Kirjoittaja Aihe: Axis Powers Hetalia, Pieniä tarinoita Maailmasta, K-11  (Luettu 28140 kertaa)

Rassermus

• Do you like it? I like it. I lööööv it!
Vs: Pieniä tarinoita Maailmasta, K-11
« Vastaus #60 : 20.03.2010 20:46:37 »
IHANA TOI VIKA!!!<3
Joo. Siis niin ihana<3 :D
Joo. Tykkäsin taas :D
Ja hyvin on kirjotettu<3
Jatkoaaa<3

Vyra

• Vieras
« Vastaus #61 : 21.03.2010 11:03:26 »
MrPanda: Kiitoksia! Näitä on suhteellisen helppoa kirjoittaa kun pätkät ovat lyhyitä. Suurin ongelma taitaa oikeastaan olla ideoiden puute. Joskus tuntuu, ettei mitään tule päähän ja joskus taas on useampikin ajatus mielessä. Sitten en vain kehtaa laittaa näitä joka päivä, joten minulla on hiukan varastossakin. Omalla koneellani olen jo raapaleessa 38. Joku kaveri taisi joskus sanoa, että olen addiktoitunut Hetaliaan...

Sinu: Kiitos paljon! (on aina kiva, kun sanotaan neroksi!) Ja aina on niin mukava lukea noita sinun metritavara kommenttejasi *virn*. Mutta niin, se kunniamerkki olisi kyllä kiva... Mutta ei taideta näin fanfiction saralla paljoa diplomeita jaella, joten tyydyn ihaniin kommenteihin. Ja tuskinpa kukaan näistä kirjastakaan kokoaa.

Rassermus: Kiitoksia! Mukava, että pidit viimeisimmästä. Se oli yksi "pakkomiele aiheitani" (muita ovat esim. Made in China ja Surströmming, jonka laitan joskus). Minun oli vain pakko kirjoittaa joku juttu tuostakin aiheesta.

Ja kuten olen jo useamman kerran sanonut: raapaleita tulee niin kauan kuin lukijoita on ja ideoita riittää, joten tässä taas pari. Ensimmäisessä Unkari, Preussi, Itävalta ja Saksa, ja toisessa taas Pohjoismaita eli Norja ja Tanska (niin ja Englanti myös). Ja sehän perustuu yhteen englantilaiseen vitsiin, jota en ikävä kyllä enää tarkkaan muista.

Raapale 33: Unkarin vuosipäivä
Ikäraja: Sallittu
Henkilöt: Unkari, Preussi, Itävalta ja Saksa

”Mene pois!” Unkari kirkui ja Preussi suorastaan syöksyi ulos huoneesta, ”jätä minut rauhaan!” Ovi lyötiin voimalla kiinni miehen perästä ja sen takaa kuului, kuinka nainen vielä kirosi omalla kielellään toivottaen Preussin jonnekin hyvin kauas ja mahdollisimman ikävään paikkaan.

”Pysykää poissa Unkarin tieltä”, Preussi totesi virnistäen Itävallalle ja Saksalle, joka katsoi häntä kysyvästi, ”hän on hullu tänään, normaaliakin hullumpi”.

”Minähän sanoin sinulle, ettei se ole hyvä idea”, Itävalta vastasi tyynesti. Hän tiesi hyvin, että tämä päivä ei olisi Unkarin paras.

”Mitä sinä olet tehnyt hänelle?” Saksa kysyi epäilevästi Preussilta, joka hymyili edelleen itsekseen huolimatta aikaisemmasta tylystä kohtelustaan.

”Voi, en mitään”, hän vastasi lähes tyytyväisen kuuloisena, ”toivotin vain Unkarille hyvää vuosipäivää”.

A/N: Pieni selitys: Unkari valtiona perustettiin virallisesti vuonna 1000, joten millenium-vuosi oli unkarilaisille todellinen juhlavuosi. Mutta ikähän on naisille aina se hankala asia...

Raapale 34: No(r)way!
Henkilöt: Tanska, Norja ja Englanti

”Norja! Tule nyt!” Tanska huusi toiselle valtiolle, joka ei tehnyt elettäkään noustakseen paikaltaan tai muuten totellakseen kutsua.

”Enkä tule”, Norja vastasi tylysti eikä välittänyt ollenkaan, vaikka Tanska kiersi hänen vierelleen ja nojautui pöytää vasten.

”Mutta se on oikeasti hieno juttu, tule nyt”, mies pyysi ja katsoi Norjaa anelevasti, mutta sekään ei näyttänyt toimivan.

”Ei nyt”, Norja vastasi kylmällä äänellä.

”Sinä olet ilkeä, Norja”, Tanska valitti, ”minä menen sitten yksin”. Hän ehti astua yhden askeleen, kun Norja tarttui kiinni hänen hihaansa.

”Sinä et lähde mihinkään”, mies sanoi ja kiskaisi Tanskan takaisin. Hetken miehet vielä kiistelivät keskenään Tanskan esittäessä pitkiä perusteluja, joihin jokaiseen Norjan vastaus oli pelkkä lyhyt kielto. Lopulta Tanska luovutti ja istuutui murjottaen paikalleen Norjan viereen.

”Nyt minä ymmärrän, mistä hän on nimensä saanut”, Englanti totesi itsekseen ääneen seurattuaan sivusta kahden Pohjoismaan sananvaihtoa.

