Kirjoittaja Aihe: Axis Powers Hetalia, Pieniä tarinoita Maailmasta, K-11  (Luettu 28142 kertaa)

Prunelli

• Vieras
Vs: Pieniä tarinoita Maailmasta, K-11
« Vastaus #80 : 10.04.2010 21:56:04 »
Hahaa! Puolasta kertovia raapaleita on aina hauska lukea! :)

Tykkäsin taas näistä molemmista, erityisesti Virosta, sillä häntä esiintyy harvoin. ;_; Toivottavasti häntä näkyy jatkossakin. *Smile*

Vyra

• Vieras
« Vastaus #81 : 11.04.2010 00:20:10 »
Kiitoksia Prunelli! Virosta ei ole hirveästi sattunut mitään kirjoitettavaa silmiini, ja oikeasti hypin suorastaan riemusta kun löysin yhteyden Tallinnan ja Tanskan välille. Yritän kuitenkin kovasti saada ainakin yhden raapaleen jokaisesta hahmosta. Tosin toiset esiintyvät vain huomattavasti useammin.

Mutta tässä taas muutama raapale... Tällä kertaa jopa kolme kerralla. (saan taas viisikon täyteen! Perfektionistin unelma^^)

Raapale 43: Pieni merenneito
Ikäraja: Sallittu
Henkilöt: Tanska ja Kiina

”Ja hänestä täytyy sitten pitää hyvää huolta. Hän kärsii jo muutenkin tarpeeksi jouduttuaan kauas kotimereltään”, Tanska selitti Kiinalle, joka kuunteli enemmän ja vähemmän tarkkaavaisesti.

”Minun täytyy siis saada hänet tuntemaan olonsa mukavaksi, aru”, aasialaismies mietti ääneen, ”pitääkö hän musiikista, aru”. Kiina ei oikeastaan välittänyt juurikaan asiasta, mutta hän yritti olla mieliksi Tanskalle. Mies oli kuitenkin vasta pitkän vastahakoisuuden jälkeen luvannut lainata Pienen merenneitonsa hänelle ja Kiina päätti mielessään pitääkin siitä hyvää huolta. Tosin jotkut Tanskan ohjeista olivat hiukan epäilyttäviä.

”Hän pitää kovasti musiikista, mutta vieläkin enemmän laulusta”, Tanska myönsi vakavana, ”käy kerran päivässä laulamassa hänelle, mieluiten jotain romanttista. Ja yritä tehdä se tanskaksi niin hänelle tulee kotoisampi olo”. Kiina nyökkäili vaiti, vaikka epäilikin hiukan tanskankielen taitojaan.

Lopulta Kiina pääsi lähtemään Tanskan luota mukanaan pitkä lista muistettavia asioita ja ohjeita. Hän luki niitä vielä kerran läpi kävellessään Kööpenhaminan katuja. Saapuessaan paikalle, josta hän näki Pienen merenneidon patsaan, Kiina pysähtyi ja katsoi sitä pitkään.

”Sinusta on minulle vielä paljon vaivaa, aru”, Kiina totesi itsekseen, ”mutta ehkä se on sen arvoista, aru”.

A/N: Tanskalaiset lainasivat rakkaan Pieni merenneito-patsaansa (sen, mikä oli Kööpenhaminan edustalla, nyt se on matkalla Kiinaan) Shanghain maailmannäyttelyyn.

Raapale 44: Islanti ja Ranska
Ikäraja: S
Henkilöt: Islanti ja Ranska

”Rakas Islanti, miten sinä saatoit tehdä minulle näin?” Ranska kysyi niin surkealla äänellä kuin vain kykeni. Sekään ei tosin näyttänyt vetoavan ollenkaan nuoreen Pohjoismaahan, joka kädet puuskassa katseli Ranskaa kaltereiden toiselta puolen.

”Laki on laki”, Islanti vastasi vakavasti.

”Mutta se on hirveä laki! Silkkaa vapauden riistoa”, Ranska valitti, ”minähän en voi enää koskaan tulla käymään luonasi, jos joudun joka kerta vankilaan”. Islantia ei näyttänyt lainkaan harmittavan ajatus siitä, ettei vaalea mies voisi tulla enää käymään hänen maassaan. Enemmän häntä ärsytti tieto siitä, että oikeasti Ranskakin voisi tulla hänen luokseen, kunhan vain pitäisi vaatteet päällään julkisissa paikoissa.

”Tämä on vain erikoistapaus”, Islanti vastasi kylmästi tarkoittaen toisen miehen vankilassa oloa. Ranska katseli hänen tympeää ilmettään pitkään miettien ja yhdisti sitten muutaman asian mielessään.

”Englanti maksoi sinulle, eikö niin?” hän kysyi syyttävästi, ”paljonko?” Islanti tuhahti ja kääntyi poispäin.

”Tarpeeksi, että pidän sinut täällä muutaman päivän”, nuorin Pohjoismaista vastasi lähtiessään. 

A/N: Vanha uutinen jo. Tosin sovelsin aika paljon, eivät he kai kuitenkaan ketään vankilaan suorilta nakkaa?

Raapale 45: Punainen kuu
Henkilöt: Amerikka ja Englanti

”Oho”, Englanti henkäisi ja tuijotti taivaalla loistavaa täysikuuta, kun hän ja Amerikka kävelivät kotejansa kohti myöhään venähtäneen kokouksen jälkeen, ”kuu on punainen tänä yönä”. Mies hänen vierellään pysähtyi äkisti ja tuijotti ensin järkyttyneenä Englantia ja sitten kirkkaan punaisena loistavaa kuutamoa.

”Kamalaa! Nytkö se tapahtui?” hän lähes parkaisi ja näytti hyvin huolestuneelta. Toisin kuin Englanti, joka oli enemmänkin hämmästynyt.

”Niin mitä tapahtuu?” hän kysyi.

”No se!” Amerikka tokaisi ja näytti pohtivan jotain kiivaasti, ”Englanti, onko sinulla missään valkoista maalia? Tarvitsen sitä aika paljon”.  Englanti kohotti kysyvästi kulmaansa.

”Ei ole”, hän kuitenkin vastasi lyhyesti ja Amerikka näytti pettyneeltä. He jatkoivat matkaansa syvän hiljaisuuden vallitessa ja lopulta, kun Englanti oli jo kääntymässä omalle suunnalleen, Amerikka tarttui yllättäen kiinni hänen hihastaan.

”Englanti”, mies sanoi epänormaalin vaimealla äänellä, ”tiedätkö, miten ”coca-cola” kirjoitetaan?” Englanti katsoi häntä pitkään epäluuloisesti, mutta muisti sitten erään asian.

”Amerikka, Venäjä vain pilaili”, hän vastasi vakavalla äänellä, ”hän ei ole oikeasti niin hullu, että yrittäisi maalata kuun punaiseksi”.

A/N: Ja tämähän perustuu siihen vitsiin, jossa amerikkalaiset ja neuvostoliittolaiset kilpailivat siitä, kuka ehtii ensin kuuhun. Neuvostoliitto oli ensin ja he maalasivat kuun punaiseksi. Seuraavaksi tulivat amerikkalaiset, joten he vain kirjoittivat punaiseen pintaan isolla valkoisen tekstin "coca-cola".
« Viimeksi muokattu: 20.06.2015 20:41:28 kirjoittanut Beyond »

MyrsyliuutE_96

• C'est Gryffondor
  • Upsiding down.
    • Myrsis's site
« Vastaus #82 : 11.04.2010 15:02:40 »
Muahhahhhahhhaaa. SInä olet tosi ihana ihminen kun viitsit minua pientä sivistää Shanghain maailmannäyttelyllä Etc.

Muttamutta.

