Kirjoittaja Aihe: Twilight: Käännös: Forever Young K-11 (17/56 luku saapunut 31.5.12)  (Luettu 68536 kertaa)

Hayles

Vs: Käännös: Forever Young (7/56 luku saapunut 8.12.09)
« Vastaus #100 : 08.12.2009 21:22:53 »
Toistan samaa kuin muutkin, mutta onneksi riita on sovittu!
Olisin varmaan repinyt hiukset päästäni, jos Edward olisi vienyt Nessien  :(
Onneksi ei vienyt.

Jatkoa...?

Love, Hayles
« Viimeksi muokattu: 08.12.2009 21:24:47 kirjoittanut Hayles »
20/3/2011 Kill the party with me and never go home

Amanecer

« Vastaus #101 : 08.12.2009 22:03:28 »
Jotenkin tuo Bellan ja Edwardin riita päättyi – no, sanotaanko että yhtä nopeasti kuin alkoikin. Ehkä vähän häiritsevänkin nopeasti kaikki oli ok, mutta toisaalta on ihanaa, kun he ovat taas sovussa. Ja Renesmee on erittäin ihana niin kuin aina. ♥

Jotenkin vahingoniloinen fiilis tuli kun sanoit, että koeviikko on tulossa ja täytyy lukea, kun itselläni pahimmat kokeet menivät jo. Jatkoa sitten heti, kun koulukiireiltäsi vain ehdit.
Onni on kuin lasi: kun se on kirkkaimmilleen hiottu, se särkyy.

Rins

• Tribuutti
  • Team Peeta
    • The pieces of my heart
« Vastaus #102 : 09.12.2009 16:12:44 »
No joo, olihan tää vähän parempi, mutta nii..

Hyvää suomennosta edelleen.

Joitakin unelmia ei ole tarkoitettu toteutuviksi.

Bannerin tehnyt Lady Dynamite

Allu

• ava by: -orangejuice
« Vastaus #103 : 12.12.2009 14:02:54 »
jatkoaaa!!! ;D
suomennat aivan mahtavasti.
twilight ♥
team Emmett ♥

omputin

« Vastaus #104 : 12.12.2009 14:18:33 »
juu tota. kaikki uudet luvut ovat mahtavia.
jatkoan odottelen
-omputin
<br /> kkaro ♥

A-nuu

• Guilty
  • Whatever it is, I didn't do it.
Vs: Käännös: Forever Young (8/56 luku saapunut 13.12.09)
« Vastaus #105 : 13.12.2009 22:31:39 »
T/N: Kiitos kommenteista. :D Tässä tulee uusin luku ja se on mielestäni aika hauska. ;D Toivottavasti tekin pidätte siitä.

8. luku

”Olenko vielä sanonut, että olen pahoillani?”

”Et ainakaan viimeiseen viiteen minuuttiin”, huokaisin. Katsoin ympärilleni pimeässä huoneessa. Kuunvalo heijastui minun ja Edwardin yhdistyneistä vartaloista.

”No, minä olen”, hän sanoi suudellen käsivarttani ylös ja alas.

”Minä pidän sopimisesta.” Painoin vartaloni tiukasti häntä vasten ja hän otti minut vastaan. Painoin huuleni hänen rintaansa ja hänen sormensa kietoutuivat hiuksiini.

”No, meidän pitäisi tehdä sitä paljon useammin”, hän vitsaili kohottaen kasvoni uuteen suudelmaan. Rikkomatta suudelmaa, hän kierähti niin, että hän tuli päälleni.

”Mutta kuitenkin ilman sitä riitelyosuutta”, lisäsin lukiten sääreni hänen vyötärölleen.

”Mmmhmm…” hän mumisi suudellen kaulaani.

Seuraavana aamuna minä ja Edward makoilimme laiskasti sängyssä. Laskin katseeni vartaloihimme hymyillen itsekseni. Jalkamme olivat kietoutuneina yhteen ja makasimme molemmat kyljillämme kasvot toisiimme päin. Pääni lepäsi hänen käsivarrellaan ja hänen toinen kätensä liukui pehmeästi ylös alas kylkiluiltani lanteilleni. Hänen silmänsä olivat kiinni kuin hän olisi nukkunut. Kaikki peitot ja tyynyt oli heitetty lattialle. Halusin pysyä tässä hetkessä ikuisesti, haluamatta liikkua.

”Renesmee”, hän kuiskasi avaten silmänsä. ”Alkaa herätä.” Painaen suudelman otsalleni hän kierähti selälleen. Minä vedin itseni hänen kylkeensä kiinni laittaen käteni hänen kehonsa yli.

”Kuinka kauan?” kysyin seuraillen hänen rintalihaksiaan sormellani. Kuin vihjeenä, kuulin Renesmeen pienten askelten kävelevän kylpyhuoneeseensa ja oven paukahtavan kiinni.

