Kirjoittaja Aihe: Twilight: KÄÄNNÖS: Voiman kilvet (Epilogi 20.01), K-11  (Luettu 115439 kertaa)

little-monkey

Vs: KÄÄNNÖS: Voiman kilvet (12. kappale 22.3)
« Vastaus #100 : 13.04.2010 15:43:59 »
Kiitos kaikista ihanista kommenteista (:

Arosalie: Joo luvut tosiaankin paranee koko ajan (: Ainakin mun mielest (:

mellonami: Kiva, että pidät (:

katriqqq: Kiva, että pidit :D En ala nyt spoilamaan, kaikki selviää ajan myötä xD

kuppi_kahvia: Eihän se haittaa (: Ainahan voi lukea uudestaan, jos haluaa. Haha, mulla on luvut 1-22 tulostettuna jossain :P Äiti halus lukee jonkun syyn takii... mut kosk se ei voi lukee koneelta mitään (kosk se ei jaksa) ni mun piti tulostaa sille kaikki... Joo ja mahtavaa, että pidät (:

NuuhkuHoney: Kiva, että pidät (:

Annoy: Kaikki aikanaan (; Jonkin aikaa kyllä kestää ennen kuin Cullenit saavat tietää, että Bella tietää heidän olevan vampyyreita.

Ja sitten miljoonat anteeksipyytelyt. Anteeksi oikeesti, että tässä on kestänyt niin pitkään, mutta minulla on ollut kokeita ja hieman muutenkin vaikeaa... Ja sitten kun viimein sain voimia siihen, että olisin voinut postata uuden luvun, oman koneeni netti meni rikki -.- Nyt joudun dataamaan veljen koneella... No saanpa sentään surfailla netissä ;D

Joo mutta siis nyt lopetan selittelyt ja sanon kerran vielä anteeksi, ja sitten päästän teidät lukemaan 13. lukua (: Toivottavasti pidätte (:

Kappale 13: Epäonnekas

Bellan näkökulma

Vietin suurimman osan illasta yrittäen kiinnittää huomioni kaikkeen muuhun kuin ajatuksiin Edwardin lumoavista silmistä, hiljaa nuhdellen itseäni kun hän oli minulle hieman enemmän kuin pakkomielle. Nyt kun olin oikeasti puhunut hänelle, huomasin että sen lisäksi, että hän oli komein vampyyri, hänelle oli myös kaikista mielenkiintoisinta puhua.

Yritin turhaan päästä eroon ajatuksistani Edwardista, joten uppouduin lääketieteelliseen artikkeliin, jonka Sulpicia oli lähettänyt toivoen, että lääketieteelliset sanat pitäisivät yliaktiiviset ajatukseni kurissa. Loppujen lopuksi minä luovutin, ja sen jälkeen kun olin soittanut Heidille ja kuvaillut mahtavan shoppailuretkeni sekä kiusoitellut häntä siitä että hän oli kateellinen, menin sänkyyn.

Edward oli mukana jopa unissani; kultaiset silmät kirkkaina loistaen sekä upea hymy suunnattuna minuun.

Heräsin viimeinkin ja valmistauduin seuraavaan päivään lukiossa. Huomasin odottavani päivää innokkaana, sitten läksytin itseäni, koska, jos olin rehellinen, syy siihen että odotin päivää oli Edward Cullen.

Astuin ulos, ja huomasin, inhokseni, että siellä oli lunta ja jäätä kaikkialla. Tarkistin ettei kukaan ollut lähettyvillä ja sitten kiedoin itseni kilpeen ja nostin itseni ilmaan leijuen pari tuumaa maanpinnan yläpuolella. Siirtäen kilpeäni mielessäni olin pian seisomassa autoni oven vieressä onnistuen välttämään jäällä liukastumisen.

Ajoin kouluun hitaammin kuin tavallisesti huolissani autoni kyvyistä jäällä. Olin yllättynyt, kun huomasin kuinka hyvin se selvisi olosuhteista. Hitaan ajamiseni vuoksi pääsin koululle hieman myöhemmin kuin tavallisesti ja tavallinen parkkipaikkani oltiin jo otettu, joten löysin paikan neljän auton päästä Edwardin Volvosta.

Hyppäsin ulos autosta ja vilkutin Culleneille ennen kuin metallin välähdys osui silmääni. Kävelin jäällä pitäen kiinni autostani kulkiessani sen taakse tutkimaan renkaita. Tajusin että Charlie oli laittanut niihin lumiketjut tänä aamuna. Seisoin siinä hiljaa liikuttuneena, kun ajattelin kuinka ajattelevainen ja huolehtiva Charlie oli ollut.

Minut keskeytettiin ajatuksistani, kun kuulin kaksi asiaa samaan aikaan. Ensimmäinen oli kova kirskahdus ja toinen oli ääni Edward Cullenista kun hän huusi; ”EI!” Katsoin ylös järkyttyneenä. Silmäni, jotka olivat tottuneet katsomaan vampyyrien nopeita liikkeitä, katsoivat mitä tapahtui kun minä seisoin vieläkin shokissa. Tylerin pakettiauto oli tulossa minua päin hälyttävällä nopeudella ja tiesin ettei minulla ollut aikaa siirtyä. Kiedoin kilven ympärilleni vaistonvaraisesti ja valmistauduin törmäykseen katsomalla Edwardin kauhistunutta ilmettä.

Yllätyin kun hän syöksi itsensä minua kohti ja kaatoi minut maahan. Kilpeen kiedottu pääni osui asfalttiin, kun hänen kätensä ojentuivat suojelevasti eteeni estäen pakettiauton törmäyksen. Samanaikaisesti kilpeni työnsi itsensä ulos kietoen Edwardin sen sisään ja se työnsi pakettiautoa hieman poispäin meistä.

Kun pakettiauto pysähtyi, vedin heti kilpeni pois Edwardin ympäriltä hämmentyneenä siitä, että tunsin tarvetta pitää Edwardia, supervahvaa vampyyria, turvassa. Olin kauhistunut; olin melkein paljastanut itseni Edwardin edessä ja helpotuin kun ajattelin, että hän uskoisi että olisi itse työntänyt pakettiauton pois.

Säpsähdin kun Edwardin huolestuneet kasvot kääntyivät minua kohti, ja huomasin olevani turvallisesti hänen käsissään vartaloni hymistessä tyytyväisyydestä. ”Bella oletko kunnossa?” hän kysyi huolestuneesti samalla kun hänen silmänsä tutkivat vartaloni etsien vaurioita.

Hymyilin heikosti hänelle edelleen järkyttyneenä siitä mitä oli juuri tapahtunut. ”Olen ihan kunnossa Edward”, vakuutin hänelle. Sitten irvistin mielessäni kun tajusin että minun piti näytellä viatonta pientä ihmistä, joka ei ollut koskaan nähnyt mitään supervahvaa tai –nopeaa ennen, jos halusin Culleneiden uskovan että olin tavallinen ihminen. Aro oli painostanut pari päivää sitten että Culleiden piti pysyä tietämättöminä niin pitkään kuin mahdollista, varsinkin lahjastani ja yhteyksistäni Voltureihin. Ei ollut turvallista minulle olla heidän lähellään, jos toinen vampyyri tai lauma tajusivat minun tietävän vampyyreista, ja valvoisivat Volturien lakia yrittämällä tappaa minut ja Cullenit, koska he olivat viettäneet aikaa kanssani. Tietenkin olin varma että voisin suojella heitä jos olisin lähellä, mutta en pystyisi siihen ilman että paljastaisin olevani Volturien prinsessa.

Huokaisin mielessäni muuttaen järkyttyneen ilmeen kasvoilleni, kun katsoin Edwardiin. ”Kuinka pääsit luokseni niin nopeasti?” kysyin.

Hänen silmiensä ilme tiukkeni hieman, mutta hän piti kasvonsa rauhallisina. ”Mitä sinä oikein puhut Bella? Minä seisoin vieressäsi ja vedin sinut pois tieltä”, hän valehteli sujuvasti.

Olin vaikuttunut hänen valehtelukyvyistään, mutta olin vihainen siitä että hän ajatteli pääsevänsä pakoon vihjaamalla etten olisi tarkkaavainen. ”Ei, vaan sinä olit seisomassa kauempana autosi luona”, totesin tiukasti.

Hänen äänensä kovettui. ”Et tiedä mistä puhut Bella. Sinä löit pääsi.”

Tuijotin häntä vihaisena. ”Olen kunnossa”, sanoin jäätävästi.

Hänen ilmeensä muuttui epätoivoiseksi. ”Ole kiltti Bella”, hän sanoi pehmeästi.

”Miksi?” vaadin.

”Luota vain minuun”, hän sanoi.

Huokaisin. ”Hyvä on mutta sinä olet selityksen velkaa”, varoitin.

Tiesin että hän oli huolissaan siitä että oli juuri paljastanut perheensä, mutta jonkin syyn takia halusin että hän voisi kertoa minulle totuuden, ja halusin että hän tuntisi että voisi luottaa minuun etten kertoisi heidän salaisuuttaan.

Edward lopetti vastaan väittelyn kun ensiapu saapui paikalle. Istuimme paikallamme ja odotimme että he saisivat pakettiauton siirrettyä pois luotamme. Istuin siinä, edelleen mukavasti kietoutuneena Edwardin käsiin, ja yritin olla olematta kärsimätön. Edward ja minä olisimme molemmat voineet aivan helposti siirtää pakettiautoa. Minä jopa suunnittelin hienovaraista auttamista, mutta hylkäsin idean – en missään nimessä ottaisi sitä riskiä että paljastaisin lahjani toiseen kertaan.

