A/N: Kiva kun pidit
Tessuu Kiitos kommentista
Neiti Pimeyden Lordi, kiva kun pidät Scorpiuksesta, se on mustaki ihana hahmo
Kiitos
mAngo ja
liinau kiitos
Lerosa, mä oon ajatellu tässä, että Harry ja Draco vaan esittää kohteliaita toisilleen, mut et esim. Malfoyt ja Potterit suhtautuu silti toisiinsa yhtä jyrkästi ku Pottereissaki, eli toi noitten suhde saa vähän samanlaisen vastaanoton, jos esim. pottereissa Hermione olis alkanu seurustella Dracon kanssa, koska silleen tää on mielenkiintosempaa
Olipa pitkä selitys
Kiitti
koete, kiva kun pidät
Ja ehkä ne jossain vaiheessa tajuu
ja vihdoinkin tässä on nyt luku numero 15. Enjoy!
15. Kaitlinin ongelmatKoko koulupäivän Lily tunsi olonsa epätodelliseksi ja painottomaksi. Kaikki näytti jotenkin erilaiselta, vaikka mikään ei ollut muuttunut. Mutta Lily oli rakastunut. Ensimmäistä kertaa elämässään hän oli oikeasti rakastunut. Tunne kutitti hänen mahanpohjassaan ja tuntui varpaissa saakka. Jotenkin se muutti kaiken, vaikka samalla ei oikeastaan muuttanut yhtään mitään. Hän oli rakastunut luihuiseen ja ajatus sai hänet vain hymyilemään. se tuntui ihanalta, uudelta, hämmentävältä ja erilaiselta. Kaiken kaikkiaan se tuntui tosi kivalta. Hän oli rakastunut maailman ihanimpaan ihmiseen.
Kuitenkin Lily pyrki pitämään naamansa suurin pirtein peruslukemilla koko päivän, sillä Kaitlin näytti vieläkin masentuneemmalta ja ahdistuneemmalta kuin ennen, jos se edes oli mahdollista. Lily päätti itsekseen, että illalla hän ottaisi vihdoinkin selvää, mikä Kaitlinia vaivasi. Heidän riitansa oli jatkunut jo aivan liian pitkään ja Lilyn olisi pakko selvittää mikä Kaitlinia vaivasi, että hän voisi auttaa tätä. Sitähän varten ystävät olivat.
Huispausharjoitukset sujuivat ainakin Lilyn osalta melko hyvin. Oli mukavaa päästä taas luudan selkään ja keskittyä vaihteeksi vain sieppiin ja viileään iltailmaan kasvoilla. Ilmakin oli mukava, vaikka olikin melko kylmä, sillä oli jo lokakuun loppu. Ei kuitenkaan satanut eikä tuullutkaan. Lily ehti kuitenkin huomata, että Kaitlinilla ei mennyt yhtä hyvin, kuin yleensä. Hän oli poissaoleva ja onnistui kaksi kertaa melkein kumauttamaan lyöjätoveriaan Matt Burkea mailalla päähän.
Lilyn ja Kaitlinin kävellessä huispausharjoitusten jälkeen kahdestaan takaisin kohti Tylypahkaa, Lily päätti vihdoinkin kysyä Kaitlinilta, mikä tätä vaivasi.
”Kaitlin?” Lily aloitti hermostuneena.
Kaitlin käänsi kasvonsa kysyvästi kohti Lilyä.
”Onko kaikki kunnossa sinun ja Jamien välillä?” Lily päätti lopulta kysyä suoraan. Ennen kuin Kaitlin ehti vastata, Lily kuitenkin lisäsi: ”Äläkä yritä sanoa, että on, minä tiedän ettei ole.”
Kaitlin huokaisi apeasti. ”Se on pitkä juttu”, hän sanoi lopulta.
”Ei se mitään, minulla on kyllä aikaa”, Lily sanoi. ”Mennään kävelylle.” Lily johdatti Kaitlinin kohti järveä, kauemmas Tylypahkan linnasta.
”Kerro”, hän sanoi sitten.
Kaitlin tuijotti apeasti maahan. ”Minä rakastan Jamieta”, hän sanoi pitkän ajan kuluttua.
”Niin?” Lily sanoi rypistäen otsaansa. ”Totta kai sinä rakastat häntä, kuinka niin?”
