Ja johan näitä on luettukin jo yli 1000 kertaa! Onnitteluni!
Tauko on periaatteessa ihan ymmärrettävä, vaikka nämä ovatkin aina sellaisia pieniä päivän paisteita monelle, minunkin lisäkseni. Olet tehnyt kovan urakan näiden kanssa.
Olin (muka) nokkela kun huomasin, että olen taas jäänyt jälkeen kommentoinnissa, ja odotin nyt kahden viiden ryhmän verran ennen kuin kommentoin... Tästä tulee sitten pitkä kommentti, mutta hyvän asian puolesta!
31. Hän on todellakin romanttinen! Tosin Espania jää hyväksi kakkoseksi minun mielestäni.
Pariisi alkaa kyllä tuntua hieman vanhalta kun pitää ajatella romanttista kaupunkia. Ranskan on tehtävä imagoonsa selvä nuorentuminen, jotta aikoo päästä taas mukaan ajan henkeen. Mikä olisikaan sen romantisempaa kuin istua Ateenan talon katolla ja katsella Välimeren tähtitaivasta?
Mutta jos pitäisi verrata meidän rakkaita Hetalia hahmoja romanttisuudessa, voisi tulla hyvin tiukka taisto. En osaa kuitenkaan kuvitella Pohjois-Euroopan maita kovin (maailmanlaajuisesti) romanttisiksi, mutta Keski- ja Etelä-Euroopasta noukkisin jo vinon pinon ehdokkaita. Aasian miehilläkin olisi mahdollisuuksia jos oikein panostaisivat. (Naisten romanttisuus on ihan oma lukunsa...) Pohjoi-Amerikan väki ei tosin myöskään taivu minulle kovin romanttisiksi... Hmm... Voisin kirjoittaa näistä pohdinnoista todella pitkän kommentin, joten lopetan kun vielä voin...
32. Tukholma-syndrooma = <3<3<3
Olen saanut siitä monet hyvät naurut kun ajattelen kuinka sopivasti osuu kohdalleen Suomen ja Ruotsin kohdalla ja siihen lisänä tuo Tukholma... Ymmärrän hyvin tuon Tanska kiinnostuksen aiheeseen. Ehkä on kuitenkin parempi, ettei Suomi ole ihan perillä kaikesta. Hän ajattelisi sitä kuitenkin liikaa.
Sait minut taas ihan sekaisin kun kirjoitit tästä. Nämä ovat näitä vivahteitä, jotka värittävät sarjaa ja hahmoja hyvällä tavalla ja ilman kovin suurta pään vaivaa. Rakastan tällaisia huomioita!
33. Vuosipäivästä tuli minulle ensimmäisenä mieleen seurustelun/avioliiton vuosipäivä, joten kesti hieman aikaa raksuttaa, että nyt oli kyse kuitenkin syntymäpäivä-idealla puhuvasta vuosipäivästä. Tuo loppuhuomautuksesi auttoi paljon, kiitos siitä!
Unkari parka... Mitä nyt jos on elänyt sen yli 1000 vuotta? Kait siinä jonkinlainen ikäkriisi alkaa pikku hiljaa hiipiä mieleen. Toivottavasti se ei vaadi paljoa paistinpannun uhreja...
34. Ei nimi miestä pahenna, jollei mies nimeä... Ja Sintti sai näistä tästä taas niin makeat naurut, että oksat pois!
Sinänsä sääli, että Norjalla on niin usein tuo jarrun rooli, mutta olisi pelottavaa kuvitella Norja intoilemassa Tanska kanssa. Hyrr... Voi Norja rakas, älä koskaan muutu!
Pohjoismaat mahtavat tuntua todella muukalaisväeltä muiden Euroopan maiden mielestä. Englanti sai juuri olla todistamassa yhtä epämääräistä kanssaelon ihanuutta. Tosin tuo hänen nimi huomionsa oli niin täydellisen osuva, että oli tippua tuolilta kun luin tämän ensimmäistä kertaa.
35. Surströmming on sitten sana, jota en osaa lausua. Eikä sitä kyllä osaa ulkomuistista kirjoittaakaan, jos siitä lähdetään... Kunnon kielisolmu! En ole koskaan maistanut, mutta jotenkin pelkkä ajatuskin nostaa niskavillat pystyyn... Taidan olla vain hieman ennakkoluuloinen...
Ja mitä tulee noihin purkkien räjähtämisiin, niin ne todella tekee! Kaikki säilykkeet tutnuu räjähtävän käsiin kun sitä vähiten osaa odottaa... Tino parka... Berwald taitaa nyt joutua itse laittamaan hapansilakkansa...
Tämä(kin) oli ihana!
Väli arvostelun paikka... Tämä viisikko oli kyllä hyvin hulvaton ja hauska sellainen. Poskiin sattuu liiasta hymyilemisestä...
32, 31, 35, 34 & 33
Ja sitten seuraavan viisikon pariin...
36. Ikuisen nuoruuden arkun kansi on raoittunut... Ja mitä sen sisällöstä voisi päätellä, minä en tule olemaan ikinuori... Liian aikaiset aamuherätykset vain terveellisen liikunnan muodossa ei oikein innosta... Tee menee vielä silloin tällöin, joten en minäkään sitten varmaan ihan rupsahda ennen aikojani... *virnn*
No, Ranska on aina ollut hieman turhamainen, eli hän oli nappi valinta tähän. Lisäksi suuri plussa Hongkongista... Hänestä on ihan lian vähän tekstejä... Vaikka hänen ja Englannin väleistä saisi hyvinkin salamoivaa tekstiä aikaan...