Kun ensihoitajat saapuivat luoksemme, Edward laski minut käsistään, ja tunsin tappion tunteen, kun hän ilmoitti heille että olin lyönyt pääni, mutta vakuutti että hän itse oli aivan kunnossa. Tuijotin häntä vihaisena, kun minut laskettiin paareille, ja laitettiin, suureksi häpeäkseni, niskatuki.

Kun istuin ambulanssissa, huomasin lommon autoni vieressä olevassa kellanruskeassa autossa, se oli selvästi tullut Edwardin olkapäästä. Tiesin etten voisi antaa ihmisten tulla epäileviksi Culleneista, joten lähetin kilpeni hienovaraisesti vaurion luo ja hiljaisesti korjasin sen kiitollisena, että kaikki keskittyivät saamaan Tylerin ulos pakettiautostaan. Olisi ollut outoa jos joku joka katsoi lommoa, olisi nähnyt sen muuttavan ihmeellisesti muotooan kuin tyhjästä.

Kaiken lisäksi Charlie saapui pian. Hänen paniikin valtaamat kasvonsa olivat epätoivoiset kun hän etsi minua. Samassa hän näki minut ja hänen kasvonsa rentoutuivat hieman huomaten selvästi etten ollut vakavasti vahingoittunut. Sen jälkeen, kun olin moneen kertaan vakuuttanut olevani kunnossa ambulanssi lähti kohti Forksin sairaalaa.

Edward tuli myös mukaan, mutta hän sai istua edessä ja kun saavuimme sairaalaan, hän liukui yksinkertaisesti sisään luvaten ensihoitajille että hän pyytäisi isäänsä tarkistamaan hänet. Tuhahdin hiljaa. Selvästi tohtori Cullenin ei pitäisi huolehtia Edwardin terveydestä.

Monien röntgenkuvausten ja tarkastusten jälkeen minut jätettiin vihdoinkin rauhaan – vetäisin tyhmän niskatuen pois heti kun olin yksin. Valitettavasti rauhani ei kestänyt pitkään, kun Tyler tuotiin viereeni. Hän näytti kauhealta ja oli siteiden peitossa. Kun hän näki minut, hän näytti anteeksipyytävältä. ”Bella olen niin pahoillani!” hän huudahti.

”Olen kunnossa Tyler. Et osunut minuun”, vakuutin hänelle.

”Luojan kiitos! Hetken luulin että kuolisit.” Naurahdin hiljaa ajatukselle. Minun tappamiseni vaatisi paljon enemmän kuin pakettiauton. ”Kuinka pääsit niin nopeasti pois alta?” hän kysyi.

”Edward seisoi vieressäni”, valehtelin sujuvasti. Ihmiset näyttivät uskovan valheeni paremmin kuin vampyyrit. ”Hän veti minut pois tieltä”, lopetin.

”Ai, minä en nähnyt häntä siellä”, hän sanoi. Pysyin hiljaa toivoen että hän uskoisi valheeni. ”Kai se kaikki tapahtui niin nopeasti. Jessus minun pitäisi pyytää häneltäkin anteeksi”, hän voihkaisi, ”tapoin melkein teidät molemmat.”

Hymyilin hänelle pienesti. ”Olemme molemmat kunnossa Tyler, älä huoli.”

Valitettavasti Tyler tunsi tarvetta jatkaa anteeksipyyntelyä, joten menin makaamaan ja näyttelin nukkuvaa. Hän jatkoi anteeksipyyntöjen mumisemista, mutta ainakin hän hiljensi ääntään.

Kun makasin paikallani, mietin aamun tapahtumia. Olin täysin ihmeissäni Edwardin toimista; hänen ei olisi pitänyt pelastaa minua. Ensimmäiseksi, hän tuskin tunsi minua, joten hänellä ei pitäisi olla mitään syytä pelastaa minua. Toiseksi, hän oli juuri paljastanut ettei ollut ihminen, jolla olisi ollut kauheat seuraukset jollen minä olisi ollut kysymyksessä. Kolmanneksi, nopeudella jolla Tylerin pakettiauto liikkui, hänellä oli ollut vähän aikaa toimia. Näytti siltä että hän oli pelastanut minut vaistonvaraisesti, mikä oli outoa, koska hänellä ei pitäisi olla mitään syytä toimia niin.

En vain voinut ymmärtää miksi hän oli pelastanut minut. Olin hieman vihainen että hän oli melkein paljastanut heidän olemassa olonsa koko koululle, millä taas olisi ollut tuhoisat seurakset sekä vampyyreille, että ihmisille jotka näkivät jotakin tapahtuneesta. Kuitenkin olin enemmän kuin kiitollinen hänelle; jos hän ei olisi pelastanut minua, minun olisi ollut erittäin vaikea selittää miksi Tylerin pakettiautossa oli ihmisen muotoinen lommo, ja miksen ollut kuollut. Tai pahempaa, jos olisin työntänyt kilpeni ulos ja lähettänyt Tylerin pakettiauton poispäin itsestäni, minulla ei olisi edes tilaisuutta selittää ennen kuin minut kuskattaisiin tutkimushuoneeseen. Joten kaiken kaikkiaan olin erittäin onnekas että Edward oli ollut paikalla.

Tuttu samettinen ääni keskeytti pohdintani. ”Nukkuuko hän?” hän kysyi. Avasin silmäni ja näin Edwardin seisovan lähellä sänkyni jalkopäätä.

Tyler lopetti säälittävän jaarituksensa. ”Ai hei Edward, olen niin pahoillani. Olisin voinut tappaa sinut.”

Virnistin hieman ja Edward naurahti hiljaa. ”Ei muistella pahalla”, hän vastasi. Tuhahdin. Edward kääntyi minuun päin uteliaana, ja minä järjestin ilmeeni. ”Kuinka voit?” hän tiedusteli.

”Olen kunnossa”, kerroin hänelle varmana, tiesin että kilpeni oli suojannut minua. ”Mutta he eivät anna minun mennä ennenkuin lääkäri on tarkastanut minut”, jupisin.

Hän virnisti minulle vinosti ja tunsin sydämeni läpättävän. Kuritin itseäni mielessäni, kun reagoin tällä tavalla. En ollut koskaan aiemmin tavannut ketään jolla olisi sellainen vaikutus minuun. ”Älä huoli, minä tulin vapauttamaan sinut”, hän vakuutti minulle.

Kuin merkistä komea blondi vampyyri saapui huoneeseen. Hymyilin Carlislelle. ”Hei tohtori”, tervehdin häntä. ”Tiesin että ikävöit minua, joten ajattelin tulla käymään”, vitsailin.

Hän hymyili takaisin. Hänen silmissään näkyi hieman ahdistuneisuutta – selvästi hänelle oltiin kerrottu Edwardin superkäytöksestä. ”Bella, tiedät että olet tervetullut taloomme milloin tahansa. Sinun ei tarvitse mennä näin pitkälle nähdäksesi minut”, hän vastasi.

Nauroimme molemmat samalla kun hän katsoi tietojani ja täytti lomakkeet. ”Edward sanoi että löit pääsi. Miltä tuntuu?” hän kysyi, kun hänen sormensa tunnustelivat hellästi kalloani etsien merkkejä mustelmista.

”Olen kunnossa. Isku ei ollut niin kova”, vakuutin hänelle, ”Minä tuskin tunsin sitä.” Mikä oli totta, kilpeni ansiosta en ollut tuntenut sitä.

”No siinä tapauksessa voit mennä nyt kotiin. Uskon että isäsi on odotushuoneessa”, hän kertoi minulle.

Säpsähdin mielessäni idealle, että Charlie yrittäisi hoitaa minua koko päivän. ”Enkö voi mennä takaisin kouluun?” kysyin epätoivoisena.

”Mielestäni sinun pitäisi pitää vapaapäivä”, Carlisle sanoi tiukasti.

”Saako hän mennä takaisin kouluun?” kysyin kapinoivasti viitaten Edwardiin.

Edward hymyili omahyväisesti minulle. ”Jonkun täytyy jakaa ilouutinen että selvisimme.”

”Oikeastaan luulisin että suurin osa koulusta on odotushuoneessa”, Carlisle korjasi. Voihkaisin. Huomaten tämän Carlisle ehdotti: ”Haluaisitko jäädä tänne hieman pidemmäksi aikaa?”

”Ei en”, sanoin nopeasti hypäten hätäisesti ylös sängystä. Kompuroin hieman laskeutuessani, ja yhtäkkiä Edward oli vierelläni ottaen minut kiinni rauhoittaviin käsiinsä. Katsoin ylös yllättyneenä, ja huomasin hänen olevan yhtä ihmeissään käytöksestään kuin minäkin. Katsoin epäröivästi Tyleriin, ja huokaisin helpotuksesta nähdessäni että hän oli kääntynyt poispäin meistä, eikä ollut nähnyt Edrwardin nopeutta. Nousin pystyyn vastahakoisesti, ja Edward päästi kätensä putoamaan. Carlisle katsoi uteliaana. Hänen tarkkaavaiset kultaiset silmänsä huomasivat kaiken. ”No, olen varma että näen sinut pian Bella”, Carlisle sanoi. ”Toivottavasti sairaalan ulkopuolella seuraavan kerran.” Hän virnisti minulle ennen kuin siirtyi Tyelrin luo.

