Kirjoittaja Aihe: Twilight: Käännös: Moving to 1600 Pennsylvania Avenue K-11 (VALMIS)  (Luettu 247881 kertaa)

{samba}

  • Someone Broken
  • ***
  • Viestejä: 217
Mun on pakko kysyy, miten sä onnistut suomentamaan noin sujuvasti? Miks oikeesti? Mä oon kade... Mä en katsos osaa:D
Sitte näistä luvuista, mitä en oo kommannu...
Aivan ihania. Mä jotenki... muutuin hiljaseks. Ihana tämä Angel. Jotenki... Piristi, ja laitto miettimään.
Kirjotusvirheitä mä en sun teksteistä edelleenkään löydä. Mahtavaa.
Kiitos.
If I say you're the one would you believe me?

tonkss

  • ***
  • Viestejä: 43
ihana luku, kaunis. Ihan alkoi itkettämää tän lukeminen ja kun soi viel koneella tunnelmaan sopiva musiikki :') kiitos.
Parempi muutama ruuvi löysällä kuin kymmenen liian tiukalla!

Ayos

  • Nöpötiainen
  • ***
  • Viestejä: 440
  • Ylemmyyskompleksi
Oh-my-god. Tämä on järjettömän hyvin suomennettu. Itkin varmasti ainakin puoli tuntia kun luin tätä englanniksi, tunteet tuli pintaan nytkin mutten itkenyt. Kiitos täskäkin jatkosta ja jatkoa tulemaan vaan.

Kiitos, Ayos~

Twip

  • ***
  • Viestejä: 54
JATKA ÄKKIÄ!!!  :D

suklaamuru

  • ***
  • Viestejä: 12
  • 차라리 때려
    • Ine's tumblr
En jaksa oottaaa  :(
JATKOAAAAAA !!!!   :D
Kimi ga kirai na kimi ga suki~

A-nuu

  • Guilty
  • ***
  • Viestejä: 256
  • Whatever it is, I didn't do it.
T/N: Kiitoksia kommenteista! :)

Kolmaskymmeneskolmas luku: Huone 107

EPOV:

Vietin käytävässä tunteja. Istuin alas, nousin ylös, kävelin ympäriinsä, katsoin kelloa, istuin taas alas ja nousin taas ylös. Aika tuntui seisovan paikoillaan. Kello oli nyt 7 illalla ja he olivat vieläkin siellä. Minä vain istuuduin taas alas ja painoin pääni käsiini, kun kuulin oven avautuvan. Hypähdin tuoliltani ja katsoin sairaanhoitajaa.

”Me korjasimme juuri hänen polvensa. Toiset lääkärit saapuivat pari minuuttia sitten. Näyttää siltä, että me voimme lopettaa aiemmin”, hoitaja sanoi ja oli aikeissa lähteä. Mutta tämä ei ollut tarpeeksi minulle.

”Mitä vikaa hänen polvessaan oli?” kysyin.

”Öh… öhm… vasemmassako?” hän kysyi.

”Miten niin? Ovatko ne molemmat vahingoittuneet?” kysyin hädissäni. Hän huokaisi.

”Vahingoittuneet? Emme ole edes varmoja, voiko hän edes käyttää niitä enää. Kuule. Sinun tyttösi on rikki. Näyttää siltä, että myös joka ikinen luu hänen vartalossaan. Voin sanoa sinulle… ilman suhteita sinulla ei olisi ketään, joka voisi korjata hänet. On ihme, että hän edes taistelee vielä!” hän sanoi pudistellen päätään lähtiessään takaisin leikkaussaliin. Annoin itseni lysähtää tuoliin ja tuijotin lattiaa. Tämä oli järjetöntä. Luulin hänen olevan kunnossa… ja nyt he kertovat, että on aikamoinen mahdollisuus, ettei hän selviäkään. Nojauduin taakse ja painoin pääni kylmää seinää vasten. Jo viisi tuntia… en ollut varma, kestäisinkö enää edes minuuttia.

....................

Nojasin päätäni kahviautomaattiin. 2.15 yöllä. Olin rättiväsynyt ja vartaloani särki. Minä tarvitsin lepoa. Mutta en voinut – en halunnut. Otin kahvia ja istuuduin alas. Annoin kuuman kupin lämmittää kuolleita sormiani ja vedin sisääni kahvin vahvaa tuoksua. He olivat olleet siellä jo 13 tuntia. Laitoin kupin viereiselle pöydälle ja hieroin silmiä sormillani. Oli raskasta pitää niitä auki. Otin kahvini ja kävelin ikkunalle. Avasin sen ja tunsin kylmän viiman tulvahtavan kasvoilleni. Tuntui hyvältä tuntea kylmä tuuli hiuksissa ja silmäluomilla. Se tuntui kuin viileiltä suudelmilta tai mukavilta silityksiltä. Se herätti minut taas. Siemaisin kahvia ja tunsin kuinka kuuma neste valui alas kurkussani.

”Herra Masen?” kysyi jo tutuksi tullut ääni.

”Niin”, sanoin ja käännyin taas ympäri kohdatakseni hoitajan uudelleen. Hänkin näytti väsyneeltä.

