Pysyin hiljaa miettien kertakaikkisen hämmästyneenä, miksi joku vieras vampyyri olisi käynyt huoneessani, varastanut tyynyn ja vaatteet ja sitten lähtenyt hyökkäämättä isäni kimppuun – tosin olin suunnattoman onnellinen, ettei vampyyri ollut tappanut Charlieta.

Tuota pikaa Jasper, Emmett ja Carlisle ilmestyivät ikkunani ulkopuolelle. Kaikki näyttivät huolestuneilta. Carlisle jäi luokseni poikien yrittäessä jäljittää vampyyrin jälkiä. Vietimme muutaman seuraavan tunnin jutellen raskaussuunnitelmistani tarkemmin odottaessamme huolestuneina löytäisivätkö muut tämän oudon vampyyrin tai ainakin jotain vihjeitä siitä, miksi hän oli käynyt täällä.

Hyppäsin jaloilleni, kun tunsin heidän saapuvan kilpeni vaikutusalueelle. He kaikki kokoontuivat huoneeseeni, Edward puristi minut tiukasti syliinsä ja hautasi kasvonsa hiuksiini. Huomasin heidän turhautuneista ilmeistään, ettei heidän etsinnöillään ollut ollut onnea. ”Löysittekö jotakin?” Carlisle kysyi. 

Jasper pudisti päätään. ”Ei mitään. Jäljet päättyivät Forksin ulkopuolelle – hän on hypännyt varmaan autoon. Emmekä osaa sanoa, mihin suuntaan se on lähtenyt.”

Huokaisin. Näytti siltä, että minun pitäisi sittenkin kutsua vartijani hätiin. Vetäydyin kauemmaksi Edwardista, poimin puhelimen yöpöydältäni ja istuin sängylle. Edward tuli viereeni naputellessani nopeasti Volterran numeron. Volterrassa oltiin yllättyneitä, että he kuulivat minusta jo näin pian uudestaan. ”Bella! Kaksi kertaa päivässä! Onko sinulla lisää hyviä uutisia? Oletko jo raskaana?” Aro kysyi toiveikkaana. Kolmetuhatvuotiseksi vampyyriksi hän saattoi olla välillä erittäin malttamaton.

”Anteeksi, Aro, mutta minulla ei ole hyviä uutisia. Tullessani kotiin tänään huomasimme, että outo vampyyri on käynyt huoneessani ja varastanut tyynyni ja joitakin vaatteita.”

Yhtäkkiä Demetri oli puhelimessa. ”Tavaroita, joissa oli hajuasi?” hän kuulosti huolestuneelta ja Edward jäykistyi vierelläni.

”Kyllä. Miten niin?”

”Ainoa syy, miksi vampyyri varastaisi tuoksuasi on se, että luoksesi aiotaan lähettää muita vampyyrejä”, hän selitti. Sitten Edward kertoi Demetrille, kuinka kauas he olivat pystyneet jäljittämään tätä hämärää vampyyria ja kertoi, ettei kukaan muistakaan ollut tunnistanut hajua.

”Minä ja Felix olemme siellä muutamassa päivässä. Pyydä Edwardia etsimään jotain huoneestasi, missä on tämän vampyyrin hajua ja pane se suljettuun pakkaukseen minulle. Me selvitämme, kuka haluaa varastaa prinsessaltamme.” Demetri oli ärsyyntyi harvoin, mutta hän otti työnsä vartijanani vakavasti, eikä antaisi minkään satuttaa minua.

Päättäessäni puhelimen Edward kuljeskeli huoneessani, nosti sitten yhden huiveistani ja pani sen pussiin. Kurtistin kulmiani, ilmeisesti vampyyri oli käynyt läpi vaatteitani, jos hän oli koskenut huiviini. Puistatus kulki lävitseni ajatellessani asiaa. Karmivaa.

Käännyin sänkyyni päin, mutten todellakaan halunnut nukkua sängyssä, jossa oli käynyt vieras vampyyri. Sitä paitsi minulla ei edes ollut tyynyä. Puhisin turhautuneena. Täydellisesti ajoitettuna yksityinen sielunsiskoni pöllähti sisälle. Hän kantoi uusia lakanoita, pussilakanaa ja tyynyjä. Huokaisin helpotuksesta. “Alice, olet hengenpelastaja.” 

Hän iski silmäänsä, “Tiedän.” Hän jätti minut poikien kanssa ja, kun olimme laittaneet sänkyni valmiiksi, menin makaamaan ja yritin rauhoitella itseäni, jotta pystyisin nukkumaan. Edwardin ote minusta oli tiukempi sinä yönä ja minulla oli sellainen tunne, ettei hän päästäisi minua mihinkään ilman häntä, ennen kuin tämä kummallinen vampyyri olisi löydetty.

Koulu oli uskomattoman tylsää nyt, kun tiesimme suunnitelmistamme. Me kumpikin vain odotimme valmistumista, jotta voisimme mennä naimisiin ja perustaa oman perheen. Me olimme viimein aloittaneet etenemisen harjoittelussamme, ja me kummatkin olimme nauttineet valtavasti – Edward ei ollut koskaan satuttanut minua.

Sanojensa mukaan kahden päivän päästä, kun saavuimme koulun jälkeen Culleneille, löysimme Demetrin ja Felixin sohvalta pelaamassa Emmettin kanssa Crysistä.

He hyppäsivät ylös ja halasivat minua kävellessäni ovelle. Sitten kumpikin ryhdistäytyi ja otti itselleen tuiman vartijan asennon.

Demetri ryhtyi heti hommiin. Hän oli melkein yhtä hauska ja rakastava kuin Emmett, kun hän rentoutui, mutta ennen kaikkea hän oli henkivartijani. Hän oli viimeistä piirtoa myöten vakava suojelijani. Samaten Felix näytti melkein yhtä uhkaavalta. Kumpikin heistä tutkaili ympäristöä etsien merkkejä uhasta.

Edwardin näkökulma

Olin raivoissani ja huolissani. Se, että vieras vampyyri oli käynyt Bellan huoneessa oli painajainen. En halunnut edes kuvitella, mitä olisi tapahtunut jos vampyyri olisi ollut vielä Bellan huoneessa, kun tämä saapui. Olisiko hän pystynyt vastustamaan Bellan veren pehmeää tuoksua? Tietenkin Bella oli melko hyvä puolustautumaan yllätyshyökkäyksiltä, kiitos Emmettin ja hänen vartijoidensa, mutta se ei tarkoittanut, ettei olisi olemassa suurta riskiä, että hän loukkaantuisi ennen kuin ehtisi tajuamaan, mitä tapahtui. 

Olin vihainen itselleni, että olin jättänyt Bellan siihen asemaan – minun olisi pitänyt käydä tarkistamassa, että hän olisi täydellisessä turvassa ennen kuin päästin hänet kotiin Charlien luoksi. Silloin, jos talossa olisi ollut vampyyri olisin voinut kuulla hänen ajatuksensa heittäessäni Bellaa kotiin. Toisaalta tunkeilija olisi voinut omistaa samanlaisen ”hiljaisen mielen” kuin Bella – kykyni ei ollut mikään tae siitä, ettei ketään ollut paikalla.

Minä ja Jasper lähdimme Felixin ja Demetrin kanssa jättäen Bellan turvaan perheeni luokse. Lähtiessämme hän oli jo ottanut Felixin ohjaimen ja ryhtyi hakkaamaan Emmettiä hänen lempipelissään. Veimme Bellan vartijat ensimmäiseksi hänen talolleen ja ojensin Demetrille suljetun pussin, jossa oli huivi ja vieraan vampyyrin hajua. Hän käännähti heti keskittyneenä ympäri ja pyrähti nopeasti seuraamaan samaa reittiä, jota minä ja veljeni jäljitimme muutamaa päivää sitten.

