Kirjoittaja Aihe: Twilight: Käännös: The Cullen Brothers || K-11, romance/humour, kaikki ihmisiä  (Luettu 103444 kertaa)

Elanoir

• choose juicy
Vs: Käännös: The Cullen Brothers
« Vastaus #240 : 18.08.2009 19:16:21 »
Hei, uusi luku!
Ja aivan ihana se olikin. ;> En oikein älynnyt että repikö se Tanya lisää sitä mekkoa vai Bella Tanyan mekkoa aluksi, mutta whatever. ;)
Lisää pian, kiitos. :)
to me you live in a world of chaos.

Draconis Lupin

• Noitalapsi
  • Allons-y, Alonso!
« Vastaus #241 : 18.08.2009 19:25:31 »
Siis kävikö siinä niin, että Tanya repäs Bellan mekkoa, ja sitten Bella ite repäs sitä vähän lisää, ja Edward luojitteli sitä, että minkätakia se (Bella) peitti jalkansa? Eikö??

Ziri

• Bändäri
  • 7.3.2010... <3
« Vastaus #242 : 18.08.2009 20:00:48 »
Oi...! Tää oli ihana! Vois olla loppu fluffya...? ;D
~Ziri
..Ja pienimmän muurahaisen äiti huusi:
 "Hyvä Jalmari! Tapa se!"

Neavaan

• Vampires<3
  • ♥Edward ja Robert♥
« Vastaus #243 : 18.08.2009 20:12:16 »
aijj<33 ölisää ja äkkii! tää oli hyvä :)

Mutanttiorava

• Mutanttininjaorava
  • ;)
« Vastaus #244 : 18.08.2009 20:34:39 »
Hän otti mekon ja repi sitä lisää niin, että siitä tuli pienempi mekko, joka peitti hänen henkilökohtaiset paikat ja jalat. Luoja, miksi helvetissä hän peitti jalkansakin?

^^ <3 aws mä rakastan tätä <3

LISÄÄ! ORAVAT TULEE JA SYÖ SUT ELLEI TUU JATKOO HETI!
Se mikä ei tapa, vahvistaa... tai sattuu vitusti!

masque

• Vaito Nainen
« Vastaus #245 : 20.08.2009 16:10:58 »
Ohooo! Ihanaa, asiat alkavat mennä oikeille raiteille! :D
Nauroin Edwardille ja Jamesille, kun ne kieri siellä lattialla. Mahtoi olla huvittava näky...

mouu

« Vastaus #246 : 20.08.2009 17:01:29 »
tykkäsin todella !!

aluksi muistutti vaan aika paljon erästä toista ficciä,
bella muuttaa amerikkaan cullenien perheeseen,
yllättää edwardin ja tanyan mh, no niistä puuhista.. jnejne

mutta, silti, yksi lempi ficeistäni  ;)
JA hyvin suomennat ! sujuvaa ja niinedespäin. ; DD
team Edward♥
Dramione♥

Mutanttiorava

• Mutanttininjaorava
  • ;)
« Vastaus #247 : 24.08.2009 15:56:39 »
Millon lisäääää?????????????

Odottaminen on rasittavaa!
« Viimeksi muokattu: 24.08.2009 19:27:27 kirjoittanut Mutanttiorava »

Liinalotta

« Vastaus #248 : 24.08.2009 19:09:55 »
Söpö kohtaus tuo loppu. (::
JATKOA. En osaa sanoa rakentavaa, liekö se jossain nevadassa..
Niin pienen hetken rakkaus on lumivalkoinen
on puhdas niinkuin hanki helmikuisten aamujen

jaina

• pokemon-kouluttaja
« Vastaus #249 : 26.08.2009 15:27:13 »
No niin. Kiitos kaikille suomennokseni kehuista ja yms ja mukavaa jos tämä todellakin on yksi jonkun lempificeistä! :)

Tässä nyt uusi luku. Anteeksi kun on kestänyt tämän laittaminen tänne.

seitsemästoista luku
Does Edward really just using Bella?

”Pidän sinusta myös, Edward”, Bella sanoi. Ennen kuin ehdin räpäyttää silmääni, hän suuteli minua hyvin intohimoisesti. Pitelin hänen lantiostaan kiinni ja työnsin häntä lähemmäs. Hänen kätensä vaelsivat hiuksiini ja hän veti niitä lempeästi, saaden minut voihkaisemaan.