”Voimme iloksemme sanoa, että korjasimme hänen molemmat jalkansa nyt kokonaan ja on suuri mahdollisuus, että hän kykenee käyttämään niitä”, hän sanoi ja minä huokaisin helpottuneena. Minä hymyilin.

”No sehän hyvä uutinen!” sanoin ja halusin kiljua. Hoitaja nyökkäsi.

”Kaksi lääkäriä on työskennellyt jo pari tuntia hänen sydämensä parissa. Me huomasimme, että osa suonista ja aortta olivat vahingoittuneet todella pahoin. On vaikea sanoa, kuinka tästä selvitään. Mutta me toivomme parasta”, hän sanoi ja minä nyökkäsin.

”Mitä muuta on tekeillä?” kysyin peloissani.

”No… kuinka läheinen sinä olitkaan hänelle?” hän kysyi.

”Öhm… olen hänen sulhasensa”, valehtelin.

”Tuota… me työskentelemme juuri nyt hänen kohtunsa kanssa”, hän sanoi ja silmäni suurenivat.

”Mitä hänen kohdussaan on vialla?” kysyin yllättyneenä. Yllättyneenä, koska he eivät kertoneet minulle aiemmin!

”Onnettomuuden aikana hänen kohtunsa vaurioitui ja hänen munasarjansa vuotivat. Meillä on kolme lääkäriä, jotka yrittävät korjata niitä, mutta saattaa olla niin, että meidän on poistettava ne”, hoitaja sanoi katsomatta minuun.

”Joten se tarkoittaisi että…” jätin lauseen kesken ja hoitaja nyökkäsi.

”Hän ei koskaan tulisi saamaan lasta ja tuota… hän voisi menettää seksuaalisen viettinsä”, hän sanoi. Minä järkytyin, mutta nyökkäsin. Sitten hän lähti ja minä jäin seisomaan näkemättä mitään. Hän ei koskaan saisi lapsia. Se tappaisi Bellan… tiedän, että se voisi. Olen varma, että hän haluaisi lapsia. Tunsin kyynelten kihoavan silmiini. Olin niin pahoillani. Tämä oli enemmän kuin järjetöntä. Tämä oli vastaan koko ihmisluontoa. Käännyin ympäri ja suljin silmäni.

Älä uskallakaan jättää minua Bella…

………………………………….

”Herra Masen?” ääni kysyi ja tunsin, kuinka joku ravisti minua kevyesti. ”Herra Masen?” Kesti hetken ennen kuin tunnistin, kenen ääni oli kyseessä. Aivan yhtäkkiä viime päivän tapahtumat tulvahtivat mieleeni ja silmäni revähtivät auki.

”Kyllä! Kyllä! Olen hereillä!” sanoin ja katsoin kelloa. 4.45 aamulla. Olin nukkunut vain kaksi minuuttia.

”Halusin vain kertoa sinulle, että me pystyimme pelastamaan hänen kohtunsa”, hän sanoi hymyillen.

”Oikeasti?” kysyin helpottuneena. Hoitaja nyökkäsi.

”No… se tarkoittaa, ettei meidän tarvinnut poistaa sitä. On kuitenkin vieläkin mahdollisuus, ettei hän voi tuottaa uutta munasolua”, hän sanoi ja minä nyökäytin päätäni. Huokaisin helpottuneena. Ainakin oli mahdollisuus, että hän voisi!

”Me myös korjasimme aortan, mikä tarkoittaa, että meidän tarvitsee enää korjata vain joitakin hiussuonia”, hän sanoi ja hymyili minulle.

”Ja siinä se?” kysyin toiveikkaasti. Hänen hymynsä katsoi ja hän pudisti päätään.

”Ei. On vielä hänen aivonsa, joita me olemme korjanneet jo 14 tuntia. On mahdollista, että aivovaurio on niin suuri, että hänelle tulee muistinmenetys”, hoitaja sanoi ja minä aloin melkein itkeä. Ei. Ei muistinmenetystä. Kiltti, ei. Minä nyökkäsin ja hoitaja käveli pois. Annoin pääni riippua. Muistinmenetys… hän ei tuntisi enää minua. Hän kadottaisi kaikki muistonsa… ehkä vain pienen pätkän… ehkä kaiken. Entä jos hän ei pidäkään minusta enää. Entä jos hän ei tule enää koskaan pitämään minusta?

…………………………………..

Minä seisoin ikkunan luona, katsoen kuinka kaikki kirkastui taas. Kello oli 6.15 aamulla.

”Herra Masen?” Minä nyökkäsin ja käännyin ympäri.

”Me korjasimme hiussuonet”, hän sanoi ja minä nyökkäsin. ”Joten nyt meidän täytyy vain työskennellä hänen aivojensa parissa ja sitten se olisi siinä”, hän sanoi hymyillen. Minä nyökkäsin. Ajatus siitä, että hän saattaisi herätä eikä tunnistaisi minua, ei jättänyt minua rauhaan.

”En tule enää pois ennen kuin leikkaus on ohi”, hän sanoi ja minä nyökkäsin. Kuulin sanat, mutten oikeastaan ymmärtänyt niiden tarkoitusta. Aivan yhtäkkiä tunsin käden käsivarrellani.

