Kirjoittaja Aihe: Twilight: KÄÄNNÖS: Voiman kilvet (Epilogi 20.01), K-11  (Luettu 115438 kertaa)

alicekeiju

• *
  • keltainen ei ole väri, se on asenne <3
Vs: KÄÄNNÖS: Voiman kilvet (uusi luku 9.5)
« Vastaus #400 : 10.05.2011 18:53:15 »
En muista, oonko jo ilmottanu, et luen tätä ficciä, ku netti ei oo ollu käytössä moneen kuukauteen.

Mutta, joka tapauksessa, suomennat tosi hyvin!

Virheitä en erityisemmin löytäny, en tosin niitä ettinykkää. =) Joitain pieniä yhdyssana virheitä,
mutta en niistä välittäny.

Toivottavasti uus luku tulee pian!

Sirocco

Vs: KÄÄNNÖS: Voiman kilvet (uusi luku 9.5)
« Vastaus #401 : 17.05.2011 15:35:39 »
Tässä uusi luku :) Kiitoksia kaikille kommenteista.

Ginerva: Joo no englanniksi siinä oli "squirt", eli suihku/ruisku yms, niin ajattelin, että suomennan sen sitten niin. Tietysti se olisi ollut luontevampi, jos siinä olisi ollut vain "Minä kostan sinulle tämän." Käynpä muokkaamassa :)

Kiitos little-monkeylle betailusta :)

Luku 36- Kosimisia ja suunnitelmia

Bellan näkökulma

Ennen pitkää tuli aika lopettaa syntymäpäiväni juhliminen, jotta voisin lähteä kotiin. Esme laittoi kakun keskimmäisen kerroksen laatikkoon, jotta voisin viedä sen kotiin. Loput hän laittoi heidän jääkaappiinsa. Voisin syödä sitä, kun tulisin käymään.

Edward vei minut kotiin. Suudellessaan hyvästit hän lupasi tulla vielä takaisin ennen kuin nukahtaisin. Menin sisälle ja Charlie vihelsi nähdessään kakun. Hän otti siitä palan kertoessani lahjoistani, cd-levystä, kaulakorusta ja lentolipuista. Mielestäni oli parasta jättää kertomatta moottoripyörästä ja musiikkilaitteistosta autossa, jota minulla ei edes pitänyt olla. Hänen ilmeensä muuttui kireämmiksi kuullessaan toisesta lentolipusta, joka oli tarkoitettu Edwardille, mutta hän ei sanonut mitään. Minulla oli tunne, että hän säästi tietyn kommentin päivälle, joka ei ollut syntymäpäiväni.

Laittauduin valmiiksi sänkyyn pian soitettuani Volterraan ja kiitettyäni ylen määrin Volturi-perhettäni lahjoista, asettauduin sänkyyn odottamaan Edwardia. Makoillessani siinä en voinut olla pohtimatta sitä, aikoiko hän ikinä kosia minua. En ollut kovin kärsivällinen ihminen ja minulta ei vienyt kauaa päättää, että olin jo odottanut tarpeeksi kauan. Minun täytyisi kosia häntä itse.

Odottaessani Edwardia kulutin aikaa miettimällä, mikä olisi paras tapa kosia häntä.

Edwardin näkökulma

Saavuin kotiin ja autoin Esmeä ja Alicea siivoamaan juhlakoristeet ja korjaamaan Bellan kilven hajottamia seiniä. Olin juuri repinyt tapetit irti, kun Alice pysähtyi. Keskityin heti hänen mieleensä saadakseni tietää, millaista näkyä hän näki. Tyrmistyin, kun tajusin, mistä oli kyse.

Bella hiipi huoneeseni ja kohtasi minut. Hän seisoi kädet lantiolla. ”Olen odottanut jo tarpeeksi Edward. Koska et ole kosinut minua, on minun vuoroni.” Hän otti kummatkin käteni käsiinsä. “Edward Anthony Masen Cullen, rakastan sinua ja haluan olla ikuisesti vierelläsi. Menetkö naimisiin kanssani?”

En ehtinyt nähdä vastaustani, joka olisi ehdoton KYLLÄ, ennen kuin Alicen näky muuttui. Minä ja Bella niityllä. Oli aurinkoinen päivä ja me makasimme vierekkäin. Bella kierähti hitaasti nähdäkseen minut paremmin ja kysyi menisinkö naimisiin hänen kanssaan.

Alice hymyili näkynsä jälkeen kuin irvikissa. Hän kirkaisi innoissaan ja kaikki juoksivat paikalle saadakseen selville, mitä hän oli nähnyt. ”Näyttää siltä, että Bella on käymässä kärsimättömäksi ja päättänyt kosia itse, koska Edwardilla ei ole ollut vielä rohkeutta tehdä sitä.”

Esme sädehti riemukkaana, ”Oi, nämä ovat loistavia uutisia!”

Jasper ja Emmett virnuilivat: ”Älä viitsi Edward, meidän täytyin kosia vaimojamme. Sinun on parasta kiirehtiä, jos haluat kosia ensin”

Seisoin siellä tajutakseni kunnolla näyn ja sitten hymyilin iloisena. Bella halusi mennä naimisiin kanssani! En voinut olla onnellisempi, ennen kuin tajusin, että minä halusin olla välttämättä se, joka kosii. Suunnitelma muodostui nopeasti mielessäni. Alice hymyili minulle ja rohkaisi: ”Anna mennä Edward, tee Bellasta kihlattusi”

Minua ei tarvinut kahdesti käskeä. Kiisin huoneeseeni hakeakseni rasian, jossa Bellan sormus oli valmiina. Sitten hyppäsin ikkunastani ja juoksin Bellan talolle niin kovaa kuin pystyin.

Kun saavuin sinne, Bella oli yhä hereillä. Hän istui pimeässä ja katsoi innokkaana ikkunaan odottaen minua. Kun ilmestyin, hänen kasvoilleen nousi kaunis hymy, johon en voinut olla vastaamatta.

Charlie oli jo nukkumassa, kun sujahdin hänen huoneeseensa. ”Hei”, hän hengähti.

Hänen kauneutensa oli henkeäsalpaavaa ja olin yllättäen erittäin halukas kosimaan häntä. Olisin rientänyt Bellan kanssa jo tänään Las Vegasiin, ellen olisi tiennyt, että Alice kiduttaisi ja tappaisi minut edes pikahäiden ajattelemisesta.

”Rakas, jos et ole liian väsynyt, lähdetäänkö niityllemme hetkeksi? Siellä on mukava ilma”, pyysin.

Hän hymyili ehdotukselleni ja hyppäsi heti sängystä ylös ja pani kengät jalkaan ja takin päälleen. ”Tietenkin Edward, en pystyisi keksimään parempaa loppua syntymäpäivälleni!”

Minäpä voin, ajattelin itsekseni. Sormus melkein poltteli taskussani. Vedin hänet käsivarsilleni ja loikkasin ikkunasta laskeutuen äänettömästi maahan. Sitten hän kiipesi selkääni huokaisten tyytyväisenä ja nojaten päätään mukavasti olkapäälleni.

Lähdin juoksemaan iloisesti, innokkaana kosimaan, varsinkin kun Alice oli varmistanut, että kaikki huoleni siitä, ettei Bella halunnut mennä kanssani naimisiin, olivat turhia. En tiennyt pitikö minun nuhdella itseäni, koska en ollut kosinut häntä aikaisemmin vai olla vain riemastunut siitä tiedosta, että kohta Bella olisi kihlattuni.

Kun saavuimme niitylle, Bella hyppäsi alas ja katseli ympäristöä kunnioituksen vallassa. Oli täysin selkeä yö Forksissa; vain muutamat pilvet ajelehtivat taivaalla. Kuu valaisi niityn melkein taianomaisella tavalla. Tämä oli täydellinen paikka suunnitelmilleni.

Kävelin hitaasti lähemmäs Bellaa, joka seisoi yhä edelleen niityn keskellä kiehtoutuneena ympäristöstämme. Hän kääntyi ympäri ja katsoi minuun uteliaana, kun lähestyin häntä. Kuljetin käteni hermostuneena hiusteni läpi ennen kuin laskeuduin yhdelle polvelle ja vedin esiin rasian avaten sen. Bella veti henkeä nopeasti ja hänen silmissään syttyi jännitys, kun hän katsoi alas minuun. Hymyilin takaisin ja vedin nopeasti ja tarpeettomasti henkeä. ”Bella, olet elämäni nyt. Olet syy olemassaolooni ja lupaan rakastaa sinua ikuisesti. Jokaikinen päivä, ikuisesti. Tuletko vaimokseni?”

Hänen hymynsä kasvoi yhä suuremmaksi ja ilon kyyneleet valuivat hänen poskilleen. ”KYLLÄ TULEN!”, hän huusi ennen kuin hyppäsi käsivarsilleni. Hymyilin hänelle takaisin riemastuneena ja suutelin häntä varmana, etten ollut koskaan ollut näin onnellinen koko 109 vuotta kestäneen olemassaoloni aikana.

Bellan näkökulma

Heräsin seuraavana aamuna kirkas hymy naamallani. Tajusin, että viimeöinen ei ollut ollut unta ja olin itseasiassa kihloissa oman yksityisen Adonikseni kanssa. ”Hyvää huomenta”, sanoin iloisena sulhaselleni, joka oli kietonut kätensä ympärilleni ja hymyili minulle valloittavilla kultaisilla silmillään. ”Hyvää huomenta, kaunis morsiameni.”

Tavallisten aamujentoivottelu-rutiiniemme jälkeen nousin ylös laittautuakseni valmiiksi kouluun ja Edward lähti hakemaan autoaan. Olin kiitollinen siitä, että Charlie oli jo lähtenyt, koska halusin kertoa kihlauksestani vasta sitten, kun Edwardkin olisi paikalla.

Edward saapui takaisin pomppivan Alicen kanssa. ”Voi Bella! Oletko niiiiiiin kiltti ja annat minut suunnitella hääsi?” hän aneli mutristaen suutaan ja tehden koiranpentuilmeen. Minä hihitin. ”Alice, me emme ole vielä edes sopineet päivää, vaikka ajattelinkin, että olisi ehkä paras odottaa valmistumistani ensi vuonna.” Katsoin Edwardia varmistuakseni asiasta. Hän nyökkäsi, vaikka voisinkin sanoa, että hän todella olisi halunnut mennä kanssani naimisiin niin pian kuin vain olisi ollut mahdollista. Kuitenkin minulla oli suunnitelma, ja se sisälsi kunnon häämatkan, joka olisi vaikea toteuttaa, ellei koulu olisi jo loppunut.

”Ah, okei. Sittenhän minulla on ainakin kahdeksan kuukautta aikaa suunnitella niitä”, Alice hymyili sädehtien.

Nostin kulmakarvaani hänelle. ”En muista sanoneeni, että saat suunnitella häät. Mitä jos minä ja Edward haluamme lähteä Vegasiin?” Onnistuin jotenkin sanomaan sen täysin vakavalla äänensävyllä.

”MITÄ?” Alice karjaisi, ”Ei varmasti! Se ei todellakaan ole okei. Te tulette viettämään kunnon häät ja minä suunnittelen ne!” Hän näytti raivostuneelta, tosin hänen reaktionsa muuttui pehmeämmäksi, kun minä ja Edward repesimme nauramaan.

”Minähän vain pelleilin, Alice, tietenkin saat suunnitella hääni. Onhan se sentään kaasojen tehtävä.”

Alicen hymy pystyisi varmasti antamaan virtaa pienelle kaupungille. ”Oikeasti? Voi Bella, kiitos!” Hän pomppi innokkaana paikallaan, kunnes pääsimme viimein autoon ja suuntasimme koululle. Edward ajoi yhdellä kädellä, piirtäen toisella hellästi ympyröitä käteeni. Keskityin hänen kosketukseensa ja jätin Alicen pälätyksen häistä takapenkillä taustahuminaksi.

Lähestyessämme koulua otin kauniin kihlasormukseni vastentahtoisesti sormestani. Edward katsoi minua hämmentyneenä ja näin, että hänen teki kipeää, nähdä minun ottavan sormus pois. ”Onko jokin vinossa, rakas? Etkö pidä siitä? Minä voin hankkia sinulle erillaisen, jos haluat.”

Pyöräytin silmiäni. ”Tottakai minä rakastan sitä, Edward”, ja niin todella rakastinkin. Sormus oli ollut Edwardin äidin. Se oli valkokultaa ja sen ovaalinmuotoisella pinnalla oli viistoja rivejä timantteja. ”En vain halua pitää sitä ennen kuin olen kertonut Charlielle itse. Tiedäthän, kuinka nopeasti juorut leviävät Forksissa. Jos joku näkee minun pitävän tätä tänä aamuna, Charlie saa tietää ennen kuin voin kertoa hänelle itse”, selitin pujottaessani sormuksen varovasti kaulaketjuuni. Se lepäsi vasten timanttisydänkorua paitani alla.

Astellessamme sisälle kouluun kukaan ei näyttänyt tietävän, onneksi, vaikka olin täysin tietoinen siitä, että huomenna, kun pitäisin sormustani, me tulisimme olemaan Edwardin kanssa monien juorujen ja spekulaatioiden kohde. Ei epäilystäkään, etteivätkö he uskoisi minun olevan raskaana ja Charlien pakottavan Edwardin menemään kanssani naimisiin. Nauroin ajatukselle. Edward kumartui puoleeni, ”Mikä nyt noin hauskaa on?” hän kuiskasi korvaani. Poistin kilpeni ja näytin hänelle ajatukseni. Hän naurahti kevyesti.