41. Onpas kaunista, näen sieluni silmin tilanteen. Naurahdin hieman, olipas nättiä.
42. Go puola, repesin sille. Juuri näin, loppu oli mahtava. Kukapa meistä ei jokuvuosi ainakin kerran elämänsä aikana ihastu muotiväreihin niin että ostaa kaikkea jännää, tai sitten jättää ostamatta ::).
43. Tämä oli minulle suuri järkytys, ihan tosi? Piti kysyä ihan vanhemmiltakin että miten on asian laita. Kiina raukka, minusta tuntuu että se tanskan lausuminen vähän jää ::)
44.Voi ranska, ranska, minkä teit. Hyvä islanti, juuri näin. <3
45.En ollut kuullut koko jutusta, mutta aika mahtava ajatus. Miksei amerikka osaa kirjoittaa suosikkijuomaansa..>< ^^

Juu. Siinäpäs ne. Lisää odottelen<3

<3;llä
~Myrsis~
'Cuz I'm Behind the Broken Mirror  on my own

B. A. T.1/3+2♥

Sinu

« Vastaus #83 : 11.04.2010 17:47:25 »
Heh, täällä tulee olemaan hiljaista kun sinä olet poissa. Karua... No, toivottavasti saamme sen jälkeen taas paljon luettavaa ja hyvässä lykyssä minäkin saan tuon oman fickini julkaisu kuntoon...
Ja nyt kommentoimaan raapale-aarteita!

41. Voi Viro parka! Tanskasta ei pääse ihan noin vain eroon. Tietysti voisi tehdä aina harkitun puhelinsoiton Skandinaaviaan, joka ratkaisisi ongelman enemmän tai vähemmän. Mutta oli ihanaa saada lukea Virosta nyt ihan kunnolla. Pelkään vain vähän Latvian puolesta... Tai noh, kyllähän hänestäkin puhtia löytyy kun ei ole kyseessä kukaan häntä mahtavampi. (Sealand ja kielo-episodi, tuli ensimmäisenä mieleen...)
Mutta tämä raapale upposi taas kuin kuuma veitsi voihin. Loppujen lopuksi tuntuu, että Pohjois-Euroopan historia on niin sekavaa, että voisi luulla sen olleen joskus yksi ja iso valtio. (Tavallaan se on ollutkin...) Ei ihme, että sen väki on vieläkin vähän sekopäistä. *virnn* No, oli Tallinna sitten tanskalaisten tai virolaisten (ruotsalaisten tai venäläisten, saa valita) perustama, se on silti kaupunki, josta Viro voi olla ylpeä tänäkin päivänä.

42. Aluksi ajatus, että Puola vei Ruotsin meikit, sai kyllä tyrskähtämään vähän turhan ilkeästi. Harmi, että nyt Puolasta lukiessa tulee heti mieleen se suuri suru-uutinen, joka on pysähdyttänyt lähes koko Puolan. Toivottavasti Liettua on ystävänsä tukena myös suruaikana...
Tästä käy taas esille tuo Puolan turhamaisuus ja erilainen suhtautuminen asioihin. Täytyy kuitenkin antaa tunnustus, että jos Puola sai vietyä monta rekallista meikkejä noin vain, ei hän ole mikään tyhjän toimittaja. Sääli vain diplomaattisia suhteita...

43. Haluaisin kyllä kuulla Kiinan laulavan tanskaksi jotakin romanttista patsaalle... No, se se on kuitenkin vaivan arvoista ja loppujen lopuksi Tanska on helppo puhua ympäri. Pitää vain tietää mistä naruista vetää...
Huoh... Olisi hienoa käydä katsomassa ja kokemassa tuo näyttely. Et pelkästään Pienen merenneidon takia (olen itseassa käynyt kerran katsomassa sitä Köpissäkin, mutten vain nähnyt) vaan kokonaisuutenaan. On vaan vähän turhan kaukana meikä budjetille... No, nautiskelen nyt ajatuksesta, kiitos tämän raapaleen. ^^

44. Niin kuin äskeisessäkin, myös tässä saat plussaa erikoisesta parivaljakosta. Siis on harvinaista lukea juuri näistä kahdesta hahmosta yhdessä. Islanti on kylmän varma kuten aina, oli vastassa sitten kuka vain. Ja mitä tuohon vankilaan tulee... Ranskalle tekee ihan hyvää viettää vähän aikaa suljettujen ovien takana. Jos ei vankilassa niin sitten vaikka vaan putkassa.
Tämä uutinen onkin vierinyt korvieni ohi alkuperäisversiossaan. Tosin luen/kuulen uutisia hirveän huonosti, koska olen hyvin laiska median käyttäjä. Sain silti hyvän kuvan tapahtuneesta, jo pelkän raapaleesi perusteella. Jonkun pitäisi oikeasti yrittää rajoittaa tuota Ranskaa ja hänen julkista siveettömyyttään.

45. Heh, huumorin kukkasia.
Lainaus
”Amerikka, Venäjä vain pilaili”, hän vastasi vakavalla äänellä, ”hän ei ole oikeasti niin hullu, että yrittäisi maalata kuun punaiseksi”.
Tykkäsin tuosta 'niin'-lisäyksestä tuossa lauseessa. Hullun touhuahan koko kisaaminen ja kilpavarustelu oli, tuohon aikaan. Mahtoi olla Amerikalle kova pala kun Venäjä valloitti avaruuden ensiksi... No, kuun omimalla tuostakin surusta selvittiin. Tosin täytyy huolestua Amerikan koulutuksesta, jos hän ei edes osaa kirjoittaa coca-colaa. Miten se Englanti on oikein pentunsa kasvattanut? XD

Ah, ihana päästä taas jakamaan mainetta ja kunniaa: 41, 43, 45, 44 & 42. Yatta!!!
Jag tänker banka dig gul och blå!

Vyra

• Vieras
« Vastaus #84 : 12.04.2010 11:18:58 »
Kiitoksia kummallekin! Mukava, että piditte hiukan erilaisista parivaljakoista. Ja kai se Amerikka osaa kirjoittaa, hän halusi vain varmistaa asian. Olisihan se aika noloa, jos tulisi kirjoitusvirhe, kuu on kuitenkin aika näkyvä paikka *virn*. Ja lupaan olla kiltti Latvialle, jos saan hänet joskus kiinni. Mutta pitäkää te täällä finin Hetalia ficit pystyssä, kun minä en ole maisemissa ^^ Jospa saan kerättyä reilusti uusia faktoja kuuden viikon aikana, niin voin sitten kirjoittaa paljon lisää.

Mutta löysin koneeltani jälleen yhden raapaleen (tai se on lähes tuplaraapale), joka on jäännyt julkaisematta. Saatte sen läksiäislahjaksi ^^ Tämä on aiheeltaan ehken hiukan perinteinen ja siksi se onkin jäännyt syrjään.

Raapale 46: Salmiakki
Henkilöt: Pohjoismaat

”Hei, Suomi”, Tanska sanoi ja ilmestyi jostain yllättäen paikalle, ”minä teen muuten parempaa salmiakkia kuin sinä. Norja sanoi niin”. Suomi tuijotti häntä ensin hämmästyneenä, mutta käänsi katseensa sitten syyttävästi Norjaan.

”Älä minua katso”, mies vastasi välinpitämättömästi, ”Tanska ei suostunut jättämään minua rauhaan ennen kuin sanoin sen”. Tanska odotti Suomen reaktiota kasvoillaan tuttu tyytyväinen virnistys. Hetken hiljaisuuden jälkeen nuorempi mies kuitenkin vain kohautti olkapäitään.

”Sinä teet siitä aivan liian makeaa”, hän vastasi, ”oikean salmiakin pitää olla kirpeää. Eikö niin Su-san?” Ruotsi nyökkäsi ja mumisi jotain myöntävän kuuloista.

”Ei häntä lasketa!” Tanska huudahti, ”Ruotsi on puolueellinen”.

”Ja Norjan pakottaminenko sitten on sallittua?” Suomi kysyi äänessään pieni pistävä sävy.

”On se!” vanhempi mies vastasi nopeasti ja sai Norjalta vastaukseksi äkäisen mulkaisun.

”Minä muutin juuri äsken mieltäni. Suomen salmiakki on parempaa”, öljyvaltio totesi kylmällä äänellä, ”ja sinä hävisit Tanska”. Kaikkien neljän Pohjoismaan kasvot olivat lähes identtisen ilmeettömät, kun Tanska katsoi heistä jokaista vuorotellen kysyvästi. Vain Suomi näytti edes hiukan hyväksyvältä, mutta hänkin oli normaalia totisempi.