Käännyin heti Edwardia kohti. ”Olet selityksen velkaa”, muistutin häntä, kuiskaten hiljaa, jottei Tyler kuulisi. Tiesin että oli epätodennäköistä, että hän kertoisi totuuden, mutta olin utelias näkemään yrittäisikö hän huijata minua vai yrittäisikö hän vain saada minut unohtamaan koko asian.

Hän kääntyi heti, ja johdatti minut ulos huoneesta ja käytävää pitkin kunnes olimme yksin. Sitten hän kääntyi minua kohti, hänen ilmeensä oli kylmä ja kova. ”Pelastin henkesi. En ole sinulle mitään velkaa”, hän sanoi tylysti selvästi yrittäen pelästyttää minut ja saada minut lopettamaan kyselyn.

Hänen epäonnekseen en pelännyt häntä ollenkaan, ja tuijotin häntä vihaisena takaisin. ”Katsos,” sihisin hänelle, jostain syystä minua ärsytti se ettei hän luottanut minuun tarpeeksi kertoakseen salaisuutensa, vaikka järkevästi ajateltuna tiesin ettei hän tuntenut minua tarpeeksi hyvin, eikä hänen pitäisi paljastaa salaisuuttaan. ”jos olet huolissasi siitä että kerron jollekkin niin voit olla huoleti, minulla ei ole mitään aikamuksia kertoa kenellekkään mitään”, murisin.

Hänen silmänsä levisivät hieman ja yllättynyt ilme välähti hänen kasvoillaan ennen kuin kylmä maski valtasi sen jälleen. ”Mitä väliä sillä sitten on?” hän vaati.

”Haluan vain tietää – minun vuokseni. Haluan tietää miksi valehtelen puolestasi”, selitin. Oikeasti tiesin sen jo, mutta halusin että hän kertoisi sen minulle itse.

”Etkö voi vain kiittää minua ja unohtaa koko jutun?” hän kysyi vihaisena.

”Kiitos”, sanoin kiitollisena, jos hän ei olisi pelastanut minua, lahjani olisi varmaan paljastunut.

Hänen silmänsä tutkivat minun ilmettäni hetken ennen kuin hän huokaisi. ”Et aio unohtaa tätä juttua?” hän kysyi. Ravistin päätäni, päättäväisyys loisti silmissäni. ”No sitten toivon että nautit pettymyksestä”, hän varoitti ennen kuin kääntyi ja käveli pois nopeasti.

”Miksi edes vaivauduit?” kysyin vihaisena häneltä.

Hän pysähtyi. ”En tiedä”, hän kuiskasi hiljaa, ja jatkoi sitten kävelyä.

Huokaisin hetkellisestä häviöstä, kun käännyin ja suuntasin kohti odotushuonetta. Kuten Carlisle oli aavistanutkin, suurin osa koulusta oli tunkeutunut sinne. Tartuin nopeasti Charliesta kädestä ja raahasin hänet ulos sieltä yrittäen välttää mahdollisimman monia kysymyksiä. Tiesin etteivät muut Culleneista olisi siellä. Vampyyreille ei ollut turvallista olla sairaalassa, jossa oli niin paljon avonaisia haavoja, ellei heillä ollut täydellistä itsehillintää. Olin vaikuttunut että Edwardin oli ollut niin helppo olla välittämättä Tylerin veren hajusta.

Onneksi, kun pääsimme kotiin, Charlien täytyi mennä poliisiasemalle, joten minä aloin lukemaan lehtiä ja kirjoja yrittäen unohtaa pohtivat ajatukseni. Loppujen lopuksi Charlie tuli kotiin ja me söimme hiljaisen päivällisen ennen kuin menin nukkumaan.

Sinä yönä nukuin kilpeeni kiedottuna, täysin tietoinen että Volturien lain mukaan Cullenien täytyisi tappaa minut. Tietenkin Volturien prinsessana olin teknisesti poikkeus, mutta he eivät tienneet sitä.

Pystyin vain toivomaan että Cullenit päättäisivät että he eivät tappaisi minua. En uskonut että he tappaisivat minut, koska he selvästi eivät pitäneet ihmisten tappamisesta ja tulin toimeen hyvin heidän kanssaan. Tietenkin jos he päättäisivät tappaa minut, lahjani paljastuisi nopeasti, ja minun pitäisi kertoa heille kaikki ja käyttää asemaani Volturien prinsessana pitääkseni heidät hiljaa, joka tarkoittaisi vierailua Volterrasta.

En saanut paljon unta sinä yönä. Varautuminen piti minua hereillä ja kun heräsin aamulla parin tunnin nukkumisen jälkeen, helpotuin kun huomasin ettei minulla ollut ollut yön aikana vampyyrivierailijoita. Valmistauduin kouluun kiirehtien.

kuriwe

• Vieras
Vs: KÄÄNNÖS: Voiman kilvet (13. kappale 13.4)
« Vastaus #101 : 13.04.2010 15:59:42 »
Ihan ok luku, mutta tavallaan aikas paljon vanhan kertausta...
Toivottavasti jatkoa tulee nopeammin tällä kertaa ;)

mellonami

« Vastaus #102 : 13.04.2010 18:29:32 »
nämä luvut on hauskoja, mitäkähän seuraavaksi tapahtuu? jään innolla odottamaan!
Toivon, koska uskon
uskon, koska rakasta
ja rakastan, koska toivon

little-monkey

« Vastaus #103 : 20.04.2010 18:05:18 »
Kiitoksia kommenteistanne (:

kuriwe: Joo vanhan kertausta, mutta kiva, että kuitenkin pidit (:

mellonami: Kiva, että pidät (:

Sori taas venähti tämä tauko... Voisin kyllä laitta kännykkään muistutuksia niin muistaisin lisätä aina tänne uuden kappaleen (: No joo katsotaan nyt.. Mutta tässäpä on 14. luku, toivottavasti pidätte (:

Kappale 14: Viikonloppu vampyyrien kanssa

Kun saavuin kouluun, Cullenit käyttäytyivät erilailla kuin aiemmin, kuten olin epäillytkin, Edward ei välittänyt minusta, hän kohteli minua kuin välissämme olisi lasieinä, ja, kun hän oli vastannut epämääräisellä nyökkäyksellä, kun olin sanonut "Hyvää huomenta Edward", jätin hänet rauhaan. Olin hieman loukkaantunut, kun hän tunsi, että hänen pitäisi olla välittämättä minusta, mutta ymmärsin häntä tiettyyn pisteeseen saakka. Hän yritti erottaaa minut vampyyrien maailmasta, ja minä toivoin todella, että voisin kertoa hänelle, että hänen yrityksensä olivat turhia – olin jo paljon merkittävämpi hänen maailmassaan kuin hän tiesikään.

Muutkin käyttäytyivät erilaisesti, mutta he eivät olleet välittämättä minusta. Alice oli tavallista ystävällisempi – jos se edes oli mahdollista. Muistin, että hän näki näkyjä tulevaisuudesta ja varmaan tiesi, että pysyisimme ystävinä ja etten kertoisi heidän salaisuuttaan kenellekkään. Jasper oli epäluuloinen, mutta tiesin, että hän oli vain suojelevainen Alicen suhteen, joten en antanut sen häiritä. Rose oli edelleen ystävällinen, tosin hän oli hieman etäinen ja varovainen. Emmett tietenkin oli, no... Emmett. Hän ei näyttänyt lainkaan vaivaantuneelta, ja kuten aina hänen riehakas luonteensa piristi hieman muitakin.

Lounaalla Rose lopulta kysyi varovaisena, "Eli olet varma, että olet aivan kunnossa Bella?"

Hymyilin hänelle. "Olen kunnossa Rose. Minussa ei ole naarmuakaan. Olen onnekas, kun Edward vetäisi minut pois tieltä."

He katsoivat minua hieman yllättyneinä siitä, että valehtelin heillekin ennen kuin Alice vastasi, "Niin, me kaikki vihaamme ajatusta siitä mitä olisi voinut tapahtua ellei hän olisi ollut paikalla", hän vakuutti minulle.

Virnistin vähän ja vaihdoin puheenaihetta hieman. "Minun täytyy kuitenkin myöntää, että minua ärsyttää hieman ettei autoni vaurioitunut pahasti", voihkaisin. "Se olisi ollut täydellinen tilaisuus hankkia uusi auto"

He naurahtivat. "Älä huolehdi Bella. Voit aina jatkaa toivomista, että puu kaatuu sen päälle", Emmett muistutti minua. Katsoin ylös hänen pohdiskelevaan ilmeeseensä ja mietin työntäisikö hän puun nimettömänä autoni päälle, jos parkkeeraisin sen puun alle. Toivoin niin.

Minua häiritsi, enemmän kuin halusin myöntää, että Edward ei välittänyt minusta, ja pystyin vain toivomaan ettei se kestäisi pitkään. Kun pääsin kotiin päätin, että oli aika soittaa Volterraan. He olisivat varmasti kiinnostuneita tästä muutoksesta. Huokaisin mietiskellen miksen ollut löytänyt tavallista koulua, jossa ei olisi ollut vampyyreja, viimeisiksi lukio vuosikseni. Mutta sitten tajusin etten olisi halunnut sitä millään muulla tavalla, asiat olivat kiinnostavampia, kun Cullenit, varsinkin Edward, olivat ympärillä.

Tietäen ettei Charlie olisi kotona pariin tuntiin soitin Volterraan, kun he vastasivat, pyysin Aro-setää kutsumaan kaikki paikalle jotta voisin selittää kolaritapauksen, ja ihmetykseni miksi Edward oli pelastanut minut.