Pystyin Demetrin ajatuksista näkemään, ettei hajunjäljittäminen ollut hänen tavallinen menetelmänsä. Yleensä hän tunsi yksilön mielensävyn ja etsi hänet sillä tavalla. Bella oli tietysti poikkeus. Viimeisen vuosikymmenen hän oli hionut hajunjäljitystaitojaan valtavasti, koska hän ei voinut jäljittää Bellaa hänen mielensä välityksellä. Kun tulimme moottoritien varteen, jossa olimme kadottaneet jäljen, Demetri pysähtyi vain sekunniksi – hän juoksi puiden välissä tien läheisyydessä.

Tajusin, että hän oli muuttanut taktiikkaa. Hän jäljitti nyt pikkuriikkistä Bellan tuoksua varastetuista vaatteista ja tyynystä. Hän oli niin tottunut hänen tuoksuunsa, että hänelle oli paljon helpompaa jäljittää sen perusteella kuin tuntemattoman vampyyrin. Seurasimme häntä hylätylle autolle Seattlen laitamilla. Autossa oli vahva haju tunkeilijasta ja vivahdus kauniin Bellani tuoksua. Sieltä hajun jäljittäminen oli helpompaa, jopa minä ja Jasper pystyimme siihen.

Äkkiä Demetri muutti kurssia. Hän hidasti vauhtiaan saapuessamme teollisuusalueelle. Hän oli napannut mielensävyn, joka täsmäsi hajuun. Tunkeilija oli lähellä.

Etsin kyvylläni tunkeilijan mieltä seuratessani nopeasti Demetrin kannoilla. Saapuessamme alueelle, jossa oli paljon tyhjältä näyttäviä varastoja, kuulin viimein uuden äänen päässäni. Se oli vampyyri. Ryntäsin Demetrin ohi extranopeudellani löytääkseni tämän vampyyrin. Juostessani raivoni kasvoi nopeasti. Lähestyessäni haistoin hänen hajunsa. Se oli sama, joka oli ollut Bellan huoneessa ja vihani terästyi.

Mielessäni havaitsin epäselvästi muiden juoksevan perässäni, mutta minä olin nopeampi. Ryntäsin tunkeilijan perään. Hänellä oli tuskin aikaa kääntyä ennen kuin kuuli tuloni. Otin hänen kurkustaan kiinni ja paiskasin hänet maahan, iskuni aiheutti ympärillämme ukkosen jyrähtelyltä muistuttavaa ääntä. Tie halkesi, kun hän paiskaantui pää edellä siihen. Hänen mielensä oli täynnä hämmästystä ja vaistomaista halua tapella vastaan. Hän heitti meidät kummatkin ylös kääntymällä ympäri ja yritti musertaa minut suuremmalla voimallaan, mutta minä olin nopeampi. Olin päässyt hänen otteestaan ja ennen kuin hän ehti kääntyä, potkaisin hänet naama edellä tiehen. Käänsin hänet kasvotusten kanssani ja tartuin hänen kurkustaan uudestaan ja pidin häntä paikoillaan. Hänen vahvat vastasyntyneen kädet nousivat ylös ja yrittivät vapauttaa hänen kurkkuaan, mutta minä nappasin kiinni hänen toisesta kädestään ja revin sen irti muristen uhkaavasti. Heitin käden taakseni ja paiskasin hänen toisen kätensä maahan. Olin täysin hurjistunut siitä, että hän oli kehdannut tulla edes lähelle kumppaniani. Ja minun vampyyrivaistoni olivat raivoissaan.

Hän yritti hakata itseään irti, mutta koska pidin hänen kädestään ja kaulastaan kiinni hän ei voinut liikkua äristessäni hänelle. ”Kuinka kehtaat uhata puolisoani!” Hänen rimpuilunsa hidastui. Hän haistoi Bellan tuoksun minusta ja se sopi. Hän kuvitteli mielessään Bellan huoneen. Murinani voimistui, kun Demetri ja Jasper saapuivat.

Vampyyri vilkaisi kerran Demetrin verenpunaisiin silmiin ja hänen pelkonsa voimistui. Jasper pakotti hänet tuntemaan vielä niin paljon enemmän pelkoa, ettei hän voinut edes liikkua. “Miksi olit kumppanini huoneessa?” vaadin, palauttaen hänen huomionsa takaisin minuun. Hänen ajatuksensa pakenivat nopeasti erään todella tutun punahiuksisen vampyyrin luo, joka oli käskenyt häntä keräämään Bellan hajua. Karjuin vihasta, kun näin hänen kasvonsa. ”Victoria.” Takanani Jasper ja Demetri jäykistyivät. Se oli varmistus sille, mitä olimme jo epäilleet. 

“Missä hän on?” tiukkasin. Tämä vampyyri, jonka olin nyt tunnistanut Rileyksi oli kauhuissaan ja hämmästynyt. Hän ei tiennyt, että minä pystyin lukemaan hänen ajatuksensa ja Victoria oli kertonut hänelle, että kultasilmäiset olivat heikkoja. Sen takia hän oli pelännyt paljon enemmän Demetriä. Rajun hyökkäykseni jälkeen hän oli kuitenkin pelkäsi meitä kaikkia. ”En tiedä”, hän sanoi anoen, ”Victoria tulee käymään vain kerran päivässä katsomaan, missä kunnossa hänen armeijansa on ja sitten hän lähtee. Hän ei koskaan kerro minulle mitään ja muut eivät ole koskaan nähneet häntä.” Hänen mielestään pystyin näkemään, että Victoria oli manipuloinut häntä. Hän uskoi ja luotti häneen täydellisesti ja ilman Jasperin kykyä hän ei olisi ikinä tunnustanut edes tämän vertaa. Hänen mielensä näytti, että hän tiesi jotain tärkeää. Victoria oli kertonut hänelle osia suunnitelmasta. Muutamassa päivässä Rileyn oli ollut tarkoitus johtaa armeija kohti Olympia vuoria ja kertoa heille Bellan sijainti. Hänelle oli kerrottu, että siellä olisi heikkoja kultasilmäisiä vampyyrejä suojelemassa häntä ja kuka tahansa ehtisi ensimmäisenä Bellan luokse, saisi tehdä tälle, mitä halusi. 

Karjahdin nähdessäni heidän keskustelunsa hänen ajatuksistaan. Nostin hänet ylös ja heitin hänet pois. Hän laskeutui rysähtäen tehden tiehen reiän. Pikkuruinen osa mielestäni oli iloinen, että tämä alue oli hylätty ja en pystynyt kuulemaan kenenkään muun ajatuksia kuin Rileyn, Felixin, Jasperin ja Demetrin. ”Kerro Victorialle, että olemme odottamassa ja, että revimme hänet ja hänen armeijansa palasiksi”, sanoin äristen. ”Hän tappaa sinut ja kallisarvoisen kumppanisi”, hän ivasi ja tuijotti minua. Sitten hän nosti kätensä ja katosi pimeyteen. Olin huojentunut siitä, että hänen ainoat aikeensa olivat Victorian luo meneminen ja hänen varoittamisensa. 

Käännyin muihin päin. ”Mennään.” Käännähdin ja juoksin, halusin kovasti päästä takaisin Bellan luokse. Minulla oli pakottava halu saada hänet käsivarsilleni ja tehdä selväksi, että hän oli turvassa. Juostessamme takaisin kerroin muille, mitä olin nähnyt Rileyn mielessä. He olivat raivoissaan kuultuaan armeijasta. Jasper alkoi heti pohtia taistelustrategioita.

