Kirjoittaja Aihe: Twilight: Käännös: Beep K-11 (VALMIS!)  (Luettu 97716 kertaa)

ChiliKinkku

• Vieras
Vs: Käännös: Beep (15. luku ilmestynyt 25.6)
« Vastaus #220 : 02.07.2009 11:24:50 »
Mä oon repeilly tän ficin aikana koko ajan, parasta Twilight-huumoria ikinä ;D Mä nauran vielki.. Jatkoo kiitoos :D
« Viimeksi muokattu: 02.07.2009 11:41:50 kirjoittanut ChiliKinkku »

JasminCullen

• Vieras
« Vastaus #221 : 02.07.2009 15:42:51 »
Vähän sulonen tää ficci!  ;) Ja oon hajoillu tääl ihan koko ajan  :D Varsinkin sil seksivalistukselle :-----D
Oon kääntänyt tän sujuvasti, pysyy hyvin peräs jne  ;D
Odotan innolla jatkoa  ::)

J.C

Ayos

• Nöpötiainen
  • Ylemmyyskompleksi
« Vastaus #222 : 06.07.2009 10:59:06 »
Whepee, tähän  jatkoa ja pian sittenkin!  Hei... tajusin vasta että tähän oli tullut jatko minun syntymäpäivänäni ^^

Cindy

• Let them know.
« Vastaus #223 : 08.07.2009 14:12:29 »
Ömskis. Toivottavasti Bella pysyy lupauksessaan...

Ja tottakai Carlisle Edwardin puolella...

Jatkoa oottelen innolla!
Cindy kiittää ja kumartaa. Vielä kerran ~

Cabro

• < bellatrix >
« Vastaus #224 : 10.07.2009 16:31:30 »
ääää tä on nii hyväääää!!! jatkoaaaaaaaaaa
!
I Killed Sirius Black .

kakku.

• I know it hurts, it was meant to
« Vastaus #225 : 11.07.2009 11:59:04 »
Koskas me saadaan taas jatkoa? :)
But I am the chosen one.

Piipe

« Vastaus #226 : 22.07.2009 21:31:48 »
Tämä on jotain niin mahtavaa, elikkä pakko kysyä: koska jatkoa??
Stray Kids! 😍

Cabro

• < bellatrix >
« Vastaus #227 : 24.07.2009 00:08:27 »
eiks tähä tuukkaa jatkoo? :o
tai siis ku tähä ei oo tullu jatkoo viikkoo tai kahtee ni nyt pojat on semmone juttu et pelottaa eikai se loppunu sillai :o yhtäkkiì?
I Killed Sirius Black .

Riitu

• Komm Und Rette Mich. Ich Schaff's Nicht Ohne Dich♥
« Vastaus #228 : 24.07.2009 12:08:43 »
Ootko sä unohtanu meidät? ):

Etkai  sä vaan oo jättäny tätä kesken?  :o ???

Jatkoa nopeeesti, liikaa viekkareita, haluan nauraaa! >8(

-Riitu-
I have always loved you, and I will always love you.

Ilmiskooppi

• Vieras
« Vastaus #229 : 24.07.2009 16:38:35 »
IHANA MAAILMAN PARAS FICCI! <333 jatkoa, sun pakko, pakko, pakko laittaa jatkoa äkkiä! :>

Kotitonttu

« Vastaus #230 : 25.07.2009 14:45:40 »
Tulispa tähän pian jatkoo ♥
harmi jos jäis keske kun on niin hyvä fic ja loistava suomentaja ; )
olkapäällä kyyhkynen vaikket sitä nää

A-nuu

• Guilty
  • Whatever it is, I didn't do it.
Vs: Käännös: Beep (16. luku ilmestynyt 25.7)
« Vastaus #231 : 25.07.2009 21:18:12 »
T/N: Olen kamalan pahoillani, kun tässä on kestänyt näin kauan. Olen odottanut tätä lukua betaltani, mutta sitä ei ole kuulunut, joten päätin sitten laittaa tämän betaamattomana... :)

Kuudestoista luku: Tärkeysjärjestyslista

”Öh, onko Alice täällä?”