”Ilonpilaajat…”, Tanska mutisi puoliääneen ja käveli ulos kolautellen tarkoituksella kirveensä vartta joka ikiseen vastaantulevaan esineeseen ja seinään.

A/N: Ja jälleen tauolle. Jotkut ulkomaalaiset muuten kehtaavat oikeasti väittää, että tanskalainen salmiakki on parempaa kuin suomalainen, pyh.

Vyra

• Vieras
« Vastaus #85 : 18.04.2010 18:56:03 »
Kiitoksia MrPanda! Minun lomani ovat tosiaan hyvin rentouttavia... Olen ollut vasta viikon Unkarissa ja nyt olisi aiheita jo kahteen raapaleeseen ja yhteen jatkoficiin. Ongelma on vain se, että minulla ei ole konetta (tämä, jota nyt käytän, on vain lainassa) eikä mukana ole edes yhtään paperia, johon kirjoittaa. Alkaa tulla vieroitusoireita.

Ja, että mistä löydän näitä tietoiskuja? Tuota... Wikipediasta *virn*, HS:n sivuilta ja joskus myös sieltä sun täältä.

Spirit M

• Söpöilijä
  • Korpin kynsi on päästään terävä
« Vastaus #86 : 08.05.2010 22:13:18 »
Miks mä rakastan näitä? En jaksa kommata kaikkia 4o jotain erikseen, joitain olen lukenut myös ääneen. Esimerkiksi sen paistinpannu-Unkari jutun ja "se on vähän  niin kuin mutkalla." Oi, rakastan. <3

~Neiti Melody, Spirit M teille
Vuoden  päivät etsimme sadetta ja emme sitä löydä. Kun luovutamme ja toivomme auringon paistetta, niin sade alkaa. Asiat tapahtuvat aina, jos niihin oikeasti uskoo, ehkei tänään, ehkei huomenna, ehkei viikon päästä, mutta joskus.

Vyra

• Vieras
« Vastaus #87 : 26.05.2010 01:37:54 »
Oh, Kiitoksia Spirit M!

"Loma" on nyt pidetty ja tauko ohi. On muuten aivan mahtavaa olla taas Suomenmaassa. Ehdin kuitenkin kirjoitella muutaman (lue: kymmenen) raapaletta näiden kuuden viikon aikana. Laitan taas pari kerrallaan,  joten aloitetaan sitten pitemmittä puheitta.

Raapale 47: Preussin-sininen
Henkilöt: Preussi ja "Vanha Fritz" (/ Frederik II Suuri)

Preussi hypisteli uuden takkinsa hihansuita ja ihaili itseään peilin virkaa toimittavan hopeatarjottimen pinnasta. Hän myös heilutti käsivarsiaan testaten takin istuvuutta ja tarkasteli ompeleita lähes ammattimaisen tarkasti.

”Tämä sopii hyvin”, mies totesi tyytyväisenä, ”suorastaan täydellisesti, totta kai”. Vanhempi ihmismies maisteli aamupalaansa rauhassa pöydän ääressä ja hymähti valkohiuksisen valtion innokkuudelle.

”Arvelinkin sinun pitävän siitä”, hän totesi, ”tiedätkö, miksi tuota sinisen sävyä kutsutaan?” Preussi oli lopettanut takkinsa ihailemisen ja istuutui hetkeksi aloilleen paikalleen toista miestä vastapäätä.

”En. Kerro”, hän vastasi, ”ainakin se sopii minulle todella hyvin”.

”Sen nimi on Preussin-sininen”, vanha Fritz vastasi.

”Oikeasti! Vau”, Preussi innostui jälleen, ”vaikka totta kai minun tasollani olevalla täytyy olla oma nimikkoväri”. Mies vaikeni ja hänen kasvoilleen kohosi miettivä ilme, jonka hänen sen hetkinen pomonsa tiesi kokemuksesta tarkoittavan jotain älytöntä.

”Preussi”, hän sanoi tiukasti, ”lipun värit saavat edelleenkin olla musta ja valkoinen. Minä en ala vaihtamaan niitä siniseksi”.  Preussi virnisti, mutta näytti myös aavistuksen pettyneeltä näiden sanojen jälkeen.

Raapale 48: Happy Cows
Henkilöt: Sveitsi, Ranska ja useampi muu

Sveitsi istui paikallaan suuressa kokoushuoneessa ja murjotti. Yleensä hän ei viitsinyt isännöidä maailmankokouksia, mutta tällä kertaa hänen sisarensa oli toivonut sitä. Oikeastaan Liechtenstein oli hoitanut lähes kaikki käytännön järjestelyt, sillä Sveitsi olisi jättänyt heti aluksi kaikki muut valtiot kutsumatta paikalle. Nytkin hän vain katseli äkäisesti, kun hitaasti paikalle ilmaantuvat kokousvieraat tutkivat tarjolle jätettyjä suklaita. Ranska maisteli yhtä ja käänsi sitten levyn ympäri nähdäkseen sen kääreeseen kirjoitetun tekstin. Hän naurahti ja ojensi suklaan käärepapereineen vieressään istuvalle Espanjalle, jonka hymy leveni huomattavasti. Muut valtiot seurasivat uteliaina kuinka suklaa kulki kädestä käteen herättäen joukossa koko ajan lisää hilpeyttä. Ainostaan Sveitsi ei reagoinut mitenkään, sillä hän oli jo sulkenut silmänsä ja yritti unohtaa olevansa illan isäntä.

”Ve~ Ihana nimi”, Veneziano sanoi nähtyään kääreen tekstin. Muut tyrskähtelivät jo ääneen ja jopa Romanon oli jo vaikeaa pitää kasvoillaan normaali ärtynyt ilmeensä. Sveitsin ilmeestä sen sijaan heijastuivat uhkaavan pahaenteiset tunteet hänen katsoessaan vuoronperään jokaista naureskelevaa valtiota.

”Sveitsi”, Ranska lopulta rohkeni sanoa saatuaan itsensä jotenkuten koottua, ”en tiennytkään, että nimeät suklaasi näin hauskasti”. Yllättäen Sveitsi ei kuitenkaan hermostunut, kuten kaikki olettivat, vaan hän vain sulki silmänsä uudestaan ja tuhahti.

”Liechtenstein keksi sen”, hän mutisi.

A/N: Söin yksi päivä "Happy Cows" -nimistä suklaata. Se nimi oli minusta hillittömän kiva ja söpö ja siitähän se riemu vasta repesikin, kun tajusin kyseisen suklaan olevan sveitsiläistä.

Raapale 49: Feeniks
Henkilöt: Puola ja Liettua

Taidan olla taas heikentynyt, typerää kyllä, mutta sitä tapahtuu aina välillä. Vahvat eivät tuhlaisi aikaansa kirjoittamiseen, mutta minun päiväkirjani on täynnä tämän tapaisia älyttömän tylsiä hetkiä. Ne vain toistuvat uudelleen ja uudelleen vuosien ja historian mukana.  Mutta sen sinä tiedät, olet nähnyt jokaisen kirjoittamani sanan. Ja vain sinä, koska olet ainoa joka kehtaa lukea päiväkirjaani ilman lupaa. Mutta sinä olet kuitenkin ehtinyt kokea jo kaiken minun kanssani, joten ei silläkään ole väliä. Sitä paitsi luet varmasti tämänkin tekstin heti, kun vain keksit mihin olen kirjani piilottanut. Selailet sen ohuita sivuja kasvoillasi se huvittavan huolestunut ilme ja yrität keksiä kaikin keinoin jonkin järkevän selityksen tälle kaikelle. Äläkä väitä vastaan! Minä tunnen sinut, hölmö.

Minä selviän kyllä tästäkin. Olenhan kuitenkin kuin feeniks- lintu, joka syntyy aina uudestaan. Älä siis ole lainkaan huolissasi, Liet.

Olet aina paras ystäväni.