Vimmani ei laantunut ennen kuin pääsimme takaisin talolle ja Bella oli tiukassa syleilyssäni. Hän vastasi halaukseeni. ”Hei, kaikki on hyvin, olen tässä ja kukaan ei voi ikinä viedä minua pois luotasi”, hän kuiskasi. Rauhoituin nopeasti saadessani hengittää hänen tuoksuaan. Joskus hänen tuoksunsa oli ollut minulle kärsimystä, mutta nyt se vakuutti hänen olevan hengissä. Kerroimme nopeasti muille kaiken, mitä olimme saaneet selville ja sitten Alice kertoi meille näystä, jonka oli nähny juuri ennen kuin olimme palanneet. Victoria oli viimeinkin päättänyt. Hänen armeijansa tulisi viikonloppuna. Alice pystyi jo näkemään meidät taistelemassa valtavalla aukiolla, jolla yleensä pelasimme baseballia. Felix, Demetri ja Emmett halusivat tapella. Myös Bella halusi. Hänen silmänsä loistelivat innokasta odotusta ja minä huokaisin. Minun oli alistuttava siihen, että vaikka kuinka paljon olisinkaan halunnut suojella häntä, en voinut kieltää häneltä hänen hupiaan.

miiru_97

Vs: KÄÄNNÖS: Voiman kilvet (39. luku 10.7), K-13
« Vastaus #427 : 10.07.2011 12:10:49 »
JEE! Oon oottannu jo pitemmän aikaa, millon Victoria palaa kuvioihin mukaan! :D Haluan kuulla, miten Bella rökittää ne. ;) Oon lukemas twilighteja nyt uudestaan läpi, ja mä pidän tästä Bellasta hurjasti enemmän kuin alkuperäisestä. ;) Anna vampyyriarmeijalle turpaan, Bella!  ;D Okei, nyt mä innostuin. :)
Ihanaa, kaksostytöt!
Lainaus
Esme, Alice ja Rosalie suunnittelivat monia hankintoja vauvoille, koska he tulisivat kasvamaan nopeasti ja tarvitsivat siksi paljon vaatteita. Emmett mietti jo, mistä voisi löytää lapsiystävällisiä videopelejä ja Jasper vaati, että saisi opettaa veljentyttärensä lukemaan. Tiesin, että perhe tulisi olemaan loistava apu tyttäriemme kasvatuksessa.
Voin kuvitella, miten Em kiukuttelee pikkutytöille kun ne voittaa hänet videopelissä. ;)  ;D

Lainaus
”Voitko kuvitella, kuinka vaikeaa Edwardilla tulee olemaan, kun tyttärenne kasvavat? Hänen täytyy kuunnella miesten himoitsevia ajatuksia hänen vaimostaan, mutta myös tyttäristään”, Emmett ja Jasper nauroivat.
Voivoi, Edward, koeta kestää..... :D

ihanaa, jatkoa! :)
miiru_97
PS.eka! ;D
(:

Anskubits

• Only the strongest people have fallen
« Vastaus #428 : 10.07.2011 23:19:54 »
Jee jatkoo  :-* <3
Oon lukenu enkun kielisen jo loppuun asti mutta tykkään enemmän lukea käännöstä - siinä ei voi erehtyä lukemastaan.
Yhden virheellisyyden löysin;
Lainaus
Päättäessäni puhelimen Edward kuljeskeli huoneessani, nosti sitten yhden huiveistani ja pani sen pussiin.

Mielestäni kuulostaisi paremmalta näin;
Lopettaessani puhelun Edward alkoi kuljeksia huoneessani, nosti sitten yhden huiveistani ja pani sen pussiin.

Njoo.. muuten hyvin suomennettu!  ;D :)
Nopeesti lisää toivon ! :D ;)

<3.Anskubits
Addicted to Twilight, The Vampire Diaries, Justin Bieber, Demi Lovato and Doctor Who

tutti frutti

• Rouva Kalkaros
  • Ficci riippuvainen
« Vastaus #429 : 11.07.2011 00:41:28 »
Jei, jatkoa! Hyvää työtä on suomentaja tehnyt.
Victoriasta oli kiva kuulla taas välillä ja bella, anna vampyyreill kunnolla turpaan go bella, go bella!
Okei, lopetan tähän

Tutti frutti kiittää ja kumartaa

Hulluilla on halvat huvit, idiooteilla ilmaiset.

Snarmione<3
Alan Rickman<3
Emma Watson<3
Helena Bonham Carter<3
Johnny Depp<3
Tom Felton<3

lohikäärme

« Vastaus #430 : 12.07.2011 17:47:31 »
Ihanaa uus luku!
Ei taida Rileyn tietää mihin ryhtyy...  :D Brllalla on niin monta suojeliaa että sekin jo vaikeuttaa, mutta Bella kilpineen vielle siihen lisäks... Taitaa tulla hauskempi tappelu tästä, kuin siitä elokuvan ;)
Ihanna Bella ja Edward saa kaksostytöt <3
En malt aodottaa koska tulee seuraava luku, sitä odotellessa...

Ps. Sori ku en kommannu edellist lukuu´, en keksiny mitään järkevää...

lohikäärme

TaikaVenla

« Vastaus #431 : 22.07.2011 18:51:58 »
Tä on paras twilight ficci minkä oon ikinä lukenu (:

Jatkoo pian ;)

Sirocco

« Vastaus #432 : 15.08.2011 19:25:54 »
Tämä luku minulla olikin ollut suomennettuna jo aika pitkään, mutta betalla oli vähän ongelmia päästä koneellensa. Suuret kiitokset kuitenkin little-monkeylle<3 Pitemmittä puheitta, tässä uusi luku :)

Luku 40 – Kamppailu

Bellan näkökulma

Seuraavat päivät matelivat koulussa ja suunnitellessa viikonloppua. Alice oli sopinut Charlien kanssa, että viettäisin koko viikonlopun, perjantai-ilta mukaan lukien, hänen ja Rosalien kanssa. Charlie oli menossa silloin kalastamaan Billyn kanssa La Pushiin, siellä hänellä ainakin olisi muutama ihmissusi suojelemassa, jos jokin vastasyntyneistä pääsisi karkuun. Jasper ja Felix kouluttivat muita taistelemaan vastasyntyneitä vastaan. Ei sillä, että meillä oli suuri huoli loukkaantumisista. Minähän suojaisin heitä kaikkia.

Demetri ja Felix olivat tauotta kuin varjojani ja Edward vaikutti tyytyväiseltä extrasuojaukseeni. Olin hieman ärsyyntynyt, koska meillä ei ollut Edwardin kanssa yhtään kahdenkeskistä aikaa. He pysyivät metsässä niin lähellä, että pystyivät kuulemaan minut koko ajan. Oli rasittavaa, että jouduimme keskeyttämään Edwardin kanssa hääyö-harjoituksemme. Makaaminen Edwardin vieressä joka yö – painautuneena vartaloon, jonka olin nyt täysin kartoittanut näkö-, haju- ja makuaisitin avulla – voimatta tehdä mitään oli erittäin turhauttavaa.

Edwardille se oli ollut vaikeampaa. Ensimmäisenä yönä heräsin keskellä yötä huomatakseni Edwardin tuskaisena vierelläni. Olin puristanut itseäni häntä vasten ja voihkinut unissani ja hän ei ollut voinut tehdä mitään. Seuraavat yöt eivät olleet yhtään helpompia Edwardille ja tiesin, että olisi turha pyytää Demetriä ja Felixiä antamaan meille kahdenkeskistä aikaa, kun joukko vastasyntyneitä suunnitteli hyökkäystä. Joten meidän täytyi vain kestää. Kärsimättönä odotin viikonloppua, jotta voisin tuhota vastasyntyneet, ja Edward ja minä voisimme taas jatkaa kuherruskuukausharjoitteluamme.

Viikonlopun innokasta odotustamme häiritsi Jacobin odottamaton vierailu. Kapinen rakki julkesi vierailla luonamme eräs iltapäivä koulun jälkeen. Edward ja minä olimme tekemässä päivällistä keittiössä ja Felix oli ulkopuolella vartiossa kuuloetäisyyden päässä. Edwardin kädet olivat kiertyneet ympärilleni ja minä nojasin häneen samalla hämmennellen spagettikastiketta liedellä. Tiesin jonkin olevan vinossa, kun hän jännittyi äkkiä. ”Mikä on vialla?” Käännyin ympäri, nähdäkseni hänen kasvonsa paremmin.