”Nyt.” Hän nyökäytti päätään. Me molemmat huokaisimme ja aloimme pukea.

”Haittaako sinua, jos olet hänen kanssaan tämän päivän?” kysyin Edwardilta, kun siivosin Renesmeen aamupalajälkiä.

Edward oli juuri laittamassa astioita tiskiveteen, mutta hän kääntyi ja kohotti kulmaansa. ”Minne olet menossa?”

”La Pushiin”, sanoin odottaen hänen vastustavan. Volturien kanssa käydyn yhteenoton ja Jacobin leimautumisen Culleniin jälkeen sopimus oli purettu täysin. Me saimme nyt mennä La Pushiin niin kauan, kun me emme metsästäneet siellä.

”Minusta se on hyvä ajatus”, Edward myönsi. ”Minä vien Renesmeen”, hän käveli seisomaan Renesmeen tuolin taakse ja vetäen tämän pitkät hiukset kasvoilta, ”talolle. On kulunut pitkä aika siitä, kun hän viimeksi näki tätinsä.”

”JES!” Renesmee hurrasi pomppien ylös alas tuolillaan. Minä pyyhkäisin hänen kasvonsa puhtaiksi ja laitoin hänet lattialle. Hän kiiruhti huoneeseensa hyräillen itsekseen.

Menin Edwardin ja Renesmeen kanssa talolle. Päätin mennä autolla juoksemisen sijasta, joten minun piti hakea Ferrarini. ”Nähdään myöhemmin”, sanoin antaen suukon Renesmeelle, joka oli Edwardin sylissä. Hän nojautui kauemmas Edwardista kietoen kätensä kaulaani.

”Ole varovainen”, Edward sanoi antaen minulle suudelman. Minä nyökkäsin ennen kuin lähdin hakemaan autoani. Edward peruutti askeleen, kun käynnistin moottorin. Lähetin heille molemmille vielä lentosuukot ennen kuin painoin kaasua. Renkaat pyörähtivät vingahtaen autotallin lattialla ja ennen kuin tiesinkään, olin jo ajamassa autotiellä.

Ajoin Clearwatereiden ajotielle hitaasti antaen auton käydä joutokäynnillä. Olin muuttamassa mieleni ja tekemässä täyskäännöksen, mutta pysähdyin, kun kuulin Sethin viheltävän. Katsoin ulos tuulilasista ja näin hänen kävelevän luokseni.

”Minä rakastan tätä autoa aina vain enemmän joka kerta, kun näen sen”, hän sanoi nojaten ajajan puoleiseen oveen.

”No, sinä voit ottaa sen”, vitsailin. En ollut vieläkään kovin innoissani koko ’nopea auto’ tilanteesta. Seth nauroi avaten oven minulle. Astuin ulos kiittäen häntä. Katsoin ympärilleni näkemättä Suen autoa. ”Missä äitisi on?” kysyin seuraten Sethiä sisälle.

”Hän on ulkona isäsi kanssa. En ole varma, minne he menivät.” Seth kohautti olkiaan rojahtaen sohvalle.

”Entä siskosi?” kysyin hermostuneena.

Seth osoitti leuallaan pitkään käytävään toisella puolella huonetta. ”Huoneessaan.” Käännyin nopeasti kannoillani ja menin hänen osoittamaansa suuntaan.

Pidätin hengitystäni seisoessani Leahin ovella ennen kuin koputin kevyesti. ”Sisään”, hän sanoi kuulostaen hermostuneelta. Avasin oven, mutten mennyt sisään. Hän makasi vatsallaan sängyllään lukien. Hän kääntyi katsomaan kuka ovella oli ja hyppäsi jaloilleen, kun hän tajusi, että se olin minä. ”Mitä sinä haluat?” hän kysyi kylmästi.

”Halusin pyytää anteeksi.” En liikahtanutkaan paikaltani.

”Älä vaivaudu veren-”, hän aloitti, mutta minä keskeytin hänet.

”Kuule, Leah, meidän täytyy tehdä jonkinlainen aselepo vanhempiemme tähden.”

”Ei minun tarvitse tehdä mitään.

”Miksi sinun pitää olla tuollainen ämmä? Tarkoitan, olen pahoillani, että sydämesi on särkynyt ja että olet ainut naispuolinen susi, mutta kasva jo aikuiseksi ja jatka elämääsi.”

”Ei se vain noin ole”, hän aloitti istuutuen takaisin sängylleen ennen kuin jatkoi. ”Katsoi itseäsi: sinä olet kaunis, sinulla on komea aviomies, ihme tyttärenä ja kuolemattomuus!”

”Mitä olet sanomassa? Oletko sinä-”, keskeytin laittaen käteni puuskaan. Katsoin hänen kasvojaan hetken ennen kuin jatkoin, ”kateellinen minulle?” kysyin järkyttyneenä.