”Mitä ihmismielet keksivät, ei varmaan koskaan lakkaa hämmästyttämästä minua.”

Loppupäivä kului normaalisti ja pian oli jo iltapäivä ja me parkkeerasimme Cullenien talon ulkopuolelle. Kihlasormus oli taas turvallisesti sormessani. Heti päästyäni sisälle minut oltiin hukuttaa onnitteluhalauksiin. ”Virallisesti tervetuloa perheeseen, pikkusisko, nyt et voi päästä meistä enää eroon”, Emmett vitsaili. Minä vain hymyilin heille.

”Me olemme iloisia, että Edward viimeinkin kosi. Vaikka meidän täytyikin käskeä häntä ryhdistäytymään ja tekemään se ennen kuin sinä tekisit sen itse”, Jasper nauroi.

Katsoin häntä kummastuneena. ”Mitä sinä tarkoitat?”

”Noh, Edward on ajatellut kosimista jo hetken aikaa, mutta viime yönä Alice sai näyn, jossa sinä kosit häntä. Sitten minä ja Emmett sanoimme Edwardille, että hänen olisi parasta kiirehtiä, ellei hän halunnut näyttää nynnyltä ikuisuuden.” Koko perhe nauroi Edwardille, joka näytti hieman nolostuneelta.

“Ei se mitään, Edward, ainakin olit suunnitellut kosivasi minua”, lohdutin häntä.

Heillä ollessani soitin Volterraan kertoakseni uutiset. Panin puhelimen kaiuttimelle, jotta kaikki voisivat puhua. ”Aro-setä, olen kihloissa!”, hihkaisin heti, kun puhelimeen vastattiin.

”Onnea! Loistavia uutisia, Bella!” hän huudahti. Aro perääntyi, jotta muut Volturi-perheen jäsenet voisivat onnitella minua. ”Jo oli aikakin, että se poika teki sinusta kunniallisen naisen”, Caius-setä murahti.

Vedin syvään henkeä, ”Caius-setä! Se ei ole sellaista!” punastuin kirkkaan punaiseksi ja Cullenit hihittelivät kevyesti ilmeelleni.

”Älä luule, että vain koska synnyin vuosituhat sitten, en olisi perillä siitä, mitä nuoret puuhailevat nykyään”, hän varoitti.

En olisi uskonut, että minun oli mahdollista punastua vielä enemmän, mutta ilmeisesti se oli. ”Okei, me menemme nyt. Hei hei, kaikki. Hei hei, Caius-setä”, sanoin herttaisesti ennen kuin lopetin nopeasti puhelimen ja hautasin kasvoni Edwardin rintaan. Emmett ja Jasper nauroivat nyt avoimesti minulle ja minut pakotettiin pian yhtymään heihin, kun Jasper puski tunteensa kaikkiin muihinkin.

Ennen pitkää Edward ja minä lähdimme. Minä laitoin mukavan päivällisen Charlielle toivoen, että hänen lempiruokansa tuoksu pehmentäisi pommia, jonka aioin pudottaa.

Asetuimme Edwardin kanssa vierekkäin sohvalle, kun kuulimme Charlien poliisiauton kurvaavan pihaan. Olin hermostonut. En ollut ollut hermostunut kertoessani uutisen Volturi-perheelle, koska tiesin, että he olivat iloisia jo siitä, että olin tavannut Edwardin. Mutta tietäen Charlien omat kokemukset Renéen kanssa, olin epävarma, kuinka hän reagoisi saadessaan tietää, että hänen teini-ikäinen tyttärensä oli kihlautunut.

Kuulimme etuoven avautuvan ja äänet Charlien ripustaessa takkinsa ja aseensa naulakkoon. ”Bella?” hän huhuili.

”Me olemme täällä olohuoneessa, isä”, vastasin, kiitollisena siitä, että olin onnistunut pitämään hermostuneisuuden poissa äänestäni.

”Ai, hei, Edward”, Charlie tervehti häntä hieman töykeästi tulessaan huoneeseen. Hän näytti huomaavan jännityksen ilmapiirissä ja tutkaili meitä epäluuloisena. ”Mikä on vikana?”

”Ei mikään ole vikana, isä”, yritin rauhoitella häntä, mutta ääneni murtui. Charlie nosti kulmakarvaa. ”Edward kosi minua ja minä suostuin, olen kihloissa”, sanoin nopeasti yhdellä henkeyksellä nojaten Edwardiin ja odottaen huolestuneena reaktiota.

Charlien kasvot pysyivät ilmeettöminä ja hermostuin yhä enemmän. Heitin huolestuneen katseen Edwardille ja näin pienen hymyn muotoutuvat hänen toisessa suupielessään. Lopulta Charlie purskahti nauramaan. ”Voi Bella, sinun olisi pitänyt nähdä naamasi!” hän nauroi. Katsoin häntä hämmentyneenä. ”Tiesin tämän tulevan kauan sitten”, hän selitti, ”ja Edward kysyi siunaustani kuukausia sitten.” Leukani loksahtivat auki katsoessani vuorotellen kumpaakin nauravaa miestä.

”Ei ollut kovin kivaa, että annoitte minun olla huolissani turhaan”, nurisin äreästi.

Vieläkin hihittäen, ”Sinun pitää silti kertoa äidillesi, Bells. Minulla ei tule olemaan mitään tekemistä sen kanssa.” Äkkiä hermostuin entistä enemmän.

”Niin, isä, ajattelin, että Edward ja minä voisimme käyttää tässä lähiviikonloppuina lentolippumme kertoaksemme asian kasvokkain”, selitin.

Hän nyökkäsi mietteliäänä. ”Se olisi varmasti parasta”, hän myönsi.

Kohta Edward joutuikin lähtemään ja söimme Charlien kanssa päivällistä.

Tietenkin, kun seuraavana päivänä saavuin kouluun kihlasormuksen timantit luokkahuoneiden valoissa välkkyen, juorut alkoivat levitä. Edwardin oli vaikeampaa jättää heidät huomiotta kuin minun, koska hän osasi lukea ajatuksia, mutta me selviydyimme ihan hyvin. Kerroimme vain Angelalle ja Benille, että Edward oli kosinut ja menisimme naimisiin valmistumisen jälkeen.

Sinä iltapäivänä Edward oli lähdössä metsästämään yöksi veljiensä kanssa ja palaisi takaisin vasta seuraavana päivänä ennen koulua. Hän suuteli minua hyvästeiksi.

Yöllä makasin sängyssäni yrittäen nukahtaa ilman Edwardia, kun kuulin ikkunani liukuvan auki varovaisesti.

Pettymyksekseni se ei ollut pronssihiuksinen vampyyrini palaamassa aikaisin metsästysretkeltään. Sen sijaan tulija oli kultahiuksinen. Nousin istumaan iloisesti yllättyneenä hänen vierailustaan. “Hei, Rose. Mikä tuo sinut tänne tähän aikaan yöstä?” Hän hymyili minulle epäröivänä.

“Hei, Bella. Halusin puhua kanssasi, kun Edward ei olisi paikalla. Hän ei pitäisi siitä, mistä haluan keskustella kanssasi.” Minä nojauduin mukavasti tyynyjä vasten sängynpäätyyni ja nyökkäsin häntä istumaan. Sivuuttaen keinutuolin hän istuutui sänkyni päätyyn varovasti. Olin utelias tietämään, mitä hän halusi kertoa. Ei ollut kovin hänen tapaistaan hiipiä huoneeseeni Edwardin ollessa poissa. Normaalisti Rose oli se, joka lähestyi suoraan välittämättä seurauksista.

”Aion kertoa sinulle minun tarinani”, hän selitti. ”Tiedän, ettei Edward ole kertonut sinulle sitä. Se ei ole onnellinen tarina”, hän varoitti. Kuuntelin myötätuntoisena, kun hän kertoi minulle kauhutarinan, joka johti hänen muuttumiseensa. Kun tarina oli loppunut, halasin häntä yrittäen lievittää kipua, jota hän kävi läpi kertoessaan tarinaa. ”Joten tiedät, että minä menetin mahdollisuuteni saada lapsia. Älä nyt ymmärrä minua väärin, en yritä pelotella sinua. Mielestäni sinun pitäisi kuitenkin miettiä vakavasti seurauksia ennen kuin on liian myöhäistä.” Hänen kasvonsa olivat vakavat ja pystyin näkemään kuinka vahvasti hän tunsi tästä asiasta. ”Vaikka rakaistaisin sitä, että voisit olla siskoni, en halua, että kadut myöhemmin sitä, että muutuit meidänlaiseksi. Tälläinen elämä ei ollut sellainen, jonka olisin valinnut ja jos valitset sen, et koskaan voi vanhentua, elää normaalia elämää tai saada lapsia”, hän jatkoi.

Hymyilin liikuttuneena hänen ajattelevaisuudestaan. Päätin, että oli aika paljastaa suunnitelmani. Ei olisi pahaksi omistaa liittolainen, kun kertoisin Edwardille, mitä halusin. ”Kiitos huolehtimisestasi, Rose. Minä ymmärrän, ja usko pois vartuttuani vampyyrien kanssa olen varsin tietoinen muuttumisen seurauksista”, minä vakuutin hänelle. ”Tiedän enemmän vampyyreistä kuin jopa Carlisle. Sinäkään et luultavasti ole tietoinen siitä, että vaikka naisvampyyrit eivät voi saada lapsia, miesvampyyrit voivat ihmisnaisen kanssa.” Hänen silmänsä levisivät järkytyksestä ja epäuskosta. ”En ole vielä kertonut Edwardille, mutta suunnitelmani on saada puolivampyyrilapsi ennen kuin muutun.”

”Puolivampyyrilapsi?”

“Niin, he kasvavat todella nopeasti ja saavuttavat täyden kypsyyden seitsemän vuoden iässä, minkä jälkeen he ovat kuolemattomia eivätkä ikäänny. Heidän sydämensä lyövät, he juovat verta ja syövät ihmisruokaa. He ovat jopa melkein yhtä nopeita ja tuhoutumattomia kuin tavaliset vampyyritkin”, selitin. Samalla kun hän yritti sisäistää juuri kuulemaansa, hyppäsin ylös sängystä ja hain muutaman kirjan, jotka olin varastanut Aron kirjastosta muutama kuukausi sitten. Kirjassa oli kerrottu yksityiskohtaisesti Aron ja Volturien vartijoiden vierailusta Amazonissa muutama vuosikymmen sitten. He olivat tavanneet sattumalta muutaman ihmisen ja vampyyrin risteymän ja heidän isänsä. Isän ajatuksista Aro oli kirjoittanut ylös logistiikan, jolla ihmisäidit pystyivät odottamaan vampyyrilasta. Hän tajusi, että lapsen luonteen vuoksi, äidin oli juotava verta selviytyäkseen raskaudestaan. Jos äiti haluttiin pitää elossa, oli tehtävä keisarileikkaus muutama päivä ennen lapsen syntymää. Tietenkään risteymien isä, Joharran, ei ollut tehnyt tätä, koska häntä ei välittänyt äideistä. Hän oli kuitenkin huomannut äitien halun syödä raakaa lihaa ja sen, että lapset olivat syntyessään paljon kehittyneempiä kuin ihmislapset.

Annoin kirjat Rosalielle ja hän luki ne nopeasti läpi. Juuri ennen kuin hän sai luetuksi ne, toinen naishahmo vilahti sisälle ikkunastani. Keijukaismainen hahmo tuijotti minua lautasen kokoisilla silmillä. ”Minun oli pakko tulla ja tarkistaa, oliko näkyni totta. Onko sinun ja Edwardin todella mahdollista saada lapsi?”

”Kyllä on”, vastasin varmana, ”Olen suunnitellut sitä.” Nyökkäsin kohti kirjoja, joita Rosalie luki ja Alice poimi ensimmäisen niistä. He kummatkin lukaisivat kirjat minun odottaessa kärsivällisesti.

Kun Alice oli saanut luetuksi, hänen ensimmäiset sanansa olivat: “Edward, ei tule pitämään tästä.”

Huokaisin, ”Tiedän, että hän tulee olemaan huolissaan, mutta haluan tätä todella ja Carlislen ollessa lähelläni en usko, että samaa riskiä on kuin A
amazonilaisten naisten kohdalla.” Me kaikki tiesimme, että Edward ei tulisi pitämään tiedosta, että kukaan äiti ei ollut ennen selviytynyt. ”Sitä paitsi, olin suunnitellut, että Edward muuttaisi minut heti synnytyksen jälkeen. Myrkky parantaisi vammat, jotka saisin odottaessa ja synnyttäessä. Olen varma, että te voitte auttaa Edwardia pitämään huolta lapsestamme muutaman päivän, kun minä olen muuttumassa.” He kummatkin nyökkäsitvät.