Minun ei olisi pitänyt kysyä sitä, koska hän ilmestyi portaiden yläpäähän juuri silloin. Hän tuijotti minua. Tai mulkoili oikeastaan. Mulkoili minua todella kovasti. Mulkoili minua kuin olisin juuri tappanut Jasperin.

Sanani tulivat ulos heikkoina.

”Meidän pitää jutella.”

”Niin… meidän… pitääkin.”

Alice oli vieressäni sekunnin murto-osassa. Voin sanoa, että hän tuli kalmankalpeaksi sekunnissa. Jos se olisi ollut mahdollista, hänen korvistaan olisi noussut höyryä.

”Alice älä…” Esme ei tiennyt miten päättää lauseensa.

”Älä… älä mitä, äiti?”

En ollut koskaan nähnyt Alicea näin vihaisena. Tai vihaisena sen kaikissa merkityksissä. Enkä tiennyt, kuinka saada hänet rauhoittumaan.

”Alice, vain älä. Tämä on hänen päätöksensä. Ainoastaan hänen. Kukaan tyttö ei ole vielä onnistunut tässä. Älä tee hänen oloaan huonoksi, vain koska me hän on samanlainen kuin me.”

En ollut koskaan ollut kiitollisempi Esmen äidinasemasta tässä perheessä kuin tällä hetkellä. Jos jollain olisi valta Alicen yli, niin se joku olisi Esme.

”Selvä sitten, minä vien hänet yläkertaan.”

Puhuessaan hän taittoi minut kippuraan ja kantoi minut yläkertaan. Hän ei näköjään välittänyt olla varovainen.

Hän pudotti minut huoneen sisäänkäynnillä. Onnekkaasti minä laskeuduin kuitenkin jaloilleni ja kompuroin vain ihan vähän.

”Istu”, Alice määräsi osoittaen sänkyään.

Olin liian peloissani kieltäytyäkseni. Kun istahdin, olin liian peloissani liikkuakseni.

Alice ei nähtävästi ollut. Hän ei voinut pysyä paikallaan. Hän käveli edes takaisin niin, että hän näytti vain pinkiltä, valkoiselta ja mustalta sumulta.

Sen jälkeen, kun hän oli kävellyt edes takaisin pari sataa kertaa, hän vain pysähtyi paikoilleen ja aloitti kiivaan raivonpuuskansa. Se oli juuri sellaista kuin olin aina kuvitellutkin Alicen raivonpuuskan olevan.

”Kuinka sinä saatoit! Kuinka sinä saatoit! Kuinka sinä saatoit! Kuinka sinä saatoit! KUINKA SINÄ SAATOIT! KUINKA SINÄ SAATOIT!”

Hänen liikkeensä muistuttivat minua pingviinistä, joka yrittää lentää, mitä pingviinit eivät osaa. Sen jälkeen, kun olin hetken aikaa katsonut hänen pingviinimäistä kiivasta raivonpuuskaansa, hän lopetti äkillisesti. Ilman varoitusta, hän hyppäsi huoneen poikki ja laskeutui viereeni sängylle.

Täytyy sanoa, että se särki sydämeni, kun näin parhaan ystäväni noin järkyttyneenä. Ei ollut väliä mitä tein, satutin aina jotain, mitä rakastan.

”Alice, mitä sinä näit?” kuiskasin peloissani, että puhuminen saisi hänet vieläkin järkyttyneemmäksi.

”Minä näin, mitä sinä päätit.” Hän ei voinut katsoa minuun. Sen sijaan hän otti kädestäni kiinni ja veti minut makaamaan viereensä.

”Olen… pahoillani.”