Caiusta huolestutti paljastus, mutta hän rauhottui vakuuttaessani, että olin ainoa joka oli nähnyt jotain. He kaikki puhuivat nopeasti, heidän äänensä olivat liian matalat, että olisin kuullut ne puhelimen kautta ennen kuin Aro-setä tuli takaisin. "Bella, mielestämme olisi parasta, jos kertoisit heille pian, että tiedät vampyyreista". Vetäisin nopeasti henkeä yllättyneenä. "Mutta tietenkään et kerro heille lahjastasi tai, että tuntemasi vampyyrit olemme me", hän jatkoi nopeasti. "Selvästi he tulevat olemaan ihmeissään, jos jatkat näyttelemistä ettet muka tietäisi mitään, kun on selvää, että tiedät, varsinkin, kun tunnet olosi niin mukavaksi heidän seurassaan, joten on paras jos sanot vain että tapasit pari vampyyria Euroopassa olessasi neljävuotias. Jätät vain pois meidän nimemme ja sen tosiasian, että olit Italiassa", hän muistutti minua.

"Okei", suostuin.

"Jos satut paljastamaan lahjasi, tai yhteytesi meihin, meistä olisi parempi, että toisit heidät Volterraan, jossa voisimme selittää asiat heille kunnolla", Caius-setä lisäsi.

Hyväksyin heidän ehdotuksensa, ja olin yllättynyt, kun Marcus-setä puhui seuraavana, "Bella, tiedän, että olet hämmentynyt Edwardin syistä vaistomaisesti pelastaa sinut, enkä usko, että hän täysin ymmärtää sitä itsekään vielä, mutta tiedät, että lahjani on nähdä muiden välisiä suhteita, joten minulla on aika paljon kokemusta tältä alalta, ja sen perusteella kuinka kuvasit tilannetta kuulostaa siltä, että Edward toimi miten toimi pelastaakseen kumppaninsa".

En voinut uskoa sitä mitä kuulin. "Kumppani?", kysyin hämmentyneenä.

"Kyllä, sinä", hän ilmoitti minulle.

"Uskot, että olen Edwardin kumppani ja sen takia hän pelasti minut?" selvensin.

"Juuri niin, kukaan muista vampyyreista siellä ei toiminut sillä tavalla ja he tuskin olisivat olleet tarpeeksi nopeita pelastaakseen sinut ja vaikka olisivat, se olisi ollut tietoinen päätös. Edward toimi vaistojensa varassa ja todennäköisin syy siihen on, että olet hänen kumppaninsa", hän selitti.

"Loistavaa!" kuulin iloisen Aron huudahtavan taustalla.

Voihkaisin. "Mutta olen ihminen", väitin vastaan.

Marcus naurahti minulle. "Se ei muuta mitään Bella. Vampyyrit voivat löytää kumppaninsa, vaikka hän olisi vielä ihminen, he kuitenkin yleensä muuttavat heidät aika pian sen jälkeen".

"Ai", sanoin heikosti yrittäen sisäistää kaiken tiedon.

"Olen yllättynyt ettei Aro opettanut sinulle vampyyrien kumppaneista aiemmin", Marcus mietiskeli. "Etkö tiennyt että vampyyrit löytävät elämänkumppaninsa ja, kun he ensimmäisen kerran koskevat kumppaniaan, he tuntevat kipinän, joka yhdistää heidät ikuisuudeksi, hypähtävän heidän välillään?" hän kysyi minulta.

"Ai, sekö se olikin", mutisin muistellen kuinka olin ensimmäisen kerran koskenut Edwardin kättä.

"Eli hän on sinun kumppanisi", kuulin Aron julistavan onnellisena taustalla.

Kuuntelin heitä hetken, kun he onnittelivat minua kumppanini löytämisestä, ennen kuin suljin puhelimen ja aloitin illallisen valmistamisen.

Jatkoin pohdiskeluani kaikesta mitä Marcus oli minulle kertonut samalla, kun tein illallista, epävarmana mitä minun pitäisi ajatella siitä, että Edward oli kumppanini. Tiesin sen selittävän monet asiat, kuten sen miltä minusta tuntui, kun olin hänen lähellään, kuinka tyytyväinen olin, kun hän kosketti minua, ja kuinka hukassa tunsin olevani, kun hän ei ollut paikalla. Huokasin tajutessani ettei hänellä selvästikään ollut aavistustakaan siitä, että olin hänen kumppaninsa. Hän oli vain katsonut yhtä hämmentyneenä kuin minäkin, kun tunsimme kipinän, arvelin kuitenkin, että Jasper, sekä varmaankin myös Alice, tiesivät.

Illallisella Charlien kanssa oli aika hiljaista, kun kerroin hänelle kuinka mukavia Cullenit olivat ja, että nautin todellakin ajastani täällä. Hän näytti olevan tyytyväinen, että pidin Forksista ja olin iloinen, että olin tullut.

Loppu viikko kului aika hitaasti, Edward käyttäytyi edelleen kuin välissämme olisi lasiseinä. Santiago oli kertonut minulle, että Maseratini saapuisi Forksiin perjantai-iltapäivänä ja, kun kerroin asiasta Roselle hän kutsui minut heti viikonlopuksi kylään, jotta voisimme tuunata sitä. Alice sai kauas kantavan katseen ennen kuin kiljahti ja hyppi innoissaan. "Oi Bella, meillä tulee olemaan niin hauskaa!" hän huudahti. En epäillyt hänen sanojaan.

Kun perjantai-iltapäivä vihdoin saapui, huomasin istuvani hermostuneena autossani pakottaen sitä liikkumaan nopeammin, halukkaana nähdä uuden autoni. Kun viimein saavuin Culleneiden kartanolle, huomasin koko perheen, lukuunottamatta Edwardia, tuijottavan uutta autoani. Parkkeerasin nopeasti ja kiirehdin uuden autoni luokse. "Hei Esme ja Carlisle", tervehdin heitä ennen kuin käännyin kokonaan kaunista, kiiltävää, uutta, keskiyönsinistä Maserati GTS:ni kohti. Huokaisin onnesta.

Rose piteli avaimiani ja tartuin niihin innokkaana. "Hypätkää kyytiin", sanoin Roselle ja Alicelle, kun hyppäsin ajajan paikalle. Auto heräsi henkiin kehräten, lisäsin moottorin kierroksia ja kiihdytin pitkin ajotietä. Kiihdytimme pois Forksista, en aikonut ottaa sitä riskiä, että isäni näkisi minut ja pakottaisi minut selittämään miksi ajoin aivan uudella, erittäin kalliilla autolla, tosin olin melko varma, että Alice varottaisi minua ennen kuin se tapahtuisi.

Kun olimme ajaneet lyhyen huviajelun, suuntasin takaisin keskustellen Rosen kanssa kaikista lisäyksistä ja muutoksista joita meidän pitäisi tehdä. Saapuessamme takaisin, katsoin Emmettin surullista ja pettynyttä ilmettä, ja huokaisin. Ojensin avaimet Jasperille.

"Ota Emmett ja käykää ajelemassa", sanoin.

Emmett näytti iloiselta hetken ennen kuin rypisti otsaansa. "Miksen minä saa ajaa?" hän marisi.

Naurahdin. "Koska haluan autoni kokonaisena takaisin, ja Jasper pitää sen varmemmin sellaisena".

Hän kohautti olkiaan hyväksyen selitykseni, pian hän ja Jasper olivat matkalla poispäin ajotietä pitkin.

Vietin lopun iltapäivää olohuoneessa Esmen, Alicen sekä Rosen kanssa. Autoin Rosea suunnittelemaan kaikki muutokset jotka tekisimme Maseratiini, jotka aloittaisimme huomenna. Rose vakuutti minulle, että se olisi valmis seuraavan viikon aikana – en epäillyt häntä, koska Rose ei tarvinnut unta, hän viettäisi varmasti suurimman osan seuraavan viikon öistä autotallissa. Emmett ja Jasper antoivat avaimet takaisin, kun he palasivat laulaen auto ylistyksiä.

Kun olin valmis Rosen kanssa, hän meni ulos tekemään töitä oman autonsa kanssa, käännyin katsomaan mitä Alice teki. Huomasin hänen luonnostelevan kolmea mekkoa. "Mitä sinä teet Alice?" kysyin yrittäen saada paremman kuvan.

"Suunnittelen mekkoja, joita pidämme tyttöjen-valinta-kevättanssiaisissa kolmen viikon päästä".

"Onko jotkut tanssiaiset tulossa?" kysyin hämmentyneenä, kun en ollut kuullut siitä aiemmin.

"Jep", Alice visersi onnellisena, "ja me kaikki olemme menossa. Minä olen tietenkin jo pyytänyt Jasperin ja Rose on pyytänyt Emmettin. Kenet sinä aiot pyytää?"

"Öö, en ole oikeastaan miettinyt asiaa", mutisin, muistaen lupaukseni Voltureille, että menisin kaikkiin tanssiasisiin ja lähettäisin kuvia heille, voihkaisin tajutessani että minun täytyisi pian pyytää joku. Totta puhuakseni, ainoa jonka kanssa tansseihin meno ei haittaisi, oli Edward. Huokaisin, kun tajusin ettei se ollut vaihtoehto, kun hän vältteli minua. Itse asiassa se ei ollut karannut huomiostani, että, vaikka olin hänen kotonaan hän oli tahallaan lukittautunut huoneeseensa pysyäkseen erossa minusta. Minulla oli tunne etten näkisi vilaustakaan kumppanistani tänä viikonloppuna.