”Herra Masen. Te ette ole nukkuneet ollenkaan ja te näytätte väsyneeltä. Menkää kotiin ja yrittäkää nukkua. Me voimme soittaa teille, kun tämä on ohi”, hän sanoi, mutta minä pudistin päätäni.

”Ei. En voi mennä nyt”, sanoin heikosti.

”Herra Masen. Tämä voi viedä vielä seuraavat 12 tuntia. Ei ole tarvetta odottaa täällä”, hän sanoi ja hymyili minulle heikosti. Hänkin oli väsynyt. Minä pudistin päätäni.

”Ei. Ei. Minä lupasin… minä lupasin, etten koskaan jätä häntä… en aio jättää häntä”, sanoin ja hän huokaisi.

”Selvä. No, minä menen takaisin. Jos päätättekin mennä lepäämään… meillä on numeronne. Me otamme yhteyttä”, hän sanoi ja minä nyökkäsin, vaikka samalla kuitenkin tiesin, etten lähtisi. Katsoin hänen lähtevän ja käännyin ikkunaan näkemättä mitään. Nojasin otsaani kylmään lasiin. Tiesin, että vanhempani olivat huolissaan ja että minun olisi pitänyt soittaa heille… mutten voinut. En nyt. En nyt, kun tiesin, että Bella ei välttämättä muistaisi ketään meistä. Olin pahoillani, että olin niin itsekeskeinen. Minun pitäisi olla iloinen, että se saattaisi olla ainoa, mikä olisi vinossa! On ihme, että hän edes elää ja minä vain ajattelen, että hän ei enää ehkä tunne minua.

…………………………………….

1.45 päivällä. Olin vieläkin hereillä, mutta jalkani olivat niin heikot, että olin lopettanut kävelyn ja vain istuin siinä. Tunsin silmieni sulkeutuvan uudelleen ja uudelleen, mutta minä taistelin unta vastaan. En voisi nukkua, kun Bella taistelee juuri hengestään. Aioin nousta ylös ja hakea kahvia, kun ovi avautui. Pomppasin tuolilta ylös ja katsoin sairaanhoitajaa.

”Herra Masen! Te olette vieläkin täällä! Oikeastaan en odottanutkaan muuta”, hän sanoi nauraen. Katsoin häntä erittäin hermostuneena. Käteni tärisivät ja jalkani tuntuivat jopa vieläkin heikommilta.

”Kuinka hän voi?” kysyin välittömästi.

”Me pysäytimme aivoverenvuodon kokonaan. Me olemme valmiita ja hän elää”, hän sanoi ja minä aloin nauraa ja halasin hoitajaa helpottuneena. Bellani elää!

”Mutta…” hän sanoi vakavasti ja minä päästin hänestä irti katsoakseni häntä. Oli vielä jotain, mitä hänen täytyi kertoa minulle… jotain pahaa.

”Mitä se on?” kysyin.

”Meidän täytyi laittaa hänet koomaan… hänen kipunsa olisivat liian vahvoja millekään kipulääkkeille”, hän sanoi ja minä tunsin, kuinka veri pakeni kasvoistani.

”Koomaan?” kysyin järkyttyneenä. Hoitaja nyökkäsi.

”Se ei ole mitään erikoista… kun ihmiset ovat yhtä sairaita kuin hän, meidän pitää tehdä se. Se vain riippuu ajasta. Me herätämme hänet koomasta, sitten kun hän voi paremmin”, hän sanoi.

”Joten hän toipuu kokonaan?” kysyin.

”No se riippuu. Kun me emme enää anna hänelle lääkkeitä, niin silloin hänen on aika herätä. Joskus he vajoavat toiseen koomaan, mitä me emme voi hallita”, hän sanoi… melkein kuiskasi. Istuuduin takaisin alas.

”Mutta herra Masen. Teidän pitäisi olla iloinen, että kaikki toimii juuri nyt. On vain pieni mahdollisuus, että hän ei herää”, hän sanoi ja minä nyökkäsin, mutten oikeastaan kuunnellut, mitä hän sanoi.

”Huone 107”, hän sanoi ja minä nostin katseeni.
”Mitä?” kysyin ja nousin ylös.

”Hän on huoneessa 107… Ajattelin, että te tahtoisitte nähdä hänet”, hän sanoi ja minä nyökkäsin nopeasti.

”Missä se on?” kysyin.

”Menkää seuraavaan kerrokseen ja kääntykää sitten oikealle asema 23:lle ja sitten huone 107 on kolmas vasemmalla”, hän sanoi. Minä muistin joka sanan ja juoksin pois.

”Kiitos kaikesta”, sanoin juostessani.

”Ole hyvä vain”, hän sanoi nauraen. Minä menin hissiin ja epäröin. Ehkä minun pitäisi soittaa toisille nyt… Menin hissillä ensimmäiseen kerrokseen ja ulos sairaalasta soittaakseni isälleni.

APOV:

”Emmett… tarvitsen lisää”, Rose sanoi laiskalla äänellä. Minä katsoin häntä ja nauroin.
”Lisää?” Emmett kysyi ja minä vilkaisin häntä, kun hän yritti peittää nauruaan. Me kaikki makoilimme rannalla ja nautimme täydellisestä säästä.