“Ainakin minun mielestä se on loistavaa idea”, Rose kommentoi. ”Olen enemmän kuin iloinen, jos saan auttaa sinua, Bella.” Hymyilin kiitollisena hänelle. ”Alice-täti”, Alice tuumaili. ”Voi, tästä tulee niin mahtavaa”, hän kirkaisi innoissaan ja halasi minua ja Rosea. Hymyilin iloisena siitä, että minulla oli ainakin kaksi perheenjäsentä puolellani. Olin varma, että loputkin, miinus Edward, olisi helppo vakuuttaa. Edward kuitenkin tulisi olemaan vaikea. Hän ei varmasti tulisi pitämään sadan prosentin kuolleisuudesta edellisten äitien keskuudessa. Olin myös varma, että hän tulisi olemaan hyvin vastahakoinen suutelua intiimämpään kanssakäymiseen minun ollessa vielä ihminen. ”Kaverit, varmistakaa, että tämä pysyy vielä salassa Edwardilta – haluan kertoa hänelle itse parin seuraavan viikon aikana, jotta voimme valmistautua siihen häiden jälkeen”, selitin. He kummatkin lupasivat pitää asian poissa mielestään Edwardin ollessa lähistöllä.

He lähtivät pian, koska minun oli saatava nukutuksi ennen huomista koulupäivää. Muistin piilottaa kirjat lattialankun alle ennen kuin matelin takaisin sänkyyn ja vaivuin uneen. Sinä yönä uneksin Edwardista, minusta ja lapsista. Pienestä pojasta, jolla oli smaragdinvihreät silmät ja ruskeat hiukset. Pienestä tytöstä, jolla oli suklaanruskeat silmät ja yhtä pronssiset hiukset kuin isälläänkin.
« Viimeksi muokattu: 17.05.2011 20:55:56 kirjoittanut Sirocco »

VampireHeart

• Vieras
Vs: KÄÄNNÖS: Voiman kilvet (uusi luku 17.5)
« Vastaus #402 : 17.05.2011 16:25:38 »
EKA!

Taas ihan tajuttoman hyvin suomennettu, vaikka tuossa lopussa häiritsi, että tuo loppu oli kaksi kertaa (en tiedä puuttuiko siitä jotain, mutta yksi lause tuntui jäävän kesken...

Jotain virheitä huomasin, mutta hukkasin ne tuonne tekstin joukkoon.

-Kat-

Ginerva

• Qhuinn & Blaylock
« Vastaus #403 : 17.05.2011 18:09:21 »
Aivan loistavasti suomennettu. Mä pidän niin paljon enemmän tästä versiosta, kuin kirjoista. Bella on niin itsevarma. Mua nauratti se kun Edward meinas menettää mahdollisuuden kosi Bellaa :)
En nyt keksi mitään muuta kirjotettavaa.
-Gin
xoxo
Alussa oli maila, kiekko ja Teemu?

mellonami

« Vastaus #404 : 17.05.2011 19:55:25 »
Lainaus
kaisin, ”Tiedän, että hän tulee olemaan huolissaan, mutta haluan tätä todella ja Carlislen ollessa lähelläni en usko, että samaa riskiä on kuin Amazonilaisten naisten kohdalla.” Me kaikki tiesimme, että Edward ei tulisi pitämään tiedosta, että kukaan äiti ei ollut ennen selviytynyt. ”Sitä paitsi, olin suunnitellut, että Edward muuttaisi minut heti synnytyksen jälkeen. Myrkky parantaisi vammat, jotka saisin odottaessa ja synnyttäessä. Olen varma, että te voitte auttaa Edwardia pitämään huolta lapsestamme muutaman päivän, kun minä olen muuttumassa.” He kummatkin nyökkäsitvät.

“Ainakin minun mielestä se on loistavaa idea”, Rose kommentoi. ”Olen enemmän kuin iloinen, jos saan auttaa sinua, Bella.” Hymyilin kiitollisena hänelle. ”Alice-täti”, Alice tuumaili. ”Voi, tästä tulee niin mahtavaa”, hän kirkaisi innoissaan ja halasi minua ja Rosea. Hymyilin iloisena siitä, että minulla oli ainakin kaksi perheenjäsentä puolellani. Olin varma, että loputkin, miinus Edward, olisi helppo vakuuttaa. Edward kuitenkin tulisi olemaan vaikea. Hän ei varmasti tulisi pitämään sadan prosentin kuolleisuudesta edellisten äitien keskuudessa. Olin myös varma, että hän tulisi olemaan hyvin vastahakoinen suutelua intiimämpään kanssakäymiseen minun ollessa vielä ihminen. ”Kaverit, varmistakaa, että tämä pysyy vielä salassa Edwardilta – haluan kertoa hänelle itse parin seuraavan viikon aikana, jotta voimme valmistautua siihen häiden jälkeen”, selitin. He kummatkin lupasivat pitää asian poissa mielestään Edwardin ollessa lähistöllä.
olet laittanut saman kohdan kahteen kertaan. näitä kahta virhettä lukuun ottamatta suomennat todella hyvin, jatka samaa rataa :D
Toivon, koska uskon
uskon, koska rakasta
ja rakastan, koska toivon

tutti frutti

• Rouva Kalkaros
  • Ficci riippuvainen
« Vastaus #405 : 17.05.2011 20:27:04 »
Ihanan nopeasti suomensit meille uuden luvun.
Bella on tässä paljon kivempi ja tykkään Edwardistakin enemmän.
Virheitä en huomannut, enkä kyllä etsinytkään. Lopussa olikin virhe, luulin itse lukeneeni saman kohdan kahteen kertaan...  Hyvää tytöä olet tehnyt,
jatkoa kehiin nopeasti

Tutti frutti kiittää ja kumartaa
« Viimeksi muokattu: 17.05.2011 21:24:46 kirjoittanut tutti frutti »

Hulluilla on halvat huvit, idiooteilla ilmaiset.

Snarmione<3
Alan Rickman<3
Emma Watson<3
Helena Bonham Carter<3
Johnny Depp<3
Tom Felton<3

Sirocco

« Vastaus #406 : 17.05.2011 21:00:57 »
Kiitos kommenteista. Ne saavat aina hyvälle tuulelle :)

Tietty mun piti mennä sählää tuo loppu :D Noh korjasin nyt :)

miiru_97

« Vastaus #407 : 18.05.2011 18:41:49 »
Olipas ilkeää Edwardilta olla kertomatta, että Charlie ei hermostuisi kihlauksesta.  :D

Lainaus
Pienestä pojasta, jolla oli smaragdinvihreät silmät ja ruskeat hiukset. Pienestä tytöstä, jolla oli suklaanruskeat silmät ja yhtä pronssiset hiukset kuin isälläänkin.

Toi tyttö kuulostaa paljon Renesmeeltä. ;D
Okei, bellalla on yksi ongelma: miten saada Edi suostumaan? Toivotaan että se onnistuu, sillä lapsesta olisi kiva kuulla. :)
Kysymys: jos joku on lukenut tämän engl. ficin loppuun, viittiikö joku paljastaa, satummekome näkemään Victoriaa vielä. ;D Jos tämä ei olisi käännös, toivoisin niin mahdollisesti käyvän, mutta nyt vain toivon parasta. :D

mut joo, jatkoa, hyvin suomennettu (pari virhettä joita en enää uudestaan huomannut)
 ;D
miiru_97
(:

lohikäärme

« Vastaus #408 : 24.05.2011 15:42:44 »
ihanaa tähä on tullu jatkoo... en oo ehtiny lukee aikasemmi.
Ihana <3 tää on siis nii ihana ficci et...
ää... en oikee tiiä mitä sanois...

jatkoa!!

lohikäärme

little-monkey

« Vastaus #409 : 08.06.2011 02:38:07 »
Sirocco on matkalla, joten postaan hänen puolestaan tämän luvun. Pahoittelen tätä pidempää taukoa. Se oli täysin minun vikani. En ole ehtinyt betata tätä aiemmin. Tässä kuitenkin uusi luku (:

Luku 37- Harmeja

Bellan näkökulma

Hain Alicen kouluun ikävöiden jo Edwardin läsnäoloa. Me juttelimme matkalla ja hänen kupliva persoonansa karkoitti surumielisyyteni. Kysyessäni hänen mielipidettään parhaasta ajasta lähteä Edwardin kanssa katsomaan Renéetä ja kertomaan kihlauksesta, hän ilmoitti hyväntuulisena, että oli jo varannut meille lennot New Yorkiin täksi viikonlopuksi, koska Phil ja Renée olisivat siellä Philin pelin vuoksi. Lisäksi New Yorkissa olisi pilvistä perjantaista seuraavan viikon puoleen väliin. Alice oli myös vaihtanut Reneen ja Philin tavallisen huoneen luksussviitiksi. Meillä Edwardin kanssa olisi presidenttisviitti heidän hotellissaan. Halasin Alicea, kun pääsimme koululle. ”Kiitos niin paljon, Alice! Sinä tulet olemaan loistava järjestäjä häillemme.”

Hän hymyili leveästi, “Tiedän, niistä puhutaan vielä vuosikymmenienkin päästä Forksissa”, hän taputti otsaansa tietäväisenä. Minä voihkaisin. ”Oh, ja koska tiedän, että kysyt kuitenkin: Renee tulee rakastamaan Edwardia, kun hän huomaa, kuinka herrasmies hän on ja kuinka paljon hän rakastaa sinua.” Huokaisin helpottuneena, taas kiitollisena Alicelle ja hänen kyvylleen. Nyt ei tarvitsisi huolehtia turhaan muutamaan seuraavaan päivään. ”Itse asiassa, näen, että sinulla tulee olemaan hienoa New Yorkissa. Sinä ja Renee pidätte hauskaa shoppaillessa ja Edward pääsee seuraamaan Philin baseball-harjoituksia.” Minä hymyilin, Alicen näyt kuulostivat ihanilta.

Koulun kello soi liian aikasin ja me erosimme haluttomasti suunnaten omille tunneillemme. Tunnit olivat poikkeuksetta tylsiä ilman Edwardia ja aamutunnit kiskoutuivat eteenpäin uskomattoman hitaalla tahdilla. Huvitin itseäni käyttämällä hyvää kuuloani ja kuuntelemalla kuiskauksia ympärilläni. Epäilin sitä, että he lopettaisivat juoruamisen meistä lähiaikoina. Näytti siltä, että liian moni uskoi minun menevän Edwardin kanssa naimisiin vain rahan tai hänen ulkonäkönsä vuoksi. Minua ärsytti suuresti, etteivät he uskoneet hänen olemuksensa ja varakkuutensa takana olevan muuta. Hänessä oli niin paljon muutakin. Taas kerran, tuumin, että en edes halunnut heidän tietävän, kuinka mahtava hän oikeasti oli. Muuten olisin joutunut alituisesti pitämään hänet kaksimetrisen kuplan sisällä, vain saadakseni tytöt pois hänen kimpustaan.

Viimein lounas alkoi ja minä kiirehdin ruokalaan nähdäkseni Alicen, kiitollisena kaikesta, mikä voisi rikkoa yksitoikkoisen päiväni. Epäonnekseni astuessani ruokalaan tajusin, kenenkäs muun kuin Mike Newtonin, ahdistavan minut nurkkaan. Hymyilin leveän hammashymyn turhautumisesta. Ilmeisesti, koska Edward ei ollut kanssani tänään, hän ajatteli minun olevan vapaata riistaa huolimatta kiiltävästä kihlasormuksestani. Katsoin epätoivoisesti Alicen suuntaan, mutta hän vain hymyili takaisin huvittuneena. Ärsyttävä keijukainen.

Tuntui siltä, että Mike oli paljon tyhmempi kuin miltä hän näytti – mikä oli jo jotakin. ”Noh, Bella, sanotaan, että olet kihlautunut Cullenin kanssa.”

Nostin kulmakarvojani ja nostin vasemman käteni hänen eteensä. Timantit loistivat kirkkaina ruokalan valoissa. ”Niin olenkin, mutta en ymmärrä miten asia kuuluisi sinulle.” Hänen olemuksensa muuttui vielä epämukavammaksi vihamielisestä äänensävystäni.

”Noh, en pidä asiasta yhtään – voisit saada paljon paremman kuin hänet.”

Nauroin. ”Ja kuka olisi parempi minulle? Sinä?” Hänen nyökätessään päättäväisesti nauroin kovempaa. ”Anna, kun teen yhden asian selväksi, Mike. Minä rakastan Edwardia ja hän rakastaa minua. Me olemme menossa naimisiin ja kukaan ei olisi minulle parempi vaihtoehto kuin Edward.”

Ilmeisesti, en ollut vieläkään tehnyt itseäni tarpeeksi selväksi. ”Miten voisitkaan todella tietää, Bella? Ethän ole koskaan tapaillut ketään muuta. Sinun pitäisi seurustella muiden kanssa ennen kuin on liian myöhäistä. Minä olisin enemmän kuin iloinen, jos saisin auttaa sinua.” Hän iski minulle silmää vihjailevasti ja minä järkytyin niin, että minun oli pakko perääntyä.

Kärsivällisyyteni oli ylittänyt rajansa ja minä olin kauhistunut hänen ehdotuksestaan. Käteni hakeutui taskuuni ja vetin ulos puhelimen. Nopeasti selasin osoitekirjastani sen nimen, jota etsin. Valitsin numeron ja linja aukesi välittömästi. ”Hei, Bells. Tiedän, että ikävöit Edwardia ja muita, mutta olemme jo tulossa kotiin ja lupaan, että hän on vielä samassa tilassa kuin lähtiessäänkin: epätoivoisesti rakastunut sinuun”, sanoi Emmettin naljaileva, hyväntuulinen ääni.

