nimi: Teetä matolla
kirjoitettu: 20.8.2009
paritus: Sirius/Remus
ikäraja: K-11
genre: slash, one-shot
A/N: Ehkä HBP:n näkeminen leffana innosti, koska jostain syystä kirjoitin ficin! Hämmentävää, mutta palautteesta tykätään joka tapauksessa! Ai niin, kertojan inspiraationa on yksi luku Kapteeni Corellin mandoliinin alusta (josta en olekaan lukenut kuin pari lukua, mutta ei välitetä siitä).
*
Teetä matolla
Ai mitkä astiat keittiön pöydältä? Niin se muki, mutta siinä on vaan kahvia ja minä kyllä ajattelin juoda vielä tänä iltana. Ei se näytä sotkuiselta, se näyttää vaan siltä että täällä eletään, et kai sinäkään halua antaa muunlaista vaikutelmaa. Ei, minä en aio jättää sitä siihen, minä vaan tiskaan sen vähän myöhemmin. Ihan totta Remus, sinä olet kyllä joskus aika rasittava.
Ja minä olen sitten ihan oikeasti tätä mieltä. Älä pyöritä silmiä, minä olen ihan tosissani. Sinä tykkäät siivota vähän liikaa. Ei se mitään jos asuisit yksiksesi mutta tässä tilanteessa tuo nyt on vaan aika epäkohteliasta. James olisi ihan takuulla samaa mieltä. Ai Lily? Lily onkin nainen. Ja mattojen puhdistaminen on ihan turhaa, eihän niissä edes näy mitään. Et sinä voi olla pölylle allerginen, sehän on vähän kuin tiivistynyttä ilmaa. Mitä sinä naurat, lopeta jo.
No suoraan sanottuna tekee kyllä vähän mieli miettiä, minkä takia minä edes pyysin sinua tänne asumaan. Ai en pyytänyt, se ei kyllä nyt ole oleellista. Minä varmaan pyysin eleettömästi. Mutta joka tapauksessa sinä pidät tämän paikan ihan liian siistinä, minusta alkaa tuntua kuin asuisin jonkun toisen kämpässä. Viitsisitkö sinä millään olla juomatta teetä, kun minä puhun sinulle? Ai et. No kaada minullekin. Ei minä en tykkää teestä, yritän vain hoitaa parisuhdetta. Joo joo, parisuhdetta. Älä viitsi näyttää siltä että sinua naurattaa.
Voi paska, katso nyt tuota mattoa. En minä välitä pölystä, mutta sen jälkeen kun sinä muutit tänne, teetä on ollut ihan jokaisella matolla. Eteisen matollakin on kaksi läikkää, tajuatko? Toinen on sitä sinistä teetä, jota sinä juot silloin kun olet järkyttynyt. Se oli varmaan se yksi ilta. Ei se ollut riita, pieni erimielisyys. Minä saan hemmetti suuttua mistä minä haluan! Ja sinä tulit sitä paitsi puoli kahdelta etkä yhdeltä, ja minä olin valvonut KAKSI TUNTIA odottamassa sinua. Minä olisin voinut nukkua sen ajan! Mitä sinä siinä naurat, pää tukkoon ja juo sitä teetä. Äläkä kaada loppujakin matolle. Hei ei se ole minun vikani jos sinä näytät tuollaiselta.
Älä nyt viitsi puhua kertomisesta. Kyllä James tajuaa. Hitto etkö sinä nähnyt hänen ilmettään, kun hän kävi täällä viimeksi? Minä en tajua, miksi ihmeessä hän kommentoi sitä sänkyjuttua. Siis niin kuin minä muka en voisi vaan yksinkertaisesti pedata sänkyäni. Joo joo, ei minulla yleensä ole tapana pedata sänkyä ennen aamuyhdeksää, mutta ei se kuitenkaan tarkoita, etten minä olisi nukkunut siellä. Ja kyllä minä saan mennä omaan keittiööni ilman paitaa jos minua huvittaa. Melkein sama asiahan se on mennä ilman housuja. Ai miten niin tajuat mistä James järkyttyi, minusta se virnuilu oli kyllä ihan turhaa.
Mistä minä puhuin? Ai niin, ei hänelle tarvitse kertoa. Minua ei oikeastaan kiinnostaisi kertoa kenellekään. Älä koske minun olkapäätäni tuolla tavalla, se on vähän herkkä. Remus! Minun pitää mennä kohta töihin! Minä en voi ruveta tähän nyt, ihan totta! Kädet pois, älä ääääh viitsisitkö olla liikkumatta? Jep, minua kutittaa, mitä ihmeellistä siinä on? Ei en minä tarkoittanut -
Voi luoja. Minä en saa henkeä. Ihan totta Remus, sinä vielä tapat minut. Minä en saa henkeä. Minä en pysty edes puhumaan. Älä naura, nyt pitää hengittää. Sinä voit kertoa Jamesille jos haluat, anna minun nyt vaan hengittää rauhassa. Ja Peterille, okei. Kai se pitää ennen pitkää tehdä. Voi luoja että minun selkääni sattuu. Huomasitko sinä sitä taulua? Minä en kyllä tajunnut yhtään mitään. Kyllä ne voivat odottaa vielä puoli tuntia. Ei minulla ole kiire minnekään. Ai miten niin pitäisikö sinun myydä asuntosi? Etkö sinä vielä myynyt sitä? Mihin sinä sitä muka enää tarvitset? Minulla on paljon tilaa täällä, ei hitto Remus, minä en ihan totta pysty hengittämään -
Sinulla on kivat lapaluut. Ai teetä matolla, kuka hitto siitä välittää?