4. luku
"Draco?!"
"Severus?!"
"Potter?!"
"Kalkaros?!"
"Mitä helvettiä te luulette oikein tekevänne!? 20 pistettä rohkelikolta ja - helvetti sentään!
Käsi pois sieltä Potterin housuista...!" Kalkaros kivahti ja katsoi poikia tyrmistyneenä.
"Mitä täällä huudetaan...
Oh!", kuului McGarmiwan ääni ovensuusta.
"Tämäkin vielä," blondi mumisi ja pyöritti silmiään.
"Pöyristyttävää! Suorastaan
sairasta! Me emme hyväksy minkäänlaisia sukupoliyhteyksiä koulun aikana!"
McGarmiwa vaahtosi.
"Mutta entäs sinä ja Punurmio silloin..." Harry aloitti.
"HYS!" McGarmiwa töksäytti nopeasti ja tuijotti poikia silmälasiensa takaa.
Draco kohotti kulmiaan ja oli purskahtamaisillaan nauruun.
Kalkaroksen naama näytti muuttuvan sekunnissa verenpunaisesta tummansiniseen.
"Kymmenen pistettä luihusilta." McGarmiwa jatkoi kun oli saanut koottua itsensä ja poistui vikkelästi käytävään.
"Jälki-istuntoa teille molemmille, joka ilta seuraavan kahden kuukauden ajan." Kalkaros sanoi tuimasti,
kun hänen kasvonsa olivat palaneet kuta kuinkin normaalin värisiksi. Harry virnisti ja vilkaisi Dracoa.
Toinen poika hymyili pilke silmäkulmassaan.
"
ERIKSEEN!" mies sujautti nopeasti kun huomasi poikien ilmeet, ja lähti sitten takaisin päin, mutta tokaisi vielä:
"Ai niin, viisi pistettä rohkelikolta.."
"MITÄ? Miksi?"
"Paitasi on auki." Kalkaros huomautti ja vilkaisi Harrya, joka veti toisen pojan paljaan vartalonsa suojaksi.
Kalkaros hymyili vielä ivallisesti ja jätti pojat sitten taas kaksin.
"Helvetin
Snivellus! Saamarin Ruikuli! Minä vielä jonain päivänä..."
Harry ärisi etsiessään tupasolmiotansa pöytien alta.
"Hei, hei. Easy tiger!" Draco virnuili.
"Onko tämä sinusta hauskaa?" Harry sanoi keskeyttäen etsintänsä vain mulkaistakseen Malfoyta
'tuota-sinun-ei-olisi-pitänyt-sanoa' -katseellaan. "Sinä varmaan oikein nautit tästä, vai?"
Draco valahti kalpeammaksi kuin yleensä.
"Ei, ei. Minä vain.."
"Kuule, anna olla, okei? Tämä koko juttu oli
virhe. Sitä ei olisi oikeasti saanut tapahtua. Mitä Ronkin sanoisi.."
Blondi tuijotti nyt Harrya tyrmistyneenä:
"Luuletko, että minä vitsailin tai jotain, kun yritin kertoa tunteistani silloin tarvehuoneessa?"
"Öh.." Harry aloitti mutta poika ei antanut tämän jatkaa.
"Miksi hitossa minä olisin luultavimmin
pannut sinua tässä muutama minuutti sitten,
ennen Severuksen ilmestymistä? Tämä ei ole mikään vitsi, Potter." Draco sanoi hengittäen
pitkään ja hartaasti sulkien silmänsä.
"Olisitko sinä suudellut minua tuolla tavalla, jos et tuntisi yhtään mitään minua kohtaan?" Malfoy jatkoi hitaasti.
Harry ei saanut sanottua mitään. Hänen aivonsa olivat kertakaikkisen tyhjät. Draco lähti kävelemään kohti ovea.
Hän loi vielä viimeisen silmäyksen Harryyn ja sulki sitten oven perässään.