“Hei Emmett, niin iloinen kuin olenkin kuullessani, että Edward voi hyvin, soitan itseasiassa, koska Mike ahdistelee minua, eikä tajua vihjettä. Uskoisitko jos sanoisin, että hän yrittää vakuuttaa minua tapailemaan muita ihmisiä ennen kuin menen naimisiin Edwardin kanssa, tai lainatakseni ’ennen kuin on liian myöhäistä.’ Ilmeisesti minun täytyy varmistaa, että Edward on se oikea.” Taustalta pystyin kuulemaan Edwardin närkästyneen ärähdyksen.

Emmett naurahti pahansuovasti. ”Laita kaiutin päälle, pikkusysteri.” Vedin puhelimen korvaltani ja painoin kaiutin nappia. ”Okei, Emmett, anna mennä.”

Vieressäni Mike kalpeni tajutessaan kelle olin juuri soittanu. ”Hei, Mike”, Emmettin normaalisti hilpeä ääni oli nyt kova. Mike nielaisi. ”Hei, Emmett.”

”Kuulin, että olet yrittänyt muuttaa Bellan mielen veljeni naimisesta.”

”Öh...”, Mike änkytti.

“Kuunteles tarkasti, Mike. Perheemme rakastaa Bellaa ja hän on kuin pikkusisko minulle. Hän rakastaa Edwardia, ja Edward jumaloi häntä, ja he tulevat menemään naimisiin. Kun se tapahtuu, hänestä tulee virallisesti pikkusiskoni ja odotan sitä innolla. Et kai haluaisi huijata minulta pikkusiskoa? Ethän, Mikey?”

Hänen äänensä oli muuttunut uhkaavaksi. Miken kalpeista kasvoista ja tärisevistä käsistä huomasi, että Emmett oli säikäyttänyt pojan pahanpäiväisesti. ”En halua, Emmett.”

”Hyvä. Pysy erossa Bellasta tai minun täytyy tulla luoksesi vierailulle. Ja emmehän me haluisi sitä? Emmehän?”

”Emme”, Mike vinkaisi, kääntyi ympäri ja käveli nopeasti pois kuin kuritettu koira. Päätin, että en ollut kostanut hänelle vielä tarpeeksi ja levitin huomaamattomasti läpinäkyvän pienen kilven hänen jalkansa eteen hänen ohittaessaan täysiä ruokapöytiä. Hän kaatui sotkien naamansa jonkun lasagneen. Jos vain mahdollista, hän naamansa näytti tummemman punaiselta kuin lasagnen kastike. Koko pöytä repesi nauramaan, kun Mike juoksi järkyttyneenä ruokalasta. Nurkkauksessa, meidän pöydässämme, Alice tärisi naurusta.

Minä hihitin myös ottaessani kaiuttimen pois päältä ja kertoessani Emmettille, mitä Mikelle oli juuri tapahtunut. Hän melkein karjui naurusta ja taustalla kuulin hänen veljiensäkin nauravan. ”Kiitos avusta, Em, toivottavasti Mike vihdoin tajuaa, etten ole kiinnostunut muista kuin Edwardista”, huokaisin puhelimeen suunnatessani Alicea kohti.

”Ei mitään, pikkusisko, oli ilo auttaa. Niin, ja sulhasesi haluaa puhua sinulle.” Tunsin sisälläni sykähtävän, kun kuulin sen tietyn sanan.

”Okei. Moi moi, Emmett.”

Istuin Alicen viereen. Sydämeni pomppasi kuullesani Edwardin samettisen äänen. ”Hei rakas, olemme jo melkein Forksissa. Miten viime yö meni?”

“Hyvin. Tosin se olisi mennyt paremmin, jos sinä olisit ollut täällä”, minä sanoin rypistäen otsaani. Tiesin, että oli itsekästä haluta Edwardin olevan koko ajan vierelläni. Tiesin, että hän näännytti itseään mahdollisimman pitkään, jotta hänen ei tarvitsisi lähteä. Huolimatta syyllisyyden tunteistani, halusin hänen aina olevan kanssani. Hänestä oli tullut minulle riippuvuus, josta en halunnut eroon. Kun hän ei ollut lähelläni, minulle tuli melkein vieroitusoireita.

Hän naurahti, ”Älä murjota, Bella. Olen sinua vastassa, kun pääset koulusta.” Hymyilin lupaukselle.

”Okei. Muuten, me lähdemme ensi viikonloppuna New Yorkiin katsomaan äitiä. Alice varasi jo matkan.”

”New Yorkiin? Taidan päästä viemään sinut Vapaudenpatsaalle.” Hän kuulosti innostuneelta.

”Niin, vaikka joudutkin kestämään huoletonta äitiäni.”

”Olen varma, ettei se haittaa, rakas. Sitä paitsi en ole ollut New Yorkissa sen jälkeen, kun Alice raahasi koko perheen sinne 60-luvulla, vaikka tytöt kyllä käyvät siellä parin vuoden välein muotinäytöksissä ja shoppailemassa”.

Se kuulosti hauskalta ja painoin mieleeni, että meidän pitäisi mennä pian taas shoppailemaan – meillä oli ollut niin hauskaa viimeisimmällä pitkällä viikonlopulla, jona olimme olleet Kanadassa shoppailemassa. Ohimennen ajattelin pitäisikö meidän mennä käymään uudestaan West Edmontonin kauppakeskuksessa, tällä kertaa poikien kanssa. Meillä olisi varmasti hauskaa. Alice vilkaisi minua ja hymyili leveästi. Se varmisti idean olevan loistava.

Lopetimme puhelun pian. Olin tyytyväinen, että hänellä oli mielessään monia paikkoja, joita hän halusi minulle näyttää New Yorkissa. Söin nopeasti, koska olin jo käyttänyt suurimman osan ruokatunnistani Mikestä eroon pääsemiseen ja Edwardin ja Emmettin kanssa juttelemiseen. Kun kello koulun kello soi, raahauduin vastahakoisesti biolodian tunnille ikävöiden laboratoriopariani Edwardia.

Samana iltapäivänä, kun koulu oli ohi, kiirehdimme Alicen kanssa Cullenien talolle molemmat innoissamme miehiemme näkemisestä. Ennen kuin ehdin avata oveni, Edward aukaisi sen ja veti minut syliinsä ja minusta tuntui siltä kuin olisin sulanut hänen käsivarsilleen. Nostin kasvoni ja suutelin häntä intohimoisesti. Kumpikaan meistä ei vetäytynyt kauemmaksi ennen kuin minun oli pakko haukkoa happea. ”Mmm, kaipasin sinua”, nurisin hänelle.

”Minullakin oli ikävä sinua, rakas.” Hän taivutti minua alas ja antoi minulle ihanan pehmeän suukon. Muuta ei tarvittu siihen, että maailmastani tuli taas täydellinen.

Vietimme iltapäivän yhdessä suunnitellen viikonloppua. Meitä ei kiinnostanut, mitä teimme, kunhan vain olimme yhdessä. Pakkasin laukkuni New Yorkin matkaa varten, jotta se olisi valmis, kun lähtisimme. Sitten rentouduimme Edward soittaen pianoa ja minä harppua. Yhdessä soitimme kauniin hempeän melodian rakkaudestamme. Pidimme katseemme toistemme silmissä hänen sormien liikuessa koskettimilla sukkelasti ja minun näppäillessä harppuni kieliä. Me kummatkin hätkähdimme lopettaessamme, kun tajusimme koko perheen seisovan huoneessa. Heidän kasvoillaan vaihtelivat hämmästyksen ja kunnioituksen ilmeet. Esme näytti siltä kuin olisi purskahtamaisillaan itkuun, jos vain voisi. ”Se oli kaunista”, hän sanoi pehmeästi. Me hymyilimme ja en olisi voinut olla enempää samaa mieltä, minun ja Edwardin välillä oli jotain erityistä.

Minulle tuli äkkiä mieleen idea ja Alice alkoi hyppiä paikoillaan. ”Voi Bella, se on täydellinen.” Loppu perhe näytti hämmentyneeltä, jopa Edward, jonka Alice oli pitänyt poissa ajatuksistaan viime aikoina häiden takia. Hän ei halunnut Edwardin saavan nähdä vahingossa vilaustakaan hääpuvustani.

Kaikki käntyivät minua kohti saadakseen selityksen. ”Haluan nauhoittaa tämän kappaleen, jotta voimme tanssia vaimona ja miehenä ensimmäisen tanssime sen säestyksellä”, selitin. Edwardin kasvoille nousi tyrmäävän komea virne ja muu perhe hymyili säteilevästi.

Edward nousi ylös ja nosti kätensä poskelleni. ”Se on täydellinen idea, kulta.” Hymyni vain suureni suurenemistaan ja en voinut olla kuvittelematta meitä tanssimassa avioparina tuota kaunista sävelmää.

Sinä iltana päivällisellä kerroin Charlielle, että olimme suunnitelleet Edwardin kanssa lähtevämme viikonloppuna tapaamaan Renéetä New Yorkiin. Hän ei sanonut oikein mitään, murahti vain hyväksyvästi ja toivotti minulle ihanaa matkaa.

Renee oli haltioitunut kuullessaan uutiset – hän oli jo pitkään odottanut näkevänsä Edwardin ja ei voinut odottaa, että pääsisi viettämään aikaa kanssamme. Yöllä nukuin paljon tyytyväisempänä, Edward takaisin vierelläni, omalla paikallaan.

Perjantai-iltapäivän koittaessa kiisimme moottoritietä Seattleen. Viisi Cullenia ja minä kokeilimme uusia moottoripyöriämme, Carlislen seuratessa Emmettin Jeepillä ja Esmen Maseratillani. Jeeppi oli mukana, jotta Edwardin ja minun pyörät voitaisiin viedä takaisin ja Maserati jätettiin lentokentälle, jotta voisimme palatessamme ajaa sillä kotiin. Me rakastimme pyöriämme. Oli niin ihanaa tuntea tuuli ja vauhti kasvoillaan. Se oli melkein yhtä siistiä kuin olla Edwardin selässä hänen juostessaan.

Saavuimme nopeasti lentokentälle, vaikka kukaan meistä ei ollut nauttinut vielä tarpeeksi pyörästään. Hyvästelimme muut samalla, kun pyöriämme nostettiin Jeeppiin ja Esmen palatessa pysäköimästä autoani. Lento New Yorkiin oli tylsä, koneessa ei näytetty edes kiinnostavia elokuvia. Käperryin Edwardin syliin tyytyväisenä ja onnellisena hänen käsien ympäröidessä minut. Virnistin omahyväisesti kateellisille lentoemännille, jotka aina kävellessään meidän ohi tuijottivat. Olin onnellinen, että Edward oli juuri minun. Vaivuin pian uneen, onnistuen unohtamaan huoleni matkastamme edes hetkeksi. Jännitin sitä, että Edward tapaisi äitini. Alicen varmistuksien jälkeen en ollut huolissani siitä pitäisikö äitini hänestä. Olin huolissani siitä, että äitini kertoisi varmasti mielellään Edwardille monet kiusalliset tarinat lapsuudestani. Olin niin iloinen, ettei Emmett ollut kanssamme – jos olisi, hän olisi epäilyksettä saanut kiusaamisen aihetta seuraaviksi pariksi vuosisadaksi.

Edwardin herättäessä minut vähän ennen kuin laskeuduimme tajusin hänen näyttävän innostuneelta. Ihanaa. Olin myös huolissani siitä, että minun täytyisi kertoa Edwardille halustani saada lapsi hänen kanssaan sitten, kun olisimme menneet naimisiin. En todellakaan tiennyt, kuinka ottaisin aiheen esille, puhumattakaan siitä, kuinka suostuttelisin Edwardin siihen. Olin myös epävarma millainen hänen ensireaktionsa tulisi olemaan; Alice ei ollut pystynyt näkemään sitä, koska kaikkia siihen johtavia päätöksiä ei ollut vielä tehty.

Sekä Alice että Rose toivoivat minun suostuttelevan Edwardin mahdollisimman pian, jotta Alice voisi nähdä lapsemme. Niin minäkin toivoin – en voinut odottaa sitä tietoa saisimmeko pojan vai tytön. Olin jo miettinyt nimiä, riippuen tietysti sukupuolesta. Toivoin vain, että Edward suostuisi.

Päästyämme ulos koneesta haimme laukkumme nopeasti, innokkaina menemään hotellille ja näkemään äitini. Otimme taksin – mikä oli erittäin helppoa: Edwardin viittilöidessä kaikki nais- ja homotaksikuskit hyökkäsivät meitä kohti. Ei tarvinnut olla ajatustenlukija tajutakseen, että he halusivat flirttaila Edwardille ajaessaan. Edward hiljensi voihkaisunsa, kun hyppäsimme pinkkiin pukeutuneen, keltahuivisen miehen taksiin. Minä hihitin kaahatessamme läpi kaupungin.

Muutama kilometri ennen hotellia, Edward nojautui puoleeni ja kuiskasi: ”Hän ei voi odottaa sinun näkemistä ja pohtii, näytänkö minä yhtä upealta kuin tanssiaiskuvissamme.”

Tärisin jännityksestä. Saapuessamme juoksin aulaan Edwardin edellä. ”Äiti!” huusin rynnätessäni häntä kohti. Halasin häntä lujasti.

”Bella! Voi kuinka olenkaan ikävöinyt sinua!” hän vastasi halaukseeni astuen sitten taaksepäin, jotta voisi tarkastella minua kunnolla. ”Näytät todella onnelliselta, Bella.”

Hymyilin leveästi. ”Minä olen, äiti. Itse asiassa meillä on uutisia.” Minä epäröin ja katsoin Edwardia. Hän astui viereeni ja suuteli kättäni, säteillen ylpeänä. ”Pyysin Bellaa vaimokseni ja hän vastasi kyllä.”