”Hän ei rakasta minua.”
Lily katsoi ystäväänsä rypistäen otsaansa. ”Sanoiko hän niin?”
”Ei”, Kaitlin vastasi. ”Mutta minä tiedän sen.”
”Miten niin? Mistä sinä sen muka tiedät? Jos sinä vain ylireagoit?” Lily ehdotti. Se vaikutti kuitenkin vähän oudolta, Kaitlin ei yleensä ollut kovin mustasukkaista tyyppiä.
Kaitlin pudisti päätään. ”Minä vain tiedän. Kyllä minä vaistoan sen.”
”kuinka niin?” Lily kysyi.
”Hän ei enää halua olla minun kanssani samalla tavalla, kuin ennen. Hän on ihan niin kuin joku eri ihminen, ja minusta tuntuu… että ehkä hän on ihastunut johonkuhun toiseen”, Kaitlin kertoi.
Lily ja Kaitlin olivat nyt ehtineet järven rantaan ja he istuutuivat suuren tammen juurelle. Hetken he istuivat vaiti, katsellen tyynen järven pintaa ja sen yläpuolelle levittäytyviä tähtiä. Maisema oli rauhallinen ja kaunis.
”Oletko sinä puhunut tästä hänen kanssaan?” Lily kysyi hetken kuluttua huokaisten.
”No Jamie ei välttämättä ole kovin hyvä puhumaan tällaisista asioista”, Kaitlin sanoi. ”Lily, minua pelottaa, että minä menetän hänet”, Kaitlin sanoi surullisella äänellä, Lilystä näytti, että Kaitlin voisi purskahtaa itkuun millä hetkellä hyvänsä.
Lily ei tiennyt, mitä hänen olisi pitänyt sanoa. Hän ei voinut vakuuttaa, että kaikki kääntyisi vielä hyväksi ja että tietenkään Kaitlin ei menettäisi Jamieta, koska hän ei voinut olla varma siitä. Niinpä hän teki ainoan asian, joka hänen mieleensä tuli, lohduttaakseen Kaitlinia; hän kietoi kätensä tiukasti ystävänsä ympärille.
Kaitlin painoi kasvonsa vasten Lilyn olkaa ja he istuivat paikoillaan toisiinsa kietoutuneina. Lilystä tuntui hyvältä, olla taas vihdoinkin lähellä Kaitlinia. Eikä vain fyysisesti lähellä, vaan henkisesti, hänestä tuntui hyvältä, että he pystyivät taas puhumaan toisilleen.
”Olen pahoillani”, Lily sanoi Kaitlinille, kun tämä irrottautui hänestä. ”Ehkä sinun pitäisi vain puhua hänelle suoraan, eihän se kuitenkaan voi olla pahempaa, kuin teidän nykyinen tilanteenne. Mitä ikinä se onkaan, teidän pitää selvittää se.”
”Mutta minä en voi”, Kaitlin kuiskasi. ”Minä en voi menettää häntä. Mitä jos hän ei halua enää olla minun kanssani?”
Tämä ei ollut yhtään Kaitlinin tapaista, Lily mietti. Kaitlin ei yleensä ripustautunut toiseen ihmiseen – varsinkaan poikaan – tuolla tavalla. Kaitlin täytyi todellakin välittää Jamiesta. ”Totta kai se olisi ikävää, mutta sinä selviäisit siitä. Ainahan sinä selviät kaikesta.”
Kaitlin hymähti surullisesti. ”Minä en vain… tiedä mitä tekisin ilman Jamieta.”
”Se selviäsi sinulle kyllä”, Lily vakuutti. ”Sinun on vain selvitettävä asiat hänen kanssaan.”
”Minä tiedän”, Kaitlin huokaisi hetken tauon jälkeen. ”Minä en vain pystynyt. Kun vielä samaan aikaan minä olin riidoissa sinun kanssasi ja minusta vain tuntui että kaikki vihasivat minua, mitä ikinä minä teinkin”, Kaitlin huokaisi loihduttomana.
Lily jäykistyi kuullessaan Kaitlinin mainitsevan heidän riitansa. Hän ei halunnut, että Kaitlin alkaisi taas huutaa hänelle, kun hänestä jo tuntui, että he olivat jo päässeet sopuun.