Hänen kasvoillaan oli ankara ilme. ”Yksi koirista on tulossa tänne.” Ja totta tosiaan, hetken kuluttua ovelta kuului koputus. Ennen kuin ehdin mennä avaamaan oven, ylimielinen koira päästi itsensä sisälle.

Tuijotin häntä olohuoneesta edelleen Edwardin kädet ympärilläni. ”Eikö sinulle ole opetettu mitään tapoja? On tarkoitus odottaa oven ulkopuolella, että kutsutaan sisään, eikä vain kävellä sisälle, Jacob”, sanoin karkeasti. Turhauttava ja jännittynyt viikkoni taistelua odotellessa sai minut ärsyyntymään paljon helpommin kuin yleensä siitä, että Jacob käyttäytyi kuin omistaisi koko paikan.

Hän kohautti olkiaan, mutta hänen rauhallisen ulkokuorensa pettivät silmät, jotka olivat kirkkaat ja innokkaat hänen mittaillessaan Edwardia takanani. Pyöräytin silmiäni. Jotenkaan hän ei vieläkään osannut käsittää minua ja Edwardia. Minä olin se, joka todennäköisemmin pystyisi satuttamaan häntä. Silmäkulmastani näin Edwardin virneen jollekin Jacobin ajatukselle ennen kuin hän nojautui alaspäin ja suuteli hellästi kurkkuni sivua. En pystynyt estämään himon väristyksiä, jotka kulkivat lävitseni. Hänen vetäytyessä taaksepäin pystyin tuntemaan hänen omahyväisyytensä siitä, että pystyi herättämään minussa tuollaisia reaktioita.

Jacob tuijotti meitä. ”Varovaisesti, iilimato. Yksi pieni naarmu hampaallasi ja se tarkoittaa sotaa. Ja meistä olisi ihanaa repiä sinut ja perheesi kappaleiksi.”

Tuijotin suoraan takaisin Jacobiin, enimmäkseen ärsyyntyneenä hänen tunkeilustaan. ”Miksi olet täällä Jacob?” kysyin vaativasti.

”Olen täällä muistuttaakseni teitä sopimuksen ehdoista – jos joku teidän verenimijöistä puree – ei edes tappaakseen – ihmistä, sopimus on mitätöity. Joten heti, kun he ovat muuttaneet sinut, voimme tappaa heidät.” Hänen silmiinsä syttyi innokas odotus.

Olin vihainen. Työnsin kilvelläni Jacobin seinää vasten nostaen hänet lattiasta ja levitoin sitten itseni samalle korkeudelle. Tunsin kieroutuneen tyytyväisyyden tunteen, kun näin pelon pilkahtelevan hänen äsken niin itsevarmoissa silmissään. ”Kuuntele, röyhkeä koira”, minä sihisin. ”Minä olen varsin tietoinen sopimuksesta, sinulla ei ole mitään oikeutta tanssia talooni ja käskytellä minua. Sinä olet elossa vain siksi, että minä annan sinun elää. Olisin helposti pystynyt tappamaan sinut hyökätessäsi ensimmäisen tapaamasimme aikana metsässä. Älä leiki kärsivällisyyteni kanssa, koska en välttämättä ole enää niin lempeä tulevaisuudessa.” Hän näytti viimein tajuavan viestin. ”Ja muuttamisestani puheen ollen, se voidaan tehdä ilman, että he purevat minua.” Se jähmetti kummatkin, Jacobin ja Edwardin, niille sijoilleen ja he katsoivat minua yllättyneenä. ”Minusta tuntuu, että Jacobille ei ole tullut mieleen, että myrkky voitaisiin pistää suoraan injektioneulallakin. Vai tuliko?” Jacob tuijotti katkerasti meitä, mutta vielä roikkuen seinällä, hieman pelokkaana, hän pysyi hiljaa.

Päästin hänet alas. ”Nyt juokse takaisin laumasi luokse, kuten kiltit koirat tekevät ja kerro heille.” Hän kääntyi ja lähti ulos, silmäillen meitä epäluuloisesti.

Edwardin rentouduttua tiesin, että Jacob oli alueen ulkopuolella. Nojauduin takaisin hänen rentouttavaan syleilyynsä ja huokaisin. ”Hänen laumansa on joukko lapsellisia pentuja. Jos he hyökkäisivät kimppuumme pystyisin tappamaan heidät silmänräpäyksessä – ei sillä, että tekisin niin, koska Billy Black on Charlien paras ystävä – mutta pystyisin siihen.”

Edward naurahti. “Aivan, rakas. Mutta nyt, mikset kertoisi minulle lisää muuttamisestasi neuloilla?”

”Volturit ovat käyttäneet sitä vuosia ihmisten muuttamiseen – paljon turvallisempaa kuin pureminen, ei tarvitse riskeerata hillinnän menettämistä, eikö vain?”

”Totta, minä kannatan ideaa. Ei epäilystäkään, etteikö Carlisle ole kiinnostunut.”

Palasin takaisin valmistamaan päivällistä samalla, kun selitin tarkemmin injektiopistoksien toimintaperiaatteita. Lisäksi tämän tavan plussaa olisi se, että jos suuri määrä myrkkyä ruiskutettaisiin suoraan sydämeeni, muuttumisprosessi veisi vain kaksi päivää kolmen sijaan – mikä olisi paljon mukavampi vaihtoehto. Edward oli tiedosta enemmän kuin tyytyväinen.

Valitettavasti Jacobin tapaaminen oli ainut kiinnostava tapahtuma koko viikon aikana ja viikonlopun lähestyessä olin halkeamaisillani innokkaasta odotuksesta. Charlie tiesi vain, että sillä välin kun hän olisi viettämässä viikonloppua Billyn luona La Pushissa, minä olisin yötä Alicen ja Rosalien luona, koska pojat olisivat retkeilemässä. Se olisi yksi viimeisistä yökyläilyistämme ennen valmistujaisia, jotka olisivat seuraavalla viikolla. Kukaan vampyyreistä ei ollut erityisen innoissaan valmistumisesta. He olivat alkaneet laskea arvosanojaan hieman, jotteivät he saisi kaikkia jäähyväispuhestipendejä. Heidän mielestään ihmisluokkatoveritkin ansaitsivat ne. Minä tein saman, koska minulla oli ollut etuoikeua olla vampyyrien opettama koko elämä ja minulle ei oikeastaan ollut mitään haluja saada stipendiä. Onneksi, Edwardin mukaan, joka oli kuunnelut opettajien ajatuksia, Angela ja Ben olivat saamassa palkinnot.

Ainoa toinen katko odotuksessamme oli, kun minä ja Rose saimme ’Car and Driver’ –lehtemme. Kiirehdin Cullenien kartanolle koulun jälkeen heiluttaen lehteä. ”Rose, oletko jo nähnyt uuden Bugatti Veyron SuperSportin?” huusin innokkaana.

”Olen. Luitko sinä, että BMW aikoo tehdä uuden M6:n?” Hän oli vierelläni hetkessä ja kaikille oli selvää, että me olimme matkalla aulaan jutellessamme intohimoisesti.

”En jaksa odottaa, että SuperSport Bugatti julkaistaan! Minun on saatava yksi.” Kasvaminen nopeiden vampyyrien kanssa oli saanut minut kaipaamaan vauhtia. Kaipauksen pystyivät tyynnyttämään vain mailman nopeimmat autot.

”No sitten sinun täytyy antaa minunkin ajaa sillä. Odotan todella paljon M6:sta, tosin meidän täytyy odotella muutama vuosi ennen kuin se julkaistaan.” Me jatkoimme väittelyämme muutamien prototyyppiautojen huonoista ja hyvistä puolista tunteja. Hetken päästä jopa Edward kyllästyi ja lähti etsimään veljiään.