Tiesin hänen olevan huoneessaan kilpeni vuoksi; kun olin kerran tavannut jonkun, pystyin tunnistamaan heidät kietoessani kilpeni heidän ympärilleen kunhan he olivat viiden mailin säteellä, koska he kaikki tuntuivat erilaisilta mielessäni. Kun annoin kilpeni levitä niin, että kaikki talossa olevat olivat sen sisällä, pystyin tuntemaan Jasperin kirjastossa, Emmettin ja Edwardin huoneissaan, Carlislen työhuoneessaan, Rosalien autotallissa, sekä Alicen ja Esmen olohuoneessa kanssani. Lähetin kilpeni viiden mailin päähän ja totesin ettei alueella ollut muita tuntevia olioita, vain pieniä metsän eläimiä, ennenkuin vedin kilpeni taas sisään.

"No jaa, sinulla on pari viikkoa aikaa pyytää joku", Alice sanoi palauttaen minut ajatuksistani.

Kohautin olkiani, tiesin, että ainoa kenet pyytäisin olisi Edward. En menisi mieluummin tapamaan viiden vihaisen Volturin raivoa kuin, että minun pitäisi mennä Miken, Ericin tai Tylerin kanssa, jotka seurasivat minua koulussa kuin koiranpennut. Mutta ajattelin, että voisin ihan hyvin kysyä Edwardilta, eihän kysyminen haittaisi. Itse asiassa olin utelias näkemään torjuisiko hän minun, kumppaninsa, kutsun.

Heti, kun tein päätökseni, näin Alicen kasvojen menevän valkoisemmiksi hetkeksi ennen kuin hän hymyili onnellisena minulle. Otin sen hyvänä merkkinä ja ryhdyin auttamaan Alicea mekkojen suunnittelussa.

Aivan liian pian oli ruoka-aika, olin yllättynyt, kun huomasin Esmen olevan erittäin lahjakas kokki, varsinkin sellaiseksi joka ei voinut maistaa tekemisiään. Me kaikki, paitsi Edward, istuimme ruokapöydässä, jota en uskonut käytettävän useasti, minun syödessäni, ja näytellen etten huomannut heidän vain järjestelevän ruokansa lautasellaan uudestaan, tai kuten epäilin, he laittoivat paloja heidän sylissään olevaan servettiin. Otin ensimmäisen haukun alfredo kanasta, ja voihkaisin. "Esme, tämä on herkullista", kehuin häntä.
Hän sädehti kiitollisena, ja muutkin kehuivat häntä omilla arvostuksen ilmauksillaan, heidän ilmeensä eivät oikein sopineet heidän sanoihinsa.

Kun olin syönyt, ja Esme oli kieltänyt minua auttamasta siivoamisessa, arvioin vampyyreita edessäni. "Onko joku teistä hyvä shakissa?" kysyin toivekkaana. "Minulla on vaikeuksia löytää kunnon vastustajaa", selitin.

Jasperin silmät kirkastuivat. "Itse asiassa Bella, minä satun olemaan erittäin hyvä shakissa. Oikeastaan, olen yksi talon parhaista pelaajista, ainoastaan Edward tai Alice voi voittaa minut."

"Niin, mutta he fuskaavat", Emmett mutisi.

"Siinä tapauksessa, minusta olisi ihanaa pelata kanssasi Jasper. Paras viidestä?" ehdotin.

"Jos uskot että voit voittaa minut", hän sanoi ylimielisenä ennen kuin johti minut olohuoneeseen ja järjesti shakkilaudan sohvapöydälle. Kaikki seurasivat meitä: varmasti uteliaina näkemään voisinko oikeasti pärjätä vampyyrille, joka on varmaan pelannut monta vuosisataa.

Annoin Jasperin voittaa ensimmäisen pelin samalla, kun sain tuntumaa hänen taktikoistaan. Sitten etenin perusteellisesti seuraavassa pelissä voittaakseni hänet. "Shakkimatti", sanoin omahyväisti. Hänen suunsa valahti auki järkytyksestä ja tunsin takanani olevien vampyyrien tärisevän naurusta.

"Uskomatonta", hän mutisi puoliääneen, kun hän järjesti lautaa kolmatta peliämme varten. Tällä kertaa pystyin tuntemaan hänen halunsa voittaa, mutta käyttäen taktiikkaa jonka Caius oli minulle opettanut, onnistuin lopulta voittamaan hänet. Emmett puhkesi rämäkkään nauruun, kun Jasper alkoi näyttää ärsyyntyneeltä. Neljännen pelin Jasper voitti, tällä kertaa käyttäen erilaisten taktiikoiden yhdistelmää, joita en ollut koskaan ennen nähnyt ja yllättäen minut. Hän katsoi minuun voitonriemuisesti, kun hän sai minut shakkimattiin.

Purin hampaani yhteen päättäväisyydestä, kun aloitimme viimeisen pelimme. Tämä jatkui ikuisuuden, koska kumpikaan meistä ei halunnut myöntää häviötään. Lopulta, kun meillä molemmilla oli jäljellä vain kuningatar, kuningas ja torni, onnistuin piirittämään hänet. "Shakkimatti!" huusin voitonriemuisena hyppien innokkaana.

"Hyvä Bella!" Emmett hurrasi takanani.

Jasper vain hymyili häviöstä huolimatta. "Onnittelut Bella, sinä olet erinomainen vastustaja. Meidän täytyy ottaa tämä uusiksi joskus."

Nyökkäsin innokkaasti. "Olen niin iloinen, kun onnistuin löytämään jonkun, joka voi pitää puoliaan shakissa täältä Forksista."
Minun erittäin onnellinen mielialani huononi pian, kun Carlisle totesi huolettomasti, "Eräs ystäväni Italiassa käyttää samanlaista taktiikkaa kuin sinä Bella"

Tein tietoisen ponnistuksen etten jähmettyisi, kun hymyilin hänelle. "Ystäväsi täytyy sitten olla erinomainen pelaaja", sanoin ponnistaen pitääkseni innostukseni yllä, jotta Jasper ei huomaisi mitään.

Pian sen jälkeen oli minun aika mennä nukkumaan. Kävelin ylimääräiseen huoneeseen ja huomasin, että se oli täysin sisustettu. Siellä oli suuri sänky, yöpöytä ja lamppu sekä kirjahyllyjä. Seinällä oli suuri kehystetty kopio yhdestä kuvasta, jonka olimme pyytäneet jonkun ottamaan. Siinä Alice, Rose ja minä istuimme suuren vesiliukumäen huipulla huutaen innostuksesta. Hymyilin onnellisille muistoille joita se herätti, kun valmistauduin nukkumaan.

Sänkyni oli erittäin mukava ja pian minä nukuin rauhallisesti.

Kuten tavallisesti uneni koostuivat pääosin Edwardista.

Loput viikonlopusta vietin lähinnä Rosen kanssa autotallissa tuunailemassa Maseratiani samalla, kun keskustelimme autoista, tai voittaen Emmettin videopeleissä, hänen suureksi pettymyksekseen. Emmett ei vain voinut uskoa kuinka tiesin kaikki vinkit ja temput voittoon lähes jokaisessa hänen pelissään, kun minä ajattelin kaikkia pelihetkiäni Felixin ja Demetrin kanssa. "Bella", hän valitti, "Kuinka sinä saat paremman aseen kuin minä?"

"Sinun täytyy vain tietää mistä etsiä Em", sanoin mahtailevasti nauraessani hänen ilmeelleen.

Kyllästyin kuitenkin pian videopeleihin, joten otin tauon ja kävin kylpyhuoneessa. Kun tulin takaisin, ohitin Carlislen työhuoneen, ja huomasin hänen lukevan samaa lääketieteellistä lehteä, jonka Sulpicia-täti oli lähettänyt minulle. Pysähdyin uteliaana kuulemaan hänen näkemyksensä. "Oletko lukenut uudesta ihmelääke Cortalinista vielä?" kysyin kallistuessani sisään hänen ovestaan.
Hän katsoi ylös minuun yllättyneenä. "Oletko lukenut tämän?" hän kysyi epälevästi viitaten lehteen.

Kohautin olkiani, ja nyökkäsin. "Luin sen aiemmin tällä viikolla", mutisin, kun yhtäkkiä tajusin, että olin taas näyttänyt kuinka erilainen olen muista ihmisistä, ja vain, koska olin utelias kuulemaan hänen mielipiteensä. Päätin, että nyt kerran olin jo sisällä voisin yhtä hyvin tehdä sen kunnolla. "Itse ajattelen, että tällä lääkkeellä on jotain hyviä ominaisuuksia sekä mahdollisuus tehdä monien elämästä parempi, mutta sen hinta tulee olemaan hieman ongelmallinen", huomautin kävellessäni työhuoneeseen ja istuessani yhteen tuoleista.

Carlisle nyökkäsi. "On sääli, että sen valmistus maksaa niin paljon; sillä olisi hyvät hyödyt, jos se olisi saatavilla maailmanlaajuisesti. Itse asiassa minulla on potilas, johon minusta olisi ihana kokeilla jotain siitä, mutta pelkään ettei hänellä ole varaa siihen", hän huokaisi.

"Tietenkin sivuvaikutuksetkin olisivat pieni ongelma", huomautin.

"Niin", hän myönsi. "Mutta niitä ei tule kaikille, ja uskon, että jos potilaat aloittaisivat pienillä määrillä ja lisäisivät vähitellen lääkityksen määrää, he kokisivat epätodennäköisemmin sivuvaikutuksia." Olin samaa mieltä, jatkoimme kiivasta keskusteluamme uuden lääkkeen hyödyistä ja haitoista.

