Mitä ihmettä, enkö ole vastannut kertaakaan kommentteihin tän ficin valmistumisen jälkeen! Siispä näin melkein seitsemän vuotta myöhemmin: kiitos kaikille teille!! Tätä ficciä oli muistaakseni tosi hauska kirjoittaa ja innostuin tämän (Delicatesta lainatusta) kertojaäänestä niin paljon, että kirjoitin ekan NaNoWriMo:n vähän samantyylisellä kertojaäänellä. Muutama teistä kommentoi, että teksti oli välillä tasapaksua tai lauseet olivat tosi pitkiä ja oli hankala seurata, ja kritiikki on varmasti ihan aiheellista. Jos tämä ficci joskus olisi joutunut editointikierrokselle, pieni tiivistäminen olisi ollut varmasti ihan paikallaan Joka tapauksessa olen tosi iloinen siitä, että niin moni ihminen luki tätä ja kommentoi minulle, olin ja olen edelleen tosi iloinen tämän ficin aikoinaan saamasta palautteesta
nominal, hahaa, toivoisinpa että mulla olisi enemmän vähän tuoreempaa HP-fandomin matskua (olettaen että BBC!Sherlock ja GoT ei ole sun heiniä) mitä voisin suositella, koska on vaan jotenkin ihan käsittämätöntä että tän ficin kirjoittamisesta on seitsemän vuotta
Mutta sen verran kuitenkin muistan että Lilyn epätäydellisyys (ja kyllä se on musta oikein kuvaava sana ilmiölle) oli yksi isoimmista jutuista mulle tässä ficissä! Mua häiritsee aina erityisesti naishahmojen "täydellisyys" ja erityisesti sellainen ulkonäön hehkuttaminen. Toisaalta on tosi ymmärrettävää että halutaan kirjoittaa kauniita naisia ja komeita miehiä (ja komeat miehet on siis mulle ihan fine
) mutta ehkä on ollut aina hankala samaistua sellaisiin naishahmoihin, jotka kuvataan tosi kauniina. Joskus muinoin tuntui että Hevostalli.netin foorumin novelliosaston kaikki kertomukset alkoi kappaleella, jossa kerrottiin seikkaperäisesti naispäähenkilön kauneudesta, mutta toisaalta hei niin alkaa myös jokainen Sweet Valley High -kirja
Oon myös joskus ihan tarkoituksella yrittänyt kirjoittaa naishahmoja jotka esitetään kauniina mutta jotka ei kuitenkaan ole erityisen hoikkia. Nyt vanhempana ja uusia sivistyssanoja oppineena voisin väittää, että olen koittanut vähän haastaa yleisiä diskursseja siitä millainen on kaunis tai viehättävä nainen
Mutta nyt haksahduin jo jaarittelemaan tuosta ulkonäköasiasta kun Lilyn hahmossa olennaista taisi kuitenkin olla jonkinmoinen sählääminen
Joka tapauksessa olen iloinen että bongasit Lilyn epätäydellisyyden ja tykkäsit siitä! Ja olen tosi otettu tuosta että mainitsit nauraneesi ääneen lukiessa, se tuntuu aina jotenkin tosi isolta kehulta, samoin kuin se jos joku teksti on alkanut itkettää. Huumorikin on jotenkin niin hankalasti kirjoitettava juttu eikä koskaan voi olla oikein varma toimiiko se kenellekään muulle kuin itselle, joten täytyy olla ihan tosi iloinen jos joku kertoo nauraneensa lukiessa! Tai ehkä sellaiset kunnon tekijätyypit osaa kirjoittaa huumoria tietoisesti niin että tietää että "no tää juttu on lukijoista ihan superhauska" mutta minä en kyllä sitä vielä osaa
Mutta mutta, koetan siis sanoa että ihanaa kun luit tämän ja kiitos kommentista!