BPOV

Irrottauduimme suudelmasta, haukkoen henkeämme. Edward painoi otsansa omaani vasten. Hänen kätensä olivat edelleen ympärilläni.

”Tuo oli...”, hän huohotti, etsien oikeaa sanaa.
”Vau”, minä kikatin, olin niin onnellinen. Edward TYKKÄÄ MINUSTA, hän jätti Tanyan minun takiani. Ha, siitäs sait, ämmä!

”Mitä ajattelet?” hän veti minut ajatuksistani pois.

”Sitä, että mistä lähtien kuuluisa Edward Cullen on tykännyt minusta?” kysyin kiusoittelevalla äänellä. Sormeni leikkivät hänen hiuksissaan, takaraivossa.

”Siitä lähtien kun näin sinut.”
”Sait minut kaatuilemaan ja hihittelemään silloinkin”, sanoin, pudistaen päätäni.

”Hei, ei se ole minun syytäni. Et tiedä mitä kundi ajattelee, esimerkiksi nytkin haluan suudella sinua ja sinä vain puhut”, hän sanoi ennen kuin täydensi huuleni omillaan. Hän suuteli minua niin intohimoisesti, että polveni tuntuivat niin heikoilta. Edward huomasi sen ja nosti minua ylös, lopettamatta suudelmaa.

Sitten me irrottauduimme toisistamme, hymyillen kuin idiootit.

”Bella, haluaisitko olla tyttöystäväni?” hän kysyi, se tuli kuin tyhjästä. Kysyikö hän sitä todella?
“Kyllä”, minä kiljahdin ja halasin hänet lähes kuoliaaksi.

”Tämä oli helpompaa kuin luulin”, hän naureskeli.

”Tule, mennään sisälle ennen kuin perheesi tulee urkkimaan tänne”, sanoin suoristaen mekkoani ja hiuksiani. Pyyhin hänen huuliaan: hänen huulillaan oli kaikki huulikiiltoni.

”Mutta haluan meidän olevan kahden”, hän ruikutti kuin vauva.

”Lopeta vauvana olona, Edward”, sanoin, ottaen hänen kädestään kiinni, kun kävelimme kohti taloa. Hän veti minut lähemmäs itseään ja kietoi kätensä vyötäröni ympärille. Pystyin ajattelemaan vain yhtä asiaa; Kuinka päädyinkään näin onnelliseksi?, mutta sitten jokin napsautti minua. Pitikö hän minusta todella vai yrittikö hän päästä sänkyyn kanssani, vai olinko vain väliaikainen tyttöystävä? Nääh, kyllä hän minusta välitti, kyllä minä sen huomasin, ja minä vain niin toivoin, että se todellakin on nyt todellista. Kaikki oli nyt hyvin, haluan elää juuri tätä hetkeä ja nauttia siitä, mitä elämä minulle tarjosi.

Kun saavuimme taloon, keijukainen työnsi minut kuolettavaan halaukseen. Luoja, hän todellakin on voimaa.

”Alice, voisitko päästää tyttöystäväni vapaaksi ennen kuin hän kuolee tukehtumiseen?” Edward kysyi vetäen minut itseään vasten.

Alice ja Rosalie kiljuivat ja vetivät minut lähimmäiseen vierashuoneeseen. Miksi Edwardin piti kutsua minua tyttöystäväksi kaikkien edessä?

He työnsivät minut sängylle ja menivät itse seisomaan eteeni. Heidän ilmeensä olivat totaalisen uteliaat.

”Mitä?” kysyin viattomasti. Mutta tiesin palavien poskieni paljastavan minut.

”Ala selittää!” he huusivat samaan aikaan.

”Oh... No, me menimme ulos ja hän... umm, alkoi vähän niin kuin pälpättämään kaikkea, joten suutelin häntä ja no, ja kysyi minua tyttöystäväkseen. Sen pituinen se”, sanoin, katsoen käsiäni.

”Vau, tuo on saavutus! Hän ei ikinä kysy ketään tyttöä vakavaan suhteeseen yhden suudelman jälkeen”, Rosalie sanoi haaveillen.
”Jep, hänen täytyy tosissaan pitää sinusta”, Alice yhtyi Rosalien puheeseen, istuen viereeni.