Kun minun oli aika lähteä kotiin Charlien luokse, Edwardin täytyi raahata minut ulos jatkaessani keskustelua Rosen kanssa siitä, täytyisikö meidän ostaa 2011 Corvette Stingray Convertible, kun se julkaistaisiin. Hyppäsin autoon erittäin haluttomasti, sillä en ollut vielä jutellut tarpeeksi autoista. Edward kuitenkin onnistui houkuttelemaan minut mukaan sanomalla, että voisimme muhinoida kunnolla Volvon takapenkillä ennen kotiin menoa. Demetrin ja Felixin olivat odottamassa, ärsyyntyneisyys paistoi selvänä heidän kasvoiltaan. Tajusimme vasta silloin, kuinka myöhään meillä oli mennyt. Charlie uskoi sen tekosyyn, että Alice oli pidätellyt minua kertomalla hääsuunnitelmista ja hotkittuani muutaman pitsan palan pääsin käpertymään oman kreikkalaisen jumalani kainaloon.

Viikonloppu saapui pitkän ja jännittyneen kouluviikon jälkeen. Vilkutin Charlielle perjantai-iltana päivällisen jälkeen ja kaahasin autollani innokkaasti Cullenien talolle. Edward, Felix, Demetri ja Alice lähtivät myöhemmin metsästämään, muut olivat käyneet jo sillä välin, kun olimme olleet koulussa. He kaikki halusivat olla mahdollisimman voimakkaita taistelussa, huolimatta siitä, ettei meille olisi mikään ongelma voittaa. Demetri ja Felix olivat päättäneet, että eläimen veri oli parempi kuin ei mitään, joten he lähtivät mukaan metsästämään.

Carlisle ja Esme halusivat jättää väliin taistelun, koska he olivat liian hellätunteisia väkivaltaan – he osallistuisivat kyllä, jos olisi kyse heidän perheensä selviytymisestä – enkä voinut syyttää heitä. Itse asiassa, he eivät olleet tulossa edes aukiolle. He odottaisivat Forksin rajamailla, koska joku vampyyreistä saattaisi muuttaa mielensä ja lähteä kaupunkiin jo ennen kuin ylipäätänsä olisi saapunut aukiolle. He pysäyttäisivät kaikki vampyyrit, jotka yrittäisivät hyökätä kaupunkiin. Siltikin olin huojentunut, että Charlie oli menossa La Pushiin.

Loput meistä olivat innokkaita taistelemaan. Vietin perjantai-illan ja yön levottomana ja innokkaasti odottaen samalla, kun torjuin suurimman osan Alicen ylierikoisista hääideoista. Toki suostuin muutamiin. Herätessäni lauantaiaamuna Edward oli palannut retkeltään ja kun avasin silmäni hän katseli minua kermatoffeisilla silmillään senttien päästä. Huokaisin onnellisena. Tunsin oloni aina paremmaksi Edward lähelläni. Kaikki ajatukset lähenevästä taistelusta olivat poissa, kun katselin hänen ihastuttavia kasvojaan ja sain aamupusuni. Hän hemmotteli minua pidemmällä suudelmalla kuin yleensä, huolimatta siitä, että muut liikkuivat levottomina alakerrassa. Me vietimme aamun muhinoiden – haluttomina menemään pidemmälle, koska tiesimme kahdeksan vampyyrin kuuntelevan.

Lopulta, keskipäivän aikoihin, Alice pamahti huoneeseen koputtamatta. ”Bella! Mitä mieltä olet tästä hääkakusta?” Hän sysäsi minulle kuvan kakusta, joka oli puolitoista metriä korkea. Kakku oli muotoiltu kahden joutsenen muotoiseksi. Niiden kaulat olivat kaareutuneet toisiaan vasten niin, että niiden välille syntyi sydän. Kakussa oli siellä täällä kukkasia.

Silmäni laajenivat ja minä voihkaisin: ”Alice, tämä on aivan liian suuri – en ajatellut kutsuvani koko kaupunkia!”  Hän näytti harmistuneelta ja minä lepyin hieman. ”Mutta jos saat heidät tekemään pienemmän version – ehkä kolmekymmentä senttiä korkean - sitten se olisi mielestäni ihana”, myönsin. Kaiken kaikkiaan se oli kaunis kakku ja mielestäni joutsenet olivat täydelliset, mutta kuten tavallista, Alicen innokkuus oli antanut hänelle tämän ylimenevän idean.

Hän hymyili säteilevästi ja vilahti ulos huoneesta. Nojauduin takaisin Edwardin rintakehää vasten ja huokaisin. ”On aika nousta ylös, eikö olekin?”

”Niin on, teen sinulle aamupalaa sillä välin, kun käyt suihkussa”, hän lupasi. Nyökkäsin ja vetäydyin haluttomasti hänestä kauemmaksi. Nojauduin vielä alaspäin ja suutelin häntä nopeasti ennen kuin lähdin kylpyhuoneeseen.

Maukkaan aamiaisen jälkeen, jonka ajan olin ihmetellyt, kuinka hyvä kokki Edward oli, suuntasimme autotalliin, jossa Edward alkoi pakata vaellusvarusteita. Emmett ja Rose olivat jo lähteneet aukiolle, jossa meidän kaikkien oli tarkoitus viettää yö odottaen vampyyreita, joiden pitäisi saapua aikaisin aamulla. Minä olin tietenkin ainoa, joka oikeasti tarvitsi retkeilyvarusteita.

Alice tuli ulos hääkansion kanssa ja alkoi katsella kanssani Edwardia, joka valitsi aivan uusien vaellusvarusteiden joukosta mukaan tavaroita. ”Pakkaa kylmään ilmaan”, Alice neuvoi häntä. ”Tänä iltana on lumimyrsky.” Minä värähdin ajatukselle ja Edward etsi lämpimämpiä varusteita samalla, kun minä tein päätöksiä häihimme. Edward puuttui keskusteluun silloin tällöin.

Onneksi pakkaaminen ei vienyt ikuisuuksia ja pääsimme Edwardin kanssa lähtemään baseballaukiolle, josta tulisi huomenna taistelutanner. Vierellämme juoksivat Jasper ja Alice sekä Felix ja Demetri, jotka kantoivat Edwardin pakkaamia reppuja. Carlisle ja Edme olivat hyvästelleet meidät ja toivottaneet onnea ja Alice oli luvannut pitää heidät ajan tasalla puhelimen välityksellä.

Saavuttuamme löysimme innokkaan Emmettin kasaavan ylimääräsiä oksia keskelle aukiota valtavan kokon viereen. Se oli jo kolmisen metriä korkea, keltaiset liekit nuollen oksia, jotka Emmett oli jo heittäny tuleen. Hän virnisti iloisesti meille pysähtyessämme hänen viereensä. ”Mitä mieltä olet? Ajattelin, että tämä pitäisi Bellan lämpimänä kylmästä ilmasta huolimatta.” Olin liikuttunut hänen ajattelevaisuudestaan ja hyppäsin hänen luokseen halatakseni häntä.

”Kiitos, Emmett.” Hän hymyili alas minulle.

”Ei mitään, Bells.”

Edwardin ja Jasperin pystyttäessä minulle teltaa ja muita leiritarpeita otin luovuttajaveripussit, jotka Carlisle oli hankkinut ja jätimme Alicen kanssa verijälkiä ja minun tuoksuani maastoon vastasyntyneitä varten. Alice vakuutti minulle, että minun ja veren tuoksu yhdistettynä tekisivät vastasyntyneet suorastaan hulluiksi ja ajaisivat ne suoraan luoksemme.

Tullessani takaisin näin kodikkaan teltan pystytettynä kokon lähelle. Sisällä oli ilmapatja, lämpömakuupussi ja muutamia paksuja takkeja. Kaiken kaikkiaan se näytti mukavalta.