Prunelli

• Vieras
« Vastaus #62 : 21.03.2010 11:32:54 »
Hahaa! xD Kesti vähän aikaa, kunnes tajusin tuon, että mistä Norja on saanut nimensä! :D

Juu, tykkäsin tästäkin luvusta, varsinkin kun lempihahmoni Preussi oli mukana siinä, ja Tanska. Toivottavasti Suomi ja Ruotsi tulevat taas kohta mukaan. ^^

Jatkoa odotan innolla! <3

MyrsyliuutE_96

• C'est Gryffondor
  • Upsiding down.
    • Myrsis's site
« Vastaus #63 : 21.03.2010 11:50:57 »
Oii.. Vähän jänniä^^

Mutta olenko onnistunut hukkaamaan täältä jonnekin 31&32, vai onko mun omat ajatukset ihan sekaisin ku ei muista lukeneen.//MUOKS!sain luettua "kadonneet" äsken, olin unohtanut lukea loppuun asti tuon.. Ja sinu n kommentti sekoitti vähän^.. TYhmä minä^^

Unkari, unkari raukka. Ymmärrän huvin. Ei, isopaha preussi saa kiusata pientä..^^

Jep, näin se taitaa olla. Norway mikä noway, taisiis niin<3
Äkkiä jatkoa, kiitos<3
<3:llä
~myrsis~
« Viimeksi muokattu: 21.03.2010 11:54:00 kirjoittanut MyrsyliuutE_96 »
'Cuz I'm Behind the Broken Mirror  on my own

B. A. T.1/3+2♥

leofurioso

• Kiitos Koiranruusulle avasta aikoinaan. <3
    • Versova_matkalaukku
« Vastaus #64 : 21.03.2010 14:25:49 »
Nämä ovat erittäin loistavia. Lisää vaan, ei näihin kyllästy.

Ei käy kateeksi Preussia, kun oli joutua Unkarin hampaisiin. Eikö Preussi saati muut "mies"puoleiset maat älynneet, että ikä on naisille herkkä kohta. Jopa silloin, kun kyseessä on maa.

Aloin hetken miettimään, mitä Tanska meinasi tukholma-syndroomalla, kun tajusin, että kyse on kidnapatun ja kaappaajan suhteesta. Se oli oikeastaan hulvattoman hauskaa, vaikka Tino-parka oli ihan ihmeissään. Ja Pohjoismaat on muutenkin ihania tuttavuuksia. Mitenköhän Ahvenanmaa, Sealand sekä Grönlanti suhtautuisi asioihin. Eipä ainakaan Grönlannilla varmaan Tanskan alaisuudessa helppoa olisi saati sitten Englannilla muiden Yhdistyneiden kuningaskuntien osien kanssa.  :D
endless rain,fall on my heart, kokoro no kizu,let me forget, all of the hate, all of the sadness....by X- Japan

Vyra

• Vieras
« Vastaus #65 : 22.03.2010 16:14:28 »
Prunelli: Kiitoksia! Suomi ja Ruotsi ovat jälleen mukana seuraavassa raapaleessa. Ja eivätköhän he kaksi ole jatkossakin usein paikalla, heistä on kuitenkin hauska kirjoittaa.

Myrsis: Kiitos! Preussi on tosiaan hiukan ilkeä...

leofurioso: Kiitoksia kommentista! Pohjoismaat ovat tosiaan aina ihan parhaita, heistä on mukava kirjoittaa.

Raapale 35: Surströmming
Henkilöt: Suomi ja Ruotsi

”Su-san”, Suomen ääni kuului keittiöstä, kun Ruotsi saapui kotiin. Nuorempi valtio kuulosti totiselta eikä yhtään normaalilta iloiselta itseltään, joten Ruotsi astui huolissaan sisemmäs taloon ja etsi häntä katseellaan.

”Minä tiedän, että sinä pidät sen mausta”, Suomi jatkoi ja ilmestyi nurkan takaa Ruotsin eteen, ”mutta minä en enää koskaan ikinä valmista sinulle mitään hapansilakasta!” Nuori valtio oli kokonaan kirkkaan nesteen peitossa ja hän piteli kiinni nenästään, jottei haistaisi sen läpitunkevan vahvaa hajua. Hänen hiuksiinsa oli takertunut jotain, jonka Ruotsi myöhemmin ihmeekseen tajusi olevan silakka. Lisäksi Suomen ilme oli hyvin ärtynyt.   

”Mitä tapahtui?” Ruotsi kysyi varovasti ja tuijotti miestä, joka nakkasi hänelle vääntyneen peltipurkin. Etiketin mukaan se oli joskus sisältänyt hapansilakkaa, mutta nyt se oli aivan tyhjä.

”Se räjähti!” mies vastasi äkäisesti, ”ruuan ei pitäisi räjähtää, kun sitä valmistetaan eikä varsinkaan kun se otetaan ulos purkista!” Edelleen itsekseen vihaisesti mutisten Suomi lähti kylpyhuoneeseen siistiytymään ja jätti Ruotsin yksinään valmistamaan päivällisen loppuun.

A/N: Ne purkit voivat muuten oikeasti räjähtää avattaessa (no okei, ehkä vähän liioittelin taas), Tino-raukka ei vain tiennyt sitä. Berwaldin olisi pitänyt tajuta kertoa hänelle, että hapansilakka-tölkit avataan yleensä ulkona tai veden alla.

meridian

• Vieras
« Vastaus #66 : 22.03.2010 18:40:34 »
Heh!Aivan ihana tuo raapale nro 35 :D Nauroin katketakseni asti  ;D Voi pientä Tino parkaa :D

Suvituuli

• Kofeiinihiiri
« Vastaus #67 : 22.03.2010 19:56:36 »
Oi, nämä on niin ihania <3 Ihan hirvittää ajatella, että joskus nämä vain loppuu.
Haluisiko joku tällaiselle sarjasta melkein täysin tietämättömälle kertoa pari juttua?
a) Miksi Suomi kutsuu Ruotsia Su-saniksi? Mistä se Su tulee? .__.
b) Onko Berwald miehen vai naisen nimi? (onko se edes nimi? Behindthenames-rakkaani ei tiennyt koko nimeä!) Entä Tino? (ainakin se kuulostaa miehekkäältä nimeltä)
Mutta jälleen kiitos aivan ihanista raapaleista ^^

//Aivan, aivan! Tino nyt kuulostikin ihan Timolta alusta alkaen, mutta enpäs hoksannut tuota Suweidenia : D Kiitosta, aina oppii uutta!
« Viimeksi muokattu: 22.03.2010 20:54:08 kirjoittanut Suvituuli »
Memento mori
Aliquando insanire iucundum est.
Lamman, cu, suuercin lingamos, indui uelui cantla canamos!