Puola

Liettua katsoi sumein silmin Puolan terävällä käsialalla kirjoitettuja sanoja ja painoi sitten kirjan kannet kiinni. Hänen kätensä tärisivät hieman ja poskea pitkin valui yksinäinen kyynel, mutta kuitenkin hän hymyili varoen.

A/N: Tämä taitaa olla ensimmäinen angst-raapaleeni. En ole edes varma, miksi kirjoitin sen. Olin vain yksi päivä väsynyt ja hiukan surullinen. Huomasin pöydällä kynän ja palan paperia ja tämä raapale syntyi silloin.

Salmiakkityttö

• Hajattelija
« Vastaus #88 : 27.05.2010 19:11:07 »
Hurraa, lisää raapaleita! :D

Lainaus
”Oikeasti! Vau”, Preussi innostui jälleen, ”vaikka totta kai minun tasollani olevalla täytyy olla oma nimikkoväri”. Mies vaikeni ja hänen kasvoilleen kohosi miettivä ilme, jonka hänen sen hetkinen pomonsa tiesi kokemuksesta tarkoittavan jotain älytöntä.

”Preussi”, hän sanoi tiukasti, ”lipun värit saavat edelleenkin olla musta ja valkoinen. Minä en ala vaihtamaan niitä siniseksi”.  Preussi virnisti, mutta näytti myös aavistuksen pettyneeltä näiden sanojen jälkeen.

Preussi on mahtava! Tästä väristä taas kuulin ensimmäisen kerran.....vaikkei ole koulussakaan, voi sivistyä!

Lainaus
Muut tyrskähtelivät jo ääneen ja jopa Romanon oli jo vaikeaa pitää kasvoillaan normaali ärtynyt ilmeensä.

Minulla ei ole vaikeuksia kuvitella tilannetta :D...... miksei Fazerin suklaitakin voitaisi nimetä samaan tapaan??

Lainaus
.... Mutta sen sinä tiedät, olet nähnyt jokaisen kirjoittamani sanan. Ja vain sinä, koska olet ainoa joka kehtaa lukea päiväkirjaani ilman lupaa. Mutta sinä olet kuitenkin ehtinyt kokea jo kaiken minun kanssani, joten ei silläkään ole väliä. Sitä paitsi luet varmasti tämänkin tekstin heti, kun vain keksit mihin olen kirjani piilottanut. Selailet sen ohuita sivuja kasvoillasi se huvittavan huolestunut ilme ja yrität keksiä kaikin keinoin jonkin järkevän selityksen tälle kaikelle. Äläkä väitä vastaan! Minä tunnen sinut, hölmö. 

Tämä kohta jotenkin vetosi minuun, aivan ihana.   :)

Nämä olivat tosi hyvää luettavaa ja toivon vilpittömästi jatkon ilmestymistä! ;D
"Sodassa ja rakkaudessa kaikki on sallittua.
Paitsi sodassa rakkaus ja rakkaudessa sota."
~Juice Leskinen~

MyrsyliuutE_96

• C'est Gryffondor
  • Upsiding down.
    • Myrsis's site
« Vastaus #89 : 27.05.2010 20:09:27 »
Oi, VYRA ONPI PALANNUT!!!!<3

47. Owowowoow~ Niiin ihana että ihan ilettää lukea, hyvällä tavalla. Tyhmä Fritz, miks ei voisi olla Preussin sininen?

48. Tälle nauroin ihan hirvittävästi, ei näin söpöjä voi ollakaan, oletkos hieman ilkeä kun tällaista menet tekemään? Go Liechtenstein.

49. Oi, angstia, ja vielä puolalta. Onpa nättiä tekstiä, juuri näinhän semenee. LIETTUAPUOLAA<3

Anteeks, rakentava on pärskitty moneen otteeseen hittoon asti.
<3;llä
~Myrsis~ Joka on ihan tajuttoman iloinen Vyran paluusta^^

B. A. T.1/3+2♥

Vyra

• Vieras
« Vastaus #90 : 28.05.2010 00:35:39 »
Voih, Kiitoksia Salmiakkityttö ja Myrsis! Olen tosiaankin tullut takaisin, minulla on taipumus tehdä niin aina välillä. Mutta ihanaa, että jaksatte vielä iloitakin näistä! Mein Gott, viideskymmenes raapale menossa...

Jälleen siis pari raapaletta. Ensimmäinen oikeastaan kytkeytyy yhteen aikaisempaan. Jos vielä muistatte sellaisen, jossa Unkarilla oli syntymäpäivä. Ja toinen on jälleen taas kerran Pohjoismaista. Kirjoitan heistä liikaa.

Raapale 50: Millennium-lahja
Henkilöt: Unkari ja Kanada sekä Preussi

Unkarin päivä oli ollut todella kaoottinen ja naisen ailahteleva mieliala heijastui vahvasti hänen seuranaan oleviin miehiin. Osittain juuri sen vuoksi Preussi, Itävalta tai Saksa eivät uskaltaneet karata paikalta. Unkarin kosto olisi ollut hirmuinen, jos hän olisi huomannut jonkun livistävän juhlistaan. Päivä oli valmiiksikin tarpeeksi jännittävä, sillä Unkari käyttäytyi suurimman osan aikaa kuin ylpeän valtion kuului mutta vähän väliä hän myös menetti hermonsa täysin. Nelinumeroisen tasaluvun saavuttaminen ei selvästikään tehnyt naisvaltiolle hyvää.

Nem jó. Nem, nem és nem!” Unkari kivahti, ”ja mitä sinä naureskelet?” Preussi oli vain seisonut lähettyvillä kasvoillaan harvinaisen totinen ilme. Tajuttuaan pian joutuvansa mahdollisesti paistinpannun kohteeksi, hän livahti turvaan lähimmän ihmisen taakse. Ikävä kyllä tämä elävä suojakilpi sattui olemaan Kanada.

”Unkari-neiti… O-ole hyvä”, Kanada sanoi ja ojensi kirjekuoren häntä lähestyvälle naiselle.

”Mikä tämä on?” Unkari kysyi hämmästyneenä näpertäessään saamaansa kuorta auki.

”S… se on lahja”, Kanada vastasi ujosti, ”kanadalaisilta koko Unkarin kansalle”. Naisvaltio oli saanut kirjeen auki ja luki sen sisältämän tekstin ärtymyksen vaihtuessa iloksi.

”Oi, kiitos Kanada”, Unkari sanoi ja painoi kevyen suudelman miehen kummallekin poskelle, ”se on aivan ihana!”

A/N: ja selitys: törmäsin Unkarin reissullani suihkulähteeseen, jossa oli kyltti. Siinä luki sekä unkariksi että englanniksi, että kyseinen suihkulähde on "Kanadan lahja koko Unkarin kansalle heidän tuhatvuotisjuhlansa kunniaksi". Niin ja "Nem jó. Nem, nem és nem" on suomeksi "Ei hyvä. Ei, ei ja ei"

Raapale 51: Skandinaavia
Henkilöt: Pohjoismaat plus Amerikka ja Englanti

Pohjoismaat kävivät omaa keskinäistä neuvotteluaan valtioiden kokouksen välitauolla. Äänessä olivat lähinnä Suomi ja Tanska eriävien mielipiteittensä vuoksi. Lisäksi Ruotsi oli asettunut Tinon puolelle ja hänen ilmeensä paheni jokaisen Tanskan kiivaan sanan myötä. Suomi itse ei reagoinut siihen kuitenkaan muuten kuin sinisten silmien yhä päättäväisemmällä katseella. Myös Norja liittyi hetken kuunneltuaan mukaan väittelyyn omalla näkemyksellään, jota myös hänen veljensä tuki.

”Yhdeksi valtioksi te olette aika riitaisia”, Amerikka totesi tarkkailtuaan Pohjoismaita vähän matkan päästä. Hänen sanojensa vaikutus oli välitön, sillä kaikki viisi valtiota vaikenivat ja käänsivät katseensa häneen. Hetken piinaavan raskas hiljaisuus ympäröi heitä ja useammankin Euroopan valtion mieleen muistui Pohjoismaiden viikinki-historia.

