Kirjoittaja Aihe: Feeniksin tuhkaa, S  (Luettu 4799 kertaa)

Mortti

• Vieras
Feeniksin tuhkaa, S
« : 09.02.2009 16:08:30 »
// Alaotsikko: George angstia ja surua Fredin kuoltua ( S, angst, one-shot )

Title: Feeniksin tuhkaa
Author: Mortti
Raiting: S
Genre: one-shot, angst...
Disclaimer: Rowling omistaa Potter maailman ja kaikki sen hahmot jne.
Summary: Pieni osa Georgen kärsimystä hänen menetettyä kaksoiveljensä.
A/N: Hmm... Viime viikolla käsittelin mielessäni Frediä, ja tämän kuolemaa. Tälläinen idea taisi sitten syttyä, alkuperäinen suunnitelma oli hieman pidempi, ja piti päättyä Georgen itsemurhaan, mutta ihastuin tämän version viimeiseen lauseeseen, joten se jäi suunniteltua lyhyemmäksi. Hyvin lyhyt, mutta itse olen siihen tyytyväinen. Toivon että kommetteja saisin  :D
Täältä pääset toiseen George-ficciini.

Feeniksin tuhkaa

Hän oli kylmä kuin jää, kalman kalpea. Hänen silmänsä tuijottivat mitään näkemättöminä kaukaisuuteen ja kasvoillaan veljelläni oli edelleen se merkityksetön kuolonvirne.

Tuska musersi minua, sisuskaluni tuntuivat huutavan tuskasta. Kaikki mitä näin oli kuollut veljeni. Mätkähdin polvilleni hänen elottoman ruumiinsa viereen.
  “ Fred “, kuiskasin tuskan murtamana. Ravistelin häntä, kuin yrittäen löytää hänestä pienimmänkin elonmerkin. Ainoa mikä kaksosessani liikkui oli punainen hiuskiehkura, joka putosi hänen jähmettyneille kasvoilleen. Tunsin kuinka kylmät kyyneleet valuivat pitkin poskiani. Tärisin ja ulisin kärsimyksestä, jollaista en ollut koskaan ennen tuntenut.

Tapahtuiko tämä oikeasti minulle? Naiivisti olin kuvitellut, ettei sota veisi minulta koskaan rakkaintani, mutta nyt tiesin sen olevan totta.
 En saanut happea keuhkoihini, näköni tuntui sumenevan kyyneleistä, puristin kädessäni edelleen veljeni kylmää kättä. Tuskastani huolimatta sydämeni jatkoi tykyttämistä, pitäen ruumiini elossa, vaikka sieluni oli pirstoutunut juuri verenpunaisiksi sirpaleiksi.

Ilman veljeäni, sieluni oli kuin feenikslinnun tuhka, josta uutta lintua ei koskaan syntyisikään.
« Viimeksi muokattu: 15.06.2011 17:41:10 kirjoittanut Vanilje »

jaina

• pokemon-kouluttaja
Vs: Feeniksin tuhkaa
« Vastaus #1 : 28.02.2009 23:25:03 »
Oi, tämä oli nätti ficci!

Söpö nimi, tykkään Feenikseistä paljon. Kaksoset ovat yksi lempihahmoistani, mutta pelkkä George... surullista. Olit kirjoittanut tämän kauniisti, vaikka taisin pari virhettä kyllä löytää. Teksti oli kaunista, ei tökkivää, paitsi ehkä jossainkohdin (jotenkin minusta nyt tuntuu että kommenttini taitaa tökkiä ja pahasti)

Kiitoksia siis tästä söpöstä surullisesta. :)
"you’re a strong girl. personally i think that you’re gonna pull through with a minimal amount of post traumatic stress. or maybe a few years of profoundly disturbing nightmares."

r.i.p. 1939-2014
r.i.p. 2005-2016

Mortti

• Vieras
« Vastaus #2 : 28.02.2009 23:31:17 »
jaina: Kiitoksia kommentistasi. Pidän myös itse kaksosista, joten minulle oli todella kova isku lukea Fredin kuolema. Kiitoksia vielä kerran kommentistasi ja kehuistasi.  :-*

Eeyore

• Radamsa
  • Karo-muoks || Ei Eyeore, ikinä.
    • Loista Tähti, loista.
« Vastaus #3 : 28.02.2009 23:47:40 »
Tässä oli tosi kaunis (ja surullinen) idea. Otsikko kiinnitti huomioni enkä pohtinut ollenkaan, millainen ficci olisi kyseessä, mutta tämä oli tosi kaunis. Georgen suru oli oikeanlainen ja tunnelma oli hyvin kuvattu. Surullisesti, mutta aidosti. Pienillä sanoilla ja lyhyillä lauseilla sait paljon aikaan. Minä-muoto oli hyvä, koska silloin pystyi tän kuvittelemaan paljon paremmin juuri Georgen tunteiksi ja ajatuksiksi kuin että jos olisi lukenut "hän sanoi tai hän ajatteli".
Lainaus
Ilman veljeäni, sieluni oli kuin feenikslinnun tuhka, josta uutta lintua ei koskaan syntyisikään.
Tää vertaus oli loistava ja tuli miulle ficeissä ihan ekaa kertaa vastaan, pointsit siis siitä, että olit osannut käyttää sitä oikeanlaisessa tunnelmassa ja kohtauksessa hyvin. :)