”Niin Emmett… haluan lisää vauvaöljyä selkääni!” Rose sanoi ja minä katsoin heitä hymyillen. Emmett huokaisi.

”Mitä nyt Emmett?” Rose kysyi haastavasti. Emmett kohautti olkiaan.

”Minusta tuossa on jo tarpeeksi”, hän sanoi.

”No ei ole!” Rose sanoi kohauttaen olkiaan. Emmett alkoi nauraa.

”Rose! Tämä on neljäs kerta puolessa tunnissa!” hän sanoi ja minä yritin piilotella hymyäni Voguen takana.

”Mitä sitten?” Rose kysyi.

”Mitä sitten!? Sinä olet täynnä rasvaa, en voi uskoa, ettet ole voita”, Emmett sanoi ja Jasper ja minä purskahdimme nauruun.

”Tosi hauskaa… nyt, laita sitä tavaraa selkääni”, Rose sanoi ja hymyili, kun tunsi Emmettin vahvojen käsien levittävän öljyä. Katsahdin Jasperia ja pyöräytin silmiäni. Hän hymyili.

”Tiedättekö, mikä on aika outoa?” Rose kysyi.

”Mikä?” kysyin.

”Bella ja Edward eivät ole vieläkään täällä! He ovat olleet poissa jo 24 tuntia”, Rose sanoi ja minä kohautin olkiani.

”Älä viitsi Rose! Sinähän tiedät Edwardin ja Bellan. He tappelevat, sitten Bella alkaa lyödä häntä ja sitten viha muuttuu palavaksi intohimoksi. Lyön vaikka vetoa, että he ovat tälläkin hetkellä harrastamassa kuumaa seksiä Edwardin autossa”, sanoin ja Rose hymyili.

”Olet oikeassa”, hän sanoi ja rentoutui.

”Yäk… toivotaan, että he tekevät sitä Edwardin autossa”, Jasper sanoi ja kaikki nauroivat.

”Voi, minulla on hyvä idea!” Rose sanoi nousten hiukan istumaan. ”Ehkä he ovat vain matkalla Las Vegasiin ja naimisiin!” hän sanoi ja minä nauroin.

”Minä vihaisin heitä siitä hyvästä”, sanoin ja Jasper hymyili.

”Voi niin… hän on jo valinnut Bellan häämekon”, hän sanoi ja minä tönäisin häntä leikkisästi. Kaikki nauroivat taas.

”Hei, Carlisle on tuolla!” Rose sanoi ja me kaikki katsoimme, kun hän juoksi meitä kohti.

”Voi, lyön vetoa, että hän haluaa kertoa meille, että hänen väkensä saivat juuri Bellan ja Edwardin kiinni tekemästä suloista rakkautta”, kikatin ja Rose purskahti nauruun.

”En todellakaan halua tietää siitä”, Emmett sanoi ja Rose kääntyi häntä kohti hymyillen.

”Sinä olet vain vihainen siitä, että meidän viimeisin kertamme autossa oli kuusi kuukautta sitten”, hän sanoi ja minä nauroin.

”Niin! Minä olen”, Emmett sanoi murjottaen. ”Ei se ollut minun syyni, että sinulla oli mustelmia joka paikassa.”

Minä nauroin.

”Voi luoja! Tämä on parempi kuin mikään puheohjelma!” kikatin.

”Voi herraseni! Se oli niin sinun syytäsi! Sinä olit niin kuumissasi, ettet edes kuullut minun valittavan”, hän sanoi ja me kaikki nauroimme niin kovaa, että minä vierähdin hiekalle.

”Minä puhuin juuri Edwardin kanssa puhelimessa”, Carlisle sanoi vakavasti. Me katsoimme toisiamme ja aloimme nauraa.

”Bella on koomassa”, hän sanoi ja naurumme kuoli. Minä nousin ylös.

”Hän on mitä!?” huusin. Carlisle kohautti olkiaan.

”En tiedä. Hän sanoi vain noin”, Carlisle sanoi.

”Ne jotka haluavat tulla kanssamme, tulkoon nyt, koska Esme odottaa autossa”, hän sanoi ja käveli pois. Otin farkkuni ja paitani ja juoksin hänen peräänsä.

”Mitä te oikein odotatte?” huusin ja juoksin autoon.

EPOV:

Kosketin ovenkahvaa ja huokaisin. Tässä se oli. Huone numero 107. Tämän oven takana Bella oli. Minun Bellani. Minun murtunut Bellani. Yritin valmistella itseäni siihen, mitä mahtaisin nähdä ja samalla hetkellä tiesin, etten voisi. Avasin oven ja menin sisään – tuijottaen lattiaan. Kuulin laitteiden piipityksen ja nostin katseeni. Meinasin alkaa itkeä. Siellä Bellani oli. Minun särkyvä murtunut Bellani. Istuuduin hänen viereensä ja tunsin ensimmäisten kyynelten kihoavan silmiini. Hänen koko vartalonsa oli peitetty huovilla ja hänellä oli pääside. Otin hänen huovan päällä lepäävän kätensä omaani ja painoin suudelman kämmenselälle. Sitten laitoin käden paikalleen. Olin pahoillani kaikesta hänen kivustaan ja toivoin, että se olisin minä, joka makaisi siinä. Olin pahoillani kaikista hänen kärsimyksistään ja jopa kaikista pienistä haavoista, joita oli hänen kasvoillaan. Tiesin, että se oli minun syytäni. Silitin hänen poskeaan varovasti.