”Typerys”, Englanti sihahti hämmästyneelle Amerikalle. Hän ei kuitenkaan ehtinyt jatkaa, kun Tanska katkaisi tylyn hiljaisuuden raikuvalla naurulla.

”Kuulitteko…”, hän sopersi hihittäen, ”samaa valtiota…”

”Mutta sehän oli joskus lähes niin”, Suomi hymähti.

”Todella kauan sitten”, Islanti jatkoi olkiaan kohauttaen.

”Eikä kukaan tahdo enää olla samaa valtiota tuon kanssa”, Norja mutisi ja vilkaisi merkitsevästi yhä hekottelevaa Tanskaa.

A/N: Amerikkalaisten maantietohan on mitä on.

Prunelli

• Vieras
« Vastaus #91 : 28.05.2010 15:42:55 »
Ólalaa, lisää raapaleita!! ♥

47: Preussin sininen... *haaveilee* Oli pakko googlettaa "Prussia blue", kun luin uudestaan tämän. :D
48: Liechenstein on aika hyvä keksimään nimiä, kun se noin paljon hilpeyttä saa aikaan. Hehee!
49: *Snif*
50: Viideskymmenes raapale, ja seuraavaa viittäkymmentä kehiin. ;)
51:  Pitkästä aikaa Pohjoismaita, sillä heistä on todella ihana lukea raapaleita.  ♥ Minäkin kirjoitan omasta mielestäni liikaa Pohjoismaista, mutta minkäs teet, hehän ovat niin mahtavia ja omalla tavallaan erillaisia.

Spirit M

• Söpöilijä
  • Korpin kynsi on päästään terävä
« Vastaus #92 : 30.05.2010 10:23:27 »
Mmh, lisää.

47: Ui ui, hyvä Preussi. 8D Ei mutta joo, oikeesti. =D

48: Happy Cows x3. No joo. Naurattaa.

49: Oi, suloisen surullista, ihana Puola. <3

50: Voi Kanadaa ja Unkaria. Kilttiä Kanadaa.

51: Tyhmä Amerikka, ei älyä. Nah, tyksin. Kiitos.

~Spirit M
Vuoden  päivät etsimme sadetta ja emme sitä löydä. Kun luovutamme ja toivomme auringon paistetta, niin sade alkaa. Asiat tapahtuvat aina, jos niihin oikeasti uskoo, ehkei tänään, ehkei huomenna, ehkei viikon päästä, mutta joskus.

Vyra

• Vieras
« Vastaus #93 : 30.05.2010 21:51:27 »
Prunelli: Kiitoksia! Katsotaan riittääkö minulla intoa ja ideoita seuraavaankin viiteenkymmeneen. Nyt ainakin näyttää hyvältä ^^

MrPanda: Kiitos kommentista! Se Happy Cows -suklaa oli kyllä hyvän makuista. Se oli maitosuklaata, johon oli tehty täpliä valkosuklaalla. Vähän samaan tyyliin kuin Paula -vanukkaissa.

Spirit M: Kiitoksia! Kanada oli kiltti, hän antoi lahjankin.

Olen todella iloinen, että piditte! Varsinkin PuolaXLiettua angstista, koska se mietitytti minua kaikkein eniten näistä. Mutta aina täytyy kokeilla ^^. Seuraavaksi yritän jatkaa operaatio Latviaa, tahdon hänet edes yhteen raapaleeseen mukaan. Mutta nämä seuraavat jatkavat tällä kertaa tuttujen hahmojen linjaa, eli luvassa Pohjoismaita sekä Unkari ja Preussi. En millään osannut päättää, mitkä näistä laittaisin nyt, joten menkööt kaikki kolme.

Raapale 52: Euroviisut 2010
Henkilöt: Norja ja Tanska

Norja käveli nopeasti eteenpäin, jottei vain kukaan keksisi pysäyttää häntä, ja yritti samalla merkitä muistiinpanoja pitelemäänsä lehtiöön. Hänen vasemmassa korvassaan oli pieni nappikuuloke, josta hän kuuli reaaliaikaisena kaikki lavan tapahtumat. 

”Norja!” joku huusi ja mies huokaisi tajuttuaan, ettei voinut enää karata paikalta. Hänet oli jo huomattu ja kohta kaikki olisivat taas hänen kimpussaan kysymyksineen ja vaatimuksineen omien laulajiensa hyväksi.

”Norja, saako minun edustajani esiintyä uudelleen?” Espanja kysyi, ”häntä häirittiin”.

”Norja, milloin pisteiden lasku alkaa?”

”Norja, missä kahvila on? Minun laulajillani on jano”.

Norja yritti kaikin voimin estää itseään huokaisemasta kääntyessään kysyjien puoleen. Nopeasti ja mahdollisimman tasaisella äänellä hän vastasi yksi kerrallaan jokaiseen kysymykseen, kunnes jäljellä oli enää vain Tanska.

”Mitä sinä tahdot?” Norja kysyi tylysti, kun toinen mies ei sanonut hetkeen mitään, ”minä olen hyvin kiireinen juuri nyt enkä jouda vahtimaan tekemisiäsi”. Tanska naurahti ja hymyili kirkkain silmin ystävälleen.

”En mitään erikoista”, hän vastasi ja pörrötti Norjan hiuksia ohi mennessään, ”tahdon vain toivottaa onnea”.

Raapale 53: Villihevonen
Henkilöt: Preussi ja Unkari lapsina

”Se on vain tyhmä hevonen”, Preussi sanoi kävellessään ontuvan Unkarin vierellä, ”miksi sinä edes vaivaudut?” Unkari vilkaisi häntä tuimasti ja oli hetken äkäisen hiljainen. Hänen jalkaansa sattui ja hänellä oli varmasti useampi kuin pari kylkiluuta poikki. Lisäksi tytön kehon koko oikeapuoli oli hellänä ja jo muutaman tunnin kuluttua hänen ihoaan kirjoisi kaunis mustelmien kokoelma.

”Itse olet typerä”, Unkari tiuskaisi, ”Igéret on kaikkein mahtavin. En ole koskaan nähnyt niin kaunista ja voimakasta hevosta ja…” Unkari keskeytti, kun Preussi tökkäsi sormellaan hänen kipeää olkapäätään. Tyttö irvisti ja mutisi lyhyen kirouksen omalla kielellään.

”Oletko sinä jo nimennytkin sen kammotuksen?” poika kysyi välittämättä toisen äkäisestä ilmeestä, ”ja minä en todellakaan ole niin hullu, että yrittäisin kesyttää villioriin, toisin kuin sinä”. Vaikka Preussi puhui tylysti ja hänen äänensä lähenteli töykeyttä, Unkarin huulille nousi pieni hymy ja hän hymähti ääneen.

”Vielä joskus minä nousen Igéretin selkään ja se juoksee nopeammin kuin pustan tuuli, ja silloin kukaan ei voi pysäyttää minua”, tyttö vastasi päättäväisesti.   

A/N: Tämä on taas yksi minun Unkarin tuliaisistani. Unkarin kulttuuri perustuu vahvasti hevosiin ja luin jostain, että Hetalian-Unkari yritti nuorena kesyttää villihevosia. Igéret tarkoittaa unkariksi lupausta.

Raapale 54: Tanska vs. Ruotsi
Henkilöt: Tanska, Norja ja Ruotsi

”Et voi olla tosissasi”, Norja mutisi ja katsoi tiukasti kirveensä jääkiekkomailaan vaihtanutta Tanskaa, joka hymyili leveästi ja haroi hiuksiaan toisella kädellään.

”Norja, minä olen aina tosissani!” hän vastasi, ”ja tietenkin minun on oltava kansani tukena tällaisissa asioissa”. Kylmäilmeinen valtio tuhahti ja pyöräytti silmiään.

”Minä antaisin oman kansani hoitaa sellaiset asiat itsekseen”, Norja totesi, ”tosin en edes usko heidän keksivän mitään noin älytöntä”. Tanska naurahti ja kumartui lähemmäs toista miestä.