Vyra

• Vieras
« Vastaus #68 : 22.03.2010 20:08:53 »
Kiitoksia kummallekin! Minuakin pelottaa, mutta kyllä nämä vain luultavasti joku päivä loppuvat, tai ehkä koulutan itselleni seuraajan (mitäköhän siitäkin tulisi...)

Ja sitten vastauksia:
a) Su-san on Suomen (eli Tinon) antama lempinimi Ruotsille. Japaniksi Ruotsi on Suweiden ja se Su tulee siitä.

b) Berwald on miehen nimi. Itse asiassa vanha ruotsalainen (suku)nimi, joten sitä ei välttämättä löydy nimikirjoista. Tino on myös miehen nimi (vanhankantainen väännös Timosta) eli Hetalian Ruotsi ja Suomi ovat kumpikin miehiä.

Vyra

• Vieras
« Vastaus #69 : 24.03.2010 23:00:10 »
Jeps, kiitoksi taas kaikille! Aivan ihania kommentteja olette antaneet. Ja sitten minun on ikäväkseni sanottava, että lähden kolmen viikon päästä töihin Suomen rajojen ulkopuolelle joten sitten taitaa ficceily loppua vähäksi aikaa. Mutta sitten, kun tulen takasin, saatte varmasti todella paljon Unkari-aiheisia raapaleita.

Mutta nyt jälleen pari uutta. Ensimmäisessä Kiina, Ranska ja Hongkong. Tämä pätkä kehittyi kun kuuntelin uuden uutukaista Kiinan character's songia Hello China. Ja toinen nyt muovautui kun halusin välttämättä Sealandin mukaan johonkin ja tälläinen sitten syntyi.

Raapale 36: Pitkän iän salaisuus

Henkilöt: Ranska, Kiina ja Hongkong

”Sinä olet siis tosissasi”, Ranska sanoi hämmästyneenä, ”heräätkö sinä oikeasti joka ikinen aamu aivan liian aikaisin vain jotta voisit mennä puistoon jumppaamaan?” Kiina tuhahti ja pyöräytti silmiään osoittaakseen täydellisen ymmärtämättömyytensä länsimaalaisia kohtaan.

”Totta kai, aru”, hän vastasi, ”se on hyväksi terveydelle, aru. Eikä se ole jumppaamista”.

”Juotko sinä sitä kamalaa teetä samasta syystä?” Ranska uteli ja nyrpisti aavistuksen nenäänsä muistellessaan kyseisen kitkerän juoman makua. Hän todellakin piti enemmän hienostuneista viineistä kuin teestä.

”Tee on hyvää, aru”, Kiina tokaisi ja kääntyi lähteäkseen puistoonsa jumppaamaan, kuten Ranska oli asian ilmaissut, ”minä menen nyt, aru, hyvästi”. Ranska katsoi hänen peräänsä ja hymähteli itsekseen ajatukselle, että joku oikeasti harrastaisi tuollaisia asioita vain pelkän terveyden vuoksi.

”Kai sinä tiedät, että hän on jo neljä tuhatta vuotta vanha”, totesi Hongkong, joka tähän asti oli seurannut keskustelua hiljaa sivusta.

”Neljä tuhatta? Ja noin nuorekas?” Ranska totesi kuiskaten hetken hämmästyneen hiljaisuuden jälkeen, ”Kiina, odota minua! Tahdon tietää vähän lisää siitä terveellinen elämä jutustasi”. Vaalea mies juoksi kiireesti aasialaisen perään ja tällä kertaa Hongkong sai jäädä paikalleen naureskelemaan länsimaalaiselle

Raapale 37: Sealand
Henkilöt: Suomi, Ruotsi ja Sealand

Sealand oli ehtinyt jo nukahtaa väsyneenä sohvalle Ruotsin ja Suomen väliin. Nuorempi kahdesta Pohjoismaasta silitti pojan hiuksia ja hymähti hänen onnellisen levolliselle ilmeelleen. Sealand oli joskus turhankin innokas ja vauhdikas lapsi, joten oli jollakin tavalla todella hellyttävää nähdä hänet rauhassa nukkumassa.

”Su-san, miten sinä sait hänet?” Suomi kysyi varovasti ja hiljaa, jottei herättäisi poikaa tai häiritsisi hänen untaan.

”Ostin”, Ruotsi vastasi äänessään pieni kysyvä sävy. Olihan hän jo selittänyt Suomelle koko tarinan pienestä saarivaltiosta, josta oli tullut heidän ottopoikansa.

”En minä sitä”, Suomi kuiskasi ja vilkaisi jostain syystä levottomasti vanhempaa miestä, ”tarkoitin, että paljonko hän maksoi? En tahtoisi udella, mutta olen jo jonkin aikaa ihmetellyt sitä. Hän on kuitenkin valtio, vaikka pieni onkin”. Ruotsi oli hetken hiljaa ja katseli tyytyväisenä lepäävää poikaa ja lempeästi tälle hymyilevää Suomea.

”En minä enää muista”, vanhempi mies lopulta vastasi hiljaisella äänellä.

Vyra

• Vieras
« Vastaus #70 : 26.03.2010 15:09:21 »
Kiitoksia MrPanda. Jep, enköhän minä aika paljon ehdi kirjoittaa kolmessa viikossa. Kunhan vain ideoita riittäisi. Ja mielellään vielä erilaisia. Ja tuo Sealand juttu nyt oli ehkä hiukan outo, siksihän sijoitinkin sen tuon toisen alle (mikä logiikka...).

Taas pari uutta, joita kirjoitteli eilen illalla. Ensimmäisen idea on itseasiassa käytetty myös jossain oikeassa Hetalia jutussa, ainakin muistaakseni. Se taisi olla se missä Englanti ja Licehtenstein pelasivat jalkapalloa. Mutta kuitenkin, kirjoitin jonkinlaisen tällaisen. Ja toisessa on Norja ja Tanska. Minun pitää varmaan lopettaa Pohjoismaista kirjoittaminen. Tuntuu vain, että he alkavat kaavistua jollakin tapaa.

