Kirjoittaja Aihe: Twilight: Käännös: Moving to 1600 Pennsylvania Avenue K-11 (VALMIS)  (Luettu 247853 kertaa)

mapwe

  • thö gerruvampire
  • ***
  • Viestejä: 541
  • oh whoa ow
    • blogiblogiblogi
Tää on niin mahtava, yh, miksei niiden suhde voi vaan onnistua : << Hemmetin Taliat ja muut : << lisäälisäälisää, en malta odottaa jatkoa, haluan tietää miten tässä käy!!

Ei sitten muuta, uusi lukija olen btw.
"Lets just say I'm good at the rodeo"- Gerard Way
"Gerards lips are slimy"- Frank Iero

If we sing these words we'll never die 20032011

Slytherin!

Emirato

  • ***
  • Viestejä: 54
  • Edward <3 Bella
Ihana... Paitsi et alkoo ottaa hermoille toi Talia.... Odotellen jatkoa
Houkutus tekee houkuttelevaksi ja sitä nämä kirjat on...

- Edward -

  • Vieras
IHAN YLI HYVÄ LUKU  !!..Taas kerran  ::)...näihin jää odottamaan jatkoa innolla !! :D

lurjus

  • *
  • Viestejä: 2
Uusi lukijä ilmoittäutuu! Äivän mähtävä ficci, ensimmäisiä mitä jäksän lukeä ihän kunnollä jä melkein itku tuli ku huomäsin et luvut loppu. :( Jä pähoittelen näppäimistöni toimivuuttä joidenkin kirjäimien suhteen.

UntenLaiva

  • A Musketeer
  • ***
  • Viestejä: 175
  • "Every man for himself"
Mitä? Loppusiks tää jo??? eikä... :(
haluun jatkoo!!!

@lice

  • ***
  • Viestejä: 60
  • Alice<3Jasper
siis hä , loppuks tää O_O !! eieieiei = (( onkai täst joku jatko-osa tms?
If youre strong you'll survive and keep your dream alive

lurjus

  • *
  • Viestejä: 2
ei käi tää loppunu? ite meinäsin siis sitä ettei ole ilmestynyt vielä käännettynä uusiä käppäleitä. :--D

A-nuu

  • Guilty
  • ***
  • Viestejä: 256
  • Whatever it is, I didn't do it.
Ei tämä vielä kokonaan loppunut. Tähän tulee vielä 13 lukua. ;D
Welcome to the dark side... are you surprised that we lied about the cookies.

Curiosity killed the cat, but for a while I was the suspect.

tonkss

  • ***
  • Viestejä: 43
Ihana luku! :D oon ollut alusta asti sitä mieltä että Talia_on_ärsyttävä, inhottavan omistushaluinen ja hemmoteltu kakara :--D ja Bellan äiti hirveän ilkeä
Parempi muutama ruuvi löysällä kuin kymmenen liian tiukalla!

Hiroya

  • ***
  • Viestejä: 46
  • Hammaspeikko
WOW. Mä innostuin tästä ihan liikaa!!  ;)
Mä oon seurannu tätä jo jonki aikaa mut nyt vasta saan kommentoiduks.
Ok, eli mä suoranaisesti sekosin ku tä "loppus" tälleen, joten mä menin kurkkaamaan sitä englannin kielistä versiota, eli sitä alkuperästä.. No, kaikki meijän perheessä sanoo et mulla on kauhee pakkomiele Twilightiin ym. eli voitte arvata et mä jäin koukkuun siihenki  ;D En voinu lopettaa joten taisin ihan vahingossa lukee sen loppuun  ::) Mut mä silti odotan näitä suomennoksia enkä aijo jättää tätä ficciä tähän vaan lukea uskollisesti kaikki muutkin kappaleet, koska mun englannin taidoilla ei pitkälle pötkitä, eli multa saatto jäädä siitä jotain ymmärtämättä, koska sinulla on tosi hyvä tää englanti ni luotan suhun ja siihen et suomennat nä hyvin ja oikein kuten tähänki asti nii sä valaiset mua vielä lisää  ;D
En voi muutaku istuu täällä koneen vieressä ja olla tosi kateellinen sulle. Tää on mun lempificci :D
Cute things kill people..