Sinä yönä, Alicen sanojen mukaan sää huononi, kunnes oli jäätävän kylmää ja alkoi sataa lunta. Teltassani minä ja Edward jaoimme patjan, hän oli tosin mukavan ja lämpimän makuupussini ulkopuolella. Kiitos Emmettin ajattelevaisuuden minulla oli mukavan lämmin kokon tulen tihkuessa teltan kankaan läpi lämmittäen meitä. Itse asiassa sisällä oli melkein niin lämmin, että olisin voinut koskea Edwardiin – olisinkin hävyttömästi käyttänyt mahdollisuuden hyväkseni, ellen olisi tiennyt, että ulkopuolella oli kuusi vampyyriä. He juttelivat hiljaisesti ja pitivät huolta siitä, että kokko paloi.

Turhautumiseni siitä, että Edward oli niin lähellä, enkä voinut tehdä mitään ja sen vuoksi, että odotin niin innokkaasti huomista, minulla oli vaikeuksia saada unen päästä kiinni. Lopulta, Edward mutisi: ”Auta vähän, Jasper.” Hetkessä silmäni alkoivat painua kiinni ja tunsin, kuinka rauhallisuus ja uneliaisuus tunkeutuivat sisälleni. En vastustellut sitä, vaan annoin heti periksi, niinpä uinahdin nopeasti syvään uneen.

Seuraavana aamuna heräsin nähdäkseni Edwardin jännittyneet kultaiset silmät ja tullessamme ulos huomasimme, että sää oli tyyntynyt. Söin nopeasti samalla, kun Edward pakkasi tavarat kasaan. Ympärilläni vampyyrit askelehtivat ympäriinsä levottomina, paitsi Alice, joka oli vierelläni rauhallisena. ”Vielä tunti, niin he ovat täällä. Heitä on luullakseni kaksikymmentä kaksi”, hän kertoi meille. Sain syödyksi pian sen jälkeen ja aloin odottaa levottomana muiden tavoin.

Lopulta, ikuisuudelta tuntuneen ajan jälkeen, Alice jäykistyi. ”He ovat täällä”, hän hengähti.

Tunsin kilvelläni kokonaisen lauman juoksevia vampyyreita ja heidän nopeat liikkeensä. Tietäen, että he olisivat täällä pian, asetin kilvet ympärillemme. Emmett heitti kokkoonsa lisää puuta.

Lopulta näimme heidät, kun he astuivat aukiolle. Kaikki olivat keskittyneitä minuun – herkulliselta tuoksuvaan ihmiseen. He juoksivat minua kohti ja, kun viimeinenkin oli astunut näkyviin, heitin  suuren kupolimaisen kilven koko aukion ympärille – viimeinen asia, jonka halusimme tapahtuvan oli se, että vampyyrit karkaisivat.

Olisin helposti pystynyt vain murskaamaan heidät kaikki kilvilläni ja heittämään palaset kokkoon, mutta se ei olisi ollut ollenkaan hauskaa. Sitä paitsi Emmett tappaisi minut, jos tuhoaisin hänen hupinsa ja sen jälkeen, kun hän oli tehnyt minulle kokon viime yöksi, en halunnut tuottaa hänelle pettymystä.

Jasper oli ensimmäinen, joka ryhtyi toimiin, kun kaksikymmentä vastasyntynyttä juoksi meitä kohti täydellä vauhdilla. Kaikki heistä olivat keskittyneet ainoastaan minuun – maukkaaseen veren lähteeseen. Jasper loikkasi sulavasti ilman halki ja nappasi kahden vampyyrin päästä kiinni. Hän potkaisi heidän rintakehiään samalla kiertäen päitä. Vartalot lensivät Jasperin taakse, mutta päät pysyivät Jasperin käsissä, kunnes hän viskasi ne liekkeihin ennen kuin jatkoi eteensä sattuneiden vastasyntyneiden lahtaamista. Emmett oli kuin karhu, repien vastasyntyneitä kappaleiksi. Alice ja Rosalie onnistuivat näyttämään siltä kuin olisivat catwalkilla, vaikka he välttelivät parhaillaan vastasyntyneiden iskuja ja repivät ruumiinosia irti. Felix ja Demetri olivat hyvin ammattimaisia, vain heidän silmänsä paljastivat heidän innostuksensa. Edward lopetti vastasyntyneitä rauhallisesti. Vaikka pidin yllä montaa kilpeä ja murskasin vampyyreita palasiksi, en voinut olla vilkuilematta salaa Edwardin selän ja rintakehän lihasten liikettä paidan alla. Hetken jo mietin kilven ottamista hänen ympäriltään vain sekunniksi – juuri tarpeeksi vastasyntyneelle repiä paita kappaleiksi. Paita peitti parhaan näkyvyyden, mutta tukahdutin sitten haluni.

Edward, Felix ja Demetri pysyttelivät edelleen lähelläni pitäen minua suojelevasti silmällä varmuuden vuoksi, mutta minä olin tottunut siihen. Niinpä jätin heidät huomiotta ja jatkoin iloisena, kunnes tunsin jotain omassa kilvessäni. Käännyin, minuun osui taas. Vaikka se ei sattunut, olin hämilläni, sillä en nähnyt kenenkään hyökkäävän. Edward oli myös kääntynyt ja katsoi minua huolissaan, melkein panikoiden. Äkkiä tajusin, kun osumat jatkuivat kilvessäni – erittäin lähellä ihoani. Näkymätön vampyyri. En ollut koskaan ollut niin iloinen kilvistäni, ilman niitä olisin kuollut (tosin Edward ei olisi antanut minun edes tulla tänne, jos minulla ei olisi niitä).

Näkymättömyydestä ei kuitenkaan ollut vastustusta kilvilleni. Työnsin ulos uuden kilven ja kiersin sen vampyyrin ympärille. Jännitin kilpeä ja puristin vampyyria hieman ja vampyyri palautui näkyväksi. Katsoin hetken vampyyria, joka oli päässyt niin lähelle; hän katsoi takaisin hullunkiilto punaisissa silmissään. Hän ei ollut kovin vanha, mutta erittäin tavallisen näköinen, vaikka olikin vampyyri. Ei epäilystäkään, etteikö hän olisi ollut tyypillinen seinäruusu ennen kuin oli muuttunut. Siitä huolimatta, hän oli ärsyttänyt minua, joten murskasin hänet ja heitin liekkeihin.

Edward, joka oli lopettanut tappelun, kun oli kuullut näkymättömän vampyyrin ajatukset, oli vastasyntyneen käsissä. Hän oli silti kilpeni ympäröimä, joten häntä ei pystytty murskaamaan. Sen sijaan, hän repäisi vampyyrin kummatkin kädet irti ja tuhosi sitten lopun vartalon.

Yli puolet vastasyntyneistä oli jo liekeissä, kun tajusin, että Victoria ei ollut ollut joukon mukana. Heitin yhden kilven metsään etsimään häntä. Olin varma, että hän olisi pysynyt lähellä katsomassa. Nopeasti löysinkin hänet ja toisen vampyyrin reilun kolmen kilometrin päästä korkeasta puusta. Avasin mieleni Edwardille ja hän nyökkäsi, kun näytin hänelle, missä Victoria oli.

Hyppäsin Edwardin selkään ja poistuimme suuren kupolimaisen kilven sisältä, joka esti vastasyntyneitä karkaamasta. Edward juoksi kohti Victoriaa.

Käytin mahdollisuuteni hyväksi ja painauduin tiukasti hänen selkäänsä hengittäen sisään hänen herkullista tuoksuaan. Se yhdistettynä hänen voimakkuuteensa sai minut tuntemaan itseni hieman enemmän kuin vähän kiiihottuneeksi. Edward voihkaisi ja minä tiesin, että hän pystyi haistamaan sen. ”Ei nyt, Bella”, hän moitti minua hellästi, mutta pystyin kuulemaan hänen äänestään kaipauksen. Minä huokaisin ja selvitin uudestaan ajatuksiani. Varmistin, että kaikki kilpeni pysyivät tiukasti paikoillaan ja sitten heitin uuden kilven Victorian läheisyyteen. Tällä kertaa hän ei olisi menossa minnekään.

