Kirjoittaja Aihe: Twilight: Käännös: Dear Bella, Count me in (K-11) (TAUKO)  (Luettu 29245 kertaa)

Midnight-Sun

• Vieras
Vs: Käännös: Dear Bella, Count me in (K-13)
« Vastaus #60 : 02.01.2010 11:40:13 »
OHHHHH. tää on kyllä toooosi kiva. tahtoo lukea Edwardin reaktion kun Bella itkee. >:' DD Jatkoa odottelen.

E_Bella

• Vieras
« Vastaus #61 : 02.01.2010 12:15:00 »
Jaaaattkoo!! <3   ^^   ei koskaan tuu paljoa rakentavaa tai sitten sitä ei tule yhtään.... xD
nyt ei tule sitten yhtään... ='D    Alice on ihan PARAS!  *Kuuntele ensin korva ovessa kiinni, että minä en ole siellä!*   jotenkin noin... ihan paras... xD

jatkoa !

~~E_Bella~~

postimyyntivaimo

« Vastaus #62 : 02.01.2010 12:25:44 »
Ihanaa, jatkoa.  :) Oli tosi hyvä luku ja hyvältä suomennokseltakin näytti.

Lainaus
’’Hei,’’ Sanoin asettaen kamerani sohvalle. ’’ Arvelen sinun tavanneen minun kaksossiskoni, Jasper?’’
Tuohon kaksoissiskoni

Lainaus
Molempien hampaat loistivat ja posket nousseet kun katsoimme toisiimme.
Tuohon sopisi esim: poskipäät olivat kohonneet

Muita virheitä ei näkynyt.

Odottelen jatkoa!  :)

♥ mmariaä

NiNNNi

• Weasley
    • LJ
« Vastaus #63 : 02.01.2010 12:40:27 »
Rassermus: Kiitos kommentista jälleen! :D Jatkoa laittelen piakoin. Ja korjasin tuon lauseen vähän erinlailla. :)
katriqqq: Kiitos! Alice on tässä kyllä ihan itsensä. :D
Midnight-Sun: Kiva huomata uusia lukijoita. :) Kiitos kommentista!
E_Bella: Ei oo välii ettei tuu rakentavaa. :) Kiva huomata, että tää on kommentoimisen arvonen. ;) Ja Alice on Alice. Kiitos kommentista! :D
mmariaä: Kiitos, korjasin nuo kaksi kohtaa kondikseen. ;) Kiitos kun huomautit.

Kiitti kommenteistanne! Lisää vaan :D
Other cities always make me mad
Other places always make me sad
No other city ever made me glad
New York, New York

Jana

• viuluviikarin morsian
  • You're my fairytale.
« Vastaus #64 : 02.01.2010 20:29:49 »
Uus lukija ilmoittautuu..;)) Käännät tosi hyvin.

Pliis, pian jatkoa!
Ozhyvyt lish dlya tebya vse tchvety zemly,  vse slova lyubvy chto znayu ya<3

120709<3

NuuhkuHoney

« Vastaus #65 : 02.01.2010 20:39:46 »
Haluun kyl nähä miten Ed reakoi ku näkee Bellan itkees..:D

JATKOA!!!!<33
Don`t drink and drive, just smoke and fly!

NiNNNi

• Weasley
    • LJ
« Vastaus #66 : 02.01.2010 23:24:26 »
Amanecer: Kiitos kommentista jälleen kerran! :) Minunkin mielestäni Alice on hyvin IC ja Jasperkin meni vähän sinne päin. :) Ja voin näin etukätten sanoo et Emmettkinastuu kuvioihin jossain välissä. Kärsivällisyyttä. :D
Jana: Ihanaa!! Uus lukija! Ne piristää päivää aina kivasti ;) Jatkoa piakoin tulossa. ;)
NuuhkuHoney: Oot toinen joka tahtoo tietää Edwardin reaktion Bellan itkiessä. :) Pian se selviää. :D Kiitos Kommentista!
New York, New York

Araya

• Urpå
« Vastaus #67 : 03.01.2010 19:45:46 »
Hmm. Meikä ilmoittautuu kans lukemaan tätä.
Yleensä en kyllä lue käännöksiä, mutta nyt vaan iski sellanen kokeilunhalu.
Ensimmäinen osa oli kyllä aika virheitä vilisevä, mistä täällä on kyllä huomauteltu ihan tarpeeksi. Parannat kuitenkin koko ajan, ja beetakin auttoi asiaa hieman. Muotoiluvirheitä löytyy edelleen, mutta ne johtuvat vain harjaantumattomuudesta.
En oikein tiedä mitä kommentoida käännökseen, sillä teksti ei oikeastaan ole sinun.
Tyydyn sanomaan, että tykkään ja tulen lukemaan jatkossa. ;>

-Araya
ava by mmariaä.