”Tässä on kyse kunniasta ja…”, hän vaikeni hetkeksi ja hänen kasvoilleen kohosi oivaltava ilme, ”sinä tahdot vain nähdä sen? Eikö niin, Norja?” Tanska katsoi virnistäen suoraan Norjan ilmeettömiin silmiin. Norja ei virnistänyt, hän ei edes hymyilyt. Hän vain sihahti ja kääntyi poispäin.

”Sinun on paras voittaa, Ruotsi”, hän sanoi kääntyen kolmannen paikalla olevan Pohjoismaan puoleen, ”tai minä katkaisen kaikki liittolaisuuteni teihin jokaiseen”. Ruotsi katsoi vakavasti yhä hymyilevää Tanskaa ja nyökkäsi.

”Teen parhaani”, hän vastasi. 

A/N: Eli edellinen perustuu siihen rynnäkköön, jonka tanskalaiset uhkasivat tehdä Ruotsiin, jos Tanska voittaisi Ruotsin jääkiekossa. Ruotsi muuten voitti.
« Viimeksi muokattu: 20.06.2015 20:42:19 kirjoittanut Beyond »

MyrsyliuutE_96

• C'est Gryffondor
  • Upsiding down.
    • Myrsis's site
« Vastaus #94 : 31.05.2010 17:17:24 »
Voi ei, anteeksi, luulin kommentoineeni..

50. Onnittelut tosiaan viidennestäkymmenestä rääpäleestä. Olipas über nerokasta, Unkari parka, mutta onnea hänelle :D Oikein mahtava, että täällä jaksetaan viljellä alkuperäiskielenkäyttöä, oikein näpsäkkä pikku rääpäle<3

51. No aw, pohjoismaita, minä tykkään. Jotenkin todella lutu ajatus<3

52. Voi norja parkaa, kerrankin Tanska jaksaa olla kiltti. Olinkin odottamassa sinulta tätä, tää oli ihan tosi hieno<3 TanskaNorja (Tanskan Orja) For ever.

53. Tällainen kiva, ihan kohtuu lutuista. Go Unkari, sä pystyt siihen. Kuvaa minusta hyvin näitä kahta hahmoa, joista pidän ihan järjettömästi.

54.Oi oi oi, oikein kiva. Norja on oma itsensä, tuollaienn näpsäkkä ja Tanska nyt vähän rehvastelee.. Ja sitten tulee ihana Ruotsi joka tiputtaa Tanskan korkealta ja kovaa maanpinnalle. Mahtavaa tosiaan, vaikken mikään lätkäfani olekaan..
Ja uutta 50 kehiin^^

<3:llä
~myrsis~

B. A. T.1/3+2♥

Sinu

« Vastaus #95 : 01.06.2010 22:01:35 »
46. Voi Tanska... Sillä on niin kova tarve päteä kaikessa mahdollisessa, että menee jopa haastamaan Suomen salmiakin valmistamisessa... Taitaa jäädä toiveajatteluksi, vaikka täytyy kyllä tunnustaa, etten ole koskaan maistanut tanskalaista salmiakkia, vaikka olen Tanskassa viettänyt viikkoja. (Tai sitten en ole tunnistanut sitä edes salmiakiksi, eikä siksi ole muistikuvia...)
Ja näin ohi mennen sanoen, Ruotsi ei olisi Ruotsi, jos hän ei olisi puolueellinen. Mikä muu tekee hänestä niin puoleensa vetävän kuin se uskollisuuden määrä? Awww! Okei, hänessä on paljon ihania piirteitä tuon uskollisuuden lisäksi, mutta se on kyllä kaikista herkullisin.

47. "Pukeutuu, hän Preussin punaiseen..." Hah! Preussilla on tietämättään kokonainen nimikko väriskaala. Sen puolen täytyy ihmetellä, että lippu on kuitenkin mustavalkoinen. Tosin ehkä se olisi liian räikeä Preussin tyyliin, jos siinä olisi kaikkia 'hänen sävyjään'. Tietysti jos mustavalkoiseen lisäisi sinisen... Hmm... Siitä tulee silloin liian helposti Viron lippu mieleen (minkä värimaailmaa ihailen aina, vaikka joistakin musta on huono väri lipussa).
Fritz tuntuu tietävän Preussin ajatusmaailman todella hyvin. *virnn* Mielenkiintoinen parivaljakko.

48. Se suklaa on hyvää! Okei, luulen että sanon noin kaikista sveitsiläisistä suklaista, mutta en ole törmännyt vielä yhteenkään, josta en pitäisi. Se on aina varma tuliainen mulle ja kun itse vierailee edes vähän lähellä Alppeja, niin laukut on kyllä täynnä sitä.
Liechtenstein on kyllä hyvä nimeämään suklaata. En voi edes kuvitella minkä nimen Sveitsi olisi antanut sille! Onneksi Liechtenstein saa (huomaamattaan) pienimmänkin toiveensa läpi. Tämä oli söpö raapale... Tällainen välikevennys. ^^

49. Tiedätkö mikä tässä raapaleessä häiritsee ja pahasti? Kun tämän lukee, se on luettava toisen kerran. Ja kolmannen ja neljännen ja viidennen... Ja kerta toisensa jälkeen, siitä ei vain yksin kertaisesti tiedä minkä kohtan tähän voisi quottaa, kun koko raapale on niin TÄYDELLINEN!
Jotenkin pidän todella paljon ajatuksesta, että Liettualla (jonka luonteen me tiedämme hyvin varovaiseksi jne.) on pokkaa mennä lukemaan ystävänsä päiväkirjaa. Mutta niin kuin Puola on jo huomannut, Liettua tekee sen koska on huolissaan. Agstista huolimatta, teksti onnistui olemaan hyvin puolamaista. Todellakin yksi suosikeistani!

50. Uuh! Minä en tiennyt, että Kanada saa naiset noin hyvin pikkusormensa ympärille... No, ei sentään. Kanada osaa vain olla niin kultainen ja vilpitön, että se lepyttää minkä tahansa karhun (ajna mustasta valkoiseen), siinä missä naisenkin. Saisi ottaa yksi jos toinenkin mies mallia!
Oli jotenkin hauska saada tällainen jatkotarina tähän väliin. Ensimmäinen aiheeseen liittyvä raapale palautui kivasti mieleen ja nämä täydentävät kivasti toisiaan, koska Unkarille ei selvästikään sovi tuollainen ikäkriisi. Nyt hän sai siihen lievitystä ja Keski-Eurooppaan laskeutuu rauha (toistaiseksi).

49 on nyt ehdostomatti ykkösenä! Muut: 47, 46, 48 & 50. Tällä kertaa oli todella herkullinen viisikko, suklaata ja salmiakkia. *virnn*
Miksi mä olen aina jäljessä!? (Koska olen hidas ja sinä nopea.) T-T Mun täytyy ryhdistäytyä ja tulla heti kommentoimaan kun 55. ilmestyy! En ole kuitenkaan vielä niin auttamattomasti jäljessä...

MyrsyliuutE_96

• C'est Gryffondor
  • Upsiding down.
    • Myrsis's site
« Vastaus #96 : 02.06.2010 16:21:28 »
Anteeksi Vyra, offaan mutta Sinulle on sanottavaa.

Eikös ne olekin ihania ihania värejä ne jotka ovat yleensä preussin taistelupukua koristamassa. Siis sitä hattua ja viittaa ja kaikkea... Preussin punaista ja sinistä~<3
<3:llä
~Myrsis~

Offaus loppuu, that is it.

B. A. T.1/3+2♥

Vyra

• Vieras
« Vastaus #97 : 02.06.2010 22:46:49 »
Myrsis: Kiitoksia! Preussinsininen ja preussinpunainen ovat todella ihania värejä. Ne olivat suosikkejani, silloin kun vielä harrastin maalaamista. Mutta kyseiset värit ovat myös hyvin vaikeita käyttää, joten minun surkeilla taidoillani niistä maalauksista ei tullut koskaan mitään ^^'

MrPanda: Kiitoksia! Tämä julkaisutahti taitaa kyllä alkaa pikkuhiljaa hidastua, sillä olen käyttänyt jo kaikki varasto-raapaleeni. Eli kaikki näiden jälkeen tulevat ovat sitten aivan uusia ja uunituoreita.