Niin meidät löydettiin neljän tunnin päästä, edelleen keskustelemassa lääkkeestä, kun Esmen, Alicen sekä Jasperin uteliaat kasvot katsoivat meitä ovensuulta. Kun he kuulivat mistä puhuimme, heidän ilmeensä muuttuivat huvittuneiksi ja järkyttyneiksi. Esme näytti tyytyväiseltä. "Kulta, niin iloinen kun minä olenkin, että olet löytänyt jonkun uuden jonka kanssa puhua uudesta lääketieteellisestä lehdestä, Bella ei ole syönyt pitkään aikaan ja on illallisen aika", hän tiedotti meille. Nousin vastahakoisesti ylös, jäykkänä, kun olin istunut niin pitkään, ja seurasin muita alakertaan.

Heräsin säpsähtäen keskellä yötä, kuudes aistini kertoi minulle, että joku oli lähellä. Levitin kilpeni etsien, ja löysin jonkun seisomassa oveni takana. Tunnistin hänet heti. "Edward", kuiskasin. Kilpeni olessa kiedottuna hänen ympärillään, tunsin hänen jähmettyvän hieman ennen kuin hän rentoutui. Tiesin vaistonvaraisesti, että hän oli ollut huoneessani katsomassa untani, mutten vain tiennyt miksi. Toivoin etten ollut puhunut unissani, Volterran vampyyrini olivat kertoneet, että se oli jotain mitä tein usein ja, koska uneni olivat lähiaikoina koostuneet Edwardista, pystyin vain kuvittelemaan mitä olin sanonut.

Huokaisin ennen kuin käännyin ympäri ja aloin nukkumaan taas. Tiesin etten saisi vastauksia tänä iltana.

Seuraavana päivänä menin kotiin aikaisin kiitettyäni kaikkia siitä, että he olivat kutsuneet minut heille. Vietin hiljaisen päivän kotona Charlien kanssa tehden arkipäiväisiä asioita kuten siivoamista, kokkausta ja koulutöiden tekemistä. Se oli rentouttavaa ja se antoi minulle aikaa pohtia hektistä ja hämmentävää viikkoani. Menin sinä yönä nukkumaan rauhallisena, kun mietin mitä seuraava viikko lukiossa toisi tullessaan. Yksi asia oli varmaa, koska koulussa oli viisi vampyyria viikko olisi varmasti kaikkea muuta kuin tylsä.

mellonami

Vs: KÄÄNNÖS: Voiman kilvet (14. kappale 20.4)
« Vastaus #104 : 21.04.2010 07:30:51 »
Olin eka:) Mahtava luku jälleen kerran yhden kirjotus virheen huomaisn, muttei se luku intoa haitannut. JAktkoo
Toivon, koska uskon
uskon, koska rakasta
ja rakastan, koska toivon

Takku

• Princess inside
« Vastaus #105 : 21.04.2010 09:16:25 »
Ihana <3

Aattelin et Bella ois pyytäny Edwardii, tai sit jotaki Volterrasta mut keksiny tekosyyn, nii tanssijaisiinn :D
Mut toi shakkipeli oli paras x)
~En ollut kampissa kun aivoja jaettiin~

E_Bella

• Vieras
« Vastaus #106 : 23.04.2010 16:27:40 »
^^  Kappas, tännekin tullut uusia lukuja. :D
Ihana luku oli ja shakki-peli oli ihan paras. :D
Järkevä lähti Sahariaan kuihtumaan olemattomiin, joten
Vain Jatkoa :)

Rassermus

• Do you like it? I like it. I lööööv it!
« Vastaus #107 : 24.04.2010 15:34:02 »
Yhyy. Anteeks etten oo kommannu piiitkään aikaan. En ole käyny tääl pitkään aikaan :/
Mut siis.
TÄÄÄ ON NIIIIN PARAS!!!!!!! Oli ihanaa lukee niiin pitkä pätkä yhteen putkeen.
Joo. ihanaa<3 Jatkoa piannn ja paljon<3

kakku.

• I know it hurts, it was meant to
« Vastaus #108 : 25.04.2010 17:44:19 »
Oi anteeksi etten ole nyt kommentoinut tuota edellistä lukua! En oo oikeen päässy koneella ja sitten kiireitä ja huonoja selityksiä! :D
Aivan ihana luku tämä! On kiva, että tässä on aluperäisen teoksen tapahtumia, mutta niitäkin on muokattu. Voisin listata kaikki kohdat joista pidin, mutta laitetaampa nyt vaikka vaan muutama:
Emmett on aivan upee! Siis vaan täydellinen!
Sitten toi puhelu Volterraan. Oli jotenkin mielenkiintoinen se juttu, että miten vampyyrit löytää kumppaninsa.
Sitten vielä lopussa kun Bella nukkui. RAKASTAN tuota kilpeä! Pystyyy havaitsemaan tollatteen ihanan vampyyrin ovella :D
Nyt sitä jatkoa!!:)
But I am the chosen one.

Koriz

• Draco Malfoy <3
« Vastaus #109 : 26.04.2010 01:20:03 »
Luin äsken koko jutun putkeen ja TÄÄ ON SIIS NIIN PARAS!

Oikeesti!! Kiitos, kiitos, kiitos, että laita tätä tänne suomennettuna!

Toi kilpi on ihana ja on niin ihanaa kun Bella leikkii, että ei tiiä mitään ja syö kaikkien ruuat xd  ;D
Ja ihana shakki peli ja kiva kun Rosekin tykkää Bellasta ja Edward sulosesti kattelee jo sen unta <3

Mutta joo... sekoon...

PLIIS JATKOA JA HETI!!

ja toivottavasti Mike ja muut alkaa taas vaanimaan niin pikku Eddy tulee mustikseks! <3

little-monkey

« Vastaus #110 : 29.04.2010 15:54:37 »
Kiitoksia kaikista kommenteista (:

mellonami: Ihanaa, että pidit (:

Takku: Mahtavaa, että pidät :D

E_Bella: Ihanaa, että pidit (:

Rassermus: Ei se mitään (: Mahtavaa, että pidät vieläkin :D

katriqqq: Eihän sitä aina ehdi kommentoida :D Mahtavaa, että pidit (:

Koriz: Ollos hyvä vain (: Pakkohan oli suomentaa ja postata tämä, kun rakastan tätä ficciä :D Ihanaa, että pidät (:

Joo tässsäpä 15. luku (: Toivottavasti pidätte :D

Kappale 15: Kutsuja

Seuraavat pari päivää kuluivat aika tavallisesti. Cullenit olivat, kuten tavallisestikin, ystävällisiä ja Edward ei välittänyt minusta. Olin päässyt loukkaantuneisuuden yli ja olin nyt vain ärsyyntynyt. Muut Culleneista eivät tunteneet pakkoa vältellä minua, joten miksi hänen oli pakko? Päätin kertoa heille pian, että tiesin mitä he olivat. Toivottavasti se rentouttaisi Edwardia ja hän alkaisi taas puhua minulle.

Näiden päivien aikana kuitenkin huomasin hänen joskus tuijottavan minua ja, kun silmämme kohtasivat kumpikaan ei voinut katsoa pois. Se tapahtui pari kertaa, kerran biologian tunnilla ja kaksi kertaa, kun istuimme ruokalassa yhdessä. Ensimmäisen kerran, kun katseemme kohtasivat, tuijotimme toisiamme voimakkaasti täysin tietämättöminä muusta luokasta, kunnes Banner kysyi minulta kysymyksen meioosista.

Toisella ja kolmannella kerralla Alice keskeytti meidät hymyillen tietäväisenä ja varmistaen epäilykseni, että hän tiesi miedän olevan kumppaneita, itse asiassa hän oli varmaan nähnyt hieman yhteistä tulevaisuuttamme.

Näistä katseista huolimatta Edward ei vieläkään puhunut minulle ennen keskiviikkoa.
Olin juuri liittynyt edelleen hiljaisen Edwardin seuraan biologian luokassa, kun Mike käveli luoksemme. Hänen kunniakseen oli sanottava, pienen ’puheensa’ Emmettin kanssa jälkeen hän ei ollut enää niin ylimielinen ympärilläni ja usein hän joko vältteli minua tai oli erittäin kohtelias. Joka tapauksessa oli hieman outoa, että hän lähestyi minua. Silmäkulmastani näin Edwardin jähmettyvän hieman, ja oletin ettei Edward pitänyt siitä mitä Mike yrittäisi. ”Siis tuota Bella, halusin pyytää anteeksi uudestaan siitä miten kohtelin sinua ensimmäisenä viikkonasi.” Hänellä oli sopivan hämmentynyt ilme kasvoillaan, mutta tiesin, että hän valehteli. Voihkaisin mielessäni, eikö tämä poika tajunnut vihjeitä?

Yritin hymyillä, mutta siitä tuli enemmänkin irvistys, kun hän jatkoi puhumista. ”Juu tuota Jessica pyysi minua kevät tansseihin”, hän kertoi.

Virnistin onnellisena, jos hän menisi Jessican kanssa, hän ei pyytäisi minua. ”Sehän on mahtavaa Mike”, huudahdin.

Hän rypisti otsaansa hieman. ”Niin no, sanoin hänelle, että minun pitää miettiä sitä.”

Irvistin hieman. ”Ajattelin, että odottaisin ja katsoisin, jos sinä pyytäisit minua, koska minä menisin kanssasi ihan varmasti”, hän lopetti iskien silmää.