NiNNNi

• Weasley
    • LJ
« Vastaus #68 : 07.01.2010 17:44:31 »
Kiitos kaikille kommenteistanne! :D Nyt olis sitten kasi luvun vuoro. :p Kommentit on tervetulleita. :D

8.luku
EPOV
Kun Alice oli aukaissut hitaasti oven, yritimme liikkua mahdollisimman hiljaisesti.

Kuuntelimme huoneesta kuuluvaa katkonaista hengitystä. Kävelimme huoneeseen samalla kun katselimme ympärillemme.

Bella oli huoneen toisella puolella sijaitsevalla vihreällä sängyllä lukemassa kirjaa; hänen silmänsä olivat edelleen punaiset ja turvonneet. Oli selvää että hän oli itkenyt.

Hänellä oli keskittynyt ilme, mutta tiesin hänen esittävän. Niin tiesi Alicekin.

Kuulin Alicen huokaisevan hiljaa ristiessään kätensä rinnalleen ja nojaavan vasempaan jalkaansa, selvästi vihaisena Bellalle yrityksestä huijata häntä. Kukaan ei koskaan huijaa Alicea ja se vihastuttaa häntä kun hänelle tehdään niin.

Siskoni selvensi kurkkuaan kuuluvasti saaden Bellan nostamaan katseensa viattoman näköisenä tai nyt ainakin osaksi viattoman näköisenä.

Hän oli todella huono näyttelemään.

Seurasin Bellan ilmettä kun hän siirsi Alicesta katseensa minuun. Hän näytti tuskaiselta kun hän kohtasi kasvoni.

Jep, Jacob oli tehnyt sen.

Minulla ei ole koskaan oikein ollut häntä vastaan, paitsi hänen egonsa, mutta nyt minun teki mieli repiä hänen päänsä irti.

Olin raivoissani.

Alice näytti hämmentyneeltä, mikä turhautti häntä kaikista eniten. Hän ei tiennyt Jacobin ja Bellan olevan kavereita, ei ainakaan vielä.

’’Hei,’’  Bellan ihana ääni täytti huoneen näyttäen maskinsa takaa hiukan hänen suruaan.

Alice katsoi häntä paheksuvasti. ’’Mitä sinulle on tapahtunut?’’ Nyt hän selvittäisi kaiken.

Bella havaitsi saman ja hänen ilmeensä muuttui paniikkiseksi. ’’Mistä sinä puhut? Juttelin Edwardin kanssa tänään vähän, ai hei Edward, ja sitten tulin takaisin lukemaan.’’ Hän pyörähti ympäri ja nosti ylös kirjaansa pienen hymyn kanssa. Kuinka kovasti hän yritti pitää meidät erossa tästä?

Alice alkoi taputtaa jalkaansa ja minä ristin käteni rinnalleni. Me tuijotimme häntä näyttäen meidän hylkäävän hänen tarinansa, ja totuus oli että hän oli jättänyt pois tärkeän yksityiskohdan. No, ainoastaan minä tiesin Jacobin raahanneen hänet pois – ehkä minun pitäisi antaa Alicelle vinkkiä.

Yhtäkkiä Bella alkoi nauraa aiheuttaen Alicen ja minun rypistämään kulmakarvojamme.

’’Mitä?!’’ Tivasimme. Dam, inhosin sitä kun sanoimme saman sanan samaan aikaan.

Bellan silmät kasvoivat suuriksi ja sitten hän alkoi hillittömästi nauraa. Mikä hänen ongelmansa oli?

Hän osoitti meitä samalla kun vielä nauroi. ’’Nyt näen samankaltaisuuden, te olette niin selviä kaksosia!’’ Hän alkoi pyöriä sängyllään nauraen ja pitäen vatsastaan sillä välin kun Alice ja minä seisoimme hämmästyneinä.

Vasta kun katsoimme toisiimme, huomasimme seisovamme täsmälleen samassa asennossa ja samanlainen ilme kasvoillamme.

Vihasin olla kaksonen.