”Olen niin pahoillani Bella. Olen todella”, mumisin ja painoin pääni hänen kätensä päälle patjalle.

”En enää ikinä lähde pois viereltäsi. Tästä eteenpäin aion suojella sinua… aina”, kuiskasin ja aloin itkeä. Olin niin väsynyt, että kyyneleet veivät viimeisetkin voimani. Tunsin kuinka selkäni rentoutui vihdoinkin ja laitoin käteni hänen sängylleen. Painoin pääni sivulle, jotta pystyin katsomaan häntä. Siinä hän taas oli. Ehkä hiukan murtuneena, mutta silti siinä. Hän eli. Minä hymyilin hänelle ja tunsin, kuinka silmäni sulkeutuivat. Minä huokaisin. Bella on turvassa, oli viimeinen asia, mitä ajattelin, kun ajelehdin pois.

APOV:

”Huone 107… sen pitäisi olla aivan kulman takana”, sanoin ja pudistin päätäni. ”Bella on koomassa… kuinka… miksi… en voi vieläkään uskoa sitä”, sanoin ja taistelin kyyneleitä vastaan. Yhtäkkiä tunsin Jasperin käden vyötärölläni.

”Se on okei… me olemme kaikki järkyttyneitä”, hän mumisi. Minä nyökkäsin. En päässyt sen yli, että tämä oli minun syytäni… ehkä… en vieläkään tiennyt, mitä oli tekeillä.

”Tässä se on”, sanoin ja katsoin taakse Esmeen ja Carlisleen, Rosalieen ja Emmettiin ja tietenkin Jasperiin. Kaikki olivat huolestuneita ja jännittyneitä. Koputin oveen. Mutta sisältä ei kuulunut vastausta. Minä huokaisin ja avasin sitten oven varovasti ja astuin huoneeseen. Ensimmäiseksi näin Edwardin nojautuneena sängyn yli ja sitten Bellan elottoman vartalon. Laitoin käteni suuni eteen ja aloin itkeä. En voinut käsittää koko automatkan aikana enkä matkalla Bellan huoneeseen, että Bella oli puolikuollut. Nyt minä näin hänen makaavan siinä enkä voinut epäillä. Käännyin ympäri ja hautasin kasvoni Jasperin paitaan. Hän silitti päätäni, mutta se ei auttanut. Kuulin, kuinka Rose alkoi itkeä ja sitten Esme. Käännyin taas ympäri ja katsoin Bellaa. Tämä ei voinut olla totta. Tämä ei voinut olla Bella. Ei meidän Bellamme. Hän oli niin täynnä haavoja ja siteitä, etten voinut edes kunnolla tunnistaa häntä. Jasper otti minut syliinsä. Katsoin Rosea ja huomasin hänen aikovan lähteä huoneesta. Esme ei kestänyt enää. Carlislen piti pitää häntä pystyssä.

”Viedään heidät ulos täältä”, hän kuiskasi ja Jasper talutti minut pois huoneesta 107. Me suljimme oven takanamme ja minä katsoin Rosea, joka yritti lopettaa itkemisen ja Esmeä, joka lysähti maahan painaen kasvot käsiinsä samalla, kun itki. Minä lysähdin hänen viereensä ja painoin pääni hänen olkaansa vasten ja itkin myös. Bella… Miksi Bella?”

EMPOV:

”Mennään hakemaan jotain juotavaa. En voi olla täällä”, Rose mumisi ja otti kädestäni kiinni. Me kävelimme pois ja pysähdyimme kahviautomaatille.

”Mitä sinä haluat… minulla on hiukan käteistä mukana”, hän sanoi ja yritti hymyillä, mutta minä näin hänen kyyneleensä.

”En mitään”, sanoin ja katselin hänen kasvojaan.

”Älä viitsi iso karhu. Mitä sinä haluat juoda?” hän sanoi ja tönäisi minua kevyesti.

”Rose… lakkaa työntämästä tätä syrjään”, sanoin.

”En minä mitään syrjään työnnä”, hän sanoi ja käänsi kasvonsa kahvikoneeseen päin.

”Sinun paras ystäväsi on koomassa. Bella on koomassa. Kyllä, sinä olet työntämässä sitä syrjään”, sanoin ja laitoin käteni puuskaan.

”Enkä ole. En vain ole yhtä tunteikas kuin muut ihmiset”, hän mumisi katsomatta minuun. Minä nauroin.

”Voi älä viitsi! Sinä olet kaikista tunteikkain ihminen, jonka tiedän. Sinä aina esität vahvaa ja särkymätöntä. Muttet ole. Ja se, että Bella saattaa kuolla parissa päivässä… viikossa… se syö sinua sisältä”, sanoin.

”Hän ei kuole”, hän kuiskasi.

”Rose… Bella on koomassa. Siinä on suuri mahdollisuus, että hän voi”, kuiskasin pehmeästi. Hän pudisti päätään ja käänsi kasvonsa minua kohti. Hän oli vihainen. Hän alkoi lyödä minua nyrkeillään.