”Mm, tyypit, uskotteko todella, että hän on vakavissaan eikä käytä minua hyväkseen?” kysyin hiljaisella äänellä. Tiedän että se oli kurjasti sanottu, mutta minun todella piti vahvistaa asia.

”Bella, minä tunnen hänet, hän todellakin pitää sinusta, en yllättyisi vaikka hän sanoisi rakastavansa sinua”, Alice sanoi, näyttäen hyvin luottavaiselta. Aloin nauraa.

”Hyvä Luoja, Alice, osaat olla kyllä tosi mahdoton joskus”, sanoin edelleen nauraen.
”Ihan miten vain, Bella”, Rosalie sanoi. ”Tule, veikkaan suurimman osan vierailijoista häipyneen nyt.”

Menimme ulos poikia katsomaan, kun jotkut siivoojat siivosivat taloa. Oli keskiyö, mutta en tuntenut olevani väsynyt: olin liian onnellinen.

”Hei, kaunokainen”, Edward sanoi takaani ja suuteli minua takaapäin kaulaan. Voihkaisin ja punastuin, ja oudoin osa tästä oli se, että se ei tehnyt oloani kiusalliseksi tai epämukavaksi.

Puolen tunnin kuluttua me kaikki istuimme olohuoneessa, päällämme yöpuvut. Keskustelimme juhlista. Edward ja minä olimme makasimme käpertyneinä toisiimme sohvalla. Minä todellakin voisin alkaa tottua tähän.

”Tanya aikoo olla loukkaava Bellaa kohtaan huomenna, ensiksi Bella varastaa Edwardin ja sitten Bella vielä pilaa hänen hiuksensa”, Emmett sanoi naureskellen, poimien muutaman popcornin suuhunsa.

”Helvetti vieköön, ole hiljaa. Olethan?” Edward murisi altani, työntäen minua lähemmäs itseään.

”Älä nyt, hän on oikeassa, Edward, ja Tanyan tuntien hän voisi tehdä jotain suurta”, huokaisin, kääntyen katsomaan häntä. Lepuutin päätäni hänen rintaansa vasten, ja hänen kätensä olivat ympärilläni.

”Hei, älä huolehdi, tulen olemaan kanssasi”, hän sanoi ja suuteli päälakeani.

”Ei, Edward, meillä on nauhoitukset huomenna, taisit unohtaa, vai?” Jasper kysyi leikkisästi.
”Nauhoitatteko uutta laulua?” Alice kiljahti ja suuteli Jasperia.

”Uh, unohdin täysin. Voimme lykätä sitä myöhemmäs?” Edward kysyi toiveikkaasti.

“Ei se mitään, Edward, mikä on pahinta mitä Tanya voisi tehdä? Selviydyn kyllä, ja Alice ja Rosalie tulevat olemaan siellä silloin”, huomautin. Hän ei näyttänyt vakuuttuneelta.

”No niin, aiotteko kertoa äidille ja isälle teistä kahdesta?” Emmett kysyi virnuillen.

”Ei!” melkein hyppäsin ilmaan.
”Miksei?” Edward kysyi hämmentyneenä.

“Voi kuules, äitini tappaisi minut, ha! Tai siis, mieti nyt: asun talossa poikaystäväni kanssa, ja arvaapa mitä? Hänen huoneensa on oman huoneeni vieressä. Joo, äitini olisi tosi iloinen siitä”, sanoin korkealla äänellä, teeskennellen innostunutta.

”Bella, me puhuimme nyt minun ja veljieni äidistä”, Edward sanoi, tarttuen käsiini omillaan.
”Ja niin kuin hän ei kertoisi minun äidilleni”, mumisin. Äitini kyllä luottaa minuun, mutta hän ei pitäisi tällaisesta, tiedän sen.

”Bellan puheessa on pointtia”, Rosalie myönsi.

”No, miten me aiomme käyttäytyä vanhempieni läheisyydessä? Käyttäydymmekö kuin olisimme vain ystäviä? Sitten meillä ei olisi aikaa toisillemme paljoa”, Edward mutristi huuliaan, saaden minut naureskelemaan, mikä sai taas hänet tuijottamaan minua vihaisesti.