37. Sealand mussukka... Mihin maailma joutuisi ilman sinua?
Täytyy myöntää, että olen itse jonkseenkin kriittinen tuon pienen perheidyylin suhteen, mikä näillä kolmella valtiolla vallitsee. Jotenkin jotkut saavat sen kuulostamaan kurjan tylsältä ja itseään toistavalta, että jätän mielummin sellaiset tekstit lukematta. En silti ole täysin sitä vastaan, koska jotkut osaavat todella luoda tähän kolmikkoon sävyä. Tämä mm. oli oikein sievä raapale. Ei jäänyt oikein mikään hampaan koloon, vaikkei tässäkään käsitelty nyt mitään elämää suurempaa. Ruotsi on tässä syötävän suloinen!
38. Tämä on jälleen yksi taustatiedon riemuvoitto. Rakastuin tähän todella kovasti. Näet aina niin kovasti vaivaa kun kaivat ensin kaiken tuon taustatiedon ja sitten vielä taivutat sen hetaliaksi (jep, ihan oma kielensä...). Arvostan sitä todella!
Englanti parka... Mikään ei taida olla pyhää. Mutta hänen tulisi muistaa, että matkiminen on imarteluista suurinta ja vilpittömintä. Tietysti se on ymmärrettävää, että jos noin suuri ryhmä alkaa hoilata kukin omilla sanoillaan, se ei ole mitenkään korvaystävällistä... Lisäksi sävel on sen verta tarttuva, että sitä alkaa jo itsekin hyräillä tässä, vaikkei sanoja tiedäkään.. Toivottavasti Englanti ei kuule...
39. Tämä sai historia/etnologia/folkrostiikka/kulttuuri/yhteiskunta sydämeni heltymään todella kovasti. Lisää näitä taustiedon vaativia rääpäleitä. <3
Tanskan lipulla onkin mielenkiintoinen tarina, ja maiden liput kiehtovat minua kovasti. Tuo tarina kyllä kuulosti Tanskan suusta siltä, että hän on vain kähveltänyt Viron suihkuverhon ja nimennyt sen lipukseen... Viron maininsta edes taustiedoissa, tuntui kivalta. Hän on aika kova luu kun niin päättää. Tanska taisi pistää tämän merkille...
Hän taisi myös melkein vakuuttaa Norjankin tällä kertaa. Jatka yrittämistä Tanska-kulta! Kyllä sinä vielä teet läpimurtosi.
40. Ja kauankohan tämän liiton olisi tarkoitus tällä kertaa pitää? He sotkevat yhdellä kertaa koko Euroopan asiat, aina omistaan lähtien. Oikein ryhmä rämä... Tosin hahmollisesti kokoonpano on todella houkutteleva. Syytäkin muiden saada noita kylmiä väristyksiä ja pahoja tuntemuksia. Taitaa kuitenkin jäädä historian kirjan ja oman mielen kerrottaviksi kuinkans lopulta kävikään. Voi minun kultainen Espaniani on kulkenut joskus tuollaisessa seurassa...
Toinen viisikko oli kovin faktapainotteista. Jos edelliset olivat hauskalla tavallaan mahtavia, nämä saivat minut hykertelemään jo pelkästä tiedon määrän rakastamisesta. Oli ihanaa lukea näitä!
38, 39, 40, 36 & 37.
Kiitokseksi kovasta urakastasi, ajattelin valita kaiksita näistä tähän mennessä ilmestyneistä raapaleistasi top 5... Ihana palata taas alkuun ja löytää vanhat helmet uudestaan... Sen puolen helppoa kun oli joka viidennen välein valinnut parhaat, joten nyt pitäisi vaan osata valita parhaat parhaista... Se ei sitten olekaan niin hellpoa. Tällaisen sain kuitenkin kasaan:
38. Tämä on oikea mestariluomus! Hauska sen lisäksi, että saa faktahiirulaiset juoksemaan päässä. Tätä ei voi muuta kuin rakastaa!
24. Tämän valitsin sen tunnelman vuoksi. Tietysti tässäkin haiskahtaa historia, mutta se on pieni plussa sen tunnelman rinnalla joka tuosta välittyy. Karua ja silti niin kiehtovan kaunista!
18. Tämä oli hauska. Todella hauska! Naurattaa vieläkin kun tätä lukee. Linkki tähän elämään on selvä, mutta olet saanut sen puettua niin taitavasti Hetaliaan sopivaksi, että tämä voisi olla virallisesta sarjakuvasta.
11. Moni muukin on näemmä tykästynyt tämän rakkaan parin kilpailuhenkeen. Minä olen suorastaan myyty tälle raapaleelle. En voi ikinä lakata ihmettelemästä tätä asetelmaa.
9. Taas Kreikkaa ja Japania. He ovat hyvä pari kun heistä saa näin nerokkaita kirjoituksia. Tämäkin oli hauska ja kiusasi samalla sitä mielikuvaa joka (antiikin)kreikkalaisista on. Täydellinen!
Noin, siinä oli parhaat parhaista. Mutta koska silmiini osui yksi raapale tuolta matkan varrelta, joka ei saanut ynsimmäistä sijaa, mutta joka silti valloitti minut täysin, annan sille erityismainintani: 22!
Huh! Selvisinhän minä tästä kommentoinnista.
Kiitos vielä aivan suunnattoman paljon näistä!