~.~
"Heipparallaa kultsi!" Ron sanoi iloisesti ja tuikkasi suukon Harryn poskelle.
"Häh? Mitäh?" Harry sanoi katsellen ympärillensä. "Taisin torkahtaa hetkeksi.." hän jatkoi ja yritti hymyillä.
Hän oli unohtunut oleskeluhuoneen sohvalle ajattelemaan..
"No siinä tapauksessa.. Mennään sänkyyn." Ron möläytti.
"Hyvä idea, tai siis, mitä?"
"Älä nyt
viitsi! Minä haluan seksiä!" Ron huudahti. Harry yritti elehtiä Ronia hiljenemään.
"Minulla on vatsatauti. Kannattaa pysyä kauempana", Harry sanoi yksitoikkoisesti.
"Eikös se ollut flunssa?" Ron kysyi ja hänen silmänsä kapenivat.
"Niin, se juuri", Harry jatkoi ja tutkiskeli nyt mielenkiintoisesti kynsinauhojaan.
"Ai, selvä." Ron vastasi, kohautti olkapäitään ja lähti makuusalia kohti. Hän kun ei ollut niinkään älyllistä tyyppiä.
"Hei", Harry kuuli tytön äänen takanaan. Se oli Hermione.
"Hmmm, hei," poika vastasi hiljaa.
"Onko sinulla ja Ronilla riitaa?" Hermione kysyi muka ohimennen.
"Ei ollenkaan. Tai, no, pakko kai minun on sinulle kertoa.. Minulla on... tunteita erästä toista kohtaan."
"Jaa. No, onko voimakkaitakin?" tyttö jatkoi ja istuutui nyt Harryn viereen.
"On. Suorastaan
tuskallisia ja
kivuliaita." Harry vastasi ja läimäytti kädellään otsaansa.
"Ja sinusta tuntuu, että petät Ronia, ja sen takia haluat pysyä kauempana hänestä.
Ja jos koskisit häntä, olosi olisi melkein likainen?" Hermione sanoi ymmärtäväisesti.
"Tismalleen!" Harry huudahti näyttäen melkein innostuneelta. "Sinä se sitten osaat!"
Hermione pakotti huulilleen hymyn.
"No, tuota. Kumman olet sitten päättänyt niin sanotusti valita?" tyttö jatkoi pyöritellen hiuksiaan sormissaan.
"Oi! Maailman ihanimman ihmisen!" Harry hihitti tyttömäisesti. "Minun täytyy unohtaa toinen kokonaan ja..."
Loppua Harryn lauseesta tyttö ei kuullut.
"Voi jukra! Unohtaa. Ihan kokonaanko?! Kukaan ei voi vastustaa Malfoyn komeutta,
joten on ehdottoman varmaa, että Harry jättää Ronin sen sileän tien, ja sitten kuka muukaan tätä lohduttaa?
Maailman nerokkain, viisain ja kaunein Hermione Granger!
Ehkä punapää tirauttaa pienet itkutkin ja on halukas säälisek..." Hermionen ajatukset katkesivat samalla, kun Harrykin lopetti lauseensa.
"...olen varma, että pääsen siitä yli.. Kiitos Herm, olet paras!" Harry vastasi,
kuin Felix Felixiciä nauttineena ja lähti sitten kikatellen nukkumaan.
Tyttökin jäi hymyilemään sohvalle ja nukahti siihen.
~.~
Harry astui itsevarmana suureen saliin. Hän keräsi jonkin verran katseita - upean ulkonäkönsä takia tietenkin,
minkäs muunkaan! Poika asteli kiusoittelevasti kohti luihusten pöytää.
Ihmiset alkoivat kuiskia keskenään. Hän saapui Draco Malfoyn kohdalle,
joka hymyili niin pirullisen suloisesti Harrylle, että Grabben leuka hipoi lattiaa
ja Pansy Parkinson pudotti teeleipänsä vahingossa Blaisen lautaselle.