A-nuu

  • Guilty
  • ***
  • Viestejä: 256
  • Whatever it is, I didn't do it.
T/N: Kiitos kommenteista! Jotenkin tuntuu, että tämä luku tökkii, mutta en nyt saanut siitä parempaakaan. Ja tämä on jälleen betaamaton, tönkköys voi johtua siitäkin. :)

Kolmaskymmenesensimmäinen luku: Kuollut morsiameni

EPOV:

Minä seisoin siellä jonkin aikaa – miettien mitä tekisin ja päätin, että Bella tarvitsee aikaa juuri nyt. Kävelin takaisin toisten luo ja istuin alas. Kaikki katsoivat minua – odottaen selitystä. En tiennyt mitä sanoa. Olin niin vihainen kaikille – varsinkin Alicelle ja Talialle. En halunnut avata suutani, koska ajattelin voivani kadottaa hallinnan siitä, mitä sanoisin. Katsoin lautastani, joka oli vieläkin tyhjä. Hän sanoi tarvitsevansa aikaa. En halunnut hänen miettivän tätä. En halunnut hänen tarvitsevan aikaa. Miksi kaiken piti olla niin monimutkaista? Miksi kaikki ei voinut olla normaalia?

”Edward!” joku sanoi äänekkäästi. Nostin katseeni ja näin kaikkien tuijottavan minua.

”Mitä?” kysyin vihaisesti.

”Kuinka Bella voi?” Alice kysyi huolestuneena. Katsoin häntä hämmentyneesti. Oliko tämä huono vitsi? Meinasin alkaa nauraa, kunnes huomasin kaikkien katsovan minua vakavasti.

”Bella? Haluatko tietää, mitä hän sanoi minulle?” huusin ja nousin ylös. Tuolini kaatui maahan ja minä potkaisin sen pois.

”Hän sanoi, että ei ehkä ole varma, voiko hän kuulua tähän paskaan, mikä on elämääni. Hänen äitinsä juuri soitti hänelle ja huusi joistakin hiton valokuvaajista, jotka eivät jätä häntä rauhaan. Kaikki ovat yhtäkkiä hänelle ilkeitä! Mikä teitä ihmisiä vaivaa? Minä yritän suojella häntä, mutten voi suojella häntä edes omalta perheeltäni. Ja jos teille ei käy, että minä ja Bella olemme yhdessä, niin en halua edes tuntea teitä enää!” huusin.

”Me pidämme siitä, että te olette pari”, äitini sanoi äimistyneenä.

”Niin. Mutta Talia ilmeisesti ei. Voi ja muuten. Sinä et nuku minun sängyssäni tänä yönä. Vain koska sinä olet pikkuinen, ei tarkoita, että sinä saat kaiken minkä haluat. Ja kyllä, minä voin myös olla sinulle ilkeä. Sinä olit ilkeä Bellalle – ja kuka tahansa, joka on Bellaa vastaan, vastaa siitä minulle”, huusin ja käännyin ympäri. Kävelin pois pudistellen päätäni. Olin niin tyhmä. Kuinka minä oikein voin jättää Bellan yksin juuri nyt? Hän tarvitsi minua enemmän kuin koskaan ja minä jätin hänet!

Menin ylös hänen huoneeseensa ja koputin oveen. Ei vastausta.

”Bella?” kysyin ja koputin uudestaan. ”Bella, se olen minä”, sanoin ja koputin kovempaa. Ei vastausta. Painoin korvani ovea vasten ja yritin kuunnella ääniä sisäpuolelta. Ei mitään. Meinasin soittaa hänen kännykkäänsä, kun muistin, että hän antoikin sen minulle ennen kuin juoksi pois.

”Bella, ole kiltti!” huusin. Aloin panikoida. Minulla oli outo tunne, että jokin oli vinossa.

”Bella?” huusin ja paukutin ovea. Minä huokaisin ja painoin otsani ovea vasten. Silloin huomasin kirjekuoren lattialla ja näin siinä nimeni kirjoitettuna Bellan käsialalla. Istuin alas ja avasin sen. Kirje:

Rakas Edward,

kun luet tätä kirjettä, en halua, että olet vihainen itsellesi.