Kaitlin näytti vaistoavan, mitä Lily ajatteli. ”Joten, sinä olet siis yhdessä sen Scorpius Malfoyn kanssa?” Kaitlin vaihtoi puheenaihetta.
Lily nyökkäsi, tuijottaen kohti maata jalkojensa juuressa, eikä uskaltanut kääntää katsettaan kohti Kaitlinia. ”Niin. Sinun pitää vain tottua siihen.”
”Mutta se on outoa”, Kaitlin huokaisi. ”Tai siis eihän se käy päinsä. Mieti nyt mitä sinun vanhempasikin sanoisivat, jos saisivat tietää. Tai kaikki muutkin. Sitä paitsi eihän Scorpius Malfoysta koidu mitään muuta kuin harmia.”
”Älä viitsi taas aloittaa”, Lily sanoi ärsyyntyneenä. ”En minä aio jättää häntä tässä lähiaikoina, joten sinun on vain pakko tottua siihen. Sitä paitsi ei Scorpiuksesta edes koidu mitään harmia.”
”Mutta on se silti outoa”, Kaitlin sanoi. ”Potter ja Malfoy.”
Lily pani helpottuneena merkille, ettei Kaitlin vaikuttanut mitenkään suuttuneelta. ”No enpä tiedä”, Lily kohautti olkiaan, pieni hymynkaarre huulillaan, hänen ajatellessaan Scorpiusta. ”Ei se nyt niin outoa ole, sehän on vähän niin kuin Romeo ja Julia.”
”Eikö se ollut se jästien satu?” Kaitlin kysyi hämmentyneenä. ”Mitä tekemistä sillä on tämän kanssa?”
”Romeo ja Julia rakastivat toisiaan, vaikka heidän sukunsa vastustivatkin sitä”, Lily selitti. ”Sitä paitsi se ei ole mikään satu, se on varmaan koko jästimaailman tunnetuin rakkaustarina.”
”Ai niin. Mutta eivätkös he kumpikin kuolleet lopussa, vain sen takia, että heidän sukunsa vihasivat toisiaan?” Kaitlin huomautti kohottaen kulmiaan.
”Äh”, Lily heilautti kättään ärtyneenä. ”Se on sivuseikka.”
Kaitlin kohautti olkiaan. ”Miten vaan”, hän sanoi pyöritellen silmiään.
”Eli tuo tarkoitti, että sinä hyväksyt meidät?” Lily kysyi hymyillen toiveikkaasti.
”No ei”, Kaitlin sanoi virnistäen takaisin. ”Mutta kai me silti voidaan olla ystäviä.”
Lily nauroi ja kietoi taas Kaitlinin ympärille ja nojasi poskeaan vasten Kaitlinin olkaa. Hänestä tuntui, kuin raskas taakka olisi pudonnut hänen harteiltaan, nyt kun hän oli saanut sovittua Kaitlinin kanssa.
He istuivat vielä jonkin aikaa järven rannalla, puun juurella, ennen kuin lähtivät takaisin sisälle Tylypahkaan ja vihdoinkin nukkumaan.
Lauantaiaamuna Rohkelikon ilmoitustaululle oli ilmestynyt seuraavan Tylyahon retken päivämäärä.
”Kahden viikon päästä”, Kaitlin sanoi ilahtuneena. ”Kurpitsajuhlan jälkeisenä viikonloppuna.” He lähtivät kohti suurta salia aamiaiselle ja astuessaan sisälle saliin he näkivät, että Albus istui rohkelikkojen pöydässä Kaidan kanssa.
”Kenen kanssa Albus istuu?” Kaitlin kysyi rypistäen otsaansa.
”Kaida Changin”, Lily kertoi. ”Hän on se Albuksen tyttöystävä. Minä törmäsin heihin kerran vahingossa.”
”Ai jaa”, Kaitlin sanoi uteliaana. ”Eikös hän ole korpinkynsi?”
”Joo.”
”Tule, mennään moikkaamaan heitä”, Kaitlin sanoi innoissaan ja veti Lilyn mukanaan Albuksen ja Kaidan luokse.
”Hei Al”, Kaitlin tervehti virnistäen iloisesti. ”Ja hei Kaida.”
”Hei”, Kaida vastasi hiukan ujosti.
”Älä välitä Kaitlinista”, Lily hymyili Kaidalle heidän istuutuessaan Albuksen ja Kaidan viereen syömään aamupalaa.