”Hän ei kuole”, hän sanoi ja minä näin hänen kyyneleensä. ”Hän ei jätä minua”, hän sanoi ja kyyneleet valuivat hänen poskiaan pitkin. Otin hänet syliini.

”Kaikki on hyvin”, kuiskasin ja silitin hänen päätään. Silloin hän alkoi todella itkeä.

”En voi menettää häntä”, hän sanoi uudelleen ja uudelleen. Ja minä olin pahoillani siitä, mitä olin sanonut. ”En halua menettää häntä, Emmett”, hän mumisi ja minä nyökkäsin.

”Tiedän Rose”, kuiskasin.

”En halua menettää häntä, kuten Emilyä viime vuonna… en kestä sitä uudelleen”, hän valitti ja olin yllättynyt, että hän oli pitänyt niin monia asioita sisällään.

”Hän ei jätä sinua, Rose. Lyön vetoa, että hän paranee”, kuiskasin. Hän nyökkäsi. Istuin alas tuoliin ja vedin hänet istumaan syliini. Me istuimme sillä tavalla vähän aikaa. Kunnes Rose lopetti itkunsa ja olin varma, että hän oli kunnossa… niin kunnossa kuin voi olla, kun paras ystävä liikkuu elämän ja kuoleman välillä.

EPOV:

”Herra Masen?” joku sanoi ja minä heräsin välittömästi.

”Niin?” sanoin ja nostin katseeni. Pitkä mies hymyili minulle.

”Päivää. Minä olen tohtori Huntington… minä tein morsiamenne leikkauksen”, hän sanoi ja me kättelimme.

”Ai öhm… kiitoksia. Kiitos paljon kaikesta”, sanoin ja hymyilin hänelle heikosti.

”Voi olkaa hyvä”, hän sanoi ja katsoi Bellaa. ”Teillä on mielenkiintoinen tyttö. Todellinen taistelija… en ole koskaan nähnyt mitään sellaista”, hän sanoi hymyillen. Minäkin hymyilin takaisin.

”Niin. Hän on jotain erityistä”, sanoin ja hymyilin Bellan suuntaan.

”Minä vain olen täällä kertoakseni teille, että kaikki toimi hyvin ja me olemme juuri saaneet hänen verituloksensa. Kaikki vaikuttaa olevan kunnossa”, hän sanoi hymyillen. Minä huokaisin helpotuksesta.

”Milloin hän herää?” kysyin.

”Tuota… se riippuu siitä, kuinka nopeasti hän toipuu. Mutta se kestää viikkoja”, lääkäri sanoi ja minä nyökkäsin. Tämä oli tuskallista.

”Herra Masen. Teidän pitäisi olla iloinen, että morsiamenne saattaa toipua aivan kokonaan”, hän sanoi hymyillen. Minä nyökkäsin. Lääkäri käveli takaisin ovelle.

”Ai niin muuten. Perheenne odottaa ulkopuolella”, hän sanoi hymyillen. Minä nyökkäsin ja laskeuduin takaisin istumaan, kun hän sulki oven takanaan. Katsoin Bellaa ja hymyilin. Morsiameni… se mikä oli outoa, oli… että minä pidin siitä. Pudistin päätäni epäuskoisena ja nousin ylös. Kello oli 8 illalla. Aika kohdata perhe.

RPOV:

Me istuimme oven ulkopuolella odottaen jonkin muuttuvan. Lääkäri tuli ulos Bellan huoneesta, mutta hän ei halunnut kertoa meille mitään, koska emme olleet perhettä.

”Mutta me olemme hänen lailliset huoltajansa”, Carlisle sanoi ja lääkäri kohautti olkiaan.

”Se, että hänelle on joku vielä läheisempi antaa hänelle oikeuden kertoa, luulisin”, lääkäri sanoi ja minä katsoin häntä hämmentyneenä.

”Joku läheisempi?” kysyin. Oliko Edward soittanut Bellan oikeille vanhemmille?

”Voi kyllä… Edward Masen, hänen sulhasensa, on tuolla”, hän sanoi ja käveli pois. Me katsoimme toisiamme silmät suurina. Alice toipui ensimmäisenä ja sanoi ääneen, mitä kaikki ajattelivat.

”Anteeksi. Sanoiko tuo mies juuri, että hänen sulhasensa?” hän kysyi ja minä nyökkäsin sanattomana. Juuri silloin huoneen 107 ovi avautui ja me nostimme katseemme. Sieltä tuli Edward. Täysin väsyneenä ja unisena. Hän nyökäytti päätään vakava ilme kasvoillaan.

”Kuinka hän voi?” kysyin. Hän kohautti olkiaan.

”Hän elää”, hän sanoi.

”Mitä tapahtui?” Carlisle kysyi ja Edward sulki Bellan huoneen perässään huolellisesti ja istahti tuoliin huokaisten. Hän nojasi päätään seinää vasten ja sulki silmänsä. Sitten hän kertoi meille, mitä oli tapahtunut. Kaiken hänen onnettomuudestaan ja leikkauksesta.