Se mitä tein – päätökseni – ei johdu mistään mitä sinä teit.

Sinä olit täydellinen. Vaikka tämä kestikin vain yhden päivän.

Tiedäthän. Koko näiden kolmen kuukauden ajan, minulla oli tämä tunne sinua kohtaan ja halusin meidän olevan yhdessä ja nyt, kun me olemme – olen se joka eroaa. Ironista.

Niin Edward, minä jätän sinut ja sen on raskainta, mitä olen ikinä tehnyt.

Ja jopa nyt, kun kirjoitan tätä kirjettä, mietin onko tämä oikea teko. Mutta sitten minä ajattelen äitiäni ja sitä, mitä hän sanoi minulle puhelimessa. Hän sanoi, ettei enää edes tunne minua. Ja siten minä yhtäkkiä tajusin, että hän oli oikeassa.

Sinä muutit minut Edward ja koko aika sinun kanssasi oli upeaa – kuin karnevaaleissa. Suljin silmäni ja annoin sinun johdattaa tietä. Se oli upea kyyti… loppu ei vain ole, mitä me… minä odotin!

Joka tapauksessa. Syy, miksi minä itkin rannalla ei ollut vain Talian ja valokuvien syytä. Syy, miksi itkin, oli ymmärtämiseni, etten ikinä voisi olla tarpeeksi sinulle tai elämällesi. Minä vain olen saksalainen tyttöparka. Me vain olemme erilaisia.

Joten, kun päätin mitä aioin tehdä, tiesin etten voisi ikinä sanoa sitä sinulle kasvokkain – koska, sinä ollessasi Edward, et olisi päästänyt minua. Hitsi, että olet suloinen.

Joten minä kirjoitin tämän kirjeen kertoakseni sinulle yhden asian… ei, kaksi.

Ensimmäinen asia on, että minun tunteeni sinua kohtaan on paljon suurempi kuin olisin kuvitellut mahdolliseksi. Jos en tietäisi paremmin, kuvittelisin sinun olevan sielunkumppanini!

Toinen asia on surullisempi. Haluan kertoa sinulle, mitä tein. Miksi en ole huoneessani. Mutta luulen sinun jo tietävän mitä tein. No, joka tapauksessa. Tässä se tulee:

Minä lähden takaisin Saksaan.

Tiedän, että annat minulle anteeksi. Sinäkin tulet tietämään. Mutta tiedän, etten ikinä tule unohtamaan sinua ja olen varma, etten tule tuntemaan ketään toista kohtaan samoin kuin sinua.

Syvimmällä ja päättymättömimmällä rakkaudella,
Bella.

Käteni olivat tunnottomat ja vatsani kramppasi. Tuijotin jotain, mutten oikeastaan nähnyt sitä. Hän-oli-poissa. Bella jätti minut. Painoin pääni polviin. Koko tämän ajan hän pelkäsi, että minä jättäisin hänet, mutta nyt hän jätti minut. Kuinka hän saattoi!! Miksi hän vain pakenee? Tunsin kuinka suruni kääntyi vihaksi. Nousin ylös ja laitoin kirjeen farkkujentaskuun. Ei se voisi mennä näin. En antaisi hänen paeta. En luovuttaisi näin helposti. En ikinä. Menin alakerran vastaanottotiskille.

”Edward Masen. Tarvitsen autoni… nopeasti”, sanoin kärsimättömästi. Tyttö katsoi jotain koneeltaan ja vilkaisi minua hämmentyneesti.

”Olen pahoillani, herra. Joku tyttö otti autonne tunti sitten”, tyttö sanoi hämmentyneesti ja suuni loksahti auki. Bellahan oli fiksu.

”Sitten minä olen Jasper Hale”, sanoin vihaisesti. Bella otti autoni, etten pystyisi seuraamaan häntä. Se sai minut vihaiseksi. Tyttö otti Jasperin avaimet ja katsoi minua.

”Joten herra Masen. Tarvitsen paperit, jotta näen, että Edward Masen on Jasper Hale”, hän sanoi omahyväisesti. Minä voihkaisin.

”Kyllä, minä olen Edward Masen. Ja tämä on hätätapaus. Jasper Hale on paras ystäväni ja minä tarvitsen hänen helvetin autonsa heti!” huusin.

