Hei kaikki! Miksei
joulua voisi fiilistellä lähellä juhannustakin?
Edellisestä postauksesta on aikaa - kauan. Olen ehtinyt sitten viime kerran saada paperit ulos opinahjosta, tehdä töitä kymmenisen vuotta, aloittaa uuden koulun, muuttanut viisi kertaa ja nyt välttelen kouluhommia näillä sivuilla.
Kun kirjoitin edelliset tekstit, olin keskenkasvuinen 19-vuotias nuori nainen, ja nyt olen 31-vuotias nainen, joka ei ole lukenut Pottereita useampaan vuoteen. Katsotaan, miten tämä lähtee.
Mikroficci-haaste,
ikäraja
sallittu, yli 10 vuotta vanhan
Adventtihaasteen lopetus,
raapale,
henkilökohtainen haaste: pystynkö vielä löytämään sen mielialan, jolla tekstejä synnytetään?
*
25. Luukku - VapausArthur Weasley hiippaili hämärän turvin kohti autotalliaan. Toki hänestä jäisi lumihankeen kengänjäljet, mutta mitkä olisivat todennäköisyydet, että Molly sattuisi katsomaan tallin suuntaan palatessaan Kotikoloon? Juuri tänä iltana kun sattui olemaan Hunajaherttuan sponsoroima jokajouluinen hyväntekeväisyysiltama "Hunajaisimmat hunksit", johon rouva Weasley osallistui yhdessä miniöiden ja tyttärensä kanssa.
Tiedossa olisi useampi tunti musiikkiesityksiä, laulua, tanssia, hehkuviiniä - ja tietysti komeavartisia velhoja, jotka keräsivät kaljuunoita milloin mihinkin hyväntekeväisyysaatteeseen.
Arthur oli enemmän kuin mielissään tästä vapaaillasta, ja hän aikoikin käyttää sen rakentaakseen vaimolleen joululahjan kierrätyksestä löytyneistä jästitavaroista, kuten vinyylilevyistä ja vatkaimista.
Totta tosiaan, Arthurista taikuus oli hienoa, mutta kyllä jästien maallinen taiattomuus oli
vapautta parhaimmillaan, joulunakin.
*
Mikroficci-haasteesta sen verran, että tämä raapaleenihan ei täytä täysin mikroficin mittoja sadalla sanallaan, mutta suotakoon minulle tämä pehmeä lasku kirjoittaminen maailmaan. Aion tehdä lisääkin näitä mikroficcejä, kunhan saan lisäboostia inspiraatiooni. Nämä keskeneräiset haasteet (ja miksei ihan ihan itsealoitetut ficitkin) ovat kummitelleet minua tasaisesti useita vuosia, joten tuntuu aika ihmeelliseltä saattaa nyt tämä palanen päätökseensä, vaikka tässä nyt kuluikin 10+ vuotta.
¤ Draconette ¤