Edwardin nopeuden vuoksi meiltä ei vienyt kauaa saavuttaa Victorian katselupaikkaa. Me olimme vain vajaan kymmenen metrin päästä puusta, jonka hän jakoi Rileyn kanssa, kun Edward laski minut alas. Katsoin ylös puuhun. Victorian liekehtivät punaiset hiukset erottuivat selvästi tummasta metsästä. Hänen silmänsä porautuivat omiini tarkkaavaisina. Hän näytti olevan keskittynyt pelkästään minuun. Edward päästi ärähdyksen ja minä oletin, että Victoria oli ajatellut satuttamistani. Edward otti askeleen eteenpäin, mutta minä pysäytin hänet. ”Älä”, hän pysähtyi ja katsoi minua kysyvästi. ”Hän on minun. Sinä voit ottaa Rileyn.” Hän näytti siltä kuin aikoisi sanoa vastalauseen, mutta pysyi hiljaa, kun näki päättäväisyyden kasvoillani. Hän nyökkäsi nopeasti ja käänsi katseensa Victorian vieressä seisovaan vampyyriin.

Hetkessä Victorian epäuskoinen nauru soi metsässä hänen ja Rileyn hypätessä vaimennetusti alas puusta. ”Luuletko, että voit satuttaa minua, pikkutyttö?” hän kivahti. ”Aion tuhota sinut – sopiva rangaistus siitä, että kumppanisi tappoi minun Jamesin. Sitten aion jättää rakkaasi eloon, jotta hän voi tuntea samanlaista tuskaa kuin minä.” Hän lähestyi minua ja näytti hieman tyrmistyneeltä, kun virnistin. Rileyn huomio oli jakaantunut; hän katseli minua välillä tummilla nälkäisillä silmillään ja välillä vilkuili hitaasti lähestyvää Edwardia. Victoria oli täysin keskittynyt tappamiseeni.

”Aikomukseni on tappaa sinut.” Olin aina tykännyt olla mahdollisimman rehellinen. Hän näytti välinpitämättömältä uhkaukseeni, mutta epäuskoiselta, ehkä sanoilleni tai mahtaileville asenteelleni. Hän syöksähti eteenpäin ja kiersi kätensä kilvenpeittämän kurkkuni ympärille. Mielessäni vakuutin Edwardille, että kaikki oli hyvin ja huomasin hänen keskittyvän uudelleen Rileyhin.

Victoria näytti voitonriemuiselta, mutta hieman hämmentyneeltä. “Hmm, sinä et taida merkitä Edwardille niin paljoa kuin olin kuvitellut. Ehkä olet vain leikkikalu. Hän ei puolusta sinua laisinkaan ja se on minulle pettymys – olin varma, että minun täytyisi tehdä paljon enemmän saadakseni sinut. Sen sijaan, hän tuo sinut suoraan luokseni ja antaa minun tappaa sinut taistelutta.” Hän keskeytti pohdiskelunsa siihen. ”Siltikin, sinä tulet olemaan herkullinen välipala – nyt tajuan, miksi James halusi sinut niin paljon.” Hänen silmistään suorastaan loisti kostonhimo.

Minä olin saanut tarpeekseni paikallaan seisomisesta. Käytin kilpeäni viiltääkseni Victorian kurkullani olevan käden irti. Käsi putosi maahan ja vampyyri astui järkyttyneenä askeleen taaksepäin. ”Varoitin sinua”, kivahdin ja astui lähemmäs häntä. Vampyyri katsoi ympärilleen, mutta Riley oli jo palasina, eikä Victoria voinut enää paeta. Hän katsoi kaipaavasti kättään, joka oli jaloissani ja kääntyi sitten paetakseen. Päästin hänet menemään muutaman askeleen ennen kuin hän törmäsi näkymättömään kilpeeni. Sihisten turhautumisesta hän iski kilpeäni nyrkillä, mutta se ei liikahtanut. Hän kääntyi ympäri lähestyessäni häntä. Näin hänen silmistään epätoivon.

Hän hyökkäsi minua kohti ja kuin luonnostaan hänen kurkustaan pääsi ilkeä ärähdys. Sain hänet kiinni kilven peittämillä käsilläni ja käyttäen kilpeä teränä paloittelin häntä, hänen yrittäessä taistella vastaan. Kirskahdellen hänen ruumiinjäsenensä repeytyivät irti ja hänen elämänsä läheni loppuaan. Vilkaisin Edwardia, joka katsoi minua samanlaisella katseella kuin mikä varmasti oli ollut kasvoillani, kun minä olin katsonut hänen taistelevan vastasyntyneitä vastaan. Se oli sekoitus himoa ja kiihtymystä.

Ikävä kyllä, me molemmat tiesimme, ettei nyt ollut aika päästää irti sellaisi tunteita, joten me keskityimme sytyttämään pienen tulen ja heitimme sinne palamaan Victorian ja Rileyn pienetkin palaset. Seisoimme siinä hetken ja katselimme heidän ruumiidensa muuttumista tuhkaksi.

Kun kaikki palat olivat hajonneet tuhkaksi, me suuntasimme takaisin muiden luokse. Tein pienen reiän kilpeeni aukion ympärillä, jotta pääsisimme sen läpi ja suljin sen millisekunnissa. Poissaollessamme loputkin vastasyntyneet oli tuhottu. Kaikki, mitä oli jäljellä, oli suuri kokko, joka syöksi violettia savua. Heitin kilpiäni vielä metsään varmistaakseni, ettei siellä ollut enempää vampyyreita. Huokaisin ja vedin joitakin kilpiä perheenjäsenteni ympäriltä takaisin. Vedin myös mentaalisen kilpeni Edwardin ympäriltä. Hän huokaisi – hän rakasti sitä, että sai kuulla ajatukseni sensuroimattomina, mutta minä rakastin sitä, että ne olivat hänelle salaisuus.

Vedin takaisin myös koko kentän ympärillä olevaa kilpeäni ja tajusin, että La Pushin lauma oli sen ulkopuolella. Jotkut heistä olivat painautuneet sitä vasten ja olivat yrittäneet päästä sen läpi. Minulla ei ollut mitään käsitystä siitä, kauan he olivat olleet siellä. Samaan aikaa Edward kääntyi kuultuaan heidän ajatuksensa, kun paikalla ei ollut vastasyntyneiden ajatuksia häiritsemässä. ”Sudet haluavat puhua”, hän salvensi. Vedin suuren kilven pois ja lauma harppoi meitä kohti. Perheeni kokoontui ympärilleni suojelevasti.

Suurin musta susi jolkotti nopeasti puiden sekaan. Hetken kuluttua Sam tuli takaisin ihmismuodossa. ”Halusimme vain kiittää teitä vampyyrien tuhoamisesta, koska he olivat niin lähellä Forksia ja La Pushia.” Hän selitti: ”Tosin, emme voi sanoa, ettemmekö olisi pettyneitä siitä, ettemme saaneet itse tappaa heitä.”

”Emme voineet ottaa sitä riskiä, että jotkut heistä olisivat karanneet kaupunkiin tai reservaattiin”, Edward sanoi kylmästi, ”ja kaksikymmentäkaksi vastasyntynyttä olisi ollut aivan liian monta teidän laumallenne”, hän huomautti. Muutaman suden suusta kuului nurinaa.

”Kuitenkin, koska olemme nähneet teidän tappavan omaa lajianne pitääksenne Forksin turvassa, emme häiritse teitä enää. Jacob on kertonut meille Bellan tulevasta muutoksesta ja koska se ei teknisesti riko sopimusta, emme aio julistaa sotaa.” Hengähdin huojentuneena. Tietenkin suojelisin aina perhettäni, mutta ei olisi ollut hauskaa satuttaa isäni parhaan ystävän lapsia.