”Miksi sinä et soittanut meille aiemmin?” kysyin vihaisesti.

”Minä, minä, minä en voinut… kertoa teille, että Bella mahdollisesti kuolisi, minun oli mahdotonta sanoa niin”, hän mumisi ja hieroi silmiä sormillaan.

”Oletko sinä nukkunut tänä yönä ollenkaan?” Esme kysyi huolestuneen ja Edward sulki silmänsä ennen kuin pudisti päätään.

”En… kuinka olisin voinut?” hän kysyi ja painoi päänsä takaisin seinää vasten.

”Kuinka kauan hän tulee olemaan… koomassa?” Alice kysyi ja Edward kohautti olkiaan.

”Näyttää siltä, että se riippuu Bellasta. Mutta se kestää ainakin pari viikkoa”, hän mumisi.

”Viikkoja? Mutta meidän täytyy mennä takaisin!” Esme sanoi ja Edward kohautti olkiaan.

”Te menette… minä jään tänne”, hän sanoi, mutta Esme pudisti päätään.

”Ei. Sinä tulet meidän kanssamme”, hän sanoi, mutta Edward huokaisi.

”Äiti… Bella tarvitsee minua juuri nyt. Koulukin on jo ohi. Harvard lähetti minulle pari päivää sitten kirjeen, jossa he hyväksyivät minut… Minun ei todellakaan tarvitse mennä nyt takaisin kouluun”, hän mumisi ja peitti kasvot käsiinsä. Hän oli uskomattoman väsynyt.

”Harvard hyväksyi sinut? Milloin sinä ajattelit kertoa siitä?” Esme kysyi ja Edward kohautti taas harteitaan.

”Kun olisin ollut varma, että menisin”, hän mumisi.

”Mitä tarkoitat? Et ollut varma?” Esme kysyi ja Edward pudisti päätään, kunnes katsoi häneen. Hän näytti kamalalta. Hänen silmänsä olivat punaiset ja hiukset olivat oikea sekasotku. Hän tarvitsi unta ja suihkun.

”No… minä ajattelin vastata heille kieltävästi… ajattelin pitää yhden välivuoden”, hän sanoi ja minä hymyilin.

”Mitä? Välivuosi? Miksi!” Esme kysyi hämmentyneenä, mutta minä nyökkäsin ja hymyilin Edwardille.

”Bellan takia.” Minä hymyilin ja Edward katsoi minua yllättyneenä.

”Niin… totta”, hän sanoi yllättyneenä.

”Bellan?! Mitä teidän välillänne on oikein tekeillä! Ja milloin sinä ajattelit kertoa minulle, että olet menossa naimisiin? Hääpäivänäsi?” Esme kysyi vihaisena. Edward katsoi häntä hämmentyneenä.

”Naimisiin? Kuka?” hän kysyi.

”Sinä ja Bella!” Esme sanoi.

”Mitä? Mistä lähtien? Minulla ei ole aavistustakaan, mistä sinä puhut”, hän sanoi ja rapsutti päätään.

”No häät ovat kihlauksen toinen askel, tiedäthän”, Esme sanoi vihaisesti ja yhtäkkiä Edwardin kasvot kirkastuivat ja hänen kasvoilleen ilmestyi hymy.

”Ai… sinä tarkoitat sitä, että kuulit minun olevan hänen sulhasensa! Minä sanoin niin vain, koska halusin saada tietoja, mitä oli tekeillä. He eivät olisi kertoneet minulle mitään, ellemme me olisi olleet jonkinlaisessa liitossa”, hän sanoi ja Esme huokaisi helpotuksesta.

”Joten nyt sinä olet siis menossa Harvardiin – etkö?” hän kysyi ja Edward katsoi lattiaa. Minä pudistin päätäni ja Emmett katsoi minua kysyvästi.

”Ei, ei. Älä sano sitä… älä sano, mitä ajattelen”, mumisin, mutta Edward nosti jo katseensa äitiinsä ja sanoi juuri niin kuin ajattelin: ”Yhdellä ehdolla. Minä saan jäädä tänne Bellan kanssa.” Minä riiputin päätäni.

”Sovittu”, Esme sanoi ja nyökkäsi. Edward hymyili heikosti.

”Haluatteko te nähdä hänet? Te voitte mennä, jos haluatte”, hän sanoi ja Alice nousi välittömästi pystyyn.

”Minä todella haluan”, hän sanoi ja Edward nyökkäsi.

”Totta kai voit”, hän sanoi ja nojautui taakse. Minäkin nousin ylös. Minun täytyi nähdä hänet. Lopulta me kaikki menimme.

Minä istuuduin Bellan viereiseen tuoliin ja silitin hänen kättään.

”Luuletko, että hän kuulee meidät?” kysyin Alicelta, joka istui toisella puolella. Hän kohautti olkiaan.

”Sitä ei ole todistettu, mutta kai se on mahdollista”, Edward sanoi nojatessaan ovenkarmiin. Me käännyimme takaisin Bellan puoleen ja minä otin hänen kädestään kiinni.

”Hei Bella! Se olen minä, Rose… me todella ikävöimme sinua. Joten parane pian! Me tarvitsemme sinua… tiedäthän… kolme muskettisoturia ja kaikki”, kuiskasin ja hymyilin Bellalle.

