Nimi: Emmettin erilainen junamatka
Kirjoittaja: Kotitonttu
Beta: Lindsey, kiitos!
Fandom: twilight
Genre: one-shot, humor
Paritus: Emmett
Ikäraja: S
Disclaimer: hahmot kuuluvat Stephenie Meyerille, juoni minulle (lipuntarkastaja on mun oma keksimä:--D).
Summary: Emmettin junamatka
A/N: Tää on vähä lyhyen puoleinen mut kommentoikaa =)
Emmettin erilainen junamatka
Miksi juuri nyt sen hemmetin lipuntarkastajan täytyi tulla kun Emmettillä ei ollut lippua.
Miksi juuri hänelle kävi näin?
Eihän ketään haittaisi jos minä pienen matkan pummilla menisin, Emmett oli junaan noustessaan ajatellut ja kiivennyt junaan.
Emmettin harmiksi junassa oli lipuntarkastaja ja hän ei ollut keksinyt muuta kuin mennä junan vessaan piiloon.
Vessa oli ahdas, haiseva koppi, jonka seinät oli sutattu.
Eihän Emmett tarkoituksella jättänyt lippua ostamatta, hän vain luuli unohtaneensa rahat kotiin.
Ja sitä paitsi, täytyihän hänen ostaa Rosalielle suklaata ja kukkasia, niinpä hänen rahansa olivat menneet suklaaseen ja ruusuihin. Suklaata Rosalie ei kuitenkaan tulisi saamaan, sillä Emmett oli pistellyt sen jo poskeensa.
Emmett odotti vessassa ja toivoi, että tarkastaja lähtisi pian.
Kului viisi minuuttia, seuraavalla asemalla Emmettin täytyisi jäädä pois.
Hän raotti varovasti vessan ovea ja kurkisti käytävään, vihreä pukuinen pyöreä mies seisoi selin vessaan päin käytävän toisessa päässä.
Jos hän nyt pitäisi kiirettä hän saattaisi päästä ulos junasta jäämättä kiinni.
Hän sulki vessan oven, ja lähti kävelemään rauhallisesti ruusut vasemmassa kädessään junan käytävän poikki.
”Saisinko tarkastaa matkalippunne?” kysyi vihreäpukuinen lipuntarkastaja, joka oli huomannut Emmettin tulleen vessasta ja tullut tämän luokse.
”Totta kai” Emmett vastasi ja alkoi kaivella housujensa taskuja.
”Pirskatti, minne se nyt katosi… tänne minä sen olin laittavinani” hän mumisi taskujaan kaivellessaan.
”No onko sinulla sitä lippua vai ei?” tarkastaja alkoi jo hermostua.
”Kyllä se minulla oli, mutta olen tainnut hukata sen” Emmett valehteli.
”Älä valehtele, näin kuinka piileskelit vessassa” hän sanoi.
”Eikun ihan totta, minulla oli lippu. Olin vessassa laittamassa hiuksiani, kun menen tapaamaan tyttöystävääni” Emmett selitti.
Tarkastaja iski sakkolapun Emmettin kouraan ja sanoi:
”Mistä näitä pummeja oikein tulee?”[color/]