Leah laski päänsä katsoen käsiään. ”Kyllä”, hän kuiskasi kohottamatta katsettaan. ”Katso minua, Bella. Minulla ei ole mitään. En voi ikinä saada mitään, mitä sinulla on. Minä olen vain umpikuja”, hänen äänensä hiljeni. Huomasin kyyneleen tipahtavan hänen poskelleen. Ojensin käteni häntä kohti, mutta annoin niiden laskeutua takaisin.

”Mistä sinä sen tiedät?” kysyin ottaen pienen askeleen hänen huoneeseensa.

”Tiedänpähän vain!” hän tiuskaisi katsoen minua kaventaen silmiään. Astuin nopeasti takaisin käytävään.

”Et sinä ole tällainen ikuisesti”, totesin kohauttaen olkiani. ”Entä sitten, jos sinua ei ole tarkoitettu saamaan lapsia. Ei se tarkoita, ettet voisi löytää rakkautta. Katso vaikka Jacobia…” hiljenin, kun ajatus alkoi puistattaa minua.

Leah nousi ylös katsoen minua vihaisesti. ”Siinähän se onkin!” hän huusi, hänen kätensä värisivät. ”Meidän piti lähteä ihan vain kahdestaan! Ei huolta mistään.” Katsoin häntä hämmentyneenä ja hän istuutui takaisin sängylleen siirtyen kauemmaksi, ja minä istuuduin mahdollisimman kauas hänestä. ”Tajuatko, ennen kuin Renesmee syntyi, Jacob tiesi, että hän menettäisi sinut. Hänellä ei ollut toivoa sinun selviämisestäsi. Hän halusi lähteä heti, kun olisit kuollut ja minä rukoilin häntä ottamaan minut mukaansa. Hän olisi voinut määrätä Sethin Samin laumaan ja me olisimme olleet vapaita jokaisesta. Susina meidän on helpompi käsitellä tuskaamme, mutta mahdotonta, koska muu lauma kuulisi ajatuksemme.”

Nyökkäsin tietäen sen jo valmiiksi, mutta annoin hänen jatkaa. ”Olin iloinen, että minulla oli joku, joka ymmärtäisi, miltä minusta tuntui. Hän rakasti sinua yhtä paljon kuin minä Samia.” hän kohautti olkiaan katsoen silmiini. ”Ajattelin, että Jacob ja minä olimme molemmat ulkopuolisia, mutta nyt olen vain minä.”

”Älä luovuta, kyllä hän on tuolla jossain… tai ei ole syntynytkään vielä.” En voinut sille mitään, mutta minä purskahdin nauruun ja minusta tuntui paremmalta, kun Leahkin nauroi.

”Totta.” Hän kohautti olkiaan.

”Aselepo?” kysyin ojentaen kättäni.

Hän katsoi sitä hetken nyrpistäen nenäänsä. ”Voi älä viitsi! Ei minulla ole pöpöjä.” Leah nauroi pudistaen päätään. ”Aselepo.” Hän otti käteni tiukasti omaansa ja minäkin puristin.

Kun hän puristi kovempaa, niin minäkin puristin. Annoin tätä kulua vähän aikaa. ”Okei, jommankumman käsi murtuu pian ja minä tiedän, etten se ole minä”, vitsailin ja hän heikensi otettaan.

”No, täytyy sanoa, iilimato, sinä kyllä pistit aikamoisen tappelun.”

”Se on Bella, ja kiitos”, sanoin nousten seisomaan. ”Minun olisi parasta lähteä.” Katsoin ulos ikkunasta tajuten, kuinka myöhä nyt jo oli. Hän nyökkäsi saattaen minut olohuoneeseen.

Seth retkotti sohvalla kuorsaten. Hänen koko oikeapuolensa melkein koskettaen maata. Vain hänen kätensä ja jalkansa hipaisten lattiaa. Hänen suunsa oli auki ja hän kuolasi. ”Ällöttävää.” Nyrpistin kasvojani.

”Niin, sehän on Seth.” Leah pyöräytti silmiään potkaisten Sethin jalkaa. Seth korskahti silmät revähtäen auki ja hän oli jaloillaan katsoen ympärilleen.

Minä nauroin hänen asennolleen ajatellen Jacobia. ”Täytyy olla susijuttu.”

”Anteeksi, mutta teidän keskustelunne kävi liian tyttömäiseksi minulle, joten minä nukahdin.” Hän haukotteli rapsuttaen päätään oikealla kädellään ja kylkeään toisella kädellä.

”Mikä hätänä Seth, saitko kirppuja?” kiusasin, susien piikittely oli liiankin helppoa.

Hän vain pyöräytti silmiään. ”Tosi hauskaa, Bella.”

”Okei, nähdään myöhemmin. Meillä on ilmiselvästi häät suunniteltavana.” Minä nauroin. ”Olen aina halunnut sisaruksia, mutta en tällä tavoin.”

