Otsikko: Välittämisen merkki
Kirjoittaja: Pics
Paritus: Roy/Ed
Ikäraja: Sallittu
Genre: Draama, romantiikka, raapaleet
Summary: ”Haluatko sinä, että hän luulee, ettet välitä hänestä edes sen vertaa, että vaivautuisit antamaan hänelle kortin?”
A/N Sanana Joulukortit. Niin, onko niitä pakko lähettää?
Välittämisen merkki
1.
”Sinun täytyy kirjoittaa hänelle joulukortti!”
Ed huokasi raskaasti. ”Al, minä en ihan oikeasti usko, että se on tarpeellista.”
”Kyllä se on.” Al asetti kätensä puuskaan ja mulkoili paheksuvasti. ”Haluatko sinä, että hän luulee, ettet välitä hänestä edes sen vertaa, että vaivautuisit antamaan hänelle kortin?”
”Kortteja annetaan ihmisille, joista ei oikeasti välitetä, velvollisuudentunnosta. Minä en halua –”
”Veli. Kirjoita se.”
Ed puuskahti tympääntyneesti, mutta ei käynyt väittämään vastaan enää enempää. Joissakin asioissa Al oli ehdoton. Esimerkiksi siinä, että läheisille täytyi lähettää joulukortit, koska muu olisi ollut merkki siitä, ettei heistä välittänyt. Hän päätti käydä kotimatkalla ostamassa jonkinlaisen kortin, joka saisi kelvata.
2.
Taloa lähestyessään Ed tunsi itsensä täydeksi idiootiksi. Tässä ei ollut yhtään mitään järkeä, mutta Al kysyisi häneltä kuitenkin myöhemmin, oliko hän antanut kortin vaiko ei. Hän avasi oven rutistaen korttia toisessa kädessään, riisui kengät ja takin eteisessä ja hipsi peremmälle viihtyisään asuntoon.
Hän löysi Royn lojumasta olohuoneen sohvalla sanomalehteä lukien ja istahti lattialle tämän viereen. ”Hyvää joulua”, hän mutisi ojentaessaan korttia.
”Kortti minulle?” Roy näytti hämmentyneeltä ottaessaan sen. ”Kiitos, mutta ei sinun olisi tarvinnut...”
”Al pakotti.”
Roy hymähti. ”Jotain sellaista, että en tietäisi sinun välittävän, jos et vaivautuisi?”
”Kyllä.”
”Kyllä minä tietäisin.” Roy laski lehden käsistään ja veti Edin lähemmäs.