Edwardin hymy oli niin kirkas, etten voinut muuta kuin hymyillä hänen kanssaan.

Renéen kasvot näyttivät hetken järkyttyneiltä, mutta ne muuttuivat nopeasti iloisiksi, kun hän huomasi sormuksen ja meidän onnelliset kasvomme. ”Onnea, kulta! Näytät niin onnelliselta- onnellisemmalta kuin olen koskaan nähnyt sinut. Olen niin onnellinen, että olet jo löytänyt kumppanin. Tiedän, että te kumpikin olette kypsiä, joten et tule tekemään samaa virhettä kuin minä, Bella.”

Minun oli pakko halata häntä uudestaan. ”Kiitos, äiti”, kuiskasin.

”Onnea”, Phil sanoi ilmestyessään Renéen vierelle. Me kumpikin kiitimme. ”Toivottavasti teillä tulee olemaan pitkä ja onnellinen elämä yhdessä.” Halasin Philiä. Edward kätteli häntä halattuaan ensin kevyesti äitiäni.

Vaihdettuamme hetken kuulumisia kirjauduimme Edwardin kanssa hotelliin ja sovimme tapaavamme Renéen ja Philin illallisella ravintolassa. Edward tarjosi kaikille juhlistaaksemme kihlaustamme ja minun ja äitini jälleennäkemistä.

Presidenttisviittimme oli mahtava. Heitin heti kengät nurkkaan ja juoksin jättisänkyyn. Otin vauhtia ja loikkasin sängylle upoten taivaallisen pehmeään patjaan. Huusin nautinnosta ja Edward nauroi pehmeästi laskeutuessaan viereeni. Me lepäsimme hetken, Edward silittäen hiuksiani. Sitten hän muistutti vastentahtoisesti, että meidän olisi paras alkaa laittautua valmiiksi illalliselle, ellemme halunneet olla myöhässä.

Minä voihkaisin ja nousin ylös. Nostin matkalaukkuni sängyn päätyyn ja avasin vetoketjun. Pysähdyin tyrmistyneenä. Suuni loksahti auki tajutessani, mitä matkalukun sisällä oli. Sisältö ei todellakaan ollut minun pakkaama. Kaikki vaatteeni oli korvattu ja tilalla oli jotain mustaa. Vedin sen ulos Edwardin katsellessa uteliaana.

Se oli elastaaninen kissapuku. Matkalaukussa oli myös polvipituiset mustat nahkasaappaat ja hiuspanta, jossa oli pienet kissankorvat. Otin käteeni paperisen viestin laukusta ja luin sen ääneen. ”Edwardin lempieläimiä ovat suuret kissat, pitäkää hauskaa.” Laukussa ei ollut mitään muuta lukuun ottamatta korujani ja hygieniatavaroitani – ei edes alusvaatteitani. Onneksi olin pakannut vampyyri-ihmis-risteymä-kirjani käsimatkatavaroihini, joten ne olivat vielä mukanani. Kiristelin hampaitani ja vilkaisin Edwardiin. ”Emmett!” minä äirisin. Edwardin katsoi silmät suurina minua pitämässä mustaa kangasta ja saappaita. Olin yllättynyt, kun huomasin himoa hänen silmissään. ’Nyt voisi olla sopiva aika kokeilla, kuinka vastahakoinen hän olisi vauvanteko-suunnitelmilleni’, ajattelin. Virnistin: ”No, ainakin minulla on jotain päälle pantavaa kuherruskuukaudellemme.” Hän silmänsä laajenivat entisestään ja hän nielaisi.

“Öh, Bella, niin paljon kuin haluaisinkin...”, olin riemastunut hänen sanoistaan, ”... en usko, että se on mahdollista sinun ollessa vielä ihminen.”

Huokaisin, tuntui siltä, että olisi vaikeampaa kuin luulin suostutella Edwardia hankkimaan lapsi, jos en pystyisi edes ensin suostuttelemaan häntä yrittämään sitä. ”Luotan sinuun Edward, sinä et satuttaisi minua. Sitä paitsi kilpeni vuoksi et edes pysty.” Tajusin äkkiä, että myöhästyisimme ravintolasta. “Ei nyt juututa siihen. Tällä hetkellä olen enemmän huolissani siitä, ettei minulla ole mitään päälle pantavaa.” Etsin puhelimeni ja soitin Alicelle. “Alice! Kuinka annoit tämän tapahtua?” ulisin puhelimeen hänen vastatessa.

“Olen pahoillani Bella, hän on onnistunut tekemään vain viime hetken päätöksiä. Näin sinun vain avaavan matkalaukkusi ja läytävän puvun jvasta, kun olitte puolimatkassa New Yorkiin”, hän puolusteli. Sitten hänen äänensä kirkastui: ”Mutta lähetin sinulle mekon illallista varten. Sinun kuitenkin pitää lähteä shoppailemaan huomenna. Se oli parasta, mitä ehdin tekemään niin lyhyessä ajassa. Ai niin, ja autan sinua kostamaan Emmettille. ”

Huokaisin helpotuksesta, kun sain tietää, että minulla olisi edes jotain päällepantavaa. ”Kiitos, Alice, kerro Emmettille, että hän tulee katumaan tätä.” Kiristelin hampaitani turhautuneena sulkiessani puhelimen. Käännyin Edwardia kohti, mutta ennen kuin ehdin sanoa mitään, oveen koputettiin.

Edward meni avaamaan minun yrittäessä päästä eroon ärtymyksestäni. Hän palasi kantaen laatikkoa. Avasin sen ja vedin ulos mekon, jonka Alice oli toimittanut.

Huojentuneena annoin nopean suukon Edwardille ja ryntäsin kylpyhuoneeseen valmistautumaan. Huolimatta siitä, että aikaa oli vähän, en voinut olla viettämästä hieman liikaa aikaa luksussuihkussa. Kuuma ryöppyävä vesi tuntui nautinnolliselta selässäni.

Kiersin ympärilleni pörröisen pyyhkeen ja tunsin itseni jo paljon rauhallisemmaksi. Huomasin tyytyväisenä Edwardin silmien laajenevan hänen tutkaillessaan kunnioittavasti vartaloani varpaista silmiini. Hän naamioi nopeasti katseensa välinpitämättömäksi. ”Kylpyhuone on kokonaan sinun”, sanoin ja hymyilin hänelle omahyväisenä.

Hän kiirehti sisään pukeutuessani. Mekko oli polvipituinen smaragdinvihreä kietaisumekko. Koska minulla ei ollut muita kenkiä kuin lenkkarit, vedin esiin Emmettin lähettämät mustat saappaat ja kiitin onneani, että hän oli muistanut varmistaa niiden olevan minun kokoani.

Edward käveli kylpyhuoneesta juuri ulos, kun minä olin vetämässä toista saapasta jalkaan toinen jalka sängyllä. Mekko oli vaeltanut huomaamatta ylemmäs paljastaen osan reidestäni. Tällä kertaa hän ei hallinnut reaktiotaan, vaan tuijotti minuun nälkäisesti. Hurrasin ajatuksissani, ehkä tämä tarkoitti sitä, että ei ollutkaan niin vaikeaa taivutella häntä hankkimaan lapsi kanssani. Iskin hänelle silmää vetäessäni saappaan vetoketjun kiinni ja nostaessani jalkani takaisin lattialle. Suoristin mekkoni takaisin alemmas. ”Pidätkö tästä?”

Edward harppasi minua kohti ja kietoi kätensä ympärilleni. ”Epäilemättä, kulta. Olet kaunein asia, jonka olen koskaan nähnyt.” Minä sulin hänen sanoilleen ja samettiselle äänelleen. Tunsin hänen vahvat kätensä ympärilläni.

“Mmm, hyvä tietää”, kuiskasin käheästi. Itse asiassa se oli loistava tietää. Ehkä voisin vietellä hänet saattamaan minut raskaaksi, jos hän ei muuten suostuisi pyyntööni. Hetken tunsin syyllisyyttä ajatuksesta, että huijaisin häntä, mutta työnsin sen pois nyt. Kaikki olisi helpompaa, jos Edward vain suostuisi yrittämään lasta, kun kertoisin, että se olisi mahdollista. Minun täytyisi vain kerätä rohkeutta tehdäkseni sen.

”Mitä mieti, rakas?” Edward oli huomannut kuinka hiljaiseksi olin yhtäkkiä muuttunut miettiessäni kuinka kertoisin hänelle. Ymmärsin kuitenkin, että nyt ei olisi oikea hetki.

”Oi, ei mitään tärkeää, tule mennään tai myöhästymme”, sanoin samalla kun irrottauduin vastahakoisesti hänen käsistään. ”En halua kärsiä Renéen tietävistä katseista, jos myöhästymme. Hän luulee, että harrastimme seksiä”, selitin katsoessani itseäni peilistä ja varmistaessani, että näytin normaalilta. Hiukseni laskeutuivat pehmeinä kiharoina selkääni. Kaulassani oli timanttikoru Edwardilta. Ranteessani kiilsi platina ja timanttikoru ja sormessani loisti kihlasormukseni. Hymyilin nostaessani kättä ja ihaillessani sitä taas. Olin huomannut tekeväni sitä usein viime aikoina.

Edward ilmestyi taakseni ja suuteli kaulaani. ”Rakastan sinua”, hän kuiskasi saattaen minut sitten ulos kattohuoneistostamme. Hymyilin ja seurasin häntä, käsi hänen kädessään.

Onneksi ehdimme ravintolaan paria minuuttia ennen Renéetä ja Philiä. Äiti ilmestyi innostuneena nurkan takaa vetäen perässään Philiä. ”Kulta, mekkosi on ihana”, hän sanoi halaten minua uudestaan.

”Kiitos, äiti, Alice osti sen minulle.” Aloitimme keskustelun huomisen suunnitelmista. Tiesin jo, että meidän täytyisi lähteä shoppailemaan sillä välin, kun Edward olisi Philin kanssa baseballharjoituksissa ja ehdotin sitä äidille. Sitten Edward ehdotti, että meidän pitäisi tehdä yökierros Vapaudenpatsaalle. Renée suorastaan loisti innokkuutta. Pystyin jo näkemään, että Edward oli voittanut hänen ihastuksensa.

Renée nosteli kulmakarvojaan, kun Edward ja minä tilasimme vain yhden annoksen. Toivottavasti edes näyttäisi siltä, että Edwardkin söisi. ”Tulimme siihen tulokseen, että näin on parempi, muuten päädymme kuitenkin syömään vain enemmän toistemme lautasilta kuin omiltamme”, valehtelin.

”Ollakseni rehellinen, minun pitää sanoa, että nähtyäni kuinka kömpelö Bella on, en halua päästää häntä veitsien lähelle. Pelkään, että se lipeää hänen kädestään ja hän leikkaa sormensa irti”, Edward naurahti. Renée ja Phil repesivät nauramaan.

Tuijotin heitä paljon kertovan punan koristaessa kasvojani. Nostin kilpeäni ja ajattelin Edwardille: ”Sinun on parasta sulkea suusi tai joudut syömää oman annoksen.” Hän hiljeni välittömästi ja vilkaisi minua anteeksipyytävästi.

Valitettavasti Renée oli päättänyt, että koska olimme menossa naimisiin, Edwardin oli saatava tietää kaikki nolot kertomukset lapsuudestain ja poskeni pysyivät punaisena koko illan Edwardin kuunnellessa Renéetä kuin lumoutuneena. Olin niin iloinen, ettei Emmett ollut täällä, koska hän olisi saanut kiusattavaa seuraavaksi viideksi vuosisadaksi.

”Kerran, kun oli syntymäpäiväni ja Bella oli viisi, hän yritti leipoa minulle syntymäpäiväkakun. Olin piirrustushuoneessani ja Bella onnistui hiipimään keittiöön ja takaisin. Hän seurasi täydellisesti reseptiä, mutta sitten hän jätti kakun uuniin liian kauaksi aikaa ja kakku oli sen jälkeen kova kuin kivi.” He kaikki nauroivat. ”Sitten hän päätti, että hänen pitäisi korjata kakku. Hän käytti kosteusvoidettani ja levitti sitä kakulle, koska purkin kyljessä luki ’pehmeyttää ja kosteuttaa’ ja hän luuli sen tekevän kakusta taas kostean mutakakun.” Nyt kaikki nauroivat kovempaa. ”Niin kävelin sisään liikuttuneena siitä, kuinka ajattelevainen hän oli ollut. Tietenkin yritin olla kohtelias ja maistoin kakkua, mutta minun oli pakko sylkäistä se heti suustani. Bella näytti järkyttyneeltä, mutta hän oksensi itse, kun yritti syödä omaa palaansa.” He kaikki nauroivat kovaa kustannuksellani ja minä tuijotin nolostuneena pöytää ja ruokaani.