Minä tuijotin kattoa niin kuin hänkin. Seuraavina muutamina minuutteina kumpikaan ei sanonut sanaakaan. Ainoa ääni huoneessa oli meidän hengityksemme ja minun sydämenlyöntini.

”Kuinka sinä saatoit tehdä näin minulle?” Alice valitti. Rankkasateen ääntä alkoi kuulua ikkunan ulkopuolelta.

”Tehdä tämän sinulle?”

Alice kohotti kulmiaan. Nousin istuman nähdäkseni hänet paremmin.

”Alice, tällä ei ole mitään tekemistä sinun kanssasi!”

”Kylläpäs.”

”Eipäs.”

”Kylläpäs.”

”Eipäs Alice. Sinä et ole se, joka aikoo suudella Edwardia. Etkä sinä ole se, joka suutelee minua takaisin. Olen pahoillani, jos olet pettynyt, mutta minun täytyy tehdä niin kuin on parasta kaikille.”

Laitoin kädet lanteilleni ja tein parhaani, etten kaatunut, kun nousin sängyltä ja lähdin pois huoneesta. Tiesin, etten voisi katsoa taakseni, ellei olisi aivan pakko.

”Parasta kaikille…”

Nyt minun oli aivan pakko katsoa taakseni. Ei, koska hän sanoi jotain minulle, vaan hänen tapansa sanoa se. Hänen äänessään oli katkeruutta ja se oli suunnattu minua kohti.

”Ei Bella. Se ei ole parasta kaikille. Se on parasta Edwardille. Hän on ainoa, jolle se on parasta. Se ei ole parasta sinulle tai minulle tai Esmelle tai Carlislelle tai Lännen Ilkeälle Noidalle. Se on kaikki Edwardille. Aina, kun tulee jotain sellaista, että me voisimme tehdä jotain yhdessä niin sinä olet aina: ’Tiedätkö mitä, haista paska, Alice. Minä aion olla taas Edwardin puolella.’” Hän teki hyvää työtä imitoidessaan minun ääntäni.

”Sinä sanot minua parhaaksi ystäväksesi, mutta kuinka sinä voit olla minun paras ystäväni, jos sinä et edes välitä minusta. Sitä minä tarkoitan sillä, että tällä on tekemistä minun kanssani.”

Seisoin niin paikoillani kuin pystyin, yllättyneenä hänen epäluonteenomaisesta purkauksestaan. Sitten, se todella osui minuun. Hän ei ollut iloinen siitä, etten aikonut suudella Edwardia tänään. Hän oli iloinen siitä, että saattoi viettää aikaa kanssani. Alice tunsi jäävänsä ulkopuolelle.

Ei ollut mikään ihme, että hän oli niin surullinen. Me teemme vihdoinkin jotain ja minä pilaan meidän yhteisen aikamme. Minä olin varmaan sokea, kun en ollut nähnyt satuttavani häntä.

Mutta silti en voinut olla suutelematta Edwardia kaiken sen jälkeen, mitä olin tehnyt hänelle tänään.

Ensin kuitenkin tämä asia. Minun täytyy huolehtia parhaasta ystävästäni. Istuin sängylle hänen viereensä ja laitoin käteni hänen hartioilleen. Olin yllättynyt, ettei hän työntänyt sitä pois tai mitään.

Odotin, kunnes hän katsoi taas minua.

”Alice, en ollut koskaan tarkoittanut satuttaa sinua.”

”Olisit voinut huijata minua.” Hän oli vieläkin vihainen.

”Alice”, valitin. ”Ehkä… ehkä minun tärkeysjärjestyslistassani on jotain vikaa.”

Alice pyöräytti silmiään, mutta näin silti, että hän oli vieläkin loukkaantunut. ”Olenko minä edes sinun tärkeysjärjestyslistallasi? Olenko minä edes tarpeeksi tärkeä, ollakseni siinä? En usko. Voin arvata, miltä sinun listasi näyttää: Edward, Edward, Edward, Bella, Edward…”

”Ei”, sanoin, nyt minä olin loukkaantunut. ”Edward, Alice, loput Cullenit, Bella. Luulen, että minulla on ollut pakkomielteenä tehdä kaikista tärkeimpäni iloiseksi… Minä rakastan sinua Alice. Sinä olet minun… paras ystäväni ikinä. Luulen, etten ole itse käyttäytynyt niin.”