Raapale 38: God save the queen
Henkilöt: Englanti, Liechtenstein, Sveitsi, Preussi jne.

Englanti luki sanomalehteä istuessaan pöydän ääressä nauttimassa aamuteetään. Lähes tietämättään hän hyräili samalla tuttua sävelmää, jonka oli tottunut kuulemaan usein. Oikeastaan hän ei olisi edes huomannut omaa hyräilyään, jos Liechtenstein ei olisi sattunut kulkemaan ohi ja jos hän ei olisi alkanut laulaa miehen hyräilyn tahtiin. Naisen hiljainen lähes kuiskaava ääni ei vielä häirinnyt Englantia, mutta kun Sveitsikin yhtyi lauluun huoneen toisesta päästä, hän vaikeni ärtyneenä. Englanti arvasi hyvin, mitä seuraavaksi tapahtuisi, niin kävi joka kerta kun joku innostui laulamaan sitä sävelmää

Seuraavana Saksa alkoi laulaa omilla sanoillaan ja hänen mukanaan myös Preussin ääni liittyi kuoroon. Saksalaisten laulamana se ei vielä kuulostanut pahalta, mutta sitten Norja ja Venäjäkin päättivät avata suunsa. Ja laulaa kumpikin tietenkin omilla kielillään. Tämän sekasotku orkesterin kuuleminen häiritsi Englantia aivan tarpeeksi ilmankin, että jopa Amerikka liittyi mukaan.

”Oikeasti”, Englanti ärähti ja nousi paikaltaan, ”keksikää jo itse omat hymninne, tämä on vain minun”.

A/N: Sen lisäksi, että God save the Queen on Ison-Britannian kuningashymni, sen sävel on myös Liechtensteinin kansallislaulussa, Sveitsin entisessä ja Saksan epävirallisessa sekä Preussin, Norjan ja Venäjän vanhoissa kuningas/keisarihymneissä. Ai niin, ja amerikkalaisilla on ihan oma versionsa siitä.

Raapale 39: Dannebrog
Henkilöt: Tanska ja Norja

”Tanska, mikä tuo on?” Norja kysyi ja katsoi merkitsevästi toisen miehen käsivarsillaan kantamaa kangasta. Tanska hymyili ja levitti sileäpintaisen kankaan, jotta Norja näkisi sen paremmin. Se oli suhteellisen isokokoinen, mies sai ojentaa käsivartensa pitkiksi jotta kangas oli suora, ja väriltään se oli punainen. Tosin tummanpunaiseen pohjaan oli ommeltu valkoinen risti, joka jakoi sen neljään osaan.

”Se on minun uusi lippuni”, Tanska selitti innoissaan, ”ajattelin kutsua sitä Dannebrogiksi. Eikö olekin hieno?” Norja tyytyi vain nyökkäämään hiukan. Hänestä se kyllä näytti kivalta, mutta ei kannattanut yllyttää Tanskaa liiallisilla kehuilla.

”Mistä sinä sait sen?” Norja kysäisi uteliaana ja Tanskan hymy leveni entisestään.

”Se oli ihan uskomaton juttu!” mies sanoi ja taitteli lippunsa käsivarrelleen että voisi paremmin havainnollistaa tapahtumia Norjalle, ”minä vain tappelin Viroa vastaan ja tilanne alkoi näyttää jo aika pahalta. Hän oli melkein niskanpäällä, ei uskoisi siitä miehestä. Mutta sitten ihan yhtäkkiä tämä lippu vain tipahti taivaalta eteeni, ja sen vuoksi taistelun kulku muuttui täysin ja minä voitin”. Norja katsoi häntä vakavasti pitkään ja pyöräytti sitten silmiään huokaisten samalla.

A/N: Tanskan lippu on maailman vanhimpia valtiolippuja. Ja niin se kuulema alunperin tipahti taivaalta virolaisia vastaan tapellessa.

Vyra

• Vieras
« Vastaus #71 : 28.03.2010 13:34:23 »
Heissan taas. Minulla on nyt hiukan ikäviä uutisia, sillä aion tauottaa nämä raapaleet joksikin aikaa. Mietin tässä eilen asioita ja tulin siihen tulokseen, että vaikka näitä onkin ollut todella mukava kirjoittaa, niin se alkaa olla koko ajan vaikempaa ja pelkään että se hauskuus katoaa jos jatkan liian pitkään. Siksi siis tauko. Sen pituudesta en tiedä, ehkä vain viikko tai kaksi tai pitempään. Mutta niin, jos haluatte tehdä minut oikein iloiseksi, niin voisitteko kertoa mitkä näistä neljästäkymmenestä ovat olleet kaikkein parhaimpia ja mitkä huonoimpia? Vähän kuin kokonaiskatsaus.

Jep, eli koska olen varustettu pienoisella dramatiikan tajulla, tahdon ajoittaa tauonkin tasalukuun. Seuraavaksi raapale 40. Henkilöinä Bad Friends Trio (Preussi, Espanja ja Ranska) sekä Englanti ja Itävalta. Tuo kyseinen kolmikko on jo pitkään ollut suosikkini ja haluan kirjoittaa heistä jotain.

Raapale 40: Bad Friends Trio
Henkilöt: Preussi, Espanja, Ranska, Englanti ja Itävalta

”Asia on siis päätetty, rakkaat ystäväni”, Ranska totesi ja kaksi muuta miestä nyökkäsivät myöntävästi. Kaikkien kolmen kasvoilla oli leveät hymyt kun he ojensivat oikeat kätensä pöydän yli kämmenet avoimena.

”Julistakaamme liittomme uudelleensyntyneeksi”, Espanja sanoi ja laski kätensä Ranskan kädelle.

”Totta kai, onko se muka koskaan edes kuollut?” Preussi kysy virnistäen ja asetti oman kätensä Ranskan ja Espanjan käsien päälle.