”Niin… me emme pärjää ilman sinua”, Alice sanoi ja me katsoimme toisiamme. Emme sanoneet sanaakaan, mutta tiesin, että me ajattelimme samaa asiaa. Kuinka me voisimme elää ilman Bellaa? Eläminen ilman Emilyä oli rankkaa. Mutta Bella merkitsi meille niin paljon enemmän ja me olimme tunteneet hänet vasta pari kuukautta. Oli outoa, kun katsoin Alicea ja näin syyllisyyttä hänen silmissään. Tiesin, että hän toivoi voivansa palata ajassa taaksepäin ja pelastaa Bellan. Mutta me emme pysty siihen… Voimme jatkaa vain eteenpäin.
Welcome to the dark side... are you surprised that we lied about the cookies.

Curiosity killed the cat, but for a while I was the suspect.

Kamelipullakaulin

  • ***
  • Viestejä: 83
No johan oli ihmepelastuminen! :o
ois voinu joutuu vaikka jalkapakettiin : DDD
No mutta oli silti ihana <3

Ja ja jaaaaaatkooaa! <3 oi kiitos

essss

  • pesukarhu
  • ***
  • Viestejä: 181
  • ava by Annabelle
Lainaus
Älä uskallakaan jättää minua Bella…

ihana, kaunis, surullinen. <3
kiitos paljon tästä ficistä.
hyvin suomennat edelleen. : D

jatkoa pian?
and paradise comes at a price

mouu

  • ***
  • Viestejä: 117
oi, tykkäsin todella paljon.<3
ihanan herkkä, ja Eddie, oi niiiin
söpö.<3 :-*
lisää vain kun kerkiät! =)
team Edward♥
Dramione♥

TiiTa

  • ***
  • Viestejä: 34
Ihana! <3 Itkin tässä luvussa   :'(
Suomennat tätä iha kauhean hyvin ja toivon jatkoa nopeeta :)

Amanecer

  • ***
  • Viestejä: 392
Sillai aika kliseistä, kun ajattelee ihmepelastumista ja tällaista, mutta silti pidin tästä taas. :D Minusta tämä henkilönvaihto oli mieluisaa (RPov, APoV, EmPoV jne) ja Edward on todella suloinen. Kiitti paljon, jatkoa!
Onni on kuin lasi: kun se on kirkkaimmilleen hiottu, se särkyy.

suklaamuru

  • ***
  • Viestejä: 12
  • 차라리 때려
    • Ine's tumblr
Awwww , sulosta <3
Lisää lisää ;) <3
Kimi ga kirai na kimi ga suki~

Twip

  • ***
  • Viestejä: 54
Voi ei!  :'(

Et sä voi jättää tätä tähän kohtaan..

Clair De Lune

  • ***
  • Viestejä: 47
aww, ihana luku ♥

Neavaan

  • Vampires<3
  • ***
  • Viestejä: 79
  • ♥Edward ja Robert♥
ihana<3<33<3 :) jatkoa!

UntenLaiva

  • A Musketeer
  • ***
  • Viestejä: 175
  • "Every man for himself"
sniif  :'(  ihanan surullinen, ihmeparantuminen tosiaan, mut eihän päähenkilöö voi  noin vaa tappaa  :)
jatkoa vaan piakkoin! <3

Ziri

  • Bändäri
  • ***
  • Viestejä: 131
  • 7.3.2010... <3
Oih.. Ihana! :) Jatkoa pian!
~Ziri
..Ja pienimmän muurahaisen äiti huusi:
 "Hyvä Jalmari! Tapa se!"

@lice

  • ***
  • Viestejä: 60
  • Alice<3Jasper
ei vitsi aloin pillittää ku luin tätä ;<  ihan sika hyvin suomennat ja luku oli todella hyvä !<3
tosiaan olihan se vähän kliseetä tollaset ihmepelastumiset yms, mut se on vaa ""kirjaa""  (helpompi sanoo kirja ku ficci tms :D)
nii mut joo hyvä oli ja virheit en huomannu=)

jatkoa ! <3
If youre strong you'll survive and keep your dream alive

{samba}

  • Someone Broken
  • ***
  • Viestejä: 217
Apua, Kooma????
Mites tässä nyt näin kävi?
Mä sekoon. Sä jotenki vaan... suomennat edelleen tän foorumin parhailla taidoilla. Vau.
Jos tästä nyt jotain järkevää pitäis sanoo, niin... En mä keksi mitään järkevää! Tää on liian ihana!
Kiitos.
If I say you're the one would you believe me?

mapwe

  • thö gerruvampire
  • ***
  • Viestejä: 541
  • oh whoa ow
    • blogiblogiblogi
Bellan pitää herätä koomasta : << Suomennat mielettömän hyvin, ja tunne välittyy loistavasti (toisin sanoen siis porasin täällä kuin hullu lukiessani kolme uutta osaa). :)

En osaa sanoa muuta kuin jatkoalisää että saadaan tietää kuinka B:n käy.
"Lets just say I'm good at the rodeo"- Gerard Way
"Gerards lips are slimy"- Frank Iero

If we sing these words we'll never die 20032011

Slytherin!