He olivat jo lopettelemassa aamupalaa, kun Scorpius astui suureen saliin kahden kaverinsa kanssa. Lilyn katse hakeutui välittömästi Scorpiukseen ja hän huomasi, että tämä katsoi hymyillen takaisin. Kääntäessään katseensa vihdoin pois, hän huomasi, että Kaitlin katsoi Lilyä oudosti, puoliksi huvittuneena, puoliksi paheksuen.
”Mitä?” Lily kysyi. ”Älä katso minua noin.”
”Ei mitään, Julia”, Kaitlin sanoi virnistäen. Lily muksautti Kaitlinia nyrkillä olkapäähän.
”Miksi sinä kutsuit Lily Juliaksi?” Albus kysyi kummastuneena.
”Se on sellainen jästien satu”, Kaitlin aloitti.
”Aha?” Albus sanoi kohottaen kulmiaan.
”Hiljaa, Kaitlin”, Lily komensi varoittavasti. Kaitlin vain virnisti Lilylle, mutta tämän onneksi juuri silloin saapui posti. Iso lehtopöllö pudotti Päivän profeetan Albuksen syliin ja tämä kääri lehden auki.
”Onko siellä mitään mielenkiintoista?” Lily kysyi.
”Odotas”, Albus sanoi otsa kurtussa ja luki etusivun artikkelia. ”Johonkin Iskunkiertokujan liikkeeseen on murtauduttu”, hän sanoi hetken kuluttua. ”Ja he epäilevät, että syylisiä ovat karanneet kuolonsyöjät.”
”Ai jaa?” Lily sanoi ja kumartui lähemmäs lehteä. ”Mitä sieltä sitten on viety?”
”Joitain todella vahvoja ja vaarallisia kirottuja esineitä”, Albus sanoi. Luettuaan artikkelin, hän antoi lehden toisille, jotta hekin saivat lukea sen.
”Kummallista”, Kaitlin sanoi. ”Eihän tuollaisia esineitä kai saisi ylipäätäänkään olla enää missään myynnissä.”
”Niin ei kai”, Lily myönsi. ”Ihmettelen vain, mitä heillä mahtaa olla suunnitteilla. Tai siis, eikö se riittänyt, että he jo karkasivat Azkabanista.”
Kaitlin kohautti olkiaan. ”Niinpä.”
”No joka tapauksessa me ei voida tehdä sille asialle mitään”, Albus sanoi. ”Se on kuitenkin vain ajan kysymys, koska heidät saadaan kiinni.”
”Niinpä kai”, Lily huokaisi.
”Oletko sinä jo syönyt, Kaida?” Albus kysyi ja he nousivat pöydästä ja lähtivät ulos suuresta salista käsi kädessä.
”Meidänkin pitäisi mennä”, Kaitlin sanoi, ”meillä on huispaustreenit.”
”Onko?” Lily kysyi. Hän oli unohtanut asian kokonaan.
”On”, Kaitlin vastasi. ”Tuletko sinä?”
Matkallaan pois suuresta salista he kävelivät Jamien ohi. Kaitlin vilkaisi Jamieta huolestuneena ja hänen kasvoilleen ilmestyi taas rasittunut ja surullinen ilme.
”Sinun pitää puhua hänen kanssaan”, Lily mutisi Kaitlinille.
”Niin kai”, Kaitlin kohautti olkiaan.
Lily vain katsoi ystäväänsä huolestuneena, mutta ei sanonut mitään, kun he jatkoivat matkaansa rohkelikkotorniin hakemaan luudanvartensa ja huispauskaapunsa ja lähtivät sitten kohti huispauskenttää.
Harjoitukset sujuivat pääasiassa hyvin, vaikka Lily olikin kerran saada ryhmystä päähänsä ja melkein putosi luudaltaan. Ilma oli seesteinen ja pääasiassa hyvä huispauksen pelaamiseen, vaikka ilma olikin kylmenemässä kovaa vauhtia, muistuttaen talven lähenemisestä. Joukkue palasi linnaan vasta paljon lounasajan jälkeen, väsyneinä ja kylmissään, mutta tyytyväisenä.