Nopeasti katsoimme poispäin ja muutimme asentojamme. Alice käveli Bellan luokse, joka oli vihdoin lopettanut nauramisen ja noussut istumaan, ja tutki Bellan turvonneita silmiä.

’’Älä yritä vaihtaa aihetta. Miksi olet itkenyt?’’ Alicen ääni oli rauhallinen, melkein äidillinen. Hän oli saanut sen äidiltämme; hän oli aina huolehtivainen, vaikkei se vaikuttanut aina siltä.

Bellan silmät alkoivat muuttua vetisiksi ja minulle tuli yhtäkkiä halu mennä ja lohduttaa häntä; mennä Alicen paikalle. Mutta en voinut. Kaiken mitä tiesin, oli että hän vihasi minua jonkun typerän valheen takia.

Hän käänsi päänsä minua kohti ja nyyhkäisi. Kun hän alkoi puhua, tiesin sen olevan tarkoitettu minulle.

’’Jake kertoi minulle jostakin naurettavasta riidasta, kauan sitten, hän kielsi minua puhumasta teille.’’ Alice pyyhkäisi hellästi kyyneleen hänen kasvoiltaan. ’’Kerroin hänelle sen olevan tyhmää ja hän ei voisi sanoa mitä minä saan tehdä.’’ Tunsin helpotuksen pyyhkäisen minun ylitseni. Hän ei uskonut Jacobia. ’’Joten hän sanoi minulle, etten voisi olla molempien ystävä ja sitten lähdin. Jacob on idiootti.’’  

Kun hän lopetti, hän painoi päänsä Alicen olkapäälle. Jälleen kerran toivoin voivani olla hänen paikallaan. Kävelin hänen luokseen ja menin kyykkyyn laskien käteni hänen hartialleen. Elektroninen sähkövirta lävisti minut. Hän värähti kosketuksestani mutta ei työntänyt pois. Oliko hänkin tuntenut sen?

Alice rypisti otsaansa ja kääntyi minuun päin. ’’Jacob Black?’’ Hän kysyi, selvästi yhtä sekavana kuin minä olin ollut miksi Jacob oli edes välittänyt.  

Nyökkäsin päätäni hitaasti. ’’Kyllä, Bellan paras ystävä, Jacob Black.’’

Hänen otsansa rypistyi uudestaan ja piti toistuvaa poksahdus ääntä kielellään. Se oli hänen tapa kun hän mietti.

’’Miksi se poika on edes kiinnostunut? Viisi vuotta sitten juttelimme koko ajan ja vitsailimme siitä. Mikä olisi muuttunut?’’

Molempien katseet kääntyivät samanaikaisesti Bellaan; Pystyin kuuleman molempien päissä syntyvän kellon kun keksimme vastauksen – toinen tuollainen kaksosten juttu.

’’Bella’’ Vastasin katsoen hänen kasvoihinsa. Välittömästi hän nosti päänsä ja tuijotti minua suoraan silmiin. Hänellä ei selvästikään ollut ideaa mitä tämä merkitsi.

’’Mitä sen olisi tarkoitus tarkoittaa?’’ Bella kysyi, hänen äänensä aukaisi hänen ajatuksensa kuin kirjan.

Alice pyöritti silmiään. ’’Se tarkoittaa että ennen kuin sinä tulit me olimme ystäviä Jacobin kanssa ja siitä asti kun olet jutellut veljeni kanssa täällä,’’ hän kohdisti päätään minun suuntaani, ’’me emme ole.’’

Bellan suu tippui auki; En ollut koskaan ennen nähnyt hänen suklaanruskeita silmiä niin isoina.

’’Mitä! Mitä se tarkoittaa?’’ Hän sanoi yllättyneenä.

Alice pyöritti silmiään hänelle takaisin; he käyttäytyivät nyt jo kuin parhaimmat ystävät.

’’Se tarkoittaa selvästi yhtä tai kahta juttua. Eka, hän on rakastunut sinuun, tai toinen, hän on hullu ja rakastunut sinuun.’’  Hän juoksutti sormiaan Bellan hiuksissa, virnistellen.

Bella näytti siltä kuin olisi saamassa sydänkohtausta. Hän laittoi kätensä poikittain eteen ja taakse. ’’Ei ei, ei se ole sellaista. Jake on paras ystäväni, hän on aina ollut paras ystäväni.’’ Hän katsoi minuun raivokkaasti, ajatus pelotti häntä jostain syystä.

Alice ravisti hänen päätään. ’’En olisi niin varma. Veikkaan ajatusta numero kaksi.’’

