T/N: Kiitos kommenteista!
Tässä on seuraava luku. Toivottavasti pidätte.
Kymmenes luku: Violetti pehmolelu”Selvä oppilaat”, valmentaja Clarpp huusi saapuessaan liikuntasaliin. ”Istuisitteko katsomoon…”
Edward otti kädestäni kiinni ja vei minut keskelle katsomoa. Hän istui vasemmalle puolelleni ja Alice oikealle. Huomasin Alicen katsovan kaihoisasti minun ja Edwardin väliin kuin toivoen voivansa istua siinä. Sen sijaan hän istui oikealle puolelleni, erittäin lähelle ja kiinnitti huomioni ennen kuin eräs toinen kerkesi.
”No niin, Bella, onko sinulla koskaan ollut seksivalistusta?”
”Öh, sen tapaista”, sanoin. ”Neljännellä ja viidennellä luokalla opettajat veivät meidät luokasta ulos ja kertoivat, mitä murrosiän aikana tapahtuu.”
Minä punastuin, kun tajusin mitä olin juuri sanonut. Sitten kuulin naurahduksen vierestäni ja punastuin syvemmin. Alice yritti pitää suunsa vakavana.
”Tämä on hiukan erilaista”, Alice sanoi. ”Sinä todella opit seksistä.”
”Mmm.”
”Huomio kaikki”, Clarpp huusi. Käännyin häntä kohti ennen kuin näin Alicen saavan näyn ja murhaavan ilmeen syntyvän hänen kasvoilleen. ”Kuten tiedätte, teillä on tänään seksivalistusta. Teitä opetetaan ja ohjataan, kuinka pysyä turvassa sukupuoliyhdynnän aikana.”
Muutamat teinipojat edessä nauroivat toiseksi viimeiselle sanalle. En voinut kuin pyöräyttää silmiäni heidän lapsellisuudelleen.
”Riittää pojat”, hän jatkoi. ”Joka tapauksessa, minä en ole se, joka opettaa teitä. Se tulee olemaan tohtori Cullen.”
Kuulin sähäyksen molemmissa korvissani. Tämä tulisi olemaan hankalaa. Toisaalta hyvä puoli siinä oli, että en ainakaan keskittyisi Edwardin huuliin.
”Taputtakaapas tohtori Cullenille.”
Pari ihmistä taputti ja joku vislasi, kun Carlisle tuli ulos liikuntasalin toimistosta. Odotin hänen tuntevan olonsa epämukavaksi. Sen sijaan hän näytti aivan rennolta.
”Selvä, seksivalistus.” Carlisle taputti käsiään valmiina hommiin. ”Voisiko joku kertoa, mitä se on?”
Kuten tavallisesti lukion tunnilla, kaikki vain tuijottivat komeaa blondia. Hän vain tuijotti luokaa ja sitten hän ymmärsi.
Hän meni laukulleen ja otti esiin suuren purkin M&M karkkeja. Minun oli pakko arvostaa häntä, teini-ikäisten kanssa elämisen jälkeen, hän kyllä tiesi mitä teki.
”Minä toistan, voisiko joku kertoa, mitä seksivalistus on?”
Puolet käsistä nousi. Carlisle katsahti käsiä ennen kuin valitsi Ericin.
”Seksivalistus on lyhenne sukupuolivalistuksesta. Lyhyesti, me opimme yhdynnästä ja vaaroista, jotka opimme ehkäisemään.”
”Erittäin hyvä, herra Yorkie.” Carlisle heitti hänelle M&M purkin. ”Voisitko nyt valita jonkun määrittelemään seksin minulle?”
”Öh…” Eric yllättyi. ”Bella?”
Carlisle hymyili minulle puoliksi. Minä punastuin hurjasti ja sanoin sitten sanat, jotka tulvahtivat mieleeni.
”Kun juna menee tunneliin.”
”Ei ihan Bella”, Carlisle sanoi nauravien teinien yli. ”Se on yhdynnän määritelmä.”
Hän kuitenkin heitti minulle karkkipaketin. Se osui jalkaani. Ennen kuin kurkotin siihen, valkoinen käsi piteli sitä jo ylhäällä. ”Hyvä yritys, rakas.”
Koska tiesin monien päiden tuijottavan meitä, minä vain nyökkäsin.