”Tämän täytyy olla ensimmäinen kerta koko historiassa. Vampyyri, jolla on susiveli ja –sisko”, Seth lisäsi. ”Se on aika siistiä.”

”Niinkin voi sanoa”, Leah sanoi lyöden hänen käsivartaan.

”Heippa!” huusin olkani yli, kun kävelin ovesta ulos. Siinä vaiheessa he olivat jo painimassa lattialla.

Käytin aikaa kotiin ajamiseen, miettien, mitä Leah oli sanonut minusta ja Jacobista. Rakastiko hän todella minua niin paljon? Mietin, mitä olisi tapahtunut, jos Renesmee ei olisikaan ollut tyttö. Jos hän olisi ollut poika, niin mitä Jacob olisi tehnyt? Tiesin, että hän oli ajatellut, että vauva oli vain hirviö ja että hänet olisi pitänyt tuhota. Hänen leimautumisensa kuitenkin muutti hänen ajatuksensa heti, kun hän näki Renesmeen. Entä jos hän olisikin nähnyt pikkupojan Renesmeen sijaan?

Ennen kuin ehdin ajatella enempää, olin jo kääntymässä pihatielle. Autotallin ovi oli jo auki, kun sain talon näkyviini. Edward käveli näköpiiriini ja nojautui sitten seinää vasten katsoen minua. Renesmee hyppeli ylös alas taputtaen käsiään. Käänsin auton ympäri peruuttaakseni sen valtavaan autotalliin.

”Kuinka meni?” Edward kysyi Renesmeen innostuneiden kiljahduksien yli. Hän avasi oven minulle ja otti kädestäni kiinni, vetäen minut pois ajajan paikalta. Hän veti minut aivan vartaloonsa kiinni pitäen minusta tiukasti kiinni ja antaen pehmeän suudelman.

”Mahtavasti!” sanoin yksinkertaisesti rikkoen suudelman kohottaessani katseeni hänen silmiinsä.

”Äiti, äiti, ÄITI!” Renesmeen kiljahdukset tulivat korkeammiksi, kun hän nyki kättäni.

”Mitä, mitä, mitä?” kysyin laskien katseeni häneen. Hän lakkasi hyppimästä ja katsoi minua suurin silmin.

”Minä unohdin!” Hän irrotti otteensa kädestäni ja minä nostin hänet syliini.

”Olit kertomassa, mitä Emmett-setä opetti sinulle.” Edward hymyili leveästi. Hän katsoi minua pudistaen päätään. ”Voi, sinä tulet pitämään tästä.” Hän pyöräytti silmiään.

Katsoin Renesmeetä sylissäni, kun me menimme sisään.

”No, aiotko näyttää minulle?” kysyin. Me kävelimme olohuoneeseen. Emmett ja Carlisle olivat sohvalla ja Jasper istui heidän edessään lattialla. He katsoivat jotain pesäpallopeliä televisiosta. Esme ja Alice siivosivat Renesmeen värityskirjoja ja värikyniä lattialta. Kuulin Rosalien olevan huoneessaan yläkerrassa.

Laskin Renesmeen lattialle ja hän asettui seisomaan eteeni. ”Valmiina?” hän kysyi hymyillen leveästi. Minä nyökkäsin kerran, ja hän veti niin syvään henkeä kuin pystyi. Sitten päästi sen ulos jättimäisenä röyhtäyksenä. Minä henkäisin ottaen hänen kädestään kiinni ja laittaen käteni hänen suulleen.

”Renesmee Carlie Cullen!” kiljaisin katsoen ympärilleni. Esme ja Alice pitivät molemmat käsiään suunsa edessä yrittäen peitellä nauruaan. Vilkaisin nopeasti Edwardia, joka puri huultaan estääkseen itseään hymyilemästä. Seuraten korskahduksia ja naurua, joka tuli sohvan suunnalta, päästin Renesmeen suusta irti laittaen käteni puuskaan.

”Sinä? Sinäkö opetit tyttärelleni, kuinka ollaan sika?” kysyin otsa rypyssä.

”Niin, ja hän on aika hyvä, eikö vain?” Emmett kysyi hysteerisen naurunsa lomassa. Hän löi Jasperin kanssa ylävitosen, mikä sai minut raivostumaan.

Pudistin päätäni rajusti. ”Ei, ei todellakaan.”

”Voi älä viitsi, se on hauskaa!” Hän katsoi Renesmeetä, jolla oli molemmat kädet suunsa edessä, kun hän nauroi. ”Tee se uudelleen. Laula ABC.”

”Enpä usko!” sanoin kurkottaen eteeni peittäen Renesmeen suun ennen kuin hän ehti vetää uudelleen syvään henkeä.

Edward korskahti ennen kuin hän repesi hysteeriseen nauruun takanani. ”Mutta se on hauskaa.” Hän tuskin sai sanansa ulos. Pyörähdin ympäri vetäen Renesmeen mukanani. Hän kompastui jalkaani matkallaan ympäri, mutta minä pidin hänen kädestään kiinni. Se sai hänet nauramaan vielä kovemmin.