Se ei kuitenkaan vielä ollut tarpeeksi. Renée päätti kertoa myös muutamia tarinoita Forksista, joita en edes muistanut. ”Kun Bella oli kolme ja me asuimme vielä Forksissa, vein hänet leikkimään. Hänellä oli hauskaa ja hänen kanssaan oli muutamia muita hänen ikäisiä lapsia. Kuitenkin, hän käveli pienen pojan luo hiekkalaatikolle ja kysyi häneltä kohteliaasti, voisiko hän leikkiä pojan rekalla. Poika vastasi ’ei’ ja ilmoitti tylysti, että ’tytöt eivät voi leikkiä rekoilla, vain pojat voivat.’ Minä kiirehdin Bellan luokse uskoen, että hän pillahtaisi itkuun. Bella kuitenkin tönäisi poikaa niin, että tämä kaatui, ja sanoi hänelle, ettei olisi halunnutkaan leikkiä pojan kanssa ja suuntasi keinuille. Minun täytyi pyytää anteeksi pojan äidiltä. Me näimme hänet muutamaa päivää myöhemmin uudestaan puistossa. Tehän saattaisitte jopa tuntea pojan, jos hän vielä asuu Forksissa. Hänen nimensä oli Mike Newton.”

Edward räjähti huutonauruun tärisyttäen koko pöytää. Viereisistä pöydistä sinkoili muiden asiakkaiden tuijotuksia, mutta näytti siltä, ettei hän pystynyt hallitsemaan naurunpuuskaansa. ”Hän ansaitsi sen”, mutisin hiljempaa. Minulla oli epämääräisiä muistikuvia pojan tönäisemisestä hiekkalaatikolla, mutta en ollut tiennyt, että se oli Mike Newton.

Edward rahoittui viimein, ”En epäile, etteikö hän olisi ansainnut sitä, kulta”, hän vakuutti silmät välkkyen huvittuneesti. ”En voi odottaa, että pääsen kertomaan Emmettille – hän tulee nauttimaan tarinasta kunnolla.” Nauroin ja nojasin päätäni Edwardin olkapäähän. Emmett rakastaisi tarinaa minusta lyömässä Mikeä.

Illallinen päättyi viimein – minun onnekseni. En ollut varma kuinka pitkään olisin enää kestänyt Renéen kertoessa noloja juttuja minusta. Kun pääsimme takaisin sviitillemme, tajusin, että minulla oli toinenkin ongelma. Kiitos Emmettin minulla ei ollut edes yöpukua. Onneksi minulla kuitenkin oli ylimääräiset alusvaatteet toilettilaukkuni hätäpakkauksessa.

Harkitsin vaihtoehtojani tarkkaan ennen kuin tajusin, että Edwardilla oli mukanaan täysi matkalaukku vaatteita. Hän katsoi minua epäluuloisesti, kun harppasin hänen matkalaukulleen ja aloin penkoa sitä. Vedin ulos hänen t-paitansa ja bokserinsa ja menin kylpyhuoneeseen vaihtamaan.

Edwardin vaatteet olivat uskomattoman mukavia. Aistin hänen hunajaisen syreenin tuoksun vaatteista ympäröivän minut. Kävelin onnellisena ulos ja löysin Edwardin pukeutuneena pyjamahousuihin ja t-paitaan. Hän näytti herkulliselta, nuolaisin huuliani alitajuntaisesti: tiukka t-paita ei jättänyt Edwardin treenattuja vatsalihaksia arvailujen varaan. Huomasin hänen jähmeästä olemuksestaan, että näky minusta hänen vaatteissaan, sai hänen olonsa epämukavaksi. Toivoin, että se olisi kuitenkin hyvällä tavalla, sillä uskoin edelleen, että voisin suostutella hänet lapsenhankintaan.  
« Viimeksi muokattu: 08.06.2011 16:17:43 kirjoittanut little-monkey »

miiru_97

Vs: KÄÄNNÖS: Voiman kilvet (37. luku 8.6)
« Vastaus #410 : 08.06.2011 15:36:55 »
Lainaus
Päätin, että en ollut kostanut hänelle vielä tarpeeksi ja levitin huomaamattomasti läpinäkyvän pienen kilven hänen jalkansa eteen hänen ohittaessaan täysiä ruokapöytiä. Hän kaatui sotkien naamansa jonkun lasagneen. Jos vain mahdollista, hän naamansa näytti tummemman punaiselta kuin lasagnen kastike. Koko pöytä repesi nauramaan, kun Mike juoksi järkyttyneenä ruokalasta. Nurkkauksessa, meidän pöydässämme, Alice tärisi naurusta.

Hahaa, Mike Newton, pysy kaukana Bellasta tai sinun käy huonosti.  ;) :D

Lainaus
Se oli elastaaninen kissapuku. Matkalaukussa oli myös polvipituiset mustat nahkasaappaat ja hiuspanta, jossa oli pienet kissankorvat. Otin käteeni paperisen viestin laukusta ja luin sen ääneen. ”Edwardin lempieläimiä ovat suuret kissat, pitäkää hauskaa.” Laukussa ei ollut mitään muuta lukuun ottamatta korujani ja hygieniatavaroitani – ei edes alusvaatteitani. Onneksi olin pakannut vampyyri-ihmis-risteymä-kirjani käsimatkatavaroihini, joten ne olivat vielä mukanani. Kiristelin hampaitani ja vilkaisin Edwardiin. ”Emmett!” minä äirisin.

:D Voi, en revennyt toki yhtään.....  ;D

Lainaus
”Kun Bella oli kolme ja me asuimme vielä Forksissa, vein hänet leikkimään. Hänellä oli hauskaa ja hänen kanssaan oli muutamia muita hänen ikäisiä lapsia. Kuitenkin, hän käveli pienen pojan luo hiekkalaatikolle ja kysyi häneltä kohteliaasti, voisiko hän leikkiä pojan rekalla. Poika vastasi ’ei’ ja ilmoitti tylysti, että ’tytöt eivät voi leikkiä rekoilla, vain pojat voivat.’ Minä kiirehdin Bellan luokse uskoen, että hän pillahtaisi itkuun. Bella kuitenkin tönäisi poikaa niin, että tämä kaatui, ja sanoi hänelle, ettei olisi halunnutkaan leikkiä pojan kanssa ja suuntasi keinuille. Minun täytyi pyytää anteeksi pojan äidiltä. Me näimme hänet muutamaa päivää myöhemmin uudestaan puistossa. Tehän saattaisitte jopa tuntea pojan, jos hän vielä asuu Forksissa. Hänen nimensä oli Mike Newton.”

Voin kuvitella Bellan kakkuepisodin......  :D
Mike köniin Bellalta jo kauan aikaa sitten... :D :D Mä niin rakasta Mikea.. ;)

mut joo, ihanaa, ihana luku
jatkoa!  ;)
miiru_97

PS. eka kommentoija!  ;D
PPS. Edi, mieti nyt..... ei yksi lapsi Bellaa tapa. :)
(:

mellonami

« Vastaus #411 : 08.06.2011 16:03:33 »
yhden virheen huomasin
Lainaus
Vieresistä pöydistä sinkoili muiden asiakkaiden tuijotuksia, mutta näytti siltä, että hän pystynyt hallitsemaan naurunpuuskaansa.
ettei

Lainaus
“Kuunteles tarkasti, Mike. Perheemme rakastaa Bellaa ja hän on kuin pikkusisko minulle. Hän rakastaa Edwardia, ja Edward jumaloi häntä, ja he tulevat menemään naimisiin. Kun se tapahtuu, hänestä tulee virallisesti pikkusiskoni ja odotan sitä innolla. Et kai haluaisi huijata minulta pikkusiskoa? Ethän, Mikey?”
Ha haa ;D hyvä Emmet! Mike jätä jo Belss rauhaan :D
Toivon, koska uskon
uskon, koska rakasta
ja rakastan, koska toivon

Lauranood

• Unelmien metsästäjä
  • Melankolisia sanoja ja unelmia
« Vastaus #412 : 09.06.2011 01:17:47 »
Aws, kiitos tästä luvusta
En voi olla kuvittelematta pikkuBellaa tönimässä mutanaamaista pikkuMikeä :'')

Jatkoa pyytäisin ja toivoisin <3  :-*

~Lauranood
Syyt muuttuvat, mutta määränpää pysyy samana

Lauranoodin Salainen laatikko

Anskubits

• Only the strongest people have fallen
« Vastaus #413 : 09.06.2011 02:40:42 »
Jee ;D uus lukija ! alotin aamulla 12 aikaan lukemisen ja nyt sain luettua vasta ;D
Tää on tosi hauska ja tykkään tosta Bellasta enemmän tässä kun kirjoissa :D
Vähäsen muuten ois siisti tommonen kyky ihmisellä ! *Haaveilee siitä*
En jaksa odottaa siihen että Bellasta tulee vampyyri !

Pitää mennä nukkumaan, mä nukahdan pian pystyyn  ;D

<3.Anskubits
« Viimeksi muokattu: 23.06.2011 02:47:37 kirjoittanut Anskubits »
Addicted to Twilight, The Vampire Diaries, Justin Bieber, Demi Lovato and Doctor Who

Ginerva

• Qhuinn & Blaylock
« Vastaus #414 : 09.06.2011 10:43:46 »
Ihana luku. Hyvin on suomennettu.
Mä en sit kyl yhtään pidä Mikestä. Emmett on niin lutunen ja sulonen kun se jutteli Mikelle ;D
Se oli elastaaninen kissapuku. Matkalaukussa oli myös polvipituiset mustat nahkasaappaat ja hiuspanta, jossa oli pienet kissankorvat. Otin käteeni paperisen viestin laukusta ja luin sen ääneen. ”Edwardin lempieläimiä ovat suuret kissat, pitäkää hauskaa.” Laukussa ei ollut mitään muuta lukuun ottamatta korujani ja hygieniatavaroitani – ei edes alusvaatteitani. Onneksi olin pakannut vampyyri-ihmis-risteymä-kirjani käsimatkatavaroihini, joten ne olivat vielä mukanani. Kiristelin hampaitani ja vilkaisin Edwardiin. ”Emmett!” minä äirisin. Edwardin katsoi silmät suurina minua pitämässä mustaa kangasta ja saappaita. Olin yllättynyt, kun huomasin himoa hänen silmissään. ’Nyt voisi olla sopiva aika kokeilla, kuinka vastahakoinen hän olisi vauvanteko-suunnitelmilleni’, ajattelin. Virnistin: ”No, ainakin minulla on jotain päälle pantavaa kuherruskuukaudellemme.” Hän silmänsä laajenivat entisestään ja hän nielaisi.
Hahhaa. Nyt on Edwardinlla onngelma ;D
Mut toivon taas pian jatkoa
-Gin
xoxo
Alussa oli maila, kiekko ja Teemu?

tutti frutti

• Rouva Kalkaros
  • Ficci riippuvainen
« Vastaus #415 : 12.06.2011 22:40:28 »
Ihanaa saada tälle taas jatkoa.
Hyvin olet suomentanut, minun silmiini ei virheitä osunut
Kirjoittaja on myös tehnyt upeaa työtä

tutti frutti kiittää ja kumartaa

Snarmione<3
Alan Rickman<3
Emma Watson<3
Helena Bonham Carter<3
Johnny Depp<3
Tom Felton<3

Lööperiikka

Vs: KÄÄNNÖS: Voiman kilvet (37. luku 8.6), K-13
« Vastaus #416 : 14.06.2011 18:01:07 »
En tiedä olenko aiemmin kommetoinut mutta tämä on MAHTAVA!
Siis nauroin suurinman osan ajasta ja odotan häitä sekä kuherruskuukautta;)
Miksi "alkuperäiset" kirjat ei voi olla tälläisia?:D

lohikäärme

« Vastaus #417 : 19.06.2011 13:27:49 »
Ihana luku, jälleen.
Emmet oli kyllä yosi kiltti Bellalle ;)
Ha haa Mike, ihan oikein sille.

jatkoa odotellessa
lohikäärme

Sirocco

« Vastaus #418 : 22.06.2011 21:18:06 »
Uusi luku :) Kiitokset kommentoijille ja betauksesta little-monkeylle :))

Luku 38 - Päätöksiä

Seuraavana aamuna heräsin Edwardin helliin suukkoihin. Kierähdän hänen päälleen ja heittäydyimme lyhyeen suutelemiskohtaukseen ennen kuin Edward vetäytyi pois. Kasvoilleni nousi närkästynyt ilme ja Edward virnisti. ”Niin paljon kuin haluaisinkaan jatkaa, rakas, äitisi on juuri koputtamassa oven.” Loikkasin ylös ja juoksin laukulleni vaihtaakseni vaatteita. Pysähdyin, kun näin vain yksinäisen mustan elastaanikankaan. Ärähdin kovaan ääneen ja kirosin Emmettin mielessäni juuri, kun ovelta kuului koputus. 

”Bella? Oletteko jo heränneet?” äitini ääni kantautui sviitin ulkopuolelta. Menin vastahakoisesti avaamaan ovea. Hän virnisti huomatessaan, että minulla oli päälläni Edwardin paita. ”Oi, olen pahoillani kulta, toivottavasti en keskeyttänyt mitään. Halusin vain kertoa, että me menemme Philin kanssa nyt aamupalalle. Niin, ja Philin ja Edwardin täytyy lähteä puolentoista tunnin sisään baseball treeneihin.”

Irvistin sisäisesti äitini tietäväiselle katseelle. ”Okei, äiti, tulemme alas pian”, lupasin ennen kuin suljin oven. Ärähdin taas ja kävelin takasin makuuhuoneeseen löytääkseni huvittuneen Edwardin istumassa edelleen sängyllä. ”Hän luuli, että olimme juuri rakastelemassa, eikö niin?” kysyin. Hän naurahti ja nyökkäsi. Ähkäisin ja kiskaisin hänet ylös sängystä. Suutelin häntä pehmeästi ja vetäydyin sitten haluttomasti taaksepäin. “Sinä kuulit hänet – meidän täytyy lähteä aamupalalle.”