”No niin, seksi on kaikkea, mitä haluat sen olevan. Ei, en tarkoita, että menet kotiin ja osoitat koiraasi ja sanot ’seksi’. Suuri osa seksistä voi olla yhdyntää tai vain säädytöntä. Seksi on sitä minkä tahansa tunnet seksiksi.”
Punastumiseni paheni joka kerta, kun hän sanoi s-sanan. Olin varma, että Edward huomasi sen, koska hän antoi joka kerta suukon poskelleni.
”Ja nyt, koska en viitsi kertoa teille, mikä on STD, koska jokainen miespuolinen nauraisi itsensä kuoliaaksi, joten me katsomme elokuvan.”
Samalla kun hän laittoi dvd:tä pyörimään, hän huudahti: ”Bella, voisitko valita jonkun vastaamaan kysymykseen ’Kuinka henkilö voi saada STD:n’.”
Tunsin punastuvani taas ja kuulutin ensimmäisen nimen, joka tuli mieleeni. ”Edward?”
Carlisle vilkaisi Edwardia kuin purskahtaisi nauruun. ”Tiedätkö sinä Edward?”
”STD tai seksitauti on tauti, joka siirtyy seksin välityksellä. Joka tapauksessa, tuo on vain tavallisin tapa sen siirtymiseen. Aids ja muutamat muut seksitaudit voivat levitä veri- tai ihokontaktissa. Ne voivat myös siirtyä vastasyntyneelle vauvalle ja muille.”
Jokainen tuijotti Edwardia, paitsi Alice ja Carlisle. Siellä olisi jopa voinut kuulla kirpun pierun. Hän oli niin aikuismainen vastatessaan.
”Tuo on aivan oikein Edward.” Carlisle heitti hänellekin karkkipaketin (minkä Edward antoi minulle katsomatta minuun). Sitten Carlisle painoi käynnistysnappia ja me opimme maagisesta seksitauti-sanasta.
En ollut tiennyt, että oli olemassa niin paljon eri seksitauteja, se aiheutti minulle kylmiä väreitä. Ja ne kuvat! Olisin voinut elää ilman, että olisin nähnyt ne. Jopa ne lapselliset pojat olivat järkyttyneitä.
Puolivälissä elokuvaa minä tartuin Edwardin kädestä kiinni. Hän kumartui ja painoi suukon nenälleni ja sitten hiusrajalleni.
”Minä rakastan sinua”, hän kuiskasi korvaani.
”Minäkin rakastan sinua”, kuiskasin takaisin.
”Rakastako sinä minua tarpeeksi suudellaksesi minua?” Pystyin kuulemaan kelmimäisen hymyn hänen äänestään.
”Kyllä”, sanoin ja nojauduin takaisin. ”Mutta se ei tarkoita, että minä suutelisin.”
”Voi hitto.”
Silmäni suurenivat yllätyksestä. Olin niin epätavallista, että hän kirosi, vaikka se olikin vain ’voi hitto’.
”Ei Bella. Ei se ole sinun syysi”, Edward sanoi ymmärtäen väärin. ”Minun täytyy vain keksiä parempi keino saadakseni sinut suutelemaan minua.”
”Et löydä mitään keinoa”, mumisin kiusoitellen. ”Olen kiveä.”
”Ei, uskon, että minä olen sitä. Sinä olet enemmänkin pehmolelu.”
”Pehmolelu?”
”Violetin värinen.”
Minä kikatin hiljaa. Joskus tämä poika, johon olen rakastunut, voi olla niin ääliö.
Luulen, että hän yritti ottaa yliotteen hyvästä mielialastani. Tietenkin hän varmaan huomasi, että tulin hyvälle mielelle heti, kun hän alkoi flirttailla kanssani. Hän kumartui ja yritti tavoittaa huuleni omillaan. Kun hän oli kirjaimellisesti millimetrin päässä, käänsin nopeasti kasvojani ja hän painoikin suudelmansa suupieleeni.
”EDWARD!”
Edward ja minä hätkähdimme ja katsoimme Carlislea, joka oli huutanut. Näytti siltä, että hän oli yrittänyt saada huomiomme jo hetken aikaa. Koko luokkakin oli tuijottanut meitä jo hetken aikaa.