”Minä jätän hänet sinun kanssasi yhdeksi päiväksi… yhdeksi päiväksi, ja hän käyttäytyy näin?”

Edward lakkasi välittömästi nauramasta, yrittäen pysyä vakavana hän vetäisi syvään henkeä. Hän avasi suunsa puhuakseen, mutta alkoi nauraa uudelleen.

”Ettekö te pysäyttäneet heitä?” kysyin kääntyen Alicen ja Esmen puoleen.

”Me astuimme ulos pariksi tunniksi.” Esme kohautti olkiaan kyeten hillitsemään nauruaan. ”Hän oli enkeli ennen kuin me lähdimme.”

”Miehet.” Alice vain kohautti olkiaan pyöräyttäen silmiään.

”Nessie”, aloitin polvistuen hänen eteensä. Hänen kasvonsa vakavoituivat, kun hän kuunteli minua. ”Me pyydämme anteeksi, kun me teemme noin, emmekä me tee sitä tarkoituksella. Se on törkeää, eikä sinun Emmett-sedälläsi ole aivoja.” Renesmee kikatti viimeiselle osalle. ”Valmiina lähtemään kotiin?” kysyin häneltä nousten seisomaan. Hän nyökkäsi juosten ympäri huonetta jättäen hyvästinsä. Emmett odotti, kunnes olin kävellyt ulos huoneesta seuraten Alicea. Kuulin hänen röyhtäisevän ’heippa’ ja Renesmeen tekevän sanoin. Pyöräytin silmiäni lyöden kädellä otsaani.

”Voi, anna hänen olla”, Alice huokaisi. ”Emmett tekee sitä vain, koska hän tietää sen ärsyttävän sinua.”

”Niin, tiedän”, voihkaisin.

”Tulkaa jo, te kaksi!” huusin seisoen ovella odottaen Edwardia ja Renesmeetä, jotka nauroivat vieläkin Emmettin, Jasperin ja Carlislen kanssa. Renesmee juoksi kulman ympäri Edwardin edessä, mutta Edward otti häntä kiinni vyötäröltä ja kiepautti hänet hartioilleen. Pitäen häntä paikoillaan, Edward nojautui suutelemaan minua.

”Valmiina”, hän kuiskasi huuliani vasten.

Me hyvästelimme kaikki ja lähdimme kotia kohti. Kävellen käsi kädessä sormet kietoutuneina toisiinsa ja heilutellen niitä välissämme. Renesmee kertoi päivästään vieläkin kyyhöttäen Edwardin harteilla.
Welcome to the dark side... are you surprised that we lied about the cookies.

Curiosity killed the cat, but for a while I was the suspect.

Hayles

« Vastaus #106 : 14.12.2009 15:04:23 »
Team Emmett <3 ;D

Tämä oli tosi hauska. Juuri niin Emmettin tapaista.

En bongannut kirjoitusvirheitä ja teksti oli muutenkin tosi sujuvaa. Kiitoksia tuhannesti tästä käännöksestä!!!!!!!! Ja sori tästä ei rakentavasta- kommentista.

Jatkoa pyytäen, Hayles
20/3/2011 Kill the party with me and never go home

Rins

• Tribuutti
  • Team Peeta
    • The pieces of my heart
« Vastaus #107 : 14.12.2009 15:21:27 »
Joo, nyt taas tekstin laatu parani huomattavasti. Hieman vaan toi Bellan ja Leahin keskustelu ihmetytti, mutta muuten kaikki oli hyvin.
Kiitos taas tänkin suomennoksesta.

~teinirinsessa

Joitakin unelmia ei ole tarkoitettu toteutuviksi.

Bannerin tehnyt Lady Dynamite

kakku.

• I know it hurts, it was meant to
« Vastaus #108 : 14.12.2009 15:43:30 »
Vitsi tässä luvussa sai kyllä ihan nauraakin :) Emmett se kyllä osaa! :)
Vasta ficcien myötä mä alan ymmärtää Leahia. Se on jotenkin outoa, koska tämähän on fictiota :DD Tai no onhan Meyerin kirjallisuus fantasiaa, mutta kuitenkin :D Selitys :)
Mutta jatkoa odotellessa (:
But I am the chosen one.

{samba}

• Someone Broken
« Vastaus #109 : 14.12.2009 16:57:05 »
Vau. Ihanaa huumoria. Mä repeen. Tää vaan... Naurattaa:D
Kiitos, sä vaan osaat.:D
If I say you're the one would you believe me?