Taas kipaisin Edwardin matkalaukulle etsimään jotain vaatetusta itselleni, kunnes voisin ostaa jotain parempaa. Päädyin pukemaan ylleni Edwardin sinisen paidan. Kieritin hihat kyynärpäideni yli ja sidoin vyön vyötäisilleni. Koska olimme niin eripituisia, paita ulottui melkein polviini, joten paitaa voisi luulla jopa mekoksi minun päälläni. Jouduin taas pukemaan päälleni mustat saappaat. Ennen kuin lähdimme Edward yllätti minut intohimoisella suudelmalla. Voihkaisin hänen suutaan vasten, vartaloni tuntui syttyvän tuleen hänen suudelmistaan. Hän vetäytyi pois, kun minun oli pakko vetää henkeä toisen kerran. Me kumpikin huohotimme raskaasti, vaikka hengittäminen oli turhaa Edwardille. ”Rakas, sinulla ei ole aavistustakaan, mitä sisälläni tapahtuu, kun näen sinut minun vaatteissani”, hän mutisi nostaen kätensä poskelleni.

”Jos niin on, minusta tuntuu, että hankkiudun eroon vaatekaapistani ja pukeudun aina sinun vaatteisiisi”, hymyilin voitonriemuisesti. Rakastin hänen reaktiotaan niin paljon, että mietin jo oikeastin shoppailun väliinjättämistä. Loppujen lopuksi, Edwardilla oli paljon vaatteita jaettavaksi.

Hän nauroi, ”Ehkä ei kuitenkaan. En usko, että pystyisin kontrolloimaan sitten enää itseäni.” Minä hymähdin.

Me liityimme Renéen ja Philin seuraan nopealle aamupalalle. Sitten miehet jo lähtivätkin baseball-stadionille ja me lähdimme kohti kauppakeskuksia. Kasasin suuren kasan vaatteita niin itselleni viikonlupuksi kuin myös Alicelle, Roselle ja Esmelle. Ostin myös Renéele muutamia tavaroita. Meillä oli todella hauska tyttöjen päivä. Nautin kaikesta, paitsi hänen tietävistä katseistaan alusvaatekaupassa. Minun oli pakko ostaa alushousuja ja rintaliivejä suuri kasa, koska minulla ei ollut enää yhtäkään jäljellä.

Kysymystulva pulpahti ulos Renéen suusta juuri, kun astuimme alusvaatekaupasta ulos. ”Noh, kulta, onko Edward hyvä sängyssä? Vastasiko hän odotuksia? Käytättehän ehkäisyä?” kysymyksiä vain tulvi ja tulvi ja minä ärähdin.

”Äiti, ole kiltti!” anelin. Tiesin, ettei hän kuitenkaan uskoisi tämänaamuisen jälkeen, jos sanoisin, ettemme olleet edes rakastelleet vielä. ”Kyllä, käytämme ehkäisyä ja se on kaikki, mitä sinun tarvitsee tietää – en aio keskustella enempää kanssasi tästä aiheesta. ” En ainakaan valehdellut, sillä pidättyväisyys taisi olla paras ehkäisykeino.

Me jatkoimme shoppailua ja minä jätin harkitusti huomiotta hänen loput kysymyksensä.

Viimein saavuimme takaisin hotellille ja lounaan jälkeen kiirehdin sviitille päästäkseni karkuun äitiäni Edwardin luokse. Päästyäni sisälle Edward nosti minut ilmaan ja suuteli minua kertoen sanoitta, että oli kaivannut minua. ”Oliko teille hauskaa?” kysyin.

Hän hymyili omahyväisesti. ”Minulla oli hauskaa. Itse asiassa pääsin jopa pelaamaan hiukan. Sinun olisi pitänyt nähdä heidän kasvonsa, kun iskin pallon stadionin toiselle puolelle katsomoon ja sain kunnarin.” Hänen kasvoillaan oli erittäin itsetyytyväinen ilme.

Pyöräytin silmiäni hänen rehvasteleville sanoilleen. ”Edward sinun ei pitäisi mahtailla taidoillasi – me kaikki emme voi olla täydellisiä vampyyrejä.”

Hän virnisti, mutta ilme muuttui sitten surulliseksi. Minä kurtistin kulmiani. ”Mikä on vikana?”

”Kuulin, mitä äitisi ajatteli, kun palasitte hotellille. Hän ajatteli meidän tulevaisuutta ja mahdollista jälkikasvuamme. En ole täydellinen Bella, en voi antaa sinulle lapsia.” Hänen ilmeensä oli tuskainen.

Nostin käteni hänen poskelleen. Tajusin, että nyt olisi sopiva aika kertoa. “Jos me voisimme saada lapsia, haluaisitko sinä niitä?” kysyin.

“Tietenkin Bella, ei ole mitään, mitä haluisin enemmän kuin lapsia kanssasi”, hän veti henkeä, ”mutta vampyyreiden on mahdotonta saada lapsia, Bella. Joten ei ole mitään syytä pohtia asiaa, ellet halua jättää minua ja elää normaalia elämää normaalin miehen kanssa. Minä soisin sinulle sen.” Edward näytti niin surulliselta ja vakavalta. Jos se vain oli enää mahdollista, rakkauteni häntä kohtaan kasvoi taas.

“Ei, Edward, jos en voi saada lapsia sinun kanssasi, en halua niitä”, vakuutin hänelle. Hän rentoutui hieman. Nyt oli aika kertoa hänelle totuus. “Edward”, aloitin epäröivästi, “Mitä sanoisit, jos minä kertoisin, että me pystymme saamaan lapsen yhdessä? Vampyyrin ja ihmisen risteymän.”

Hänen silmänsä laajenivat ja hän toljotti minua shokissa. ”Mitä?”, hän kysyi järkyttyneen, ”Onko se edes mahdollista?”

”Kyllä se on, ihmisäidille ja vampyyri-isälle. Naisvampyyrit eivät voi saada lapsia, koska heidän vartalonsa ei voi muuttua, mutta miesvampyyrit ovat edelleen hedelmällisiä”, selitin. Ainakaan hän ei ollut vielä juossut karkuun tai sanonut ei, mikä oli hyvä merkki. ”Me voimme saada vauvan ja haluan, että hankimme sellaisen ennen kuin muutun.”

Hänen kasvonsa olivat edelleen järkytyksen peittämät. ”Bella, puolivampyyrilapsen odottaminen olisi erittäin vaarallista. Kuinka monta risteymää on edes olemassa?”

”Ei kovin montaa”, myönsin, ”Aro tapasi heitä kauan aikaa sitten.”

Ja sitten tuli kysymys, jota olin pelännyt. ”Selviytyikö kukaan äideistä?”

Irvistin ja myönsin: “Ei, mutta...” 

Hänen äänensä kiristyi. ”Minä en halua ottaa sitä riskiä, että menettäisin sinut. On liian vaarallista yrittää vain sen takia, että me voisimme saada lapsen.” Hänen äänensä oli tuskainen ja vihainen.

”Mutta kellään äideistä ei ollut lääkäriä apunaan, Edward. Minulla on sinut ja Carlisle. Minä selviäisin”, mina vastustin.

“EI!” hän huusi, “en voi menettää sinua. Tämä on liian vaarallista.” Sanojensa jälkeen hän nousi ylös ja lähti ovelle. Varmaankin juoksemaan ja rauhoittumaan.

Heitin nopeasti kilpeni hänen ympärilleen ja pysäytin hänet. ”Edward kiltti, kuuntele ainakin loppuun, ennen kuin teet mitään päätöksiä”, anelin.

Hänen silmiensä katse pehmeni ja hän huokaisi kävellen sitten seisomaan viereeni. Istuin sängylle ja hän istui viereeni. Minä selitin hänelle kaiken, mitä tiesin hyprideistä. “En pyydä sinua päättämään juuri nyt”, sanoin, kun pääsin loppuun, “Haluan sinun vain lupaavan minulle, että mietit asiaa kunnolla, ennen kuin teet mitään päätöksiä.” Hän nyökkäsi hiljaisena.

Jätimme aiheen siihen loppuillaksi. Söimme päivällisen Reneen ja Philin kanssa ja teimme sitten kierroksen Vapauden patsaalle. Edward näytti pystyvän työntämään keskustelumme mielestään ja nauttimaan kierroksesta täysin. Hän näytti minulle lempikohtansa patsaasta ja kertoi patsaan historiasta minulle.

Myöhemmin annoin Edwardille kirjat, jotka kertoivat puolivampyyreistä, Hän voisi lukea niitä sillä välin, kun nukuin.

Edwardin näkökulma

Bellan nukkuessa vierelläni luin hänen antamat kirjat lävitse. Olin kieltämättä ollut shokissa, kun hän oli paljastanut, että meidän olisi mahdollista saada lapsi. Olin myös melko varma, että hän peitti minulta vielä jotain yksityiskohtia. Niin paljon kuin rakastinkaan Bellaa ja halusin saada lapsen hänen kanssaan, en halunnut asettaa hänen henkeään vaaraan. Jos hän kuolisi, en voisi elää.

Pystyin kuitenkin näkemään hänen silmistään, kuinka paljon hän halusi lasta. Lisäksi olin nähnyt kaiken sen surun ja toivottomuuden Rosalien ja Esmen ajatuksista, mitä tämä aihe herätti. En halunnut, että Bella joutuisi olemaan surullinen muuttuessaa vampyyriksi – hän joutuisi olemaan ikuisesti surullinen. En myöskään ollut varma, kuinka hän suhtautuisi, jos kieltäytyisin. Hän antaisi minulle varmasti anteeksi, mutta Rosalie ja Esme eivät antaisi.

Se ei ollut se, mikä haittasi minua eniten. Kärsisin mieluummin ikuisuuden perheeni vihaa, jos se tarkoittaisi, että Bella olisi turvassa ja onnellinen. Mutta vaikka hän olisi kiistämättä turvassa, jos hän ei ottaisi riskiä lapsen kanssa, hän ei olisi onnellisempi.

Minä luin uudestaan ja uudestaan kirjoja ja mietin aikaisempaa keskusteluamme. Hän oli kertonut suunnitelmistaan, kuinka tulisi selviytymään. Minun täytyi myöntää, että veren juominen ja alituinen tarkkaileminen voisi toimia. Perheessämme kolmella oli lääketieteellinen tutkinto: minulla, Carslislella ja Rosaliella. Aikainen keisarileikkauskin oli hyvä idea. Tietenkin synnytys voisi onnistua, mutta en kuitenkaan ollut sujut sen kanssa, että tätä kaikkea kokeiltaisiin Bellalla. Eihän meillä ollut aikaisempaa kokemusta. Sitä paitsi kukaan nainen ei ollut aikaisemmin selviytynyt risteymän synnytyksestä.

Se ei kuitenkaan ollut ainoa ongelma. En ollut varma pystyisinkö hallitsemaan itseäni, jos me rakastelisimme. En ollut varma pystyisinkö olemaan satuttamatta häntä. Vaikka hänellä oli hänen kilpensä, en ollut varma pystyisikö hän pitämään niitä valmiustilassa sellaisen nautinnon hetkellä. Enkä voinut olla varma itsestäni, voisin vahingossa purra häntä tai olla liian kovakourainen ja satuttaa häntä.

Hän oli koetellut kontrolliani lähiaikoina kuumilla ja kiusaavilla katseilla. Minun oli myönnettävä, että Bella tiukassa kissa-asussa sai kuolleen sydämeni tuntumaan siltä, kuin se pumppaisi villisti. Hän sai minussa aikaan tunteita, joita en ollut koskaa ennen tuntenut, kuten teinipojan himon. Edes ihmisenä en ollut koskaa löytänyt naista, jolla olisi ollut sellaista vetovoimaa kuin Bellalla joka ikisellä tavalla. Hänen hiljainen mielensä, hänen kaunis vartalo ja kauniit silmänsä, hänen älykäs näkemys maailmasta, hänen iloinen ja raikas luonteensam, hänen houkutteleva verensä ja kaikki muu hänessä vetosi minuun enemmän kuin mikään muu.

Tätä päätöstä ei olisi helppo tehdä ja vietin yön punniten vaihtoehtoja. Katselin Bellan nukkuvan ja tein mielessäni listaa hyvistä ja huonoista puolista. Yön edetessä tajusin, että halusin toivottoman paljon lasta Bellan kanssa. Se oli jotain, mitä en ollut edes uskaltanut uskoa todeksi koko olemassa oloni aikana, mutta toisaalta en halunnut vaarantaa Bellan henkeä.

En osannut päättää. Vedin Bellaa lähemmäs itseäni ja odotin aamun tulevan.

Bellan näkökulma

Herätessäni Edwardilla oli edelleen kasvoillaan sama mietiskelevä katse ja tiesin, ettei hän ollut vielä ehtinyt päättää. Hän nojautui minua kohti ja suuteli hellästi huomatessaan, että olin herännyt. ”Hyvää huomenta. Olen pahoillani, minulla ei ole vielä vastausta, mutta lupaan, että päätän ennen kuin olemme takaisin kotona.”

Nyökkäsin hyväksyvästi. Tiesin, että hän tarvitsi vielä aikaa miettimiseen. ”Okei, mutta jos tarvitset vielä enemmän aikaa sano vain minulle. Sinun ei tarvitse päättää heti ja muista, että pyydän sinua vain lupaamaan, että yritämme. Ei ole mitään takeita siitä, että oikeasti tulisin raskaaksi. Sitä paitsi valmistumiseeni on aikaa vielä kuukausia, enkä halua, että saamme lapsen ennen häitämme.”