”Olen pahoillani, herra. En voi tehdä sitä”, tyttö sanoi ja laittoi avaimet takaisin pöydälle.

”Mitä helvettiä! Tämä on hätätapaus”, sanoin vihaisesti.

”Olette jo sanoneet sen, herra”, hän sanoi ja kääntyi pois. Painoin otsani pöytään. Entä nyt?

”Natalie? Voisitko tulla tänne hetkeksi?” Toinen tyttö pyysi ja nostin pääni ja näin vastaanottovirkailijan lähtevän. Seisoin siinä hetken tuijottaen Jasperin avaimia. Epäröimättä kurotin pöydälle, otin avaimet ja juoksin parkkipaikalle hakeakseni auton itse.

JPOV:

Kun Edward oli lähtenyt, kaikki olivat jännittyneitä ja pahinta oli, että Talia ei lopettanut itkemistä. Kaikki olivat ärtyneitä eikä kukaan sanonut sanaakaan.

”Minä haluan lähteä”, Alice mumisi. Hänellä oli huono omatunto, koska oli kysynyt Bellalta artikkelista. Painoin suudelman hänen kämmenselälleen.

”En ole varma voimmeko”, mumisin ja juuri silloin vartija juoksi hotellilta kohti pöytäämme.

”Herra Hale?” hän kysyi ja kaikki katsoivat häntä. Helpottuneina puheenaiheen vaihdosta.

”Kyllä”, sanoin ja melkein nauroin, koska olin itsekin iloinen tästä.

”Olen todella pahoillani. Mutta valitettavasti teidän autonne on varastettu”, mies sanoi ja kaikki haukkoivat henkeään.

”MITÄ?” huusin ja tunsin Alicen ottavan kädestäni kiinni. ”Tarkoitan kuinka?”

”No. Näyttää siltä, että vastaanottovirkailijan kanssa oli selkkaus. Hän jätti avaimesi pöydälle ja no. Herra… tuota, mies, joka ne varasti, tarvitsi vain ottaa ne siitä”, vartija sanoi. Suuni loksahti auki.

”Kuinka tuo voi tapahtua? Ja miksi avaimeni olivat pöydällä?” kysyin hämmentyneenä.

”Koska herra Edward Masen pyysi niitä, muttei saanut. Joten hän varasti ne”, mies sanoi ja minä rentouduin. Edward otti autoni. Mutta sitten toinen paha aavistus levisi koko vartaloni lävitse.

”Miksi hän ei ottanut omaa autoaan?” kysyin ja kaikki katsoivat vartijaa.

”Koska neiti Isabella Swan otti sen noin 75 minuuttia sitten”, mies sanoi ja kaikki haukkoivat henkeään. Tämä ei vaikuttanut hyvältä.

”Kiitoksia”, sanoin ja mies lähti. Ei se oikeastaan ollutkaan puheenaiheen vaihto.

EPOV:

Tämä oli sairasta! Minä ajoin Bellan perässä, enkä edes tiennyt minne mennä. Päätin ajaa lentokentälle. Mutta entä jos Bella odottaa minun tekevän juuri niin ja meneekin jonnekin aivan muualle? Ehkä hän on juuri nyt matkalla jollekin toiselle lentokentälle. Tämä päätös voisi pilata elämäni! Ajoin 50 mailia tunnissa yli sallitun nopeusrajoituksen enkä välittänyt siitä hittoakaan.

Ja vaikka hän olisikin matkalla toiselle lentokentälle – ehkä hän meni toista tietä!  Ehkä hän on jo nyt poissa! Kuka tietää!

Ajoin moottoritielle – se oli nopein tie lentokentälle. Olin jo ajanut puolituntia ja yhtäkkiä minun täytyi tietenkin osua ruuhkaan, koska autot vain seisoivat siinä.