”Ei tietenkään, mikään niin mahtava ei kuole, se vain lepäsi hetken”, Ranska totesi äänessään ilkikurinen sävy.

”Ja keräsi voimiaan uusia kokemuksia varten”, Espanja lisäsi ja iski silmäänsä. Kaikki kolme miestä nauroivat ja puristivat toistensa käsiä.

Toisessa paikassa ja paljon kauempana samalla hetkellä, kun kolmikko oli julistanut uuden yhteistyönsä alkaneeksi, Englanti pysähtyi paikalleen ja värähti kasvoillaan kauhistunut ilme.

”Mitä nyt?” Itävalta kysyi ja katsoi miestä hämmästyneenä. Englanti pudisteli päätään ja hieroi käsivarsiaan.

”Sain vain pahan aavistuksen”, hän selitti vaimeasti, ”jotain kamalaa on pian tapahtumassa”. Itävalta vilkaisi huolestuneena sivuilleen kuullessaan vastauksen ja hieraisi hänkin käsiään aivan kuin palelisi. Ilmassa tosiaan oli pientä selittämättömän uhan tuntua. 

A/N: Kiitoksia kaikille teille, jotka olette lukeneet ja kommentoineet Pieniä tarinoita! Olette ihania.

MyrsyliuutE_96

• C'est Gryffondor
  • Upsiding down.
    • Myrsis's site
« Vastaus #72 : 28.03.2010 14:35:43 »
No oioioi. Onpas kivoja.
38. Oikein hienoa ja hauskaa, voin kuvitella miten se ottaa Englantia hermoon, kun minuakin ottaa hermoon viron kopsimana maammelaulu..

39. Tosi tanskamainen Tanska, eikä se siitä miksikään muutu. On siinä varmaan Norjalla ihmettelemistä, että mitä ihmettä. Nojoo, oli oikein mukavaa luettavaa sekin.

40. Oi että oli kiva. Repesin totaalisesti Englannille, mitään käsitystä miksi. On se ihan ymmärrettävää tuokin, kun pelottava Bad Friends Trio yhdistyy jälleen. Hui ^^

Jatkat sitten kun jaksat, ei kiirettä.

<3:llä
~Myrsis~
'Cuz I'm Behind the Broken Mirror  on my own

B. A. T.1/3+2♥

Sinu

« Vastaus #73 : 28.03.2010 23:46:39 »
Ja johan näitä on luettukin jo yli 1000 kertaa! Onnitteluni!
Tauko on periaatteessa ihan ymmärrettävä, vaikka nämä ovatkin aina sellaisia pieniä päivän paisteita monelle, minunkin lisäkseni. Olet tehnyt kovan urakan näiden kanssa.
Olin (muka) nokkela kun huomasin, että olen taas jäänyt jälkeen kommentoinnissa, ja odotin nyt kahden viiden ryhmän verran ennen kuin kommentoin... Tästä tulee sitten pitkä kommentti, mutta hyvän asian puolesta!

31. Hän on todellakin romanttinen! Tosin Espania jää hyväksi kakkoseksi minun mielestäni.
Pariisi alkaa kyllä tuntua hieman vanhalta kun pitää ajatella romanttista kaupunkia. Ranskan on tehtävä imagoonsa selvä nuorentuminen, jotta aikoo päästä taas mukaan ajan henkeen. Mikä olisikaan sen romantisempaa kuin istua Ateenan talon katolla ja katsella Välimeren tähtitaivasta?
Mutta jos pitäisi verrata meidän rakkaita Hetalia hahmoja romanttisuudessa, voisi tulla hyvin tiukka taisto. En osaa kuitenkaan kuvitella Pohjois-Euroopan maita kovin (maailmanlaajuisesti) romanttisiksi, mutta Keski- ja Etelä-Euroopasta noukkisin jo vinon pinon ehdokkaita. Aasian miehilläkin olisi mahdollisuuksia jos oikein panostaisivat. (Naisten romanttisuus on ihan oma lukunsa...) Pohjoi-Amerikan väki ei tosin myöskään taivu minulle kovin romanttisiksi... Hmm... Voisin kirjoittaa näistä pohdinnoista todella pitkän kommentin, joten lopetan kun vielä voin...

32. Tukholma-syndrooma = <3<3<3
Olen saanut siitä monet hyvät naurut kun ajattelen kuinka sopivasti osuu kohdalleen Suomen ja Ruotsin kohdalla ja siihen lisänä tuo Tukholma... Ymmärrän hyvin tuon Tanska kiinnostuksen aiheeseen. Ehkä on kuitenkin parempi, ettei Suomi ole ihan perillä kaikesta. Hän ajattelisi sitä kuitenkin liikaa.
Sait minut taas ihan sekaisin kun kirjoitit tästä. Nämä ovat näitä vivahteitä, jotka värittävät sarjaa ja hahmoja hyvällä tavalla ja ilman kovin suurta pään vaivaa. Rakastan tällaisia huomioita!

33. Vuosipäivästä tuli minulle ensimmäisenä mieleen seurustelun/avioliiton vuosipäivä, joten kesti hieman aikaa raksuttaa, että nyt oli kyse kuitenkin syntymäpäivä-idealla puhuvasta vuosipäivästä. Tuo loppuhuomautuksesi auttoi paljon, kiitos siitä!
Unkari parka... Mitä nyt jos on elänyt sen yli 1000 vuotta? Kait siinä jonkinlainen ikäkriisi alkaa pikku hiljaa hiipiä mieleen. Toivottavasti se ei vaadi paljoa paistinpannun uhreja...

34. Ei nimi miestä pahenna, jollei mies nimeä... Ja Sintti sai näistä tästä taas niin makeat naurut, että oksat pois!
Sinänsä sääli, että Norjalla on niin usein tuo jarrun rooli, mutta olisi pelottavaa kuvitella Norja intoilemassa Tanska kanssa. Hyrr... Voi Norja rakas, älä koskaan muutu!
Pohjoismaat mahtavat tuntua todella muukalaisväeltä muiden Euroopan maiden mielestä. Englanti sai juuri olla todistamassa yhtä epämääräistä kanssaelon ihanuutta. Tosin tuo hänen nimi huomionsa oli niin täydellisen osuva, että oli tippua tuolilta kun luin tämän ensimmäistä kertaa.