NiNNNi

• Weasley
    • LJ
« Vastaus #110 : 14.12.2009 17:32:50 »
Perus Emmett ;D Joo, tää luku oli kyllä hyvä. ;)
Jatkoa toivoisin todella TODELLA paljon. :D
Ja jälleen kerran täydellistä suomennosta. :D Ainakin mun silmilleni. ;D
Other cities always make me mad
Other places always make me sad
No other city ever made me glad
New York, New York

Karkkiunelma

• purkan metsästäjä.
  • ava by Lady Dynamite
« Vastaus #111 : 14.12.2009 19:20:57 »
Pakko sano heti alkuun. Emmet oli loistava! ;D
Mahtavaa opettaa tyttö röyhtäilemään.
Ja Bellan rektio oli juuri samanlainen kuin oletinkin.
Pidin Leahista tässä luvussa. Ja ensimmäistä kertaa koskaan, ikinä tykkäsin hänestä.
Suomennat mielestäni hyvin ja tarina on mukaansa tempaava, joten en edes huomaa jos tekstissä on virheitä.
Jatkoa vaan. Minä odotan sitä suurella innolla!  :)

Karkkiunelma
Crash, crash, burn let it all burn.
This hurricane chasing us all underground.  <3

JulleBBi

• Tavaa minulle nimesi.
« Vastaus #112 : 14.12.2009 19:34:46 »
Hihi. :>
Rakastan tätä. Voi voi.. Sitä Emmettiä. Mäki haluun opetella röyhtäisemään ABC:n. :>
~ JulleBBI - taivaanrannan maalari ~

NuuhkuHoney

« Vastaus #113 : 14.12.2009 20:03:13 »
Hah tää oli kyl Hauska!! ;D ;D Jatkoa vaan taas :-* ;)
Don`t drink and drive, just smoke and fly!

mrs.lovegood

• en tiiä susta, mut mä vannon luna lovekivan nimeen
« Vastaus #114 : 15.12.2009 20:05:10 »
hahahahah tää oli hauskaa  ;D

ja muuten tosi hyvää työtä tän käännöksen kanssa, onnittelut!

jatkoa  vaan :):)
All I want for christmas is......... EDWARD CULLEN

Amanecer

« Vastaus #115 : 15.12.2009 21:25:12 »
Tosi  hauska luku ja kiva, että Bella ja Leah saivat aikaan jonkinmoisen aselevon. Btw, Emmett on niiin ihana. ♥ (Edward myös!)

Joo mutta ei, tämä piristi taas mukavasti tätäkin ankeaa, kylmää ja pimeää päivää. Kiitos.
Onni on kuin lasi: kun se on kirkkaimmilleen hiottu, se särkyy.

E_Bella

• Vieras
« Vastaus #116 : 15.12.2009 22:26:35 »
ihme kun en oo kommentoinu... olin niin varma, että olin, no kumminkin tässä se kommentti sitten on vaikka ei kovin hääppöinen olekaan...  ;D

no, siis teksti sujuvaa ja niin pois päin ja komppaan taas kerran edellisiä... emmett oli ihaaaa-na <3   niin emmett : D  röyhtäillä nyt aakkoset... xD
Niin ja hän on aika hyvä, eikö vain? repesin....  heh..!   ::)

A-nuu

• Guilty
  • Whatever it is, I didn't do it.
Vs: Käännös: Forever Young (9/56 luku saapunut 18.12.09)
« Vastaus #117 : 18.12.2009 14:42:35 »
T/N: Kiitos kaikille kommenteista. :D

9. luku

”Ilmapallot?” kysyin käyden Renesmeen syntymäpäiväjuhlien tarvikelistaa läpi.

”Tarkistettu”, Alice vastasi puhelimeen.

”Kakku?” kysyin kävellen edestakaisin olohuoneessa. Yritin pitää ääneni hiljaisena, koska Renesmee nukkui huoneessaan. Juhlat olisivat yllätys, joten en halunnut hänen kuulevan minua.

”Bella, sinun nyt kaikista pitäisi tietää, että minulla on kaikki hallinnassa”, Alice nauroi.

”Okei, olet oikeassa” huokaisin. ”Ai, Alice?”

”Niin.”

”Hän on vain lapsi… muista se.”

Pystyin kuvittelemaan hänet pyöräyttämässä silmiään. ”Heippa, Bella”, hän sanoi nopeasti ennen kuin hän keskeytti puhelun.

Suljin puhelimen ja istuuduin sohvalle. Katsoin ympärilleni ja annoin mieleni vaeltaa. En voinut uskoa, että Renesmeen syntymästä oli kulunut jo vuosi. Olin vasta pääsemässä yli järkytyksestä, että olin mennyt naimisiin vuosi sitten. Nyt me olimme juhlimassa vauvani ensimmäistä syntymäpäivää. Enemmänkin se oli kuudetta syntymäpäivää, mutta ei se haitannut.

”Sehän oli nopeaa”, Edward sanoi huomatessaan, etten ollut enää puhelimessa.

”Se oli ihan vain viime hetken juhlavalmisteluja”, sanoin nousten suutelemaan häntä. ”Miten metsästys meni?” kysyin koskettaen hänen poskiaan, jotka olivat hieman punaiset.