"Sie oot vähän niinku vähä-älynen pikkusisko, jota miulla ei oo koskaan ollu."
Naakkapuiston istuva päällikkö Märkäpuuma
Lucius/Narcissa | 67/100

Mortti

• Vieras
« Vastaus #4 : 01.03.2009 00:53:23 »
Eeyore: Kiitoksia paljon kehuistasi.  :D Päädyin minä - muotoon, koska tälläiseen lyhyeen ficciin, joka käsittelee lähinnä tunteita, se sopi mielestäni juuri hyvin. Olen itse aika ylpeä ( itserakkautta ilmassa  ;D ) tuosta viimeisestä lauseesta, en tiedä kuinka keksin sen, mutta se oli juuri täydellinen lopetus tälle ficille. Kiitoksia todella paljon ihanista kehuistasi ja kommentistasi, olen hyvin iloinen nyt.   :D
« Viimeksi muokattu: 01.03.2009 00:54:56 kirjoittanut Mortti »

Hp-fani4EveR

• Potterholisti
  • You can be my hero, Harry.
« Vastaus #5 : 01.03.2009 13:30:36 »
Kaunis ja surullinen, surullinen ja kaunis.
George parka! Harmi, että Fred kuoli, en voi kuvitellakkaan millainen tuska on menettää veli, vieläpä kaksoisveli.

Kiitos tästä kauniista ja surullisesta ficistä, minuutin hiljaisuus Fredille.

<3

Mortti

• Vieras
« Vastaus #6 : 01.03.2009 14:38:03 »
Hp-fani4EveR: Kiitoksia. Se tämän tekemisessä olikin hankalaa, etten tietenkään voinut tarkalleen ottaen tietää miltä tuntuisi menettää joku yhtä läheinen ihminen, kuin Fred oli Georgelle. Yritin kuitenkin parhaani, mietin miltä voisi tuntua parhaan ystävänsä ja läheisimmän ihmisensä menettäminen. Kiva kun kommentoit, ja mukavaa kun pidit tästä.  ;)

Belsissa

• Ikiunelmoija
    • Arcane Inspiration - blogini
« Vastaus #7 : 27.06.2009 12:47:54 »
Olet kirjoittanut hyvin kauniin, lyhyen ficin.

Olit kuvaillut Georgen tunteet erittäin hyvin ja realistisesti. Voin hyvinkin kuvitella hänen tunteneen juuri noin.
Kaksosta kävi kovasti sääliksi, mutta minusta tuntuu, että sodan alkaessa poika saattoi ajatella kuten olit sanonut, eli ettei menetä sodassa ketään rakkaimmissaan. Tuskin tämä uskoi menettävänsä ainakaan Frediä.
Virheitä en tekstistäsi löytänyt, mutta toistit ehkä hieman liikaa sanaa "hän". Kuvailusi oli kuitenkin erittäin kaunista.

Mutta kiitoksia, pidin tästä kovasti, vaikka tämä oli aika tavallinen pikkuinen ficci.  :)
Arcane Inspiration - lifestyleblogini
Virvatulilaulu - kirjallisuusblogini

jaa

« Vastaus #8 : 29.06.2009 14:19:20 »
en tajunnu tätä.
mut oli tää hyvä.

-jaa
http://s5.fi.bitefight.org/c.php?uid=28441

Laattityttö

« Vastaus #9 : 02.07.2009 15:35:20 »
Joo nätti ficci oli. Ja surullinen.
Miusta teksti oli kyllä ihan sujuvaa, ei tökkivää tai mtn.
Kaksoset oli suosikkihahmojani, tuntuu kamalalta et Fred kuoli :'/
Just kun oli pilapuoti pystyssä ja kaikkee.
Laattityttö, koukuttautunut Draco/Harry parituksiin <3

Amanecer

« Vastaus #10 : 03.07.2009 11:48:26 »
Ei hitsi, todella surullinen ja kaunis. Vetää hiljaiseksi, eikä kommenttia tahdo syntyä.

Teksti oli sujuvaa, eikä minun alitajuntaani ainakaan jäänyt mitään tökkivää. Virheitäkään ei ollut (joka muuten jotenkin luo tunnelmaa, kun ei välillä tarvitse pistää muistiin, mistä pitää sitten kritisoida jne :D).

Olen samoilla linjoilla kuin Laattityttö, kaksoset olivat yksiä minunkin suosikkihahmoistani, joten ei oikein iskenyt Rowlingin päätös, että Fred kuolee. Oli tottunut, että kaksoset aina vetivät kaikesta läppää. Ja sitten kun se muuttui Georgen angstiksi, niin...

Ääh, jotenkin tuntuu, että menee pian offiksi. Kiitän siis vain nöyrästi ja pakenen takavasemmalle. :)

- Amanecer
Onni on kuin lasi: kun se on kirkkaimmilleen hiottu, se särkyy.