Lily ja Scorpius olivat levittäneet koulukirjansa Tarvehuoneen lattialle ja yrittivät parhaansa mukaan keskittyä läksyihin. He olivat päättäneet, että heidän olisi viisasta ehkä joskus uhrata vähän aikaa läksyillekin, mutta Lily ei oikein pystynyt keskittymään, kun Scorpius oli niin lähellä häntä. Hän tunsi rakastuvansa Scorpiukseen yhä enemmän, joka hetki, jonka hän vietti tämän lähellä ja se oli vähän pelottavaakin; hänestä tuntui, ettei Scorpius mitenkään voisi tuntea samalla tavalla häntä kohtaan, kuin hän tunsi Scorpiusta kohtaan. Hän oli niin tavallinen, niin paljon mitättömämpi verrattuna Scorpiukseen. Lily huomasi, että hän vertasi itseään nykyään jatkuvasti Scorpiukseen, hänestä vain tuntui, että Scorpius oli aivan liian hyvä hänelle.
”Maa kutsuu Lilyä”, Scorpius naurahti ja heilutti kättään Lilyn nenän edessä.
”Ai anteeksi”, Lily sanoi ja keskitti taas huomionsa nykyhetkeen.
”Mitä sinä mietit?” Scorpius kysyi hymyillen.
”Minä vain… mietin”, Lily sanoi kohauttaen olkiaan.
Scorpius katsoi Lilyä kulmat kysyvästi kohollaan.
Lily huokaisi. ”Niitä karanneita kuolonsyöjiä vaan”, Lily keksi. Hän ei oikein viitsinyt paljasta, että häntä askarrutti, kuinka Scorpius oli aivan liian hyvä hänelle.
Scorpius kohottautui pystyyn lattialla, jossa hän oli maannut mahallaan Lilyn vieressä ja nojasi vasten sohvaa. ”Älä sinä siitä välitä”, Scorpius sanoi ja veti Lilyn kainaloonsa. ”Heidät saadaan ihan kohta kiinni.”
”Niinpä kai”, Lily sanoi.
”Ja sitä paitsi”, Scorpius lisäsi virnistäen. ”Sinä olet ihan turvassa, minä en antaisi mitään pahaa
tapahtua sinulle.”
Lämmin onnentunne hulahti Lilyn vatsaan, kun hän kuuli Scorpiuksen sanat ja hän hymyili leveästi. ”Ei minua pelotakaan, minä vain mietin”, Lily sanoi, ”mitäköhän he oikein puuhaavat.”
”No tuskin mitään kovin laillista ainakaan”, Scorpius sanoi, ”mutta ihan totta, älä välitä siitä.” Scorpius rutisti Lilyn vieläkin lähemmäs itseään ja kohotti Lilyn kasvot etusormellaan, niin että ne olivat hänen omiensa tasalla. Sitten yhtäkkiä Scorpius suuteli häntä suoraan suulle ja onnistui tehokkaasti pyyhkimään Lilyn mielestä pois kuolonsyöjät ja muut.
Lily punoi sormensa Scorpiuksen hiusten lomaan, hän maistoi Scorpiuksen huulillaan ja tunsi Scorpiuksen käsivarret vyötärönsä ympärillä. Hän ei ollut koskaan ennen halunnut ketään samalla tavalla kuin Scorpiusta, kaikki hänen aistinsa olivat täynnä Scorpiusta. Hänestä tuntui, että hän ei olisi halunnut päästä Scorpiusta koskaan pois läheltään.
Lily irrotti huulensa Scorpiuksen huulilta vasta, kun hänen oli aivan pakko vetää henkeä. Scorpius nosti Lilyn sohvalle ja kiipesi itse perässä.
”Näin on mukavampi”, Scorpius sanoi virnistäen. ”Tuo lattia on aika kova.”
Lily naurahti pienesti. Sitten hän kaivoi altaan, sohvatyynyjen välistä rypistyneen pergamentinpalan, jossa oli hänen viime tunnin Taikahistorian muistiinpanonsa. ”Läksyjen luku taitaa jo riittää”, hän sanoi nakaten pergamentin huoneen nurkkaan.
”Hyvä päätös”, Scorpius sanoi ja veti sitten Lilyn syliinsä. ”Minulla on nimittäin parempikin idea, mitä me voidaan tehdä.”