Minä punastuin, kun huomasin, että me olimme vieläkin samassa asennossa. Hänen huulensa olivat vieläkin suupielessäni.
”Niin?” Edward sanoi päästäen irti kasvoistani. Hän sanoi sen hiukan törkeästi.
”Voisitko valita jonkun, joka kertoisi kuinka seksi lähtee käyntiin?”
Virnistys kohosi Edwardin kasvoille. ”Jospa vaikka sinä?”
”Seksi”, Carlisle aloitti. ”Alkaa yleensä suutelemalla. Monta, monta kertaa suutelemalla.”
Jessican käsi ponnahti ylös.
”Niin, neiti Stanley?” Carlisle osoitti häntä.
”Tiesitkö sinä, että Edward ei harrasta seksiä?”
Voi pyhä lehmä! Mitä helvettiä? Miksi Jessica sanoisi jotain tuollaista? Sitten tajusin vastauksen. Hän halusi juoruja ja kenestä olisikaan parempi juoruta kuin pidättäytyvästä tytöstä.
Kuulin murinan vierestäni.
”Kyllä, olen tietoinen.” Näytti siltä, että Carlisle halusi vaihtaa aihetta, mutta Jessica vain jatkoi.
”Mitä sinä ajattelet pidättäytymisestä?” Hän nosti kulmiaan Carlislelle.
”Ajattelen, että pidättäytyminen on erittäin ihailtavaa.”
”Bella uskoo pidättäytymiseen, tiesitkö sen?” Oli selvää, että Jessican äänensävy tässä oli se mihin hän pyrki.
”Ei, en tiennyt.” Carlisle katsoi minua uteliaasti. Cullenien taloudessa ei ollut salaisuus, että minä halusin mennä pidemmälle Edwardin kanssa.
En kuitenkaan katsonut häneen takaisin. Sen sijaan minä nostin vihkoni ja, ajattelematta, heitin sen niin kovaa kuin pystyin suoraan Jessican päähän.
Jessica huudahti: ”AUTS!” ja, ennen kuin kukaan ehti reagoida, heitti sen takaisin todella kovaa. Se osui kaulaani, ei verta.
Vielä.
Pysähtymättä minä työnnyin väkijoukon läpi niin helposti kuin he eivät edes olisi olleet siellä ja sitten kaaduin. Onnekkaasti, minä kaaduin Jessican päälle ja vedin hänet mukanani kolme penkkiriviä. Me molemmat osuimme maahan.
Kuin yhtenä, me molemmat nousimme ylös ja hän alkoi läpsiä minua niin kovaa kuin mahdollista. Se sattui! Hyvä juttu Phoenixissa kasvamisessa on, että siellä oppii tappelemaan. Sen sijaan, että läpsisin häntä, minä löin. Löin häntä päänsivulle ja mahaan, kunnes hän vuosi verta.
Ihmiset kerääntyivät ympärillemme huutaen: ”TAPPELU, TAPPELU, TAPPELU!”
Kun minä löin Jessicaa mahaan toisen kerran, hän otti siitä ajattelematta kiinni ja kiepautti itseään. Minä nostin polveani ja iskin sillä häntä leukaan niin kovaa kuin pystyin. Hän kompuroi taaksepäin ja kompastui nilkkaansa.
Minä melkein juoksin hänen luokseen astuakseni hänen kasvoilleen, kun vahvat kylmät käsivarret ottivat minua vyötäröltä kiinni.
”PÄÄSTÄ IRTI MINUSTA!” karjuin.
Jessica nousi ylös ja astui pari askelta eteenpäin kohti vankilaani, mutta Clarpp piti hänestä kiinni. Hän ei yrittänyt vastustaa häntä, toisin kuin minä.
”Bella, hei, Bella”, Carlisle sanoi. Käännyin ympäri ja huomasin, että hän piti minusta kiinni. ”Rauhoitu.”
Hän painoi kylmän kätensä poskeani vasten ja se palautti minut normaaliksi.
Sitten minä kysyin ainoan asian, mikä pyöri mielessäni.
”Minä olen pulassa, enkö?”
Carlisle ei kuitenkaan ollut se, joka vastasi.
”Bella, Jessica, rehtorin kansliaan, HETI!”