”Mitä? Näytät suloiselta, kun mutristat huuliasi”, puolustin itseäni.
”Vai niin”, hän sanoi kiusoittelevasti ennen kuin suuteli minua huulille.

”HYI, hankkikaa huone!” Emmett huusi ja heitti popcornia meitä päin.

Loput tunnista meni nopeasti, me nauroimme ja pidimme hauskaa. Sitten nukahdimme vihdoinkin sinne. Lopulta päätimme pitää meidät salassa Edwardin vanhemmilta, jotka saapuisivat ylihuomenna. Ei kun siis huomenna!

Heräsin tuntien auringonsäteet kasvoillani. Avasin silmäni ja näin Edwardin. Minä ja hän olimme samassa paikassa kuin viime yönäkin. Ja muutkin olivat.

Edward näytti hyvin rauhalliselta nukkuessaan. Kosketin hänen huuliaan peukalollani, enkä pystynyt kontrolloimaan itseäni sen jälkeen. Kosketin hänen huuliaan omillani, ja hetken kuluttua hän alkoi vastata suudelmaan, ja siitä tiesin, että hän oli hereillä. Vihdoinkin irrottauduin hänestä. Edward aukaisi silmänsä ja hymyili minulle suloisesti.

“Huomenta”, sanoin hieman punastuen.
“Jep, voisin todellakin tottua tähän”, hän sanoi ja suuteli minua jälleen.

”Aikovatkohan he seuraavaksi puhua sanoista ’rakas’ ja ’sokerini’? Minusta tuntuu että tulen sen jälkeen oksentamaan”, ärsyttävä ääni sanoi meidän takaamme. Katsoin ympärilleni ja näin Emmettin, joka todella näytti siltä, että hän oksentaisi kohta.

”Voi, me olemme paljon parempia kuin sinä ja Rose. Hitto, muistan edelleen kun huoneeni oli remontissa ja minun piti muuttaa Emmettin huoneen viereen, voi Hyvä Luoja mitä ääniä sieltäkin huoneesta tuli, en voi ikinä unohtaa sitä”, Edward sanoi epäuskoisesti päätänsä pudistellen ja saaden Emmettin punastumaan.

”No niin, nostakaa takapuolenne ylös tai me myöhästytään”, Jasper sanoi ja nousi varovaisesti ylös sohvalta, herättämättä Alicea.

Herätin nopeasti Rosen ja Alicen, ja me menimme valmistautumaan koulua varten, kun taas kundit valmistautuivat nauhoituksiinsa.

Kun olin pukenut normaalit vaatteeni ylle, suuntasin Edwardin huoneeseen.

”Milloin saisin onnekkaan tilaisuuden kuulla sinun laulavan livenä, vain minulle?” sanoin leikkisästi, istuen hänen sängylleen.

”Usko minua; hyvin pian”, hän sanoi ja pujotti kengät jalkaansa.
”Oletko täällä kun tulen takaisin koulusta?” kysyin.

”Ei mitään tietoa, se vähän riippuu siitä miten työskentelemme, mutta en usko sen tyhmän tuottajan päästävän meitä menemään niin pian.”

”Ai”, sanoin selvästikin pettyneenä.
”Hei, älä ole huolissasi, minäkin tulen ikävöimään sinua”, hän sanoi ja veti minut tiukkaan halaukseen. Jumala sentään miten olenkaan mieltynyt häneen näin pienessä ajassa.

”Joo, ja tuo hyvää vaihtelua olla erossa sinusta”, sanoin kirkkaammalla äänensävyllä.
”Onko tuo se mitä ajattelet minusta?” hän sanoi ennen kuin hän alkoi kutittaa kylkiäni. Aloin nauraa hysteerisesti.

”A-nt-t-eeksi, päästä minut p-o-ois”, huusin.

Pienten naurukohtausten ja suudelmien jälkeen menimme alakertaan.

”Hei, äitini soitti hetki sitten ja kysyi että tappeletteko te kaksi yhä”, Jasper informoi tirskuen. Valahdin kalpeaksi.

”En todellakaan tiedä mitä tehdä, olen karsea valehtelija”, sanoin huokaisten.
”Sen me tiedämme”, Jasper sanoi. ”Okei, lähdetään.”

Edward suuteli minua hyvästeiksi ja lähti. Pian sen jälkeen menimme kouluun ja minulla oli sama hermostunut tunne mikä minulla oli ollut ensimmäisenä päivänä tässä koulussa.