Vieressäni Edwardin käsi puristui nyrkkiin, ja toivoin puolittain, että hän löisi Miken luokan toiselle puolelle, kun tämä oli pyytänyt hänen kumppaniaan ulos. Eipä ollut sellaista onnea. Hymyilin parasta valehymyäni. ”Anteeksi Mike, mutta minulla on jo mielessäni eräs kenet aion pyytää”, sanoin niin kohteliaasti kuin mahdollista. Kävelisin mieluummin alasti tulen läpi kuin menisin hänen kanssaan tansseihin.

Onnekseni tunti alkoi ja Mike pakotettiin paikalleen. Käännyin hieman, ja jälleen kerran silmäni lukittautuivat Edwardin silmiin, mutta tällä kertaa hänen silmissään oli tunne jota en tunnistanut. Jälleen kerran Banner keskeytti meidät ja, kun Edward kääntyi vastamaan annoin hiusteni pudota kasvojeni ympärille, piilottaen yhtäkkisen punastukseni.

Pystyin tuntemaan Edwardin katseen minussa koko oppitunnin ajan ja lopulta hän kuiskasi hiljaa, ”Tu és tão bela, e ainda assim tão difícil de ler" (portugaliksi: 'Olet niin kaunis ja niin vaikea lukea')

Silmäni singahtivat hänen silmiinsä järkyttyneinä. Tiesin ettei minun ollut tarkoitus ymmärtää sitä, mutta olin iloinen, että ymmärsin ja jos olisin rehellinen, olin tyytyväinen, että hän ajatteli minun olevan kaunis ja olin omahyväinen siitä ettei hän voinut lukea ajatuksiani. “Eu estou longe de ser bela, e fico contente por ser difícil de ler" ('Olen hädin tuskin kaunis, ja olen kiitollinen, että minua on vaikea lukea'), kuiskasin takaisin virheettömällä portugalilla.

Hän katsoi minun hämmästyneenä. “Tatandaan ko iyan" (filipinoksi: 'Minun täytyy muistaa tuo'), hän mutisi itselleen hiljaa selvästi kirjaten mieleensä, että ymmärsin portugalia.

Virnistin. “Sempre naman" ('niin sinun täytyynkin'), vastasin yllättäen hänet siitä, että osasin taas uutta kieltä.

Tällä kertaa hän hymyili takaisin minulle, ja näin hänen silmistään, että hän testasi minua. "Ima li bilo koji ja mogu govoriti jezike koje nećete razumjeti?" ('Onko jotain kieliä joita voin puhua ilman että ymmärrät?'), hän kysyi täydellisellä krooatilla.

Hymyni leveni. "Ne znam, ali možete zadržati i pokušavate otkriti" ('En tiedä, mutta voit jatkaa yrittämistä'), vastasin nostaen kulmakarvaani haastavasti.

Hän vain hymyili takaisin ennen kuin vastasi aikaisempaan kommenttiini. ”Sinä olet kaunis Bella”, hän sanoi. Näin hänen silmistään, että hän oli rehellinen.

Kohautin olkiani. Tiesin etten ollut ruma, mutta, kun on elänyt lähes koko elämänsä epäinhimillisen kauniiden vampyyrien perheessä, minun käsitykseni kauniista oli hieman horjahtanut ja oli vaikeaa nähdä itseni minään muuna, kuin tavallisena verratessa. ”Ihan sama Edward”, torjuin hänen kommenttinsa, mutta kuitenkin täytyin salaa onnesta.

Hän näytti siltä, että hän vastaisi, mutta kello soi. Tajuten, että aikani Edwardin kanssa oli ohi ja, että hän varmaan aloittaisi taas välttelyni käännyin nopeasti ja aloin pakkaamaan kirjojani.

Nousin seisomaan, yllätyin, kun huomasin, että olimme viimeiset luokassa olevat. Hätkähdin kuullessani hänen puhuttelevan minua. ”Bella?” hän kysyi.
Huokaisin kääntyessäni katsomaan häntä, minun aikaisempi raivoni välttelystä nousi pintaan. ”Mitä? Puhutko sinä minulle nyt?” kysyin.

Hän hymyili pehmeästi. ”Ei, en oikeastaan”, hän myönsi. Tuijotin häntä vihaisena, ja hän säpsähti hieman. ”Olen pahoillani, että olen kohdellut sinua näin, mutta se on omaksi parhaaksesi”, hän selitti. Epäuskoiseen katseeseeni hän jatkoi, ”On parempi ettemme ole ystäviä Bella, en ole hyvä ystävä sinulle.”

Oli selvää, että hän todella ajatteli olevansa huonoksi minulle. Jostain syystä tulin siitä vihaisemmaksi. ”Ihan sama Edward, ehkä, jos olisit tajunnut sen hieman aikaisemmin, olisit voinut pelastaa itsesi kaikelta tältä katumukselta ja vain antaa sen pakettiauton osua minuun”, sähisin vihaisena silmät raivokkaina.

Hän näytti tyrmistyneeltä, ja hänen ilmeensä muuttui vihaiseksi. ”Uskotko sinä että kadun pelastamistasi?” hän kysyi astuen eteenpäin kunnes nenämme melkein koskivat toisiaan.

Tuijotin häntä vihaisena. ”Etkö sitten kadu?” kysyin tylysti.

Hänellä oli samanlainen ilme kuin minulla. ”Sinä et tiedä mitään”, hän murisi ennen kuin astui pois luotani, leuka jäykkänä.

Poimin kirjani ja kiirehdin ulos luokasta suunnaten liikuntatunnille. 'Tiedän paljon enemmän kuin uskot Edward', ajattelin kapinoivasti vieläkin vihaisena yhteenotostamme. Typerä vampyyri kumppani uskoi pystyvänsä olemaan välittämättä minusta viikon ja minä olisin ystävällinen, kun hän viimein päätti taas puhua minulle.

Valittettavasti päivästäni ei tullut parempi. Ennenkuin pääsin autolleni koulun jälkeen, Eric puhui minulle. Huokaisin; minulla oli sellainen epäilys, että en tulisi pitämään tästä keskustelusta.

Tietenkään Eric ei tuottanut pettymystä. ”Hei Bella”, hän onnistui änkyttämään.

”Hei Eric”, sanoin kauniisti hänelle. Hän ei ollut huono lapsi, hieman ujo, mutta mukava, en vain pitänyt hänestä; meillä ei ollut mitään yhteistä.

”Mietiskelin vain jos tulisit kanssani tansseihin”, hän sanoi nopeasti. Hänen sanansa sulautuivat yhteen.

Jos en olisi kasvanut kuiskailevien vampyyrien seurassa, en olisi ymmärtänyt sanaakaan siitä mitä hän oli sanonut. Päätin päästä hänet helpolla, kun hän ei kerran ollut huono ihminen. Hymyilin anteeksipyytävästi. ”Anteeksi Eric, mutta minulla on jo mielessä kenet haluaisin pyytää”, selitin. Vaikka nyt, kun ajattelin sitä, olin vieläkin vihainen Edwardille, joten ehken pyytäisi häntä ollenkaan.

”Ai joo”, hän sanoi kiusaantuneesti. ”Kaikki on okei. Hei sitten Bella.” Hän karkasi nopeasti, ja minä huokaisin helpotuksesta, kun pääsin autooni. Kuulin hiljaisen naurahduksen ja käännyin nähdäkseni Edwardin nousevan autoonsa. Tuijotin häntä vihaisena, ja peruutin parkkipaikastani ulos, mutta jouduin pysäyttämään pian, kun Edward tukki tieni odottaessaan sisaruksiaan, jotka kävelivät hitaasti hänen luokseen, hämmennys oli silminnähtävä heidän kasvoillaan.

Tuijotin vihaisena hänen autoaan, houkuttuneena tekemään siihen lommon autollani, ja mietin miksi Edward oli tahallaan estänyt ulos pääsyni. Ei kestänyt kauaa, kun vastaukseni saapui Tylerin koputtaessa ikkunaani. Pyöritin sen alas. ”Hei Tyler, olen pahoillani että olet jumissa takanani”, sanoin purien hampaani yhteen ja rukoillen ettei hän pyytäisi minua tansseihin.

Jumalan täytyi vihata minua. ”Ei kaikki on hyvin Bella. Ajattelin vain kysyä, nyt kun olet tässä jumissa, että olitko pyytämässä minua kevät tansseihin”, hän sanoi luottavaisella äänellä.

Leukani jäykistyi ärtymyksestä. ”Anteeksi Tyler, mutta tiedän jo ketä aion pyytää ja se et ole sinä”, sanoin tylysti hänelle. Tämän päivän kärsivällisyyskiintiöni oltiin käytetty kunnolla ja täysin.

”Ai”, hän sanoi näyttäen yllättyneeltä ettei se ollut hän jota olin kysymässä. ”Se on okei. Meillähän on vielä päättäjäistanssit”, hän sanoi onnellisena, kun hän lähti autolleen. Tuijotin häntä epäuskoisena. Ei ollut mitään mahdollisuutta että menisin hänen kanssaan päättäjäistansseihin, värisin ajatukselle. Käännyin takaisin nähdäkseni muiden Culleneiden menevän sisälle Volvoon. Edward tärisi naurusta ajajan paikalla, varmasti hänen mielestään yhteenottoni Tylerin kanssa oli ollut hauska ajattelin raivokkaana, kun hän ajoi pois.