”Kiitos”, Edward sanoi hymyillen Samille hienoisesti.

Sam nyökkäsi uudelleen ja sitten hän lähti laumoineen. Tummanruskea susi oli viimeinen, joka kääntyi ja se tuijotti minua vielä lähtiessäänkin.

Loppupäivä oli kului kertoessamme taistelusta Carlislelle ja Esmelle. Sitten hyvästelimme Felixin ja Demetrin. Halasin heitä kumpaakin ja he taputtelivat minua selkään. “Luulen, että meidän opetuksemme sinulle eivät sittenkään jääneet vain teoriaan, eikö vain Bella?” Demetri nauroi ennen kuin he lähtivät lentokentälle. Seuraavan kerran kuin he näkisivät minut olisin vampyyri.

Charlie hymyili iloisesti, kun pääsin kotiin ja hän kertoi minulle innoissaan kalastuspäivästään Billyn kanssa La pushissa. Päivä oli ollut täydellisen normaali. Kuuntelin hiljaisena, iloisena, ettei hän tiennyt, kuinka lähellä tänään oli ollut, että hän olisi joutunut vampyyrien välipalaksi.

Päivän todellinen kohokohta oli yö. Ilman ulkopuolista yleisöä, Charlie nukkuen kuin tukki, Edward ja minä pääsimme viimein harjoittelemaan kunnolla kuherruskuukaudellemme ja ottamaan kiinni kaiken menetetyn ajan.

Scaramouche

• maleficent
Vs: KÄÄNNÖS: Voiman kilvet (40.luku 15.8), K-13
« Vastaus #433 : 15.08.2011 21:44:23 »
Jes, uus luku taas! Tää on tällä hetkellä ainut Twilight-ficci mitä mä oikeasti luen innolla ja hypin riemusta aina kun tulee uusi luku. ;)

Loistavaa käännöstyötä ja betaamista jälleen kerran. Joku kohta ihan alussa jäi häiritsemään, mutta sitten kun oli lukenut koko luvun ja yritin kattoa mikä se oli niin en enää löytänyt. Ehkä siinä ei sitten ollutkaan mitään virhettä - hyvä niin!

Voi Bella, ei varmasti ollut sen taistelemisen katsominen helppoa! Voin itekin kuvitella Edwardin lihaksikkaan vartalon kun se repii niitä vastasyntyneitä kappaleiksi... :P Vähintäänkin herkullinen mielikuva. Ja ilman paitaa - oioioi! Voi niitä raukkoja, Felix ja Demetri on ihania mutta joskus ne kieltämättä on liikaa. ;) Terkut vaan Volterraan.

Taistelu oli kuvailtu ihan sikahyvin! Mä näin sen kaiken mun mielessä... Nää terveiset saa kertoa myös kirjoittajalle. Se kyllä vähän mietitytti että eikö Edward missään vaiheessa huomannut Bellan "tilanteeseen sopimattomia" ajatuksia kun ne taisteli jos Bella oli kerran Edwardilta mentaalisesti suojaton? No, kaipa siellä oli niin paljon kaikkia muita että Bellan ajatusten huomiointi jäi pakostakin vähemmälle. Mutta silti... Kun mun mielestä olisi luonnollista jos Edward reagoisi Bellan ajatuksiin enemmän kun niitä kuuluu sen verran harvemmin...

Lainaus
Saavuttuamme löysimme innokkaan Emmettin kasaavan ylimääräsiä oksia keskelle aukiota valtavan kokon viereen. Se oli jo kolmisen metriä korkea, keltaiset liekit nuollen oksia, jotka Emmett oli jo heittäny tuleen. Hän virnisti iloisesti meille pysähtyessämme hänen viereensä. ”Mitä mieltä olet? Ajattelin, että tämä pitäisi Bellan lämpimänä kylmästä ilmasta huolimatta.”

Aww, Emmett on ihana.  :-*

Any case, jatkoa suomentelethan taasen? ;)
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?

tutti frutti

• Rouva Kalkaros
  • Ficci riippuvainen
« Vastaus #434 : 15.08.2011 23:30:48 »
Ja minun siis pitäisi nukkua, mutta kun tämä on niin hyvä!! Taistelu oli aivan mieletön ja edellen todella sujuvaa tekstiä ( kirjoittajalta ja suomentajalta) jatkoa pian! Montako lukua viemään tulossa??

Tutti frutti

Snarmione<3
Alan Rickman<3
Emma Watson<3
Helena Bonham Carter<3
Johnny Depp<3
Tom Felton<3

miiru_97

« Vastaus #435 : 16.08.2011 17:02:29 »
Hihkuin huomatessani että tähän oli tullut jatkoa....  :D

Taistelu on hyvin kerrottu, pidin siitä, mutta miksi Bella ei voinut kertoa Victorialle, kuka Jamesin tappoi - ja pelotella häntä hieman? Mut ei se haittaa. ;)

Lainaus
Kuitenkin, koska olemme nähneet teidän tappavan omaa lajianne pitääksenne Forksin turvassa, emme häiritse teitä enää. Jacob on kertonut meille Bellan tulevasta muutoksesta ja koska se ei teknisesti riko sopimusta, emme aio julistaa sotaa.” Hengähdin huojentuneena. Tietenkin suojelisin aina perhettäni, mutta ei olisi ollut hauskaa satuttaa isäni parhaan ystävän lapsia.

Jee! Nyt ei tartte pelätä et sota susien ja vamppien välillä syttyisi. :)

jatkoa!
miiru_97
(:

Sirocco

« Vastaus #436 : 16.08.2011 19:25:56 »
Kiitoksia kaikille kommenteista :)

tutti frutti; vielä tulee 4 lukua + epilogi, joka on melko lyhyt :D

Ginerva

• Qhuinn & Blaylock
« Vastaus #437 : 16.08.2011 20:04:00 »
Mä oon surkee kommentoija, kun en oo kommentoinu ollenkaan näit lukui. Kai mä oon vaan tosi laiska. Mut siis luvut on loistavasti suomennettu. Ja mä tietysti rakastan tätä. Vähänkö mä odotan innolla kun Bella muutetaan ja ne pikkuset on syntyny.
Lainaus
Olin vihainen. Työnsin kilvelläni Jacobin seinää vasten nostaen hänet lattiasta ja levitoin sitten itseni samalle korkeudelle.
Tää on ihan paras kohta vaik mä ylensä tykkään Jakesta, mut toi oli ihan paras. Olis kyl aika huvittavan näköst kun 160cm tyttö nostais melkeen 2m jätkän seinää vasten :D
 Aaa.. Apua mä en keksi mitään... Lagaaa
-Gin
xoxo
Alussa oli maila, kiekko ja Teemu?

tutti frutti

• Rouva Kalkaros
  • Ficci riippuvainen
« Vastaus #438 : 17.08.2011 19:15:07 »
Asia selvä:D

tutti frutti

Snarmione<3
Alan Rickman<3
Emma Watson<3
Helena Bonham Carter<3
Johnny Depp<3
Tom Felton<3

VampireHeart

• Vieras
« Vastaus #439 : 18.08.2011 12:34:58 »
Uu, tännehän on tullut jatkoa. Vihdoin kun huomaan sen :DD Tykkäsin tästäkin luvusta tosi paljon. Ja oli paljon kaikkia herkullisia mielikuvia. *nam* Oon huomannut, että oon alkanut kiintymään Voltureihin, ehkä tän ficin ansiosta. Kirjoissa ne ei ole symppiksiä. Ja pakko sanoa, että on muuten tosi hyvin suomennettua tekstiä. Meinaa koko ajan unohtua, että se on oikeasti suomennettu eikä vain kirjoitettu alunperin suomeksi. Innolla odotan jatkoa, ihan jo senkin takia, että haluan nähdä, miten muutamien tulossa olevien kohtien suomentaminen onnistuu. ;D