Mitä hittoa! Ajattelin ja yritin nähdä eteeni. Näin vain poliisin ja ambulanssin tukkivan tien. Täydellistä! Onnettomuus! Tämä oli niin helvetin täydellistä! Bellan kone voi olla jo lähtenyt ja minä olen ruuhkassa, jonkin typerän poliisiasian takia. Tulin aina vain kärsimättömämmäksi enkä voinut uskoa, että minä vain seisoin tässä. En liikkunut yhtään. Paloauto ajoi kohti ja minä paukautin pääni rattiin, koska en voinut uskoa tätä todeksi. Tämä täytyy olla joku iso vitsi. Aloin nauraa hillittömästi ja sitten autot liikkuivat hitaasti eteenpäin, joten minäkin lähdin liikkeelle.

”No kiitoksia!” huusin ja oin iloinen, että pääsin taas liikkumaan. Näin sairaanhoitajien juoksevan ympäriinsä ja paloauto yritti taltuttaa tulta ylösalaisin olevasta autosta… minä nielaisin. Hopeisesta Mercedes SLK:sta oikeammin. Käteni alkoivat täristä ja aloin hengittää raskaasti. Yritin keskittyä rekisterikilpeen. Ei se voinut olla. Ei, ei vain voinut. Jotain tällaista tapahtuu muille ihmisille. Sydämeni tihensi lyöntejään ja otin ratista kovemmin kiinni. Nyt olin aivan murskaantuneen auton vieressä. Näin verta maassa ja kuljettajan puoleisessa ikkunassa. Siinä oli rekisterikilpi: Washington D.C. – 539 EAM. Niin siinä luki. Sitä minä luin uudelleen ja uudelleen. Sitä minä en toivonut siinä lukevan. Koska – se oli minun autoni. Auto, jossa Bella istui. Pysäytin auton sivuun ja nousin ulos. Juoksin tien yli välittämättä tuuttaavista autoista.

”Olen pahoillani, herra. Te ette voi olla täällä”, poliisipäällikkö sanoi. Katsoin maahan etsien Bellaa.

”Missä hän on?” kysyin tärisevällä äänellä.

”En voi kertoa teille”, poliisi sanoi.

”Onko hän kunnossa?” kysyin.

”Olen pahoillani, herra. En voi”, poliisi sanoi. Minä katsoin häntä. Olin vihainen.

”Kuulkaapa päällikkö. Olen Edward Masen ja tuo auto on minun… mikä ei ole tärkein asia, koska tyttöystäväni on siinä. Joten sillä ei ole väliä, mitä mieltä sinä olet – minulla on oikeus tietää, mitä on tapahtunut!” melkein huusin. Poliisi katsoi minua suurin silmin.

”Tekö olette Edward Masen?” hän kysyi.

”Kuinka-hän-voi?” kysyin uudelleen.

”En tiedä”, päällikkö sanoi.

”Haluan mennä hänen luokseen”, sanoin, mutta poliisi pudisti päätään.

”Te ette ole perhettä”, hän sanoi.

”Hän on vaihto-oppilas. Juuri nyt minä olen hänen ainoa perheensä!” sanoin ja kävelin ambulanssin luo, mistä löysin sairaanhoitajan.

”Kuinka hän voi?” kysyin ja samalla hetkellä minä pelkäsin vastausta.

”Anteeksi… oletteko te perhettä?” hän kysyi.

”Öhm…” epäröin. En ollut perhettä. Mutta hänellä ei ollut ketään ja minun täytyi saada tietää, mitä hänelle oli tapahtunut. ”Kyllä, olen hänen sulhasensa”, sanoin ja mies katsoi minua yllättyneesti.

”Hei, sinähän olet Edward Masen… etkö?” hän kysyi ja minä pyöräytin silmiäni.

”Kuinka neiti Swan voi?” kysyin ja tohtorin hymy katosi.

”Emme ole vielä varmoja… onnettomuus oli aika paha. Hän ajoi 130 mailia tunnissa, kun hän ajoi ulos tieltä ja menetti hallinnan. Auto lensi ilman halki ja laskeutui katolleen. Sillä tavalla se liukui 200 jalkaa”, mies sanoi ja minusta tuntui kuin sydämeni olisi pysähtynyt.

”Kun me tulimme, hän oli tajuton ja oli menettänyt paljon verta. Ongelmana oli, että meidän täytyi odottaa paloautoa, koska me emme saaneet ovea auki. Joten me saimme hänet ulos vasta viisi minuuttia sitten”, tohtori sanoi.