Lily hymyili kun pienet perhoset lepattivat taas kerran hänen vatsassaan. Hän oli käsittämättömän onnekas, kun hän sanoi olla Scorpiuksen sylissä. Hänestä tuntui, ettei hän mitään muuta halunnut tai tarvinnutkaan. Hän käänsi kasvonsa kohti Scorpiusta, ottaen vastaan taas yhden suudelman.
Jonkin ajan kuluttua he makasivat sohvalla Lilyn pää nojaten vasten Scorpiuksen rintaa. Sohva oli aika kapea heille kahdelle, mutta Lilyä ahtaus ei ainakaan haitannut yhtään, se vain tarkoitti, että hän sanoi olla lähempänä Scorpiusta. Lily kieputti hajamielisesti yhtä Scorpiuksen vaaleista hiussuortuvista sormensa ympäri. Hän rakasti Scorpiuksen hiuksia.
”Scorpius?” hän kysyi vaimealla äänellä.
”Niin, kulta?” Lilyn sormet jähmettyivät Scorpiuksen hiusten lomaan, kun hän mietti, oliko hän kuullut oikein. Oliko Scorpius oikeasti juuri kutsunut häntä kullaksi? Scorpius nauroi hiljaa ja painoi suukon Lilyn otsalle. ”Niin?” hän toisti huvittuneena. Lily oli jo melkein unohtanut, mitä hänen pitikään sanoa.
”Miksi ihmeessä sinä oikein pidät minusta?” hän kysyi ihmettelevään äänensävyyn.
Scorpius katsoi Lilyä yllättyneenä. ”Tuo nyt oli tyhmä kysymys.”
”Miten niin?” Lily kysyi. ”Sinä olet niin mukava ja hauska ja salaperäinen ja hyvännäköinen ja kaikkea ja minä olen vain minä. Miksi ihmeessä sinä viihdyt minun kanssani?”
”Juuri sen takia”, Scorpius sanoi. ”Koska sinä olet sinä. Eikä se ole koskaan mikään vain. Sinä olet ihana, suloinen ja mukava. Sitä paitsi sinä olet fiksu ja hauska ja kaunis. Haluatko että jatkan, siitä tulisi aika pitkä lista.”
Lily naurahti hiljaa ja kaivautui syvemmälle Scorpiuksen kainaloon, suojaan maailmalta.
Kun Lily vihdoin reilusti puolen yön jälkeen palasi takaisin rohkelikkotorniin, oli jo niin myöhä, että melkein kaikki olivat menneet nukkumaan. Oleskeluhuoneessa ei itse asiassa ollut ketään muuta kuin Kaitlin, joka istui yhden sohvan nurkassa hievahtamatta, palloksi käpertyneenä.
”Hei Kaitlin”, Lily sanoi ja asteli lähemmäs Kaitlinia.
Kaitlin ei vastannut mitään, vaan käänsi vain kasvonsa väsyneesti kohti Lilyä. Lily näki heti, että kaikki ei ollut kunnossa.
”Mikä hätänä?” Lily kysyi rypistäen otsaansa ja istahti sohvalle Kaitlinin viereen.
Kaitlin käänsi katseensa takaisin varpaisiinsa ja vastasi vasta hetken hiljaisuuden jälkeen värittömällä äänellä. ”Minä ja Jamie erottiin.”
”Voi Kaitlin”, Lily henkäisi ja veti ystävänsä tiukkaan halaukseen. Kaitlin painoi kasvonsa tiukasti vasten Lilyn olkaa ja istui hievahtamatta paikallaan.
”Mitä tapahtui?” Lily kysyi hiljaa hetken kuluttua, silittäen lempeästi Kaitlinin tummanlilaa tukkaa.
”No minä yritin jutella hänen kanssaan niin kuin sinä käskit”, Kaitlin aloitti tuikahdetulla äänellä. ”Ja sitten se jotenkin alkoi muuttua enemmän ja enemmän riidaksi…” Kaitlinin ääni vaimeni ja haipui lopulta olemattomiin.
Kaitlin henkäisi syvään ja nosti vihdoinkin kasvonsa esiin. ”Ja hän sanoi, ettei hän rakasta minua.”
Lily tuijotti Kaitlinia sanattomana, hän ei ollut koskaan ollut erityisen hyvä lohduttamaan toisia tällaisissa tilanteissa. Hän ei koskaan osannut sanoa oikeita asioita. Lopulta hän tyytyi vain sanomaan ”olen pahoillani” ja rutistamaan Kaitlinia vielä kerran.