Sinu: Kiitoksia paljon jälleen kerran noin ihanan pitkästä kommentista! Ja kyllä se taitaa olla niin, että minä olen liian nopea, jos olisin järkevä niin pitäisin aina useamman päivän välin jotta kaikkien mielenkiinto säilyisi *virn* Olen vain liian perso kommenteille, että voisin pantata raapaleita. Niin ja:
Lainaus
Tiedätkö mikä tässä raapaleessä häiritsee ja pahasti?
Onnistuit aiheuttamaan minulle lähes sydärin tuolla lauseella. Ehdin jo ajatella, että nyt tyrmäät koko raapaleen, ennen kuin luin loputkin kommentista.  *virn*

Ja seuraavaksi jälleen kerran uusia raapaleita. Tällä kertaa pääosiin pääsevät Englanti ja Ranska.

Raapale 55: Kielitaito
Henkilöt: Englanti, Ranska, Saksa, Kiina ja useampi muu.

”Ja, jos kaikki asiat on nyt käsitelty, päätän kokouksen tähän…”, Englanti sanoi puheenjohtajan nuija valmiina kädessään.

”Odota hetki, kultaseni, minulla olisi yksi esitys”, Ranska keskeytti hänet ja nousi ylös paikaltaan, ”miksi meidän täytyy aina puhua niin kamalan riitasointuista kieltä kuin englantia? Ranska olisi paljon parempi ja kauniimpi koko maailman kieleksi”. Englanti siristi silmiään äkäisenä ja koko loppu kokousväki huokaisi syvään pettyneenä. He olivat selvinneet lähes koko kokouksen ajan ilman Englannin ja Ranskan riitaa ja kaikki oli muutenkin mennyt tähän asti yllättävän hyvin.

”Koska kaikki osaavat muutenkin puhua englantia”, brittimies vastasi, ”ranskaa ei käytä muut kuin sinun ihmisesi”.

”Mutta…”

”Mutta, jos ajattelemme sillä periaatteella, meidän kaikkien pitäisi puhua saksaa”, Saksa sanoi vahvalla äänellä keskeyttäen Ranskan. Hänen vierellään Itävalta, Sveitsi ja Belgia nyökkäilivät myöntävästi.

”Tai kiinaa, aru”, aasialainen totesi, ”minun kieltäni puhutaan eniten koko maailmassa, aru”. Ranska ja Englanti eivät näyttäneet kumpikaan kuuntelevan muita, he vain kyräilivät toisiaan äkäisinä.

”Oli, miten oli”, Saksa jatkoi ja nappasi nuijan Englannilta, ”julistan kokouksen päätyneeksi. Lähdetään kotiin”. Muut valtiot taputtivat ja nousivat paikoiltaan tyytyväisinä jättäen Englannin ja Ranskan setvimään kahdestaan kielikysymystään.

A/N: Ideahan lähti siitä ikuisesta Ranska vs. Englanti asetelmasta, mutta muut valtiot ilmoittivat, etteivät missään nimessä tahdo enää todistaa yhtäkään tappelua joten siinä kävi sitten näin ^^ Ja kiinalla tarkoitetaan siis mandariinikiinaa.   

Raapale 56: Salainen maamerkki
Henkilöt: Ranska ja Angle... eiku Englanti

Angleterre!”Englanti irvisti vihaisena kuullessaan ranskankielisen nimensä. Eikä hänen mieltään kohottanut myöskään se, että hän tunsi puhujan mielestään jo liiankin hyvin ja olisi mieluusti toivottanut kyseisen miehen suorilta takaisin kanaalin toiselle puolelle.

”Ole hyvä, äläkä puhu tuota kieltä minun kuulteni enää koskaan”, Englanti sanoi vakavalla äänellä, kun ranskalaismies tavoitti hänet ja laski kätensä tuttavallisesti britin olkapäälle.

Mon ami, miksi olet noin äkäinen näin kauniina päivänä?” Ranska kysyi vaihtaen kuitenkin kieltä, ”ja mikä tässä maassa on oikein vikana?” Englanti tuhahti ja jatkoi matkaansa välittämättä jäädä paikalle rupattelemaan, mutta Ranska kiersi hänen eteensä levitetty kartta käsissään.

”Katso nyt, Angle… Englanti rakas”, mies sanoi estettyään toista karkaamasta paikalta, ”minä näen aivan hyvin tuon tornin tuolla, mutta miksei sitä ole kartassa?” Englanti katsoi ensin Ranskaa ja sitten heidän takanaan näkyvää viestintätornia ennen kuin kohotti toista kulmaansa ja käänsi katseensa takaisin ranskalaismieheen.

”Sitä tornia ei ole olemassakaan”, hän vastasi tiukasti vakavalla äänellä, ”ja miksi sinä edes olet yhtäkkiä näin kiinnostunut minun asioistani?” Sen sanottuaan Englanti väisti Ranskan ja jatkoi matkaansa itsekseen äkäisesti mutisten.

A/N: Lontoossa on yksi tietoliikennetorni (korkeus noin 188 metriä), jonka olemassaolo oli pitkään virallinen salaisuus. Siitä huolimatta se on yksi Lontoon tunnetuista maamerkeistä. Ja Angleterre on Englanti ranskaksi ja "mon ami" tarkoittaa "minun ystäväni".

Sinu

« Vastaus #98 : 04.06.2010 14:51:55 »
51. Tämä oli jotenkin todella herskyvän sympaattinen raapale. Sait ängettyä paljon yksityiskohtia tähän, vaikka tekstiä ei sinänsä ollut paljoa. Tykkäsin todella! Amerikan kehno maantiedon tuntemus, hänen möläytyksestään seurannut hiljaisuus (viikinki tunnelma!), Tanskan hihitys ja lopputulos, jossa unohdettiin koko juttu ja keskityttiin taas omiin (eli lähinnä Tanskaan, koska hän taitaa olla ainoa, joka vaatii vahtimista...) <3
Lainaus
Suomi itse ei reagoinut siihen kuitenkaan muuten kuin sinisten silmien yhä päättäväisemmällä katseella.
Tämä piirre on muuten hieno Suomessa. Vaikka tykkään lukea Suomea vihaisena (kiroilevana) ja mököttävänä, täytyy minun myös ihailla noita hänen doplomaattisia piirteitään. Hän tietää milloin sopii ottaa jokin asia henkilökohtaisesti ja milloin ei. Ihanaa, että sait vielä senkin yksityiskohdan tähän mukaan. ^^

52. Odottelinkin jo jotakin tekstiä euroviisuista. Hurahdettuani Hetaliaan, nekin ovat saaneet ihan uuden merkityksen minulle, vaikka muuten olen ollut koukussa viisuihin jo vuosia. Tykkäsin siis! Kyseessä on uskomattoman iso ja aikaa vievä tapahtuma, joten ei ole ihme, että Norja on stressaantunut. (Heh, kätevä keksintö tuo ikiliikkuminne, jotta kukaan ei keksisi pysäyttää häntä.)
Lainaus
”Norja, saako minun edustajani esiintyä uudelleen?” Espanja kysyi, ”häntä häirittiin”.
Tasapuolisuuden nimissä Norja teki oikean ratkaisun antaessaan uuden mahdollisuuden Espanjalle. Tosin omakohtaisesti se oli tylsä kummallakin esityskerralla. (Eikä TV:ssä edes näytetty koko häirikköä kuin sen nopean hetken kun hän hyppäsi lavalle. Pöh!) Olin ihan pihalla aluksi, kun se esitettiin uudestaan, ja luin vasta myöhemmin lehdestä, että se mies ei kuulunutkaan esitykseen. *virnn*
Loppu oli todella positiivinen yllätys, kun Tanska ei tullutkaan omahyväisesti julistamaan omaa voittoaan, vaan toivottamaan onnea. Voi Tanska-kulta! <3<3<3

53. Minusta on jotenkin todella sympaattista, että Preussi ei pidä Igéretistä. Sain ensimmäisenä mielikuvan, että syy on yksinkertaisesti siinä, että hän ei pidä hevosesta, koska se kohtelee niin julmasti Unkaria. Lala lala lal lal laa! Jokainen lukee miten haluaa. *virnn*
Jotenkin hevoset sopivat Unkarille hyvin. Tai ehkä Unkarin hahmo on tehty sopimaan (villi)hevosiin hyvin, miten lie. Molemmat ovat sellaisella jännällä tavalla itsenäisiä, vaarallisia (sanoisi Preussi), näyttäviä ja vapauden kaipuisia.