35. Surströmming on sitten sana, jota en osaa lausua. Eikä sitä kyllä osaa ulkomuistista kirjoittaakaan, jos siitä lähdetään... Kunnon kielisolmu! En ole koskaan maistanut, mutta jotenkin pelkkä ajatuskin nostaa niskavillat pystyyn... Taidan olla vain hieman ennakkoluuloinen...
Ja mitä tulee noihin purkkien räjähtämisiin, niin ne todella tekee! Kaikki säilykkeet tutnuu räjähtävän käsiin kun sitä vähiten osaa odottaa... Tino parka... Berwald taitaa nyt joutua itse laittamaan hapansilakkansa...
Tämä(kin) oli ihana!

Väli arvostelun paikka... Tämä viisikko oli kyllä hyvin hulvaton ja hauska sellainen. Poskiin sattuu liiasta hymyilemisestä...
32, 31, 35, 34 & 33
Ja sitten seuraavan viisikon pariin...

36. Ikuisen nuoruuden arkun kansi on raoittunut... Ja mitä sen sisällöstä voisi päätellä, minä en tule olemaan ikinuori... Liian aikaiset aamuherätykset vain terveellisen liikunnan muodossa ei oikein innosta... Tee menee vielä silloin tällöin, joten en minäkään sitten varmaan ihan rupsahda ennen aikojani... *virnn*
No, Ranska on aina ollut hieman turhamainen, eli hän oli nappi valinta tähän. Lisäksi suuri plussa Hongkongista... Hänestä on ihan lian vähän tekstejä... Vaikka hänen ja Englannin väleistä saisi hyvinkin salamoivaa tekstiä aikaan...

37. Sealand mussukka... Mihin maailma joutuisi ilman sinua?
Täytyy myöntää, että olen itse jonkseenkin kriittinen tuon pienen perheidyylin suhteen, mikä näillä kolmella valtiolla vallitsee. Jotenkin jotkut saavat sen kuulostamaan kurjan tylsältä ja itseään toistavalta, että jätän mielummin sellaiset tekstit lukematta. En silti ole täysin sitä vastaan, koska jotkut osaavat todella luoda tähän kolmikkoon sävyä. Tämä mm. oli oikein sievä raapale. Ei jäänyt oikein mikään hampaan koloon, vaikkei tässäkään käsitelty nyt mitään elämää suurempaa. Ruotsi on tässä syötävän suloinen!

38. Tämä on jälleen yksi taustatiedon riemuvoitto. Rakastuin tähän todella kovasti. Näet aina niin kovasti vaivaa kun kaivat ensin kaiken tuon taustatiedon ja sitten vielä taivutat sen hetaliaksi (jep, ihan oma kielensä...). Arvostan sitä todella!
Englanti parka... Mikään ei taida olla pyhää. Mutta hänen tulisi muistaa, että matkiminen on imarteluista suurinta ja vilpittömintä. Tietysti se on ymmärrettävää, että jos noin suuri ryhmä alkaa hoilata kukin omilla sanoillaan, se ei ole mitenkään korvaystävällistä... Lisäksi sävel on sen verta tarttuva, että sitä alkaa jo itsekin hyräillä tässä, vaikkei sanoja tiedäkään.. Toivottavasti Englanti ei kuule...

39. Tämä sai historia/etnologia/folkrostiikka/kulttuuri/yhteiskunta sydämeni heltymään todella kovasti. Lisää näitä taustiedon vaativia rääpäleitä. <3
Tanskan lipulla onkin mielenkiintoinen tarina, ja maiden liput kiehtovat minua kovasti. Tuo tarina kyllä kuulosti Tanskan suusta siltä, että hän on vain kähveltänyt Viron suihkuverhon ja nimennyt sen lipukseen... Viron maininsta edes taustiedoissa, tuntui kivalta. Hän on aika kova luu kun niin päättää. Tanska taisi pistää tämän merkille...
Hän taisi myös melkein vakuuttaa Norjankin tällä kertaa. Jatka yrittämistä Tanska-kulta! Kyllä sinä vielä teet läpimurtosi.

40. Ja kauankohan tämän liiton olisi tarkoitus tällä kertaa pitää? He sotkevat yhdellä kertaa koko Euroopan asiat, aina omistaan lähtien. Oikein ryhmä rämä... Tosin hahmollisesti kokoonpano on todella houkutteleva. Syytäkin muiden saada noita kylmiä väristyksiä ja pahoja tuntemuksia. Taitaa kuitenkin jäädä historian kirjan ja oman mielen kerrottaviksi kuinkans lopulta kävikään. Voi minun kultainen Espaniani on kulkenut joskus tuollaisessa seurassa...

Toinen viisikko oli kovin faktapainotteista. Jos edelliset olivat hauskalla tavallaan mahtavia, nämä saivat minut hykertelemään jo pelkästä tiedon määrän rakastamisesta. Oli ihanaa lukea näitä!
38, 39, 40, 36 & 37.

Kiitokseksi kovasta urakastasi, ajattelin valita kaiksita näistä tähän mennessä ilmestyneistä raapaleistasi top 5... Ihana palata taas alkuun ja löytää vanhat helmet uudestaan... Sen puolen helppoa kun oli joka viidennen välein valinnut parhaat, joten nyt pitäisi vaan osata valita parhaat parhaista... Se ei sitten olekaan niin hellpoa. Tällaisen sain kuitenkin kasaan:
38. Tämä on oikea mestariluomus! Hauska sen lisäksi, että saa faktahiirulaiset juoksemaan päässä. Tätä ei voi muuta kuin rakastaa!
24. Tämän valitsin sen tunnelman vuoksi. Tietysti tässäkin haiskahtaa historia, mutta se on pieni plussa sen tunnelman rinnalla joka tuosta välittyy. Karua ja silti niin kiehtovan kaunista!
18. Tämä oli hauska. Todella hauska! Naurattaa vieläkin kun tätä lukee. Linkki tähän elämään on selvä, mutta olet saanut sen puettua niin taitavasti Hetaliaan sopivaksi, että tämä voisi olla virallisesta sarjakuvasta.
11. Moni muukin on näemmä tykästynyt tämän rakkaan parin kilpailuhenkeen. Minä olen suorastaan myyty tälle raapaleelle. En voi ikinä lakata ihmettelemästä tätä asetelmaa.
9. Taas Kreikkaa ja Japania. He ovat hyvä pari kun heistä saa näin nerokkaita kirjoituksia. Tämäkin oli hauska ja kiusasi samalla sitä mielikuvaa joka (antiikin)kreikkalaisista on. Täydellinen!