”Sain kiinni puuman tai pari”, hän sanoi ylpeänä. ”Oletko sinä vielä menossa Alicen, Rosalien ja Esmen kanssa?” hän kysyi, kun seurasin häntä makuuhuoneeseemme.

Istuin sängylle katsoen, kun hän riisuutui ja lähti vaatehuoneeseen etsimään puhtaita vaatteita.

”Jep, me lähdemme heti, kun Jacob tulee hakemaan Renesmeen. Jacob ja Charlie vievät hänet puistoon. Ja tuovat hänet sitten talolle kahdelta.”

”Kuulostaa kivalta”, hän sanoi kävellen pois vaatehuoneesta, hän oli aikeissa vetää paidan päälle, mutta minä seisoinkin yhtäkkiä hänen edessään.

”Älä tee tuota, ole kiltti”, sanoin pehmeästi.

Hän laski katseensa minuun hymyillen. ”Ja miksi en?”

”Pidän sinusta enemmän tällä tavalla.” Suutelin hänen paljasta rintaansa. Hän kietoi kätensä vyötärölleni vetäisten minut lähemmäs, enkä minä kiirehtinyt vastustelemaan.

Hän kumartui, jotta hän pystyi kuiskaamaan korvaani. ”Mutta mitä muut ajattelisivat tyttäremme juhlissa, jos minä kävelisin siellä puolialasti?”

”Tai puoliksi pukeutuneena.” Ponnistelin estääkseni ääntäni murtumatta. Hän nauroi peruuttaen askeleen ja vetäen paitansa päälle.

”Nähdään myöhemmin”, hän sanoi kumartuen suutelemaan minua. Lukitsin nopeasti käteni hänen kaulaansa, jotta hän ei voisi vetäytyä pois. Yllätyksekseni hän ei pannut vastaan. Hänen huulensa ottivat minut vastaan voimakkaammin. ”Minun täytyy todella mennä nyt”, hän mumisi vieläkin liitettynä huuliini.

Annoin hänelle vielä yhden suudelman ennen kuin työnsin hänet pois.

”Selvä, huomaan miten asiat ovat”, vitsailin kääntyen kävelemään pois huoneesta. Vilkaisin olkani yli heilutellen lanteitani (se oli jotain, mitä en tehnyt melkein ikinä) samalla kun kävelin. ”Veljesi ovat paljon tärkeämpiä.” Käänsin pääni takaisin, jottei hän näkisi hymyäni.

Tunsin hänen kätensä lanteillani vetäen minut takaisin.

”Miksi sinun täytyy tehdä tuota?” hän kysyi tiukentaen otettaan. Jos olisin ollut ihminen, hänen otteensa olisi murtanut luuni. Hän suuteli kaulaani melkein kehräten.

”Äiti”, Renesmeen tokkurainen ääni kutsui minua hänen huoneestaan.

”Velvollisuus kutsuu”, huokaisin irrottaen Edwardin kädet lanteiltani. Hän murahti, mutta seurasi minua käytävään. Hyvästellen nopeasti, hän katosi etuovesta. Renesmee luuli, että hän oli metsästämässä koko päivän, joten Edward ei halunnut Renesmeen näkevän häntä.

”Huomenta, päivänsäde.” Minä hymyilin, kun kävelin hänen huoneeseensa. ”Miten päiväunet menivät?” Kävelin ikkunalle avatakseni verhot. Siristin silmiäni kirkkaalle auringonvalolle, tajuten ensimmäistä kertaa, että se oli harvinaisen aurinkoinen päivä. Vaikka nyt olikin elokuu, Forksissa oli harvoin kauniita aurinkoisia päiviä.

”Nättiä, äiti.” Renesmee hymyili leveästi nousten seisomaan sängyllä ja osoittaen minua. Hän hyppi sängyllä pari kertaa ennen kuin hän loikkasi alas. Hänen kiharat hiuksensa leijuivat villisti hänen ympärillään. Hän hypähteli luokseni ja seisahtui viereeni aurinkoon. Hänen ihonsa ei osoittanut samankaltaisuutta minun ihooni verrattuna ja se oli aina harmittanut häntä.

”Sinäkin olet nätti”, totesin yksinkertaisesti ottaen hänen kädestään kiinni ja antaen suukon hänen kämmenselälleen.

Laitoin Renesmeen valmiiksi hänen puistopäiväänsä varten. Jälleen kerran me seisoimme hänen vaatehuoneessaan riitelemässä, mitä hän laittaisi päälleen. ”Sinä vietät aivan liian paljon aikaa tätiesi kanssa.”

Pudistin päätäni asulle, mitä hän piteli ylhäällä. Se oli lyhyt pinkkiruudullinen hame ja valkoinen napitettava paita, ja vielä niihin sopiva ruudullinen huivi kiedottavaksi hänen kaulansa ympärille.

