Title: Pala hajoavaa taivasta
Author: uni
Era: Kelmien nuoruusvuodet
Pairings: Sirius/James
Rating: K-11
Genret: raapale, songfic, romance (slash), angst
Disclaimer: Kaikki minkä tunnistatte kuuluvan J.K. Rowlingille, kuuluu J.K. Rowlingille.
Hiekka tarttui kosteisiin varpaisiin ja huuhtoutui heti pois spläts spläts spläts kahdet juoksuaskeleet hakkasivat aaltoilevaa rantaviivaa. Kumpikaan ei tiennyt ollako metsästäjä vai metsästetty, mitä pakeni tai kenet yritti kiriä kiinni, mutta molempien sydän - oi miten se löi lujaa tahtia ja veri kohisi korvissa kilpaa meren kanssa! Kumpi sai kiinni kenet milloin ja mistä en tiedä, mutta tunsin meidän kaatuvan ja kierivän ympäri ympäri ympäri ja molempien farkut kastuivat. Ja sinulla oli suolainen suu, rintasi kuuma omaani vasten ja hiukset täynnä hiekkaa - se hiersi sormiani karkeana. Ja kun kerroit minulle, minä yritin sulkea suusi omallani, ettei tarvitsisi ikinä tietää miksemme voi.
"Kun olit sanonut mitä sanoit,
kuulin tuhannen oven
varjoisilla käytävillä vääjäämättä sulkeutuvan
Kun olit sanonut mitä sanoit,
näin risteytyväin teiden mutkiin
lakastuvan tuhannen tienviitan
Ja räpäytit vain silmiäsi,
katsoit hetken muualle,
kun sukupolvia kuoli ja kaupungit sortuivat
Väistyköön päivät ja kalvetkoon kuut
Riittäköön rakkaus vain aamuun
Sulkekoon kuolema pettäjäin suut
En usko rakkauden haamuun, kalpeaan
minun sisälläni kuoli joku lapsi,
joka uskoi loputtomaan maailmaan
olin vapaa tänne kulkemaan,
missä jokainen on kohtalonsa kanssa yksinään
Siitä päivästä jäi pala hajoavaa taivasta kurkkuusi
ja otsallesi kuutamosta sirpale
Siitä päivästä jäi merentumma laine silmäkulmiisi
ja tuulenpesä asunnoksi kylmyyden"
CMX: Taivaanääreläiset
AN: Ensimmäinen yritykseni ikinä kirjoittaa raapaletta... Tämä tunnelma tuli vain vahvasti mieleeni kuunnellessani tuota kappaletta, ja halusin yrittää laittaa sen paperille. Tämä osallistuu myös FF10-haasteeseen sanalla "syntymä". Argh, mietin pitkään selitänkö miten tämä ficci liittyy tuohon sanaan vai en, mutta tässä se selitys nyt sitten kuitenkin tulee: tuo asia, jonka Jamesin viimeisessä lauseessa viitataan kertoneen Siriukselle, on Lilyn raskaus / Harryn syntymä, mikä on tarinassa syy sille, että Sirius/James eivät voi olla yhdessä. Huono syy, tiedän, syyttäkää Jamesia!