”Et, et ole.” Voisin sanoa, että hän oli jo lauhtunut.

Me pysyimme hetken hiljaa. Ehkä viisi, kymmenen minuuttia myöhemmin hän kietoi kätensä ympärilleni ja hautasi kasvonsa kaulaani.

”Minäkin rakastan sinua.”

Minä nauroin ja pidin häntä lähelläni. Hän nauroi kanssani ja me päästimme irti. Alice laittoi sormensa silmiensä alle kuin olisi pyyhkinyt kyyneleitään.

”Joten, aiotko sinä vielä suudella häntä?” Hän nauroi vieläkin, kuten minäkin.

”Joo.”

Hän lakkasi nauramasta. Se sai minut lopettamaan.

Hän katsoi minua ylirasittuneella ilmeellä. ”Voi älä viitsi, Bella. Kiltti älä tee sitä. Minun vuokseni? Numero kakkonen tärkeysjärjestys listallasi.”

Hänen ilmeensä tuli niin sydäntä särkeväksi, sietämättömän toiveikkaaksi, että toivoin todella, ettei minun pitäisi. Toivoin vain, että voisin selittää sen oikein.

”Alice… Tärkeysjärjestys listani numero ykkösen päivä on ollut surkea. Kaikki minun takiani. Ensin sain hänet myöhästymään. Sitten sain hänet jälki-istuntoon. Sen jälkeen hormonaalinen teinityttö porukka yrittivät päästä hänen housuihinsa. Nyt hänen autonsa on aivan palasina. Olen hänelle velkaa, Alice. Olen hänelle velkaa paljon… Eikä se myöskään auta, että hänen tyttöystävänsä ei suostu suutelemaan häntä koko päivänä. Etkö näe näkökulmaani?”

”En”, Alice sanoi jääräpäisesti ja laittoi kätensä puuskaan.

Minä huokaisin ja katsoin häntä kyllästyneesti. Ainakaan hän ei vihannut minua enää. Nousin ylös ja kumarruin painamaan suukon hänen otsalleen. Hän tuhahti, mutta huomasin hänen huuliensa nykivän.

”Rakastan sinua, Alice!” sanoin olkani yli poistuen huoneesta. Suljin oven perässäni.

Kävelin hidasta ihmisvauhtia alas ja näin Esmen piirtävän olohuoneessa. Hän makasi sohvalla jalat reunan yli. Minä hymyilin tervehdykseksi, kun menin keittiöön hakemaan hiukan välipalaa.

Annoin mieleni vaeltaa, kun matkustin Ritz Crackers pähkinävoin ja marmeladivoileipien luo. Ajattelin eniten, miten aikoisin suudella häntä. Pitäisikö minun ensin pyytää anteeksi tästä päivästä?

Sen jälkeen, kun kävin läpi muutamia erilaisia versioita ensi tapaamisestamme päätin, että ainoa tuskaton tapa antaa hänen tietää, että aioin taas suudella häntä taas, oli vain suudella häntä.

Pystyin näkemään sen mielessäni. Juoksisin hänen luokseen, kun hän tulisi ovesta sisään. Hän sanoisi jotain suloista. Minä kietoisin käteni hänen kaulaansa ja hitaasti, erittäin hitaasti, suutelisin häntä. Huulemme kohtaisivat ja…

”Hei.”

Näytti siltä, että Alice oli taas oma visertävä itsensä. Hän ei antanut minun sanoa ’hei’ takaisin. Sen sijaan hän otti toisen veitsen ja alkoi auttaa minua.

”Voisitko tehdä minulle palveluksen?”