”Mutta minä pidän siitä”, hän valitti hyppien ylös alas.

”Isäsi irrottaa pääni, jos annan sinun pukea noin pienen hameen.” Katsoin ympärilleni vaatehuoneessa etsien jotain, mitä hän voisi pukea hameen alle. Löysin lopulta valkoiset leggingsit, joihin olin tyytyväinen. Minun tuurillani, hän suostui pukemaan ne hameen alle. Olin juuri auttamassa häntä kiinnittämään pinkkivalkoisia sandaaleja, kun kuulin Jacobin ja Charlien puhuvan, kun he kävelivät mökkiä kohti. Renesmee kuuli heidät, kun he tulivat hiukan lähemmäksi ja hän juoksi huoneestaan ulos.

”Nessie, en ole vielä valmis hiustesi kanssa!” huusin hänen peräänsä.

Kun pääsin olohuoneeseen, hän oli jo Charlien sylissä. ”Hyvää syntymäpäivää enkelikasvo”, hän sanoi halaten Renesmeetä. Hän laski Renesmeen lattialle ja sitten tämä jo juoksi Jacobin syliin.

”Hei, pirpana!” Jacob heitti hänet ilmaan ottaen hänet vastaan ilmassa ja heilauttaen hänet selkäänsä. Renesmee kiljui innoissaan pitäen hänestä tiukasti kiinni. Hänen kätensä näyttivät entistä pienemmiltä Jacobin lihaksiin verrattuna. Jacob oli pukeutunut lämmintä säätä varten vihreään hihattomaan paitaan ja farkkushortseihin. Isälläni oli, kuten aina, farkut ja tavallinen flanellipaita. Kun onnen toivotukset olivat ohi, minä otin harjan ja harjasin Renesmeen hiukset. Vedin päällimmäiset hiukset poninhännälle ja sidoin sen kiinni pinkkivalkoisella rusetilla. Hän antoi suukon poskelleni ja kääntyi juostakseen pihalle. Kun tiesin heidän olevan kuulomatkan ulkopuolella, käännyin Charlieen päin.

”Tasan kahdelta.” Hän nyökkäsi ja kääntyi kävelläkseen ulko-ovelle.

”Nähdään silloin.” Seurasin häntä ovelle ja astuin ulos. Hän kääntyi antaakseen minulle suukon hyvästiksi, mutta hyppäsikin kauemmas. Unohdin, että hän ei ollut ikinä nähnyt minua auringossa. Kun en ollut koskaan ihmisten keskuudessa niin minun ei tarvinnut koskaan piilotella. Olin aina sellaisten henkilöiden keskuudessa, jotka tiesivät, mikä minä olen.

”Eikö olekin outoa?” Jacob kysyi kävellen meidän luoksemme Renesmee istuen hänen jalkaterällään. Kädet ja jalat kiedottuna hänen nilkkansa ympärille.

”Se on…” En tiennyt oliko hänen ilmeensä järkyttynyt vai pelokas. ”Se on upeaa”, hän vihdoin sai sanotuksi. Hän kohotti kättään koskettaakseen kasvojani. ”Kuin lukematon määrä timantteja.” Hän epäröi ennen kuin kosketti poskeani.

”Tiedän”, minä nauroin.

”Oletteko te kaikki tällaisia?” hän kysyi vilkaisten nopeasti Renesmeetä. Charlie osoitti häntä ja katsoi minua hämmentyneenä.

”Hän on puoliksi ihminen.” Kohautin olkiani. ”Menkää jo, en minä halua viettää tässä koko päivää.” Viittoilin heitä lähtemään. Charlie epäröi ennen kuin antoi suukon poskelleni, mutta hymyili itselleen, kun hän teki niin. ”Nähdään myöhemmin!” Minä vilkutin, kunnes he katosivat näköpiiristä. ”Älä anna hänen liata itseään!” huusin heidän peräänsä. Tiesin, ettei Charlie kuulisi minua, mutta Jacob kyllä kuulisi.
Welcome to the dark side... are you surprised that we lied about the cookies.

Curiosity killed the cat, but for a while I was the suspect.

E_Bella

• Vieras
« Vastaus #118 : 18.12.2009 14:52:27 »
(eka,eka!)   :D
aww... tää oli ihana luku... Vietät liian paljon aikaa tätiesi kansssa  repesin!  ;D
ihanaa suomenusta, ja virheitä en oo koskaan löytäny...  ::)
jatkoa!  <3

{samba}

• Someone Broken
« Vastaus #119 : 18.12.2009 15:18:24 »
Voi apua... Tää vaan naurattaa:D:D:D
Joo. Mä vaan repeilen tääl. Ei kirjoitusvirheitäkään mun silmiin sattunut, mikä ois haitannu lukemista...
Joo. Hyvä.
Kiitos.
If I say you're the one would you believe me?