Noin, siinä oli parhaat parhaista. Mutta koska silmiini osui yksi raapale tuolta matkan varrelta, joka ei saanut ynsimmäistä sijaa, mutta joka silti valloitti minut täysin, annan sille erityismainintani: 22!
Huh! Selvisinhän minä tästä kommentoinnista.

Kiitos vielä aivan suunnattoman paljon näistä!
Jag tänker banka dig gul och blå!

Butterfly

• Keksi
  • Why do donuts have to die?
« Vastaus #74 : 29.03.2010 16:21:20 »
Apua! Nyt tulee sitten pahoja vierousoireita. Mutta toivottavasti saat levättyä kunnolla ja keksit uusia ihania ideoita näihin. Näistä on aika hankala valita parhaita (kaikki on niin hyviä), mutta yritetään.

1. Tino oli aivan liian suloinen <3.

5. Tämä piti minut ns. pimennossa loppuun saakka. Repesin kun luin viimeisen repliikin.

7. Kermakakku tomaattitäytteellä. Perus Romanoa...

9. Tämä on taas aivan täydellinen. Kreikkalaiset todellakin ovat ajattelijoita.

10. Ihanaa <333 Vähän kliseinenhän tämä saattoi olla, mutta annettakoon se anteeksi, kun paritus oli tämä kaikista ihanin.

11. Mukava lukea Suomesta ja Ruotsista vähän kilpailuhenkisempää tekstiä.

19. Amerikkahan on luonnollisesti se sankari.

23. Tanskalla on kyllä ihailtava taito joutua hankaluuksiin.

31. Olet kuule hyvää vauhtia saamassa minut rakastumaan Kreikkaan.

32. Ehdoton lempparini. Tukholma-syndrooma. Hih, Tino rukka ei taaskaan tajunnut mitään (ehkä ihan hyvä näin).

38. Mahtava idea. Aluksi ei oikein ymmärtänyt, mutta sitten kun luin taustatiedot niin... Rakastuin. Englantia tosin kävi vähän sääliksi.
Live fast, have fun and be a bit mischievous.

Vyra

• Vieras
« Vastaus #75 : 29.03.2010 21:24:29 »
Kiitoksia teille! *kumartaa*

Myrsis: Mukava, että pidit.

MrPanda: Heh, nyt et voi syyttää minua koeviikkosi häiritsemisestä *virnn*

Sinu: sinä kirjoitat aina niin ihanan pitkiä kommentteja... Osaisinpa minäkin. Ja faktatäytteisiä raapaleita varmaan tulee taas sitten joskus kun jatkan. Minä olen nimittäin pohjattoman utelias persoona ja rakastan kaikkea hyödytöntä pikkutietoa. (ei se ole hyödytöntä... Siitä voi kirjoittaa raapaleita!)

Butterfly: Voih, juo paljon kahvia niin selviät oireista. Hetaliaan ei ikävä kyllä taida olla vieroitusklinikoita...

Todella hienoa huomata, että jokaisella on omat suosikkinsa. Ja kukaan ei ole vielä listannut huonoimpia! Olen siis ilmeisesti onnistunut, jeah. Tässähän melkein käsi katkeaa, kun yrittää taputtaa itseään olalle *virn*

Tosiaan jo yli tuhat klikkausta, neljäkymmentä raapaletta ja yhteensä kahdeksankymmentä kommenttia, olen hyvin yllättynyt suosiosta. Tästähän pitäisi jo tarjota pullakahvit!

P.S. Kuka oli muuten tuhannes klikkaaja? Tunnustaako kukaan? Minä itse taisin olla 1001. tai 1002.

Pour

• sidekick
  • En rupea arvailemaan
« Vastaus #76 : 01.04.2010 23:32:35 »
Minäkin voisin nyt vihdoin ja viimein tunnustautua lukijaksi :DD

Yleisesti ottaen voin sanoa, että huumori on hyvää ja nimenomaan tuo tilannekomiikka ja hetkellisyys miellyttävät.  Ja iiiiiso plussa ja tyytyväistä nyökyttelyä historian mukana olemisesta (esim. Tanskan lipun tarina oli hauskaa uutta tietoa). Hahmot ovat pysyneet mukavasti roolissaan ja etenkin Pohjoismaista kirjoittaminen sujuu (etnosentrismi on veressä :D). Yleenä pidän enemmän ficeistä, joissa käytetään hahmonimiä maiden nimien sijaan, mutta tämä lienee tällaisenaan itseasiassa parempi. Ja koska on kyse raapaleista, rasittavaa toistoa ei ole päässyt syntymään.
Mielestäni olet löytänyt oivaltavia seikkoja ja toteutuskin on yleensä onnistunut. Ainakin olen kokenut että viestisi on välittynyt, saatanhan vain kuvitella olevani fiksu :D

Suosikkeja... Selailin juuri ja kuvittelin helposti poimivani muutaman mutta tämä onkin vaikeaa.  Jos nyt julmasti lähdetään vain karsimaan, niin sanoisin übersuosikkieni olevan: 2, 6, 9, 10, 12, 16, 24, 27, 29, 32  ja vielä numero 40 kaupan päälle.
Muutamissa raapaleissa jäi sellainen olo, että olisi kaivannut enemmän lukemista, vaikkakin suurimmassa osassa lyhyys oli juuri sopivaa. En osaa valita "huonoimpia", sorry, kaikki olivat ihan lukemisen arvoisia n___n

Noniin tämä nyt yritti olla jossain määrin rakentava kommentti, olen ollut melko pitkässä nettikeskustelu tauossa joten puhunen hieman sekavia. :D
Jatka toki kirjoittamista aina kun tulee inspis, kyllä näitä luetaan. Ja lisää ihanaa triviatietoa, parasta maailmassa <3
- purr
Muutatko kanssani smialiin?
Toujours purrrrr
Combining History and Hetalia can actually be good.