Harry astui vielä vähän lähemmäs ja kumartui toisen pojan tasolle.
Draco sulki silmänsä odottavaisena, ehkä tulevasta kielisuudelmasta.
*SLAP*
"AI! Miksi helvetissä sinä noin teit?" Malfoy huusi vetäen kätensä vaistomaisesti punaisen poskensa päälle.
Siihen jäi ilmiselvä kädenjälki ja kasvoja kuumotti.
"Jästimaailmassa sitä kutsutaan 'Bitch Slapiksi' ystäväiseni." Harry sanoi virnistäen ja käveli pois paikalta.
Koko suuri sali oli hiljentynyt. Grabbe kuvainnollisesti keräsi leukansa palasia lattialta
ja Pansy leikkasi veitsellä munakkaansa sijaan vahingossa Goylen sormea.
Draco oli luultavasti itsekin muuttunut kokonaan yhtä punaiseksi
kuin toinen poskensa ja tuijotti nyt eteensä kuin aaveen nähneenä. Dracoa punaisempi oli vain Hermione.
"Voi Merlin! Mitä tuo nyt oli olevinaan!? Eikös Harryn pitänyt tunnustaa rakkautensa tätä kohtaan,
eikä hakata häntä verille?" tyttö mietti itsekseen.
Ron ei - tapansa mukaan - tajunnut kunnolla mitä oli tapahtunut, mutta hän virnuili silti itsekin.
Fred ja George alkoivat taputtaa ja vislata. Luna selitti Cholle, että Harry olisi luultavasti nähnyt
Malfoyn naamalla rikkokirejä tai vastaavaa. Lavender Brown hihitti ystäviensä kanssa,
mutta Hagridin röhönauru kuului kaikista koviten. McGarmiwa ja Kalkaros katsoivat toisiaan ihmeissään.
Nainen muodosti selvästi huulillaan sanat:
'Tuo teini-ikä' Kalkaros nyökkäsi väheksyvästi, huomatessaan McGarmiwankin kasvoilla pientä hilpeyttä.
Vihdoin Harry istahti rohkelikkojen pöytään Ronin ja Nevillen väliin.
"Mitä tuo oli olevinaan?!" Hermione kivahti.
"Miten niin? Tein neuvojesi mukaan," Harry vastasi säteillen kuin Lockhart, julkaistessaan oman shampoomerkin.
Poika oli juuri ja juuri ehtinyt istumaan, kun hän jo nousi ylös vetäen Weasleyiden nuorimman pojan mukanaan,
ja syleili tätä kiihkeästi. Kumpikaan ei epäröinyt. Molemmat antautuivat täysillä himokkaaseen kielisuudelmaan.
Ron siirtyi imemään Harryn kaulaa. - juuri siitä kohtaa, mistä Malfoykin oli nuollut edellisenä päivänä,
mutta Harry vähät välitti. Dumbledore kakisti kurkkuaan. Ketään ei näyttänyt kiinnostavan.
Hän yskäisi vähän lujempaa, mutta Harry ja Ron olivat edelleen liimatut toisiinsa.
Nyt hän köhi todella kuuluvasti, mutta kun kolmannella kerrallakaan kukaan ei kiinnittänyt
siihen minkäänlaista huomiota, hän viittoili opettajia ja muita oppilaita poistumaan salista.
Hän huokaisi vielä kerran, sulki oven ja langetti siihen
todella voimakkaan vaimennusloitsun.
Ron yritti epätoivoisesti repiä Harryn paitaa pois samalla kun tämä nuoli punapään korvaa.
Juuri kun pojat olivat vihdoin ottamassa henkeä, kuului opettajien pöydän takaa ääni:
"KIDUTU!"
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Olkaas hyvä.. Omakehu haisee, mutta olin jotenkin ylpeä tämän osion kuvailuista
Kirjoittakaahan kommenttia ahkerasti!
P.S. Tästä osasta tuli mielestäni vähän enemmän humoristinen kuin aikaisemmista...