”Tottakai”, sanoin. Minä tarvitsin häntä taas parhaana ystävänäni.

”Unohda, sanot kuitenkin ei.”

Hän näytti surulliselta läpsäyttäessään viimeiset voileivät yhteen. Voin arvata, mihin vastaisin ei.

”Sinähän sen tiedät”, nauroin.

Alice irvisti, mutta kysyi silti. ”Minun vuokseni? Voisitko olla suutelematta häntä tänään? Kiltti? Kiltti? Kiltti? Minä rakastan sinua, paras ystäväni! Kiltti?”

”Alice luovuta jo. Minä aion suudella häntä.”

Esme käveli huoneeseen, keskeyttäen pienen riitamme. Alice juoksi hänen luokseen ja halasi häntä keskeltä. Hitto.

”Äiti, Oletko sitä mieltä, että Bellan pitäisi suudella Edwardia, vai ei?”

Katsoin Esmeä odottavasti, innokkaana tietämään, kumman puolen hän ottaisi. Hänhän ei ollut onnistunut olla suutelematta Carlislea.

”Se on hänen päätöksensä.” Esme kohautti olkiaan ja pelasti itsensä Alicen käsivarsista. ”Mutta, henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että ei.”

”Miksi ei?” kysyin.

Esme nauroi murjottavalle ilmeelleni. ”Tässä talossa on jo liian paljon suutelemista. Ja olisi hyvä, jos edes yksi tämän talon naisista pystyy olemaan päivän suutelematta miehiämme.”

”Hän ei aio suudella häntä”, Alice sanoi hymyillen.

”Sinä et ole edes nähnyt näkyä kultaseni.” Esme kumartui ja painoi suukon Alicen otsalle.

Kuulin äänen, mikä sai sydämeni hypähtämään. Etuovi aukesi. Vilkaisemattakaan kahta muuta naista, pyrähdin olohuoneeseen. Siellä seisoi enkeli.

Hän hymyili lyhyesti ja otti minut syliinsä.

”Edward”, kuiskasin ja laitoin käteni hänen hiuksiinsa. Hän laittoi kätensä vyötärölleni.

Hitaasti, kuten olin suunnitellut. Nousin varpailleni ja nostin huuliani hänen omiaan kohti. Ei haitannut, vaikka siellä oli katsojia. Minua ei haitannut, vaikka tämä oli kaikkien tämän päivän suunnitelmien loppu. Ei haitannut, vaikka Alice tulisi taas surulliseksi. Kaikki, mikä merkitsi oli minä ja hän, hän ja minä.

Innokas odotus solmiutui vatsassani, kun olin sulkemassa viimeisen tuuman. Tunsin hänen kylmän hengityksensä pyörivän oman lämpimän hengitykseni ympärillä. Kaikki tässä universumissa kävi järkeen tällä hetkellä.
« Viimeksi muokattu: 25.07.2009 22:08:46 kirjoittanut A-nuu »
Welcome to the dark side... are you surprised that we lied about the cookies.

Curiosity killed the cat, but for a while I was the suspect.

Kotitonttu

« Vastaus #232 : 25.07.2009 21:41:33 »
ah.. jatkoo ♥
tuo loppu oi aaaaivan ihana ♥
monta osaa tätä vielä tulee ?
olkapäällä kyyhkynen vaikket sitä nää

Draconis Lupin

• Noitalapsi
  • Allons-y, Alonso!
« Vastaus #233 : 25.07.2009 21:49:05 »
Eiks tärkeysjärjestyslista kirjoiteta yhteen?
Ihan tyhmää :| minkätakia bella teki noin? Oliks toi muute viimenen luku vai tuleeks tähän vielä jatkoa?
Hyvä luku muuten, paitsi se loppuratkaisu, mutta siitähän ei voi syyttää siuta, koska sie et kuitenkaan sitä juonta valinnut..