Arvelin Bellan saavuttaneen shokin, sillä hän jatkoi katsomista minusta Aliceen. Hyvin tehty Alice. Minun pitäisi vaihtaa aihetta. Pelkkä puhuminen Jacobista teki minut vihaiseksi.

’’Joten Alice, oliko sinulla jotain kysyttävää Bellalta?’’ Kysyin kallistaen päätäni hämmästynyttä Bellaa kohti.

Hymy nousi hänen kasvoilleen ja hän hyppäsi ylös ja alkoi hyppiä ympäriinsä. ’’Bella! Tulisitko syömään kanssamme tänään? Et ole vielä tavannut vanhinta veljeäni ja Edwardin kämppäkaveria Jasperia, he ovat siellä myös!’’ Näin kuinka hänen silmänsä kiilsivät kun hän mainitsi Jasperin nimen.

Katkaisten hänen villit ajatukset Bella huokaisi ja hänen kasvonsa muuttuivat epäileväksi. Hän puri alahuultaan. Voisiko hän todella sanoa ’ei’ Alicelle? Aliceen luotettiin tässäkin.

’’Näin on, paitsi jos kuuntelet Jacobin vinkkiä ja pysyt kaukana meistä Culleneista.’’ Alice kohautti. Bella nousi ylös ja puristi hänen kätensä nyrkkiin.

Hän tömisteli minun ohitseni kaapille. Se tuntui kuin osuma hermoihin.

Niin paljon kuin Alice joskus olikin vihainen minulle, hän oli silti melko nero. Valehtelin vain siitä, että minulla olisi kaikki aivot.

’’Itse asiassa tulisin hyvin mielilläni.’’ Hän vastasi tutkiessaan ajatuksissaan kaappiaan. Alice kiljaisi ja juoksi hänen luokseen auttaakseen häntä.

Tiesin mihin se voisi johtaa. Alicen kasvot muuttuivat kauhistuneiksi kun hän analysoi vaatteita jotka roikkuivat tangolla.

’’Mm, tämä ei toimi.’’ Hän arvio astumalla taaksepäin ja laittoi kätensä lanteilleen. Bella-parka, siitä se alkaakin.

’’Kämppäkaverini ja paras ystäväni pukeutuu näin.’’ Hän osoitti Bellalle mustat farkut ja t-paidan.

Sitten hän alkoi käydä vaatteita läpi tekemällä irvistyksen kasvoilleen joka vaatteen kohdalla mistä hän ei pitänyt – mitkä olivat itse asiassa melkein kaikki.

Bella alkoi hitaasti peruuttaa todella kauhuissaan Alicesta kauemmaksi. No, hän sentään oli viisas.
« Viimeksi muokattu: 07.01.2010 18:20:47 kirjoittanut NiNNNi »
New York, New York

kakku.

• I know it hurts, it was meant to
« Vastaus #69 : 07.01.2010 17:57:44 »
Jes, uus luku! (: Mitähän sitä kirjottelis sitten... :D
No ainakin se, että hyvä suomennos. Helppolukuista :) Virheitä en huomannut ja öö... Niin :D
Alice on kyllä niin ihanan Alicemainen :) Just että heti alkaa neuvoa vaatteissa ja tälleen.
Mäki kyllä toivoisin, että Edward olis ollu Alicen paikalla siinä lohduttaessa :D Voih :)
No mutta, jatkoa kunhan kerkiät :)
But I am the chosen one.

Rassermus

• Do you like it? I like it. I lööööv it!
Vs: Twilight-Käännös: Dear Bella, Count me in (K-13)
« Vastaus #70 : 07.01.2010 18:17:11 »
Hehee toi loppu :DD
Joo. Olis Edward vaa menny lohduttaa bellaa ja törkänny Alicen pois tielt :D
Joo, mut siis. Tää on hyvin kirjotettu, mut.
Lainaus
Toivoin hänen voisi vain tehdä sen minulle sen sijaan lähettää tuhansia arvoituksellisia viestejä.
Toi lause kuulosti niiin oudolta.  Hyvin oudolta. Joo ja sit tuol yhes kohtaa puuttu pilkku, mutten enää löytäny sitä xD
Joo, mut siis. JATKOAA!!!!!!!!!!!!!!!<3

En-nu

• Vieras
« Vastaus #71 : 07.01.2010 18:17:30 »
Jatkoa XD

E_Bella

• Vieras
« Vastaus #72 : 07.01.2010 18:36:45 »
hah... alice on aina niin... alice ;D
ehkä yhden virheen huomasin, mutta en ole enää varma... xD
jatkoa!  ^^