Ensimmäinen oppitunti meillä kaikilla oli eri luokissa. Sanoin moi ja suuntasin omalle tunnilleni.

”Nautit viime illasta vai mitä, Swan?” ivallinen ääni sihisi minulle ja tiesin kuka se oli.
”Ou, no sittenhän meitä on kaksi, vai mitä?” sanoin suloisesti Tanyalle. Hänen ilmeensä oli murhaava. ”Ja joo, ihan niin kuin se toinen olisi iloinen eilisestä. Olet ihan vanhentunut juttu jo ja vaatteesi ovat totaalisen, niin kuin totaalisen, katutyyliä”, hän sanoi ja sai minut nauramaan.

”Voi ja mikset sinä niin kuin sulje sinun niin kuin niin kuin naamaasi sillä olen niin kuin niin en kiinnostunut”, vastasin matkimalla hänen typerää tyyliään.

”Teetkö pilkkaa minusta?” hän kysyi totaalisen avuttomana.
”Miksi edes haaskaan aikaani sinuun?” sanoin ja käännyin ympäri, mutta sitten tunsin käden olkapäälläni.
”Et ole noin omahyväinen kun Edward jättää sinut”, Tanya sanoi ja sai mielenkiintoni heräämään. ”Älä viitsi, et voi oikeasta ajatella että hän pitää sinusta. Jos sinulla on yhtään oivalluskykyä, sinun kannattaisi erota hänestä tai sitten näet myöhemmin että minä olen oikeassa, ja usko minua, se päivä tulee vielä”, hän näpäytti minulle.

”Vakuuttele itseäsi vain, Tanya, ja jos kertomasi olisi oikeasti niin, miksi sitten aina takerruit häneen kuin liima?” sanoin katkerasti.

”Usko tai älä, mutta Edward väin käyttää sinua hyväkseen. Ha, sinä olet uusi täällä etkä tiedä juttuja. Et pystysi edes suutelemaan häntä muuten. Joten parempi pitää silmäsi auki”, hän sanoi ja sitten hän kääntyi ympäri ja lähti pois, jättäen minut liimattuna paikalleni.

Ja minulta on tullut uusi, moniosainen ficci nimeltä Bella with a chance, olisi kunnia jos kävisitte senkin lukemassa. :) Eipä tässä nyt muuta, kommenttia tästä luvusta löytyykö?
"you’re a strong girl. personally i think that you’re gonna pull through with a minimal amount of post traumatic stress. or maybe a few years of profoundly disturbing nightmares."

r.i.p. 1939-2014
r.i.p. 2005-2016

Mutanttiorava

• Mutanttininjaorava
  • ;)
« Vastaus #250 : 26.08.2009 15:53:09 »
RRRRRakastan tätä <3 Viimein tuli jatkoo <3 aws tää on niin ihana  :-* :-* :-* :-* :-* :-*

Bella with a chancenki oon jo lukenu 8) Toivottavasti oon muistanu kommata xD

kjatri

« Vastaus #251 : 26.08.2009 16:41:23 »
Ihanaa<3 Pitäisiköhän tämä lukea myös englanniksi : )
Suomennappas nopeasti seuraava luku! :)

~kjatri
I love you
♥MUSE 19/7/2010

TiiTa

« Vastaus #252 : 26.08.2009 16:56:30 »
Ihana luku :) Ja Tanya on niin väärässä! Ei Edward oo Bellan kaa semmone kusipää :DD

Oon myös lukenu sitä sun uutta ficciä ja hyvä se on!!

Äkkii jatkoo kumpaanki!

Amanecer

« Vastaus #253 : 26.08.2009 17:12:25 »
Juu tuota, todella ihana luku. Päässäni pyörii erilaisia ajatuksia siitä, miten Edward voisi oikeasti vain käyttää Bellaa hyväkseen ja niin edelleen... mutta joka ikisessä ideassa he päätyvät lopulta yhteen. Huoh, no, minkäs minä itselleni mahdan? En taaskaan saa mitään sen järkevämpää kommenttia aikaan. Kiitti tästä. Taidan muuten mennä tsekkaamaan sen toisen ficin, josta tuossa puhuit. :)
Onni on kuin lasi: kun se on kirkkaimmilleen hiottu, se särkyy.