”Viisi minuuttia?! Milloin onnettomuus tapahtui?” kysyin äänekkäästi.

”Noin 30 minuuttia sitten”, tohtori sanoi.

”Joten miksi sinä et ole auttamassa häntä!” huusin raivoissani siitä, kun Bella oli ollut autossa puoli tuntia eikä kukaan ollut tehnyt mitään.

”Koska ambulanssissa on jo seitsemän sairaanhoitajaa”, mies sanoi ja minua alkoi yhtäkkiä huimata. Otin hiuksistani kiinni ja polvistuin maahan. Juuri silloin ambulanssin takaovi aukesi.

”Me tarvitsemme apua täällä. Hänen sydämensä ei lyö”, sairaanhoitaja sanoi. Se joka puhui minulle, otti kädestäni kiinni.

”Me lähdemme sairaalaan. Te voitte seurata meitä autollanne”, hän sanoi nopeasti ja häipyi ambulanssiin. Juoksin autolleni ja seurasin ambulanssia. Sireeni ja valot alkoivat oksettaa minua. Tunsin kyynelten kihoavan silmiini. Ei sen näin pitäisi mennä. Bella oli juuri nyt kuollut… ja minä en voinut tehdä sille mitään.

Älä kuole Bella… Älä uskallakaan jättää minua tänne.
Welcome to the dark side... are you surprised that we lied about the cookies.

Curiosity killed the cat, but for a while I was the suspect.

Naxone

  • Kaipauksen haamu
  • ***
  • Viestejä: 184
  • Say what you want
Kauheeta, aivan kamalaa, järkyttävää, mutta silti toivon jatkoa ja suomennoksesi on upeaa!

-Nax
Mr. Boombastic
What you want is some boombastic romantic
Mr. Lover lover, Mr. Lover lover, girl, Mr. Lover lover

Tuhisija

  • Vieras
Olin tänkin lukenut englanniksi ja itkin silloin ja itkin nytkin  :'(   Surullinen luku, hyvin olit suomentanut!
Miksi, miksi Bella?  Miksi ajattelit lähteväsi takaisin Saksaan?  Bella ei saa kuolla  :-\

Jatkoa odottelen.

TiiTa

  • ***
  • Viestejä: 34
Aivan ihana luku!
Bella ei saa kuolla!  :(
Hyvin suomennat tätä en löytäny yhtään virhettä :)

Jatkoo pian!

Elanoir

  • ***
  • Viestejä: 146
  • choose juicy
Ooh!
Ihanaa kun Edward huusi Natalialle.  :D Tämä oli muuten erittäin hyvä luku, en löytänyt virheitä, vaikka olikin betaamaton.
Lisäälisää. ;)
to me you live in a world of chaos.

UntenLaiva

  • A Musketeer
  • ***
  • Viestejä: 175
  • "Every man for himself"
OMGOMGOMGOMGOMGOMG!!!!  tää jännitys nyt on ihan liikaa.. ja mul tulee Taliasta mieleen mun sisko :) hah

ainii Hiroya, rupesin nauraa sun kommenttia tuolla ku sanoit et "taisin vahingossa lukee sen loppuun"..  ;D
Toi on niin tuttu tunne!!! ainahan nää kaikki ihan vahingossa lukee :D :D :D

neean

  • ***
  • Viestejä: 47
voi ei apua :( ei se Bella tietenkään kuole, mut silti ..? =D

cheri

  • Vieras
EI APUA!! ääähhhh heti jatkoa pliis mulle on aivan sama että onko betattu taikka ei! Tämä ei todellakaan töki uppouduin tähän ihan täysillä! ARGH!

<3 suomennat mahtavasti.

Neavaan

  • Vampires<3
  • ***
  • Viestejä: 79
  • ♥Edward ja Robert♥
HYijjj!!!  :'( Bellan sydän ei lyö!! eijj!! Hyvä luku oli<3!  :)

@lice

  • ***
  • Viestejä: 60
  • Alice<3Jasper
oivoivoi;s eiei bella, no saatan arvata ettei se kuollu oo kumminkaa, MUT SILTI ! ;s ääww.

mut suomennat ihan sairaan hyvin, ja jatkoa odottelen=)
If youre strong you'll survive and keep your dream alive