Hän hymyili kauniisti, ”Hyvä niin, kulta, uskon sinua, mutta minä päätän ennen kuin lähdemme takaisin Forksiin. En halua, että perheeni mielipiteet vaikuttavat päätökseen, jonka pitäisi olla meidän.”

Virnistin hänelle, “Kiitos.” Sitten kierähdin hänen päälleen hajareisin. “Voinko mitenkään vakuuttaa sinua?” kehräsin suudellen häntä ja työntäen varovaisesti käsiäni hänen kovaa, lihaksikasta rintaansa vasten. Sydämeni alkoi jyskyttää innostuneesti, kun tunsin hänen treenatun vatsansa käsissäni. Nostin hänen paitaansa, mutta Edward kahlitsi nopeasti käteni ranteista.

Edwardin huulet erosivat omistani ja hän ähkäisi: ”Ei nyt, Bella.”

Huokaisin ja vedin käteni pois kierähtäen sitten takaisin hänen vierelleen. ”Minun olisi vain pitänyt pitää sinua aloillaan ja sitten yllättää sinut sillä, että olisin raskaana”, mutisin pettyneenä siihen, että viettely-yritykseni oli epäonnistunut.

Hän nosti kulmakarvojaan, ”Oletpa kiero.”

Virnistin, ”Noh, voimme säästää idean kuherruskuukaudellemme”, minun oli pakko vielä jatkaa, ”ja haluan meille kunnollisen häämatkan”, sanoin lujasti. ”Jos päätät, että meidän ei pitäisi hankkia lapsia, sitten käytämme ehkäisyä, mutta meillä tulee olemaan kunnon kuherruskuukausi.” Olin päättäväinen.

Hän huomasi, kuinka vakava olin ja huokaisi, ”Bella, en tiedä, voinko rakastella kanssasi satuttamatta sinua.” Hänen silmänsä olivat huolestuneet.

”Itse asiassa minä ajattelin sitäkin. Ja koska et voi satuttaa minua kilpieni takia, meidän täytyisi harjoitella.”

Edward näytti kiinnostuneelta, mutta epäluuloiselta. ”Ja mitä tämä harjoittelu pitäisi sisällään?”

”Noh, suunnittelin, että meidän täytyisi harjoitella perusasiat jo ennen häitä. Aloittaisimme pienillä askeleilla. Olisi parasta edetä hitaasti, jotta voisit kasvattaa kontrolliasi”, selitin, ”sitten sinun ei tarvitsisi olla enää huolissasi häämatkallamme.”

Hän nyökkäsi mietteliäänä, ”Ehkäpä, mutta todella hitaasti, Bella. Ja minä haluan määrätä etenemistahdin”, hän varoitti.

Nyökkäsin innokkaana. Olin hurmioissani siitä, että hän oli hyväksynyt asian jo osaltaan. Se tarkoitti sitä, että olin jo askeleen lähempänä hänen taivuttelua lapseen.

Ennen kuin ehdin suostuttelemaan häntä aloittamaan harjoittelun nyt, huomasin, että kello oli jo niin paljon, että meidän pitäisi lähteä aamupalalle.

Päivämme oli täpötäysi New Yorkin nähtävyyksiä, kävimme esimerkiksi Keskuspuistossa, museossa ja eläintarhassa. Kumpikin meistä nautti paljon ja olimme huvittuneita näkiessämme Renéen nauttivan kaikesta kuin lapsi. Olin huolissani siitä, että Edward teki edelleen koko ajan mielessään tärkeää päätöstä tulevaisuudestamme. Joten jos halusin nauttia kunnolla ympäristöstämme, minun piti olla äitini kanssa.

Seuraavana aamuna kävimme Renéen kanssa kävelyllä. Hän myönsi, että oli toivonut ennen jälleennäkemistämme, että olisi voinut suostutella minut jäämään hänen luokseen. Mutta kun hän oli nähnyt minut Edwardin kanssa ja sen rakkauden, joka välillämme vallitsi, hän ei voinut pyytää minua jäämään. Me nautimme ajastamme yhdessä, mutta pian tuli aika suunnata kotiin.

Pidättelin urhoollisesti kyyneliäni hyvästellessäni äitini ja varmistaessani, että hän saapuisi Forksiin ennen häitämme.

Lentomatka oli hiljainen antaessani Edwardille aikaa miettiä ja katsoessamme Ylpeyden ja ennakkoluulon elokuvana. Myös ajomatka kotiin oli hiljainen, vain hengitykseni ja auton moottorin ääni häiritsivät hiljaisuuttamme.

Sen sijaan, että Edward olisi ajanut Culleneille, hän kääntyi ja parkkeerasi tutulle tielle. Tajusin, että olimme menossa niityllemme. Olin hiljainen ja toiveikas, kun hän nostin minut selkäänsä ja juoksi läpi metsän. Huolimatta levottomuudestani, pystyin silti nauttimaan lyhyestä juoksusta.

Hän laski minut taas keskellä niittyä ja kääntyi minua kohti. Katsoin ylös hänen silmiinsä yrittäen lukea hänen ilmeitään, mutta hän oli täysin ilmeetön. Kurtistin kulmiani. Hän hymyili pienesti. “Bella, päätin, että jos tämä on se, mitä haluat, haluan yrittää”, hän sanoi pehmeästi, ”Haluan sinun tietävän, että haluan kovasti saada lapsen kanssasi. Se symboloisi sitä, mitä rakkautemme on luonut. Tiedän, että olit huolissasi siitä, että minä en haluaisi lasta ja ollakseni rehellinen en ollut ennen edes leikitellyt ajatuksella ennen kuin kerroit minulle. Mutta minä haluan tätä”, hän vakuutti.

Tunsin, kuinka kasvoilleni nousi valtava hymy. Hänen päätöksensä ei vain tehnyt minua sanoinkuvaamattoman onnelliseksi, vaan hän oli tehnyt tyhjäksi myös luuloni siitä, ettei hän haluaisi ollenkaan lasta. Halasin häntä tiukasti onnenkyynelten tulviessa kasvoilleni. ”Kiitos, Edward, rakastan sinua niin paljon.”

Hän hymyili alas minulle näyttäen aivan enkeliltä. Hän taipui alemmas ja suuteli minua. Minä vastasin innokkaasti ja tunsin tulen, jota suudelmat minussa herättivät. Lopulta vetäydyimme erillemme, kiitos hapentarpeeni. Salaa olin kuitenkin innoissani harjoituksista, joita meillä tulisi olemaan ennen häitä.

En todella toivonut tällä hetkellä mitään muuta seuraa, maatessamme niityllä onnellisena ja miettiessämme mahdollisia nimiä lapsellemme. ”Jos se on poika, me voisimme kutsua häntä Edwardiksi”, ehdotin.

Edward kurtisti nenäänsä, “En usko, että se on hyvä ajatus, rakas. Lopulta hän tulee näyttämään vanhemmalta kuin me, miten voisimme selittää, miksi meitä kumpaakin kutsutaan Edwardiksi? Sitä paitsi, ei oli kovin hienoa olla samanniminen kuin isänsä.”

Mutristin suutani, ”Entäs Masen sitten? Se olisi loistava nimi pojalle.”

Hän virnisti, ”Pidän siitä – se ei ole kovin tavallinen, mutta on sitli hyvä.” Hymyilin hänelle. “Me voisimme kutsua häntä myös Charlesiksi”, hän ehdotti.

Hymyilin, “Tai ehkä Carlisle voisi olla sopiva toiseksi nimeksi.”

Edward nyökkäsi hyväksyvästi. “Entäs tytölle? Mitä nimiä olet ajatellut?”

“Toiseksi nimeksi olin ajatellut joko Renesmeetä, niin kuin Renee ja Esme, tai Rosemarya, niin kuin Alice ja Rose.”

Hän kurtisti kulmiaan hämmentyneenä, “Miten Rosemary liittyy Roseen ja Aliceen?”

”Noh, me emme todellakaan ole nimeässä tytärtämme Riceksi tai Asilieksi, joten käytin Alicen ensimmäistä nimeä, Marya.” 

”Vai niin”, hän nyökkäsi mietteliäänä.

”Pohdin myös muita mahdollisia nimi – Elizabeth, kuten äitisi.” Edward hymyili hellästi ja silitti poskeani. ”Tai Charlize, kuten Carlisle ja Charlie. Tai sitten Jemma, kuten Emmett ja Jasper.”

Hän hymyili, ”Mielestäni ne kaikki ovat hyviä nimiä, rakas, meidän täytyy enää vain päättää, mitä nimiä käytämme ja missä järjestyksessä.”

Nyökkäsin, ”Noh, meillähän onkin paljon aikaa, eihän lapsi vielä ole tulossa.”

Minun oli ollut tarkoitus jatkaa vielä, mutta aivan yhtäkkiä Alice pamahti niitylle. ”Bella! Heti kun Edward oli tehnyt päätöksen, näin kaksi lastanne!” hän kiljahti haltioissaan. Hänen silmänsä säihkyivät ja koko hänen kehonsa tärisi kiihtymyksestä. 

Loikkasin ylös. “Näitkö? Sehän on ihanaa! Miltä lapsemme näyttää?” tiukkasin. Vasta sitten hänen sanansa rekisteröityivät kunnolla. ”Sanoitko sinä lapset? Niin kuin... monikossa?” kysyin.

Hän nyökkäsi innostuneena. “Kyllä sanoin, teistä tulee kahden kaksostytön onnelliset vanhemmat.”

Suuni loksahti auki, sitten minusta tuntui, että suorastaan loistin iloa. Katsoin ylös Edwardiin ja varvistaen suutelin hanta riemukkaasti.

Suudelma oli kuitenkin lyhyt, koska Alice veti äkkiä esiin väripiirroksia, jotka olivat niin hienoja, että ne näyttivät melkein valokuvilta. ”Tässä he ovat, eivätkö he olekin ihastuttavia? Voi en voi odottaa sitä, että pääsen shoppailemaan heille.”

Revimme kuvat hänen käsistään ja selasimme ne nopeasti läpi. Ensimmäisessä oli kaksi vastasyntynyttä Edwardin ja minun sylissä – olin vielä ihminen, mutta näytin uskomattoman kalpealta. Me kummatkin pitelimme kankaaseenkäärittyä vauvaa, vain heidän rauhalliset kasvot näkyivät. Kummallakin oli Edwardin kulmikkaita piirteitä kasvoissaan, mutta tarkemmin katsoen ne olivat kyllä paljon pyöreämmät. Päässään heillä oli hieman ruskeita hiuksia.

Verenpunaiset silmäni seuraavassa kuvassa kertoivat, että olin juuri muuttunut. Tällä kertaa koko perhe oli kuvassa ja minä ja Edward pidimme vauvoja. Nyt he näyttivät olevan jo parin kuukauden ikäisiä, arvelin, että oikeasti he olisivat siinä muutaman päivän ikäisiä. Heidän hiuksensa olivat pitempiä, ne olivat mahonkisen ruskeat, mutta niissä oli myös pronssisia vivahduksia. Heidän silmänsä hämmästyttivät minua eniten. Ne olivat ainutlaatuisimman väriset, mitä olin koskaan nähnyt – pähkinänruskeat, joissa oli smaragdinvihreitä häivähdyksiä. ”He ovat niin kauniita”, kuiskasin sivellen kuvaa sormillani.

”Pieniä enkeleitä”, Edward sanoi uskomattoman hellällä äänensävyllä.

Me katsoimme vielä loput kuvat läpi. Siinä oli kuvia heistä myös vanhempina. Yhdessä he olivat Emmettin kanssa ja näyttivät olevan noin kahdentoista vanhoja. He metsästivät karhua. Toisessa he tappelivat leikkimielisesti Jasperin kanssa. Monissa kuvissa tyttäremme olivat Esmen, Rosalien ja Alicen kanssa. Useimmissa he olivat kuitenkin minun ja Edwardin kanssa.

”Kiitos, Alice”, sanoin kyyneliä silmissäni, ”En jaksa odottaa, että pienet tyttömme syntyvät.”

Edward oli kanssani samaa mieltä. Hän näytti paljon rennommalta, kun oli saanut varmistuksen, että selviytyisin synnytyksestä.

Lopulta suuntasimme takaisin. Vain Rosalie tiesi, mutta hänkään ei ollut nähnyt kuvia vielä, koska Alicen mielestä meidän oli pitänyt nähdä ne ensin. Muut tiesivät vain, että jotain tärkeää oli tapahtunut ja että me kertoisimme Edwardin kanssa, mistä oli kyse, kun saapuisimme kotiin.

Oli aika kertoa Culleneille.

tutti frutti

• Rouva Kalkaros
  • Ficci riippuvainen
« Vastaus #419 : 22.06.2011 23:12:45 »
Ja uusi luku!
Hyvää työtä olet suomentamisen kanssa tehnyt, yksi virhe (ylimääräinen kirjain sanan perässä) pisti silmääni, mutten sitä nyt jaksa etsiä tuolta. Muita virheitä en nähnyt.
Bellan keksimät nimet olivat jänniä ja jään odottelemaan muille Culleneille kertomista

tutti frutti kiittää ja kumartaa

Snarmione<3
Alan Rickman<3
Emma Watson<3
Helena Bonham Carter<3
Johnny Depp<3
Tom Felton<3