~E_Bella~

postimyyntivaimo

« Vastaus #73 : 07.01.2010 21:22:28 »
Olipas hyvä luku taas ja hyvin suomennettu myös.  :)

Alice oli niin Alice kun alkoi tossa lopussa käymään Bellan vaatekaappia läpi.   :D

Lainaus
’’Kämppäkaverini ja paras ystäväni pukeutuu näin.’’ Hän osoitti Bellalle mustat farkut ja t-paidan.
Tälle tuli virnisteltyä muutamaankin otteeseen. Parasystävä... Vastahan ne tutustui!  ;D Tollanen on niin Alicemaista...  ;)

Kiitoksia tästäkin luvusta, jatkoa odottelen!

♥ mmariaä

minnamoi

• Kwop kilawtley
« Vastaus #74 : 07.01.2010 21:59:49 »
hii! ilmottaudun uudeksi lukijaksi! :P tarina on kiva ja jäin vähä niinku koukkuun! :D

alice on niiiin alice!♥ kiitän että suomennat tätä, oot tehny hyvää työtä jos taa kerran on eka suommennoksesi? (vai muistanko väärin? :D )

jatkoa odotellen minnamoi♥
"Disco is back, motherfuckers!"♥

NiNNNi

• Weasley
    • LJ
« Vastaus #75 : 09.01.2010 11:53:14 »
katriqqq: Kiitos kommentista. ;) Mielestänikin Alice oli onnistuttu kirjoittamaan hyvin samanlaiseksi. :D
Rassermus: Kiitos! :D En itsekkään saanut kyseistä lausetta kuulostaman järkevältä.  :-\ Jatkoa tulossa ;)
En-nu ja E_Bella: Kiitos kemmenteistanne! ;)
mmariaä: Kaikki mainitsevat Alicen, joten se on onneksi onnistunut hyvin. :D Ja kiva kuulla että oli hyvää suomennosta ja kiitos kommentistasi! ;)
minnamoi: Hienoa, uusi lukija! :D Kiva kuulla, että jäit koukkuun. :p Kiitos kommentistasi! ;)

Kommentteja lisää? :D
New York, New York

Jana

• viuluviikarin morsian
  • You're my fairytale.
« Vastaus #76 : 09.01.2010 14:38:26 »
Ohoh, en huomannutkaan et uus luku tullut..8)) Hyvin käänsit, ja todellakin,  Alice oli niin Alice tossa lopussa:D

Jatkoaah<33

Ozhyvyt lish dlya tebya vse tchvety zemly,  vse slova lyubvy chto znayu ya<3

120709<3

mariamo

• maggara.
« Vastaus #77 : 10.01.2010 13:43:45 »
Luin ton ekaan luvun parisenviikkoa sitten, ja sillo ei tosiaankaan innostanut yhtää ::)
Alku oli hieman tönkköä, mutta lukujen varrella huomaa miten suomennuksesi on parantunut :) Tykkään tosi kovasti.
Alice on niin Alice ;D
Ja toi Cullenien ja Blackien riita ??? En oo tyhmempää syytä kuullut :D
Toi kappale 'Dear Maria, Count me in' oli hyvä :D Oli pakko kuunnella lukemisen aikana. ::)
Jatkoa odotan, pahoittelen että en saanut mitään rakentavaa aikaseksi  :-[
mitä jos tietäisit, että tämä kaikki päättyy tänään?

NuuhkuHoney

« Vastaus #78 : 16.01.2010 11:24:11 »
Huh, eihän tästä ficistä voi olla tykkäämättä<33 :) Eli tääkin luku oli toosi hyvä :D
Jatkoa vaa nopeesti<33 ;) :) :-*
Don`t drink and drive, just smoke and fly!

anskuu

• in you i trust
« Vastaus #79 : 16.01.2010 13:12:25 »
Luin tämän vähän aikaa sitten, mutta jostain syystä en kommentoinut  ???

Mutta siis, pidän tästä ficistä aivan hirmuisesti  :D Alku oli tosin jotenkin 'tönkkö', mutta tässä matkan varrella tämä on parantunut. Minua kyllä jäi ihmetyttämään tuo Cullenien ja Blackien riita, ihan älyttömän tyhmä syy :'D 
Ja no siis, minusta saat uuden lukijan  ;D
I'm ready to crawl on my knees to know it all