Sinä yönä heräsin taas tunteeseen, että minua katsottiin ja, kun levitin kilpeni huomasin, että Edward katsoi taas untani, tällä kertaa puussa huoneeni ikkunan takana. Käännyin ympäri tajuten etten voinut tehdä asille mitään nyt. Minulla ei ollut hajuakaan miksi hän näytti pitävän uneni katsomista niin mielenkiintoisena, mutten voinut sille mitään, että tunsin oloni lämpimmäksi, kun hän oli lähelläni. Minä vain toivoin etten sanoisi mitään noloa unissani. Nukahdin uudestaan pian, jostain syystä tunsin oloni mukavammaksi, kun tiesin kumppanini olevan lähellä.

Seuraavana päivänä ajoin kouluun yrittäen epätoivoisesti unohtaa pakkomielteeni Edward Culleniin. Tietenkin heti, kun huomasin hänen hopean Volvonsa, ajatukseni siirtyivät taas häneen. Ainoa lohtuni oli, että sen perusteella, että hän oli viettänyt viime yön huoneeni ulkopuolella, hänellä oli aivan yhtä suuri pakkomielle minuun, kuin minulla oli häneen.

Olin yllättynyt, kun pääsin ulos autostani, ja Edward lähestyi heti. ”Hei Bella”, hän sanoi kauniisti hymyillen minulle.

Tuijotin häntä epäluuloisesti miettien miksi hän puhui taas minulle. ”Hei Edward.” Hymyilin epäröivästi. Sitten muistin hänen estävän tahallaan karkuni Tylerilta eilen. ”Mikä se eilinen kaaos parkkipaikalla oli?” kysyin silmieni siristyessä viiruiksi.

Hän näytti huvittuneelta. ”En halunnut nähdä Tylerin menettävän tilaisuuttaan”, hän sanoi hänen silmiensä tanssiessa ja hymyn muodostuessa hänen kasvoilleen.

Olin hetken harhautunut, kun näin kuinka tavattoman upea hän oli hymyillessään.
Sitten rypistin otsaani raivokkaana. ”Sinä senkin...” Käteni puristuivat nyrkkeihin, ja minä en voinut keksiä tarpeeksi pahaa sanaa kuvaillekseni häntä. Halusin niin kovasti lyödä häntä kilvelläni ja heittää hänet rakennuksen läpi, tai edes asettaa ohuen ympyrän kilvestäni hänen sormensa ympärille ja puristaa sitä kunnes hänen sormensa irtoaisi. Ajattelin sen olevan kohtuullista tiesinhän, että se voisi kiinnittää uudestaan myöhemmin. Olin ”leikannut” sekä Felixiltä että Demetriltä raajat pois, kun he olivat ärsyttäneet minua.

Tietenkin tajusin etten voinut tehdä kumpaakaan ilman, että paljastaisin itseni, tyydyin murisemaan hänelle. ”Siis yrität ärsyttää minut kuoliaaksi, kun kerran Tylerin pakettiauto ei onnistunut siinä?” Minun täytyi myöntää, että tällä hetkellä kuolisin varmemmin siitä, että Edward ärsytti minua kuin siitä, että pakettiauto osuisi minuun.

Edwardin silmät välähtivät vihaisesti. ”Olet täysin tolkuton Bella.”

Tuijotin häntä vihaisena. ”Miksi sinä edes puhut minulle? Etkö sanonutkin ettet halunnut olla ystäväni?”

”Sanoin vain, että olisi parempi jos emme olisi ystäviä, en etten haluaisi olla”, hän selvensi.

Pyöritin silmiäni. ”Voi kiitos kun selvensit asiaa”, sanoin sarkastisesti jatkaessani kävelyä koulurakennuksia kohti. ”Mistä sinä halusit ylipäätään puhua?”

Hän jäykistyi hieman ja, yllättävästi, näytti hermostuneelta. ”Öö, tuota halusin kysyä yhtä asiaa”, hän aloitti.

Pysähdyin ja katsoin häntä, hänen silmänsä olivat epävarmat. Huokaisin. ”Sano suoraan vain Edward.”

”No, normaalisti en tekisi tätä, koska nyt on tarkoitus olla tyttöjen valinta ja kuulin sinun sanovan, että sinulla oli jo mielessä joku ketä pyytäisit, mutta näin, että kolme poikaa on jo pyytänyt sinua, minä öö...” hän selitti hermostuneesti vetäen kättään upeiden kuparinruskeiden hiustensa läpi.

Suuni aukeni järkytyksestä ja valehtelisin, jos sanoisin etten ajatellut tämän tilanteen olevan huvittava. Edward oli hermostunut pyytämään minua kevät tansseihin! Tanssin onnentanssia mielessäni. ”No, koska et varsinaisesti ole vielä pyytänyt minua, tulisitko kanssani kevät tansseihin Edward?” kysyin etsien hänen silmistään vastausta.

Hän hymyili. ”Se olisi ihanaa Bella.” Sitten hän näytti mietteliäältä. ”Mutta entä se poika kenet halusit pyytää?”

Pyöritin silmiäni. ”Sinä olit se poika kenet olin pyytämässä Edward.” Ärsyynnyin. Nähtävästi Alice ei ollut kertonut hänelle kenet halusin pyytää.

”Ai”, hän näytti tyytyväiseltä. ”Istutko kanssani lounaalla?” hän kysyi yhtäkkiä.

Rypistin otsaani hämmentyneenä. ”Istun aina sinun ja perheesi kanssa lounaalla.”

”Tiedän, mutta tarkoitin, istuisitko kahdestaan kanssani”, hän selitti.

Silmäni levenivät kummastuksesta ja hämmennyksestä. ”Okei”, sanoin.

Hän virnisti. ”Kiitos Bella.” Kello soi ja käännyimme kohti luokkiamme. Yhtäkkiä kuin tuntisi syyllisyyttä, hän pysähtyi. ”Sinun todellakin pitäisi pysyä kaukana minusta”, hän varoitti, ja jatkoi sitten kävelyä.

Katsoin hänen loittonemistaan hetken. Liian myöhäistä, ajattelin kuivasti.

Jatkoin kohti luokkaani odottaen innokkaasti lounasta.

Takku

• Princess inside
Vs: KÄÄNNÖS: Voiman kilvet (15. kappale 29.4)
« Vastaus #111 : 29.04.2010 16:26:50 »
Ihana jakso jälleen kerran, ja toi loppu oli niin söpö :D Raajojen repimiskohdalle repesin xDD
~En ollut kampissa kun aivoja jaettiin~

Scaramouche

• maleficent
« Vastaus #112 : 29.04.2010 18:52:41 »
Kävin vilkaisemassa missä täällä mennään, kun luen tätä ficciä sillä yhellä toisella foorumilla (älä kysy millä, en muista sen nimeä. Vain sen että siellä lukee "we all want to sparkle") ja pakko sanoa että en malta odottaa että täällä päästään yhtä pitkälle kuin siellä! Niitä kommentteja on niin mahtavaa lukea, naurua kommentti kommentin perään. Sä olet loistava suomentaja!  :-*
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?

phoebeZ

« Vastaus #113 : 06.05.2010 18:44:50 »
awwwwwwwwwww <3
oon kylläkin jo lukenu tätä pitemmälle jossain muualla, mutta luenpahan nyt täälläkin :D
jatkoa, jatkoa ;D

Ginerva

• Qhuinn & Blaylock
« Vastaus #114 : 06.05.2010 22:00:14 »
Äää!! Tää on liian hyvä :D En keksi sanoja tälle joten sanon suoraan rakastan joka ikistä kohtaa ja erityisesti Volturi osaa ja kaikkea mitä Bellalle opetettiin ja sitä kun se tuli Forksiin. Toivon niin pian jatkoa tälle tää on niin ihana. Pliizz? Koska Oikeesti Rakastan tätä :-* :-*

Ginerva :)
Alussa oli maila, kiekko ja Teemu?

Rainy

• Pikku Vampyyriprinsessa
« Vastaus #115 : 07.05.2010 15:49:04 »
IHANAA♥♥♥♥♥ Luin kaikki osat tunnissa, ja olen aivan myyty♥♥ Jatkoa äkkiä 8 )

Lööperiikka

« Vastaus #116 : 07.05.2010 19:03:18 »
Luin kaikki osat keralla eikä minulla ole muuta mielessä kuin että olet uskomaton suomentaja!  ;)
Jatkoa!

elinna

• *
« Vastaus #117 : 07.05.2010 20:34:44 »
Alotin tän lukemisen eilen ja on kyllä aivan sairaan ihana!!! Oon aika monii lukenu, mut tä vie ylivoimasesti voiton. Ja sit noi TOSI pitkät luvut.. voi kiitoskiitos paljon!!!  :D

Grozda

• Svit-kona
  • Kvetha Fricäya.
« Vastaus #118 : 08.05.2010 20:57:02 »
Uijui. Löysin tän ficin vasta nyt ja tää on niin mahtava! <3 Anteeks, en keksi mitään hehkeempää.  Jatkoo, kiitoos. (:
Toteutumaton unelma, vai aavistus todellisuudesta?

Do you remember that moment? It's one dream and song.

Styli

• Belieber <3
  • <3
« Vastaus #119 : 09.05.2010 19:10:35 »
Uusi lukija (tai vanha).

Olen lukenut tätä yhdeltä toiselta twilight ficci palstalta.
En ikinä kyllästy lukemaan tätä uudestaan  ;)
Tää on vaan niin ihana..

Styli
You stole my heart and you’re the one to blame <3

ava by Annabelle