Kaitlin vain nyyhkäisi surkeana ja kietoi kätensä poviensa ympärille.
”Hän on tyhmä, jos hän ei tajua mitä menettää”, Lily sanoi keksimättä mitään parempaakaan lohdutukseksi. ”Ei hän kuitenkaan ole sinun arvoisesi.”
Kaitlin nyyhkäisi vielä kerran entistäkin rajummin ja kyyneleet alkoivat valua hänen poskilleen. ”Älä sano noin”, Kaitlin nyyhki. ”Minä rakastan häntä.”
”Minä tiedän”, Lily kuiskasi hiljaa, kädet lohduttavasti Kaitlinin ympärillä. ”Minä tiedän, mutta kyllä se siitä. Se helpottaa ajan myötä.”
”Eikä helpota”, Kaitlin parkaisi ja hautasi taas kasvonsa vasten Lilyn okapäätä, niin että Lilyn paita kastui hänen kyynelistään läpimäräksi. ”Minä rakastan häntä Lily, minä en voi elää ilman häntä”, Kaitlin sanoi epätoivoisella äänellä.
”Kyllä sinä voit”, Lily sanoi lujalla äänellä. ”Ehkä sinusta nyt tuntuu, että et voi, mutta kyllä sinä voit.”
”Minä en selviä tästä”, Kaitlin sanoi surkeana.
”Totta kai sinä selviät. Sinä selviät aina kaikesta”, Lily huomautti.
”Paitsi tästä”, Kaitlin sanoi.
”Tästäkin”, Lily väitti vastaan. ”Tule, mennään nukkumaan. Sinulla on aamulla parempi olo.”
”Eikä ole”, Kaitlin nyyhkäisi. ”Miten minulla voisi olla ilman Jamieta.”
”No ainakin sinä olet aamulla pirteämpi.”
”Luuletko sinä oikeasti, että minä pystyn nukkumaan nyt?” Kaitlin väitti vastaan.
”Joo”, Lily sanoi päättäväisesti, ”kunhan sinua vain väsyttää tarpeeksi.”
Kaitlin nosti vihdoinkin kasvonsa esiin ja katsoi surkeana Lilyä. ”Anteeksi että minä kastelin sinun paitasi”, Kaitlin sanoi pyyhkien kyyneliä poskiltaan.
”Äh, ei se mitään”, Lily sanoi huiskauttaen kättään. ”Tule.”
Lily veti Kaitlinin ylös sohvalta ja he menivät makusaliinsa. Lily peitteli Kaitlin sänkyyn, aivan kuin pikkulapsen.
”Hyvää yötä, Lily”, Kaitlin nyyhkäisi unisesti.
”Hyvää yötä, Kaitlin”, Lily huokaisi ja meni sitten oman sänkynsä luokse vaihtamaan yöpuvun päälleen. Päästyään peittojen alle lämpimään hän nukahti melkein heti.
Sunnuntaiaamuna Lily heräsi vasta myöhään ja huomasi, että koko makusali oli tyhjä lukuun ottamatta häntä ja Kaitlinia, joka vielä nukkui pieneksi palloksi käpertyneenä sänkynsä nurkassa näyttäen surulliselta ja heiveröiseltä.
Lily hiippaili suihkuun varoen herättämästä Kaitlinia ja kun hän oli pukenut vaatteet päälleen, eikä Kaitlin ollut vieläkään herännyt, Lily päätti lähteä yksin aamiaiselle ja antaa Kaitlinin nukkua. Tämä ei kuitenkaan ollut varmaankaan saanut yöllä unta mitenkään erityisen hyvin.
Päästyään suureen saliin hän huomasi Rosen ja Ethanin korpinkynnen pöydässä ja meni taas heidän luokseen.
”Huomenta”, Rose sanoi iloisesti hymyillen Lilylle, kun tämä istuutui hänen viereensä.
”Hei”, Lily sanoi haukotellen makeasti ja veti puurolautasen lähemmäs itseään.
”Missä Kaitlin on?” Rose kysyi. ”Ette kai te vielä riitele?”
”Mistä Lily ja Kaitlin riitelee?” Ethan puuttui puheeseen.
Rose vilkaisi Lily nopeasi. ”Ei mistään”, hän sanoi sitten.