54. Jääkiekko on toinen asia, joka on saanut minut virnistelemään hölmösti kuunnellessani tuloksia. Maailma on vain niin paljon mielenkiintoisempi Hetalia-lasien läpi katsottuna.
Koin todella pahan naurun pyrähdyksen kun tajusin mistä on kyse. Varsinkin tämän kommentin jälkeen:
Lainaus
”Tässä on kyse kunniasta ja…”, hän vaikeni hetkeksi ja hänen kasvoilleen kohosi oivaltava ilme, ”sinä tahdot vain nähdä sen? Eikö niin, Norja?”
Näissä raapaleissä Tanska on hurmannut minut kerta toisensa jälkeen. Uskomaton kaveri, kommentteja ja myötätuntoa löytyy laidasta laitaan. Mitä maailma olisikaan ilman häntä..!?
Kröhm... Itse en ota kantaa siihen kumman voitto olisi ollut parempi...

55. Asetun tässä vaiheessa jo suosista Englannin ja Saksan puolelle. Oma kielipää ei riittäisi mitenkään jonkin kiinan tai ranskan opiskeluun. Saksaakaan en osaa puhua tai kirjoittaa, mutta ymmärrän kyllä hyvin mitä puhutaan. Englantia nyt ei voi olla osaamatta kun sitä kerta kaikkialla opetetaan ja tarvitaan.
Onneksi Saksa oli fiksu ja jätti moisen kielitaistelun omaan arvoonsa. Kyllä nyt kaikki pitävät omaa kieltään parhaana mahdollisena, koska sitä osaa jo. Kokous olisi jatkunut varmasti koko loppu viikon, jos Saksa ei olisi lopettanut sitä.

Ha haah! Olen jälleen kartalla! Näitä tämän kertaisia oli helppo kommentoida, koska ne olivat kaikki hyvin ihania ja ajatuksia herättäviä. Top 5: 51, 54, 52, 53 & 55. Love love!
Ihanan Pohjoismaa painotteista tällä kertaa. Heistä ei voi kyllä koskaan kirjoittaa liikaa, vaikka minullakin on usein tunne, että suunnittelenkos minä fickejä kellekään muulle. No, kunhan nyt selviää tästä nykyisestä projektistaan, niin annan itselleni taas luvan kirjoittaa heistä.

Vyra

• Vieras
« Vastaus #99 : 06.06.2010 18:49:32 »
MrPanda: Kiitoksia! Minulla oli jo hiukan ikävä Englantia ja Ranskaa, joten piti kirjoittaa jotain heistä. Alunperin olin laittaa Amerikan 56. raapaleeseen.

Sinu: Tervetuloa takaisin kartalle ^^ Minä yhdyn sanoihisi täysin; maailmasta tuli kerta rysäyksellä huomattavasti mielenkiintoisempi, kun tutustui Hetaliaan. Ihana, että pidit näistäkin!

Jep, seuraavana tuttuun tapaan taas muutama uusi. Ensin Suomi ja Ruotsi ja sitten Unkari & kumpp. Jälkimmäinen on oikeastaan lähes tuplaraapale.

Raapale 57: Häät
Henkilöt: Suomi ja Ruotsi

”Onneksi olkoon, Su-san!” Suomi huudahti ja halasi vanhempaa Pohjoismaata. Hän hymyili ja hänellä oli toisessa kädessään suuri kukkakimppu. Ruotsi tuijotti epäuskoisena äkillisesti ilmestynyttä Suomea ja yritti koota karanneet ajatuksensa uudestaan.

”Mi… Mistä?” hän kysyi hämmästyneenä ja Suomi vilkaisi häntä kysyvästi päästämättä kuitenkaan vieläkään irti miehestä.

”Häistä tietenkin”, hän vastasi iloisena, ”olen todella iloinen puolestasi. Häät ovat aina niin kauniita ja…”

”Ööh, kenen häät?” Ruotsi kysyi varovasti pääsemättä vieläkään täysin kartalle keskustelun kulusta. Suomen välittömällä läheisyydellä näytti olevan sellainen vaikutus häneen.

”Sinun pomosi tyttären tietenkin”, nuorempi mies vastasi ja katsoi Ruotsia nyt jo huolestuneena, ”oletko sinä aivan kunnossa? Näytät hiukan oudolta nyt”. Suomi kohotti jo kätensä kokeillakseen oliko Ruotsilla kuumetta, mutta mies pudisti päätään ja käänsi katseensa maahan tajuttuaan viimein mistä Suomi puhui.

”Olen kunnossa”, hän mutisi nolostuneena, ”kiitoksia”.

A/N: Totta kai minä kirjoitan raapaleen Ruotsin kruununprinsessan häistä ^^ Meni vain hetki ennen kuin keksin millaisen. Tästä tuli kyllä ehkä hieman hassu.

Raapale: 58: Palikkatesti
Henkilöt: Unkari, Preussi ja Itävalta

”Tämä on typerää!” Preussi tiuskaisi ja nakkasi käsissään pyörittelemänsä kuution takaisin pöydälle, ”miksi me edes yritämme ratkoa jotain tällaista?” Pöydän toisella puolella Itävalta käänteli hitaasti omaa pulmaleluaan ja Unkari vahti heitä kahta. 

”Koska te käyttäydyitte lapsellisesti, joten teitä myös kohdellaan lapsina”, nainen sanoi tiukasti ja nakkasi Preussin heittämän kuution takaisin miehelle, joka ei vaivautunut edes yrittämään ottaa sitä kiinni.

”Preussi”, Unkari jatkoi vaativalla äänellä, ”tuolla menolla et koskaan tule pääsemään unkarilaiseen päiväkotiin”. Valkohiuksinen mies oli ristinyt käsivartensa ja alkanut keikkui tuolillaan osoittaen täydellistä välinpitämättömyyttä muita kohtaan.

”Ihan kuin se minua kiin…”, hän aloitti tylsistyneenä, mutta havahtui sitten ja lopetti tuolilla keinumisen. Hetken Preussi vain katsoi Unkari hiljaa, mutta sitten hän virnisti ja nousi ylös paikaltaan.

”Miksi ihmeessä edes tahtoisin unkarilaiseen päiväkotiin?” Preussi kysyi, ”minä häivyn nyt, heippa”. Hän ei ehtinyt kuitenkaan kovin kauas, kun Unkari tarttui kiinni hänen takinkaulukseensa ja kiskoi takaisin tuolille istumaan.

”Sinä. Ratkaiset. Sen. Nyt”, nainen sanoi vaikuttavalla äänellä painottaen jokaisen sanan erikseen ja ojensi miehelle pulmalelun. Preussi oli epänormaalin hiljaa ottaessaan sen vastaan.

”Minä pääsen sinne päiväkotiin varmasti nopeammin kuin sinä”, mies mutisi Itävallalle hetken hiljaisuuden jälkeen ja alkoi taas pyöritellä lelua. 

A/N: Tämä varmaan vaatii selityksen. Unkarilaiset rakastavat pulmapelejä ja -leluja ja kun vierailin siinä maassa niin minulle sanottiin, että unkarilaisen päiväkodin pääsytesti on palikkatesti. Eli palikkapulmalelu täytyy ratkaista kolmessa minuutissa, että pääsee päiväkotiin. Oikeastihan minua huijattiin tässä asiassa, mutta kuitenkin ^^
« Viimeksi muokattu: 20.06.2015 20:42:52 kirjoittanut Beyond »