Vyra

• Vieras
« Vastaus #77 : 02.04.2010 20:46:41 »
Kiitoksia paljon purr! Jeh, minä innostun aina, kun joku "uusi" tunnustautuu lukijaksi! Ja olenkin yrittänyt pitää näissä kaikki hahmot mahdollisimman paljon alkuperäisinä. Itse suosin "maanimien" käyttöä, koska alunperinkin valtiot kutsuvat toisiaan niillä tai sitten lempinimillä. Mutta ihmisnimetkin ovat mukavia.

Heh, mukava että pidätte historiakohdita. Minä kuin ajattelin, että ne eivät ole hyviä kun joudun aina vähän selittämään ideaa. Mutta pidän itsekin niistä eniten(, koska saan käyttää sitä päähäni varastoitunutta "turhaa" tietoa *virn*) 

Rassermus

• Do you like it? I like it. I lööööv it!
« Vastaus #78 : 03.04.2010 13:29:25 »
Näät on niiin ihania ja piristäviä<3
Tykkään ihan älyttömästi<3
Nää on kans hyvin kirjotettu ja tällee.
Jatkoa vaan taas^^

Vyra

• Vieras
« Vastaus #79 : 09.04.2010 21:20:29 »
It's back to business now! Tosin vain muutamaksi päiväksi, sillä lähden töihin. Mutta lukijoiden (ei teidän vaan muiden kavereideni) lievästä painostuksesta päätin julkaista muutamat "tauon" aikana kirjoittamani raapaleet (en osannut kuitenkaan lopettaa...) nyt ennen matkaa. Niin no, kestihän se taukokin kuitenkin 12:sta päivää. Kirjoitin yhteensä neljä raapaletta sinä aikana, mutta laitan taas vain kaksi kerrallaan.

Raapale 41: Taan Linn
Henkilöt: Tanska ja Viro

Viro ei ollut kovin hyvällä tuulella, ja hänellä oli hyvä syy huonolle mielelleen. Tällä hetkellä taivas oli täysin kirkas, sinistä väriä ei peittänyt yksikään harmaa pilvi, ja Viro seisoi korkealla näköalatasanteella katsoen rakasta kaupunkiaan. Hänestä Tallinna oli maailman kaunein paikka, vaikka se ehkä ei vetänytkään historiassa tai loistossa vertoja Roomalle tai Pietarille. Tässä asiassa Viro oli kuitenkin puolueellinen.

Päivä oli siis kaunis ja maisema paras, mitä vain saattoi olla. Seurassa vain oli hiukan parantamisen varaa.

”Tämä minun kaupunkini on kyllä nätti”, sanoi Tanska, joka oli koko päivän kierrellyt Viron perässä pitkin Tallinnan katuja. Ja vain sen takia, että Viro oli huolimattomuudessaan kertonut Suomelle vanhan tarinan pääkaupunkinsa synnystä. Tanska oli tietenkin salakuunnellut heitä.

”Tanska, siitä on jo monta sataa vuotta”, Viro vastasi, ”täällä ei edes ole enää yhtään tanskalaisia, vain virolaisia”. Vanhin Pohjoismaista ei näyttänyt masentuvan vähääkään, hänen virnistyksensä vain leveni.

”Ei se haittaa”, mies totesi iloisena ja Viro huokasi syvään masentuneena. Hän ei kai pääsisi koskaan enää eroon Tanskasta.

A/N: Olin niin iloinen, että sain Virosta raapaleen (Hah haa, balteista enää Latvia jäljellä *evil virn*) Niin, tämä perustuu huhuun/myyttiin/legendaan, joka sanoo että Tallinnan perustivat alunperin tanskalaiset. Legenda myös sanoo, että kaupungin nimi tulee sanoista Taan Linn , joka tarkoittaa tanskalaisten kaupunkia .  

Raapale 42: Puola iskee jälleen
Henkilöt: Puola ja Liettua

”Sinä teit mitä!” Liettua huudahti ällistyneenä ystävänsä tunnustuksesta, mutta Puola vain tuhahti ja pyöräytti silmiään.

”Liet, älä ota sitä noin vakavasti”, vaaleahiuksinen mies vastasi, ”kaikki vohkivat meikkejä silloin tällöin. Se on normaalia”. Liettua kohotti toista kulmaansa epäilevästi, muttei rauhoittunut yhtään.

”Mutta sinä veit niitä kokonaisen rekallisen!” hän sanoi, ”Ruotsin oli tarkoitus myydä niitä tuotteita ja…”. Puola keskeytti ystävänsä nostamalla sormensa.

”Rekallisia. Minä vein useamman kerralla”, hän korjasi kuulostaen jostain syystä olevan ylpeä itsestään. Liettua sen sijaan ei ollut lainkaan ylpeä tai iloinen Puolan tempauksesta. Hän oli niin pitkään yrittänyt parantaa välejään Ruotsin kanssa ja nyt hänen paras ystävänsä teki jotain tällaista.

”Puola”, Liettua viimein sanoi väsyneellä äänellä, ”mitä sinä edes teet niin suurella määrällä meikkejä?”

”En tiedä, Liet”, Puola vastasi iloisena, ”mutta olen aivan ihastunut kevään uusin väreihin”.

// Wou, näitä on luettu jo yli 1100 kertaa! Tack så mycket!
« Viimeksi muokattu: 09.04.2010 21:23:06 kirjoittanut Vyra »