Amanecer

« Vastaus #234 : 25.07.2009 22:00:09 »
Lainaus
Eiks tärkeysjärjestyslista kirjoiteta yhteen?
Minun mielestäni kirjoitetaan. Meinasin juuri mainita siitä.

Hetkinen, aikalisä. Eihän Bella Edwardia vielä suudellut! Hän on vasta suutelemassa. Voihan Alice hypätä väliin, Emmett säikäyttää Edwardin tai Rosalie tulla yllättäen kirkumaan korvan viereen, ei sitä koskaan tiedä. Ei, en ole lukenut alkuperäistä versiota, joten en tiedä, mutta eihän Bella herran jumala voi noin helposti antaa periksi! Kyllä, olen Alicen ja Esmen puolella (koska silloin tämä ficci vielä jatkuu ja jatkuu, ja Eddie-parkaa on kiva kiduttaa).

Kiitos siitä, että lisäsit tämän jo tänne, vaikka betaamaton versio onkin. En olisikaan pystynyt enää odottamaan. Oli jo todella lähellä, etten pilannut kaikkea menemällä lukemaan alkuperäistä. Mutta joo, ei tässä nyt mitenkään kauheasti kirjoitusvirheitä ollut. Tuo aluksi mainitsemani oli, mutta muuta ei tule nyt juuri mieleen.

Alice oli taas niin Alice. Jos tämä en-suutele-Edwardia-tänään -juttu menee mönkään, niin en halua nähdä Alicen ilmettä enkä kuulla, mitä hänellä on sitten sanottavanaan. Pelottava vampyyri näissä tapauksissa, uoh.
Onni on kuin lasi: kun se on kirkkaimmilleen hiottu, se särkyy.

A-nuu

• Guilty
« Vastaus #235 : 25.07.2009 22:07:34 »
T/N: Tähän tulee vielä 9 lukua. Ja kiitos tuosta virheen huomautuskesta, pitääpi korjata se. Minä mietin sitä pitkään, miten se kirjoitetaan, mutta ajattelin, että se näytti liian pitkältä sanalta ollakseen yhdyssana... :D
« Viimeksi muokattu: 25.07.2009 22:09:47 kirjoittanut A-nuu »

Eltsu

« Vastaus #236 : 25.07.2009 22:10:49 »
Kiva luku Alicen suutuminen oli hauskaa.Hyvä et jatkoit vihdoin,mutta kesti vähän kauan (ja se oli hyvä et jatkoit ilman beetaja)murmur sille sun beetaajalle se on ilkee ku piti meitä näin kauan jännityksessä:D. onneks et jääny odottaa ja sitäpaitsi tosi hyvinhän se meni ilman beetajaakin,jos siitä sun beetaajasta ei kuulu mitään niin ihan hyvinhän sä mun mielestä ainakin voit jatkaa ilman sitä.Sä oot hyvä suomentaa ku oon lukenu tän englanniks loppuun jo niin hyvältä tää näyttää..:D.Muuten mistä saa beetajia?.
If you can live forever what do live for? Twilight<3

A-nuu

• Guilty
« Vastaus #237 : 25.07.2009 22:34:46 »
Eltsu: Kiitos kommentistasi. Juu, ajattelinkin laittaa seuraavankin betaamattomana, jos sitä ei tule lähiaikoina... :D Betaajia saa vaikka kysymällä lukijoilta ja sulkakynässä on betahaku. Tietenkin voi ottaa kaverin niin kuin minä olen ottanut. :D

cynthia

« Vastaus #238 : 25.07.2009 22:42:40 »
Jee.

Vihdoin lisää lukuja.

Miksi Bella meni tekemään noin?  >:(
Unelmoiminen on paras tapa luoda todellisuutta

Tessuu

« Vastaus #239 : 25.07.2009 23:12:36 »
Kivaa uusi luku :D
bella,bella,bella ei noin saa tehdä >:(
oot tosi hyvä suomentaa:D kiitos suomennoksesta:)
jatkoa,kiitos!