Liinalotta

« Vastaus #254 : 26.08.2009 17:35:13 »
Söpö kappale. (::
En ole varma, mutta nämä VAIKUTTIVAT vähän vääriltä lauseilta.. tai siis sana oli jotenkin oudosti?
”Lopeta vauvana olona, Edward”
Lopeta vauvana olo, Edward? Tai jotain sinnepäin. :'D
Luoja, hän todellakin on voimaa.
Luoja, hän todellakin on voimakas? Joo, ymmärsin kyllä tuon että hän on voimaa, mutta ajattelin että se saattaa olla vähän epäselvä?

Nojaa, joka tapauksessa, JATKOA!! :'))
Niin pienen hetken rakkaus on lumivalkoinen
on puhdas niinkuin hanki helmikuisten aamujen

Rassermus

• Do you like it? I like it. I lööööv it!
« Vastaus #255 : 26.08.2009 18:15:16 »
Oiii. ihanaa, ett on tullu jatkoo<3
Toivottavasti ed on tosiaanki muuttunu siit, mitä tanya sanos.
Jaatkoa<3

Eltsu

« Vastaus #256 : 26.08.2009 19:58:55 »
Hihih repesin totaalisesti joillekki kohille [quote author=jaina link=topic=10953.msg234543#msg234543 date=12512896.

”Mutta haluan meidän olevan kahden”, hän ruikutti kuin vauva.

”Lopeta vauvana olona, Edward”, sanoin, ottaen hänen kädestään kiinni, kun kävelimme kohti

”Alice, voisitko päästää tyttöystäväni vapaaksi ennen kuin hän kuolee tukehtumiseen?” Edward kysyi vetäen minut itseään vasten.
”HYI, hankkikaa huone!” Emmett huusi ja heitti popcornia meitä päin
.
Esim tää kohta repesin täydellisesti tälle ja alemmalle.

”Aikovatkohan he seuraavaksi puhua sanoista ’rakas’ ja ’sokerini’? Minusta tuntuu että tulen sen jälkeen oksentamaan”, ärsyttävä ääni sanoi meidän takaamme. Katsoin ympärilleni ja näin Emmettin, joka todella näytti siltä, että hän oksentaisi kohta.

”Voi, me olemme paljon parempia kuin sinä ja Rose. Hitto, muistan edelleen kun huoneeni oli remontissa ja minun piti muuttaa Emmettin huoneen viereen, voi Hyvä Luoja mitä ääniä sieltäkin huoneesta tuli, en voi ikinä unohtaa sitä”, Edward sanoi epäuskoisesti päätänsä pudistellen ja saaden Emmettin punastumaan.

JATKOA vaan nopeesti ja hyvin suomennat ja se sun toinen ficci on kanss sairaan hyvä.

”En todellakaan tiedä mitä tehdä, olen karsea valehtelija”, sanoin huokaisten.
”Sen me tiedämme”, Jasper sanoi. ”Okei, lähdetään.”

[/quote]
If you can live forever what do live for? Twilight<3

Neavaan

• Vampires<3
  • ♥Edward ja Robert♥
« Vastaus #257 : 26.08.2009 20:39:41 »
ooijj<33 tää on ky aina vaan yht ihana<33 jatkoaa! :)

Emirato

• Edward <3 Bella
« Vastaus #258 : 27.08.2009 16:28:16 »
Oihhh tää onniin sulosta.... Kiitos tästä ja Koskas tulis lisäää Jatkoa??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? ??? ??? ??? ???
Houkutus tekee houkuttelevaksi ja sitä nämä kirjat on...

Tuhisija

• Vieras
« Vastaus #259 : 27.08.2009 16:31:12 »
Ihana <3  Mutta otsikossa on virhe, sen pitäisi olla IS, ei Does ;D (anteeksi pilkkuviilaus, mut se häiritsi.. tai sit vaihda 'using' muotoon 'use').

Awws, Bella ja Eddie tosiaan on söpöjä yhdessä, ja nuo Emmettin kommentit... ;D Ihana Emmett.  Mm, ei, eihän Eddie käytä Bellaa hyväkseen?  Eii, Tanya vain on tyhmä, mustasukkainen akka!  Niinhän?

Jatkoa, kiitos (heti kun ehdit).