”Jaahas”, Ethan sanoi muka-loukkaantuneella äänellä. ”Miksi minulle ei ikinä kerrota mitään?”
Rose nauroi Ethanin ilmeelle ja suukotti tätä nopeasti huulille. ”Sinä et halua tietää.”
Sitten hän käänsi taas huomionsa Lilyyn. ”Niin?”
”Ei”, Lily sanoi pudistellen päätään, ”Ei me riidellä enää. Mutta Kaitlin ei taida olla nyt ihan kunnossa. Jamie jätti hänet.”
”Ai?” Rose henkäisi rypistäen otsaansa. ”Mutta juuri vähän aikaa sitten, heillä näytti menevän niin hyvin.”
”Niinpä”, Lily huokaisi.
”Miten Kaitlin voi?” Rose kysyi huolestuneena.
”No ei kovin hyvin”, Lily sanoi rypistäen otsaansa. ”Minä jätin hänet nukkumaan, hän tarvitsee unta.”
”Kaitlin parka”, Rose sanoi. ”Hän oli niin rakastunut Jamieen.”
Lily nyökkäsi surkeana. ”Niin oli.”
Syötyään aamiaisensa loppuun Lily lähti takaisin rohkelikkotorniin katsomaan, olisiko Kaitlin jo herännyt. Päästyään heidän makusaliinsa, hän huomasi, että Kaitlin oli kuin olikin hereillä, mutta tämä makasi silti täysin lamaantuneen näköisenä sänkynsä nurkassa ja Lily näki, että hän oli taas itkenyt.
”Hei”, Lily sanoi varovasti ja istuutui Kaitlin sängyn laidalle.
”Sinä olit väärässä”, Kaitlin sanoi hiljaisella äänellä. ”Nyt on aamu ja minä olen nukkunut vaikka kuinka kauan, mutta minusta ei silti tunnu yhtään sen paremmalta.”
Lily katsoi Kaitlinia surullisena, eikä taaskaan oikein tiennyt, mitä hänen olisi pitänyt vastata. ”No ei ehkä vielä, mutta se helpottaa kyllä ajan myötä. Tulisitko syömään jotain aamupalaa?”
”Ei ole nälkä”, Kaitlin sanoi ja kääriytyi vielä tiukemmin peittoonsa, aivan kuin hänellä olisi ollut kylmä.
”Sinun pitäisi syödä jotain”, Lily sanoi huolestuneena.
”Ei”, Kaitlin sanoi terävästi. ”Minä en halua. Sitä paitsi jos minä tulisin alas, minä voisin törmätä Jamieen ja minä en halua nähdä häntä.”
”No et sinä kuitenkaan voi piilotella täällä ikuisesti”, Lily huomautti lempeästi.
”Mutta toistaiseksi voin”, Kaitlin sanoi jääräpäisesti. ”Minä haluan olla yksin.”
”Mutta Kaitlin – ”, Lily aloitti.
”Mene etsimään vaikka Scorpius tai jotain”, Kaitlin sanoi ja käänsi selkänsä Lilylle.
Lily kohotti kulmiaan huolestuneena. Hän ei olisi uskonut, että Kaitlin ikinä kehottaisi häntä tieten tahtoen etsimään Scorpiuksen. Kaitlin ei tosiaankaan tainnut olla kunnossa.
”Mutta minä vain haluan auttaa sinua”, Lily aloitti.
”Minä tiedän”, Kaitlin sanoi väsyneellä äänellä, ”mutta minä haluan ihan totta nyt vain olla yksin.”
Sen jälkeen Kaitlin ei sanoin enää mitään, sulki vain silmänsä ja puristi peittoaan kuin hengenhädässä, ettei Lily vain olisi saanut mieleen kiskaista sitä pois hänen päältään. Lopulta Lily antoi periksi. ”Hyvä on”, hän huokaisi ja nousi sängyn laidalta.
”Kiitos”, Kaitlin sanoi tukahdetulla äänellä, kun Lily oli lähdössä ulos makusalista ja veti peiton päänsä yli, niin että hän näytti vain muhkuraiselta peittokasalta sänkynsä nurkassa.
Päästyään alas oleskeluhuoneeseen Lily päätti, että hän voisi saman tien tehdä niin kuin Kaitlin oli ehdottanut ja etsiä Scorpiuksen.